DFDS Professionals söker truckförare på deltid för kommande uppdrag!

Om jobbet Är du en skicklig truckförare med öga för detaljer och ett genuint intresse för varierande arbetsuppgifter? Då är det kanske dig vi letar efter! DFDS Professionals söker passionerade truckförare för kommande deltidsuppdrag i och runt Jönköping. Uppdragen kan variera i både arbetstider och geografisk plats. Annonsen gäller för framtida uppdrag hos DFDS Professionals kunder i Jönköping. Vi kommer att ge återkoppling endast när vi hittar en matchande tjänst för dig. För att vara aktuell för tjänsten behöver du studera eller ha en annan huvudsaklig sysselsättning på minst 50%. Önskvärt vore om har minst ett år kvar av dina studier eller ett deltidsjobb som innefattar minst 50%. Vi ser gärna att du kan arbeta ca 1-2 dagar i veckan. Dina dagliga arbetsuppgifter och ansvarsområden i din arbetsroll kan omfatta: - Köra motviktstruck/skjutstativ - Lastning och lossning av gods - Effektivt stapla och lagra produkter - Arbeta med andra uppgifter som tillhör terminalarbete Om dig Vi behöver någon som har kört truck tidigare och känner sig bekväm bakom ratten. Eftersom att du kommer arbeta mycket självständigt ser vi att du har hög arbetsmoral och är bra på att planera och prioritera bland dina arbetsuppgifter. Du är flexibel och prestigelös när det kommer till ditt arbete och du förstår vikten av god kundservice. Krav för tjänsten - Certifierad med truckkort typ A-B - Meriterande om du har erfarenhet av långa gafflar - Flytande svenska - Förstår och kan göra sig förstådd på engelska Ambulerandekonsult: Tjänsten som truckförare är ett konsultuppdrag. Du får ett ramavtal i DFDS Professionals och arbetar vid behov. Som konsult är du anställd av oss på DFDS Professionals för att utföra arbete i kundföretag och vars arbetsplats, arbetstid och arbetsuppgifter sålunda kan variera inom ett överenskommet tjänstgöringsområde. Timlönen för utbokad tid är i lönenivå med aktuellt uppdrag på arbetsplatsen för kundföretaget. Kontaktuppgifter Har du frågor om rekryteringsprocessen eller något annat som berör anställningen är du varmt välkommen att kontakta oss på: [email protected] Rekryteringsarbetet sker löpande. Det går ej att ansöka via mail. VIKTIG INFORMATION Som ett led i vårt arbete mot en så rättvis och fördomsfri rekryteringsprocess har vi i denna process valt att samarbete med Hubert.ai. Efter ansökan kommer du att bjudas in till in en chatt-baserad intervju med vår virtuella rekryteringsassistent Hubert. Genomför den gärna så fort du har möjlighet. Intervjun tar cirka 15-20 min att genomföra. Kolla gärna denna artikel innan intervjun för tips och tricks: https://www.hubert.ai/insights/tips-och-rad-infor-din-forsta-hubert-intervju Sökord DFDS | Jönköping | Transport | Logistik | Motviktstruck | Skjutstativ | Deltid

26 februari 2024
Sista ansökan:
14 augusti 2024
DFDS Professionals söker truckförare till kommande uppdrag!

Om jobbet Är du en skicklig truckförare med öga för detaljer och ett genuint intresse för varierande arbetsuppgifter? Då är det kanske dig vi letar efter! DFDS Professionals, en framstående aktör inom industri och logistik, söker nu efter passionerade truckförare för kommande uppdrag i och runt Jönköping. Vi söker nu truckförare, både till DFDS egna terminaler men också till våra externa kunder. Beroende på uppdraget kan arbetstiderna och geografiska platsen variera för olika uppdrag. Detta går vi såklart igenom när vi har hittat ett uppdrag som matchar just med dig! Annonsen gäller för framtida uppdrag hos DFDS Professionals kunder i Jönköping. Vi kommer att ge återkoppling endast när vi hittar en matchande tjänst för dig. Dina dagliga arbetsuppgifter och ansvarsområden i din arbetsroll kan omfatta: - Köra motviktstruck/skjutstativ - Lastning och lossning av gods - Effektivt stapla och lagra produkter - Arbeta med andra uppgifter som tillhör terminalarbete Om dig Vi behöver någon som har kört truck tidigare och känner sig bekväm bakom ratten. Eftersom att du kommer arbeta mycket självständigt ser vi att du har hög arbetsmoral och är bra på att planera och prioritera bland dina arbetsuppgifter. Du är flexibel och prestigelös när det kommer till ditt arbete och du förstår vikten av god kundservice. Krav för tjänsten - Certifierad med truckkort typ A-B - Meriterande om du har erfarenhet av långa gafflar - Flytande svenska - Förstår och kan göra sig förstådd på engelska Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Ambulerandekonsult: Du är anställd av oss på DFDS Professionals men arbetar ute hos våra kunder. Att vara ambulerande konsult innebär att man blir anställd av oss DFDS Professionals för att utföra arbete i kundföretag och vars arbetsplats, arbetstid och arbetsuppgifter sålunda kan variera inom ett överenskommet tjänstgöringsområde. Urval sker löpande och tillsättning kan komma att ske innan sista ansökningsdagen. Vi har självklart kollektivavtal. Vi värnar om din hälsa och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på gymkort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård. Kontaktuppgifter Har du frågor om rekryteringsprocessen eller något annat som berör anställningen är du varmt välkommen att kontakta oss på: [email protected] Rekryteringsarbetet sker löpande och du blir kontaktad så fort vi hittar ett uppdrag som passar just dig! Det går ej att ansöka via mail. VIKTIG INFORMATION Som ett led i vårt arbete mot en så rättvis och fördomsfri rekryteringsprocess har vi i denna process valt att samarbete med Hubert.ai. Efter ansökan kommer du att bjudas in till in en chatt-baserad intervju med vår virtuella rekryteringsassistent Hubert. Genomför den gärna så fort du har möjlighet. Intervjun tar cirka 15-20 min att genomföra. Kolla gärna denna artikel innan intervjun för tips och tricks: https://www.hubert.ai/insights/tips-och-rad-infor-din-forsta-hubert-intervju Sökord DFDS | Göteborg | Transport | Logistik | Motviktstruck | Skjutstativ

26 februari 2024
Sista ansökan:
14 augusti 2024
DFDS Professionals söker Montörer för kommande uppdrag!

Om tjänsten Är du en skicklig montör med öga för detaljer och ett genuint intresse för varierande arbetsuppgifter? Då är det kanske dig vi letar efter! DFDS Professionals, en framstående aktör inom industri och logistik, söker nu efter passionerade montörer för kommande uppdrag i och runt Jönköping. Vi söker både till DFDS egna terminaler men också till våra externa kunder. Beroende på uppdraget kan arbetstiderna och geografiska platsen variera för olika uppdrag. Detta går vi såklart igenom när vi har hittat ett uppdrag som matchar just med dig! Vi söker dig som: - Är en erfaren montör eller har ett brinnande intresse för montörsarbete. - Trivs med varierande arbetsuppgifter. - Trivs att arbeta med händerna och att aktivera kroppen. - Är samarbetsvillig och har en positiv attityd. Du kanske har arbetat som svetsare, CNC-operatör, verkstadsmekanik eller annan typ av industri? Då är denna annons rätt för dig med. Uppdragen vi tillsätter är väldigt varierande och din unika kompetens behövs! Ambulerandekonsult: Du är anställd av oss på DFDS Professionals men arbetar ute hos våra kunder. Att vara ambulerande konsult innebär att man blir anställd av oss DFDS Professionals för att utföra arbete i kundföretag och vars arbetsplats, arbetstid och arbetsuppgifter sålunda kan variera inom ett överenskommet tjänstgöringsområde. Urval sker löpande och tillsättning kan komma att ske innan sista ansökningsdagen. Vi har självklart kollektivavtal. Vi värnar om din hälsa och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på gymkort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård. Kontaktuppgifter Har du frågor om rekryteringsprocessen eller något annat som berör anställningen är du varmt välkommen att kontakta oss på: [email protected] Rekryteringsarbetet sker löpande och du blir kontaktad så fort vi hittar ett uppdrag som passar just dig! Det går ej att ansöka via mail. VIKTIG INFORMATION Som ett led i vårt arbete mot en så rättvis och fördomsfri rekryteringsprocess har vi i denna process valt att samarbete med Hubert.ai. Efter ansökan kommer du att bjudas in till in en chatt-baserad intervju med vår virtuella rekryteringsassistent Hubert. Genomför den gärna så fort du har möjlighet. Intervjun tar cirka 15-20 min att genomföra. Kolla gärna denna artikel innan intervjun för tips och tricks: https://www.hubert.ai/insights/tips-och-rad-infor-din-forsta-hubert-intervju Sökord DFDS | Jönköping | Transport | Logistik | Montering | Industri | Verkstad |

26 februari 2024
Sista ansökan:
14 augusti 2024
DFDS Professionals söker montörer på deltid för kommande uppdrag!

Om tjänsten Är du på jakt efter en deltidstjänst inom montering? Då är det kanske dig vi letar efter! DFDS Professionals, en framstående aktör inom industri och logistik, söker nu efter passionerade montörer för kommande uppdrag i och runt Jönköping. Vi söker både till DFDS egna terminaler men också till våra externa kunder. Beroende på uppdraget kan arbetstiderna och geografiska platsen variera för olika uppdrag. Detta går vi såklart igenom när vi har hittat ett uppdrag som matchar just med dig! För att vara aktuell för tjänsten behöver du studera eller ha en annan huvudsaklig sysselsättning på minst 50%. Önskvärt vore om har minst ett år kvar av dina studier eller ett deltidsjobb som innefattar minst 50%. Vi ser gärna att du kan arbeta ca 1-2 dagar i veckan. Vi söker dig som: - Är en erfaren montör eller har ett brinnande intresse för montörsarbete. - Trivs med varierande arbetsuppgifter. - Trivs att arbeta med händerna och att aktivera kroppen. - Är samarbetsvillig och har en positiv attityd. Du kanske har arbetat som svetsare, CNC-operatör, verkstadsmekanik eller annan typ av industri? Då är denna annons rätt för dig med. Uppdragen vi tillsätter är väldigt varierande och din unika kompetens behövs! Inga erfarenheter inom området? Inga problem, sök! Vi får in väldigt olika uppdrag och ibland behövs du som är nyfiken och hungrig att lära dig mer! Ambulerandekonsult: Tjänsten som lagermedarbetare är ett konsultuppdrag. Du får ett ramavtal i DFDS Professionals och arbetar vid behov. Som konsult är du anställd av oss på DFDS Professionals för att utföra arbete i kundföretag och vars arbetsplats, arbetstid och arbetsuppgifter sålunda kan variera inom ett överenskommet tjänstgöringsområde. Timlönen för utbokad tid är i lönenivå med aktuellt uppdrag på arbetsplatsen för kundföretaget. Kontaktuppgifter Har du frågor om rekryteringsprocessen eller något annat som berör anställningen är du varmt välkommen att kontakta oss på: [email protected] Rekryteringsarbetet sker löpande och du blir kontaktad så fort vi hittar ett uppdrag som passar just dig! Det går ej att ansöka via mail. VIKTIG INFORMATION Som ett led i vårt arbete mot en så rättvis och fördomsfri rekryteringsprocess har vi i denna process valt att samarbete med Hubert.ai. Efter ansökan kommer du att bjudas in till in en chatt-baserad intervju med vår virtuella rekryteringsassistent Hubert. Genomför den gärna så fort du har möjlighet. Intervjun tar cirka 15-20 min att genomföra. Kolla gärna denna artikel innan intervjun för tips och tricks: https://www.hubert.ai/insights/tips-och-rad-infor-din-forsta-hubert-intervju Sökord DFDS | Jönköping | Transport | Logistik | Montering | Industri | Verkstad | Extrajobb | Sommarjobb

26 februari 2024
Sista ansökan:
14 augusti 2024
DFDS Professionals söker orderplockare till kommande uppdrag!

Om tjänsten Vi söker efter dedikerade och effektiva orderplockar till kommande uppdrag i och runt om Jönköping! Vi söker både till DFDS egna terminaler men också till våra externa kunder. Beroende på uppdraget kan arbetstiderna och geografiska platsen variera för olika uppdrag. Detta går vi såklart igenom när vi har hittat ett uppdrag som matchar just med dig! Vi söker dig som: Är du redo att ta steget in i en dynamisk arbetsmiljö och har ett genuint intresse för lager- och logistikbranchen? Då är det kanske dig vi letar efter! Vi behöver pålitliga och noggranna orderplockare som kan hjälpa oss att leverera enastående service till våra kunder. Som orderplockare kommer du att spela en avgörande roll i teamet genom att: Plocka och packa beställningar med precision och noggrannhet. Förbereda produkter för leverans enligt schemalagda tidsramar. Samarbeta med kollegor för att säkerställa effektivitet och kvalitet i varje steg av processen. Utföra kvalitetskontroller för att säkerställa att varje beställning uppfyller våra höga standarder. Vem är du? - Har tidigare erfarenhet av lager- eller orderplockarbete (meriterande men inte nödvändigt). - Är självgående och har förmågan att arbeta i ett högt tempo. - Är noggranna och har öga för detaljer. - Har en positiv attityd och är redo att bidra till ett positivt arbetsklimat. Om du är redo att ta nästa steg i din karriär och tror att du har vad som krävs för att bli en del av vårt team, tveka inte att ansöka redan idag! Vi ser fram emot att välkomna dig till vårt team! Ambulerandekonsult Du är anställd av oss på DFDS Professionals men arbetar ute hos våra kunder. Att vara ambulerande konsult innebär att man blir anställd av oss DFDS Professionals för att utföra arbete i kundföretag och vars arbetsplats, arbetstid och arbetsuppgifter sålunda kan variera inom ett överenskommet tjänstgöringsområde. Rekryteringsarbetet sker löpande och du blir kontaktad så fort vi hittar ett uppdrag som passar just dig! Vi har självklart kollektivavtal. Vi värnar om din hälsa och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på gymkort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård. Kontaktuppgifter Har du frågor om rekryteringsprocessen eller något annat som berör anställningen är du varmt välkommen att kontakta oss på: [email protected] Rekryteringsarbetet sker löpande och du blir kontaktad så fort vi hittar ett uppdrag som passar just dig! Det går ej att ansöka via mail. VIKTIG INFORMATION Som ett led i vårt arbete mot en så rättvis och fördomsfri rekryteringsprocess har vi i denna process valt att samarbete med Hubert.ai. Efter ansökan kommer du att bjudas in till in en chatt-baserad intervju med vår virtuella rekryteringsassistent Hubert. Genomför den gärna så fort du har möjlighet. Intervjun tar cirka 15-20 min att genomföra. Kolla gärna denna artikel innan intervjun för tips och tricks: https://www.hubert.ai/insights/tips-och-rad-infor-din-forsta-hubert-intervju Sökord DFDS | Jönköping | Transport | Logistik | Lagermedarbetare | Orderplock

26 februari 2024
Sista ansökan:
14 augusti 2024
DFDS Professionals söker orderplockare på deltid för kommande uppdrag!

Om tjänsten Vi söker efter dedikerade och effektiva orderplockar till kommande uppdrag i och runt om Jönköping! Vill du ha ha ett extrajobb vid sidan av studierna eller arbetar redan deltid idag? Perfekt! Då är du kvalificerad att söka tjänsten. Vi söker både till DFDS egna terminaler men också till våra externa kunder. Beroende på uppdraget kan arbetstiderna och geografiska platsen variera för olika uppdrag. Detta går vi såklart igenom när vi har hittat ett uppdrag som matchar just med dig! För att vara aktuell för tjänsten behöver du studera eller ha en annan huvudsaklig sysselsättning på minst 50%. Önskvärt vore om har minst ett år kvar av dina studier eller ett deltidsjobb som innefattar minst 50%. Vi ser gärna att du kan arbeta ca 1-2 dagar i veckan. Vi söker dig som: Är du redo att ta steget in i en dynamisk arbetsmiljö och har ett genuint intresse för lager- och logistikbranchen? Då är det kanske dig vi letar efter! Vi behöver pålitliga och noggranna orderplockare som kan hjälpa oss att leverera enastående service till våra kunder. Som orderplockare kommer du att spela en avgörande roll i teamet genom att: Plocka och packa beställningar med precision och noggrannhet. Förbereda produkter för leverans enligt schemalagda tidsramar. Samarbeta med kollegor för att säkerställa effektivitet och kvalitet i varje steg av processen. Utföra kvalitetskontroller för att säkerställa att varje beställning uppfyller våra höga standarder. Vem är du? - Har tidigare erfarenhet av lager- eller orderplockarbete (meriterande men inte nödvändigt). - Är självgående och har förmågan att arbeta i ett högt tempo. - Är noggrann och har öga för detaljer. - Har en positiv attityd och är redo att bidra till ett positivt arbetsklimat. Ambulerandekonsult Tjänsten som lagermedarbetare är ett konsultuppdrag. Du får ett ramavtal i DFDS Professionals och arbetar vid behov. Som konsult är du anställd av oss på DFDS Professionals för att utföra arbete i kundföretag och vars arbetsplats, arbetstid och arbetsuppgifter sålunda kan variera inom ett överenskommet tjänstgöringsområde. Timlönen för utbokad tid är i lönenivå med aktuellt uppdrag på arbetsplatsen för kundföretaget. Kontaktuppgifter Har du frågor om rekryteringsprocessen eller något annat som berör anställningen är du varmt välkommen att kontakta oss på: [email protected] Rekryteringsarbetet sker löpande och du blir kontaktad så fort vi hittar ett uppdrag som passar just dig! Det går ej att ansöka via mail. VIKTIG INFORMATION Som ett led i vårt arbete mot en så rättvis och fördomsfri rekryteringsprocess har vi i denna process valt att samarbete med Hubert.ai. Efter ansökan kommer du att bjudas in till in en chatt-baserad intervju med vår virtuella rekryteringsassistent Hubert. Genomför den gärna så fort du har möjlighet. Intervjun tar cirka 15-20 min att genomföra. Kolla gärna denna artikel innan intervjun för tips och tricks: https://www.hubert.ai/insights/tips-och-rad-infor-din-forsta-hubert-intervju Sökord DFDS | Jönköping | Transport | Logistik | Lagermedarbetare | Orderplock | Sommarjobb | Extrajobb

26 februari 2024
Sista ansökan:
14 augusti 2024
Familjehem/jourhem sökes

Nu söker vi jour- och familjehem i hela Sverige! Trygga barn är en familje- och jourhemsverksamhet som tar emot placeringar av barn utsatta för olika typer av våld, allt från anknytningstrauma till akuta skyddsbehov. Barnen som placeras hos oss är i behov av att komma till en trygg och kärleksfull familj som står kvar vid barnets sida oavsett vad. Barnen som placeras hos oss kan uttrycka trauma och psykisk ohälsa på olika sätt, allt från självdestruktivt beteende, traumadiagnoser, otrygg anknytning och panikångest. Trygga Barn är den första familjehemsverksamheten i Sverige där alla barn som placeras hos oss får ett barnombud. Ett barnombud har sekretess mot familjehemmet för att tillgodose barnet god familjehemsvård och förhindra missförhållanden. Vi är också den första verksamheten i landet som har specialistkunskap om narcissistiskt våld och känslomässigt våld. I vår verksamhet utbildas alla familjehem utifrån certifierade utbildningar om olika typer av våld, barns känsloreaktioner vid våld, traumadiagnoser, psykosocialproblematik, barnkonventionen och mycket mer! Hos oss får alla familj kontinuerliga utbildningar, handledning samt avlastning i form av kontaktperson. Om uppdraget Nu söker vi engagerade människor som är villiga att öppna upp sitt hem för barn och vuxna i behov av ett kärleksfullt och tryggt hem för att tillgodose en gynnsam utveckling för den placerade.  Vi arbetar utifrån mod, engagemang, självbestämmande, trygghet och kontinuitet. Vi är nu i behov av att rekrytera familjer som önskar att vara en del av en förändring för ett bättre Sverige för landets alla barn.   Du som sökande behöver inte ha tidigare erfarenhet av uppdraget utan kommer handledas och utbildas av socionomen och verksamhetschefen Rebecca Lysholm som har flera års erfarenhet av våld i nära relationer Oavsett om du vill bli jourhem eller familjehem så garanterar Trygga Barn dig att du kommer erhålla ny kunskap och möjlighet till självutveckling.  Vi tar emot alla typer av familjekonstellationer, både kärnfamiljer, ensamstående, stjärnfamiljer, samkönade par och familjer som redan har barn eller inte har haft barn! Vi har som krav att barnet kan få ett eget sovrum oavsett om ni vill ta emot ett spädbarn. För oss är barns integritet viktigt. Om det krävs att du ska vara tjänsteledig så kommer vi kompensera dig för inkomstbortfallet. Alla sökande familjehem genomgår en familjehemsutredning för bedömning av lämplighet. Om det framkommer utvecklingsområden ska sökande tillsammans med verksamhetschef skapa en planering för att utbildas och få stöd inom dessa områden.  Familjehem  Ett familjehem är ett hem som ett barn kan bo hos under en kortare tid eller resten av uppväxten. Ett familjehem är en familj som kan erbjuda en stabil och trygg tillvaro för det placerade barnet. Vi värdesätter mångfald och samtliga familjekonstellationer och åldrar (minst 18 år gammal) kan bli familjehem i vår verksamhet. Familjehemmet har friheten att bestämma vilken målgrupp familjehemmet önskar att ta emot samt komplexiteten på ärendet. Har du ingen tidigare erfarenhet av uppdraget får du möjlighet att successivt samla erfarenhet.   Att vara familjehem innebär utmaningar och där av värdesätter vi kontinuerlig handledning och tillgång till stöd från verksamhetschef alla tider på dygnet. Dina personliga egenskaper bör vara att du är kärleksfull och har tillgång till dina känslor, motivation att utvecklas, självmedveten, prestigelös samt en trygg vuxen.   En av de viktigaste uppgifterna för ett familjehem är att samarbeta med verksamhetschef, barnet, ursprungsfamiljen, socialtjänsten och andra viktiga aktörer i barnets liv. Jourhem  Ett jourhem är ett hem som kan ta emot ett barn med kort varsel, oftast akutplaceringar. Det kan exempelvis handla om ett barn som har blivit omedelbart omhändertaget på grund av att socialtjänsten har fått information om att det förekommer fysiskt våld i hemmet.   För att bli jourhem behöver du kunna erbjuda en trygg person som kan vara hemma på heltid, en egen stabil situation, plats i hemmet, ha körkort och inte förekomma i något register.  Vissa jourhem väljer att gå över till att bli familjehem om socialtjänsten bedömer att barnet ska vara familjehemsplacerat under en längre tid.   Alla jour- och familjehem får arvode för uppdraget samt omvårdnadskostnader för det placerade barnet.   För att kunna bli familjehem/jourhem hos oss behöver du inlämna belastningsregister, misstankeregister, socialregister, LOB register samt register från Försäkringskassan och Kronofogden. Vid behov kan familjehemsutredaren begära in andra intyg om det finns behov av det. Familjehemmet ska även kunna tillgodose barnet skolgång och kontakt med vårdinsatser vid behov. Familjehemmet ska erbjuda barnet ett eget rum till det placerade barnet under placeringen.  Vill du veta mera eller har frågor kan du alltid kontakta oss på [email protected] Med vänliga hälsningar Trygga barn Vivant

26 februari 2024
Sista ansökan:
14 augusti 2024
Familjehem/jourhem sökes

Nu söker vi jour- och familjehem i hela Sverige! Trygga barn är en familje- och jourhemsverksamhet som tar emot placeringar av barn utsatta för olika typer av våld, allt från anknytningstrauma till akuta skyddsbehov. Barnen som placeras hos oss är i behov av att komma till en trygg och kärleksfull familj som står kvar vid barnets sida oavsett vad. Barnen som placeras hos oss kan uttrycka trauma och psykisk ohälsa på olika sätt, allt från självdestruktivt beteende, traumadiagnoser, otrygg anknytning och panikångest. Trygga Barn är den första familjehemsverksamheten i Sverige där alla barn som placeras hos oss får ett barnombud. Ett barnombud har sekretess mot familjehemmet för att tillgodose barnet god familjehemsvård och förhindra missförhållanden. Vi är också den första verksamheten i landet som har specialistkunskap om narcissistiskt våld och känslomässigt våld. I vår verksamhet utbildas alla familjehem utifrån certifierade utbildningar om olika typer av våld, barns känsloreaktioner vid våld, traumadiagnoser, psykosocialproblematik, barnkonventionen och mycket mer! Hos oss får alla familj kontinuerliga utbildningar, handledning samt avlastning i form av kontaktperson. Om uppdraget Nu söker vi engagerade människor som är villiga att öppna upp sitt hem för barn och vuxna i behov av ett kärleksfullt och tryggt hem för att tillgodose en gynnsam utveckling för den placerade.  Vi arbetar utifrån mod, engagemang, självbestämmande, trygghet och kontinuitet. Vi är nu i behov av att rekrytera familjer som önskar att vara en del av en förändring för ett bättre Sverige för landets alla barn.   Du som sökande behöver inte ha tidigare erfarenhet av uppdraget utan kommer handledas och utbildas av socionomen och verksamhetschefen Rebecca Lysholm som har flera års erfarenhet av våld i nära relationer Oavsett om du vill bli jourhem eller familjehem så garanterar Trygga Barn dig att du kommer erhålla ny kunskap och möjlighet till självutveckling.  Vi tar emot alla typer av familjekonstellationer, både kärnfamiljer, ensamstående, stjärnfamiljer, samkönade par och familjer som redan har barn eller inte har haft barn! Vi har som krav att barnet kan få ett eget sovrum oavsett om ni vill ta emot ett spädbarn. För oss är barns integritet viktigt. Om det krävs att du ska vara tjänsteledig så kommer vi kompensera dig för inkomstbortfallet. Alla sökande familjehem genomgår en familjehemsutredning för bedömning av lämplighet. Om det framkommer utvecklingsområden ska sökande tillsammans med verksamhetschef skapa en planering för att utbildas och få stöd inom dessa områden.  Familjehem  Ett familjehem är ett hem som ett barn kan bo hos under en kortare tid eller resten av uppväxten. Ett familjehem är en familj som kan erbjuda en stabil och trygg tillvaro för det placerade barnet. Vi värdesätter mångfald och samtliga familjekonstellationer och åldrar (minst 18 år gammal) kan bli familjehem i vår verksamhet. Familjehemmet har friheten att bestämma vilken målgrupp familjehemmet önskar att ta emot samt komplexiteten på ärendet. Har du ingen tidigare erfarenhet av uppdraget får du möjlighet att successivt samla erfarenhet.   Att vara familjehem innebär utmaningar och där av värdesätter vi kontinuerlig handledning och tillgång till stöd från verksamhetschef alla tider på dygnet. Dina personliga egenskaper bör vara att du är kärleksfull och har tillgång till dina känslor, motivation att utvecklas, självmedveten, prestigelös samt en trygg vuxen.   En av de viktigaste uppgifterna för ett familjehem är att samarbeta med verksamhetschef, barnet, ursprungsfamiljen, socialtjänsten och andra viktiga aktörer i barnets liv. Jourhem  Ett jourhem är ett hem som kan ta emot ett barn med kort varsel, oftast akutplaceringar. Det kan exempelvis handla om ett barn som har blivit omedelbart omhändertaget på grund av att socialtjänsten har fått information om att det förekommer fysiskt våld i hemmet.   För att bli jourhem behöver du kunna erbjuda en trygg person som kan vara hemma på heltid, en egen stabil situation, plats i hemmet, ha körkort och inte förekomma i något register.  Vissa jourhem väljer att gå över till att bli familjehem om socialtjänsten bedömer att barnet ska vara familjehemsplacerat under en längre tid.   Alla jour- och familjehem får arvode för uppdraget samt omvårdnadskostnader för det placerade barnet.   För att kunna bli familjehem/jourhem hos oss behöver du inlämna belastningsregister, misstankeregister, socialregister, LOB register samt register från Försäkringskassan och Kronofogden. Vid behov kan familjehemsutredaren begära in andra intyg om det finns behov av det. Familjehemmet ska även kunna tillgodose barnet skolgång och kontakt med vårdinsatser vid behov. Familjehemmet ska erbjuda barnet ett eget rum till det placerade barnet under placeringen.  Vill du veta mera eller har frågor kan du alltid kontakta oss på [email protected] Med vänliga hälsningar Trygga barn Vivant

26 februari 2024
Sista ansökan:
14 augusti 2024
Kaféansvarig Rosa villan

Om Rosa Villan och UNF Jönköping Rosa Villan är ett kafé och aktivitetshus som ligger intill Vätterstranden i Jönköping. Under sommarmånaderna är Vätterstranden en välbesökt sommardestination när solen ligger på. Under åren 2020-2021 genomgick Rosa Villan en omfattande renovering och ombyggnation och öppnade till sommaren 2021 upp ett kafé med tillhörande glasskiosk. Rosa villan ägs av UNF Jönköping som är den lokala organisationen av Ungdomens Nykterhetsförbund. Om tjänsten Som kaféansvarig så arbetar du tillsammans med minst en annan kaféansvarig och ansvarar för den dagliga driften och skötseln av kaféet. Tillsammans med övriga ansvariga arbetsleder och handleder du feriepraktikanter (gymnasieelever) för att leverera en god service och upplevelse till våra gäster. Du är med och utformar rutiner och menyer för kaféet tillsammans med övriga ansvariga. Planering av inköp och beställningar och övriga frågor som kan dyka upp kopplat till driften av kaféet ingår också i tjänsten Vem är du? Du är en engagerad och effektiv person som är bra på att skapa struktur samtidigt som du har lätt att hantera snabba förändringar som kan uppstå. Du engagerar och uppmuntrar övrig personal och praktikanter till att tillsammans med dig erbjuda gästerna god service och en trevlig fikastund med det lilla extra. Anställningen förutsätter medlemskap eller blivande i UNF eller något av IOGT-NTO-rörelsens övriga förbund, vilket innebär en helnykter livsstil under anställningen Vi ser att du har: - Några års erfarenhet av arbete i kafé eller liknande - Kunskap kring livsmedelshantering samt kringliggande lagstiftning - Erfarenhet av att leda andra personer Meriterande - Konditorutbildning - Baristautbildning Vad vi erbjuder Som anställd hos Rosa Villan blir du del i ett härligt team som tillsammans driver Vätterstrandens trevligaste kafé. Som en bonus får du varje arbetsdag uppleva stans bästa sommarläge mitt på Vätterstranden. Utöver detta så erbjuder vi givetvis avtalsenlig lön och vi kan även vara behjälpliga i att ordna bostad tillfälligt under sommaren. Sist men inte minst får du även ett meningsfullt arbete där all vinst går direkt till ungdomsverksamhet som främjar demokrati, solidaritet och nykterhet. Omfattning: Tjänsten avser en visstidsanställning under juni-augusti 2024 på 80-100%. Arbete förekommer både helger och kvällar. Tillträde sker efter överenskommelse i början av juni. Dock senast 17 juni.

25 februari 2024
Sista ansökan:
13 augusti 2024
Redovisningsassistent till ITAB

Nu har du möjligheten att bli en del av en duktig redovisningsgrupp som stöttar flera av ITABs bolag med olika redovisningsärenden. Här får du möjligheten att arbeta med erfarna kollegor och skapa ett brett nätverk inom ITABs organisation! Dina arbetsuppgifter I rollen som Redovisningsassistent kommer du ingå i en arbetsgrupp om ca 3 medarbetare som ansvarar för redovisningen inom flera av ITABs bolag. På kontoret kommer ni sitta nära varandra och du kommer ha en erfaren kollega som stöttar dig under din upplärningsperiod. Tjänsten är varierad och du kommer få arbeta med många olika arbetsuppgifter. Ett område som du kommer arbeta mycket med är kundreskontra. Hanteringen av ordrar ser lite olika ut från bolag till bolag och därför passar rollen dig som är uppmärksam och som gillar att organisera upp ditt arbete på ett bra sätt. Andra uppgifter kommer vara löpnande bokföring, avstämningar, fakturering och rapporteringar. Du kommer även arbeta med månadsbokslut mot ITABs bolag, vilket gör att tempot och mängden arbete går upp och ned i olika perioder. Det är därför viktigt att du kan växla tempo, är tillgänglig och har möjlighet att lägga ned mer tid när det är mycket att göra. På sikt kommer du även få arbeta med leverantörsreskontra mot Itabs dotterbolag utomlands. Internkommunikationen sker både på svenska och engelska i tal och skrift och du kommer arbeta i affärssystemet Jeeves. Tjänsten som Redovisningsassisten passar dig som söker ett utmanande arbete där du får möjligheten att både fördjupa och bredda dina kunskaper. Itab ser långsiktigt på anställningen och därför söker vi efter en medarbetare som verkligen vill lära sig och bli riktigt duktig på sitt arbete! Din profil För att lyckas i rollen som Redovisningsassisten tror vi att du har lätt för att ta kontakt med nya människor, då du kommer ha ett brett kontaktnät inom Itabs organisation. Du tycker det är roligt att arbeta mot uppsatta mål, som tex. månadsbokslut. Du har även en förmåga att håller ordning på ditt arbete och planera din tid för att kunna växla upp och ned arbetstempot, beroende på vilken fas ni befinner er i Skallkrav för tjänsten: •YH-utbildning inom Redovisning/Motsvarande •Relevant arbetslivserfarenhet inom ekonomi •Svenska och engelska i tal och skrift Meriterande för tjänsten: •Kunskaper i affärssystemet Jeeves •Erfarenhet från logistikbranschen •Kunskaper i tyska/franska Om ITAB ITAB är en världsledande leverantör inom butiksinredning till i huvudsak dagligvaruhandeln. ITAB tillhandahåller ett brett sortiment av kassadiskar, självutcheckning, entrésystem, inredning och belysning – allt för att kunna erbjuda så bra helhetslösningar av hög kvalitet till sina kunder! ITAB finns etablerade i och levererar produkter mot flera olika länder. ITABs kontor i Jönköping är ljust, fräscht och modernt! I entréhallen mötes du av en stor utställningsyta av produktsortimentet. Medarbetarna sitter i trevliga arbetsrum, allt ifrån enskilda kontor till mindre landskap. Hur du ansöker För att söka tjänsten som Redovisningsassistent, vänligen ansök via: https://www.framtiden.com/. Vid frågor är du välkommen att kontakta rekryterare Lisa Hannerz: [email protected] alt. 073–5168995. Vi arbetar med löpande urval, välkommen in med din ansökan redan idag. Om Framtiden AB Vi på Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering, vi vill göra skillnad i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till rätt företag. Framtiden finns på sju order i Sverige samt i Oslo. För tjänsten som Redovisningsassistent kommer du inledningsvis vara anställd konsult via Framtiden AB. Därefter finns mycket goda möjligheter att gå över i anställning direkt hos ITAB. Villkor Startdatum: April 2024 Placeringsort: Jönköping Arbetstider: Mån-fre, flex Omfattning: Heltid

23 februari 2024
Sista ansökan:
19 maj 2024