Affärsansvarig till Norra Resurs!

Bli vår nya kollega! Vi fortsätter växa och behöver rekrytera en engagerad Affärsansvarig till vårt huvudkontor i Luleå! Vi vill erbjuda dig en spännande framtid i ett av Norra Norrlands snabbast växande företag. Våra kunder består av stora nationellt ledande företag likaväl som lokala mindre aktörer. Det ger oss en intressant bredd i de olika uppdrag vi arbetar med. Varför är vi framgångsrika? Vi arbetar i team på ett sätt som utmärker oss i branschen och vår tjänsteportfölj ger kunderna fantastiska möjligheter att anpassa upplägget efter det faktiska behovet. Vad har Olle Hjelm, VD, att säga om tjänsten och företaget? "Norra Resurs är ett entreprenörsdrivet bolag med höga ambitioner och ett stort hjärta. Vi är ett bolag som har en stark tillväxtagenda men samtidigt är mån om att bevara känslan av det lilla familjära bolaget. Fortsatt vill vi expandera i regionen och bli en mycket större spelare. Vi vill fortsätta att värna om den familjära känslan vi har och knyta upp rätt människor till organisationen som delar samma mål. Fördelen med att arbeta hos oss är våra fantastiska medarbetare och kunder. Man har stort mandat att ta beslut och påverka framtiden inom företaget, man vågar satsa och tänka nytt och det är snabba beslutsvägar. Det finns ett modernt ledarskap, stort förtroende för medarbetarna och vi är en prestigelös organisation." Dina arbetsuppgifter Är du en person med hög social kompetens och som drivs av att arbeta med människor samtidigt som du har ett starkt intresse för affärer? Trivs du dessutom i en företagskultur som kännetecknas av högt i tak, engagemang, affärsfokus och en tempofylld entreprenöriell arbetsmiljö? Då vill vi ha med dig på resan! I rollen som Affärsansvarig på Norra Resurs kommer du att sälja kvalificerade rekryterings- och bemanningstjänster till främst stora och medelstora företag och organisationer. Du ansvarar för att bygga upp och utveckla din egen kundstock med en individuell budget och tydliga tillväxtmål. Du förväntas vinna förtroendet hos nya kunder och skapa långsiktiga affärsrelationer. Din roll innebär ett helhetsansvar för att driva samarbeten genom hela försäljningsprocessen. Vårt arbetssätt kännetecknas av nära samarbete med konsultchefer och rekryteringskonsulter för att leverera bästa möjliga resultat. Vi söker dig som: Du är strukturerad, självgående och har en hög social kompetens. Du älskar att arbeta med människor och har ett starkt affärsintresse. Du tar ansvar för ditt arbete, är lösningsorienterad och trivs i en föränderlig miljö. Är drivande, handlingskraftig och älskar att vinna, och arbetar långsiktigt. Har gedigen erfarenhet av framgångsrik försäljning med en bevisad meritlista av att uppnå och överträffa uppsatta mål. Är en teamspelare som sätter företagets bästa i fokus. Trivs i en snabbföränderlig, entreprenöriell miljö. Behärskar svenska flytande i tal och skrift, och har god förståelse i Engelska. Innehar B-körkort. Vi erbjuder: Ett stimulerande och utmanande arbete i ett av marknadens bästa säljteam. En inkluderande kultur med fokus på kvalitet, engagemang och arbetsglädje. En genomtänkt onboarding och verktyg för att du snabbt ska kunna komma in i rollen. Möjligheter att växa inom ett expansivt företag. Övrig Information Placeringsort: Luleå Start: Enligt överenskommelse. Varaktighet: Tillsvidare Arbetstid: mån- fredag, dagtid Ansökan Låter det intressant? Välkommen med din ansökan! Om du har frågor är du varmt välkommen att kontakta Olle Hjelm, VD för Norra Resurs. Han svarar gärna på dina funderingar kring tjänsten eller om oss som kontor och företag! Du når Olle på telefon 070-395 60 44 eller på [email protected]. Skicka in din ansökan via ansökningsknappen. Vi arbetar med löpande urval under denna rekrytering, vi vill därför gärna ha in din ansökan snarast möjligt. Välkommen med din ansökan! Om Norra Resurs Sedan vår start har vi blivit ett av de mest framstående företagen inom bemanning och rekrytering i Norra Sverige. Vi specialiserar oss på att matcha rätt kandidater med rätt roller och hjälper företag att bygga starka team. Med djup förståelse för den lokala arbetsmarknaden är Norra Resurs en pålitliga partner för rekryterings- och bemanningslösningar i norra Sverige. Hos oss möter du en kultur präglad av entreprenörsanda, engagemang och hög kvalitet. Vi sitter i moderna lokaler på Smedjegatan 19, beläget mitt i centrala Luleå.

9 juni 2025
Sista ansökan:
9 juli 2025
Konsultchef till Norra Resurs!
Norra Resurs Rekrytering & Bemanning AB
Personal- och HR-specialister

Bli vår nya kollega! Vi fortsätter växa och behöver rekrytera en engagerad Konsultchef till vårt huvudkontor i Luleå! Vi vill erbjuda dig en spännande framtid i ett av Norra Norrlands snabbast växande företag. Våra kunder består av stora nationellt ledande företag likaväl som lokala mindre aktörer. Det ger oss en intressant bredd i de olika uppdrag vi arbetar med. Varför är vi framgångsrika? Vi arbetar i team på ett sätt som utmärker oss i branschen och vår tjänsteportfölj ger kunderna fantastiska möjligheter att anpassa upplägget efter det faktiska behovet. Vad har Olle Hjelm, VD, att säga om tjänsten och företaget? "Norra Resurs är ett entreprenörsdrivet bolag med höga ambitioner och ett stort hjärta. Vi är ett bolag som har en stark tillväxtagenda men samtidigt är mån om att bevara känslan av det lilla familjära bolaget. Fortsatt vill vi expandera i regionen och bli en mycket större spelare. Vi vill fortsätta att värna om den familjära känslan vi har och knyta upp rätt människor till organisationen som delar samma mål. Fördelen med att arbeta hos oss är våra fantastiska medarbetare och kunder. Man har stort mandat att ta beslut och påverka framtiden inom företaget, man vågar satsa och tänka nytt och det är snabba beslutsvägar. Det finns ett modernt ledarskap, stort förtroende för medarbetarna och vi är en prestigelös organisation." Dina Arbetsuppgifter I din roll som Konsultchef kommer du att arbeta tätt med kontorets kundansvariga. Du kommer att ansvara för våra rekryterings- och konsultuthyrningsprocesser. Som konsultchef kommer du även få arbeta med: Annonsutformning. Urval, telefonintervjuer, inbokning av intervjuer samt referenstagning. Löpande kundkontakt i samarbetet med våra kunder. Schemaplanering i vårt affärssystem. Träffa konsulter och stötta dem i sitt arbete, både digitalt och på plats hos vår kund. Du kommer också: Arbeta mot tydliga mål. Utveckla, fördjupa och förädla relationer genom kvalitativt rekryteringsarbete. Bidra till företagets utveckling genom ditt engagemang. Din Profil För att lyckas i rollen som Konsultchef trivs du som söker med att vara spindeln i nätet. Du får energi av att träffa människor samt hitta bra lösningar för både våra kunder och konsulter. Vi på Norra Resurs brinner mycket för den enskilda människan och vill att vår kommande kollega skall ha samma passion att hjälpa människor hitta sitt drömjobb. På kontoret samarbetar vi mycket och vår dynamiska arbetsmiljö kräver att du som person är flexibel och har en förmåga att prioritera och organisera ditt arbete även när tempot är högt. Att du har god datorvana och lätt för att lära dig nya system ser vi också som viktigt. För att vara aktuell har du som söker: Är social, utåtriktad och affärsorienterad. Har stort intresse och kunskap om människor, organisationer och ledarskap. Är en målinriktad, strukturerad och ordningsam person. Har förmåga att hålla igång många projekt samtidigt. Har du tidigare arbetslivserfarenheter från att ha arbetat med bemanning- och rekrytering sedan tidigare ser vi det som positivt för tjänsten men inte som ett krav. Vi kommer lägga mycket vikt vid din personlighet i denna rekryteringsprocess. Övrig Information Placeringsort: Luleå Start: Enligt överenskommelse. Varaktighet: Tillsvidare Arbetstid: mån- fredag, dagtid Ansökan Låter det intressant? Välkommen med din ansökan! Om du har frågor är du varmt välkommen att kontakta Olle Hjelm, VD för Norra Resurs. Han svarar gärna på dina funderingar kring tjänsten eller om oss som kontor och företag! Du når Olle på telefon 070-395 60 44 eller på [email protected]. Skicka in din ansökan via ansökningsknappen. Vi arbetar med löpande urval under denna rekrytering, vi vill därför gärna ha in din ansökan snarast möjligt. Välkommen med din ansökan! Om Norra Resurs Sedan vår start har vi blivit ett av de mest framstående företagen inom bemanning och rekrytering i Norra Sverige. Vi specialiserar oss på att matcha rätt kandidater med rätt roller och hjälper företag att bygga starka team. Med djup förståelse för den lokala arbetsmarknaden är Norra Resurs en pålitliga partner för rekryterings- och bemanningslösningar i norra Sverige. Hos oss möter du en kultur präglad av entreprenörsanda, engagemang och hög kvalitet. Vi sitter i moderna lokaler på Smedjegatan 19, beläget mitt i centrala Luleå.

9 juni 2025
Sista ansökan:
9 juli 2025
Affärsansvarig till Norra Resurs!

Bli vår nya kollega! Vi fortsätter växa och behöver rekrytera en engagerad Affärsansvarig till vårt huvudkontor i Luleå! Vi vill erbjuda dig en spännande framtid i ett av Norra Norrlands snabbast växande företag. Våra kunder består av stora nationellt ledande företag likaväl som lokala mindre aktörer. Det ger oss en intressant bredd i de olika uppdrag vi arbetar med. Varför är vi framgångsrika? Vi arbetar i team på ett sätt som utmärker oss i branschen och vår tjänsteportfölj ger kunderna fantastiska möjligheter att anpassa upplägget efter det faktiska behovet. Vad har Olle Hjelm, VD, att säga om tjänsten och företaget? "Norra Resurs är ett entreprenörsdrivet bolag med höga ambitioner och ett stort hjärta. Vi är ett bolag som har en stark tillväxtagenda men samtidigt är mån om att bevara känslan av det lilla familjära bolaget. Fortsatt vill vi expandera i regionen och bli en mycket större spelare. Vi vill fortsätta att värna om den familjära känslan vi har och knyta upp rätt människor till organisationen som delar samma mål. Fördelen med att arbeta hos oss är våra fantastiska medarbetare och kunder. Man har stort mandat att ta beslut och påverka framtiden inom företaget, man vågar satsa och tänka nytt och det är snabba beslutsvägar. Det finns ett modernt ledarskap, stort förtroende för medarbetarna och vi är en prestigelös organisation." Dina arbetsuppgifter Är du en person med hög social kompetens och som drivs av att arbeta med människor samtidigt som du har ett starkt intresse för affärer? Trivs du dessutom i en företagskultur som kännetecknas av högt i tak, engagemang, affärsfokus och en tempofylld entreprenöriell arbetsmiljö? Då vill vi ha med dig på resan! I rollen som Affärsansvarig på Norra Resurs kommer du att sälja kvalificerade rekryterings- och bemanningstjänster till främst stora och medelstora företag och organisationer. Du ansvarar för att bygga upp och utveckla din egen kundstock med en individuell budget och tydliga tillväxtmål. Du förväntas vinna förtroendet hos nya kunder och skapa långsiktiga affärsrelationer. Din roll innebär ett helhetsansvar för att driva samarbeten genom hela försäljningsprocessen. Vårt arbetssätt kännetecknas av nära samarbete med konsultchefer och rekryteringskonsulter för att leverera bästa möjliga resultat. Vi söker dig som: Du är strukturerad, självgående och har en hög social kompetens. Du älskar att arbeta med människor och har ett starkt affärsintresse. Du tar ansvar för ditt arbete, är lösningsorienterad och trivs i en föränderlig miljö. Är drivande, handlingskraftig och älskar att vinna, och arbetar långsiktigt. Har gedigen erfarenhet av framgångsrik försäljning med en bevisad meritlista av att uppnå och överträffa uppsatta mål. Är en teamspelare som sätter företagets bästa i fokus. Trivs i en snabbföränderlig, entreprenöriell miljö. Behärskar svenska flytande i tal och skrift, och har god förståelse i Engelska. Innehar B-körkort. Vi erbjuder: Ett stimulerande och utmanande arbete i ett av marknadens bästa säljteam. En inkluderande kultur med fokus på kvalitet, engagemang och arbetsglädje. En genomtänkt onboarding och verktyg för att du snabbt ska kunna komma in i rollen. Möjligheter att växa inom ett expansivt företag. Övrig Information Placeringsort: Luleå Start: Enligt överenskommelse. Varaktighet: Tillsvidare Arbetstid: mån- fredag, dagtid Ansökan Låter det intressant? Välkommen med din ansökan! Om du har frågor är du varmt välkommen att kontakta Olle Hjelm, VD för Norra Resurs. Han svarar gärna på dina funderingar kring tjänsten eller om oss som kontor och företag! Du når Olle på telefon 070-395 60 44 eller på [email protected]. Skicka in din ansökan via ansökningsknappen. Vi arbetar med löpande urval under denna rekrytering, vi vill därför gärna ha in din ansökan snarast möjligt. Välkommen med din ansökan! Om Norra Resurs Sedan vår start har vi blivit ett av de mest framstående företagen inom bemanning och rekrytering i Norra Sverige. Vi specialiserar oss på att matcha rätt kandidater med rätt roller och hjälper företag att bygga starka team. Med djup förståelse för den lokala arbetsmarknaden är Norra Resurs en pålitliga partner för rekryterings- och bemanningslösningar i norra Sverige. Hos oss möter du en kultur präglad av entreprenörsanda, engagemang och hög kvalitet. Vi sitter i moderna lokaler på Smedjegatan 19, beläget mitt i centrala Luleå.

9 juni 2025
Sista ansökan:
9 juli 2025
Piping Spooling Engineer
Gemkom Engineering and Machinery Filial
Ingenjörer och tekniker inom maskinteknik

Gemkom Engineering and Machinery Filial is a newly established branch of the Turkish company Gemkom. It is a leading engineering and manufacturing company that operates in a number of areas and in various ways within the steel industry. We are participating in a project where Stegra AB establishes a steel mill in Norra Svartbyn in Boden where steel will be produced through an almost fossil-free process using hydrogen gas. Our mission is, among other things, to install machines used in steel production and includes work in mechanics, electronics and plumbing. We now want to employ Piping Spooling Engineer. The work tasks may include but are not limited to: Job Summary: We are hiring a skilled Piping Spooling Engineer with experience in weld mapping and digital welding traceability systems such as Weld Log & Spool Log. This role is essential in ensuring the smooth coordination between piping design, spooling, and welding documentation for fabrication and construction projects. Key Responsibilities: Prepare and review piping spool drawings and isometric extraction from 3D models. Assign weld numbers, create weld maps, and manage spool release packages. Integrate spooling data into Weld Log & Spool Log or equivalent weld management software. Ensure accurate traceability of welds, materials, and welders in line with QA/QC requirements. Work closely with welding engineers, QC inspectors, and fabrication teams. Maintain alignment of spool drawings with construction schedules and welding priorities. Support the generation of weld logs and Spool log reports. Assist in troubleshooting spooling or weld data inconsistencies. Qualifications: Bachelor’s degree in mechanical engineering, Piping Engineering, or related discipline. 8+ years of experience in piping fabrication & installation and spooling. Proficient with spooling tools (e.g., Spoolgen, AutoCAD Plant 3D, Navisworks). Experience using WeldLog or similar digital weld tracking tools. Strong understanding of piping and welding codes (ASME B31.3/B31.1, ISO, API, EN 13480). Detail-oriented with strong documentation and organizational skills. Preferred: Experience in EPC & Contractor, oil & gas, or modular fabrication projects. Familiarity with NDT processes and welding procedure documentation. Knowledge of databases and reporting tools for weld traceability.

9 juni 2025
Sista ansökan:
9 juli 2025
Affärsutvecklare
Blomster Executive Search & Interim AB
Lednings- och organisationsutvecklare

Lindbäcks går mot strömmen i en utmanande svensk byggmarknad och upplever just nu en stark tillväxt tack vare den ökande efterfrågan på deras innovativa och hållbara flerbostadshus. Med ett industriellt byggsätt, miljöfokus och moderna lösningar visar Lindbäcks att det går att kombinera hållbarhet med lönsamhet. Nu söker vi dig som drivs av affärer, innovation och värdeskapande relationer! Är du Lindbäcks nästa Affärsutvecklare som vill vara med och forma framtidens bostäder och bidra till fler hållbara projekt i Sverige? Välkommen med din ansökan! Om jobbet Lindbäcks söker en relationsorienterad Affärsutvecklare med ett starkt fokus på teknisk försäljning, som är redo att arbeta utifrån bolagets värderingar och visioner. I denna roll erbjuds du en spännande arbetsmiljö där du, tillsammans med kompetenta kollegor, kommer att ha möjlighet att påverka både din egen och företagets utveckling. Som Lindbäcks nya affärsutvecklare kommer du att arbeta tätt med kommuner, privata fastighetsägare, fastighetsutvecklare, arkitekter och andra viktiga aktörer för att kontinuerligt identifiera och initiera nya projekt som för bolaget framåt. Du blir en del av ett team där du har ansvar för att leda projekt från de allra tidigaste stadierna, genom affärsutvecklingsprocessen, fram till avtalsteckningen. I samarbete med dina kollegor från olika avdelningar inom Lindbäcks skapas förutsättningar för att nå framgång i varje unikt projekt. Lindbäcks arbetar alltid tillsammans för att noggrant utforma och effektivt genomföra varje projekt. Om dig För att förstå kundens behov och skapa ett gott samarbete krävs att du har du har förmågan att bygga relationer, skapa förtroende och ser möjligheter i stället för hinder. Som person är du affärsmässig, kommunikativ och trivs med att ta ansvar och självständigt driva processer framåt. Du jobbar proaktivt och har ett högt engagemang i det du åtar dig och har drivet att komma till avslut i en affär. Du har även förmågan att analysera data och omsätta dessa till slutsatser. Arbetet med att driva projekt till avtalsskrivning innehåller en stor del administration så din förmåga att strukturera ditt arbete och arbeta mot en deadline är avgörande för affären, projektet och både kundens och Lindbäcks framgång. Du har relevant akademisk utbildning och/eller gedigen erfarenhet från teknisk försäljning, gärna inom byggbranschen. Du har kunskap i entreprenadjuridik och är van att arbeta med ex AB, ABT, ABK och AF-AMA. För att bli framgångsrik i rollen som Affärsutvecklare så tror vi att du har: ·        Mångårig framgång av komplexa affärsrelationer där du framgångsrikt och långsiktigt drivit komplex försäljning. ·        Erfarenhet från bygg- eller fastighetsbranschen. ·        Gedigen förhandlingsvana. Lindbäcks söker dig som vill vara med i bolagets fortsatta resa att utmana byggbranschen genom effektivt producerade klimatneutrala flerbostadshus i trä.  Om du liksom Lindbäcks vill jobba hållbart med en tydlig inriktning på utveckling och innovation erbjuds du en spännande arbetsplats där du får stor möjlighet att påverka både företagets såväl som din personliga utveckling. Lindbäcks är stolta över sina medarbetare och välkomnar dig att bli en del av Lindbäcksfamiljen. Rollen utgår från Lindbäcks kontor i Piteå eller annat enligt överenskommelse, och du rapporterar till Affärschef, Ida Snäll. Är du nyfiken på att jobba på ett expansivt bygg- och fastighetsbolag från Piteå som verkat i byggbranschen i mer 100 år? För mer information om befattningen kontakta Besi- Chefsrekrytering, Auktoriserad Executive Search Konsult Tomas Blomster på telefon: 0766-365 760. Lindbäcks är familjeföretaget i fjärde generationen som startade sin verksamhet 1924 i Kallfors utanför Piteå. Bolaget har sedan dess haft en vision om att revolutionera byggbranschen med sin byggteknik som växt fram under de senaste 30 åren. Lindbäcks har industrialiserat sina byggprocesser utan att göra avkall på arkitekturen som i slutändan resulterar i framtidens hållbara flerbostadshus i trä som reducerar koldioxidutsläppen med 50 procent mot traditionellt byggande. Bolaget är nationellt etablerade och bär ledartröjan i den hållbara omställningen av byggbranschen och konstateras redan idag ligga före kommande klimatkrav – med lösningar som sätter standarden för framtidens byggande. Lindbäcks omsätter drygt 1,2 miljard och har 340 medarbetare på sina tre kontor och fabriker i Piteå och Stockholm. Läs mer på www.lindbacks.se.

9 juni 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025
Vi söker en vikarierande kulturhandläggare
Sametinget
Planerare och utredare m.fl.

Sametinget är förvaltningsmyndighet för samisk kultur. Vi ska verka för en levande samisk kultur, ta initiativ till verksamheter och föreslå åtgärder som främjar denna kultur. Arbetsuppgifter Dina arbetsuppgifter kommer att vara att handlägga kulturbidrag, sammanställa statistik och göra ekonomiska uppföljningar. Du kommer även att ge stöd till våra kulturpolitiker i form av mötesadministration, föredra ärenden och föra protokoll. Som en del i tjänsten kan det ingå att bereda underlag, svara på remisser och samverka med olika kulturaktörer och myndigheter. Andra arbetsuppgifter förekommer. Resor ingår i arbetet. Dina kvalifikationer   Vi söker dig som har en högskoleutbildning inom kultur, ekonomi eller annat område som arbetsgivaren finner relevant alt. motsvarande arbetslivserfarenheter. Du är meriterande med tidigare erfarenheter av ärende- och bidragshantering, administrativt arbete och ekonomiska uppföljningar. Du ska kunna uttrycka dig väl i tal och skrift.  Det är önskvärt med grundkunskaper i ekonomi. Det är även meriterande med erfarenheter av offentlig förvaltning och politiskt styrd verksamhet samt kunskaper om samisk kultur och kulturliv samt kunskaper i samiska språk. Personliga egenskaper Vi söker en självgående och strukturerad person som är lösningsorienterad. Du planerar och organiserar ditt arbete på ett effektivt sätt. Det är viktigt att du är flexibel, eftersom vi arbetar utifrån varierande uppdrag.   Anställningsform Heltid. Visstidsanställning Tillträde: 2025-08-18 eller enligt överenskommelse, dock längst till och med 2026-06-18 Denna rekrytering genomförs med reservation för att den ordinarie tjänsteinnehavaren kan komma att återgå i sin befattning. Vi erbjuder Alla medarbetare får 2 h friskvård i veckan samt ett friskvårdsbidrag. Sametinget erbjuder även ett mycket förmånligt restidsavtal. Det finns även möjlighet till delvis distansarbete och vi tillämpar flexibel arbetstid. Som medarbetare får du också ta del av andra statliga förmåner så som subventionerad sjukvård, ersättning för receptbelagda läkemedel och föräldrapenningtillägg. Placeringsort Vid Sametingets kontor i Staare/Östersund, Dearna/Tärnaby, Jåhkåmåhkke/Jokkmokk eller Giron/Kiruna.   Ansök via Sametingets hemsida. Välkommen med din ansökning senast 2025-06-26 Sametinget har gjort medieval för denna rekrytering. Vi undanber oss säljsamtal.

9 juni 2025
Sista ansökan:
8 juli 2025
Inköpsansvarig till framtidens industriprojekt
NCC AB
Inköpare och upphandlare

Inköpsansvarig till framtidens industriprojekt  Industrins gröna omställning skapar en utveckling som saknar motsvarighet i svensk historia. Enorma investeringar planeras för att förverkliga en fossilfri framtid och just nu är det projekten i norra Sverige som är avgörande för att vi ska lyckas. Vill du hänga med oss och bli en del av framtiden?  Om tjänsten  Som inköpsansvarig är du en nyckelperson i våra projekt, från tidiga skeden till färdig leverans.  Du planerar, leder och utvecklar inköpsarbetet i nära samarbete med projektledning, kalkyl och kategoriansvariga och den centrala inköpsfunktionen. Du ansvarar för att våra inköp sker i linje med NCC:s affärsmål, strategier och processer. Med tiden förväntas du också bygga upp och leda ett inköpsteam. Rollen rapporterar till den kommersiella chefen för projektet samt ingår i ledningsteamet för inköp inom affärsområdet.  Din profil  Projektets storlek och komplexitet kräver gedigen erfarenhet av liknande roll. Din bakgrund gör att du har förståelse för byggprojekt samt inköps centrala del i en framgångsrik leverans i stora projekt.   Du har en högskoleutbildning samt flerårig erfarenhet av operativt och strategiskt inköp. Du är kunnig inom entreprenadjuridik, gillar förhandlingar och som framgångsrik inköpsansvarig har du med dig ett långsiktigt perspektiv på inköpsarbetet, det vill säga att göra affärer som gynnar både NCC och våra leverantörer. Bäst resultat når du genom att du utvecklar, driver och implementerar strategier som främjar våra affärer och vårt samarbete med våra leverantörer.  Din förmåga att kommunicera och skapa engagemang bidrar till att både ditt inköpsarbete och teamet runt dig utvecklas framgångsrikt. Du trivs i ledarrollen där du ser dig som coach vilket innefattar både motivation, tydlighet och engagemang. Rollen kräver att du har ett strukturerat och processorienterat arbetssätt med en förmåga att förstå både helhet och detalj och hur de förhåller sig till varandra i vår bransch. Du har en god analytisk förmåga och kan omsätta dina kunskaper på ett tydligt sätt så det blir lättförståeligt för både kund och kollegor.  För att bli en del av oss vill vi att du kan ställa upp på våra värderingar och förstår vikten av att arbeta med inkludering och mångfald i organisationen.  Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift.  Ytterligare information  Tjänsten är en tillsvidareanställning. Placering är företrädesvis i Gällivare eller Luleå, men annan ort kan diskuteras. Resor inom Sverige förekommer. B-körkort krävs. Bakgrundskontroll genomförs enligt NCC:s säkerhetskultur.  NCC erbjuder  Hos oss får du tydliga villkor, kollektivavtal och tillgång till ett brett utbud av personalförmåner. Vi erbjuder bland annat försäkringar, arbetstidsförkortning, friskvårdsbidrag, förskottssemester, lunchförmån och intern kompetensutveckling via vår förmånsportal Benify.  Kontakt och ansökan  Vid frågor är du välkommen att kontakta researcher Amelie Molin, [email protected]. Vi går igenom ansökningar löpande, sista ansökningsdag är 2025-08-04.  Varmt välkommen med din ansökan!  Om NCC’s nya affärsområde Green Industry Transformation   NCC Green Industry Transformation är ett affärsområde som bildats för att NCC ska kunna stötta industrins gröna omställning. Affärsområdet specialiserar sig på komplexa och stora industri- och infrastrukturprojekt som omfattar ny teknik, just nu med ett fokus på Norr- och Västerbotten.  NCC har tecknat ett långsiktigt samarbetsavtal med LKAB gällande planering och genomförande av fossilfri järnsvampstillverkning, även andra projekt planeras och NCC har långtgående samarbeten och dialoger med våra kunder.

9 juni 2025
Sista ansökan:
4 augusti 2025
Ledare Djungelgympa - Sprid rörelseglädje för barn 2-6 år i Boden HT25
Einar Sports AB
Idrottstränare och instruktörer m.fl.

Kom med i Sveriges bästa ledarteam inom idrott för barn! Vi söker alltid nya stjärnor till vårat team Världens roligaste extrajobb!Hos oss har du världens roligaste extrajobb som ger dig möjligheten att inspirera och motivera barn till idrottsaktiviteter samt ger erfarenheter och meriter att jobba med ledarskap och grupper. Leka, busa och sprida glädje till barnen. Det kan knappast bli roligare! Jobbet är dessutom perfekt att kombinera med studier eller andra jobb Djungelgympa – lekfull gymnastikträning för barn i åldern 2-6 år. Till vår verksamhet söker vi nu en inspirerande ledare som vill lära ut grunderna i gymnastik. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av att: Arbeta som barngymnastiksledare. Alternativt har du själv sysslat med gymnastik och har ledarerfarenhet från annan barnverksamhet. Att du har ett brinnande intresse för barnidrott ser vi som en självklarhet.  Dina arbetsuppgifter Att vara ledare för Djungelgympa består i huvudsak av att leda gymnastikpassen och på ett pedagogiskt sätt sprida glädje till barnen. Som ledare hos oss arbetar du utifrån vårt färdiga träningsupplägg. Upplägget som är framtaget av Active Academys idrottspedagoger.  Du som ledare får då chansen att lägga allt ditt fokus på att sprida härlig rörelseglädje! Du förväntas visa stort engagemang för att skapa rörelseglädje för dem deltagande barnen.  Det här får du som är ledare hos oss Inför terminen får du gå vår ledarutbildning. Du får även löpande coachning och stöttning  från personalen på Active Academys kontor.  Utöver ovan får du även världens roligaste extrajobb som ger dig erfarenheter och meriter med att jobba med barngrupper.  Anställningsvillkor Timanställning med start vecka 35, 2025 Kurs 1 startar v.35-42 och pågår i 8 veckor. Kurs 2 startar v.45-50 och pågår i 6 veckor. Passen är förlagda på söndagar kl. 15.00-16.00 i Fagernässkolans gympasal.   Mer info kommer vid en eventuell intervju.  VARMT VÄLKOMMEN ATT SÖKA TILL ACTIVE ACADEMYS LEDARTEAM! Ansökan sker endast via vår ansökningssida, ej via mail!

9 juni 2025
Sista ansökan:
3 augusti 2025
Category Manager – IT
H2GS AB
Inköpare och upphandlare

Research shows that women and other under-represented groups within our industry hesitate to apply unless they tick most boxes of a role description. At Stegra, we are building an impact company with sustainability at its core. We need a diverse, inclusive, and authentic team to rally behind our purpose of de-carbonizing hard-to-abate industries, starting with steel. So, if you are equally passionate about our purpose yet concerned that your experience doesn’t perfectly align with the qualifications stated in the job advert, we strongly encourage you to apply anyway. You may be just the right candidate, either for this role – or for another upcoming role in our rapidly growing business. About us: Stegra is on a mission to disrupt the global steel industry by producing green steel, with the end goal of bringing down CO2 emissions to zero. By using green hydrogen and fossil-free electricity instead of coal; water and heat will be our primary emissions. By 2030, our ambition is to produce 5 million tonnes of green steel annually in our fully integrated, digitalized, and sustainable plant in Boden, located in northern Sweden - currently in construction phase. But this is just the beginning – our expertise in green hydrogen will enable us to decarbonize other industries in addition to steel, and we look forward to what’s next in store for us. We are looking for talented, innovative, and purpose-driven people to join our rapidly growing and diverse team. Our employees get to learn everyday, implement the latest technology and test and put their ideas into practice. Together, we are building an impact company with sustainability at its core – for our people, customers, investors, society, and planet. Category Manager – IT Join us in building a world-class procurement capability that aligns with our vision for market interaction, partnerships, supplier relationships, and societal impact. We're expanding our procurement team with an additional Category Manager for IT.  In this role, you will drive strategic and tactical procurement initiatives within the IT domain. Collaborate across disciplines to source optimal IT solutions, manage supplier relationships, and implement cutting-edge technology. Responsibilities: Collaborate across various disciplines in Stegra (technology, engineering, operations, logistics, and finance) to secure optimal IT solutions, considering fit, price, quality, and sustainability to meet Stegra's objectives. Develop strategies, source suppliers, and lead negotiations for IT solutions, cloud services, software, and hardware, including vendor negotiations. Manage supplier relationships. Implement top-tier processes and technology for strategic and day-to-day IT. Evaluate business value, risk, and performance using data-driven insights. Qualifications: Master’s degree in IT, Business, Finance, Supply Chain, Procurement, or related field. 8+ years' procurement experience within relevant IT categories, preferably in heavy industry or large-scale digital platforms. Experience managing complex global categories within IT procurement. Exceptional influencing, negotiation, and market familiarity. Excellent interpersonal and communication skills at various organizational levels. Self-motivated, detail-oriented, team player and adaptable to changing environments. Proven project management skills and ability to set priorities. Fluent in English.  Location: Boden, Stegra Boden AB What we can offer you If you are passionate about making actual change and having a positive impact on society and our planet, Stegra offers a unique opportunity to be part of a fun and professional team with high ambitions. You will get the opportunity to shape your future career together with a company focusing on creating a culture where everyone can thrive and feel a sense of belonging. In the end, we know that Stegra's growth and success is dependent on our people and we can’t wait to shape the future of steelmaking and other industries together as a team.

9 juni 2025
Sista ansökan:
8 november 2025
Lokalvårdare 50 % till Bodens Soldathem

Om Bodens Soldathem Bodens Soldathem är en mötesplats för värnpliktiga, anställda inom Försvarsmakten och deras anhöriga. Vi skapar en trivsam miljö där gemenskap och välbefinnande står i fokus. Viss konferensverksamhet bedrivs också. För att upprätthålla våra höga standarder samt möta den utveckling Försvarsmakten gör söker vi nu en engagerad och noggrann städmedarbetare på 50 %. Om tjänsten Som städmedarbetare har du en viktig roll i att hålla våra lokaler rena och välkomnande för besökare och personal. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är: Städning av allmänna utrymmen, konferenssalar, kontor, uppehållsrum och hygienutrymmen. Hantering av städmaterial och förbrukningsvaror. Utföra daglig och periodisk städning enligt schema. Se till att lokalerna alltid är fräscha och inbjudande. Vara caféet behjälplig vid större konferenser Andra arbetsuppgifter kan förekomma utifrån verksamhetens behov. Tjänsten kommer även innefatta 4 veckors heltidsarbete på sommaren i caféet Tjänsten vid soldathemmet kommer innebära krigsplacering Personliga egenskaper: Som person är du noggrann, flitig och lojal. Du håller en hög kvalitet i ditt arbete och trivs med att arbeta i en grupp mot ett gemensamt mål. Du tar initiativ och ansvar i varje given situation. Din samarbetsförmåga är mycket god och du har en hög grad av integritet och ödmjukhet inför andras erfarenheter och åsikter. Du är social och utåtriktad och känner dig trygg med att arbeta självständigt. Stor vikt kommer att läggas vid din personliga lämplighet. Krav Svensk medborgare Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift Meriterande Erfarenhet av städning inom hotell, restaurang eller offentliga lokaler. Kunskap om hygienrutiner och rengöringsmedel. B-körkort Vi erbjuder Ett meningsfullt arbete i en trevlig och social miljö. En deltidstjänst på 50 % med fasta arbetstider. En arbetsplats där gemenskap och omtanke är i fokus. En plats att växa på. För rätt person finns möjlighet att kliva in i en större roll längre fram. Ansökan Plats: Boden Omfattning: 50 % (deltid) Anställningsform: Tills vidare med 6 månaders provanställning Startdatum: 1/9 Skicka din ansökan med CV och personligt brev till [email protected] senast 10/7. Märk ansökan med "Städmedarbetare 50 % – Boden". För frågor om tjänsten, kontakta [email protected] Urval och intervjuer sker löpande, tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag Välkommen med din ansökan!

9 juni 2025
Sista ansökan:
9 juli 2025