Mullsjö kommun är liten till ytan men rymmer stor livskvalitet. Här finns ett aktivt friluftsliv med fiskerika sjöar, natursköna vyer och miltals av vandrings- och cykelleder. Unika bruksmiljöer, kyrkor, konst och teater skapar tillsammans med ett aktivt närings- och föreningsliv en levande och växande kommun. I Mullsjö kommun arbetar vi nära varandra för att lyckas utifrån tre målområden Trygghet, Tillsammans och Tillväxt. ARBETSUPPGIFTER Vi söker dig som är legitimerad lärare i tyska, gärna i kombination med svenska. Vi välkomnar sökande med enbart behörighet i tyska, liksom dig som har kombinationen tyska och svenska. Har du enbart behörighet i tyska kan vi erbjuda en 50% tjänst, i kombination med svenska kan vi erbjuda 100% tjänst. Tjänstens innehåll anpassas efter din behörighet och skolans behov. Du blir en del av ett engagerat arbetslag som arbetar med höga förväntningar, tillgänglig undervisning och ett nära samarbete kring våra elever. Du planerar och genomför undervisning i de språk du är behörig att undervisa i, med fokus på motivation, struktur och språkutveckling för alla elever. Elevgruppen är varierad och många elever behöver undervisning anpassad efter neuropsykiatriska funktionsvariationer (NPF). Du arbetar med tydliga mål, språkutvecklande metoder och digitala verktyg. Tjänsten innefattar mentorskap och deltagande i ämneslagsmöten, skolutveckling och kollegialt lärande. KVALIFIKATIONER • Vi ser gärna att du är legitimerad lärare i tyska och/eller svenska för årskurs 7-9 men att det inte är ett krav. • God pedagogisk och didaktisk förmåga med erfarenhet av anpassad undervisning. • Erfarenhet eller förståelse för formativ bedömning och språkutvecklande arbetssätt. • Tydlig ledare som skapar trygghet och struktur i klassrummet. • God samarbetsförmåga och vilja att bidra till skolans utveckling Rekrytering sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden gått ut så vänta inte med din ansökan! Varmt välkommen med din ansökan! ÖVRIGT Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Alla kandidater som kallas till intervju ska vid intervjutillfället styrka sin identitet genom att uppvisa identitetshandling (pass eller nationellt ID-kort utfärdat av Polismyndigheten). Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du uppvisa att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. I samband med anställning behöver du även styrka ditt medborgarskap. Det kan du göra med pass alternativt personbevis tillsammans med identitetshandling. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt dataskyddsförordningen GDPR. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Varmt välkommen med din ansökan!
Montörer sökes till kund Vi söker nu montörer till vår kund, som tillverkar påbyggnader och släp till tunga fordon. Det här är ett jobb för dig som gillar praktiskt arbete, är noggrann och har god arbetsmoral. Om tjänsterna Kunden söker nya kollegor till två olika avdelningar. Arbetstiderna är förlagda på dagtid, med möjlighet till nattskift längre fram. Montör – skåpbyggnationer Här arbetar du med att montera kundanpassade skåp. Vi ser gärna att du har bakgrund inom bygg, fordon eller industri – till exempel från gymnasieprogram eller arbetslivserfarenhet. Du behöver kunna läsa ritningar och ha ett praktiskt handlag. Montör – limavdelning Här arbetar du i en industriell miljö med limning och montering. Du bör ha tidigare erfarenhet från industri eller ha gått en industrirelaterad utbildning. Arbetet kräver att du är noggrann, fokuserad och gillar att jobba med kroppen. Vi söker dig som: Har praktisk erfarenhet eller utbildning inom industri, fordon eller bygg Tycker om att arbeta både självständigt och i team Är lösningsorienterad och gillar att ta tag i saker Har goda kunskaper i svenska – både i tal och skrift Har körkort och tillgång till bil Vi söker dig som vill vara med och utvecklas långsiktigt hos vår kund. Du blir en del av ett team med blandade erfarenheter, åldrar och bakgrunder. Låter detta intressant? Sök till tjänsten redan idag! Tjänsten inleds hos TopWork med ett mål om att kandidaten senare ska övergå till en anställning hos kund. Som konsult hos TopWork får du en konsultchef som stöttar dig i ditt uppdrag hos kund. Vi ger dig råd och rekommendationer om hur du kan utvecklas i ditt arbete.
Statens institutionsstyrelse, SiS, är en myndighet som ansvarar för individuellt anpassad tvångsvård för ungdomar med komplex psykosocial problematik och för vuxna med missbruk. SiS verkställer även sluten ungdomsvård. Det gör vi på ungdomshem och hem för vuxna med missbruk, över hela landet. Hos oss på SiS blir ditt arbetsliv en spännande utmaning. Oavsett var i vår organisation du arbetar, eller vilken tjänst du har, hjälper du till att skapa livsviktig förändring. SiS ungdomshem Långanäs tar emot icke skolpliktiga pojkar med psykosocial problematik, kriminalitet och missbruk. Arbetsbeskrivning Vill du ha ett jobb där du varje dag har möjligheten att göra skillnad på riktigt? Vi söker nu två stycken psykologer då verksamheten kommer utökas med fler avdelningar! Som psykolog på Långanäs är din kompetens efterfrågad och viktig. Här har du möjligheten att både på individ- och gruppnivå bidra till god vård och behandling genom såväl individuella behandlingskontakter som handledning av behandlingspersonal. Här finns möjligheten att i hög grad prioritera och styra sin arbetstid efter det som är mest angeläget i stunden. Tvångsvård är en utmaning och ungdomarna hos oss kan ha ett stort motstånd till förändring. Som psykolog hos oss kommer du få ett varierande och utvecklande arbete med fokus på behandling och bedömningar av ungdomar i svåra livsomständigheter. På Långanäs har vi i dagsläget två olika sorters avdelningar, låsta behandlingsavdelningar samt en låst avdelning för mottagning och behovsbedömning (MBB). Arbetet på MBB grundar sig på risk- och behovsbedömningar som i sin tur kan föranleda en fördjupad utredning med frågeställningar inom neuropsykiatriska eller andra psykiska tillstånd. Behandlingsarbetet kan bestå av individuella psykologiska behandlingskontakter men grunden är det övergripande behandlingsarbetet på institutionen som du bidrar till genom att delta i tvärprofessionella teamträffar, hålla pedagogiska insatser samt handledning av övrig personal. Du kommer göra riskbedömningar av olika slag. Du är en viktig del i att ge dina kollegor kunskap och verktyg kring ungdomarnas förutsättningar. Som psykolog på SiS ungdomshem Långanäs har du handlingsutrymme och möjlighet att styra vilka insatser du vill erbjuda utifrån de behov som föreligger. Om du är intresserad finns även möjlighet att arbeta med metodutveckling eller driva olika förbättringsarbeten. Beroende på din bakgrund kan du komma att få jobba mot både MBB och behandling. Tvångsvård, antisocialitet och kriminalitet kan vara okänd mark för psykologer eftersom vi vet att det är en relativt liten del av psykologutbildningarna. I samband med anställning erbjuds du ett gediget introduktionsprogram så att du känner att du har en bra grund att utgå ifrån. Sedan hjälps vi åt att ta oss an komplexiteten i detta arbete i kollegial handledning. SiS erbjuder goda möjligheter till kompetensutveckling såväl interna som externa utbildningar. Det finns ett etablerat kontinuerligt samarbete för psykologer på central nivå. Som nyanställd kommer du att genomföra två introduktionsutbildningar på myndighetsnivå. Kvalifikationer Vi söker dig som är legitimerad psykolog med stort intresse och engagemang för utsatta ungdomar. Du söker till oss för att du vill göra skillnad på riktigt. Som person är du strukturerad, har god förmåga att kunna prioritera bland arbetsuppgifter, arbeta självständigt, vara anpassningsbar utifrån situation och samtidigt noggrann. Du kan växla mellan olika förklaringsmodeller för ungdomars svårigheter och är väl förtrogen med psykiatrisk utredningsmetodik och KBT-baserad behandling. Arbetet innebär att du ska kunna samarbeta, såväl internt som externt, med olika yrkeskategorier. Detta förutsätter att du är ödmjuk och lyhörd, har en god samarbetsförmåga och förståelse för olika professioners förutsättningar. Därtill har du en mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Du är en person som delar din kunskap och bidrar till utveckling och en vi-känsla på Långanäs. Du tycker det är viktigt att jobba med frivillighet och respekt för att vi jobbar med tvångsplacerade. Du ska även: • vara legitimerad psykolog och kunna uppvisa legitimation • ha körkort B Meriterande är: • erfarenhet av behandlings- och utredningsarbete inom t.ex. psykiatrisk verksamhet • arbete med missbruk, kriminalitet, antisocialt beteende och/eller psykiatri • arbete inom slutenvård t.ex. SiS, psykiatri, kriminalvård eller liknande • ovan nämnda erfarenheter med inriktning mot ungdomar Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. På SiS månar vi om ett gott medarbetarskap. Det innebär att du som medarbetare tar ansvar för ditt arbete, bidrar till utveckling och medverkar till ett gott samarbete. Läs mer om vårt medarbetarskap. Anställning: Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid och inleds med sex månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse. Ansökan: Välkommen att registrera din ansökan i vårt rekryteringsverktyg senast onsdagen 3/8. På grund av semestertider kan återkoppling förväntas först från och med v. 30. Tester och arbetsprover kan komma att ingå i rekryteringsprocessen. SiS arbetar aktivt mot all form av diskriminering och välkomnar alla sökande. För arbete på våra institutioner gör SiS registerkontroll innan anställning. Inför rekryteringsarbetet har Statens institutionsstyrelse tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. OBS! Om du har skyddade personuppgifter ska du inte söka via rekryteringssystemet. Kontakta i stället den som står som kontaktperson i annonsen.
Jordbruksverket finns för att främja en ökad och hållbar matproduktion och god djurvälfärd i hela Sverige. Vi bidrar till en levande landsbygd. Hos oss arbetar cirka 1850 personer. Huvudkontoret ligger i Jönköping men vi har även stor regional verksamhet. Vi arbetar aktivt för att våra medarbetare ska vara hållbara och trivas på jobbet! Vi investerar långsiktigt i våra medarbetare och vill att de utvecklas tillsammans med oss! Vi erbjuder en god arbetsmiljö med generösa förmåner med upp till 35 semesterdagar, friskvårdsbidrag samt friskvårdstid. I en stor del av våra anställningar erbjuder vi en flexibel arbetstid, möjlighet att jobba mobilt och arbeta delar av arbetstiden på distans. Läs mer om hur det är att arbeta på Jordbruksverket på vår webbplats: www.jordbruksverket.se/jobbahososs ARBETSUPPGIFTER Vill du vara med i arbetet för ett konkurrenskraftigt och hållbart svenskt jordbruk där vattenhanteringen klarar både jordbrukets behov och aktuella miljö- och klimatkrav? Du kommer att vara placerad på miljöanalysenheten som är en del av jordbruks- och analysavdelningen. Inom enheten arbetar vi med utredningar, kunskapsunderlag och samordning inom områdena jordbrukets miljö- och klimatpåverkan och med frågor kopplade till jordbruksproduktion som t.ex. vattenhantering. Du blir en del av team vatten & växtskydd, där du främst kommer att arbeta med frågor kopplade till dränering, bevattning, jordbrukets vattenförsörjning och miljö- och klimatanpassning av jordbrukets vattenanläggningar. I arbetsuppgifterna ingår bland annat att • medverka i aktuella regeringsuppdrag, utredningar och projekt, • öka kunskapen om vattenhanteringens betydelse för en hållbar livsmedelsproduktion, • följa kunskapsutvecklingen inom forskning och utveckling samt ha ett nära utbyte med branschorganisationer, konsulter, rådgivare och entreprenörer, • bidra till att lagstiftning och andra styrmedel med betydelse för jordbrukets vattenhantering utformas och tillämpas så att den stödjer en hållbar, robust och ökande svensk livsmedelsproduktion. Arbetet innebär kommunikation och samordning både internt inom Jordbruksverket och externt med andra myndigheter och organisationer, därför är det av stor vikt att du kan uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är agronom, civilingenjör eller har en annan relevant naturvetenskaplig eller teknisk högskoleutbildning. Du har goda kunskaper om jordbrukets vattenhantering, alternativt goda kunskaper om hydrogeologi och vattnets rörelser i odlingslandslandskapet. Erfarenhet av arbete kopplat till bevattning och dränering är meriterande, liksom kunskaper om juridik inom vatten- och miljöområdet. Vi lägger stor vikt vid personliga förmågor. Som person är du samarbetsorienterad, strukturerad, stabil och har en god analytisk förmåga. Du kan självständigt driva arbete framåt både i grupp och individuellt. Du samarbetar bra med kollegor och externa samarbetspartners samt kan kommunicera på ett tydligt och enkelt sätt. Du väger samman olika typer av information och hänsynstaganden när det krävs avvägningar och prioriteringar i arbetet. Varmt välkommen med din ansökan! ÖVRIGT Placeringsort är Jönköping eller Landskrona med möjlighet att arbeta delar av arbetstiden på distans. För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald. Vi tillämpar normalt 6 månaders provanställning. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi vill därför inte bli kontaktade av annonsförsäljare eller rekryteringsföretag.
Mullsjö kommun är liten till ytan men rymmer stor livskvalitet. Här finns ett aktivt friluftsliv med fiskerika sjöar, natursköna vyer och miltals av vandrings- och cykelleder. Unika bruksmiljöer, kyrkor, konst och teater skapar tillsammans med ett aktivt närings- och föreningsliv en levande och växande kommun. I Mullsjö kommun arbetar vi nära varandra för att lyckas utifrån tre målområden Trygghet, Tillsammans och Tillväxt. ARBETSUPPGIFTER I Mullsjö kommun har vi påbörjat en förändringsresa och ställer om för att bättre kunna möta våra medborgares behov. Vi hoppas att du vill vara med på den resan tillsammans med oss. Som socialsekreterare i Mullsjö kommun får du goda förutsättningar att göra ett bra jobb. Du får får en grundläggande introduktion och kontinuerligt stöd av både kollegor och arbetsledning. Du kommer att handlägga ärenden inom åldersgruppen 0-20 år med allt vad det innebär såväl mottagning, utredningar, öppenvårdsinsatser, placeringar, yttranden och viss familjerätt. Det ger dig möjlighet att arbeta med yrket brett vilket år både roligt och stimulerande. I varje utredning jobbar vi med huvudhandläggare och medhandläggare. Enheten har regelbundna möten för att samtala om allt som hör yrket till. Som medarbetare har du stora möjligheter att bidra till enhetens utveckling för att det sociala arbetet gentemot våra medborgare ska bli så bra som möjligt. Hos oss är ingen specialiserad och det innebär en tillåtande atmosfär som gör det enkelt att ställa nyfikna frågor kring det som du behöver lära dig mer om. Tillsammans delar vi ansvaret för arbetsuppgifterna vilket gör det emellanåt komplexa arbetet enklare att hantera. KVALIFIKATIONER Vi söker dig med socionomexamen, det är meriterande om du har arbetat med myndighetsutövning tidigare. I ditt arbete är du relationsskapande och du trivs med samarbete såväl inom den egna arbetsgruppen som med andra verksamheter och myndigheter. Du trivs i mötet med andra människor och du har förmåga att skapa förtroende, lyssna och och kunna anpassa dig till nya människor och situationer. Du är välorganiserad och planerar ditt arbete självständigt samt förmedlar information tydligt och enkelt, både muntligen och skriftligen. Vidare är du en trygg person som trivs med att ta ansvar. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. ÖVRIGT Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Alla kandidater som kallas till intervju ska vid intervjutillfället styrka sin identitet genom att uppvisa identitetshandling (pass eller nationellt ID-kort utfärdat av Polismyndigheten). Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du uppvisa att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. I samband med anställning behöver du även styrka ditt medborgarskap. Det kan du göra med pass alternativt personbevis tillsammans med identitetshandling. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt dataskyddsförordningen GDPR. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Varmt välkommen med din ansökan!
Mullsjö kommun är liten till ytan men rymmer stor livskvalitet. Här finns ett aktivt friluftsliv med fiskerika sjöar, natursköna vyer och miltals av vandrings- och cykelleder. Unika bruksmiljöer, kyrkor, konst och teater skapar tillsammans med ett aktivt närings- och föreningsliv en levande och växande kommun. I Mullsjö kommun arbetar vi nära varandra för att lyckas utifrån tre målområden Trygghet, Tillsammans och Tillväxt. ARBETSUPPGIFTER Vi söker en lärare i musik och med kombination i sv/so eller ma/no som har tydliga mål och skapar goda relationer till sina elever. Hos oss har du ansvar för att driva och utveckla det pedagogiska arbetet i ditt ämne med eleverna. Du varierar och utvecklar undervisningen för att varje elev ska utvecklas så långt som möjligt i ämnet. Du undervisar, dokumenterar, diskuterar och reflekterar, enskilt och gemensamt med kollegor, och anpassar din undervisning för att möta alla elevers behov. Andra arbetsuppgifter som ingår i tjänsten är klassmentorskap, rastpedagogtid och ombytesvakt. KVALIFIKATIONER Vi förväntar oss att du är en trygg vuxen med ett positivt och tydligt ledarskap. Genom detta skapar du arbetsro och utvecklar goda relationer till eleverna. Du har tydliga mål för din undervisning utifrån läroplan och kursplaner och du följer också kontinuerligt upp resultaten på elev- och gruppnivå. Tillsammans med dina kollegor samverkar du i arbetslag, ämneslag och över ämnesgränserna för att utveckla undervisningen och skapa en helhet för eleverna i deras lärande. God samarbetsförmåga och ett flexibelt förhållningssätt är därför egenskaper vi gärna ser hos dig som söker. Vi vill också att du är legitimerad lärare med behörighet i ämnet musik i kombination med annat ämne. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att undervisa i musik. Stor vikt kommer läggas vid personlig lämplighet. ÖVRIGT Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt dataskyddsförordningen GDPR. Varmt välkommen med din ansökan!
Mullsjö kommun är liten till ytan men rymmer stor livskvalitet. Här finns ett aktivt friluftsliv med fiskerika sjöar, natursköna vyer och miltals av vandrings- och cykelleder. Unika bruksmiljöer, kyrkor, konst och teater skapar tillsammans med ett aktivt närings- och föreningsliv en levande och växande kommun. I Mullsjö kommun arbetar vi nära varandra för att lyckas utifrån tre målområden Trygghet, Tillsammans och Tillväxt. Ny spännande tjänst som Hälsostrateg i Mullsjö kommun – var med och forma framtidens hållbara arbetsliv! Är du redo för en roll där du får göra verklig skillnad för människors hälsa och arbetsglädje – hela vägen genom arbetslivet? Mullsjö kommun söker nu en hälsostrateg till en nyinrättad tjänst, där du får möjlighet att driva ett viktigt och långsiktigt arbete med fokus på att våra medarbetare ska kunna, vilja och orka bidra och utvecklas under hela sitt yrkesliv. Att "kunna, vilja och orka hela arbetslivet" är ett centralt mål i regeringens strategi för ett hållbart arbetsliv. För oss handlar det om att skapa en arbetsmiljö där varje individ har förutsättningar att må bra, känna motivation och ha energi att prestera – från första dagen i tjänst till pension. Det innebär att förebygga ohälsa, stödja rehabilitering och utveckla ett arbetsklimat som främjar engagemang, balans och långsiktigt välbefinnande. I denna roll får du arbeta både strategiskt och operativt för att förverkliga denna vision. Du kommer att vara en nyckelperson i vår organisation och en viktig drivkraft för att skapa en attraktiv arbetsplats där hälsa och arbetsglädje är prioriterade värden. Genom nära samarbete med chefer, HR och externa aktörer får du möjlighet att påverka både arbetsmiljön och kulturen i hela kommunen. Vi går igenom ansökningarna efter att annonseringstiden löpt ut och planerar för intervjuer 14/8, 20/8 och 21/8. Varm välkommen med din ansökan! ARBETSUPPGIFTER Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innefattar att: • Vara ett aktivt stöd i rehabiliterings- och arbetsmiljöarbete • Analysera statistik och identifiera förbättringsområden och föreslå rätt insatser utifrån våra behov • Driva utvecklingen av hälsofrämjande och förebyggande insatser samt arbeta proaktivt med att identifiera tidiga tecken på ohälsa och initiera arbetsanpassningar i ett tidigt skede • Samverka med chefer, verksamheter, föreningsliv och civilsamhälle för att stärka friskfaktorer och skapa långsiktig förändring för individ och grupp • Hålla i utbildningar och workshops kring hälsofrämjande ledarskap, hållbart arbetsliv och förebyggande arbetsmiljöarbete • Utforma en långsiktig strategi och handlingsplan för arbetsmiljö och hälsa • Leda insatser inom grupputveckling, konflikthantering och hälsofrämjande arbetsmiljöinsatser KVALIFIKATIONER För att vara aktuell för tjänsten ser vi att du har: • Minst en kandidatexamen inom relevant område, exempelvis folkhälsovetenskap, beteendevetenskap, arbetsmiljö, socialt arbete eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig • Flerårig erfarenhet av att arbeta med grupputveckling, arbetsmiljö, hälsa och/eller rehabiliteringsfrågor • God kunskap om lagstiftning och regelverk inom arbetsmiljö och rehabilitering • Flerårig erfarenhet av strategisk och förebyggande arbetsmiljöarbete • God digital kompetens och erfarenhet av att arbeta i olika system • Mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska Det är meriterande om du dessutom har: • Tidigare erfarenhet av att självständigt leda projekt gärna inom arbetsmiljö, hälsa eller organisationsutveckling • Erfarenhet av strategiskt hälsoarbete inom offentlig sektor • Tidigare arbete med att ta fram eller implementera arbetsmiljöstrategier och hälsofrämjande program • Erfarenhet av att hålla utbildningar, workshops eller föreläsningar För att lyckas i rollen som hälsostrateg tror vi att du är duktig på att identifiera tidiga signaler på ohälsa och kan driva insatser som förebygger problem innan de växer sig stora. Du har en analytisk förmåga och van vid att tolka statistik och verksamhetsdata, se mönster och trender och omvandla dessa till konkreta och prioriterade insatser. Du kan utveckla långsiktiga strategier och omsätta dem i tydliga handlingsplaner och mål, samtidigt som du har förmåga att arbeta operativt när det behövs. Vidare ser vi att du är lyhörd, kommunikativ och trivs i rollen som samverkanspartner både internt med chefer och verksamheter och externt med föreningsliv och näringsliv. Du är trygg i att utbilda och inspirera andra och kan på ett tydligt och engagerande sätt förmedla kunskap kring hälsofrämjande ledarskap och arbetsmiljöfrågor. Du har även förmåga att anpassa din kommunikation och pedagogik utifrån olika målgruppers behov och förutsättningar. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. ÖVRIGT Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Alla kandidater som kallas till intervju ska vid intervjutillfället styrka sin identitet genom att uppvisa identitetshandling (pass eller nationellt ID-kort utfärdat av Polismyndigheten). Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du uppvisa att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. I samband med anställning behöver du även styrka ditt medborgarskap. Det kan du göra med pass alternativt personbevis tillsammans med identitetshandling. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt dataskyddsförordningen GDPR. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Jönköpings kommun är en stor arbetsgivare med hundratals olika yrkesroller. Vi växer i takt med att kommunen utvecklas med fler invånare, fler bostäder och större utbud. Vi är alltid på jakt efter ny kompetens - medarbetare med olika bakgrunder och erfarenheter, med den gemensamma drivkraften att vilja skapa en bättre kommun att besöka, leva, verka och bo i. Beskrivning Miljö- och hälsoskyddskontoret utvecklar samhället och har ett brett uppdrag inom bland annat strategisk planering, tillstånd och tillsyn. Vi vågar tänka nytt och erbjuder en arbetsplats med kreativa och härliga samtal, högt tempo och lösningsfokuserade arbetssätt. Miljö-och hälsoskyddsförvaltningen är en lokal tillsynsmyndighet för verksamheter som omfattas av miljöbalken, livsmedelslagen, m.fl. lagar. På miljö-och hälsoskyddsförvaltningen arbetar ett 50-tal medarbetare indelade i fyra enheter: miljöskydd, hälsoskydd, livsmedel och administration. Inom kontoret och övriga förvaltningar finns goda utvecklingsmöjligheter. Arbetsuppgifter Vi söker en inspektör som främst ska arbeta med handläggning av ärenden inom förorenade områden. I arbetet ingår att granska och förbereda underlag, informera, skriva beslut, följa upp krav, åtgärder och beslut med mera. Tillsyn på deponier och andra verksamheter med kontrollprogram ingår. I tjänsten ingår även remisser från olika myndigheter eller enheter inom kommunen. Samverkan med andra tillsynsmyndigheter, exempelvis inom Storstadsnätverket och Miljösamverkan Jönköpings län. Kvalifikationer I myndighetsrollen bör du som person ha förmåga att göra objektiva och sakliga bedömningar, ställa tydliga krav och fatta beslut. Myndighetsrollen ställer också krav på en utpräglad känsla för integritet. Du bör ha en god social kompetens som bidrar till att skapa ömsesidigt förtroende och respekt i mötet med verksamhetsutövare, kollegor och medborgare. Du tycker om att arbeta både självständigt och i grupp. Du är kreativ, engagerad och flexibel, samt har en god planerings- och prioriteringsförmåga. Ett krav är att inneha en högskole- eller universitetsutbildning inom miljöskydd eller annat relevant område. För den här tjänsten är det meriterande att tidigare ha arbetat med tillsyn inom miljö- och hälsoskydd eller uppdrag kopplat till miljöfarlig verksamhet samt att ha goda kunskaper om miljöbalken. Att kunna uttrycka sig väl i tal och i skrift på svenska är ett krav. Vi använder EDP Vision som ärendehanteringssystem, har du erfarenhet av systemet så är det positivt. Villkor Du behöver ha en god kommunikativ förmåga i både tal och skrift, vara noggrann och väl medveten om mål och kvalitetsstandard. Arbetet är självständigt med stort eget ansvar samtidigt som du ska vara bra på att samarbeta. Det är viktigt att du är både serviceinriktad och tycker om att möta nya människor. Arbetet kräver ett strukturerat arbetssätt och ett gott omdöme. Jönköpings kommun strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt alla samtal om annonserings- och rekryteringshjälp.
Har du erfarenhet som fordonsmekaniker? Har du ett allmänt teknikintresse och tycker om att jobba varierat där fokus är på kvalitét? Då kan detta vara ett spännande jobb för dig! Markverkstad Öst Hos oss får du möjlighet att arbeta med spännande arbetsuppgifter för att bidra till att göra Sverige och världen lite säkrare. Vi värdesätter ömsesidigt förtroende och hos oss får du både ett eget ansvar och goda möjligheter att kompetensutvecklas. Våra medarbetare är viktiga för oss och du har möjlighet att förena det professionella och det privata. Vi ger även möjlighet att träna på arbetstid, generösa arbetstidsavtal, föräldralön samt upp till sju veckor semester per år. Markverkstad Öst (Mv Öst) är en enhet inom Försvarsmaktens tekniska skola, FMTS, som utför underhåll på Försvarsmaktens markmateriel, flygbasmateriel och levererar tekniskt systemstöd. Detta innebär underhåll i form av tillsyn, reparationer, tillverkning, demontering/skrotning, modifieringar, driftstöd, teknisk anpassning och materielundersökning. Markverkstadsenheten levererar tjänster enligt kundkrav. Mv Öst är 70 medarbetare, som bedriver verksamhet i Eksjö, Kvarn och Linköping. Vill du veta mer om vad Markverkstaden gör? Kolla in denna länk: https://youtu.be/jDWtiZdUfSk Huvudsakliga arbetsuppgifter Som fordonsmekaniker kommer du huvudsakligen att arbeta med felsökning, reparationer och underhåll av fordon som används inom Försvarsmakten, tex Personbilar. lastbilar, entreprenadmaskiner, stridsfordon samt lättare militära fordon. Arbetet innebär både förebyggande och avhjälpande underhåll samt modifiering och ombyggnad utifrån fastsällda underlag. KRAV Kvalifikationer • Vi söker dig som har som lägst fullgjord och avslutad två- eller treårigt gymnasium med inriktning mot fordonsteknik eller motsvarande, alternativt kompetens förvärvad genom yrkeserfarenhet som av arbetsgivaren bedömer som likvärdig • Du har tidigare erfarenhet av arbete fordon inom liknande område • Datorvana med kunskaper i Word och Excel • Du har som lägst B-körkort. Personliga egenskaper Du är en lagspelare som arbetar bra självständigt likväl som i grupp. Som fordonsmekaniker är du strukturerad, beslutsam samt gör korrekta avvägningar och prioriteringar. Du är flexibel och kan med lätthet ställa om ditt fokus och anpassa dig i en föränderlig miljö. Vidare söker vi dig som har en positiv attityd till arbetet och verksamheten. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. För att myndighetens uppdrag ska vara framgångsrikt förutsätts att alla medarbetare uppträder enligt den värdegrund som finns. Försvarsmaktens värdegrund slår vakt om alla människors lika värde, rättvisa och jämlikhet och främjar demokrati och mänskliga rättigheter (läs mer på www.forsvarsmakten.se). Meriterande • Försvarmaktens mekanikerutbildning på något fordonssystem • C eller CE körkort • Erfarenhet och kunskap av verkstadsdrift och materielunderhåll i Försvarsmakten • Erfarenhet av underhåll på tunga fordon • AC kylutbildning med behörigheter • Truckkort Övrigt Anställningsform: Tillsvidareanställning som inleds med 6 månaders provanställning Sysselsättningsgrad: heltid, dagtid – varierande arbetstider kan förekomma Arbetsort: Eksjö Tillträdesdatum: Snarast efter överenskommelse Arbete medför även krav på resor och tjänstgöring, såväl inrikes som utrikes. Tjänsten är en civil befattning. Upplysningar om befattningen Detaljchef Fordon tunga Robert Nors 076 - 896 19 42 Detaljchef Fordon lätta Mattias Andersson 072 – 156 63 53 Fackliga företrädare SACO: Håkan Eliasson OFR-S: Tony Svensson SEKO: Irene Ström OFR-O: Anders Norén Samtliga kontaktas via tfn 035-266 20 00 Sista ansökningsdag Välkommen med din ansökan senast 2025-09-05. Din ansökan bör innehålla CV samt ansökningsbrev där du motiverar varför du är lämpad för denna befattning. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. --------------------------------- Försvarsmaktens tekniska skola, FMTS, med huvudort i Halmstad är ett logistikförband där tekniken står i centrum. Förbandets verksamhet vilar på fyra ben – utveckling, utbildning, verkstads- och krigsförbandsproduktion. För att Försvarsmaktens förband ska kunna verka behöver de fungerande materiel och för det har FMTS en viktig roll. FMTS har ett funktionsansvar för den tekniska tjänsten inom Försvarsmakten, vilket bland annat innebär att följa teknikutvecklingen för att kunna förutse kommande behov men även föreslå förändringar och förbättringar. Här finns spännande utvecklingsmöjligheter för den som är tekniskt intresserad, både på grundläggande och mycket avancerad nivå. FMTS utbildar officerare, specialistofficerare, och civilanställda i teknisk tjänst inom samtliga försvarsgrenar. Utöver det så utbildas soldater inom logistik. FMTS har verksamhet över hela Sverige, från Revingehed i söder till Boden i norr. Varje dag och varje timme gör våra medarbetare insatser som påverkar andra människors liv, både i stort och smått såväl på hemmaplan som runt om i världen. I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård och en god balans mellan arbete och privatliv. Försvarsmakten tillvaratar de kvaliteter som mångfald och jämn könsfördelning tillför verksamheten. Vi välkomnar därför sökanden med olika bakgrund och erfarenheter i våra rekryteringar. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands men innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas.
Jönköpings kommun är en stor arbetsgivare med hundratals olika yrkesroller. Vi växer i takt med att kommunen utvecklas med fler invånare, fler bostäder och större utbud. Vi är alltid på jakt efter ny kompetens - medarbetare med olika bakgrunder och erfarenheter, med den gemensamma drivkraften att vilja skapa en bättre kommun att besöka, leva, verka och bo i. Har du erfarenhet av projektledning och föreningsliv? Vill du göra skillnad på riktigt och bidra till att människor stärker sin hälsa? Då har du ett jobb att söka som platsansvarig på Fritidsbanken! Ditt nya jobb Platsansvarig på Fritidsbanken är en unik roll med stor utvecklingspotential. Fritidsbanken är en oerhört uppskattad verksamhet som bidrar till att stärka samhället genom att få fler människor i rörelse. Du kommer vara ansvarig för att synliggöra och stärka Fritidsbanken i Jönköping. I uppdraget ingår därmed att utforma en långsiktig hållbar plan för utvecklingen av Fritidsbanken i hela kommunkoncernen. Strategin ska behandla allt från utlåning till samverkansparter och marknadsföring. Arbetsuppgifter Tjänsten innebär operativt arbete där du kommer ha eget ansvar med att driva Fritidsbankens utlåningsverksamhet med stöd av en referensgrupp och/eller en arbetsgrupp med representanter från flera aktörer. Vid rapportering sker detta till närmsta chef och vissa fall också till politiska nämnder. Det finns även centralt stöd via Fritidsbanken Sverige med anställd personal och ett etablerat nätverk med övriga Fritidsbanker i Sverige. Du kommer att vara drivande i verksamhetsplanering där målarbete marknadsföring, personalplanering, event och samverkan är en del av det. Din målgrupp är mellan 0-100 år och samverkan med skolor, föreningar, ung fritid och civilsamhället är en viktig del i ditt arbete för att nå ut så brett som möjligt. Din kompetens Vi söker dig med eftergymnasial utbildning inom relevant område. Vi ser att du har erfarenhet av projektledning samt arbete inom civilsamhället, vilket kan ersätta utbildningskrav. Du är en noggrann person som tar ansvar för din uppgift. Du är serviceinriktad och gillar att skapa nya kontakter. Du har en god ledarskapsförmåga där du skapar engagemang och delaktighet hos dina kollegor och dom du möter i din yrkesroll. Erfarenhet av idrott och tidigare arbete inom civilsamhället ses som meriterande. Du har datavana och kan hantera sociala medier. Du har kunskap i det engelska språket. Körkort krävs. Du är flexibel och kan ställa om snabbt utifrån verksamheternas behov. Att vara platsansvarig på Fritidsbanken Jönköping är en chans att i en trygg miljö och med tydliga förutsättningar driva och utveckla en verksamhet som stärker individer och samhälle. Välkommen till oss Fritidsbanken Fritidsbanken är ett ideellt initiativ, vars varumärke ägs av Fritidsbanken Sverige och drivs utan kommersiella intressen. På Fritidsbanken kan du låna och lämna in sport- och fritidsutrustning. Genom att ta tillvara och låna ut alltifrån cyklar och fotbollar till skidor och hockeyskydd främjar Fritidsbanken ökad spontanidrott, hälsa och välbefinnande. Fritidsbanken bidrar också till ett mer hållbart samhälle genom att satsa på smart återbruk. Jönköpings kommun https://www.jonkoping.se/jobba-hos-oss/jonkopings-kommun-som-arbetsgivare- Välkommen till en arbetsplats där du får tillgång till friskvård i form av friskvårdsbidrag – https://www.jonkoping.se/jobba-hos-oss/jonkopings-kommun-som-arbetsgivare-/detta-far-du-nar-du-jobbar-hos-oss Belastningsregister För att få arbeta med barn och unga måste vi ha ett godkänt utdrag från polisens belastningsregister. Beställ ett direkt (via post eller Bank-ID) i samband med att du skickar in din ansökan då normal handläggningstid hos Polisen är cirka två veckor. Blanketten för att söka utdraget ur belastningsregister hittar du på Polisens hemsida https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-annan-verksamhet/ Välj registerutdrag för arbete med barn i annan verksamhet. Bra att veta Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100%. Kvälls- och helgarbete kan förekomma. Vill du veta mer? Följande finns att kontakta under semesterperioden. v. 26 Martin Gårlin, avdelningschef, 036-106911 v. 27 Eva Gunnarsson, stabschef, 036-106951 v. 30 Martin Funck, enhetschef, 036-106922, [email protected] v. 27-31 Kari Ruokola, facklig företrädare Vision, 036-10 25 99 Tillsammans gör vi Jönköpings kommun bättre – för alla. Kom och jobba med oss. Välkommen att söka tjänsten som platsansvarig på Fritidsbanken! #onsite Jönköpings kommun strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt alla samtal om annonserings- och rekryteringshjälp.
Välj ett jobb för att visa detaljer