Mockfjärds är Sveriges ledande fönsterbytare och ingår i den europeiska Dovista koncernen, som är en del av VKR-gruppen. Både lokalt och internationellt i koncernen fokuserar vi på hållbarhet för att göra skillnad för människor och miljö. Dovista Sverige består idag av tre bolag; Mockfjärds Fönster, Svenska Fönster och Velfac med totalt ca 800 anställda Som montör och montagepartner till Mockfjärds Fönster AB kommer du genomföra fönster- och dörrbyten hos Mockfjärds kunder. Vem är du/ni? Du/ni har ett befintligt företag (Aktiebolag) eller är på väg att starta nytt. Som montör är du en viktig kontaktyta mot våra kunder då ni arbetar i kundens hem där ni levererar högklassiga fönster- och dörrbyten. Som montör är du Mockfjärds ansikte utåt hos våra kunder och är en avgörande del att vi alltid har nöjda kunder, detta genom bra bemötande med kunden i fokus, profilerade arbetskläder och stripade bilar. I samband med montage jobbar du som montör med ”merförsäljning” i form av att marknadsföra Mockfjärds genom skyltar, beachflaggor med mera, ibland ingår även utdelning av marknadsmaterial i närområdet av montaget. I arbetet ingår förutom fönstermontage även efterarbeten vid behov, arbetet hos våra kunder sker genom vårt koncept ”Mockfjärdsmontaget”. Vi söker dig som är driven, serviceinriktad och kvalitetsmedveten med kunden i fokus. För att lyckas bra som montör är ett gott samarbete med den lokala agenten och dess säljare mycket viktigt. Din bakgrund och kompetenser Du har gymnasial utbildning eller liknande bakgrund och behärskar svenska väl i både tal och skrift. Du har B-körkort. Du är utbildad snickare eller har erfarenhet som motsvarar kunskapen. Varför Mockfjärds Mockfjärds Fönster är Sveriges ledande fönsterbytare. Vi erbjuder ett framgångsrikt koncept där du i rollen som montör själv hittar lösningar i vardagen tillsammans med kollegor och support från Montageansvarig, Regionchef samt supportkontoret. Du kommer till en öppen prestigelös organisation där du har möjlighet att påverka och du är med och driver affären. Vi på Mockfjärds lägger stort fokus på en hållbar livsstil och friska medarbetare samt att främja en inkluderande kultur med fokus på jämställdhet och mångfald. https://mockfjards.se/karriar/montagepartner Vill du veta mera är du välkommen att kontakta Montageansvarig Patrik Vacietis, telefon: 0241-255 22 eller e-post: [email protected] Geografiskt område är: Gävle med omnejd Sista ansökningsdag är den 2025-07-31. Vi arbetar med löpande urval, vi rekommenderar dig att söka så snart som möjligt, tjänsten kan tillsättas innan ansökningstiden gått ut. Ansök via angivet formulär. Vi tar ej emot ansökan via e-post. Vi har redan beslutat om vår rekryteringsprocess och annonsering, vi undanber oss därför vänligen men bestämt samtal från rekryterings- och annonseringsföretag.
Vi söker en noggrann och serviceinriktad administratör för ett sommarjobb hos Strativa Consulting AB, en växande redovisningsbyrå i Gävle. Tjänsten är ett tidsbegränsat sommarvikariat och passar dig som vill få erfarenhet inom ekonomi och administration. Arbetsuppgifter: -Ta emot och registrera kundunderlag -Boka möten och hantera löpande kundkontakt -Stötta redovisningskonsulter med administrativa uppgifter -Sköta enklare dokumenthantering och arkivering Kvalifikationer: -Erfarenhet av kontorsarbete eller ekonomi är meriterande -God datorvana och förmåga att arbeta strukturerat -Svenska i tal och skrift -Positiv attityd och god samarbetsförmåga Om anställningen: Anställningsform: Sommarjobb/vikariat Omfattning: Deltid/heltid enligt överenskommelse Period: juni–Sep 2025 Placering: Gävle Ansökan: Skicka din ansökan till: [email protected] Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.
Scania Sverige AB är ett bolag inom Scaniakoncernen, och distributör för Scanias produkter och tjänster på den svenska marknaden. Scania Sverige ansvarar för ett brett produkt- och tjänsteutbud inklusive försäljning och service via ett återförsäljarnät med 90-talet Scaniaanläggningar och 2 000 medarbetare, varav knappt 1 000 personer i den egna återförsäljarverksamheten i storstadsregionerna Stockholm, Göteborg och Malmö samt inom Gävleborg, Dalarna, Södermanland och Västmanland. Huvudkontoret ligger i Stockholm, Kungens Kurva. 2024 registrerade Scania Sverige 2 554 tunga fordon till en marknadsandel på 48,8 %, den högsta siffran i modern tid. Om rollen Brinner du för fordon och femstjärnig service? Är du redo att ta en återförsäljares viktigaste roll? Är du framtidens servicerådgivare? Här är möjligheten för dig som vill ha en roll i en bransch med spännande utveckling. Du blir ansiktet utåt för återförsäljaren och du representerar företaget med ditt trevliga bemötande och din kunskap. Vi söker nu en ny medarbetare till vår Verkstad i Bollnäs - Region Gävleborg/Dalarna. Dina arbetsuppgifter Som medarbetare i vårt serviceteam får du en nyckelroll i relationen mellan våra kunder och verkstaden. Du kommer att ha ett brett och varierande arbete med stort ansvar och många kontaktytor. Våra kunder är det viktigaste för oss, därför ser vi denna roll som central i vår organisation. Det är viktigt att allt kundbemötande utförs på ett vänligt, professionellt, serviceinriktat och hjälpsamt sätt. Att fokusera på kunden, förstå och omvandla kundens behov till värdeskapande lösningar, samt att upprätthålla en positiv märkesimage är viktiga aspekter i rollen. Du får i denna roll möjligheten att bidra till identifiering av potentiella kunder och skapa försäljningsmöjligheter där Scania kan ge värde till kunden och vara lönsamma. Arbetsuppgifterna innefattar bland annat att ta emot våra kunder över disk och per telefon för servicerådgivning och bokning av reparationer. Daglig administration, exempelvis fakturering, ingår också i arbetsuppgifterna. Som medlem av serviceteamet ser vi det självklart att du hjälper dina arbetskamrater inom teamet med bl.a. reservdelsflöde och administration, både inom verkstad och reservdelar. Vem är du Du har lägst gymnasieutbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet med ett intresse för fordon och att ge service. Vi värdesätter om du har tidigare erfarenhet av servicearbete och vi ser gärna att du har erfarenhet från fordons- eller åkeri/transportbranschen. Har du goda kunskaper i verkstads- och reservdelshantering är det mycket meriterande. Datorvana och datorkunskap krävs då arbetet i många moment kräver god systemförståelse. Du är serviceinriktad, affärsmässig och besitter en god förmåga att kommunicera i tal och skrift. Du har en öppen attityd och bemöter kunder, kollegor och andra människor på ett respektfullt sätt. Ordning och reda är självklarheter för dig eftersom du är van vid att leverera. Du vet även att din positiva inställning kan lösa knepiga situationer när man sätter kunden i fokus. Du trivs i ett högt tempo och värdesätter samarbete med dina arbetskamrater. Du bidrar med ett gott humör och en hög arbetsmoral, och dina bidrag med goda idéer i vårt förbättringsarbete välkomnas. Du talar och skriver obehindrat svenska, samt har goda kunskaper i engelska i tal och skrift. B körkort är ett krav. Vilka är vi Vi är ett team med trevliga och duktiga kollegor inom verkstad, reservdelar och försäljning. Tillsammans hjälper vi varann att växa med uppgiften och att utvecklas både i karriär och som person. Scania erbjuder Förmåner inkluderar friskvårdsbidrag, möjlighet till personalbil, lunchförmån via Edenred. Vi har en förmånsportal med rabatterade priser på produkter och tjänster, Scanias Personalstöd, samt förmånlig tjänstepension och försäkring. Med en strukturerad utvecklingsplan och kurser stödjer Scania din personliga utveckling och karriärmöjligheterna finns både lokalt och globalt. Vill du utvecklas med oss så ligger alla vägar öppna för dig! Ansökan Din ansökan bör innehålla ett CV och examensbevis. Vi välkomnar alla sökande och strävar efter mångfald i våra rekryteringsprocesser. Ansök så snart som möjligt, urval sker löpande under ansökningsperioden. Logik- och personlighetstester kan komma att användas i vår urvalsprocess och en bakgrundskontroll kan behöva genomföras för den här tjänsten.
Nu söker vi dig som är en svetsare och vill ta nästa steg i din karriär. Här får du möjlighet att arbeta i en tekniskt avancerad och långsiktigt stabil industriverksamhet i södra Norrland. Tjänsten är en direkt rekrytering till ett väletablerat företag med en hög teknisk nivå och stort fokus på kvalitet och säkerhet. Dina arbetsuppgifter i huvudsak Du kommer att arbeta i en modern produktionsmiljö där dina kunskaper inom MIG/MAG och TIG kommer till användning. Svetsningen omfattar komponenter till större system, vilket ställer krav på noggrannhet, ritningsläsning och ett tydligt kvalitetstänk. Arbetet sker i nära samarbete med andra kollegor och du kommer att vara en viktig del i tillverkningskedjan. Vem är du? Som en del av rekryteringsprocessen genomförs ett svetsprov på plats. Beroende på vilket avdelning du placeras på kan arbetstiden vara dagtid eller skiftgång. För att trivas i rollen ser vi att du har erfarenhet av liknande arbete, har en god förståelse för tekniska ritningar och känner dig trygg i att ta ansvar för din del av produktionen. Har du svetslicencer är det meriterande men inget krav. Du blir direktanställd av kunden och erbjuds en trygg anställning med ordning och reda, kollektivavtal och goda villkor. Om du idag bor på annan ort hjälper vi gärna till med praktiska frågor inför en eventuell flytt. Vi ser gärna att du är öppen för en långsiktig etablering i regionen. Tjänsten är på heltid och placerad i södra Norrland. Start sker enligt överenskommelse. Urval sker löpande så vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt. Har du frågor om tjänsten eller processen är du varmt välkommen att kontakta Uniflex. Att hitta rätt person till rätt plats – det är vår kärnkompetens. Vi rekryterar kompetent personal till praktiskt taget alla branscher, små som stora företag, inom såväl privat som offentlig sektor. Har du rekryterats av Uniflex vet du att processen är kvalitetssäkrad. Våra rekryterare kan din bransch, därför tar vi totalansvar för alla moment, från kravprofil till uppföljning. Men viktigast av allt är förstås resultatet - att du är rätt person på rätt plats. Vi arbetar med löpande urval och kan komma att tillsätta tjänsten så fort vi hittat rätt person. Skicka därför in din ansökan så snart som möjligt! Uniflex är ett registrerat rekryterings- och bemanningsföretag. Vi är auktoriserade av Kompetensföretagen och har kvalitetssäkrade processer och rutiner.
Te Crea Care etablerades 2013 och bemannar sjuksköterskor, fysio- och arbetsterapeuter. Vi har avtal med samtliga regioner, många kommuner och privata vårdgivare. Det innebär att vi kan erbjuda dig många olika typer av uppdrag i hela landet. Te Crea Care har löpande arbetat intensivt med anbudsarbete för att du som konsult ska ha många uppdrag att välja mellan till riktigt bra villkor. Vi arbetar tight med våra konsulter där vi är ett team. Krav eller önskemål: - Legitimerad sjuksköterska samt två års erfarenhet. - Goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift Du är flexibel och kan anpassa dig i olika arbetsförhållanden. Du är trygg i dig själv och har förmågan att prioritera, delegera och arbetsleda. Vi söker dig som värdesätter eget ansvar, delaktighet och som bidrar till ett positivt arbetsklimat. Du är lyhörd och bemöter människor med respekt och omtanke. Vi finns med dig hela vägen från uppdragsstart, löpande under uppdraget och när det är dags att se på fortsättning. Vi finns med alltifrån att hitta de bästa uppdragen åt dig, boka ev resa och boende, som bollplank under uppdraget och ligger steget före inför nästa uppdrag. Vi erbjuder dig: Marknadskraftig lön En dedikerad konsultchef Komplett försäkring Flexibel pension Friskvårdsbidrag Utbildningar Tipsbonus Konsultträffar I denna rekrytering tillämpar vi löpande urval. Du är varmt välkommen med din ansökan redan idag. Är du intresserad av att veta mer om oss, kontakta Konsultchef Peter Jönsson på 070 521 28 96 eller besök vår hemsida på www.tecreacare.com
Är du lyhörd, handlingskraftig och bra på att hitta individbaserade lösningar? Då kan det här vara jobbet för dig. I den här tjänsten söker vi dig som motiveras av att se människor utvecklas och nå sina mål! För att trivas i rollen ser vi att du strukturerat och kreativt vill arbeta med att identifiera människors bäst lämpade vägar ut på arbetsmarknaden. Du kommer arbeta inom ramarna för tjänsten ”Steg till arbete”, där du vägleder en grupp deltagare genom både individuella samtal, föreläsningar och gruppaktiviteter. De som deltar i tjänsten ”Steg till arbete” är en varierande grupp människor som alla ska ges praktisk vägledning och arbetsmarknadskunskap, för att i sin tur stärka sina möjligheter till arbete. Du kommer få samverka med kollegor såsom arbetsterapeut, studie- och yrkesvägledare samt språkstöd. Välkommen att söka en meningsfull och omväxlande roll där du verkligen kan göra skillnad för människor. Dina främsta arbetsuppgifter Schemaläggning och planering av aktiviteter och insatser Individbaserad kompetenskartläggning Stötta vid aktivitetsutförande och ute på reell arbetsplats Göra uppföljningar på arbetsplatser Hålla föreläsningar samt genomföra individuella samtal Administration och dokumentation Samverkan och dialog med Arbetsförmedlingen Vi söker dig som Har minst 2 års högskole- eller yrkeshögskoleutbildning på heltid inom sociologi, beteendevetenskap, pedagogik eller medicin 1 års erfarenhet på minst halvtid av individuell eller grupphandledning/coachning av personer med psykisk eller fysisk ohälsa alternativt funktionsnedsättning under de senaste 3 åren Har god kommunikativ förmåga i tal och skrift Är ansvarstagande, relationsskapande och organiserad Har god arbetsmarknadskunskap och lokalkännedom Vi erbjuder Nya spännande utmaningar varje dag Härliga och hjälpsamma kollegor En hög tillit till anställdas kompetens och förmågor En öppen arbetsplats, högt i tak och gott samarbete En möjlighet att göra skillnad för människor Om oss På Arbetslivsresurs hjälper vi människor att hitta vägar till ny sysselsättning. Vi består bl.a. av socionomer, sociologer, arbetsterapeuter, hälsovetare och beteendevetare som eftersträvar att skapa goda förutsättningar för människor att få ett långsiktigt och hälsosamt arbetsliv. När dessa individuella behov tillgodoses, bidrar det inte bara till välmående på individnivå utan även till en positiv samhällsutveckling. När människan mår bra, mår samhället bra. Sedan starten 2005 har vi byggt upp gedigen erfarenhet av att stärka, utveckla och identifiera behov hos både individer och organisationer - över hela Sverige. Låter det här som en lämplig tjänst för dig? Ansök gärna redan idag! Vi intervjuar kandidater löpande allt eftersom ansökningar kommer in, därför kan anställningsprocessen avbrytas om vi hittar personen vi söker.
Vill du göra skillnad i mäns liv? Stickan söker nu en engagerad terapeut till vår mottagning i Gävle. Stickan är en politiskt och religiöst obunden krismottagning för män, driven av en stiftelse. Sedan starten 1991 har vi erbjudit professionellt stöd till män i alla åldrar och livssituationer. Varje år söker sig ett stort antal män till oss för samtal, rådgivning och konsultation kring svårigheter kopplade till mansrollen, relationer, papparollen, sorg, ensamhet, suicidtankar, rädsla och aggressivitet. Vi har även lång erfarenhet av att möta män med våldsproblematik – både utövare och utsatta. Om tjänsten Vi söker dig som vill arbeta med samtalsstöd i en meningsfull och utvecklande miljö. Du kommer att vara en del av ett professionellt team med stor erfarenhet av att möta män i kris. Kvalifikationer Socionomexamen eller likvärdig utbildning Du ska vara man Minst fem års erfarenhet av samtalsarbete med människor i svåra livssituationer Meriterande Erfarenhet från socialtjänsten Grundläggande psykoterapiutbildning Personliga egenskaper Vi söker dig som är: Lösningsfokuserad och har helhetssyn Flexibel, initiativrik och ansvarsfull Relationsskapande och samarbetsinriktad Engagerad i verksamhetsutveckling och kunskapsdelning Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Anställningsform Tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning. Arbetstiden kan anpassas upp till heltid.
Vill du ha större frihet i ditt arbete, utvecklas i din yrkesroll samtidigt som du har en förmånlig lön? Då är du varmt välkommen till oss på Te Crea Care! Te Crea Care etablerades 2013 och bemannar sjuksköterskor, fysio- och arbetsterapeuter. Vi har avtal med samtliga regioner, många kommuner och privata vårdgivare. Det innebär att vi kan erbjuda dig många olika typer av uppdrag i hela landet. Te Crea Care har löpande arbetat intensivt med anbudsarbete för att du som konsult ska ha många uppdrag att välja mellan till riktigt bra villkor. Vi arbetar tight med våra konsulter där vi är ett team. Krav eller önskemål: - Legitimerad sjuksköterska samt två års erfarenhet. - Goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift Du är flexibel och kan anpassa dig i olika arbetsförhållanden. Du är trygg i dig själv och har förmågan att prioritera, delegera och arbetsleda. Vi söker dig som värdesätter eget ansvar, delaktighet och som bidrar till ett positivt arbetsklimat. Du är lyhörd och bemöter människor med respekt och omtanke. Vi finns med dig hela vägen från uppdragsstart, löpande under uppdraget och när det är dags att se på fortsättning. Vi finns med alltifrån att hitta de bästa uppdragen åt dig, boka ev resa och boende, som bollplank under uppdraget och ligger steget före inför nästa uppdrag. Vi erbjuder dig: Marknadskraftig lön En dedikerad konsultchef Komplett försäkring Flexibel pension Friskvårdsbidrag Utbildningar Tipsbonus Konsultträffar I denna rekrytering tillämpar vi löpande urval. Du är varmt välkommen med din ansökan redan idag. Är du intresserad av att veta mer om oss, kontakta Konsultchef Nina på 0733 06 01 30 eller besök vår hemsida på www.tecreacare.com
JA-assistans söker personlig assistent till en kille född 2014. Kunden bor med sin familj utanför Ockelbo. Omfattningen är timvikariat på eftermiddagar, kvällar och helger. Du som söker har en humanistisk människosyn, och stor respekt för allas lika värde. Du har en trygg och lugn personlighet. Erfarenhet av arbete inom vård/ omsorg eller barnomsorg är meriterande. Störst vikt läggs dock vid personlig lämplighet och personkemi med kund och familj. Arbetet utförs främst i kundens hem utanför Ockelbo, men även på diverse fritidsaktiviteter och utflykter. Hundar, kanin och höns finns i familjen. Körkort är ett krav för att kunna ta sig till arbetsplatsen. Löneformen är timlön utifrån branschpraxis. OB-, jour/ beredskap, semester och övriga förmåner/ villkor enligt kollektivavtal. Betald introduktion påbörjas enligt överenskommelse. Din skriftliga ansökan innehållande CV och personligt brev vill vi ha så snart som möjligt, dock senast 2025-05-15. Ange ref JA-2511.
Välkommen till en värderingsstyrd organisation Attendo Hemtjänst Gävle erbjuder personcentrerad omsorg till våra kunder. Vi arbetar med utgångspunkt från individens behov och önskemål för att säkerställa att våra kunder får ett tryggt och självständigt liv i sitt eget hem. Nu söker vi en Planeringsledare som också arbetar ute hos våra kunder! Vi söker dig som trivs med att ge god service, skapa fina relationer och vill ge livskvalité till våra kunder. Du är en självständig, ödmjuk och ansvarsfull person som brinner för omsorg och service och kan se individens behov. Att ha en arbetsledande roll är stimulerande och du gillar att handleda dina kollegor. Om rollen Planeringsledaren arbetar i nära samarbete med verksamhetschef och utifrån gällande målsättningar, strategier och riktlinjer. En spännande tjänst där du arbetar med daglig planering och uppföljning av hemtjänst och hushållsnära tjänster, men även att du är ute och arbetar hos våra kunder. Yrkesrollen kräver bra verksamhetsförståelse och dagligt arbete på detaljnivå. Du arbetar med ständigt förbättringsarbete som i korthet innebär att arbetet utförs på ett resurs optimerat och effektivt sätt, från beställning till utförande, med fokus på kund. I dina arbetsuppgifter ingår bland annat Bemanningsplanering, styrning och uppföljning Coacha och följa upp verksamhetens medarbetare i syfte att nå mål och skapa god trivsel Arbeta i olika system gällande planering, nyckeltal, fakturering och beställningar Externa kontakter Delta i det systematiska kvalitets- och arbetsmiljöarbetet Kvalifikationer Krav Yrkeshögskola, exempelvis serviceinriktad vård- och omsorgsplanering Samordnare med arbetsledaransvar eller annan relevant utbildning/erfarenhet God datorvana God förmåga att uttrycka dig på svenska i tal och skrift Meriterande Tidigare arbete i hemtjänst eller andra serviceyrken inom samordning eller planering är meriterande B-körkort är meriterande Anställningsform Tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning (Dagtid vardag) Tillträde omgående eller enligt överenskommelse. Vad kan vi erbjuda Attendo är en trygg arbetsgivare som kan erbjuda dig som vill goda möjligheter att ta mer ansvar eller att gå vidare till nya roller. Vi erbjuder utbildningsmöjligheter, kollektivavtal, friskvård, samt andra förmåner via förmånsportalen AttendoPlus i samarbete med Benifex. Om rekryteringsprocessen Före eventuell anställning ska utdrag ur belastningsregistret tillsammans med giltig fotolegitimation visas upp. Om du blir kallad till en intervju behöver du kunna styrka att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har medborgarskap inom EU/EES eller ett giltigt arbetstillstånd. Sista ansökningsdag 20 juli men urval och intervjuer sker löpande, så vänta inte med din ansökan. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Om Attendo Attendo är ett av Nordens största omsorgsföretag och startades 1985. Vi är verksamma inom äldreboende och hemtjänst. Våra värderingar omtanke, engagemang och kompetens vägleder oss dagligen i vårt arbete för att alla ska uppleva trivsel, delaktighet, gemenskap och arbetsglädje. Välkommen med din ansökan – Tillsammans för framtidens omsorg!
Välj ett jobb för att visa detaljer