Resturangchef Madame & Café
M Dryck & Konsult AB
Hovmästare och servitörer

Madame söker en stensäker restaurangchef som med stor passion och ambition för mat, dryck och värdskap kan leda ett redan framgångsrikt team in i framtiden. Du jobbar proaktivt med service, försäljning, lönsamhet, medarbetar- och gästnöjdhet, bland våra medarbetare och gäster i den dagliga driften med fokus på a la carte och evenemang. Vi lägger stor vikt vid din personlighet och din ledarskapsförmåga. Meriterande är tidigare erfarenhet i ledande position och kunskaper inom dryck, vin och bar, t ex sommelierexamen och/eller cocktails och mixology. Du är resultatinriktad, ansvarsfull, strukturerad och noggrann. Du kan fatta beslut och prioritera i högt arbetstempo likväl som skapa effektivitet och sysselsättning för ditt team när det är mindre att göra. Du är en ledare med som lätt vinner andras förtroende, har en stor yrkesstolthet och är intresserad av människor. Du ställer höga krav på dig själv och din omgivning, ser till att verksamheten bedrivs med ”puts och studs”, har god ordning och reda, sist men inte minst har kul på jobbet! Som restaurangchef ingår du i vår ledningsgrupp. Låter det intressant? OM ANSTÄLLNINGEN Anställningsgraden kan vara 80-100% med fokus på att leda arbetet i matsal a la carte. Tjänsten är tillsvidare efter 6-månaders provanställning. Palmgrengruppen är medlem i Visita och tillämpar kollektivavtal. Madame är en rökfri arbetsplats. Tillträde: Snarast Intervjuer sker löpande. Skicka din ansökan genom att klicka på knappen nedan. Vid frågor kring tjänsten kontakta VD Annica Palmgren, [email protected] Ansökan sker genom länken. OM OSS Madame gör storstad av småstad i en ledande rendez-vous för människor, mat och nöjen! På brasseriets meny finns klassiska franska och svenska rätter tolkade på eget vis för både korta och långa besök. På vinlistan dominerar franska och amerikanska viner och i baren tolkas klassiska cocktails. Utöver brasseriet med a la carte har Madame café med eget bageri, lunch, pausserveringar till föreställningar, evenemangsmatsal, konferenser och evenemang. Madame har utvecklats ur Gummifabrikens idé om att vara en mötesplats för kultur, näringsliv och akademi, en motor för tillväxt och utveckling. I huset finns en teatersalong, en livescen för konsert och evenemang, biostad i tre salonger, nya stadsbiblioteket, Campus Värnamo med ett antal hundra studenter i olika program och kurser samt ett varierande antal företag i kontorshotellet.

12 mars 2025
Sista ansökan:
29 augusti 2025
Marknadskoordinator
Juneporten AB
Marknadsanalytiker och marknadsförare m.fl.

Vi tror på att framgång skapas när passion och drivkraft möter teknik. Med rätt verktyg skapar vi på Juneporten möjligheter varje dag genom att skapa nytt liv i begagnade fordon eller maskiner. Genom ett tätt samarbete mellan alla medarbetare skapar vi en värdefull tjänst där vi samtidigt bidrar till en hållbar miljö. Om rollen Som marknadskoordinator hos oss får du en nyckelroll i att planera, driva och samordna våra marknadsföringsinsatser. Du kommer att samarbeta tätt med olika avdelningar inom företaget för att säkerställa att våra kampanjer når rätt målgrupp och bidrar till att stärka vårt varumärke. Ansvarsområden Planera, genomföra och koordinera marknadsaktiviteter och kampanjer. Skapa engagerande innehåll för digitala kanaler som sociala medier, nyhetsbrev och webbplats. Hantera och optimera digitala marknadsföringskampanjer, inklusive Google Ads och sociala medier-annonser. Analysera och rapportera resultat för att utveckla och förbättra marknadsstrategier. Samarbeta med externa leverantörer och partners, exempelvis byråer och tryckerier. Vem är du? Vi söker dig som är kreativ, strukturerad och har ett skarpt öga för detaljer. Du har en stark känsla för kommunikation och varumärkesbyggande, och du trivs i en dynamisk och snabbföränderlig miljö. Kvalifikationer Relevant utbildning inom marknadsföring, kommunikation eller liknande område. Erfarenhet av digital marknadsföring och arbete med sociala medier. Goda kunskaper i verktyg som Adobes produktportfölj och CMS-system. Mycket god kommunikationsförmåga på svenska och engelska, både i tal och skrift. Meriterande Erfarenhet av att planera och genomföra evenemang. Kunskaper inom SEO och SEM. Erfarenhet av arbete med CRM-system. Vi erbjuder En möjlighet att utvecklas och växa i en central roll inom företaget. En dynamisk och innovativ arbetsmiljö med engagerade och kompetenta kollegor. Chansen att vara delaktig i företagets framgångsresa och påverka våra framtida satsningar. Fokus på kreativitet, innovation och långsiktiga lösningar.

12 mars 2025
Sista ansökan:
29 augusti 2025
Cocktailbartender / Mixolog till Madame Brasseri & Café

Vi söker dig som vill jobba med att förstärka och utveckla vår bar, cocktails och dryckeskunskap bland medarbetare och gäster i vårt brasserie, en klassisk matsal med ambitioner. Du behöver ha en stor passion för cocktails och drycker i allmänhet samt mötet med människor. Eftersom Madames verksamhet inkluderar konferens, fest- och evenemangsverksamhet ska du kunna kombinera din roll med servering och evenemangsbar mm. Du är stabil och trygg person med hög servicekänsla och god samarbetsförmåga som ställer höga krav på dig och din omgivning. För att trivas krävs att du har god struktur, ordningssinne och en stark vilja att utvecklas. Vi lägger stor vikt vid din personlighet och professionalitet i drift och värdskap. För den här tjänsten krävs bartenderutbildning eller motsvarande erfarenhet av arbete i bar med cocktails och / eller mixologi. Meriterande är arbete i ledande befattning och övrig dryckeskunskap som t ex sommelierexamen. Låter det intressant? OM ANSTÄLLNINGEN Du behöver ha en bakgrund i en relevant yrkesutbildning och minst 5 års yrkeserfarenhet. Anställningsgraden kan vara 50-80% eller enligt ök. Tjänsten är tillsvidare efter 6-månaders provanställning. Palmgrengruppen är medlem i Visita och tillämpar kollektivavtal. Madame är en rökfri arbetsplats. Tillträde: Snarast Intervjuer sker löpande. Skicka din ansökan genom att klicka på knappen nedan. Vid frågor kring tjänsten kontakta VD Annica Palmgren, [email protected] Ansökan sker genom länken. OM OSS Madame gör storstad av småstad i en ledande rendez-vous för människor, mat och nöjen! På brasseriets meny finns klassiska franska och svenska rätter tolkade på eget vis för både korta och långa besök. På vinlistan dominerar franska och amerikanska viner och i baren tolkas klassiska cocktails. Utöver brasseriet med a la carte har Madame café med eget bageri, lunch, pausserveringar till föreställningar, evenemangsmatsal, konferenser och evenemang. Madame har utvecklats ur Gummifabrikens idé om att vara en mötesplats för kultur, näringsliv och akademi, en motor för tillväxt och utveckling. I huset finns en teatersalong, en livescen för konsert och evenemang, biostad i tre salonger, nya stadsbiblioteket, Campus Värnamo med ett antal hundra studenter i olika program och kurser samt ett varierande antal företag i kontorshotellet.

12 mars 2025
Sista ansökan:
29 augusti 2025
Jobba i vår restaurang på Madame Brasseri & Café i Värnamo
M Dryck & Konsult AB
Hovmästare och servitörer

Är du vårt nästa matsalsproffs? Vi söker dig som vill jobba i vårt brasserie, en klassisk matsal med ambitioner samt den spännande och omväxlande evenemangsverksamhet som Madame och Gummifabriken erbjuder. Kärlek och stolthet till serviceyrket är ett måste, liksom förmågan till ett naturligt värdskap. OM ANSTÄLLNINGEN Du är en teamplayer med ambitioner som ställer höga krav på dig själv och din omgivning. Du trivs i en drift med höga målsättningar och delvis högt tempo. Du är ansvarsfull, strukturerad och noggrann. För den här tjänsten krävs sommelierexamen eller motsvarande erfarenhet. Arbete i ledande befattning och / eller barutbildning är meriterande. Du behöver ha en bakgrund i en relevant yrkesutbildning och minst 5 års yrkeserfarenhet. Anställningsgraden kan vara 75-100%. Tjänsten är tillsvidare med start om 6-månaders provanställning. Rekryteringsarbetet sker löpande under ansökningstiden. Är du den vi söker? Har du frågor om tjänsten kontakta gärna Josefin Carlsson 070-238 49 86 [email protected] Tillträde omgående eller enligt överenskommelse. Skicka din ansökan via vår rekryteringslänk. OM OSS Madame gör storstad av småstad i en ledande rendez-vous för människor, mat och nöjen! På brasseriets meny finns klassiska franska och svenska rätter tolkade på eget vis för både korta och långa besök. På vinlistan dominerar franska och amerikanska viner och i baren tolkas klassiska cocktails. Utöver brasseriet med a la carte har Madame café med eget bageri, lunch, pausserveringar till föreställningar, evenemangsmatsal, konferenser och evenemang. Madame har utvecklats ur Gummifabrikens idé om att vara en mötesplats för kultur, näringsliv och akademi, en motor för tillväxt och utveckling. I huset finns en teatersalong, en livescen för konsert och evenemang, biostad i tre salonger, nya stadsbiblioteket, Campus Värnamo med ett antal hundra studenter i olika program och kurser samt ett varierande antal företag i kontorshotellet.

12 mars 2025
Sista ansökan:
29 augusti 2025
Sommelier till Madame Brasseri & Café i Värnamo
M Dryck & Konsult AB
Hovmästare och servitörer

Är du vårt nästa matsalsproffs? Vi söker dig som vill jobba med att utveckla vin- och dryckeskunskap bland medarbetare och gäster i vårt brasserie, en klassisk a la carte matsal med ambitioner. Arbetet som sommelier kombineras med servitris/servitör då Madames verksamhet i Gummifabriken också inkluderar konferens, fest- och evenemangsverksamhet. Kärlek och stolthet till serviceyrket är ett måste, liksom förmågan till ett naturligt värdskap. OM ANSTÄLLNINGEN Du är en teamplayer med ambitioner som ställer höga krav på dig själv och din omgivning. Du trivs i en drift med höga målsättningar och delvis högt tempo. Du är ansvarsfull, strukturerad och noggrann. För den här tjänsten krävs sommelierexamen eller motsvarande erfarenhet. Arbete i ledande befattning och / eller barutbildning är meriterande. Du behöver ha en bakgrund i en relevant yrkesutbildning och minst 5 års yrkeserfarenhet. Anställningsgraden kan vara 75-100%. Tjänsten är tillsvidare med start om 6-månaders provanställning. Rekryteringsarbetet sker löpande under ansökningstiden. Är du den vi söker? Har du frågor om tjänsten kontakta gärna Josefin Carlsson 070-238 49 86 [email protected] Tillträde omgående eller enligt överenskommelse. Skicka din ansökan där du berättar om dig själv, varför du söker jobbet, bifoga CV & referenser. OM OSS Madame gör storstad av småstad i en ledande rendez-vous för människor, mat och nöjen! På brasseriets meny finns klassiska franska och svenska rätter tolkade på eget vis för både korta och långa besök. På vinlistan dominerar franska och amerikanska viner och i baren tolkas klassiska cocktails. Utöver brasseriet med a la carte har Madame café med eget bageri, lunch, pausserveringar till föreställningar, evenemangsmatsal, konferenser och evenemang. Madame har utvecklats ur Gummifabrikens idé om att vara en mötesplats för kultur, näringsliv och akademi, en motor för tillväxt och utveckling. I huset finns en teatersalong, en livescen för konsert och evenemang, biostad i tre salonger, nya stadsbiblioteket, Campus Värnamo med ett antal hundra studenter i olika program och kurser samt ett varierande antal företag i kontorshotellet.

12 mars 2025
Sista ansökan:
29 augusti 2025
Systemtekniker Klientinfrastruktur – Jönköping
Eeze Consulting AB
Supporttekniker, IT

Om rollen Vi söker en erfaren Systemtekniker inom klientinfrastruktur för att stärka vår kunds team i Jönköping. I denna roll kommer du att ansvara för förvaltning och utveckling av klientplattformar samt hantera tredjelinje-support. Du blir en del av ett team som arbetar med IT-support och drift av datorer, skrivare och mobiltelefoner för cirka 7 500 användare. Detta uppdrag kräver en hög grad av självständighet, teknisk kompetens och problemlösningsförmåga. Rollen är placerad på plats i Jönköping, och all kommunikation sker på svenska. Arbetsuppgifter Förvaltning och utveckling av klientplattformar Tredjelinje-support för datorer, skrivare och mobila enheter Dokumentation och processeffektivisering Samarbete med andra IT-funktioner för att optimera infrastruktur och säkerhet Kvalifikationer – skallkrav För att lyckas i rollen ser vi att du har: Flerårig erfarenhet (4–8 år) av IT-infrastruktur i en Microsoft-miljö En självgående och serviceinriktad personlighet med god samarbetsförmåga Flytande svenska i tal och skrift (dokumentation och kommunikation sker på svenska) Möjlighet att arbeta på plats i Jönköping Meriterande erfarenheter Det är en fördel om du har erfarenhet av: Att arbeta inom myndigheter eller stora organisationer Supportfunktioner och användarsupport On-premise-lösningar Plats: Jönköping, enstaka resor kan förekomma Omfattning: 100% Startdatum: 1 maj 2025 Slutdatum: 31 december 2025 (med möjlighet till förlängning: 7x6 månader) Vi ser fram emot din ansökan!

12 mars 2025
Sista ansökan:
29 augusti 2025
Redovisningsekonom till XANO Industri i Jönköping
Mpya Finance AB
Redovisningsekonomer

Är du en erfaren redovisningsekonom som också har sinne för service? Har du väntat på chansen att få arbeta med helheten i ett internationellt börsnoterat bolag? Nu finns en fantastisk möjlighet för dig som är trygg i din redovisning att arbeta i en föränderlig och fartfylld miljö! Som redovisningsekonom på XANO Industri får du arbeta i en bred roll med stor variation i ditt dagliga arbete. Du har helhetsansvar för redovisningen i moderbolaget med alltifrån löpande redovisning till årsbokslut och lön. Du arbetar tillsammans med ekonomiteamet med övriga bolag i koncernen och har många kontaktytor internt och externt. Huvudsakliga arbetsuppgifter Som redovisningsekonom blir du en viktig del av ekonomiteamet, som idag består av fem medarbetare. Det nya fina kontoret är centralt beläget, mitt i stan och härifrån arbetar totalt 15 personer. I din roll som redovisningsekonom ingår bland annat: Löpande redovisning för moderbolaget och ett antal dotterbolag Lönehantering för moderbolaget Kund- och leverantörsreskontra samt fakturering Upprätta månads- och årsbokslut Årsredovisningar och inkomstdeklaration Ta fram likviditetsprognoser och genomföra valutaväxlingar Bistå controllers & hållbarhetsansvarig med granskning av dotterbolagens rapportering Delta i budget- och prognosarbete samt försäkringsupphandling Delta i projekt initierade av koncernledningen Administrativt arbete, telefoni och service vid möten & konferenser Vem är du? För att vara framgångsrik i rollen ser vi gärna att du har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi och att du har hunnit skaffa dig flera års arbetslivserfarenhet inom redovisning och bokslut. Du känner dig trygg med att hantera moms och skatt och det är meriterande om du har erfarenhet av lönehantering. Det är även en fördel om du tidigare har arbetat i ett internationellt bolag. Du uttrycker dig väl i tal och skrift både på svenska och på engelska. Som person beskrivs du som prestigelös, noggrann och trivs med ett högt tempo. Du har en god förmåga att kommunicera och att driva arbetet framåt på ett självständigt sätt. Du blir en del i ett sammansvetsat och kompetent team och bidrar gärna med ditt engagemang. Har vi väckt din nyfikenhet och vill du höra mer? Intervjuer sker löpande så ansök gärna så snart som möjligt, dock senast den 4 april 2025. I den här rekryteringen samarbetar XANO Industri med Mpya Finance. Har du frågor gällande rekryteringsprocessen eller kring tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Paulina Jutnäs på 0729-98 87 66 eller [email protected], alternativt Sofia Molinder på 0729-98 87 55, [email protected].

12 mars 2025
Sista ansökan:
29 augusti 2025
Operation speciallist sjuksköterska sökes till uppdrag
VårdIX AB
Operationssjuksköterskor

Som operationssjuksköterska hos VårdIX får du möjlighet att arbeta flexibelt och på dina egna villkor. Vi tror på att skapa långsiktiga och värdefulla relationer där du är mer än bara en vikarie – du är en nyckelspelare i vårt team. Vi ser och lyssnar på dig, och vi värdesätter din erfarenhet, dina behov och din arbetsglädje. Varför välja VårdIX? Personlig kontakt – Vi ser dig som en viktig del av vårt team och matchar dig med uppdrag som passar dina önskemål gällande arbetsplats, arbetstider och arbetsmiljö. Flexibilitet – Välj själv när, var och hur du vill arbeta. Vi erbjuder uppdrag anpassade efter dina behov och preferenser inom operationssjukvård. Respekt och värde – Vi uppskattar din kompetens och den viktiga roll du spelar i operationssalen. Din erfarenhet och ditt engagemang är något vi verkligen värdesätter, och vi ser till att du får de bästa förutsättningarna att trivas. Starta eget? Vi hjälper dig! – Är du intresserad av att starta eget bolag? Vi guidar dig genom processen och ger dig det stöd du behöver för att komma igång. Förmåner utöver det vanliga – Som en del av vårt team får du tillgång till exklusiva rabatter på hotell, hyrbilar, resor och gym, vilket gör ditt arbete och resande både enklare och mer förmånligt. Så här går det till: Skicka en intresseanmälan – Berätta kort om var, när och hur du vill arbeta. Vilka är dina viktigaste krav och önskemål? Vi kontaktar dig inom 48 timmar – Vi vill förstå dina behov och hitta det perfekta uppdraget för dig. Vi matchar dig med rätt uppdrag – När vi hittat en passande tjänst ser vi till att du får de bästa förutsättningarna att göra skillnad i din yrkesroll. Hos VårdIX får du vara en del av ett team som bryr sig om din arbetsglädje och utveckling. Vi vill att du ska kunna fokusera på det du älskar – att ge patientsäker vård under operationer – samtidigt som du har balans i livet. Är du redo för ett meningsfullt och flexibelt jobb där du blir sedd och hörd? Registrera dig på vår hemsida så kontaktar vi dig inom 48 timmar. Vi ser fram emot att kontakta från dig! Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

11 mars 2025
Sista ansökan:
5 september 2025
Anestesi och Intensivvårds speciallist sjuksköterska sökes till uppdrag
VårdIX AB
Anestesisjuksköterskor

Som anestesi och intensivvård speciallist sjuksköterska hos VårdIX får du möjlighet att arbeta flexibelt och på dina egna villkor. Vi tror på att skapa långsiktiga och värdefulla relationer där du är mer än bara en vikarie – du är en nyckelspelare i vårt team. Vi ser och lyssnar på dig, och vi värdesätter din erfarenhet, dina behov och din arbetsglädje. Varför välja VårdIX? Personlig kontakt – Vi ser dig som en viktig del av vårt team och matchar dig med uppdrag som passar dina önskemål gällande arbetsplats, arbetstider och arbetsmiljö. Flexibilitet – Välj själv när, var och hur du vill arbeta. Vi erbjuder uppdrag anpassade efter dina behov och preferenser inom anestesi och intensivvård. Respekt och värde – Vi uppskattar din kompetens och den viktiga roll du spelar i akutsjukvården. Din erfarenhet och ditt engagemang är något vi verkligen värdesätter, och vi ser till att du får de bästa förutsättningarna att trivas. Starta eget? Vi hjälper dig! – Är du intresserad av att starta eget bolag? Vi guidar dig genom processen och ger dig det stöd du behöver för att komma igång. Förmåner utöver det vanliga – Som en del av vårt nätverk får du tillgång till exklusiva rabatter på hotell, hyrbilar, resor och gym, vilket gör ditt arbete och resande både enklare och mer förmånligt. Så här går det till: Skicka en intresseanmälan – Berätta kort om var, när och hur du vill arbeta. Vilka är dina viktigaste krav och önskemål? Vi kontaktar dig inom 48 timmar – Vi vill förstå dina behov och hitta det perfekta uppdraget för dig. Vi matchar dig med rätt uppdrag – När vi hittat en passande tjänst ser vi till att du får de bästa förutsättningarna att göra skillnad i din yrkesroll. Hos VårdIX får du vara en del av ett team som bryr sig om din arbetsglädje och utveckling. Vi vill att du ska kunna fokusera på det du älskar – att rädda liv – samtidigt som du har balans i livet. Är du redo för ett meningsfullt och flexibelt jobb där du blir sedd och hörd? Registrera dig på vår hemsida så kontaktar vi dig inom 48 timmar. Vi ser fram emot att kontakta från dig! Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

11 mars 2025
Sista ansökan:
4 september 2025
Allmänmedicin specialist läkare sökes till uppdrag
VårdIX AB
Specialistläkare

Som specialistläkare i allmänmedicin hos oss får du möjlighet att arbeta flexibelt och på dina egna villkor. Vi tror på att skapa långsiktiga och värdefulla relationer där du är mer än bara en ersättare – du är en nyckelspelare i vårt team. Vi ser och lyssnar på dig, och vi värdesätter din erfarenhet, dina behov och din arbetsglädje. Varför välja oss? Personlig kontakt – Vi ser dig som en viktig del av vårt team och matchar dig med uppdrag som passar dina önskemål vad gäller arbetsplats, arbetstider och arbetsmiljö. Flexibilitet – Välj själv när, var och hur du vill arbeta. Vi erbjuder en rad uppdrag inom primärvården anpassade efter dina behov och preferenser. Respekt och värde – Vi uppskattar din kompetens och den viktiga roll du spelar för patienterna. Din erfarenhet och ditt engagemang är något vi verkligen värdesätter, och vi ser till att du får de bästa förutsättningarna att trivas. Starta eget? Vi hjälper dig – Om du är intresserad av att starta eget bolag kan vi guida dig genom processen och ge dig det stöd du behöver för att komma igång. Förmåner utöver det vanliga – Som en del av vårt nätverk får du tillgång till exklusiva rabatter på hotell, hyrbilar, resor och gym, vilket gör ditt arbete och resande både enklare och mer förmånligt. Så här går det till Skicka en intresseanmälan – Berätta kort om var, när och hur du vill arbeta. Vilka är dina viktigaste krav och önskemål? Vi kontaktar dig inom 48 timmar– Vi vill förstå dina behov och hitta det perfekta uppdraget för dig. Vi matchar dig med rätt uppdrag – När vi hittat en passande tjänst ser vi till att du får de bästa förutsättningarna att göra skillnad i din yrkesroll. Hos oss får du vara en del av ett team som bryr sig om din arbetsglädje och utveckling. Vi vill att du ska kunna fokusera på det du älskar – att hjälpa patienter – samtidigt som du har balans i livet. Vi tror på att bygga långsiktiga relationer där både du och patienterna får det bästa. Är du redo för ett meningsfullt och flexibelt jobb där du blir sedd och hörd? Registrera dig på vår hemsida så kontaktar vi dig inom 48 timmar. Vi ser fram emot att kontakta från dig! Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

11 mars 2025
Sista ansökan:
4 september 2025