Är du en skicklig elektriker som vill jobba med andra som är duktiga på det de gör och som gör jobbet ordentligt? Vill du arbeta hos en trygg arbetsgivare som inte tummar på säkerheten, då är Bravida något för dig! Vi söker nu flera elektriker till vårt team i Värnamo. Välkommen med din ansökan! Ditt nya jobb Vi behöver bli flera inom installation, som arbetar med löpande installationsprojekt. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer vara att: • planera, samordna och utföra installationer • utreda och felsöka • komma med åtgärdsförslag och genomföra dessa • ha kundkontakt • bidra i Bravidas förbättringsarbeten Uppdragen är omväxlande och varierande och du arbetar både självständigt och tillsammans med andra. Samtidigt som vi värdesätter kvalitet och nöjda kunder förstår vi vikten av att ha roligt på jobbet. Ditt nya team På Bravida El i Värnamo är vi cirka 60 medarbetare inom entreprenad, service och säkerhet. Avdelningens uppdrag sträcker sig från stora entreprenader till mindre serviceuppdrag. Vår styrka är vår bredd av kompetens och vårt breda utbud av tjänster. Vi samarbetar mycket med övriga avdelningar och discipliner i regionen och delar lokaler med VS-avdelningen. Vi är ett gott gäng som jobbar tätt tillsammans och som värdesätter att ha roligt på jobbet! Vi söker dig som • Är utbildad elektriker • Har ECY-certifikat och har några års erfarenhet som elektriker • Tidigare arbetat med installation • Innehar B-körkort och gärna reser i tjänsten Som person trivs du i ett arbete med många kontaktytor där du självständigt eller tillsammans med våra projektledare planerar och utför ditt arbete med kundens bästa i fokus. Du har förmågan att skapa goda relationer och är ansvarstagande i mötet med våra olika kunder. Eftersom du kommer arbeta med olika uppgifter och med olika personer ser vi gärna att du är flexibel och har en god samarbetsförmåga. Bravida som arbetsgivare På Bravida är vi stolta över att leverera känslan när allt bara fungerar. Våra medarbetare har byggt förtroende hos våra kunder sedan 1922 genom sitt kunnande och engagemang. Du som medarbetare är hjärtat i vår organisation, och tillsammans ser vi till att leverera tekniska lösningar med högsta kvalitet. Vi strävar efter att skapa en arbetsplats där alla känner sig trygga och uppskattade och jobbar ständigt för att göra arbetsmiljön så trygg och bra som möjligt. Din säkerhet kommer först, alltid. Hos oss får du möjlighet att utvecklas i ditt yrke. Vi hjälper dig att växa i din roll och bli ännu bättre på det du gör. Här arbetar vi tillsammans och stöttar varandra, för vi vet att stora resultat skapar vi bäst tillsammans. Som en del av vårt gäng får du också tillgång till schyssta förmåner som hälsoundersökning och friskvårdsbidrag. Läs mer om hur det är att arbeta på Bravida här. Hur söker jag jobbet? Ansökningar hanteras löpande så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt eller senast den 17 augusti. Du skickar in ditt CV och personliga brev genom att klicka på knappen Ansök nedan. Vi undanber oss kontakt med rekryteringsföretag i denna rekryteringsprocess. Bra fastigheter gör skillnad, därför finns Bravida. Som Nordens ledande leverantör av tekniska helhetslösningar inom service och installation hjälper vi våra kunder att skapa väl fungerande och hållbara fastigheter. Bravidas långsiktiga mål är att vara klimatneutral i hela värdekedjan år 2045. Vi har 14 000 medarbetare och finns på cirka 190 orter i Sverige, Norge, Danmark och Finland. Bravidas aktie är noterad på Nasdaq Stockholm.www.Bravida.se
Jönköpings kommun är en stor arbetsgivare med hundratals olika yrkesroller. Vi växer i takt med att kommunen utvecklas med fler invånare, fler bostäder och större utbud. Vi är alltid på jakt efter ny kompetens - medarbetare med olika bakgrunder och erfarenheter, med den gemensamma drivkraften att vilja skapa en bättre kommun att besöka, leva, verka och bo i. Vill du ha ett av de viktigaste och roligaste uppdragen som finns? Hos oss får du inspirera till ett lustfyllt lärande – varje dag, hela vägen. Vi kallar det lärglädje. Ditt nya jobb Vi är en skola på väg framåt och söker en vikarie i musik som vill vara en del av det goda arbetet som pågår på vår skola. Tillsammans med ämneskollegor planerar du undervisningen i musik så att eleverna får en likvärdig undervisning med god kvalitet och så god kunskapsutveckling som möjligt. På skolan finns även Huskvarna Musikklasser där undervisningen är mer djupgående. Samplanering och genomförande av Musikklassernas undervisning och konsertverksamhet är en del av arbetet som musiklärare på skolan. För oss på Alfred Dalinskolan är det kollegiala lärandet en viktig del i att utveckla vår skola för en ännu mer tillgänglig och språkutvecklande undervisning. Välkommen till oss Alfred Dalinskolan är en 7-9-skola belägen i Huskvarna centrum med cirka 760 elever. Det är en skola med gamla anor sedan 1899 men med nya visioner om att bli framtidens skola både vad det gäller kunskap, pedagogik och teknik. Här får du en arbetsplats med engagerade och kompetenta medarbetare, där vi arbetar efter våra kärnvärden trivsel, utveckling och mångfald. Vi är måna om varandra och arbetar för att skapa en arbetsplats där vi alla trivs och utvecklas. https://www.jonkoping.se/barnutbildning/grundskola/grundskolorao/alfreddalinskolan79.4.74fef9ab15548f0b8001555.html https://www.jonkoping.se/naringslivarbete/jobbaijonkopingskommun.4.74fef9ab15548f0b8001425.html Din kompetens Nu söker vi en legitimerad lärare i musik för ett vikariat under höstterminen. Du kommer att ingå i ett engagerat ämneslag i musik så du behöver vara en person som har lätt att för att samarbeta. Som person är du prestigelös och tar på ett naturligt sätt ansvar för att utveckla ditt arbete. Vi ser att du har ett flexibelt förhållningssätt, initiativrikedom, god samarbetsförmåga och självklart en positiv elevsyn. Du är relationsskapande och får relationerna med eleverna att växa. Det är meriterande om du har erfarenhet av att jobba med Musikklass eller estetprogram på gymnasiet sedan tidigare. Bra att veta För att underlätta rekryteringsarbetet ber vi dig att bifoga relevanta intyg och betyg för tjänsten du söker. Tänk på att skollagen kräver att samtliga medarbetare visar upp ett utdrag ur belastningsregistret. https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/skola-eller-forskola/ Inför anställning av nya medarbetare på våra lärartjänster måste vi säkerställa att det finns en giltig lärarlegitimation. Vi ber dig därför att bifoga en aktuell lärarlegitimation som är hämtad från Skolverket under de senaste två månaderna. https://login.skolverket.se/idp/lleg-etjanst/select?returnUrl=https://lleg.skolverket.se/ Urval och intervjuer kan komma ske före ansökningstiden har gått ut. Vill du veta mer? Välkommen att kontakta någon av de kontaktpersoner som anges i annonsen eller sök upp en facklig representant via länken nedan. https://www.jonkoping.se/fackligaubf Tillsammans gör vi Jönköpings kommun bättre – för alla. Hos oss får du mer än ett jobb. Välkommen att söka tjänsten som vikarierande lärare i musik hos oss. Jönköpings kommun strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt alla samtal om annonserings- och rekryteringshjälp.
Trafikverket befinner sig i en spännande förändringsresa där vi ökar vårt fokus på kund, omvärld och samverkan. Vi stärker vår leveransförmåga och vår inre effektivitet samtidigt som vi har en allt viktigare roll i Sveriges samhälls- och beredskapsplanering. Söker du en roll där du i nära dialog med regioner, kommuner, myndigheter och näringsliv kan bidra till att utveckla samhällets infrastruktur? Vill du vara med och forma framtidens transporter i en tid då både långsiktig utveckling och beredskap står högt på agendan? Ta chansen att få vara med och bidra till att skapa ett tillgängligt Sverige och förverkliga visionen att alla ska komma fram smidigt, grönt och tryggt. Regional Direktör , Planering Sydöstra regionen Arbetsuppgifter Trafikverkets Sydöstra region består av Kalmar län, Jönköpings län och Östergötlands län. Som Trafikverkets regionala direktör möter du samhället och samverkansparter på såväl lokal som regional nivå och du är övergripande ansvarig för att tillsammans med regionala och kommunala samhällsaktörer utveckla den statliga infrastrukturen i regionen. Det övergripande uppdraget är att utifrån Trafikverkets ansvar: bidra till samhällsutvecklingen med ett samhällsekonomiskt effektivt och långsiktigt hållbart transportsystem för medborgare och näringsliv i regionen. bygga relationer och föra dialog samt förhandla med berörda parter om samhällsutveckling i åtgärder med medfinansieringslösningar. vara ansvarig för de avsiktsförklaringar och avtal som ingås på regional nivå. säkerställa att Trafikverket tillgodoser statens intressen för transportinfrastruktur i den fysiska planeringen och i regionala och kommunala planer. Du ansvarar för att planera framtidens väg- och järnvägsinfrastruktur inom regionen och som kreativ samhällsutvecklare har du alla fyra trafikslag i beaktande. Uppdraget omfattar även ansvar för att fatta beslut om, beställa och följa upp genomförande av de olika skedena avseende investeringsobjekt på väg- och järnvägssidan. Som regional direktör kommer du också ha en viktig roll i att leda den regionala ledningen i samordningen av Trafikverkets verksamhet inom den regionala geografin. Regionala ledningen består av dryga tiotalet regionala chefer med ansvar för olika leveranser. Trafikverket är en av regeringen utpekad beredskapsmyndighet vilket innebär att ha en förmåga att upprätthålla en fungerande infrastruktur under störda förhållanden så långt möjligt. Trafikverket är också sektorsansvarig myndighet för beredskapssektorn Transporter som innebär ett ansvar att samordna privata och offentliga organisationer i transportbranschen. Som regional direktör leder du det regionala arbetet för att bygga upp och öva vår beredskapsorganisation - både som beredskapsmyndighet och sektorsansvarig beredskapsmyndighet. Förutom din egen ledningsgrupp med fem regionala enhetschefer, ingår du i verksamhetsområde Planerings ledningsgrupp tillsammans med övriga regiondirektörer i landet och nationella avdelningschefer. Du rapporterar till chefen för verksamhetsområde planering och du har verksamhets-, budget- och personalansvar för regionens verksamhet, som består av cirka 55 medarbetare. Övrig information I denna rekrytering används webbaserade tester som en del i urvalet. Önskar du att arbeta delvis på distans? I den här tjänsten kan det finnas möjlighet att arbeta hemifrån upp till 40 procent av din arbetstid. #LI-Hybrid Anställningen inom Trafikverket är tillsvidare men chefsförordnandet är tidsbegränsat, inledningsvis på fyra år. Svenskt medborgarskap är ett krav då anställningen är placerad i säkerhetsklass. För anställning krävs också godkänt resultat i säkerhetsprövningen, som genomförs i enlighet med bestämmelser i säkerhetsskyddslagen (2018:585). I denna rekrytering samarbetar vi med Jefferson Wells och du är välkommen att kontakta chefsrekryterare Anna Arborelius på 072 537 50 11 eller Pär Gårdbro på 070 268 80 76. Kvalifikationer Vem är du? Som chef i Trafikverket drivs du av att få människor att växa genom ett närvarande ledarskap. Du skapar tillit och bygger förtroende med din kommunikativa förmåga. Du levererar resultat och driver samhällsutvecklingen framåt genom delaktighet och engagemang. Du utmanar och ifrågasätter och skapar en kultur som främjar ständiga förbättringar. Att inspirera, klargöra riktning och vara mottaglig för nya möjligheter och lösningar är en förutsättning för att lyckas. Vi söker dig som har: mångårig erfarenhet som chef och ledare med verksamhets-, budget- och personalansvar med goda resultat. erfarenhet av att leda andra chefer . verka på strategisk nivå genom att leda/ingå i strategisk ledningsgrupp. god kunskap och bred relevant erfarenhet av arbete inom samhällsplanering, infrastruktur och/eller samhällsutveckling. erfarenhet av att leda förändringsarbete i större organisationer. god förhandlingsvana och ett affärsmässigt förhållningssätt. universitets- eller högskoleutbildning om minst 180hp (120p) inom relevant område, alternativt annan relevant utbildning och erfarenhet som vi sammantaget bedömer likvärdig. god kommunikativ förmåga och talar samt skriver svenska obehindrat. Det är meriterande om du har: erfarenhet av arbete inom offentlig verksamhet eller annan statlig myndighet. erfarenhet av att leda geografiskt spridd verksamhet. Ansökan De frågor som du får besvara när du skickar in din ansökan kommer att ligga till grund för det första urvalet vi gör. Om det inte står något annat i annonsen vill vi att du bifogar ditt CV. Vi har slutat begära in personligt brev eftersom vi inte har med det som del av urvalsunderlaget. Om du har skyddade personuppgifter ska du kontakta ansvarig chef för rekryteringen så att din ansökan blir hanterad enligt särskilda rutiner. Du hittar namn och kontaktuppgifter till chefen i annonsen.
Procima AB växer – och nu söker vi en skicklig robotoperatör inom svetsning, som vill bli en del av vårt starka team! Vi är ett företag med fokus på kvalitet, teknik och långsiktiga kundrelationer. Hos oss får du möjlighet att arbeta i en modern verkstad med varierande uppdrag och engagerade kollegor. Dina arbetsuppgifter: Ladda robot med detaljer Slipning av svetsade detaljer Kontrollera detaljerna Vi söker dig som: Har god arbetsmoral och gillar att ta ansvar Är noggrann, självgående och trivs med att jobba i team Vi erbjuder: En trygg och stabil arbetsplats med goda utvecklingsmöjligheter Kollegor med stor yrkesstolthet och god sammanhållning Konkurrenskraftiga anställningsvillkor Ansökan: Skicka din ansökan till [email protected]
Vi är din perfekta match! Har du intresse för området farmaci i kombination med rådgivning? Då har vi en match! Nu har vi en möjlighet för dig som engagerad farmaceut att bli en del av vårt team på apoteket Batterigatan i Jönköping. Vi söker efter dig som har förmågan att se till varje individs behov och som med service och omtanke har ambitionen att bygga långsiktiga relationer med våra kunder. Om rollenSom farmaceut på Apoteket Batterigatan kommer du att spela en central roll i att tillgodose våra kunders behov av rådgivning och produkter inom läkemedel och hälsa. Apoteket Batterigatan, beläget i City Gross i det populära köpcentret Asecs i Jönköping, är ett av regionens mest välbesökta apotek. Vi ligger i framkant och utvecklar ständigt vår verksamhet. Vi är ett engagerat team på tolv medarbetare – sju farmaceuter och fem apotekstekniker – som tillsammans skapar en positiv och stöttande arbetsmiljö med fokus på trivsel och kvalitet. Apoteket ingår i en apoteksgrupp tillsammans med Apoteket Asecs, där vi har ett nära och gott samarbete för att möta kundernas behov. Tjänsten innebär arbete varannan helg. Söker du en arbetsplats med stark teamkänsla, högt kundfokus och goda utvecklingsmöjligheter? Då är Apoteket Batterigatan rätt val för dig! Precis som du förväntas bygga en långsiktig relation med dina kunder vill vi göra det samma med dig. Vi stöttar dig i din karriär - som farmaceut på Apoteket kan du utvecklas i roller som t ex läkemedelsansvarig, säljledare, specialistapotekare eller varför inte en roll som apotekschef? Dina huvudsakliga arbetsområden Arbeta aktivt i dina kundmöten för att skapa mervärde genom rådgivning och sambandsförsäljning Bidra till att vi når våra mål gällande patientsäkerhet, kvalitet och försäljning Aktivt bidra till att stärka ditt team genom att dela med dig av både kunskaper och erfarenheter Hålla dig uppdaterad på våra kampanjer och bidra till att vi når framgång i dem Hålla dig uppdaterad och påläst om nytt sortiment för bästa kundvård Bidra med idéer och initiativ för att utveckla vår verksamhet till ett apotek som blir ett självklart val för våra kunder Dina kompetenserFör den här tjänsten söker vi dig som är legitimerad receptarie eller apotekare med ett genuint intresse för farmaci och läkemedelsanvändning. Du är serviceinriktad med ett genuint intresse för kundmöten och har erfarenhet av att arbeta med rådgivande försäljning Du är lösningsorienterad vilket innebär att du både ser och agerar på utmaningar som uppstår Du har god samarbetsförmåga där du bidrar att skapa ett välfungerande team Du håller dig uppdaterad på omvärldsförändringar kopplade till farmaci- och läkemedelsfrågor Du har erfarenhet av att arbeta med omtänksam merförsäljning ur ett serviceperspektiv När det känns rätt Fundera inte för länge. Låt oss i stället berätta om rollen och om verksamheten så kan du sen avgöra om det känns rätt för dig. Ansök nu! Vi vill att din ansökan består av ditt CV samt svar på våra urvalsfrågor. Du behöver alltså inte skicka med ett personligt brev. Urvalsfrågorna hjälper oss att bättre förstå din erfarenhet och dina kvalifikationer för den aktuella rollen och öka vår träffsäkerhet. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Arbetstiderna för denna tjänst ligger inom ramen för det lokala apotekets öppettider: vardagar 09:00-19:00, lördagar och söndagar 10:00-15:00. Välkommen till Apoteket!
Kvinnlig personlig assistent sökes – för ett liv med mening, hundtassar och trädgårdsstunder Jag är en kvinna i Jönköping som söker en pålitlig och lyhörd assistent på 50 %. Arbetstiderna varierar mellan dag, kväll, helg och natt (sovande jour 7,25 h). Jag söker även sommarvikarie. Du kommer stötta mig i vardagen med personlig omvårdnad, hushållssysslor och aktiviteter – som vattengympa eller en tur till sommarstugan. Där tillbringar jag mycket tid i trädgården, så gillar du växter är det ett extra plus. Två små hundar bor med mig, så du behöver både tåla och gilla hundar. Du är rökfri, har körkort och bil, pratar tydlig svenska och har en inkännande personlighet. Tjänsten börjar som timanställning med chans till visstid. Introduktion ges på plats. Skriv gärna några rader om dig själv – jag ser fram emot att höra från dig! GIL samordnar personlig assistans sedan 1989. Kooperativet har arv från Independent Living-rörelsen, som utgår från principen att den som har en funktionsnedsättning själv bäst vet hur den vill leva sitt liv. I normalfallet är den assistansberättigade själv assistenternas närmsta chef, eller så utses en person som har särskilt ingående kunskaper om den assistansberättigade. Som personlig assistent stödjer du en person med funktionsnedsättning att leva det liv hen själv vill leva. För att få och behålla kompetenta och nöjda assistenter satsar vi på utbildning och event. Vi tror att utveckling och att möta andra leder till motiverade och trygga assistenter som trivs och tycker att det är roligt att arbeta hos oss. - GIL har kollektivavtal med Fremia-kommunal. - GIL erbjuder sina anställda upp till 2 500 kr/år i bidrag för friskvård och hälsa. - GIL tillämpar individuell lönesättning. Lön enligt överenskommelse. Skicka in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande! Lycka till!
Liljas Plast Group består utöver moderbolaget Liljas Plast i Hillerstorp av Polymed Hygienic, Bobe Plast, Polymega och Liljas Plastic Suzhou (Kina). Totalt sett omsätter gruppen ca 400 MKR Samtliga bolag har en hög automatiseringsgrad och våra kunder återfinns bl a inom personlig skyddsutrustning, förpackningsindustrin, fordonsindustrin, telecom och medicinteknik. Liljas Plast Group har en stark tillväxt och moderbolaget i Hillerstorp med ca 80 medarbetare är sedan några år inflyttade i en helt ny anläggning på 9000 kvm. Under våren 2025 har ytterligare utbyggnad genomförts med 3 600 kvm produktions- och lageryta och 120 kvm kontor. Läs mer på www.liljasplastgroup.se Nu är vår nästa etapp av utbyggnad klar! Vill du vara med och utveckla våra industrifastigheter med fokus på hållbarhet och framtidens teknik? Vi söker dig som vill ta ett helhetsansvar för våra lokaler och utemiljöer i en växande koncern med Småländska rötter och global närvaro. I rollen som FASTIGHETSANSVARIG med placering på moderbolaget i Hillerstorp blir du en viktig del i vår fortsatta utveckling, där du både operativt och samordnande ansvarar för att våra fastigheter är i gott skick – inifrån och ut. Du tillhör vårt teknikteam på sex personer och samarbetar nära dina kollegor inom underhåll, service och automation under ledning av vår Teknikchef. Hos oss får du en familjär och dynamisk arbetsmiljö, där du kan vara med och påverka, utveckla och förvalta industrifastigheter i ett framtidsinriktat företag. Huvudsakligt arbetsinnehåll; • Utföra löpande tillsyn och skötsel av fastigheter inkl dess utomhusytor. • Ansvar för tekniska system som exempelvis ventilation, kyla, vatten och el. • Planering och genomförande av reparationer och underhåll. • Kontakt med och samordning av entreprenörer och leverantörer. • Delta i arbete gällande brandskydd och arbetsmiljö kopplat till fastigheterna. • Planera, dokumentera och följa upp service och besiktningar. • Hantera felanmälan och dokumentation, samt utveckla rutiner. • Samverka med verksamheten kring lokalbehov, flytt av inventarier och anpassning av ytor. • Vid behov, stötta teknikteamet inom service, underhåll och automation. • DIN PROFIL Vi söker dig som har praktisk erfarenhet från en liknande roll, gärna i industri- eller tekniktunga miljöer. Du har god förståelse för byggnaders tekniska funktioner, är bekväm med verktyg och maskiner och kan hantera reparationer på egen hand. Du har grundläggande kunskaper inom tekniska system som ventilation, värme, vatten och el. Som person är du lösningsorienterad och serviceinriktad, van att arbeta självständigt och ta egna initiativ. Samtidigt har du lätt för att samarbeta och kommunicera med andra – du fungerar ofta som länken mellan teknik, produktion och externa parter. Du är strukturerad, ansvarstagande och tycker om att skapa ordning och kvalitet i fastighetsarbetet. KONTAKT I denna rekrytering samarbetar Liljas Plast Group med FindMood. Du ansöker till tjänsten på www.findmood.se. Ansvarig rekryterare är Anna Andersson och hör gärna av dig med frågor under hela processens gång till 0708-941101. Urval med intervjuer påbörjas först under vecka 33. Önskar glad sommar så länge och hoppas vi hörs!
Josef Davidssons AB verkar under eget varumärke med egna produkter. Företaget har en marknadsledande ställning i brasvärmebranschen vad gäller vedspisar, braskaminer och tillbehör. Tillverkning, lager och administration finns i egna lokaler i Reftele i Småland. Huvudsakliga marknader är Sverige, Skandinavien och en rad andra länder främst inom EU. Produkterna säljs och distribueras till slutkund och konsument via direktförsäljning och ett 100-tal återförsäljare. Välkommen till en spännande möjlighet på Josef Davidssons AB! Vi söker nu en engagerad och driven säljare som vill vara en del av vårt framgångsrika team i Reftele. Hos oss får du chansen att arbeta med marknadsledande produkter inom brasvärmebranschen, inklusive vedspisar, braskaminer och tillbehör. Vi värdesätter passion, engagemang och en stark vilja att nå resultat. Om du är redo att ta nästa steg i din karriär och göra skillnad, är detta rätt plats för dig! Om rollen Som säljare på Josef Davidssons AB kommer du att spela en central roll i vår försäljning och bidra till vår tillväxt på både den svenska och internationella marknaden. Du kommer att arbeta med att bygga och upprätthålla relationer med våra återförsäljare, samt direktkontakt med slutkunder. Vi söker en person som är självgående, har en god känsla för service och som trivs i en dynamisk miljö. Det här är säljjobbet då du driver hela processen från planering, kontakt till kundmöte och vidare till uppföljning och löpande kundservice. Tjänsten erbjuder stor frihet och ansvar, vilket ger dig möjligheten att påverka din egen framgång. I rollen som säljare kommer du att ha en bred och varierad arbetsdag. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar: • Identifiera och bearbeta nya försäljningsmöjligheter genom att nå ut till både befintliga och potentiella kunder. • Bygga och upprätthålla relationer med våra återförsäljare och slutkunder. • Delta i mässor och andra marknadsföringsevenemang för att representera företaget och våra produkter. • Ge produktinformation och support till kunder för att säkerställa en hög kundnöjdhet. • Uppföljning av försäljningsmål och rapportering av resultat till ledningen. Du kommer att arbeta nära vårt team och bidra till en positiv och framgångsrik arbetsmiljö. Vem är du? För att lyckas i rollen som säljare hos oss ser vi att du har: • Erfarenhet av försäljning, gärna inom detaljhandeln eller B2B. • God kommunikationsförmåga och förmåga att bygga långsiktiga relationer. • En resultatinriktad inställning och en förmåga att arbeta självständigt. • Intresse för våra produkter och en vilja att lära dig mer om branschen. • Digital nyfikenhet och bekväm i sociala kanaler och digitala nätverk. • Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. Vi ser gärna att du har en utbildning inom försäljning eller marknadsföring, men det är inte ett krav. Det viktigaste är att du har rätt inställning och motivation att lyckas! Hos Josef Davidssons kombineras starkt lagspel med förmågan att driva sin egen vardag. Är du redo att ta steget och bli en del av vårt team? I denna rekryteringen samarbetar Josef Davidssons med FSK Group. Ansök på www.fskgroup.se. Ansvarig rekryterare är Johan Sandahl 0370-302501. Rekryteringsprocessen inleds i augusti. Välkommen med din ansökan!
Beskrivning Vi är en modig arbetsgivare i framkant vad gäller utveckling och ledning. Som chef i Gislaveds kommun står du för skillnaden mellan en fungerande verksamhet och en mycket bra verksamhet. I ditt ledarskap är du modig och nyfiken. Du vågar prova nya idéer som ligger i tiden med dagens och morgondagens krav från omvärlden. Du värnar om ditt område men utgår alltid från ett helhetsperspektiv för Gislaveds kommun. Vill du arbeta i en nyckelposition där du ansvarar för kommunens fastigheter? I så fall är tjänsten som Fastighetschef rätt utmaning för dig. Arbetsuppgifter Som Fastighetschef ansvarar du för förvaltning, drift- underhåll, uthyrning och utveckling av Gislaveds kommun cirka 170 000 m² samhällsfastigheter. Du leder en enhet med 30 härliga medarbetare – fastighetsskötare, hantverkare, fastighetsförvaltare, ingenjörer samt arbetsledare – och ingår i ledningsgruppen för Avdelningen Användande & Drift. Uppdraget innebär att säkerställa en effektiv och hållbar fastighetsförvaltning samtidigt som nya arbetssätt och digitala verktyg implementeras. Huvudsakliga arbetsuppgifter Ditt uppdrag omfattar bland annat: - Ansvar för fastigheterna i egen regi samt inhyrda lokaler - Budget- och prognosarbete samt uppföljning av drift - Kund- och hyresgäst relationer - Personalansvar samt arbetsmiljöansvar - Ansvar för myndighetskrav och myndighets besiktningar - Ansvar för säkerställande av optimalt användande av kommunens fastigheter, anläggningar och lokalerUpprättande av underhållsplaner och genomförande av underhållsåtgärder och reinvesteringar - Utveckling av processer och digitalisering inom området Kvalifikationer - Relevant akademisk examen inom fastighet, bygg/teknik eller som vi bedömer motsvarande. - Minst 5 års chefserfarenhet med personal‑ och budgetansvar. - Styrkt förmåga ansvar för ekonomi, drift uppföljning och personalledning - God kunskap om LOU, entreprenad juridik. - Svenska flytande i tal och skrift. - B‑körkort. Personliga egenskaper Du är en trygg och modig ledare som skapar struktur i förändring, kommunicerar klart och engagerar både medarbetare, kollegor och externa parter. Du kombinerar strategisk helhetssyn med operativ handlingskraft och har lätt för att bygga relationer. Du har god förståelse för både teknik och ekonomi och känner dig bekväm i att arbeta med allt från drift och underhåll till budget, personalledning och hyresgäst dialog. Ditt ledarskap är djupt förknippat med din förmåga att kommunicera. Hos oss innebär det att du leder verksamheten genom att bygga relationer och skapa delaktighet. De fyra viktigaste kommunikativa förmågorna för en chef i Gislaveds kommun är engagemang, tydlighet, lyhördhet och analytisk förmåga. Tillsammans med dina medarbetare främjar du nya tankar och idéer som för Gislaveds kommun framåt. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och att din syn på ledarskap överensstämmer med vår. Vi tillämpar registerkontroll (utdrag ur belastningsregistret) som en form av lämplighetsprövning för alla som erbjuds anställning i verksamheter där man har en direkt och regelbunden kontakt med barn och ungdomar. Vill du vara en del av vår framgång? Välkommen med din ansökan! I Gislaveds kommun är heltid en rättighet och därför annonseras lediga tjänster* på heltid. När verksamheten kan tillgodose deltid är det givetvis en möjlighet. *tjänster som är kortare än 3 månader samt vissa befattningar kan undantas. Inför rekryteringsarbetet har Gislaveds kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
MONTÖR TILL KOMMANDE UPDRAG Nu söker vi en montör till kommande uppdrag ute hos vår kund. Här får du chansen att växa både personligt och professionellt, med stöd från en organisation som värdesätter innovation och samarbete. ARBETSUPPGIFTER Vi söker nu en tekniskt kunnig montör. Gärna med erfarenhet inom automation, el och mekanik. I rollen som Montör kommer dina arbetsuppgifter bestå av: Montering av komponenter enligt manualer och arbetsinstruktioner för att säkerställa att produkterna uppfyller kvalitetskrav. Montering av elektriska system och utrustning enligt givna specifikationer och ritningar Noggrann inspektion och kontroll av färdiga produkter/steg i monteringen för att identifiera och åtgärda eventuella fel eller avvikelser. Arbeta enligt givna produktionsmanualer och rutiner för att säkerställa effektivitet och konsekvent kvalitet. Dokumentera arbetsorder och rapportera eventuella problem eller avvikelser. PERSONLIGA EGENSKAPER & KVALIFIKATIONER Du som antar denna utmaning har med fördel en Teknisk utbildning på gymnasial nivå samt att du har tidigare erfarenhet av montering. Du har mycket goda kunskaper i ritningsläsning och har du tidigare erfarenhet av montering av maskiner är detta meriterande. Med ett grundläggande intresse för teknik och mekaniska/elektriska komponenter tar du dig an dina uppgifter. Du har ett öga för detaljer, är flexibel som person och lägger stor vikt vid att säkerställa att kvalitetskraven uppfylls. Vidare har du lätt för att kommunicera och följa instruktioner samt bibehålla fokus över tid. Som person är du ansvarsfull och noggrann med en förmåga att lösa problem. Du har en god samarbetsförmåga och trivs med att jobba praktiskt. Att du kan svenska både i tal och skrift är en självklarhet. Varmt välkommen med din ansöka redan i dag! OM TJÄNSTEN Tjänsten är ett konsultuppdrag på heltid. Du blir anställd av Eterni Sweden AB och arbetar som konsult hos vår kund. ÖVRIGT Ansökningar via mail behandlas ej på grund av GDPR, sök tjänsten på www.eterni.se. Vi arbetar med löpande urval så vänta inte med att skicka in din ansökan. VARMT VÄLKOMMEN MED DIN ANSÖKAN!
Välj ett jobb för att visa detaljer