Om Infinity IT Consulting Infinity IT Consulting är ett konsultföretag inom IT och Management med en stark företagskultur och teamkänsla. Ditt välmående är vår framgång och vi menar att de bästa konsultaffärerna blir av och genomförs med stolthet när du som medarbetare mår som bäst, så gör även företaget och våra kunder det. Vi jobbar med IT-kunder och partners i hela Skandinavien inom både telekom, verkstadsindustrin, retail, sport & mode och många andra. Vi bygger teamet utifrån våra värderingar som genomsyrar hela företaget. Pannben – Viljan och förmågan att lösa uppgiften, ta ansvar och känna ägarskap, men alltid våga ta hjälp. Enkelhet – Vi krånglar inte till det, varken för oss själva eller för andra! Sunt förnuft och kundnöjdhet i fokus. Laganda – Vi ställer upp för varandra, gör varandra bättre och skrattar varje dag! Långsiktighet – Vi är besatta av att göra bra saker och saker bra, vi låter kortsiktiga vinningar stå tillbaka för långvariga affärsrelationer. Stolthet – Vi är rakryggade, på riktigt och vågar gå vår egen väg! Din IT-karriär kan starta hos just oss och vi ger förutsättningarna för det, eller så är du senior med många års erfarenhet och då ger vi utrymme för allt leda, kompetensutveckla och ge stöd åt våra mer juniora konsulter, och på det viset har vi en härlig mix i konsultteamet av olika utbyten i erfarenhet, intressen och kompetens. Infinity söker nu fler medarbetare för konsultuppdrag hos kund i Östersund! Uppdragsbeskrivning: Arbetet bedrivs agilt med tät kundkontakt, frekventa leveranser och stor flexibilitet och förändringsbenägenhet. Stort ansvar läggs på de tvärfunktionella teamen att angripa och lösa problem på bästa sätt samt att bidra till sin egen förbättringsresa. Produktägarna säkerställer löpande att de jobbar med rätt saker utifrån samhällets behov. Arbetsbeskrivning: Som systemutvecklare får du bidra till teamets framgångar. De tvärfunktionella teamen jobbar med sina uppgifter från ”ax till limpa” där alla olika discipliner såsom arkitektur, krav, design, utveckling, test, testautomation, dokumentation, release och driftsättning ingår. De strävar efter rollöverskridande arbete inom teamen och du förväntas kunna bidra inom flera av dessa områden. Du är en lagspelare som är van att bygga långsiktiga relationer och du utvecklas tillsammans med dina teamkollegor i arbetet. En förutsättning för att du ska kunna utföra ditt uppdrag är att du kan kommunicera flytande på svenska skriftligt och muntligt, då myndighetens arbetsspråk är svenska. Dina arbetsuppgifter: • Delta i analys av stories • Designa/formge komponenter • Tillverka, förvalta och enhetstesta komponenter, fullstack (lika stark på backend som frontend) • Skriva integrationstester • Granska kod • Leverera till integration • Genomföra produktionsuppföljning Du ska ha minst följande kompetenser och/eller erfarenheter: • Minst 4 års sammanlagd praktisk och aktuell arbetslivserfarenhet av programvaruutveckling i Angular • Minst 4 års sammanlagd praktisk och aktuell arbetslivserfarenhet av GIT samt Jenkins eller motsv • Minst 4 års sammanlagd praktisk och aktuell arbetslivserfarenhet av oracle-databaser Meriterande kriterium: • Minst 2 års sammanlagd praktisk och aktuell arbetslivserfarenhet av programvaruutveckling i backend • Minst 3 års sammanlagd praktisk och aktuell arbetslivserfarenhet av att ha arbetat på en it-avdelning vid en större svensk myndighet • Minst 2 års arbetslivserfarenhet av Spring Boot och Gradle • Minst 2 års praktisk arbetslivserfarenhet av OpenShift och artifactory • Minst 2 års praktisk arbetslivserfarenhet av storskaligt agilt arbetssätt enligt ramverket SAFe eller liknande Start: enligt överenskommelse Vi ser fram emot din ansökan och om du har några frågor kontakta [email protected]
Är du en social, glad och ansvarsfull tjej som vill göra en verklig skillnad? Vi söker nu en personlig assistent för ett meningsfullt uppdrag i en familj. Vi söker dig som har ett stort hjärta och barnasinnet kvar, som vill arbeta med en flicka i tvåårsåldern. Du ser detta som en möjlighet att vara en viktig del av en familj med föräldrar och syskon under deras resa med assistans. Som personlig assistent kommer du att vara en del av en liten flickas vardag och ge stöd i alla områden i hennes liv. Du kommer att hjälpa till med allt från påklädning, måltider och hygien till att busa och gå på promenader. Du behöver också vara snabbtänkt och kunna agera vid behov då flickan har epilepsi. Vi söker dig som är: Kvinna, gärna mellan 20–30 år. Social, glad, ansvarsfull och trygg i ditt sätt att vara. Fantasifull och har barnasinnet kvar. Snabb i tanken och kan agera snabbt i situationer, särskilt vid epileptiska anfall. Tålmodig, empatisk och har en god förmåga att skapa trygghet och glädje i ditt arbete. Du kan kommunicera bra på svenska och har även intresse av alternativa sätt att kommunicera på. Stämmer detta in på dig? Då kan du nu få chansen att vara en del av en familj och ge flickan de bästa förutsättningarna för ett tryggt och meningsfullt liv. Vi söker dig som är intresserad av en fast tjänst som personlig assistent med arbete förlagt under vaken natt. Arbetet innebär att du är vaken under hela nattpasset och finns till hands för att ge stöd utifrån barnets behov. Tjänsten gäller assistans till ett barn under 18 år, vilket innebär att du behöver kunna visa upp ett utdrag ur belastningsregistret utan anmärkning. Ta gärna med detta redan vid första intervjutillfället. Tjänsten kräver att du är ansvarsfull, lyhörd och trygg i rollen som assistent. Tidigare erfarenhet av liknande arbete är meriterande, men personlig lämplighet är viktigast. Gå in på www.a-assistans.se, skapa ditt eget konto och profil. När din profil är klar, klicka på "Lediga tjänster" och ansök till denna tjänst. Ansökningarna behandlas löpande så tjänsterna kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Vi ser fram emot din ansökan! Du kan också skicka en ansökan med CV och personligt brev till: [email protected] (ange referens 451) OM OSS: A-Assistans Leimir AB är ett privat företag som anordnar personlig assistans till assistansberättigade i hela landet. Vi har ca 600 personliga assistenter anställda. Kontor har vi i Hudiksvall, Karlstad, Göteborg, Stockholm, Östersund och Umeå. Målet med vår verksamhet är att våra kunder ska kunna leva ett så självständigt liv som möjligt. Vi har kollektivavtal: Kommunal och Fremia för personliga assistenter. Semester -, OB- ersättning och andra lönetillägg tillkommer enligt avtal. Vi erbjuder även friskvårdspeng på 2 000 kr för heltidstjänst och år, fika på arbetet och andra förmåner.
Vi söker trygga och ansvarsfulla kvinnliga personliga assistenter till en glad tonårstjej! Just nu har vi en ledig tjänster både under dagentid samt vaken natt. Då schemat nu ska göras om så kommer det finnas möjlighet att påverka sin tjänstgöringsgrad. Kunden älskar att bada, lyssna på musik, lek och bus. Som assistent kommer du att assistera kunden med allt såsom hygien, sondmatning, medicinering, träning, kommunikation och förflyttningar. Tidigare erfarenheter inom dessa områden är ett plus. Det ingår introduktion för att du ska lära dig rutiner och sådant du behöver kunna i jobbet med kunden. Att jobba som personlig assistent: Att arbeta som personlig assistent innebär att du får möjligheten att göra en verklig skillnad i en annan människas liv. Du blir en del av kundens vardag och får möjlighet att bygga en stark och meningsfull relation. Genom att stödja och assistera kunden i deras dagliga liv, bidrar du till att öka deras livskvalitet och självständighet. Samtidigt får du själv en stor möjlighet till utveckling, både personligt och professionellt. Arbetsuppgifter: Hjälpa kunden med daglig omvårdnad och rutiner Följa med till skolan och fritidsaktiviteter Hjälpa henne att förmedla sin kommunikation till omvärlden Vi söker dig som: Är en tjej/kvinna och behärskar svenska språket väl Ser detta som ett långsiktigt arbete Är öppen för att lära dig att använda tecken som stöd i din kommunikation med kunden Är rökfri och inte har pälsallergi Är utåtriktad som person och har lätt för att ta egna initiativ Vi ser fram emot att höra från dig! Tjänsten gäller assistans till ett barn under 18 år, vilket innebär att du behöver kunna visa upp ett utdrag ur belastningsregistret utan anmärkning. Ta gärna med detta redan vid första intervjutillfället. Ansökan: Ansök genom att gå in på www.a-assistans.se och klicka sedan på "jobba hos oss". Där skapar du ett eget konto och profil. När profilen är klar, klicka på "lediga tjänster" och sök denna tjänst. Ansökningarna behandlas löpande så tjänsterna kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Du kan också skicka en ansökan med CV och personligt brev till: [email protected] Om oss: A-Assistans Leimir AB är ett privat företag som anordnar personlig assistans till assistansberättigade i hela landet. Vi har ca 600 personliga assistenter anställda. Kontor har vi i Hudiksvall, Karlstad, Göteborg, Stockholm, Östersund och Umeå. Målet med vår verksamhet är att våra kunder ska kunna leva ett så självständigt liv som möjligt. Vi har kollektivavtal: Kommunal och Fremia för personliga assistenter. Semester -, OB- ersättning och andra lönetillägg tillkommer enligt avtal. Vi erbjuder även friskvårdspeng på 2 000 kr för heltidstjänst och år, fika på arbetet och andra förmåner.
Folkhälsomyndigheten är en nationell kunskapsmyndighet som arbetar för bättre folkhälsa. Har du ett stort engagemang för chefsuppdraget och ett dokumenterat gott ledarskap? Då har vi ett vikarierande uppdrag som väntar på dig! Vad ska du jobba med? Du blir enhetschef för Enheten för sexuell hälsa och hivprevention inom Avdelningen för smittskydd och hälsoskydd. Som enhetschef har du ett övergripande ansvar för att enheten arbetar i enlighet med myndighetens övergripande mål och uppdrag. Du har personalansvar samt budget- och verksamhetsansvar för enhetens samlade verksamhet och ingår i avdelningens ledningsgrupp. Som enhetschef vid Folkhälsomyndigheten är du arbetsgivare, verksamhetsföreträdare och ledare. I rollen som enhetschef ingår att: • Vara tydlig i ledning, styrning och kommunikation. • Sätta upp, tydliggöra och följa upp aktiviteter som leder till att verksamhetens mål och önskade effekter uppfylls. • Säkerställa verksamhetens kompetens på kort och lång sikt. • Skapa förutsättningar för samverkan och dialog såväl inom som utom den egna organisationen samt att företräda myndigheten externt och i media. • Tillsammans med övriga chefer ansvara för och främja utveckling av hela verksamheten för att möta omvärldens behov och myndighetens uppdrag. Om dig som ledare Du är en erfaren, trygg och inspirerande ledare som trivs med att samverka och skapa nätverk. Din roll i avdelningens ledningsgrupp, som gemensamt ansvarar för att främja utveckling för att möta omvärldens behov och därtill hela myndighetens uppdrag, kommer vara en viktig del i arbetet. Du leder utifrån ett tillitsbaserat förhållningssätt, ser mångfald som en tillgång och skapar förutsättningar för medarbetare på enheten att göra ett bra arbete genom att främja en god arbetsmiljö och ett gott medarbetarskap samt motivera till utveckling. Som enhetschef ingår även andra arbetsuppgifter som enhetschef på myndigheten. Vem söker vi? Krav för anställningen: Vi söker dig som har ett stort engagemang för chefsuppdraget och ett dokumenterat gott ledarskap. Du har en akademisk examen inom folkhälsovetenskap, medicin, statsvetenskap eller annat ämnesområde som arbetsgivaren bedömer som likvärdigt för uppdraget samt flerårig aktuell erfarenhet av kunskapsbaserat arbete inom statlig förvaltning. Utöver det ser vi dessa kompetenser, förmågor och erfarenheter som viktiga för att du ska trivas hos oss: Mycket stor vikt läggs vid: • Erfarenhet som chef med budget- personal- och arbetsmiljöansvar. • Mycket goda ledaregenskaper, vilket innebär att du är beslutsmässig och agerar utifrån en helhetssyn för organisationens bästa. Det innebär också att du har en mycket god förmåga att kommunicera och skapa en kultur som främjar ett kontinuerligt utvecklings- och förändringsarbete samt ett tillitsfullt klimat bland enhetens medarbetare. • Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift. • Personliga egenskaper som en god samarbetsförmåga, är ansvarstagande och strukturerad samt har ett gott bemötande. Stor vikt läggs vid: • Erfarenhet av arbete inom ramen för enhetens ansvarsområde, exempelvis kunskapsproduktion och kunskapsspridning utifrån vetenskap och beprövad erfarenhet. • Erfarenhet av arbete inom ramen för enhetens sakområde, exempelvis SRHR, hbtqi, jämställdhet eller hiv/STI-prevention. Vad gör enheten? Enheten för sexuell hälsa och hivprevention arbetar med hiv/STI, sexuell och reproduktiv hälsa och rättigheter (SRHR), hbtqi och jämställdhet. Våra arbetssätt omfattar kunskapsframtagning, kunskapsspridning, samordning och uppföljning. Mer specifikt ansvarar enheten för nationell samordning inom hbtqi, hiv/STI och SRHR. Arbetet utgår från den nationella handlingsplanen för hbtqi-personers lika rättigheter och möjligheter, den nationella hivstrategin samt den nationella SRHR-strategin med efterföljande handlingsplan. Enheten arbetar också med stöd till det systematiska utvecklingsarbetet kring jämställdhet och hbtqi inom myndighetens olika uppdrag. Enheten medverkar även i fördelning av statsbidrag till de organisationer som arbetar med hivprevention samt till dem som arbetar för att främja hälsa och rättigheter bland personer som lever med hiv. Uppdrag som handlar om mäns våld mot kvinnor ryms också inom enhetens arbete. Hur är det att jobba på Folkhälsomyndigheten? Vi erbjuder utvecklande arbetsuppgifter där du kan påverka och göra skillnad. Oavsett vad du jobbar med är du med och bidrar till samhällsnytta. Det gör du tillsammans med engagerade och kompetenta kollegor i stimulerande samarbeten. Folkhälsomyndigheten är en arbetsplats som strävar efter att ge lika möjligheter till alla och att vara fri från diskriminering. Myndigheten har sin verksamhet i Solna och Östersund. Medarbetarskap och kultur på Folkhälsomyndigheten Om anställningen Du kommer att anställas som enhetschef med placering på vårt kontor i Solna eller Östersund. Befattningen är ett vikariat på heltid från och med 2025-09-01 eller snarast enligt överenskommelse, tills dess att en ordinarie enhetschef träder i tjänst, dock längst till och med 2026-02-28. Som anställd vid Folkhälsomyndigheten kan du komma att bli krigsplacerad. Vissa tjänster är placerade i säkerhetsklass där svenskt medborgarskap kan vara ett krav. Säkerhetsprövning kommer då genomföras i enlighet med Säkerhetsskyddslagen (2018:585). På myndigheten kan det finnas möjlighet att teckna överenskommelse om distansarbete upp till 40 procent av din arbetstid. Är du intresserad? Vill du veta mer om anställningen är du välkommen att kontakta biträdande avdelningschef Agneta Falk Filipsson, telefon 010- 205 21 72. Fackliga företrädare är för SACO Pi Zetterquist, telefon 010-205 22 95, och för OFR/S Jessika Spångberg, telefon 010-205 29 22. Läs mer om hur det är att jobba hos oss Ansökan Välkommen med din ansökan till befattningen som enhetschef hos oss! Vi har valt att ta bort det personliga brevet ur rekryteringsprocessen. I stället ansöker du med ditt CV och genom att besvara urvalsfrågor. Målet är att skapa en mer inkluderande rekryteringsprocess. Arbetspsykologiska tester och arbetsprov kan komma att användas som en del i rekryteringsprocessen. Vänligen ladda upp relevanta examensbevis i samband med din ansökan. Läs i ansökningsformuläret hur du går tillväga om du har skyddade personuppgifter. Ansök senast 2025-07-13 via myndighetens webbplats. Arbetsgivarens diarienummer: 02915-2025-2.1.1
Vill du jobba på en arbetsplats där du varje dag bidrar till att ge andra människor ett bra liv? Vi söker Dig som brinner för att hjälpa en annan person. I arbetet som personlig assistent hjälper och stödjer du den enskilde utifrån dennes behov. Nu söker vi dig som vill arbeta som vikarie vid behov, till en man i 45-års åldern som är bosatt i Bräcke kommun. Han tycker om att vara ute i skog och mark, han tar gärna en tur på skotern eller fyrhjulingen. Du som person ska vara lyhörd, empatisk och ansvarsfull. Eftersom du kommer att arbeta både i grupp och självständigt så behöver du kunna ta eget ansvar och vara flexibel. Arbetstiderna är förlagda över hela dygnet. Krav är att man har B-körkort för manuell växellåda. Meriterande är tidigare arbete som personlig assistent, undersköterska eller annan vårdutbildning. Men det viktigaste är personlig lämplighet. Vi har kollektivavtal, Kommunal/Fremia. Utöver timlön gäller ob- och jourersättningar som utbetalas enligt gällande kollektivavtal Sensus Personlig Assistans AB är en privat anordnare av personlig assistans med huvudkontor i Ljusdal och lokalkontor i Östersund.
Är du också övertygad om att ett samhälle där alla får synas, bidra och ta plats också är ett rikare samhälle? I så fall kan Samhall vara rätt arbetsplats för dig. Vi arbetar dagligen med att bryta utanförskap, stärka självkänslan hos medarbetare och bidra till en mer inkluderande arbetsmarknad. Genom att utveckla sin arbetsförmåga i våra kunduppdrag kan personer med funktionsnedsättning öka sina möjligheter till arbete på den reguljära arbetsmarknaden och genom åren har över 200 000 personer inom vårt arbetsmarknadspolitiska uppdrag fått jobb inom och genom Samhall. I denna dynamiska roll får du ett omfattande ansvar för strategiska frågor, där du både driver och utvecklar verksamheten framåt. Du kommer att ha ett övergripande ansvar för affärerna vilket innebär att skapa god lönsamhet och utveckla affärsrelationer med både nya och befintliga kunder. Bli en del av vårt team Ett arbete är så mycket mer än en försörjning och därför är Samhalls verksamhet så viktig. Vår värdegrund omfamnar tilltron till alla individers förmåga samt det värde ett arbete har för individens och samhällets utveckling. Som Sveriges största företag inom socialt ansvarstagande genomsyras allt vi gör av vår värdegrund och våra värdeord pålitlig, uppmärksam och engagerad. Du välkomnas att vara en del av och aktivt bidra till vår kultur genom att både dela våra grundläggande principer och vilja medverka till ständig utveckling. Vår verksamhet står aldrig stilla och vi är en samhällsaktör som ständigt står på tå. Som distriktschef märks detta tydligt och vi erbjuder en roll där relationer och utveckling utgör grundplattan och där närvarande ledarskap och affärer står i fokus. Om tjänsten Som Distriktschef i Västernorrland/Jämtland erbjuds du ett stort ansvar med varierande arbetsuppgifter, där du leder och utvecklar distriktet i linje med bolagets uppsatta mål. Distriktet har cirka 1000 medarbetare och flera stora nationella kundkonton. Du kommer att ha resultat- och personalansvar för distriktet, skapa tillväxtplaner för att utveckla affärs- och verksamhetsuppdrag, organisera och skapa förutsättningar för att nå uppsatta mål, samt leda och coacha din ledningsgrupp. Du ingår i regionledningsgruppen och rapporterar direkt till regionchef, samt är placerad vid något av våra kontor i Sundsvall eller Östersund. I denna dynamiska roll får du ett omfattande ansvar för strategiska frågor, där du både driver och utvecklar verksamheten framåt. Du kommer att ha ett övergripande ansvar för affärerna vilket innebär att skapa god lönsamhet och utveckla affärsrelationer med både nya och befintliga kunder. Vidare kommer du att optimera personalplaneringen och säkerhetsställa en god arbetsmiljö med ett långsiktigt perspektiv. Du är delaktig, tydlig och tillgänglig när det gäller att ta tag i driftsfrågor och följa upp verksamheten. Vidare säkerställer du god och stabil kompetens- och ledarförsörjning samt en säker och utvecklande arbetsmiljö. I denna roll arbetar du över en stor geografisk yta, vilket innebär en hel del resor, varav B-körkort är krav. Vem är du Vi söker dig som har lämplig eftergymnasial utbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet som vi bedömer likvärdig. För att lyckas i denna roll behöver du ha omfattande ledarerfarenhet från personalintensiva verksamheter, samt gedigen erfarenhet av budget- och personalansvar. Du har tidigare arbetat med förändringsledning och verksamhetsstyrning. Din förståelse för komplexa arbetsmiljöfrågor och din förmåga att leverera mot uppsatta mål är avgörande för rollen. Vi söker en ledare som är tydlig, trygg och kommunikativ i sitt ledarskap. Du är mål- och resultatorienterad och välkomnar samarbeten och inkludering för att nå fram. Ditt förhållningssätt präglas av nytänkande och framåtanda, med vilja, förmåga och mod att driva utveckling. Ditt ledarskap genomsyras av tillit och förtroende och du är skicklig på att leda genom andra och att skapa engagemang och delaktighet. Det visar sig genom goda relationer och samarbeten såväl inom som utanför verksamheten. Du har god förmåga och erfarenhet av att strategiskt planera, prioritera, koordinera och följa upp såväl pågående som nya verksamhetsövergripande arbeten. Som chef på Samhall är du prestigelös, flexibel och stöttande mot samtliga underställda chefer, medarbetare och kollegor. Du är en lagspelare med hög energi som kan bidra i ledningsgruppsarbetet, och du har en god förmåga att röra dig mellan det operativa och strategiska. Du har förmågan att se helheten och leda arbetet inom ditt distrikt, samt en stark vilja att lära nytt och vara drivande i förändringsprocesser. Ansökan och övrig information Låter detta som ett spännande nästa steg för dig? Vill du bli en av oss? Varmt välkommen med din ansökan! På Samhall arbetar människor med många olika bakgrunder och erfarenheter, det tror vi gör oss till en mer kreativ och rolig arbetsplats. Därför söker vi alltid efter personer som på olika sätt kan bidra till att bredda våra perspektiv. Anställningsform: Tillsvidare Anställningsdatum: Efter överenskommelse Placeringsort: Företrädesvis Sundsvall I denna rekrytering samarbetar Samhall med Jefferson Wells. För frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Karin Frisendahl, 070-3774546, [email protected]. Din ansökan vill vi ha via länken senast den 17 augusti då vi påbörjar urvalsarbetet. Fackliga kontakter: Robert Ekman, 072 - 206 45 85. Ledarna, Jonny Viljeskogh, Unionen, tel: 070-222 85 46, Johnny Schödin, SACO, tel: 070-330 04 45 Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Vi går mot ett avgörande valår – och vi har bestämt oss: vi ska vinna valet 2026. Vi vill se ett mer jämlikt Sverige ska vi ta striden mot högerpolitikens nedskärningar och privatiseringar. För att lyckas behöver vi bygga en ännu starkare folkrörelse där fler engagerar sig, där fler känner sig delaktiga – och där våra budskap når hela vägen fram. Därför söker vi en medarbetare som vill vara med på den resan – en person som kan organisera, engagera och kommunicera tillsammans med våra förtroendevalda och medlemmar i Jämtlands län. Din insats kommer att spela en viktig roll i att stärka vår rörelse och se till att Socialdemokraternas politik vinner stöd och förtroende i valet 2026. Om tjänsten Tjänsten är en projektanställning på heltid med start enigt ök hösten 2025 och avslut i okt 2026 eller enligt ök. Arbetet innebär att stödja vår organisation i valrörelsearbetet – både praktiskt och kommunikativt. Du kommer att arbeta nära förste ombudsman, distriktsstyrelse, förtroendevalda och medlemmar, och ha en nyckelroll i att planera, genomföra och följa upp kampanjer och aktiviteter. Du kommer att: • Stärka medlemsengagemanget genom att stötta i organisering och mobilisering. • Bidra till vår externa kommunikation, särskilt genom digitala kanaler. • Arbeta självständigt med både strategisk planering och praktiska insatser. • Resa inom länet och delta i aktiviteter som ofta sker på kvällar och helger. Vi söker dig som: • Är en god kommunikatör och har lätt för att skapa engagemang. • Har god kännedom om digitala verktyg och sociala medier. • Har erfarenhet av att planera och genomföra aktiviteter tillsammans med andra. • Trivs i en flexibel arbetsmiljö och kan arbeta självständigt. • Har körkort och tillgång till egen bil. Det är meriterande om du har erfarenhet av ideellt arbete eller politisk verksamhet. Det viktigaste är att du delar våra värderingar och har en stark vilja att vara med och göra skillnad. Du vill vara med och bygga rörelse – och du vet att vi vinner tillsammans. Ansökan Tjänsten är en projektanställning och enligt kollektivavtal. Välkommen med din ansökan senast 11 juli. Skicka CV och ett personligt brev där du tydligt anger de digitala verktyg/sociala medier du behärskar samt övriga erfarenheter, till [email protected]. Skriv ”Ansökan projektanställning” i ämnesraden. Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att ringa Viktoria Jonsson, förste ombudsman, på telefon 063-77 80 41.
Västervik är ett särskilt boende med vackra innergårdar beläget på Frösön. Det är en välfungerande enhet med många erfarna kollegor och ett gott samarbete i ett engagerat team. Tillsammans arbetar vi för en god arbetsmiljö och en arbetsplats där vi har roligt tillsammans. Hos oss bor 33 personer, som vi på olika sätt hjälper i deras vardag. Med stor omtanke arbetar vi hårt för att erbjuda god kvalité, kompetens, service och guldkant i vardagen för våra äldre. Ditt nya jobb I rollen som undersköterska med samordnaransvar agerar du "spindeln i nätet" och planerar, organiserar samt sköter den dagliga driften av vår verksamhet. Som samordnare är du direkt underställd enhetschef och är i stor utsträckning med och påverkar din arbetsdag. Du agerar som en god ambassadör för arbetsgivare och arbetsplats. Du har din grundanställning på enheten som undersköterska på 100%. Samordnaransvaret förlängs årsvis mot extra tillägg och din arbetstid är förlagd till vardagar mellan klockan 07:00-15:30. Arbetet innebär förutom samordnaruppgifter även arbete ute i omvårdnaden. Vanliga arbetsuppgifter Arbetet innefattar omvårdnadsarbete varvat med administrativa uppgifter och innebär såväl självständigt arbete som nära samarbete med enhetschef, sektorsadministratör, medarbetare inom enheten samt externa parter. Med din helhetssyn, ditt goda omdöme och tydliga kommunikation ser du till att det dagliga arbetet på enheten fungerar väl. Det kan exempelvis innebära att: • Bemanna och schemalägga utifrån lagstiftning och erhållna ekonomiska ramar, samt ombesörja korttidsrektytering. • Omvårdnadsarbete, både inplanerad och vid händelse av korttidsfrånvaro och ledsagning. • Handleda medarbetare och säkerställa god planering för introduktion av nyanställda, praktikanter och feriearbetare. • Medverka vid medborgares in- och utflytt. • Vara delaktig i lokal ledningsgrupp. • Stötta och handleda ombud i olika ombudsroller. • Upprätta och revidera lokala rutiner. • Skapa och bibehålla goda relationer med medborgare, medarbetare och anhöriga. • Vara delaktig i enhetens verksamhetsplanering och månadsuppföljningar. Enhetschef kan utöver detta delegera andra arbetsuppgifter. Din kompetens Krav • Gymnasial utbildning • Mycket goda kunskaper i det svenska språket, muntligt och skriftligt. • Goda datakunskaper och systemvana. • Undersköterska med intyg om skyddad yrkestitel från Socialstyrelsen. • Vård- och omsorgserfarenhet, mer än två år. Meriterande • Erfarenhet av administrativt arbete, gärna verksamhetsplanering och samordning. • Erfarenhet av att arbeta i aktuella datasystem såsom Heroma, Viva, Excel, Outlook, Teams. • Kunskap om kollektivavtal och arbetstidslagar. • Erfarenhet av att leda personalgrupper. Många av arbetsuppgifterna handlar om att kunna ta emot- och föra information vidare på ett sakligt, korrekt och tydligt sätt. Du kommer att få samarbeta och kommunicera med människor med olika språklig bakgrund och du förväntas bidra med dina erfarenheter och din kompetens på ett positivt och konstruktivt sätt. Vi söker dig Vi söker dig som har förmågan att planera, bemanna och organisera verksamheten – detta med ett kostnadsmedvetet och långsiktigt tänk. Du trivs med att ta ansvar, göra kloka prioriteringar och låta mål och resultat guida både dina beslut och ditt sätt att arbeta. För dig är förändring inget hinder, snarare en möjlighet. Du har lätt att anpassa dig när förutsättningarna skiftar, och din helhetssyn gör att du ser längre än bara din egen roll – du agerar för hela verksamhetens bästa. Du är en flexibel, omtänksam och glad person, som förstår att samarbete med hela teamet är grunden för en välfungerande verksamhet. Du följer uppsatta mål, planer och riktlinjer, och du bidrar aktivt till att de blir verklighet i det dagliga arbetet. Du har också modet och nyfikenheten att tänka nytt, att komma med idéer- och sätt att utveckla både arbetsmetoder och samarbete. Din kommunikativa förmåga är en styrka – du lyssnar in, uttrycker dig tydligt och hanterar meningsskiljaktigheter på ett konstruktivt och respektfullt sätt. Du är trygg, professionell, stabil och medveten i dig själv. Sist men inte minst, för att trivas hos oss på Västervik behöver du ha en stor omtanke och respekt för våra äldre och vara inriktad på att alltid ge dem god service och ett leende på läpparna. Så går rekryteringen till Intervjuer kan ske löpande. Vi vill att du bifogar CV och personligt brev i din ansökan. Betyg/intyg behöver inte skickas med. Det ber vi dig komplettera med om det blir aktuellt med en intervju. Östersunds kommun har före annonsering övervägt val av annonseringskanaler och undanber sig därför samtal från rekryteringsfirmor och annonsförsäljare. Vad erbjuder vi? Östersunds kommun erbjuder dig förmåner så som betald semester från första anställningsåret, semesterväxling, friskvårdsbidrag eller friskvårdstimme. Via vår förmånsportal får du ta del av oberoende pensionsrådgivning och en mängd rabatter och erbjudanden. Du kan dessutom få snabbt och professionellt stöd från olika specialister, som till exempel psykologer, jurister och ekonomer, genom tjänsten Personalstöd. Du kan läsa mer om våra förmåner på vår hemsida: https://www.ostersund.se/naringsliv-och-arbete/jobba-hos-oss/sa-har-jobbar-vi/lon-och-formaner.html Om Vård- och omsorgsförvaltningen Att jobba med hjärtat hos oss på Vård- och omsorgsförvaltningen innebär att du bidrar till att skapa enklare, rikare och tryggare liv för invånarna i Östersund. Vi arbetar med människor i alla åldrar och strävar efter att alltid göra skillnad i vardagen. Det är viktigt. På riktigt.
Veterankraft söker dig som är 55+ och vill jobba med enklare hantverkstjänster hos våra kunder i Östersund. Är du händig och gillar att arbeta praktiskt med att skapa och förbättra miljöer? Vi söker händiga medarbetare till hantverkstjänster inom exempelvis el, snickeri, måleri, VVS och liknande områden! Här får du möjligheten att arbeta med varierande uppgifter och hjälpa till att skapa trivsamma miljöer. Om oss Veterankraft är ett av Sveriges främsta auktoriserade bemanningsföretag och den största leverantören av hushållsnära tjänster och företagstjänster. Med verksamhet på cirka 40 orter, från Luleå i norr till Trelleborg i söder, erbjuder vi våra kunder hjälp i vardagen med trygghet, kvalitet och personlighet i fokus. Varje år underlättar vi tillvaron för tusentals hushåll och företag genom våra skräddarsydda tjänster och engagerade medarbetare. Varje dag ser vi hur våra Veteraner gör skillnad hos tusentals kunder genom sitt arbete och sina insatser. Din roll I denna roll får du möjlighet att arbeta med praktiska och hantverksrelaterade uppgifter. Du kan exempelvis få bygga, montera eller måla – både inomhus och utomhus. Du kan också få arbeta med att installera, underhålla och reparera system för vatten, värme och avlopp. Har du i stället erfarenhet som elektriker kan du få arbeta med att exempelvis dra el, installera belysning och felsöka elinstallationer i olika typer av fastigheter. Oavsett inriktning innebär rollen ett varierat och praktiskt arbete där du får använda dina händer, ditt kunnande och din problemlösningsförmåga i vardagen. Rollen är perfekt för dig som är händig och har erfarenhet av praktiska projekt, kanske har du tidigare byggt ditt eget hus, renoverat hem eller arbetat som snickare, målare eller liknande. Vi söker även dig som är allmänhändig och trivs med att variera dina arbetsuppgifter och vill ta dig an olika projekt hos våra kunder. Tjänsten är en timanställning där du själv bestämmer hur mycket du vill jobba. Din profil Du är 55 år eller äldre Flytande svenska i tal och skrift Meriterande med erfarenhet av snickeribranschen Meriterande med erfarenhet av måleribranschen Meriterande med körkort + egen bil Ansökan Är du intresserad av att bli en del av oss på Veterankraft? Varmt välkommen att skicka din ansökan redan idag!
Välkommen till vår värld 👑 Vår vision är en värld som mår bra, och du kan hjälpa oss att göra den visionen verklig. Vi tror att meningsfulla arbetsuppgifter, starka teamrelationer och en generös dos skratt skapar en arbetsmiljö som inspirerar och stärker oss och alla våra kunder. Med fokus på både här och nu, samt på framtiden - bidrar vi tillsammans till en värld som mår bra! 🏃♀️🚵♀️🥼🎿Din roll som farmaceut för Kronans Apotek i JärpenVi söker två farmaceuter till våra apotek i Järpen och Åre. Våra apotek är båda centralt belägna i Järpen respektive Åre, med andra butiker nära. Tåg och buss finns på gångavstånd. Du kommer att bli en del av ett härligt team bestående av 5 farmaceuter, 2 apotekstekniker och 4 egenvårdsrådgivare. Tillsammans tar vi ett stort ansvar för våra apotek och ser till att varje kundmöte präglas av kvalitet, omtanke och professionellt bemötande. Det dagliga arbetet är varierat och innefattar allt från rådgivning och försäljning av läkemedel och egenvårdsprodukter till arbete med lagerhållning, kvalitetssäkring och verksamhetsutveckling. Vi arbetar mot gemensamma mål, stöttar varandra i det dagliga och värnar om en trivsam och trygg arbetsmiljö. Till vår hjälp har vi en stark region- och serviceorganisation, samt engagerade kollegor över hela landet. Våra apotek är de enda på orten, vilket gör att vi har många återkommande stamkunder men även besökare från både när och fjärran — och du kommer garanterat att bli vass på norska hos oss! 😍 I rollen ingår bland annat följande ansvarsområden och arbetsuppgifter: - Ansvara för att expediera ut rätt läkemedel till varje kund och erbjuda bästa möjliga kundrådgivning samt skapa kundupplevelse i världsklass. - Skapa delaktighet inom apoteket och verka för en god gruppdynamik genom bra samarbete med dina kollegor. Våra apotek har öppet vardagar 9–18, och för Åre-apoteket även lördagar 10–15. Vi erbjuder en tillsvidareanställning på heltid eller deltid, beroende på vad som passar dig. Vi ser gärna att du kan börja så snart som möjligt, men vi är självklart öppna för att anpassa startdatum efter överenskommelse. Nu söker vi en (eller två) legitimerade receptarier/apotekare som vill bli en del av vårt team. För att trivas hos oss tror vi att du är trygg i din yrkesroll, engagerad i ditt arbete och har ett genuint intresse för att ge våra kunder den bästa möjliga servicen. Du uppskattar att arbeta tillsammans med andra, bidrar till en positiv arbetsmiljö och vill vara med och utveckla både dig själv och vårt apoteksteam. Din ansökanOm detta låter rätt för dig så tveka inte att skicka din ansökan till oss. Urval och intervjuer kommer att ske löpande.I din ansökan vill vi ha ditt CV, din linkedinprofil och/eller ett personligt brev. I slutet av rekryteringsprocessen tillämpar vi en bakgrundskontroll på samtliga personer vi vill anställa, oavsett roll eller funktion. Då vi enbart tillämpar detta på slutkandidat informerar vi mer om det längre fram. Har du frågor om tjänsten går det bra att kontakta Apotekschef Pia Lyrén på tel. 072-0502149. Varmt välkommen med din ansökan! 😊 Kärnan inom Kronans Apotek handlar om att vi ska må bra tillsammans. När vi har meningsfulla uppgifter, omfamnar varandras olikheter och delar många skrattar kan vi göra stor skillnad tillsammans. Strävan om att må bra är något vi delar med våra fackliga parter och tillsammans arbetar vi för en värld som mår bra. För att komma i kontakt med facklig representant Gunilla Andersson, maila [email protected] alternativt Verdi Sawma, maila [email protected] samt facklig representant Aisha Karimi från Sveriges Farmaceuter, maila [email protected]. Så vilken väg vill du ta för att upptäcka din fulla potential? Leda, bredda eller djupa – valet är ditt! Vi tror på att varje medarbetare har sin egen unika resa att göra, och vi är här för att stötta dig på den resan. Genom Må-bra samtal och vår kompetenstidsplan skräddarsyr vi en utvecklingsväg som passar just dig. Kanske vill du bli apotekets stjärna i kundservice, eller kanske lockar det dig att dyka djupare in i vår digitala värld? Möjligheterna är oändliga! 🚀
Välj ett jobb för att visa detaljer