Vi hanterar mer än leveranser, vi hanterar mening. PostNord är Sveriges kanske mest kända varumärke - och vi finns överallt. Det finns en stark drivkraft och vilja att ta brevet eller paketet ända fram. Vi är länken mellan människor och företag, och har en ambition att genom vårt jobb göra vardagen enklare för alla i Sverige. Du & Vi & Jobbet Som brevbärare är du pulsen i allt vi gör. Vi förändras med världen, men vårt samhällsuppdrag är detsamma idag som igår. Som sista länk i leveranskedjan är du en del av ett lagarbete och sammanhang där glädje och stolthet är vår kultur. Den här tjänsten är en tidsbegränsad anställning med en sysselsättningsgrad på 50%. Anställningen startar vecka 25 och pågår fram till och med vecka 33. Dina arbetstider kommer att vara förlagda 08.30-15.30 varannan dag, måndag till fredag. Du kommer att utgå från Industrigatan 20, 574 38 Vetlanda. Vad du kommer att göra - Sortera post - Dela ut brev, mindre paket, tidningar och reklam med cykel, elcykel, högerstyrd bil, elfordon, moped, eller gåvagn - Planera och genomföra din arbetsdag på bästa sätt utifrån dagens rutt Vem du är - Självgående: Du vet vad du ska göra, och du gör det. - Gillar att vara ute: Om väder och vind biter ifrån, så biter du ihop och tillbaka. - Ordningsam och punktlig: Ordning och reda är viktigt för att säkerställa en god leverans i rätt tid. - God kondition och rörlighet: Du är i rörelse under stora delar av dagen. - Flexibel: Även om du följer en rutt så händer det ibland oplanerade saker som du behöver agera på. - Du är unik: Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vad du tar med dig - Vana att arbeta självständigt och i team - God servicekänsla - Svenska i tal och skrift - B-Körkort: Van att köra och trygg i trafiken - Gymnasieexamen Varför vi finns PostNord är ett av Sveriges äldsta och största företag och vi har ett viktigt samhällsuppdrag, att säkerställa postservice till företag och privatpersoner i hela Sverige. Vi är i en ständig transformation och arbetar konsekvent med att utveckla både vårt erbjudande och våra medarbetare. Som den ledande leverantören av kommunikationslösningar till, från och inom Sverige förenklar vi vardagen för människor. Hos oss arbetar människor med olika bakgrund och erfarenheter och du blir en del av en arbetsplats som aktivt arbetar med mångfald. Vi är PostNord – ett fantastiskt företag att jobba och växa med. Läs mer på postnord.se. Vad väntar du på? Du ansöker genom att klicka på ”Ansök nu” och bifoga ditt CV. Se till att ha betyg redo från gymnasiet alternativ från högre utbildning när du påbörjar ansökan, dessa ska laddas upp i din ansökan och är viktigt för att du ska kunna gå vidare i processen. Om du har frågor om rekryteringsprocessen eller tjänsten, kontakta oss på [email protected]. Observera att vi inte tar emot ansökningar via mail. Rekrytering för denna tjänst sker löpande vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. För Fackliga kontaktpersoner se Facklig kontakt | PostNord. Dygnet runt är vi på väg – från en människa till en annan, från ett företag till ett annat. Varje dag levererar vi över 4,5 miljoner brev och 600 000 paket. Varje försändelse är viktig – post, paket och logistik möjliggör relationer och affärer. Här får du vara med och påverka! PostNord är den ledande leverantören av paket- och logistiktjänster till, från och inom Norden. Vi är över 26 500 medarbetare och som en av Nordens största arbetsgivare tar vi ett stort socialt ansvar. Vi erbjuder en attraktiv och utvecklande arbetsplats där medarbetarna kan växa och trivas. Hos oss får du schyssta arbetsvillkor enligt kollektivavtal, tjänstepension, friskvårdsbidrag och andra förmåner via vår egen personalstiftelse PostNord Plus. Vi prioriterar både våra kunder och våra medarbetare där vi tror att utvecklings- och karriärmöjligheter är grunden för att vara en attraktiv arbetsplats för anställda och helhetsleverantör för våra kunder. Vi leder branschen in i den koldioxidsnåla ekonomin, med målet att bli fossilfria till 2030. Vi arbetar kontinuerligt med att minska vår miljöpåverkan genom att investera i fossilfria transporter och utveckla hållbara lösningar för våra kunder och medarbetare. Med vår expertis och vårt unika distributionsnät utvecklar vi förutsättningar för framtidens kommunikation och handel.
Är du vår nästa Wok-stjärna? Bli en del av Rosegarden-familjen! Rosegarden Neo Asian är en välkänd och populär restaurangkedja med asiatiska smaker som fått Sverige att sukta efter mer. Vår första restaurang, som öppnade i hjärtat av Värnamo, lade grunden för vårt äventyr och idag driver vi stolt 18 restauranger runt om i landet. Nu söker vi dig som vill bli en del av vår familj och förgylla våra gästers smakupplevelser! Vem letar vi efter? Vi söker dig som har en passion för asiatisk matlagning och som vill ta med den energin till vår kökspersonal i Varberg. Du har en positiv inställning och bidrar till en god stämning i köket. Du arbetar effektivt och trivs med att vara en del av ett team där alla strävar mot samma mål. Du talar svenska eller engelska, men meriterande om ni kan ytterligare ett asiatisk språk såsom kinesiska eller vietnamesiska. Vi söker både dig som kan arbete heltid och deltid. Vad vi erbjuder Som en del av vårt team kommer du att få arbeta med innovativ teknik och automatiserade robotar som revolutionerar tillagningsprocessen – en unik möjlighet att kombinera traditionellt hantverk med framtidens kök. En heltidstjänst med arbete både vardagar och helger. Ett härligt gäng kollegor och en chans att utvecklas inom en etablerad restaurangkedja Låter det som något för dig? Varmt välkomna med er ansökan.
Om kunden En världsledande aktör inom avancerad militär utbildningsmateriel med kunder över hela världen. Med den senaste tekniken och ett starkt fokus på innovation erbjuder företaget en arbetsmiljö där människan och utveckling står i centrum. Här ges du möjlighet att växa och bidra till lösningar och utveckling inom ett stabilt och framåtlutat bolag i en unik bransch Om tjänsten Som Projektkommunikatör har du en central funktion i organisationen och ansvarar för kommunikationen i ett eller flera projekt. Du arbetar nära projektledare och projektägare, men är också kontaktperson för andra interna intressenter. Du arbetar med högt eget ansvar för att planera, samordna och genomföra kommunikationsinsatser inom ramen för projekt, och säkerställer att rätt målgrupp får rätt information vid rätt tidpunkt. Rollen kombinerar strategiskt tänkande med operativt genomförande – du gör både kommunikationsplaner och utformar själva innehållet. Ditt arbete kommer att vara synligt och göra verklig skillnad. Din kompetens Eftergymnasial utbildning inom kommunikation, media, journalistik eller motsvarande Erfarenhet av att utveckla & driva kommunikationsstrategier Mycket god kunskap i svenska och engelska i både skrift och tal God datavana och Office-kunskaper B-körkort För att trivas och lyckas i rollen är du en flexibel person som har ett öga för layout och visuell kommunikation. Du har förmågan att anpassa kommunikationen till olika målgrupper, är proaktiv, och kommer med egna idéer och lösningar. Då du kommer arbeta både självständigt och i dialog med andra behöver du ha en förmåga att planera ditt arbete och ha en bra samarbetsförmåga. Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet inom förändringskommunikation, externkommunikation samt grafisk kommunikation. Övrigt Lön: Fast månadslön Omfattning: Heltid, tillsvidare Start: Omgående med hänsyn tagen till din eventuella uppsägningstid Placeringsort: Jönköping Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd, tjänsten kräver svenskt medborgarskap Vi behandlar ansökningar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut, skicka din ansökan redan idag! Om oss Procruitment är Sveriges enda karriärbyrå inom IT, tech och engineering som genom proaktiv rekrytering förenar attraktiva arbetsgivare med människor som delar samma mål och ambitioner. Oavsett om du är en erfaren ledare eller om du ska ta ditt första steg ut i karriären hjälper vi dig att nå dina karriärmål - samtidigt som vi bryr oss om dig, din resa och att du mår bra längs vägen. Procruitment är stolta vinnare av Recruitment Awards och är utsedda till Årets Rekryteringsföretag och Årets Raket samt Gasellföretag 2024 av Dagens Industri.
Nu söker vi en erfaren Lastbilsmekaniker till vår kund i Jönköping. Ta chansen och ansök idag! Letar du efter en spännande karriärmöjlighet där du kan använda din expertis inom fordonsmekanik? Vi söker en kvalificerad lastbilsmekaniker för att stärka vårt team hos en framstående kund i Jönköping. Om kundföretaget i Jönköping Kundföretaget är en respekterad aktör inom transportsektorn, känd för sina innovativa lösningar och starka kundfokus. På arbetsplatsen kommer du att få möjlighet att verka i en stimulerande och nyskapande miljö där ditt kunnande värdesätts. Nyckelansvarsområden inom LastbilsmekanikSom lastbilsmekaniker hos oss kommer du att ha följande ansvarsområden: Utföra diagnos, service och reparationer på tunga fordon. Felsökning och problemlösning av både mekaniska och elektriska system. Säkerställa att alla fordon uppfyller säkra driftsförhållanden och standarder. Krav och kvalifikationer för Lastbilsmekaniker Relevant utbildning inom fordonsmekanik eller motsvarande arbetslivserfarenhet. Erfarenhet av arbete med tunga fordon och lastbilar. Förmåga att använda moderna diagnostikverktyg. B-körkort (manuell växellåda) är ett krav. Meriterande erfarenheter i Lastbilsmekanikerrollen Erfarenhet av hydrauliska och pneumatiska system. Vidareutbildning inom avancerad fordonsdiagnos och reparation. Kännedom om senaste teknologier och metoder inom lastbilsreparation. Personlig profil Vi ser gärna att du är en lösningsorienterad och noggrann person med ett genuint intresse för teknik. Du har förmåga att arbeta självständigt men är även en lagspelare. Din entusiasm för förbättring och effektivisering av arbetsprocesser är ett stort plus. AnsökanFör frågor om tjänsten, kontakta vår rekryterare Karwan via email: [email protected]. Vi behandlar ansökningar löpande, så skicka in din ansökan snarast möjligt. Om FordonsakademinFordonsakademin är en ledande aktör inom rekrytering och bemanning för fordonsindustrin. Med en hållbar och långsiktig strategi erbjuder vi matchningar mellan arbetsgivare och arbetssökande över hela landet. Som en del av Arenakoncernen strävar vi efter att tillhandahålla pålitliga och kvalitativa bemanningslösningar.
Alma Assistans är det engagerade företaget som i samarbete med kunden skapar den personliga assistansen. Vi jobbar nära kunden och vet att goda relationer är nyckeln till en väl fungerande assistans. Vi är verksamma i hela Sverige med huvudkontor i Uppsala och lokala kontor i Gävle, Stockholm, Göteborg, Helsingborg, Jönköping och Växjö. Jag är en man i 45 års åldern som bor själv i en lägenhet i Vetlanda. Jag är född med en funktionsvariation som gör att jag inte har mycket verbalt tal men mina assistenter upplever att jag ändå har en tydlig kommunikation. Jag sitter i rullstol och ser dåligt. Jag har ett gott humör för det mesta men kan ibland visa att jag bli arg. I mitt hem hjälper assistenten mig med alltifrån dagliga sysslor till hygien. Jag badar en gång i veckan och tro det eller ej men trots att jag inte kan stå på mina ben kan jag ändå simma själv. Jag tycker om musik och brukar spela på min trumpet. Vi söker dig som vill bli en del i ett starkt team. Vår starka teamkänsla innebär att man ställer upp för sina kollegor och är flexibel. Vårt arbetsklimat kännetecknas av att det är högt i tak och att man kan diskutera det mesta. Arbetstiderna är förlagda över dygnets alla timmar. Antingen jobbar man dygn eller halva dagar. Viktigast av allt är personkemi så tveka inte att söka oavsett bakgrund!
Har du djup erfarenhet av ERP-system och vill ta nästa steg i din karriär i en roll med stort inflytande och strategisk betydelse? Hos ROL i Jönköping erbjuds du en ledande och affärsnära tjänst där du driver vår framtida utveckling av ERP-systemet och verksamhetsprocesserna. Vi står inför en viktig milstolpe med övergången till IFS Cloud – en resa där din erfarenhet och kompetens blir avgörande. Om Rollen Som ERP Lead Specialist på ROL får du en central position i vårt globala arbete kring affärssystem och verksamhetsutveckling. Tillsammans med vår ERP Manager kommer du att ansvara för vidareutvecklingen och optimeringen av vårt IFS-system, och fungera som primär rådgivare och expertstöd för verksamheten, både nationellt och internationellt. Rollen innebär att: Driva och leda utvecklingsprojekt för att maximera nyttjandet av IFS och dess moduler i hela koncernen. Ansvara för kravinsamling, design, anpassning och implementering av nya funktioner samt integrationer med övriga system, exempelvis BI-lösningar. Fungera som strategisk partner till verksamheten för att utveckla arbetsprocesser och säkerställa maximal affärsnytta. Utgöra expertresurs i supportfrågor och vara mentor för våra globala superusers. Spela en nyckelroll i den pågående implementationen av IFS Cloud och framtida vidareutveckling. I denna tjänst rapporterar du till ERP-Manager, och kommer vara placerad på vår enhet i Jönköping, men jobbar globalt med alla våra enheter. Din Profil Vi söker dig som har en akademisk examen inom IT, teknik eller ekonomi och som har gedigen erfarenhet av arbete med affärssystem i komplexa verksamheter, gärna från tillverkningsindustrin. Du har flera års erfarenhet av ERP-implementationer och förvaltning, gärna med expertis av IFS. För att lyckas i rollen är det viktigt att du även har starka tekniska kunskaper i Microsoft plattformar och databashantering, särskilt SQL. Vi tänker oss också att du har erfarenhet av att leda projekt, och kan kombinera strategiskt tänkande med operativt driv. Eftersom rollen innebär internationella kontakter behöver du kunna kommunicera obehindrat på både svenska och engelska. När det gäller dina personliga egenskaper så är det viktigt att du är både serviceinriktad och pedagogisk och att du har en positiv inställning till att hjälpa våra användare. Du är driven och kan arbeta självständigt likväl som du har förmåga att arbeta i team. Att du är noggrann och strukturerad är en självklarhet för att lyckas i rollen. Ytterligare egenskaper som vi värdesätter på ROL är att du är prestigelös och prioriterar laget före jaget. Vi Erbjuder På ROL är en del av vår företagskultur, korta beslutsvägar och delaktighet centrala. Vi eftersträvar personer som engagerar sig tillsammans med sina medarbetare för att förstärka vår kultur, höja motivationen och främja inkludering. Tillsammans skapar vi en framtid som vi är stolta över. Välkommen att vara en del av ett kreativt, prestigelöst och inspirerande ERP-team, där du får vara med att påverka en digital transformation. Visst låter detta som en spännande tjänst! Välkommen med din ansökan. I denna rekrytering samarbetar ROL med Stella Rekrytering. Information om tjänsten lämnas av Magnus Ryberg, 0702 71 69 77 eller Jennifer Djureholt, 0702 09 16 93. Ansökningar hanteras löpande så vänta inte med att söka. Om ROL ROL grundades i Sverige 1985 och är en entreprenörsdriven global marknadsledare inom ergonomiskt optimerade kontorsmöbler och detaljhandelslösningar, definierade inom två affärsområden. Vår expertis inom design, ingenjörskonst, tillverkning och teknologi säkerställer ändamålsenliga lösningar av högsta kvalitet, där vi lever, arbetar, handlar och umgås. Med ca 2 miljarder SEK i omsättning och ett mångsidigt team av 900 professionella över hela världen gör vi skillnad i våra branscher. Läs mer på: rolgroup.com
Om oss Brand Impact har sedan 1988 hjälpt varumärken inom detalj-och dagligvaru-handeln med att synliggöra sina produkter ute i butikerna antingen genom att bjuda kunder på ett smakprov/pratstund eller att helt enkelt jobba med att exponera och framhäva produkterna genom det visuella. Just nu söker vi dig som vill jobba i livsmedelsbutiker med att bjuda på smakprover av olika varumärkens produkter. Det här jobbet passar dig som vill ha ett socialt jobb och även har ett stort matintresse. Vi söker dig som Är över 18 år Kommunicerar väl på svenska Är en glädjespridare Har ett intresse för mat & dryck Är serviceminded Kan jobba vid behov framför allt på To-Fre mellan kl 11-19 Varför ska du jobba med oss? Förutom ett roligt extrajobb så erbjuder vi dig en bra lön & ett kunnigt supportteam som alltid finns till din hjälp. Har du egen bil betalar vi ut milersättning. I vår grundutbildning ingår bl.a fördjupade kunskaper inom livsmedelshygien, marknadsföring och försäljning. För oss är din personlighet och passion viktigare än utbildning Vi ser fram emot din ansökan!
Som golvläggare hos oss får du möjlighet att arbeta med alla typer av golv i alla typer av sammanhang. Beroende på projekt sker arbetet på egen hand eller i samarbete med kollegor. Både kollegor och chef finns att tillgå vid behov av stöd, samarbete eller uppmuntran när arbetet inte går som på räls. Vi söker dig som har flera års erfarenhet inom yrket, som trivs i sociala sammanhang samtidigt som du har god förmåga att arbeta självständigt. Hög arbetsmoral, noggrannhet och ansvarstagande i hantverket och i kundkontakter är viktigt för att passa in hos oss. Dokumenterad yrkeserfarenhet är meriterande. B-körkort och GVK-kunnande är ett krav. Vi erbjuder konkurrenskraftig lön, en trygg och trivsam arbetsmiljö samt möjlighet att arbeta med varierande och spännande projekt.
Vi söker en besiktningstekniker till Carspect Nässjö. Arbetsuppgifter Som besiktningstekniker hos oss är du en viktig person för företagets fortsatta utveckling och varumärke. Du genomför grundliga kontroller av fordon för att se om de uppfyller de säkerhetskrav som är uppställda av våra myndigheter. Tillsammans med dina kollegor ser du till att besiktningsprocessen fungerar smidigt. Du träffar hela tiden nya kunder och arbetstempot är tidvis högt. Vem är du Vi söker främst dig som redan är certifierade besiktningstekniker eller varit certifierad besiktningstekniker. Om du inte redan är certifierad besiktningstekniker kan vi erbjuda dig utbildning. För att bli certifierad besiktningstekniker krävs: - Dokumenterad erfarenhet eller lämplig utbildning inom området - B-körkort utan begränsning - Teknisk fordonskunskap - Grundläggande datakunskaper Med din professionalism, yrkesstolthet och vilja att sätta kunden i centrum kommer du att påverka kundernas val av station idag och i framtiden. Du är ansvarsfull, noggrann och kan förmedla information på ett trevligt och tydligt sätt. Du är van att ibland arbeta i en hektisk miljö. Du har mycket goda kunskaper i svenska. Vi erbjuder - En betydelsefull roll där din insats gör skillnad för kollegor och kunder. - Ett utåtriktat arbete med många kundkontakter. - Ett arbete i en humanistisk arbetsmiljö där mjuka värden uppskattas. Vi har kollektivavtal som bland annat inkluderar pensionsavsättning, grupplivförsäkring, arbetsskadeförsäkring och extra lön vid föräldraledighet. Vi har dessutom arbetstidsförkortning om 58 timmar/år och friskvårdsbidrag. Välkommen med din ansökan! Carspect öppnade sin första besiktningsstation 1 juli 2010, samma datum som den svenska besiktningsmarknaden öppnade för konkurrens. Vi utför omkring en miljon besiktningar per år på våra drygt 118 besiktningsstationer runt om i landet. Utöver kontroll -och registreringsbesiktningar av lätta fordon erbjuder vi frivilliga tester. Vi mäter kontinuerligt kundnöjdhet och våra kunder är mycket nöjda med oss. Carspect har omkring 330 anställda som representerar en stor etnisk och kulturell mångfald samt ett brett åldersspann. Vi främjar en jämn könsfördelning. Våra anställda får kontinuerlig fortutbildning, exempelvis utbildning i nya föreskrifter som påverkar företaget och teknisk fortbildning. Välkommen att växa med Carspect!
Är du en passionerad Leg. Optiker som brinner för ögonhälsa och vill utvecklas i ett innovativt bolag som tar ansvar med kunden i fokus? Då kan det vara dig vi letar efter! Vad innebär rollen? Som optiker hos Synsam är du hjärtat i vår verksamhet. Du lyssnar, förstår och guidar våra kunder till bästa möjliga lösningar för deras syn och ögonhälsa. Med toppmodern utrustning är din huvuduppgift att noggrant genomföra synundersökningar samt ordinera och rekommendera synhjälpmedel till våra kunder på högsta kliniska nivå. Du blir en del av ett engagerat team med Store Manager och Style and Customer Advisors – tillsammans inspirerar ni våra kunder till lyckade inköp och gör deras upplevelse hos oss något att minnas. Vi söker en optiker som: Värdesätter att möta människor och bygga starka och långsiktiga kundrelationer. Är lyhörd för kundens behov och har en utpräglad kvalitetsmedvetenhet. Kommunicerar pedagogiskt och tryggt med kunderna. Är ansvarstagande och lösningsorienterad. Har optikerlegitimation – med eller utan DO/magisterexamen. Givetvis ser vi även att du har en passion för ögonhälsa! Varför Synsam? På Synsam jobbar du i ett kompetent team i ett marknadsledande företag. Synsam strävar ständigt efter att vara det mest innovativa företaget i branschen och har stora tillväxtambitioner inom ögonhälsa, torra ögon, Ortho-K, sport och myopikontroll. Du har stora chanser till vidare karriär inom Synsam då vi ständigt satsar på att utbilda våra optiker i både klassrum och online. Utöver detta erbjuds du: Friskvårdsbidrag Personalrabatt Bonussystem Vi erbjuder alla våra optiker att årligen delta på Optometridagarna inklusive resa och boende Om rekryteringsprocessen Vi rekryterar löpande, så vänta inte – klicka på länken och sök rollen som Leg. Optiker redan idag! Det är enkelt och smidigt: svara på några snabba frågor bland annat om du önskar arbeta hel eller deltid, bifoga ditt CV eller LinkedIn-profil (och om du inte har det redo nu, kan du komplettera senare). Vi ser fram emot att ta emot din ansökan! Vi på Synsam söker engagerade och talangfulla personer i alla åldrar! Hos oss värdesätts mångfald och vi tror att olika perspektiv och erfarenheter berikar vårt arbete och bidrar till vår gemensamma framgång.
Välj ett jobb för att visa detaljer