Enhetschef för anslutning, Statens servicecenter
Statens Servicecenter
Förvaltnings- och planeringschefer

Enheten är placerad inom verksamhetsområde myndighetsservice som levererar tjänster till 166 myndigheter. Du kommer att ingå i avdelningens ledningsgrupp som består av avdelningschef samt fem enhetschefer. Fokus för dig som chef för enheten för anslutning är att med hjälp av enhetens medarbetare genomföra anslutning av nya kundmyndigheter till tjänsterna lön, e-handel och redovisning samt migrera befintliga kundmyndigheter för nämnda tjänster. Enheten utgörs av ca. 10 projektledare som rapporterar direkt till dig i din roll som enhetschef. Du har en viktig uppgift att säkerställa kostnadseffektiva och kvalitativa projekt tillsammans med övriga berörda organisationsdelar inom myndigheten. Det innebär tvärfunktionella projekt där medarbetare från både vår leveransorganisation och stödfunktioner medverkar. Huvudsakliga arbetsuppgifter Du ansvarar för anslutning av nya kundmyndigheter och migrering av befintliga kundmyndigheter. Du har ansvar för löpande dialoger med våra systemleverantörer i samband med våra anslutningar med förmåga att agera programledare. Du har personal-, arbetsmiljö-, resultat- och budgetansvar för din enhet och verkar för att arbetet bedrivs i linje med verksamhetsområdets och myndighetens övergripande mål och uppdrag. Finansiell uppföljning och kontinuerlig analys av projekten kommer vara en viktig arbetsuppgift i denna befattning. Med ditt ledarskap skapar du en arbetsmiljö som präglas av engagemang, effektivitet och kvalitet. Kvalifikationer Vi söker dig som har: • Relevant akademisk examen eller motsvarande erfarenhet som bedöms likvärdig • Minst fem års erfarenhet som chef med personal- arbetsmiljö- och verksamhetsansvar • Minst fem års erfarenhet av att leda anslutnings- och migreringsprojekt samt föra dialog med företrädare på strategisk nivå hos kunder gällande genomförande av projekt. • Erfarenhet av avtals- och leverantörsuppföljning mot externa leverantörer • Erfarenhet av avgiftsfinansierad verksamhet och finansiell uppföljning och analys • Erfarenhet av att agera ordförande i projektstyrgrupper till extern part såsom kunder och leverantörer Du ska ha följande förmågor: • Att leda utifrån tillitsbaserad styrning och ledning • Att kommunicera på ett sätt som skapar engagemang för gemensamma mål • Att göra tydliga prioriteringar • Att våga fatta beslut för att uppnå resultat Dessutom är det meriterande om du har: • Erfarenhet av att leda process- och verksamhetsutveckling • Erfarenhet från arbete inom HR/lön eller e-handel och redovisning • Minst fem års erfarenhet från arbete inom offentlig verksamhet • Erfarenhet av förändringsledning Övrigt Anställningen är 100 % och tillsvidare. Tillträde enligt överenskommelse. Placeringort finns att välja på Gävle eller Östersund. Resor förekommer inom Sverige. För anställning krävs godkänt resultat vid säkerhetsprövning och tjänsten är inplacerad i säkerhetsklass vilket även innebär löpande registerkontroll hos Säkerhetspolisen. Välkommen med din ansökan innehållande CV samt personligt brev senast 8 juli. Vi planerar att påbörja intervjuerna under v.29. För att du ska få en så rättvis och korrekt bedömning som möjligt är det av stor vikt att du uppger år och månad för varje anställning samt en kort beskrivning av arbetsuppgifterna. Om den informationen inte framgår kan vi inte göra en korrekt bedömning av din kompetens och erfarenhet och du kan därför riskera att bli bortvald i urvalsprocessen.

1 juli 2025
Sista ansökan:
8 juli 2025
Projektledare för omställning till ny socialtjänstlag
Krokoms kommun
Socialsekreterare

Socialförvaltningen söker: – Ett jobb med plats för utveckling Vill du vara med och leda Krokoms kommuns omställning till en mer hållbar och lättillgänglig socialtjänst? Vi söker dig som, i rollen som projektledare, vill samordna och leda arbetet. Välkommen till oss! Den nya socialtjänstlagen trädde i kraft 1/7 2025. För att möta lagstiftningens krav om en kunskapsbaserad, lättillgänglig och hållbar socialtjänst kommer nuvarande verksamheter behöva utvecklas och anpassas. Vi söker nu dig som vill samordna och leda kommunens arbete mot en omställning till den nya socialtjänstlagen. Socialförvaltningen är en stor förvaltning både sett till antal medarbetare och till bredden på uppdrag. Vi är indelade i fem verksamhetsområden och finns i hela kommunen. Här ansvarar vi för att ge vård och omsorg, stöd och service samt hälsa och sjukvård till våra medborgare som har behov av det, i alla skeden av livet. Vi gör skillnad på riktigt! Ditt uppdrag är förvaltningsövergripande och omfattar samtliga områden inom socialtjänsten. Du kommer att arbeta på uppdrag av en styrgrupp bestående av socialchef, Socialt ansvarig socionom (SAS), verksamhetschef IFO och verksamhetschef Bistånd, hälsa och sjukvård. Din närmsta chef är verksamhetschef IFO.   En dag som projektledare I rollen som projektledare kommer du att samordna och leda kommunens insatser för anpassning till den nya socialtjänstlagen som syftar till att skapa en långsiktig, hållbar, mer förebyggande och kunskapsbaserad socialtjänst. Du kommer att vara med i arbetet med att ta fram en omställningsplan för att implementera den nya Socialtjänstlagen i hela förvaltningen. Du kommer att ge stöd och handledning till förvaltningens medarbetare i omställningen till den nya socialtjänstlagen. I arbetet ingår att: • Fortsätta att kartlägga behov och förutsättningar för socialförvaltningens omställning mot en ny socialtjänstlag. • Planera, leda och implementera de förändringar som ska genomföras lokalt kopplat till omställningen. • Kommunicera pågående arbete internt inom organisationen samt till politiken. • Ta fram underlag för att omsätta den nya socialtjänstlagen i praktiken. • Som projektledare kommer du tillsammans med chefer inom förvaltningen att ta fram modeller och metoder för implementering av den nya socialtjänstlagen. • Ansvara för utbildningstillfällen och kompetensutveckling inom området. • Omvärldsbevakning, deltagande i olika nätverk både regionalt och nationellt. Uppdraget kan komma att utvecklas och förändras under tiden omställningen pågår, utifrån behov och beslut som tas Din kompetens Krav: • Socionomexamen eller annan slutförd högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. • • För att kunna arbeta med omställningen behövs god kännedom om socialtjänstlagen och de förändringar som är på gång. Meriterande: • Erfarenhet som projektledare är meriterande, liksom kunskap och erfarenhet av förändringsledning. • Erfarenhet från flera verksamhetsområden inom socialtjänst så som myndighetsutövning och verkställighet. Mer om dig: Du är utvecklingsinriktad, nyfiken och kreativ samtidigt som du är strukturerad och tydlig. Du ser helheter, tar hänsyn till det större perspektivet och bidrar till ett gott samarbete genom att ha ett öppet, tillmötesgående och problemlösande förhållningssätt. Du bjuder in till dialog, lyssnar aktivt och anpassar kommunikationen utifrån rådande situation. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.   Övrig information Projektanställning på heltid tom 2028-12-31 med tillträde snarast, enligt överenskommelse. Intervjuer kommer att ske i början av vecka 33. Rekryterandechef är på semester under veckorna 28-30 och kan svara på eventuella frågor efter det.   Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med säljare. Hälsning från din blivande chef Äntligen! Nu kan vi börja arbeta med den nya socialtjänstlagen. Du kommer till ett härligt gäng med engagemang. Jag söker dig som är modig, nyfiken samt har kunskap och intresse inom området. Mitt mål är att vara en närvarande chef och skapa förutsättningar för dig i din roll som projektledare. Tillsammans skapar bra grund för alla medborgare i Krokom   Kontaktperson för tjänsten Kristina Lundin, verksamhetschef IFO 0640-162 88 [email protected] Fackliga representanter nås genom kommunens kundcenter, 0640-161 00 Välkommen med din ansökan! Krokom, kommunen mitt i Jämtland Krokoms kommuns gränser sträcker sig från Storsjöns stränder i söder, till de vidsträckta och vilda fjällen i norr och i öster tar det norrländska inlandets stora skogar vid. Här bor dryga 15 700 invånare, mitt i Jämtlands län, med närhet till goda kommunikationer till övriga Sverige. Här finns fantastiska möjligheter till ett rikt kultur- och friluftsliv. Hit flyttar människor och här vill man stanna, för här får själva livet ta plats. Kommunen ingår i samiskt för­valtningsområde, vilket gör att vi arbetar för att stärka det samiska språket, att synliggöra kulturen och ge samerna inflytande.

1 juli 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025
Säsongsarbete på ICA Vemdalsskalet
Livs i Vemdalen AB
Butikssäljare, dagligvaror

Företaget består av tre ICAbutiker som finns i Vemdalen, Björnrike och Vemdalsskalet. Under säsong servar vi tusentals kunder varje dag. Med allt från nybakat bröd till gammeldags makaroner! Är du sugen på att jobba i Sveriges snabbast växande skidort? Hos oss är det viktigt att du kan hålla ett högt tempo och samtidigt hålla kunden i fokus. Du ska gilla att arbeta bland människor och kunna ge service i världsklass! Jobbet är varierande så det kräver att du är flexibel och kan anpassa dig snabbt för nya utmaningar. För några av er så kommer ni att få beställningsansvar som är både utvecklande och roligt. Vi gillar mat och hoppas att du också gör det. Goda matlagningskunskaper passar väl in i en matbutik, och våra gäster tar gärna del av tips och trix i köket. Låter det som dig? Ta chansen och skicka din ansökan till oss på ICA Vemdalsskalet för att få kunna vara med att arbeta i ett härligt gäng! Tidigare erfarenhet av butiksarbete är merit men inte krav. Vemdalen som destination består utav Vemdalen, Vemdalsskalet, Björnrike, Storhogna och Klövsjö och länkas samman med en skidbuss som går varje dag under vintern, eller om du själv har bil är det lätt att ta sig runt. Vi anställer ett 20tal personer till säsongen och anställning sker löpande.

1 juli 2025
Sista ansökan:
30 september 2025
Installationstekniker inom försvarsindustrin
Combitech AB
Installations- och serviceelektriker

Combitech i Östersund söker ett flertal nya kollegor. Stämmer orden utveckling, omväxling, team, teknikens framkant och stort eget ansvar in på dig, då har du kommit helt rätt. Att arbeta som installationstekniker med oss på Combitech, som är ett av Nordens ledande teknikbolag är omväxlande, fritt och utvecklande. Vad vi erbjuder På Combitech satsar vi på våra medarbetare, de utgör kärnan, hjärnan och hjärtat i vår verksamhet. Det gör vi bland annat genom att satsa på din kompetensutveckling, göra det lätt för dig att kombinera jobbet med vardagen och andra schysta förmåner. På Combitech är vi ca 2500 anställda, med Saab som ägare står vi på en stadig grund av högteknologi, forskning och anställningstrygghet. Vi arbetar med allt från att utveckla hållbara lösningar inom miljö och teknik till att stötta Sveriges totalförsvar. Vi erbjuder ovanligt stora möjligheter till flexibilitet och anpassning av uppdragen samtidigt som du får behålla frihet och variation i vardagen. Vi sätter våra medarbetare i fokus genom kompetensutveckling - oavsett om du är junior eller senior är det viktigt för oss att du utvecklas både personligt och professionellt. Vad rollen innebär Som installationstekniker erbjuds du ett omväxlande, fritt och roligt arbete. Du kommer att ingå i ett team med hög kompetens inom området. Basen för dina uppdrag är Östersund och med Sverige som arbetsplats och naturen som din granne. Teamet du ingår i arbetar med installationer i försvarets telenät, svenska kraftnät och andra försvarstekniska installationer - du kommer därför vara en viktig länk i försvarskedjan. Du ansvarar för transport och material och är Combitechs representant ute på fält. Du ges stor möjlighet att själv planera och genomföra dina installationsuppdrag. Vi arbetar med den senaste tekniken på olika anläggningar runt om i hela Sverige och vi genomför även utlandsprojekt. Detta innebär att resor ofta förekommer i tjänsten. Då våra tjänster innebär arbete som omfattas av försvarssekretess krävs det att du genomför och godkänns i en säkerhetsprövning med registerkontroll. Tjänsten kräver också att du godkänns i en läkarundersökning för "Arbete på hög höjd". Urval sker efter sista ansökningsdag på grund av sommarsemester. Vi ser fram emot din ansökan! Vad vi söker Vi söker dig som har intresse eller erfarenhet av el och teknik och som inte är rädd för höga höjder. Som person är du självorganiserad och en sann lagspelare på samma gång. Vi ser gärna att du är nyfiken, engagerad och har en vilja att lära dig nya saker. Du har möjlighet och gillar att resa flera dagar i veckan. B-körkort är ett krav för denna tjänst samt att du behärskar det svenska språket väl i både tal och skrift. Det är meriterande med goda kunskaper inom el/teleinstallationsområdet, telekom och fallskydd. Även erfarenhet av torn- och mastbyggnation samt tunga lyft med hjälp av vajerspel ses som meriterande för denna tjänst. Kontaktperson: Tobias Pettersson, +46 734469406 Vi undanber oss rekryteringssamarbeten.

1 juli 2025
Sista ansökan:
12 augusti 2025
Projektör inom kommunikationslösningar
Combitech AB
Installations- och serviceelektriker

Har du erfarenhet av projektering och planering av tekniska installationer - och vill ta nästa steg i en roll där du bidrar till samhällsviktiga projekt? Combitech i Östersund söker en projektör inom kommunikationslösningar som vill arbeta med uppdrag för Försvarsmakten, FMV och civila kunder. Vi söker dig som har ett starkt teknikintresse, gärna kunskaper inom el, tele eller installation, och som trivs med att ta ansvar för att driva arbetet framåt - från planering till färdig lösning. Din roll som projektör inom kommunikationslösningar Som projektör hos oss kommer du arbeta med en härlig blandning av både ny och äldre teknik inom kommunikationsområdet. Du kommer medverka i rekognoseringar av aktuella projekt, ta fram materiellistor, rapporter, kalkyler och hantera arbetsunderlag för installation. Våra uppdrag består oftast av att implementera ny utrustning eller uppgradera den redan befintliga. Din huvudsakliga uppgift innebär att hantera och tillgodose kundernas olika behov och önskemål. Under projektets gång kommer du agera som bollplank och teknisk support åt våra resande montageteam, och ni tillsammans kommer se till att projekten går i mål. Utöver det nära samarbetet med montageteamen kommer du även arbeta ihop med logistiker, projektledare samt administratörer. Det mesta av arbetet utförs på kontoret, men då vi inom projektet strävar efter att ha ett nära samarbete med våra installatörer, kommer du vid vissa tillfällen vara med och assistera ute i fält. Kulturen på vår sektion genomsyras av viljan att vara affärsmässiga och prestationsinriktade med god kvalitet gentemot våra kunder. Dina huvuduppdrag är framförallt kopplade till Svenska Försvarsmakten och FMV, men ibland även till mer civila kunder. Vem är du? Vi söker dig som har ett genuint intresse för teknik och som trivs med att ta ansvar för dina arbetsuppgifter. Du kommer i huvudsak arbeta enligt etablerade processer, men det förekommer även situationer där du behöver tänka kreativt och hitta egna lösningar. Eftersom vi arbetar nära varandra i teamet, värdesätter vi en stark laganda och en vilja att bidra till en positiv och inkluderande arbetsmiljö. Du har god samarbetsförmåga, är serviceinriktad och drivs av att leverera resultat med hög kvalitet. För att lyckas i denna roll krävs det att du har B-körkort samt goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet från installationsyrket, samt om du har arbetat i roller som projektledare eller haft liknande ansvar inom tekniska projekt. Även klättercertifikat för mast och torn, samt kunskaper inom el, tele, radiolänk, IP-installationer eller allmänna transmissionskunskaper är meriterande. Arbetet sker till stor del i word, excel och AutoCAD, så tidigare erfarenhet av dessa program ses som en fördel. Då tjänsten innebär arbete som omfattas av försvarssekretess krävs det att du genomför och godkänns i en säkerhetsprövning med registerkontroll. Urval sker efter sista ansökningsdag på grund av sommarledighet. Vi ser fram emot din ansökan! Kom & gör skillnad Vi tror att man gör ett bättre jobb om man kan fokusera på rätt saker, därför gör vi det lätt att kombinera jobbet med vardagen. Vi satsar på våra medarbetare, de utgör kärnan, hjärnan och hjärtat i vår verksamhet. Dessutom står vi på en stadig grund av högteknologi, forskning och anställningstrygghet med försvars- och säkerhetskoncernen Saab som ägare. För oss handlar det om hållbarhet - vi vill bli branschens mest hållbara företag; och för att vara ett hållbart företag i en hållbar framtid behöver vi investera i våra medarbetare. För oss är din återhämtning, dina utvecklingsmöjligheter och din trygghet lika viktigt som företagets framgång - utan våra medarbetare står vi stilla. Vill du veta mer om hur det är att arbeta hos oss? Kolla in våra karriärsidor! Kontaktperson: Tobias Pettersson, +46 734469406 Vi undanber oss rekryteringssamarbeten.

1 juli 2025
Sista ansökan:
12 augusti 2025
Underhållsarbetare
Krokoms kommun
Grovarbetare inom bygg och anläggning

Krokomsbostäder AB söker en underhållsarbetare till underhållsgruppen. Du kommer ingå i en dynamisk grupp som idag består av fyra underhållsarbetare där du till stor del självständigt ansvarar för utförandet. Välkommen med din ansökan! Om Krokomsbostäder AB Krokomsbostäder AB är ett kommunägt bostadsbolag i Krokoms kommun. Vi erbjuder ett schyst boende till alla oavsett fas i livet. Vi är Krokoms kommuns största hyresvärd där ungefär vart sjätte hushåll bor hos oss, vilket innebär ett särskilt ansvar att förvalta. Vi äger och förvaltar cirka 1 200 lägenheter och cirka 23 000 kvadratmeter lokaler, till detta har vi uppdraget att förvalta kommunens verksamhetslokaler om drygt 100 000 kvadratmeter Dina arbetsuppgifter Tillsammans med nuvarande personal kommer främst att utföra åtgärder som uppstår i samband med lägenhetsbesiktningar såsom enklare snickeriarbeten, målning, kakling, mattläggning, fastighetsskötsel och andra typer av mindre underhållsarbeten. I rollen ingår också att genomföra lägenhetsbesiktningar och du får den utbildning du behöver för att kunna utföra dessa. Underhållsgruppen är en resurs för Krokomsbostäder som helhet. Det innebär att personal från underhållsgruppen kan fördelas utifrån behov då det exempelvis behövs hjälp i yttre skötsel. Vi arbetar ständigt med förbättringar och vår ambition att skapa kvalité för våra hyresgäster är en central del när det gäller att utveckla Krokomsbostäders vision att vi skapar en värld av goda grannar. Kvalifikationer Vi söker dig som har minst fem års erfarenhet av underhållsarbete eller liknande arbetsuppgifter. Det är meriterande om du har en yrkesutbildning inom måleri eller golvläggning men din praktiska erfarenhet väger också tungt. För oss är det viktigt att du är noggrann, självgående och har ett lösningsorienterat arbetssätt. Du har god datorvana och körkort för personbil. Stor vikt läggs på social förmåga och handlingskraft. Ansökan Du ansöker via länken där du laddar upp CV och personligt brev. Betyg/intyg behöver inte skickas med. Uppvisande av detta blir aktuellt vid eventuell intervju. Välkommen med din ansökan   Upplysningar Tillsvidareanställning på heltid med tillträde enligt överenskommelse. Provanställning kan tillämpas. Arbetsort: Krokom   Urval och intervjuer sker löpande varvid tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.   Sista ansökningsdag 2025-09-14   Kontaktpersoner Emelie Palmqvist Chef för underhållsgruppen Telnr. 0640-18789 Mail: [email protected]   Rekryteringsansvarig Peder Lemon Fastighetschef Telnr. 0640-16483 Mail: [email protected]   Inför rekryteringsarbetet har Krokomsbostäder AB tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare.

1 juli 2025
Sista ansökan:
14 september 2025
Butikssäljare Östersund
Intersport AB
Butikssäljare, fackhandel

På INTERSPORT arbetar vi tillsammans som ett team där våra medarbetares engagemang och passion är avgörande för att vi ska nå hela vägen. Tillsammans skapar vi köpupplevelser i världsklass och inspirerar till ett hållbarare liv! Vi letar efter dig som tycker att kombinationen av att jobba med försäljning, sport och människor vore ditt drömjobb. Är du redo att ge dig in i matchen? Tjänsten är tillsvidare på 80% med start i slutet av Augusti/början September, och du förväntas kunna arbeta såväl dagtid som vissa kvällar och helger. (Vi tillämpar 6 mån provanställning) Det här innebär rollen Rollen som Säljare på INTERSPORT är en varierande, spännande och framförallt helt avgörande roll för vår fortsatta framgång! Duktiga och engagerade Säljare är vad som gör att kunderna vill komma tillbaka till oss, om och om igen. Försäljning hos oss på INTERSPORT innebär lyhördhet, att vara aktiv i kundmötet, fokus på att skapa en inspirerande kundupplevelse och personlig helhetsförsäljning med de bästa lösningarna! Förutom kundmötet och försäljning finns det även andra arbetsuppgifter i butiken, som att beställa och packa upp varor samt se till att butiken alltid är ren och fräsch. Hos oss får du en varierad vardag med möjligheten att arbeta på flera av våra avdelningar. Vad vi förväntar oss av dig INTERSPORT andas sport och utmaningar, därför ser vi det som självklart att du som Säljare gör detsamma. Det viktigaste för oss är att du som söker har ett genuint intresse för försäljning och kundservice i kombination med en inre drivkraft och en vilja att fortsätta utvecklas. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av arbete i butik. Har du tidigare bakgrund inom sport/träning eller erfarenhet av arbete i sportbutik ser vi det som ett stort plus i kanten. Vi hoppas att du som söker är en gladlynt lagspelare, som är bra på att ta initiativ och som tycker om utmaningar. Du älskar kundmötet, lyfts av att tillhöra ett team som vill framåt samt uppmuntrar och lyfter dina kollegor. Vi ser gärna att du är en person som bidrar till ett öppet arbetsklimat där människor inspireras och vågar utmana. På INTERSPORT är personliga egenskaper och rätt inställning minst lika viktigt som erfarenhet och kunskap. Det här tror vi på Vi tycker det är viktigt att alla våra medarbetare utmanas och utvecklas. Vi har därför flera intressanta utbildningar gällande allt från försäljning och service till produktkunskap och ledarskap. Vi tycker att passion och inspiration inte bara är till för våra kunder, det är till för alla som arbetar hos oss. Din ansökan Vill du bli en av oss? I din ansökan ber vi dig inkludera CV och personligt brev. Vi hanterar ansökningar löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdagen. Ansök redan idag Välkommen med din ansökan!

1 juli 2025
Sista ansökan:
29 juli 2025
Administratör inom äldreomsorg
Bergs kommun
Löne- och personaladministratörer

Välkommen till Bergs kommun - Årets kommun 2024! Hos oss bor två tredjedelar av befolkningen utanför våra tätorter, vi ser inte kommunens gleshet som ett hinder utan som en möjlighet! Här finns storslagen natur på nära håll, en stark entreprenörsanda och ett aktivt kultur- och föreningsliv. För den som vill ha stadens utbud och kommunikationer är Östersund endast ett stenkast bort. Den sydsamiska kulturen, rennäringen och språket är en viktig del av kommunens identitet. Som arbetsgivare vilar all kommunal verksamhet på våra fem styrprinciper; tillsammans, mod, effektfullt, kommunikation och långsiktighet. Våra styrprinciper är framtagna för att vara vår kompass och vägledning, i att alltid främja tillit och en god organisationskultur med medborgaren i fokus. På bergsliv.se har vi samlat inspirerande reportage om människor som bor i kommunen och fakta om våra tätorter. Välkommen att hitta ditt drömliv hos oss i Bergs kommun! Vi tar emot din jobbansökan digitalt via vårt rekryteringssystem. Om du har skyddade personuppgifter så ska du inte skicka din ansökan via rekryteringssystemet. Kontakta istället HR-konsult via växel 0687-161 00, så får du hjälp med hur du söker arbete på ett säkert sätt. Vi undanber oss kontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser. Längtar du efter sydligare breddgrader? Gillar du att hitta lösningar, möta människor och bidra till att lägga kommunens stora pussel på ett bra och resurseffektivt sätt? Då kan du vara den vi letar efter som administratör inom äldreomsorg, med fokus på våra verksamheter hemvård och särskilt boende i kommunens pärla - Rätan! Arbetsuppgifter Som administratör bistår du med kvalificerat stöd till våra enhetschefer inom Vård- och omsorg. I detta stöd ingår exempelvis schemaplanering, förberedelse för arbetsplatsträff och hantering av fakturor. Bemanningsplanering är en betydande del av ditt arbete, där du ansvarar för att planera och tillsätta vikarier vid korttidsfrånvaro. Detta sker bland annat med hjälp av personalplaneringsverktyget Time Care Pool och rekryteringssystemet Webcruiter. I arbetet kan även andra personaladministrativa sysslor komma att ingå, exempelvis dokumentation av rekryteringsprocesser och upprättande av anställningsavtal. Du ingår i ett team om 6 administratörer i kommunen med varsitt ansvarsområde, du arbetar med fokus och ansvar för våra verksamheter i Rätan. Tillsammans i administratörsgruppen stöttar vi varandra i arbetet, utbyter kompetens och erfarenheter och hjälper varandra med diverse arbetsuppgifter vid behov.  Denna tjänst är placerad i Rätan, med helgtjänstgöring var sjätte vecka. Kvalifikationer Vi söker dig som har en fullgjord gymnasieexamen. Utöver det ser vi gärna att du har utbildning inom personaladministration, från universitet/högskola med inriktning personal, offentlig förvaltning, eller inom annat område vi bedömer vara likvärdigt och relevant för tjänsten. Det är mycket meriterande om du tidigare har arbetat med personaladministration och bemanningsfrågor, samt om du erfarenhet från arbete i Time Care, Webcruiter och Visma. Du behöver ha mycket goda kunskaper i det svenska språket, både i tal och skrift. Berg är en samisk förvaltningskommun. Kunskaper inom sydsamisk kultur och språk är därmed meriterande.  Personliga egenskaper Som en del i vårt administratörsgäng kommer du som är strukturerad och noggrann att trivas bäst! Du har en inneboende förmåga att planera, organisera och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt, både kort- och långsiktigt. Vi ser också att du har mycket god kommunikativ förmåga och kan arbeta både självständigt och du uppskattar samtidigt att vara en del av ett lag. Du gillar att ha flera bollar i luften när det krävs, och du kan samtidigt planera effektivt när arbetsbelastningen är lägre och tempot sjunker. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet utifrån dessa förmågor. Vi erbjuder Att arbeta i Bergs kommun innebär att du blir en del av en organisation i ständig utveckling och framåtrörelse! Våra medarbetare är vår absolut viktigaste resurs och vi värdesätter dig för just din unika kompetens och erfarenhet. Möjlighet finns för visst distansarbete, i överenskommelse med din chef. Vi har en förmånsportal med en stor bredd av erbjudanden, ett årligt friskvårdsbidrag samt möjlighet till friskvårdstimme. Urval och kallelse till intervju sker löpande under annonseringstiden. Tjänsten är tillsvidare, med tillträde snarast möjligt (enligt överenskommelse). Varmt välkommen med din ansökan till oss inom äldreomsorgen i Berg, dina nya kollegor väntar på dig! Kontaktinformation Sabina Hagström, Enhetschef, +46 0687-164 65, [email protected] Fackliga representanter, Kommunväxeln, 0687-161 00 (vxl), [email protected] Joanna Cecilia Sundin, HR-konsult, 068716136, [email protected] Arbetsplats Sjövägen 34 845 95 Rätan

1 juli 2025
Sista ansökan:
20 juli 2025
Sjuksköterska till Vardaga Myran Östersund
Vardaga AB
Grundutbildade sjuksköterskor

Det här är ett jobb för dig som är driven, vill utvecklas i din yrkesroll och bidra till hälsa och livskvalitet för dem som bor hos oss. Här får du bra arbetstider, jobba självständigt och ha frihet att utforma dina arbetsdagar. Hos oss på Vardaga får du också engagerade kollegor och duktiga chefer, utbildningar, karriärmöjligheter samt flera förmåner. Här några av höjdpunkterna i vårt erbjudande till dig:  Bra schema och arbetstider: du arbetar måndag till fredag mellan 07:00 - 16:00 din anställning innebär också att du är ledig alla röda dagar.   Hög kvalitet och stöd av tydliga rutiner: Lättillämpliga rutiner, styrdokument, checklistor och kvalitetsledningssystem ger dig ett omfattande stöd i arbetet.  Kompetensutveckling: Du har tillgång till Vardagas interna utbildningsorganisation Lära med en mängd kurser. Du har också möjlighet att ansöka om utbildningstjänst för att bli specialistsjuksköterska.  Karriärmöjligheter: Som sjuksköterska kan du gå vidare och bli enhetschef eller verksamhetschef för ett boende.  Bra ledning och korta beslutsvägar: Din chef finns nära till hands för stöd och för att bolla idéer. Som sjuksköterska sitter också alltid med i den lokala ledningsgruppen.  Gemenskap och stöd: Du jobbar nära gruppchefer och omvårdnadspersonal. Inom Vardaga finns ett nationellt nätverk för sjuksköterskor för att utväxla inspiration och kunskap.  Förmånsportal med rabatter: Köp till exempel biobiljetter och resor med kollektivtrafik till bra priser. Skobidrag  Friskvårdsbidrag 2000:-/år Arbetskläder  Höjdpunkterna är baserade på svar från Vardagas 180 sjuksköterskor som listat sina bästa argument för att jobba hos oss. Läs mer om deras svar här. Om rollen Du är spindeln i nätet kring de boendes hälso- och sjukvårdsinsatser och jobbar för att ge livskvalitet. Du ansvarar för att medicinska ordinationer följs. Regelbundet genomför du riskbedömningar och uppföljningar för att säkerställa god kvalitet i verksamheten. Samarbete och stöd Du ingår i ett team med omsorgspersonal, arbetsterapeut och fysioterapeut  En viktig roll för dig är att coacha och utbilda omsorgspersonalen så att ni tillsammans ger varje boende ett så gott liv som möjligt. I detta jobbar du nära boendets gruppchefer som är ansvariga för omsorgspersonalen. Vår gruppchef coachar också och jobbar tillsammans med teamen i det dagliga arbetet. Vi satsar på ledarskapsutveckling för dig som sjuksköterska. En kurs vi kan erbjuda dig att gå är ”Att leda utan att vara chef”. Lära känna de boende Att förstå de boendes önskemål och se små förändring i deras hälsa och sjukdomstillstånd är många gånger avgörande för korrekta bedömningar och beslut. Tydliga rutiner För att skapa trygghet och tydlighet för dig som sjuksköterska finns ett omfattande stöd i form av praktiska och lättillämpliga rutiner, styrdokument och checklistor. Vårt kvalitetsledningssystem heter Qualimax och är branschledande. Som ny sjuksköterska hos oss deltar du i vårt digitala introduktionsprogram tillsammans med din mentor för att säkerställa att du får en tydlig introduktion med målet att snabbt komma in i arbetet och våra rutiner. "Bra samarbete är det allra viktigaste." - Annelie Stavås, sjuksköterska och gruppchef, Göteborg Om Myran  Myran ligger centralt beläget i Östersund vilket innebär att vi har nära till apotek och Hälsocentral och kollektivtrafik finns även 2 parkeringsplatser i garaget om man har bil. Myran drivs på entreprenad vilket innebär att vi använder oss av Kommunens dokumentationssystem Viva och digital signering via MCSS. Kommunens arbetsterapeut och fysioterapeut är med på våra ärendeträffar varje vecka men är flexibla och hjälpsamma. Vi tillhör Z-gränds hälsocentral vilken vi har ett bra samarbete med. Du kommer att ingå i vår lokala  ledningsgrupp som består av Gruppchef och Verksamhetschef, vi har regelbundna träffar där vi gemensamt planerar och utvecklar verksamheten.  Vi använder oss av vårt eget bemanningsföretag KLARA vid både längre eller kortare ledigheter.  Din erfarenhet och kunskap Du är legitimerad sjuksköterska och vi ser gärna att du har arbetat några år inom äldreomsorgen. Våra boende är ofta multisjuka och det kräver att du har både översiktliga kunskaper kring olika sjukdomar och tillstånd samt ett intresse för den åldrande människan. God datorvana samt erfarenhet av dokumentation är viktigt. Vi önskar att du gillar att jobba självständigt och att ha friheten att utforma dina arbetsdagar  är trygg i din roll som sjuksköterska och kan fatta snabba beslut och föra en diskussion med ansvarig läkare  tar egna initiativ, har skinn på näsan och vågar ta för dig  tycker om att ha en ledarroll och att stötta dina kollegor  är van att strukturera och organisera ditt arbete. "Jag har alltid blivit trodd och satsad på och när man har idéer så lyssnar arbetsgivaren. " - Mårten Hedberg, Medicinskt ansvarig sjuksköterska, Stockholm Övrigt Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning Tillträdesdatum: 2025-09-01 Sista ansökningsdag: 2025-07-28 Registerkontroll: Utdrag ur belastningsregister skall uppvisas vid en eventuell anställning Har du frågor? Kontakta gärna: Annika Liljenberg 0733775580  Observera att det inte går att ansöka via E-post. Vi tillämpar 6 månaders provanställning. Om du vill veta mer om hur det är att jobba på Vardaga så läs gärna mer och träffa några av våra medarbetare här. Facklig kontakt: Vårdförbundet Mail: [email protected] Ansökan Välkommen att ansöka via knappen ”Skicka ansökan” nedan. Vänta inte med att ansöka då vi gör urval löpande. Om du blir kallad till en intervju behöver du kunna styrka att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har medborgarskap inom EU/EES eller ett giltigt arbetstillstånd. Läs mer om oss på www.vardaga.se

1 juli 2025
Sista ansökan:
28 juli 2025
Erfaren elkonstruktör
Vattenfall AB
Civilingenjörsyrken inom maskinteknik

Vattenfall Vattenkraft ansvarar för Vattenfalls 90 vattenkraftverk och ca 300 dammar i Norden. Vi är ca 500 medarbetare i Sverige och Finland med huvudkontor i Luleå. Vattenkraftens förnybara elproduktion är en förutsättning för att skapa ett klimatsmart och fossilfritt samhälle där vi spelar en viktig roll som möjliggörare för framtidens hållbara energisystem. Vår produktion motsvarar ca 25 % av Sveriges totala elbehov. För att leverera hög tillgänglighet i vår produktion behöver vi ständigt utmana oss själva, utveckla våra arbetssätt och ta tillvara digitala möjligheter. Du blir en viktig del i det arbetet! Vill du vara med och forma framtidens vattenkraft? Är du en person som gillar att förbättra, förenkla och samarbeta? Vattenfall Vattenkraft söker en lösningsorienterad och erfaren elkonstruktör (teknikspecialist) med intresse för smarta systemstöd och moderna arbetssätt. Du blir del av avdelning Kraftstationsteknik där vi tillsammans arbetar för en hållbar utveckling och långsiktig förvaltning av Vattenfalls vattenkraftstationer. I dag är vi cirka 20 medarbetare med bred kompetens inom elproduktion, vattenkraft och kraftstationsteknik - vi ser fram emot att välkomna dig till vårt team! Exempel på dina arbetsuppgifter och ansvarsområden: Vidareutveckla arbetssätt, systemval och applikationer inom elkonstruktion Förvalta och utveckla vår elkonstruktionshandbok Dela med dig av din kunskap genom att exempelvis utbilda kollegor och konsulter Granska och kvalitetssäkra elkonstruktioner samt samordna tekniska lösningar Delta i teknisk kravställning, till exempel vid upphandlingar Bidra till ständiga förbättringar och följa utvecklingen inom teknikområdet Medverka i förstudier, projektgenomförande, felsökning och utredningar. Du kommer att samarbeta med kollegor, konsulter, entreprenörer och leverantörer både inom och utanför organisationen. Arbetet är varierande och ger dig möjlighet att påverka hur vi utvecklar och underhåller våra anläggningar i en tid då vattenkraft spelar en avgörande roll i Sveriges energimix. Du kommer att resa i tjänsten och mötas av storslagna vattenkraftanläggningar och kunniga kollegor runt om i landet. Kravspecifikation Du en självgående person med förmåga att se till helheten. Du har ett stort intresse för de CAD-verktyg som finns på marknaden samt deras fördelar, respektive nackdelar. Du ser värde i att det finns styrande dokument och standardiserade arbetssätt, och har förmodligen också arbetat med frågor inom just det området. Du har erfarenhet av elkonstruktion mot automationsanläggningar i CAD-baserad miljö. Du är van att arbeta med exempelvis ELPROCAD, e-plan och/eller elMaster. Det är meriterande om du har arbetat med CAD för storskaliga, industriella elanläggningar och även haft roller som inneburit samordning och utbildning av andra. Vi ser gärna att du har erfarenhet av energibranschen och vattenkraft. Du har eftergymnasial examen inom relevant område, alternativt motsvarande erfarenhet förvärvad på annat sätt. Ditt arbetssätt utmärks av engagemang, initiativ, samarbete, ordning och reda. Du uttrycker dig tydligt i tal och skrift (svenska och engelska) och har en allsidig och god IT-vana. B-körkort är ett krav eftersom resor med bil är del av arbetet. Placeringsort Tjänsten är placerad i Jokkmokk, Luleå, Sundsvall, Östersund eller Solna, men även andra orter där vi är etablerade kan fungera. Notera: Vi undanber oss samtal från er som vill sälja annons- och rekryteringstjänster. Kontaktpersoner Har du frågor om tjänsten, kontakta gärna rekryterande chef Daniel Winsa. Fackliga företrädare är Anneli Jönsson Ledarna, Samuel Jernlif Unionen, Magnus Nilsson Akademikerna och Anders Karlström SEKO. Alla nås via Vattenfalls växel, 08-739 50 00. Välkommen med din ansökan senast den 11 augusti, 2025! Annonsering av den här tjänsten är förlängd på grund av semestertider. Vi planerar att påbörja genomgång av ansökningar och intervjuer efter ansökningstidens slut. Ansök via vår annons på Vattenfalls karriärsidor, du svarar på några inledande frågor och bifogar ditt CV, du behöver inte inkludera ett personligt brev. På Vattenfall värdesätter vi att vara aktiva, positiva, öppna och säkerhetsmedvetna. Vi söker medarbetare som delar vår vision och kan bidra till att stärka vår företagskultur. Vi är övertygade om att mångfald bidrar till att bygga ett mer lönsamt och tilltalande företag och strävar efter att vara goda förebilder när det gäller mångfald. Vattenfall arbetar aktivt för att alla medarbetare ska ha samma möjligheter och rättigheter oavsett ålder, etnisk eller kulturell bakgrund, könstillhörighet, religion/tro, sexuell läggning eller funktionsvariation. Vattenfall Vattenkraft är en del av Sveriges samhällskritiska infrastruktur, därmed är många av våra tjänster säkerhetsklassade. Är tjänsten du söker säkerhetsklassad kommer, i enlighet med säkerhetsskyddslagen, registerkontroll och säkerhetsintervju genomföras innan anställning.

1 juli 2025
Sista ansökan:
11 augusti 2025