Är du på jakt efter ett sommarjobb inom logistikbranschen och vill arbeta på ett familjärt företag? Är du tillgänglig för ett heltidsjobb i sommar? DFDS Professionals söker nu dig som vill arbeta extra hos vår kund i Jönköping. Om företaget Företaget driver ett temperaturkontrollerat logistiknätverk och hanterar livsmedel med hög kvalitet och hållbarhet i fokus. Deras verksamhet täcker allt från Sverige till resten av Europa, och de arbetar med allt från -23C till +18C. De erbjuder en dynamisk arbetsmiljö där medarbetare kan bidra till företagets tillväxt och utveckling. Om rollen Företaget söker nu semestervikarier som kan arbeta under sommaren som terminalarbetare i Jönköping. Arbetet sker i en temperaturkontrollerad miljö med både kylt och fryst gods. De huvudsakliga arbetsuppgifterna innefattar: Truckkörning Lastning, lossning och placering av gods Administrativ hantering av fraktdokument och lastningslistor Temperaturkontroller och kvalitetssäkring Underhåll av terminalen och städning Uppdragsperioden är mellan V.23-V.34 och utbildning sker löpande från V.20. Uppdraget är på heltid och vi söker personal till både dag och kvällsskiftet. Arbetstiderna är vardagar 07.00-16.00 (dagskift) och 16.00-23.00 (kvällsskift). För rätt person finns möjlighet att fortsätta arbeta hos kunden efter sommaren både som heltid- och deltidsanställd. Om dig Som person trivs du att arbeta i team och är bra på att kommunicera då det behövs för att arbetslaget ska fungera så effektivt som möjligt. Vidare har du hög arbetsmoral och vet vad det innebär att ta ansvar. Tidigare erfarenhet av truckkörning samt truckkort är ett krav. På terminalen kör man främst stående ledstaplare, men även skjutstativ. Det är meriterande om du har jobbat på kyl eller fryslager tidigare men inget krav. Det viktigaste är att du har en vilja och starkt driv för att göra ett bra jobb. Ambulerande konsult Som konsult hos DFDS Professionals arbetar du ute hos våra kunder, vilket innebär att arbetsuppgifter, arbetstider och arbetsplats kan variera inom ett överenskommet tjänstgöringsområde. Vi har kollektivavtal och erbjuder friskvårdsbidrag, rabatter på gymkort, försäkringar och företagshälsovård. Kontaktuppgifter Har du frågor om rekryteringsprocessen eller tjänsten? Kontakta oss på [email protected]. Rekrytering sker löpande, och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Sökord: Student | DFDS | Logistik | Orderplock | Lagerarbete | Transport | Jönköping | Terminal | Sommarjobb | Kyllager| Terminalarbetare
Dina Arbetsuppgifter och profil Insitepart söker nu medarbetare till DHL:s däcklager som är beläget på Torsvik i Jönköping med start omgående. Dina arbetsuppgifter kommer i första hand vara montering av däck på fälg men det kommer också förekomma sedvanliga arbetsuppgifter såsom truckkörning och lossning/lastning utav däck. Vi söker dig som trivs med att arbeta på lager i ett bra tempo. Du tycker om att ta ansvar och det är viktigt för dig att göra ett gott arbete med en god kvalitet på ditt resultat. Som person är du hjälpsam och serviceorienterad med kunden i fokus. Dina arbetstider kommer vara dagtid 07,00-16,00 men det kommer också finnas möjlighet att jobba kvällar under högsäsong. Vi erbjuder digDu som jobbar hos oss får en arbetsgivare som gör sitt yttersta för att du ska få utvecklas och få alla möjligheter till att nå goda resultat. Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag vilket betyder att vi följer alla rådande lagar och erbjuder dig som anställd säkra arbetsvillkor och kollektivavtal. Våra flexibla medarbetare är kärnan i vår verksamhet och en viktig faktor till vår starka tillväxt. Villkor Du behöver vara minst 18 år gammal för att vara aktuell för den här tjänsten. Körkort och truckkort Tidigare lagererfarenhet är starkt meriterande Flytande svenska i tal och skrift är ett krav Datorvana är en bonus Arbetstiderna kommer vara förlagda på dagtid 07,00-16,00 Låter detta som din nästa utmaning?På Insitepart är alla välkomna att söka jobb oavsett ålder, kön, erfarenhet eller etnisk bakgrund. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet när vi rekryterar, för vi vet att rätt person på rätt plats skapar ett stort mervärde för både kund och dig som person. Som en del av processen så tillämpar vi bakgrundskontroller på kandidaterna som är aktuella för rollen. Skicka gärna in din ansökan redan idag! Vi arbetar med löpande urval och tjänsterna kommer att tillsättas när vi funnit rätt kandidater.
PROJEKTÖR / INMÄTARE – SOLENERGI & BATTERILÖSNINGAR Vill du ha en nyckelroll i den gröna omställningen – där du kombinerar teknik, kundkontakt och ansvar? Vi söker nu en projektör/inmätare till vårt växande team inom solel och energilagring. DIN ROLLDu ansvarar för det avgörande steget mellan försäljning och installation – där detaljerna avgör kvaliteten. Du besöker kunden på plats för att: Säkerställa att anläggningen är korrekt planerad Mäta tak, kontrollera utrymmen, elcentraler och placering av växelriktare/batteri Upprätthålla en trygg och tydlig dialog med kunden inför installation Ge svar på tekniska frågor, hantera app-uppkoppling och informera om kommande steg Motverka ånger genom att skapa förtroende, förtydliga nyttan och visa på kvaliteten i vår lösning Efter mötet sammanställer du underlag och gör beställningar inför installationen DU SOM SÖKER Är tekniskt lagd, noggrann och lösningsorienterad Har lätt för att prata med folk och skapa trygghet i möten Har gärna bakgrund från el, bygg, montage eller försäljning Gillar att vara ute på fältet – resor och övernattningar förekommer ofta Har B-körkort Har en känsla för service och vill vara med och skapa den bästa kundresan på marknaden VI ERBJUDER En av de viktigaste och mest utvecklande rollerna i bolaget Möjlighet att påverka både teknik, kundupplevelse och affär Stabil arbetsgivare med stark ägare (Bragnum Invest) Tjänstebil, telefon och alla verktyg du behöver Intern utbildning inom solenergi, teknik och kundkommunikation Fast lön med möjlighet till bonus PLACERING Flexibelt – du utgår från hemmet och är på resande fot större delen av veckan.
Vill du vara med och göra skillnad? Vi söker dig som vill arbeta med personer som utsatts för våld i nära relation, hedersrelaterat våld och förtryck – eller som vill lämna en kriminell livsstil bakom sig. Just nu söker vi särskilt dig som har erfarenhet av att arbeta med våldsutsatta individer, särskilt inom området våld i nära relation. Det är meriterande om du är utbildad socialpedagog, socionom eller har en likvärdig utbildning – eller om du för närvarande studerar till något av detta. Vi erbjuder timanställningar och ser gärna att du som söker även har möjlighet att arbeta mer under sommaren. Om Sandhem Gruppen Sandhem Gruppen AB erbjuder skyddat boende för: Personer utsatta för våld i nära relation (VNR) Personer utsatta för hedersrelaterat våld och förtryck (HRVF) Personer utsatta för annan form av hot och våld Personer som vill lämna kriminalitet (avhopparverksamhet) Verksamheten grundades 2019 och består idag av nio heltidsanställda samt ett flertal deltids- och timanställda. I teamet i Jönköping är vi fyra heltidsanställda och fem timanställda. Om tjänsten Detta är en behovsbaserad timanställning. Vi söker dig som trivs med ett flexibelt arbete och ser en timanställning som passar din nuvarande livssituation. I din roll som kontaktperson är dina främsta arbetsuppgifter att: Vara ett stöd till klienterna i vardagen Hålla stödsamtal och finnas tillgänglig som en trygg kontakt Stötta i praktiska sysslor Dokumentera/journalföra Hjälpa till med praktiska uppgifter i våra lägenheter, t.ex. städning och montering av möbler Beroende på din erfarenhet och kompetens kan arbetsuppgifterna utökas till att även innefatta flera administrativa uppgifter. På sikt finns möjlighet till andra roller i organisationen. Arbetet innebär även beredskap på kvällar och helger, enligt överenskommelse. Detta är en viktig del av uppdraget. Vi söker dig som: Har ett lugnt och lågaffektivt bemötande Är trygg, mogen och har tålamod i mötet med människor i svåra livssituationer Har god förståelse för vikten av säkerhetsrutiner Kan arbeta både självständigt och i team Har förmåga att sätta gränser och hålla isär det personliga från det privata Har körkort B- körkort (krav) Meriterande: Erfarenhet av arbete inom skyddat boende Erfarenhet av socialt arbete och/eller arbete med ovan nämnda målgrupper Flerspråkig Utbildningskrav: Eftergymnasial utbildning (två år eller längre) inom socialt arbete, vård och omsorg eller Pågående utbildning inom något av dessa områden Anställningsform: Behovsanställning/timanställning Låter det här som något för dig? Vi fram emot din ansökan! Hos oss får du vara en del av ett varmt, engagerat och hjälpsamt team – med hjärta för människor. Så ansöker du Om du går vidare i rekryteringsprocessen krävs utdrag från polisens misstanke- och belastningsregister för HVB och egna uppgifter. Beställ utdragen i god tid innan eventuell intervju. Tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag, så skicka in din ansökan snarast. Alla ansökningar hanteras via denna annons. - Inga direkta mail kommer svaras.
Är du noggrann, kvalitetsmedveten och har erfarenhet inom mätteknik? Vi söker nu en Mättekniker för ett tidsbegränsat uppdrag på 12 månader hos ett framgångsrikt företag inom plastindustrin. Arbetet sker på eftermiddagsskift, måndag till torsdag. Dina arbetsuppgifter Utföra noggranna mätningar och kontroller med avancerad mätutrustning Analysera och dokumentera mätdata. Säkerställa produktkvalitet i nära samarbete med kvalitets- och produktionsavdelningar. Vi söker dig som har - Erfarenhet inom mätteknik och/eller kvalitetssäkring - God teknisk förståelse och ett öga för detaljer - Förmåga att arbeta strukturerat och självständigt Placering: Bredaryd Omfattning: Heltid, uppdrag på 1 år Arbetstider: Andra-skift, måndag till torsdag Startdatum: Enligt överenskommelse Rekryteringsinformation I denna rekrytering är Anela Drndo ansvarig rekryterare, och finns tillgänglig för att hjälpa dig. Kontakta henne på telefon 0737–019453 eller via e-post på [email protected] om du vill veta mer eller prata personligt om rollen och uppdraget.
AB OmsorgsCompagniet i Norden har funnits sedan 2003. Vi finns i dagsläget etablerade i Stockholm, Göteborg , Malmö, Örebro och Trollhättan. OmsorgsCompagniet i Norden består av personlig assistans, avlösning, ledsagning, stödboende och serviceboende. Besök gärna vår hemsida www.oc.se Vi söker dig, med ett genuint intresse för människor och hjärtat på rätt plats. Du är positiv och har ett glatt humör med stor empati. Du sätter alltid kunden i fokus. Är lyhörd för kundens önskemål och förstår vikten av att respektera kundens hem, som även är arbetsplatsen. Du är pålitlig och ärlig, och vill utföra ditt arbete så noggrant som möjligt då du lägger stor vikt vid att alltid göra ditt bästa. Vi söker nu assistenter till vår kund i Tranås. Kunden är en glad kvinna som sitter i rullstol. Tjänsten är på deltid och arbetstiderna varierar under dygnet. Mer information om kund och arbetstider ges under intervjutillfälle. Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete med personlig assistans sedan tidigare, men viktigast är personkemin. För våra kunders säkerhet samt vår egen tar vi registerutdrag på samtliga personer vi anställer. Du kan beställa ditt redan idag från polisens hemsida och utdraget heter "kontrollera egna uppgifter".
Om kunden En världsledande aktör inom avancerad militär utbildningsmateriel med kunder över hela världen. Med den senaste tekniken och ett starkt fokus på innovation erbjuder företaget en arbetsmiljö där människan och utveckling står i centrum. Här ges du möjlighet att växa och bidra till lösningar och utveckling inom ett stabilt och framåtlutat bolag i en unik bransch. Om tjänsten Som kundprojektledare kommer du leda flera mindre leveransprojekt med intressanta produkter i teknikens framkant till företagets kunder i en internationell marknad. Du tillhör ett företag som befinner sig i en expansiv bransch i ett team med andra projektledare i en mix av erfarenheter, åldrar och kön. I rollen har du stora kontaktytor primärt internt men även viss kontakt mot externa parter. Du kommer vara med i projektuppstartsmötet och sedan driva projektet till slutlig leverans med bland annat kalkyler, krav, anpassningar, tidsestimering och resursplanering tillsammans med kollegor från exempelvis inköp, marknad, linjechefer, exportkontroll och ekonomi. Din kompetens Minst 3 års erfarenhet av projektledning inom relevant område Ingenjörsutbildning inom logistik och ledning, tillverkande industri eller motsvarade Svenska och engelska flytande i tal och skrift Har du dessutom tidigare erfarenhet av att arbeta med MPS system ser vi det som meriterande. För att trivas och lyckas i rollen krävs en mix av erfarenhet och personlig kompetens. Vi tror därför att du är en kommunikativ, utåtriktad, självgående och analytisk person som har en förmåga att vara proaktiv och driva ditt eget arbete framåt där du kan ta egna initiativ. Övrigt Lön: Fast månadslön Omfattning: Heltid, tillsvidare Start: Omgående med hänsyn tagen till din eventuella uppsägningstid Placeringsort: Jönköping Vi behandlar ansökningar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut, skicka din ansökan redan idag! Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd, tjänsten kräver svenskt medborgarskap Om oss Procruitment är Sveriges enda karriärbyrå inom IT, tech och engineering som genom proaktiv rekrytering förenar attraktiva arbetsgivare med människor som delar samma mål och ambitioner. Oavsett om du är en erfaren ledare eller om du ska ta ditt första steg ut i karriären hjälper vi dig att nå dina karriärmål - samtidigt som vi bryr oss om dig, din resa och att du mår bra längs vägen. Procruitment är stolta vinnare av Recruitment Awards och är utsedda till Årets Rekryteringsföretag och Årets Raket samt Gasellföretag 2024 av Dagens Industri.
Tycker du om att arbeta praktiskt och trivs med att ta stort eget ansvar? PreZero söker nu en C-chaufför under sommaren till deras avdelning i Jönköping, välkommen med din ansökan! Om tjänsten Det här är ett konsultuppdrag på heltid som varar från vecka 25-33. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos PreZero Recycling AB. Det finns goda möjligheter till förlängning av uppdraget. Om företaget PreZero erbjuder effektiva avfalls- och återvinningslösningar med fokus på kundens behov och långsiktig hållbarhet. De samlar in och hanterar restmaterial från sina kunders verksamhet genom återvinning och/eller energiutvinning. I PreZeros vardag är kundnytta lika med miljönytta. De är en del av det internationella miljöföretaget PreZero med huvudkontor i Tyskland och har verksamhet i åtta länder. I Sverige finns de på ca 60 platser, har drygt 1 100 medarbetare och över 50 återvinnings- och mottagningsanläggningar. För detta företag är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald. Arbetsuppgifter Du kommer i huvudsak att arbeta med insamling av FNI-material. Ditt arbete utgår dagligen från driftområdet i Jönköping, där du även avslutar din arbetsdag. Du kör efter ett fast arbetsschema och följer en rutt med flera stopp under dagen. Rollen kräver att du trivs med att köra tunga fordon och att du är beredd att arbeta i varierande väderförhållanden och på olika underlag, alltid med ett glatt och positivt sinne. Du har stor frihet under ansvar och ser till att fordonet hålls i gott skick genom regelbunden tvätt och tillsyn. Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper C-körkort Yrkesförarkompetensbevis (YKB) Flytande språkkunskaper i svenska, både tal och skrift Tidigare erfarenhet och god lokalkännedom är meriterande För att passa i denna roll är det avgörande att du är en person som är mycket noggrann och lägger stor vikt vid att upprätthålla hög säkerhet och kvalitet i ditt arbete. Genom att vara noga med detaljer och sträva efter att uppnå högsta möjliga standarder kommer du att kunna bidra till att skapa en miljö där säkerhet och kvalitet prioriteras och upprätthålls på ett tillfredsställande sätt. Utöver detta är du en driven och självgående person som tycker om att driva ditt arbete självständigt framåt. Övrig information Start: vecka 25-33 Plats: Jönköping Lön: Enligt överenskommelse Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan. Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vår support genom att maila till [email protected] eller ringa till nummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! #Nextgen
Lockas du av att arbeta i ett högt tempo där ingen dag är den andra lik? Är du dessutom tillgänglig omgående och drivs av att ha en roll med breda kontaktytor? Då ska du ta chansen och söka tjänsten som kundservicemedarbetare hos DHL Freight. Här får du möjligheten att utvecklas i en dynamisk miljö tillsammans med härliga kollegor. Om tjänsten Det här är ett konsultuppdrag på heltid med start 5/5 2025 och som varar i 6 månader. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos DHL Freight. Det finns goda möjligheter till förlängning av uppdraget eller anställning. Om företaget DHL är marknadsledande inom logistikbranschen och är ”logistikbolaget för hela världen”. DHL erbjuder expertis inom internationell express-, flyg- och sjöfrakt, väg- och tågtransport, kontraktslogistik samt internationella brevtjänster. Med ett globalt nätverk som består av mer än 220 länder och territorier och med 520 000 medarbetare över hela världen erbjuds kunder högsta kvalitet kombinerat med god lokal kännedom. DHL i Sverige har ca 4000 medarbetare och 65 kontor, terminaler och stationer runt om i Sverige. DHL Freights kundservice i Jönköping ansvarar för all kundservice gällande utrikestransporter. Företaget strävar efter att ha roligt tillsammans, nå målen, få kunderna att växa och fira framgångar. Arbetsuppgifter I rollen som kundservicemedarbetare ansvarar du för att ta emot, hantera och administrera inkommande ärenden via telefon, mail och chatt. Ärendena avser frågor både före, under och efter transporten från kunder belägna i hela Sverige. Du har kontakt med både företagskunder och privatpersoner där det viktiga blir att hitta rätt lösning och ge en god service. Vidare har du ett nära samarbete med övriga funktioner inom kundservice samt DHL Freight. Detta för att stärka banden och samarbetet inom DHL Freight i syfte för att arbeta med ständiga förbättringar. I rollen erbjuds du initialt en introduktion för att skapa förståelse för företagets arbetssätt och system. Här får du möjligheten att utvecklas tillsammans med din avdelning och hela kundservice. DHL Freight har delat in kundens frågor i olika kunskapsområden, vilket innebär att du börjar med att lära dig ett kunskapsområde för att sedan bygga vidare med fler. Tillsammans med kollegorna hjälps ni åt och stöttar varandra. Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper Avslutad gymnasial utbildning eller likvärdig God dator- och systemvana Du talar och skriver obehindrat på både svenska och engelska Erfarenhet inom kundservice är meriterande Vi söker dig som har en god kommunikationsförmåga och trivs bäst när du får samarbeta med andra. Då tillgänglighet och kundbemötande är viktigt för att kunna leverera positiv kundupplevelse, ser vi att du motiveras av att leverera en god service och är inlyssnande. Då arbetet kräver hög struktur och ordning är du även noggrann som person, van att arbeta i data- och systemmiljö och har förmågan att prioritera i ditt arbete och vara lösningsfokuserad. Det är också av vikt att du kan hantera ett varierat arbetstempo och är flexibel då arbetsbelastningen kan variera. Övrig information Start: 5 maj Plats: Jönköping Lön: Enligt överenskommelse Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan. Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vår support genom att maila till [email protected] eller ringa till nummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! #Nextgen
Utbildningssamordnare – Är du vår nästa stjärna? Senioritetsnivå: Mellannivå Plats: Jönköping Distansarbete: 100% Uppdragsperiod: 21 april 2025 - 31 december 2025 Ansökningstiden löper ut: 14 april 2025 Om rollen: Som Utbildningssamordnare kommer du vara en nyckelperson som ser till att alla utbildningsbehov blir identifierade och uppfyllda. Du är ansvarig för att leda och koordinera utbildningar och säkerställa att alla teammedlemmar får rätt kompetens för att utvecklas! Dina ansvarsområden: Marknadsföra utbildningstillfällen och ge deltagarna all nödvändig information Kartlägga utbildningsplaner för användargrupper inom NG PLM-programmet tillsammans med teamledaren Genomföra behovsbedömningar och identifiera kompetensluckor Samla in feedback från deltagare och utbildare för kontinuerlig förbättring Upprätthålla kursplansdatabas och utbildningsregister Ansvara för interna och externa utbildningsfaciliteter, catering och utrustning Kommunicera med deltagare och tränare före och under utbildningar Hantera utbildningsbrevlåda och koordinera åtkomster till utbildningsmiljön Vi söker dig som: Har erfarenhet av att koordinera utbildningar i företagsmiljö Är organiserad och kan hantera flera uppgifter samtidigt Har stark kommunikationsförmåga, både på svenska och engelska Har erfarenhet av att genomföra hela utbildningscykeln – från behovsbedömning till utvärdering Har en relevant examen inom utbildning, HR, träning eller liknande Är van vid MS Office och andra webbaserade utbildningsverktyg Vad vi erbjuder: Spännande och utvecklande uppdrag med en av världens mest innovativa företag Möjlighet att arbeta 100% på distans och vara en del av ett dynamiskt och framåtsträvande team Välkommen med din ansökan – vi ser fram emot att höra från dig! Sway Sourcing är en innovativ rekryteringspartner som specialiserar sig på att matcha rätt talang med rätt företag – snabbt och effektivt. Vårt huvudfokus ligger inom Ekonomi, Administration, HR, Marknad och IT, men vi har även den breda expertis och flexibilitet som krävs för att leverera skräddarsydda rekryteringslösningar inom alla branscher. Trots att vi är en relativt ny aktör har vi redan byggt förtroende hos många av Sveriges största företag och arbetar både nationellt och internationellt. Med baser i Sverige och Spanien erbjuder vi en unik kombination av lokal expertis och global räckvidd. Vårt starka nätverk och djupa branschinsikter gör oss till en självklar partner för företag som vill ligga steget före i sin rekrytering.
Välj ett jobb för att visa detaljer