Personlig assistent till en busig tjej på 3 år

Vi söker en personlig assistent till en glad och busig tjej på 3 år som tycker om att vara ute och leka. Kunden bor strax utanför Gävle tillsammans med mamma, pappa, en storebror på 5 år och två katter. Kunden har en rörelse- och utvecklingsförsening, och kommunicerar med Alternativ och kompletterande kommunikation (AKK) i form av stödtecken och bildstöd. Kunden har epilepsi samt kontinuerlig matning i knapp. Vem är du? Här önskas en kvinnlig assistent i 30-årsåldern. Du behöver vara lekfull och driven, eftersom att du kommer att vara en viktig person i ett litet barns liv. Det är viktigt att du har en bra hand med barn. Det är bra om du har körkort och bil, men det är inget krav Vi ser gärna att du som söker har erfarenhet av knapp på magen, epilepsi och AKK. Du måste vara rökfri och det är viktigt att du kan arbeta i ett hem där det finns pälsdjur. Arbetstid och tjänstgöringsgrad: Arbetspassen är förlagda på dagtid, eftermiddag och vaken natt. Därför är det viktigt att du kan arbeta dygnets alla timmar. Vi söker ordinarie personal. Vi erbjuder: En trygg anställning med kollektivavtal Ett nära samarbete med ett engagerat team Friskvårdsbidrag till alla anställda. Både ordinarie personal och timvikarier Möjlighet att utvecklas inom företaget. Bland annat med samordnaransvar __________ OP Assistans erbjuder personlig assistans grundad på respekt, kompetens och helhetssyn i Gästrikland, Hälsingland och NordUppland. Vi erbjuder en assistans som tydligt utgår ifrån kundens behov och önskemål samtidigt som vi prioriterar god arbetsmiljö för våra medarbetare. OP Assistans har idag 55 kunder och ca 400 medarbetare som är anställda på hel- eller deltid. Kontoret finns i centrala Gävle. Vill du veta mer om oss? Besök gärna vår hemsida: http://www.opassistans.se __________ För anställning hos oss på OP Assistans behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Du behöver också kunna uppvisa ett giltigt utdrag ur belastningsregistret. Rätt utdrag hittar du här: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/ Rekryteringen sker löpande, vilket kan innebära att tjänsten tillsätts före annonsens slutdatum.

3 juni 2025
Sista ansökan:
20 november 2025
Arbetsterapeut till Söderhamns kommun
Söderhamns kommun
Arbetsterapeuter

Vill du vara med och skapa livskvalitet, trygghet samt ge god och säker vård till våra patienter? Nu söker vi en ny kollega till vårt härliga team!   Ditt uppdrag Du kommer att bedöma individens aktivitetsförmåga, kroppsfunktion samt omgivningsfaktorer. Genom att tillämpa åtgärder som aktivitetsträning, hjälpmedelsförskrivning och anpassning av miljön, kommer du att stödja och främja individens förmåga att vara aktiv, delaktig och självständig. Vidare kommer du att handleda och utbilda omvårdnadspersonal samt samverka med övriga medlemmar i teamet, bland annat genom vårdplaneringar och teamträffar, för att utveckla personcentrerade hälsoplaner.   Beskrivning av arbetsplatsen Vi bedriver rehabilitering gentemot korttidsvård, vård- och omsorgsboenden samt hemsjukvård i Söderhamns kommun. På enheten arbetar sju fysioterapeuter, åtta arbetsterapeuter, tre rehabassistenter, sex undersköterskor i Trygg hemgång och IHR (intensiv hemrehabilitering) samt en enhetschef. Vi är samlokaliserade vilket ger oss möjligheter att utvecklas tillsammans. Vi arbetar patientcentrerat i team tillsammans med sjuksköterskor, omvårdnadspersonal, enhetschefer och biståndshandläggare samt läkare vid behov. Som ny hos oss erbjuder vi dig • Ett gott arbetsklimat med positiva kollegor. • Introduktion av en mentor som handleder dig i det vardagliga arbetet. • Kompetensutveckling genom interna och externa utbildningar. • Möjlighet till vidareutveckling i sektor Välfärd. • Vid behov hjälp att lösa bostadssituation.  Vi söker dig som Är legitimerad arbetsterapeut. Erfarenhet av arbete inom hemsjukvård är meriterande. Körkort för bil är ett krav för tjänsten. Din roll ställer höga krav på självständighet och ansvarstagande då du själv ansvarar för att planera och organisera ditt arbete. Du behöver kunna ta egna initiativ, prioritera samt fatta beslut inom professionens ansvarsområde. Då vi arbetar i team är det viktigt att du har en god samarbetsförmåga samt att du är lösningsfokuserad och har patientens delaktighet i fokus. Det är också av vikt att ha empati och gott bemötande i alla lägen. Du behöver ha lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter, kunna se helheten och ta hänsyn till det större perspektivet. Som person är du positiv och motiverad till att vara en del av verksamhetens fortsatta utveckling. Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper. Vi hanterar ansökningar löpande, så vänta inte med att skicka in. Välkommen med din ansökan! Vill du veta mer om vår verksamhet? Kolla gärna in vår instagramsida: https://www.instagram.com/rehabenhetensoderhamn/   Vi erbjuder Att du mår bra är viktigt för oss! Söderhamns kommun arbetar aktivt med hälsa, friskvård och arbetsmiljö. Hos oss  har du friskvårdsbidrag och tillgång till gym. För oss är det också viktigt att det finns en balans mellan arbete och fritid och vi är måna om att våra medarbetare får chans till den återhämtning de behöver. Läs mer om några av våra förmåner: https://www.soderhamn.se/underwebbar/jobba-hos-oss/formaner-och-fordelar.html I skärgårdskommunen Söderhamn - där Hälsingland möter havet,  tänker vi nytt och stort. Vi har viljan att växa till 28 000 invånare och utgår varje dag från Söderhamnarna och deras behov när vi formar och utvecklar vår verksamhet. Tillsammans gör vi skillnad för individer och samhälle. Vi använder oss av kompetensbaserad rekrytering för att skapa en inkluderande och rättvis process. Det innebär att vi bedömer kandidater utifrån deras kompetenser, erfarenheter och förmågor på ett jämställt samt jämlikt sätt. Vårt mål är en objektiv rekrytering där alla har samma möjligheter att visa vad de kan bidra med. I den här rekryteringen har vi redan gjort våra val av annonskanaler och samarbetspartners. Vi undanber oss vänligt men bestämt all form av hjälp med rekryteringen från utomstående aktörer.

3 juni 2025
Sista ansökan:
13 juli 2025
CE-chaufför som vill köra Gävle-Åtorp-Gävle (via Eskilstuna)
Nordic BR Norr AB
Lastbilsförare m.fl.

Är du en erfaren och engagerad lastbilschaufför med CE-kort, YKB och truckkort? Vill du arbeta självständigt med fasta körningar och vara en viktig del av ett professionellt transportteam? Då har vi tjänsten för dig! Om tjänsten Vi söker nu en fjärrbilsförare för sommaruppdrag. Du kommer att ansvara för en rutt som startar i Gävle, där du lastar bilen med fryst bröd. Därefter kör du til Åtorp för lossning, innan du fortsätter vidare mot Eskilstuna för att lasta färskt bröd med återfärd till Gävle. Vi söker dig som:  Har CE-körkort  Innehar giltig YKB (yrkeskompetensbevis)  Har truckkort  Trivs med att arbeta självständigt och har god ansvarskänsla  Är kommunikativ och har ordningssinne  Värdesätter punktlighet och kvalitet i det arbete du utför Dina arbetsuppgifter  Lastning och lossning med truck samt för hand vid behov  Säkerställa att leveranser sker enligt schema och riktlinjer  Ansvara för att fordon och utrustning används på ett säkert och korrekt sätt Arbetstider Arbetstiderna är förlagd kl 04.00-18.30 3ggr i veckan. Detta är ett sommarvikarat med under veckorna 26-32 Ansökan: Låter detta som något för dig? Skicka din ansökan med CV och personligt brev redan idag. Intervjuer sker löpande, så vänta inte med att söka! Har du frågor om tjänsten?  Välkommen att kontakta Linda Jonsson på Nordic Bemanning & Rekrytering. Tel 070-250 40 09 alt. [email protected] Om Oss: Nordic Bemanning & Rekrytering har över 15 års erfarenhet av personallösningar inom diverse branscher och är auktoriserade via kompetensföretagens branschorganisation. Med kontor i Gävle, Uppsala och Sundsvall, förmedlar vi personal med noggrannhet och träffsäkerhet på flera orter i Sverige. Hos oss får du tillgång till ett brett nätverk och en trygg arbetsplats. Detta är ett bemanningsuppdrag. Det innebär att du kommer att bli anställd direkt hos oss på Nordic Bemanning & Rekrytering och omfattas av all den trygghet vi som medlemmar i vår branschorganisation har.

2 juni 2025
Sista ansökan:
10 augusti 2025
Sjuksköterska inom LSS och/eller Socialpsykiatri
Gävle kommun
Grundutbildade sjuksköterskor

Gävle kommun erbjuder intressanta och utmanande jobb med goda möjligheter för dig att växa. I kuststaden Gävle har du nära till natur, kultur och upplevelser. Vill du vara med och ta Gävle in i framtiden? Nu söker vi dig som vill göra Gävle ännu bättre tillsammans med oss! Välfärd Gävles medarbetare gör Gävle tryggare för barn, unga och äldre, personer med funktionsnedsättning och människor i utsatta situationer. Vi jobbar även med att skapa de bästa förutsättningarna för vuxnas lärande och för personlig utveckling. Vi erbjuder framtidsyrken som både utmanar och utvecklar och du jobbar med sånt som är viktigt på riktigt. Tillsammans gör vi Gävle tryggare! ARBETSUPPGIFTER Vi söker engagerade och erfarna sjuksköterskor som är redo att ta sig an en givande roll inom LSS (Lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade) och/eller inom socialpsykiatri. Om du är passionerad, medkännande och vill göra verklig skillnad i människors liv, är det här din chans att vara med och forma en positiv framtid för våra patienter. Tillsammans gör vi Gävle värdefullt. Som sjuksköterska inom enheten för personer med funktionsnedsättning och socialpsykiatrin erbjuder vi dig ett flexibelt arbete, där du kommer att utföra ordinarie hälso-och sjukvårdsuppgifter, arbeta förebyggande och ha stort fokus på patienten. Du kommer ha en långvarig kontakt med patienter och personal på de olika boendena. I teamet stöttar och betryggar ni varandra med er expertis och kunskap. Som omvårdnadsansvarig sjuksköterska hos oss arbetar du förebyggande för att främja patienters hälsa och välbefinnande. Du ansvarar för bedömningar och dokumentation enligt Hälso- och sjukvårdslagen. Dina arbetsuppgifter innebär medicinhantering, vårdplanering, bedömning och hantering av fysiska och psykiska hälsoproblem, utveckla och implementera individuella vårdplaner och skapa en trygg och stödjande miljö för våra patienter. I ditt dagliga arbete kommer du handleda omvårdnadspersonal, du inspirerar och motiverar till att ta ansvar för omvårdnadsarbetet och delegerade arbetsuppgifter samt följer upp planerade och utförda insatser. En viktig del är kvalitetsutveckling och samverkan med andra yrkesgrupper, samverkansparter och kollegor. Tjänsten är förlagd till största delen av arbete på dagtid men i schemat ingår det kväll- och helgtjänstgöring. Du kommer då att arbeta i vår konsultverksamhet som innefattar kommunens vård- och omsorgsboenden, hemsjukvård och service och gruppbostäder inom LSS och socialpsykiatri. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är legitimerad sjuksköterska och som arbetat som sjuksköterska ett par år, det är meriterande om du har arbetat inom psykiatrin eller LSS sedan tidigare eller om du har en vidareutbildning riktat mot psykiatri. Likaså om du har erfarenhet av kommunal hälso- och sjukvård.  Du kommer behöva köra bil i tjänsten därav är krav på körkort och körvana. Du ska ha goda kunskaper i det svenska språket och du kan uttrycka dig väl i tal och skrift. Dokumentationsvana gärna från systemet Treserva är meriterande eller om du har erfarenhet av TES, Lifecare, Pascal eller NPÖ.  Vi erbjuder dig ett omväxlande arbete och du utövar arbete på ett patientsäkert sätt och tar initiativ och ansvar för dina arbetsuppgifter. För att lyckas i din roll som sjuksköterska ska du kunna prioritera väl bland dina arbetsuppgifter och ha förmågan att hitta alternativa lösningar på uppkomna problem. Vidare har du god kommunikativ förmåga och anpassar ditt språk utifrån mottagaren. Då du är länken till anhöriga och annan omvårdnadspersonal är du duktig på att skapa och bibehålla goda relationer, både intern och externt. Med en god samarbetsförmåga hanterar du arbetssituationer med ett gott omdöme och hög integritet. Du inger förtroende, skapar tilltro och tillit och sprider lugn. Om du är redo att ta steget mot en givande karriär inom LSS och socialpsykiatri och vill vara med och göra en positiv skillnad i människors liv, ser vi fram emot din ansökan. Tillsammans kan vi skapa en bättre framtid för våra patienter. Vi kan ha löpande intervjuer under ansökningstiden. ÖVRIGT För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Gävle kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig att skicka in din ansökan digitalt via Visma Recruit, inte via e-post eller pappersformat. Om du har skyddad identitet ber vid dig att ta kontakt med rekryterande chef, skicka inte in din ansökan digitalt. Om du söker en deltidstjänst hos oss så finns ett beslut inom Gävle kommun som innebär att du som tillsvidareanställd medarbetare kan begära att du vill arbeta heltid. En sådan begäran kan innebära att du kan behöva utföra andra arbetsuppgifter än dina ordinarie. Gävle kommun hör till finskt förvaltningsområde. Om du därför utöver våra övriga kompetenskrav även talar finska, kan det vara en merit. Inför rekryteringsarbetet har Gävle kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

2 juni 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025
Sprudlande glatt restaurangbiträde/cafébiträde med oslagbart kundfokus? ...
NR drift AB
Restaurang- och köksbiträden m.fl.

Dinners Gävlebro är en restaurang vid vägen, vi serverar allt från enkla smörgåsar, lunchbuffé, sallader till enklare Ala carte. Vi har ett väldigt spännande läge, och vår publik är egentligen alla på vägarna och lokala gäster. När andra har ledigt och reser så jobbar vi som bäst och hårdast. Kort om tjänsten Vi söker en flexibel, snabbfotad och glädjespridande kollega till vårt team som skall arbeta i matsalen med löpande restaurangarbete. Är du rätt person för jobbet så finns stora möjligheter till utveckling inom Nordrest! Vad säger kollegorna om Nordrest? ”På vår enhet har vi gemensam frukost varje morgon och en gång i månaden gör vi den extra mysig! Vi kör även lite spontana AW:s lite då och då och ibland mer uppstyrda.” Fler saker som gör livet extra trevligt på Nordrest Kollektivavtal med tjänstepension och avtalsförsäkringar samt friskvårdsbidrag Möjlighet att delta i motionslopp Stor kick-off för alla varje år Möjlighet till kompetensutveckling Korta beslutsvägar och stora möjligheter till egna initiativ Vem är då vår nya drömkollega? Vi tror att du är en glad filur med oemotståndlig personlighet som är en fena på att handskas med gäster. Samtidigt är du en av de där utvalda som har den närmast magiska förmågan att bjuda på det där lilla extra som gör restaurangbesöket till en upplevelse i en klass för sig. Vi vill att du har: Intresse för mat och dryck Tidigare erfarenheter från restaurang Kassa- och datavana Goda kunskaper i svenska både i tal och skrift Goda kunskaper i engelska Låter det som du? Bra! Uppfyller du även följande punkter måste vi verkligen ta en kaffe: Ett gediget intresse och gärna kunskap och erfarenhet av hållbarhetsarbete då restaurangen är/kommer att bli både kvalitet- och miljöcertifierad enligt ISO 9001 och ISO 14001 Om Nordrest Nordrest är Sveriges uppstickare inom restaurangbranschen, ett renodlat restaurangföretag som arbetar med restauranger, cateringuppdrag, på skolor och inom omsorgen. Låter det intressant? Då är du välkommen med din ansökan snarast. Anställningsform: Tillsvidare Omfattning: Deltid/ Heltid/ Timmar Tillträde: Enligt överenskommelse Lön: Enligt Överenskommelse Nästa steg i rekryteringsprocessen När du sökt tjänsten så kommer du få tillgång till en länk för en digital intervju med chat-roboten Hubert som tar ca 20-30 minuter. Vi ser gärna att du svarar på intervjun inom 48 timmar för att snabbt komma vidare i processen. Syftet med Hubert-intervjun är att vi vill ge alla kandidater möjligheten att berätta mer om sig själva samt för oss att säkerställa att alla kandidater blir bedömda på samma sätt, oavsett kön, ålder och etnicitet. Du kommer därefter bli kontaktad av en av våra rekryterare om du blir aktuell för en andra intervju.

2 juni 2025
Sista ansökan:
19 november 2025
Farmaceut till Kronans Apotek Gävle Golfen Två tjänster
Kronans Apotek AB
Medicinska sekreterare, vårdadministratörer m.fl.

Välkommen till vår värld! Vår vision är en värld som mår bra, och du kan hjälpa oss att göra den visionen verklig. Vi tror att meningsfulla arbetsuppgifter, starka teamrelationer och en generös dos skratt skapar en arbetsmiljö som inspirerar och stärker oss och alla våra kunder. Med fokus på både här och nu, samt på framtiden - bidrar vi tillsammans till en värld som mår bra! Din roll som farmaceut för Kronans apotek Gävle Golfen: Vi söker en driven och engagerad farmaceut till vårt apotek Kronans apotek Gävle Golfen. Apoteket är beläget i närheten av apoteket ICA supermarket, trädgårdsbutik och golf klubb. . Den typiska kunden hos oss är barnfamiljer, äldre, egenvårdskunder, receptkunder. Du kommer arbeta tillsammans med ett härligt team bestående av 2 farmaceuter samt 2 apotekstekniker som gemensamt tar stort ansvar för apoteket och skapar kundupplevelser i världsklass. Det dagliga arbetet är omväxlande och innefattar allt ifrån rådgivning och försäljning av läkemedel och egenvårdsprodukter till att arbeta med lagerhållning, kampanjarbete, kvalité och utveckling. I rollen ingår även följande ansvarsområden och arbetsuppgifter: - Du ansvarar för att expediera ut rätt läkemedel till varje kund och erbjuda bästa möjliga patientrådgivning samt skapa kundupplevelse i världsklass. - Skapa delaktighet inom apoteket och verka för en god gruppdynamik genom bra samarbete med dina kollegor. Apoteket är öppet 09:00-18:00 på vardagar, 10:00-15:00 på lördagar och Stängt på söndagar. Vi erbjuder ett tjänst på omfattning heltid eller enligt överenskommelse och du välkomnas till apotekschef Alhakam Aljamal team. Önskad start: enlig överenskommelse. Vi söker dig som är legitimerad receptarie eller apotekare. För att trivas i rollen tror vi att du brinner för att hjälpa våra kunder till en god läkemedelsanvändning och hälsa. Vi tror också att du trivs allra bäst när du får vara en del av ett engagerat team som arbetar mot tydligt uppsatta mål. På apoteket hjälps vi alla åt med det dagliga arbetet och tillsammans skapar vi en trevlig, välmående och trygg arbetsmiljö där vi växer, har roligt och delar med oss av våra framgångar. Till vår hjälp finns en stark region och serviceorganisation samt kollegor över hela landet. Vi är också övertygade om att flexibilitet, anpassningsbarhet och att trivas i en miljö där inte allt är på plats, är nyckelfaktorer för att trivas i den förändringsresa vi befinner oss i. Din ansökan Om detta låter som rätt utmaning för dig tveka inte att skicka din ansökan till oss. Urval och intervjuer kommer att ske löpande. I din ansökan vill vi ha ditt CV eller din LinkedInprofil. Personligt brev? Det kan du skippa! Vi är intresserade av din kompetens, lära känna dig gör vi vid en eventuell intervju. I slutet av rekryteringsprocessen tillämpar vi en bakgrundskontroll på samtliga personer vi vill anställa, oavsett roll eller funktion. Då vi enbart tillämpar detta på slutkandidat informerar vi mer om det längre fram. Har du frågor om tjänsten går det bra att kontakta Apotekschef Alhakam Aljamal på tel. 073-6915586 OBS! efter vikariat tjänst är det möjligt att flytta på tjänsten till polare tjänst inom regionen. Varmt välkommen med din ansökan! Kärnan inom Kronans Apotek handlar om att vi ska må bra tillsammans. När vi har meningsfulla uppgifter, omfamnar varandras olikheter och delar många skrattar kan vi göra stor skillnad tillsammans. Strävan om att må bra är något vi delar med våra fackliga parter och tillsammans arbetar vi för en värld som mår bra. För att komma i kontakt med facklig representant Gunilla Andersson från Unionen, maila [email protected] och facklig representant Aisha Karimi från Sveriges Farmaceuter, maila [email protected]. Så vilken väg vill du ta för att upptäcka din fulla potential? Leda, bredda eller djupa – valet är ditt! Vi tror på att varje medarbetare har sin egen unika resa att göra, och vi är här för att stötta dig på den resan. Genom Må-bra samtal och vår kompetenstidsplan skräddarsyr vi en utvecklingsväg som passar just dig. Kanske vill du bli apotekets stjärna i kundservice, eller kanske lockar det dig att dyka djupare in i vår digitala värld? Möjligheterna är oändliga! Vi ser till att varje medarbetare får den utveckling de behöver för att växa och trivas hos oss. Och vem vet, kanske leder den här resan till nya och spännande möjligheter inom Kronans Apotek! Så låt oss tillsammans utforska, lära och växa – för hos oss har resan bara börjat! 🚀

2 juni 2025
Sista ansökan:
30 september 2025
Vi söker en Head Chef till Scandic Gävle Väst, heltid
Scandic Hotels AB
Restaurang- och kökschefer

Vi söker en Head Chef till Scandic Gävle Väst. Snart flyttar vi in i vårt totalrenoverade kök och vi söker nu en ny kollega! På Scandic arbetar alla tillsammans för att skapa en gästupplevelse i världsklass under gästens hela vistelse. Som Head Chef är du den som motiverar, driver, utvecklar och engagerar alla i teamet att ta ett stort eget ansvar för att förbättra arbetssätt och service i takt med att omvärlden förändras. Vi är nämligen övertygade om att det är när du får utvecklas och bidra med all din kompetens, som vi överträffar gästens förväntningar och vi får även väldigt roligt på jobbet! Vad innebär rollen? I denna roll som Head Chef ansvarar du för;Köket där du har det övergripande ansvaret att säkerställa en gästupplevelse i världsklass i våra mat- och dryckesmiljöer. Det innebär att du tillsammans med ditt team säkrar en hög servicenivå samt ett erbjudande som möter gästens behovDu leder och utvecklar verksamheten och medarbetarna utifrån företagets strategi, mål och lokala förutsättningar. Du har en passion för service och genom ditt ledarskap inspirerar och motiverar du dina medarbetare samt skapar förutsättningar för att ni tillsammans ska skapa enastående gästupplevelser. Som Head Chef är du även en del av den dagliga driften och du ansvarar för att planera och bemanna utifrån verksamhetens behov. Du ingår i hotellets ledningsgrupp vilket innebär att du tillsammans med dina kollegor har ett övergripande ansvar för hela hotellet. På Scandic arbetar vi efter koncept såsom frukost, möten, shop, vi följer de instruktioner som finns för att ge våra gäster maximal upplevelse när de tar del av någon eller några av våra mat och dryckesupplevelser. Vi följer även de instruktioner vad gäller matsvinn, hållbarhet, inköp mm. Vem är du? Du ser positivt på förändringar och har förmågan att leda andra genom dem, är flexibel och har lätt att se lösningar och att skapa relationer. Du är en ledare, som ser det som självklart att vara närvarande på olika tider och dagar samt har ett helhetsperspektiv i allt du gör. Du ser till nyttan av samarbete, att ge regelbunden feedback och är kommunikativ i din ledarstil. Du planerar din tid och jobbar målmedvetet mot kort- och långsiktiga mål. Som chef hos oss lever du efter vår ledarskapskompass med Inspire, Collaborate, Build trust och Empower som en naturlig del av ditt ledarskap. Du lever våra värderingar och agerar som ett föredöme i din roll. Du har tidigare erfarenhet från att leda andra i en liknande roll samt relevant utbildning och erfarenhet inom servicebranschen. Du har god administrativ förmåga, erfarenhet av ekonomisk planering och uppföljning samt god vana att arbeta i olika systemstöd. Du gillar en tydlig struktur och är öppen till att arbeta med färdiga koncept. Du behöver dessutom ha goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. Information om tjänsten: Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Vi tillämpar 6 månaders provanställning. Din närmaste chef kommer att vara General Manager och du ingår i hotellets ledningsgrupp. Arbetstiderna är varierande och omfattar dagar, kvällar och helger. Vi tar enbart emot ansökningar via vår hemsida. Alla ansökningar kommer att behandlas löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag, varför vi ber dig att ansöka så snart som möjligt. I denna rekrytering använder vi oss av personlighetstester som del av urvalet. Ta med dig dina erfarenheter, ditt engagemang och ditt sätt att tänka till oss – och bidra till en kultur där vi bryr oss på riktigt: om varandra, våra gäster och vår planet. Välkommen till Scandic! Vi når längre när olikheter bejakas. Hos oss får du utrymme att vara dig själv och utvecklas i den riktning du vill, med trygga villkor och schyssta avtal som grund. Ta med dig dina erfarenheter, ditt engagemang och ditt sätt att tänka till oss - bidra till en kultur där vi bryr oss på riktigt: om varandra, våra gäster och vår planet. Välkommen till Scandic. Delar du våra värderingar? BE A PRO BE YOU BE CARING BE BOLD

2 juni 2025
Sista ansökan:
28 november 2025
Vikarierande skolsköterska 20% Slottegymnasiet
Ljusdals kommun
Skolsköterskor

Arbetsplats Vi söker en skolsköterska på 20% (1 dag/veckan) till ett vikariat under höstterminen 2025. Vår elevhälsoorganisation består av specialpedagog, skolkurator, skolsköterska, Studie och yrkesvägledare samt en elevcoach. Arbetsuppgifter Arbetet är främjande och förebyggande utifrån ett salutogent förhållningssätt. Du ingår i skolans elevhälsoteam och arbetar med att stödja elever på ett sådant sätt som främjar lärandet i skolan. Du leder hälsosamtal inriktade på livsstilsfrågor, vaccinerar elever enligt nationella vaccinationsprogrammet och har öppen mottagning för lättare vård och behandling. Många medicinska ställningstaganden görs på egen hand. Mycket av arbetet sker i samarbete med övriga kollegor i elevhälsoteamet på skolan. Skolsköterskorna träffas regelbundet på EMI-teammöten som leds av verksamhetschef för elevhälsans medicinska insats. Alla skolsköterskor får extern handledning i EMI-teamet. Kvalifikationer/utbildning Du som söker tjänsten är legitimerad sjuksköterska med specialistsjuksköterskeexamen med inriktning hälso- och sjukvård mot barn- och ungdomar, distriktssköterska eller skolsköterska. Du har ett strukturerat och serviceinriktat arbetssätt. Det är viktigt att du kan se helheten kring elever och att du har en god samarbetsförmåga med både kollegor och vårdnadshavare. Du är en stabil person med ett professionellt förhållningssätt. Det är meriterande om du har erfarenhet av elevhälsans medicinska insats. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Övrigt Intervjuer sker löpande under ansökningsperioden. Varaktighet och Sysselsättningsgrad Tidsbegränsad anställning 20% under perioden 25-08-18 till 25-12-18.  Upplysningar lämnas av Susanna Walter Westberg Rektor, nås vi växeln 0651-180 00 Ann-Kristin Björk, Medicinskt ledningsansvarig skolsköterska, nås via växeln 0651-180 00         I Ljusdals kommun tror vi att det finns ett liv för alla. Ljusdals kommun är belägen i den nordvästra delen av det vackra Hälsingland. De största orterna i kommunen är Ljusdal, Järvsö och Färila. Vi har nära till fritiden, till varandra och till en enkel vardag. Redan bosatta, hemvändare och många som tagit steget och flyttat till vår kommun vittnar om livskvalitet, mer tid att njuta och vara den du är. I Ljusdals kommun har 1700 medarbetare Sveriges viktigaste jobb när vi servar våra 19 000 invånare.  Är du den som vill berika oss med dina kunskaper, ditt engagemang och din personlighet?

2 juni 2025
Sista ansökan:
18 juli 2025
Personlig assistent i Hudiksvall
Novum Assistans AB
Personliga assistenter

Nu finns möjligheten att arbeta som assistent till en 13 årig flicka där ni tillsammans i assistentgruppen skapar förutsättningar för att hon ska få ett aktivt och berikande liv. Du kommer ingå i ett dedikerat team av andra assistenter som av flickan kallas ’’kompisar’’. Om uppdraget Flickan har en hjärnskada som gör att hon inte kan se, prata, förstå faror eller invecklade instruktioner. Hon behöver stöd och hjälp med allt i vardagen. Flickan tycker om att busa, åka på utflykter i sin egna bil, gå till lekparken, bada, läsa böcker, lyssna på musik, sitta i sandlådan, åka rutschkana, gunga, gympa, leka lego, lägga pussel etc. Flickan har beslut om assistans som täcker hela dygnet och du som assistent kan schemaläggas på antingen dag, kväll eller - nattpass. Du går mer erfarna assistenter under din introduktion för att på ett bra sätt lära dig arbetet hos flickan.  Vem är du som sökande Vi söker dig som har en personlig lämplighet för uppdraget. För oss betyder det att du är ansvarsfull, empatisk och lyhörd. Det är viktigt att du både är punktlig och kan passa tider men även flexibel för att ibland kunna hoppa in för att täcka luckor i bemanningen. Du kan arbeta både självständigt och samarbeta med andra. Önskvärt är även att du har god fysik, är glad och positiv. Personkemin och samspelet mellan dig som assistent och uppdragsgivaren är avgörande för kvaliteten och upplevelsen av arbetet. Vi ser ett stort värde att du som assistent har ett lugnt och metodiskt arbetssätt, att du är stresstålig och har ett gott tålamod.  Det är viktigt att du som sökande ser långsiktigt på tjänsten då du blir en viktig del av flickans liv. Assistenterna hos flickan använder sig av tecken som stöd för att hjälpa flickan att kunna kommunicera. Du får utbildning i tecken som stöd får du om du inte har tidigare erfarenhet. Du behöver ha körkort och bil för att kunna ta dig till arbetsplatsen som är flickans hem. I hemmet finns husdjur så du kan inte vara allergisk mot djur.   Vårt erbjudande till dig Som en del av Novum Assistans är du delaktig som medarbetare genom regelbundna arbetsplatsträffar där utveckling av uppdragen sker. Vi som assistansbolag skapar förutsättningar för de uppgifter som assistansen kräver, i fortlöpande kompetensutveckling utifrån behov i uppdraget. Du som assistent får därmed möjlighet till personlig utveckling både som individ och i din yrkesroll som personlig assistent. Läs mer om Novum Assistans här Om rekryteringen Urvalsprocessen sker löpande och mer information om uppdraget fås vid en eventuell intervju. Tillträde sker enligt överenskommelse. För anställning hos Novum Assistans krävs att du har ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. Då du som personlig assistent kommer att arbeta med ett barn krävs det att du inför eventuell anställning uppvisar ett registerutdrag från polisen. Detta kan du beställa till din digitala brevlåda via https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/

2 juni 2025
Sista ansökan:
19 november 2025
Kurator till psykiatriska mottagningen
REGION GÄVLEBORG
Socialsekreterare

Psykiatriska öppenvårdsmottagningen i Sandviken är en allmänpsykiatrisk mottagning för invånare över 18 år. Vi ansvarar för att i den öppna psykiatriska vården bedriva insatser som främjar hälsa och ger ökad livskvalitet. Vi är cirka 35 medarbetare på mottagningen i Sandviken. Vår mottagning präglas av en god arbetsmiljö där vi har omsorg om varandra. Verksamheten genomsyras av ett gott bemötande, hög tillgänglighet och goda resultat. Psykiatriska mottagningen i Sandviken arbetar mot tre kommuner; Sandviken, Hofors och Ockelbo. Vi söker nu en kurator för tillsvidareanställning. ARBETSUPPGIFTER Som kurator inom vuxenpsykiatrin står du för det psykosociala perspektivet i teamarbetet runt patienten. Du kommer att ingå i mottagningens behandlingsteam. Kuratorerna på mottagningen finns representerade i teamen men samarbetar också med varandra för ett utvecklat socialt arbete inom den specialiserade psykiatrin. I det dagliga arbetet ingår också att medverka i mottagningens och enhetens förbättringsarbete. . Detta innebär att du har möjlighet att vara med och utveckla vården på mottagningen. Som kurator hos oss kommer du bland annat att arbeta med • att samordna insatser och samverka med andra vårdgivare runt patienten såsom exempelvis SIP • stödsamtal utifrån psykosociala belastningsfaktorer, uppmärksamma barns behov, anhörigstöd och psykosociala kartläggningar • barndomsanamneser inom diagnostikprocessen. Hos oss får du • personligt anpassad introduktion • arbeta i trygg arbetsgrupp där det alltid finns någon att rådfråga • individuell utvecklingsplan. Läs mer om våra förmåner: https://www.regiongavleborg.se/jobb-och-utbildning/jobba-i-region-gavleborg/dina-formaner/ KVALIFIKATIONER Vi söker en flexibel och engagerad person som trivs i nära samarbete med alla professioner i en omväxlande vardag. Du har en god samarbetsförmåga, är trygg i din yrkesroll, har ett genuint intresse för arbete med personer med psykisk ohälsa och du har förmåga att bemöta människor på ett professionellt och empatiskt sätt. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. I rollen som kurator ska du ha • socionomutbildning. För den här tjänsten är det meriterande om du är legitimerad hälso- och sjukvårdskurator, och om du har erfarenhet av myndighetsutövning och/eller biståndshandläggning. Före erbjudande om anställning har arbetsgivaren rätt att begära ett utdrag från belastningsregistret. ÖVRIGT Med 7 500 medarbetare är vi länets största arbetsgivare. Det ger oss styrka att driva utvecklingen framåt för ett livskraftigt Gävleborg. Vårt uppdrag är spännande och komplext. Oavsett vilken roll du har hos oss hjälper du invånarna i länet och gör nytta i samhället. Vi ligger i framkant i samhällsutvecklingen och satsar på att du som medarbetare ska få växa och utvecklas. Hos oss får du använda hela din kraft för att tillsammans med dina kollegor skapa framtidens Gävleborg. Hälso- och sjukvårdsnämndförvaltningens cirka 6500 medarbetare arbetar tillsammans för att ge länets invånare de bästa förutsättningarna för ett aktivt liv med ökad livskvalitet. Genom att tillhandahålla god och nära vård i hela länet lägger vi grunden för ett starkt och friskt Gävleborg. Information till rekryteringskonsulter och annonssäljare: Vi har redan beslutat var vi vill synas med våra platsannonser samt vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa annonsplats eller tjänster för pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden.

2 juni 2025
Sista ansökan:
22 juli 2025