Lärare/speciallärare till Strandbackens resursskola
Piteå kommun
Grundskollärare

Kom och arbeta med oss på Strandbackens resursskola! Vi söker dig som är engagerad och utvecklingsbenägen och som vill vara med och göra skillnad för våra elever. Tjänsten kan anpassas utifrån ämneskompetens och annat. Vi startade vår verksamhet läsåret 23/24 och har plats för 36 elever från årskurs 3 till årskurs 9. Våra elever är i behov av särskilt stöd men följer samma läroplan som övriga grundskolor. Lärartätheten är högre, engagemanget hos kollegiet är stort och vi lägger mycket tid på att grundlägga trygga relationer till eleverna och deras vårdnadshavare. Eleverna går i mindre klasser om 6-8 elever.  Arbetsuppgifter   Vi söker en legitimerad lärare/speciallärare. Mentorskap kan ingår i tjänsten. Ett viktigt uppdrag som lärare är att skapa en trygg och stimulerande lärmiljö för eleverna. Att vara lärare hos oss på Strandbacken innebär ett nära samarbete med kollegor, vårdnadshavare och andra aktörer. Kvalifikationer   För anställning krävs examen och legitimation som lärare i grundskolan samt kunskap om skolans styrdokument och läroplaner.   För uppdraget krävs goda pedagogiska insikter och förmåga att samarbeta och skapa goda relationer med elever och kollegor. Som lärare behöver du vara trygg och stabil, samt tydlig i ditt uppdrag där du även vågar utmana eleven att ta sitt nästa steg. Att ha positiva förväntningar på alla elevers utvecklingspotential är en viktig framgångsfaktor hos oss. Tidigare arbete med elever i behov av särskilt stöd är meriterande. Mer om tjänsten   Tillsvidareanställning 100 % tillträde 2025-08-13 eller efter överenskommelse. Ferieanställning med 35 tim schemalagd arbetstid och 10 tim förtroendetid i veckan på heltid. Provanställning kan förekomma. Välkommen med din ansökan sista ansökningsdag 2025-08-20 Utdrag ur belastningsregistret är ett krav vid anställning. Vi undanber oss kontakt med rekryteringsföretag. Dina ansökningshandlingar är allmänna handlingar och hanteras enligt offentlighetsprincipen. Har du beslut om skyddade personuppgifter ber vi dig kontakta Rekryteringsteamet för alternativ sökväg på telefon 0911-69 65 10 . Om arbetsplatsen  Utbildningsförvaltningen är en av kommunens sju förvaltningar. Vårt gemensamma uppdrag är att skapa välfärd och hållbar samhällsutveckling. Tillsammans med pitebor, näringsliv och föreningar utvecklar vi Piteå till en ännu bättre plats att bo, leva och verka i.  Läs mer:  www.pitea.se

1 juli 2025
Sista ansökan:
20 augusti 2025
Kock till Arctic Bath
Cerrolargo AB
Kockar och kallskänkor

Arctic Bath, beläget i den fantastiska naturen i Harads, erbjuder våra gäster en unik kombination av avkoppling, äventyr och gastronomi. Vi är ett modernt flytande hotell med 12 rum, SPA, restaurang och aktiviteter. Arctic Bath har en framstående restaurang med fokus på att erbjuda en exceptionell matupplevelse för våra gäster. Vi är kända för vår kreativa och nyskapande matlagning samt vår uppmärksamhet på detaljer och kvalitet. Nu letar vi efter en kock som vill vara en del av vårt ambitiösa köksteam.   Tjänsten innefattar ansvar över att: • Arbeta i den dagliga driften av köket och säkerställa att arbetsflödet är smidigt. • Bidra till att upprätthålla vår höga standard för matlagning, presentation och kvalitet. • Delta i utveckling av menyer. • Bidra till att köket håller god ordning och följer hygien- och säkerhetsföreskrifter. • Assistera med lagerhantering Önskade kvalifikationer: • Erfarenhet som kock inom restaurangmiljö. • Kunskap om matlagningstekniker, presentation och smaksättning. • Ett starkt intresse för kreativ matlagning och utveckling av nya rätter. • Förmåga att arbeta under tidspress med en positiv inställning. • Kunskap om livsmedelssäkerhet och hygienprinciper. • Flexibilitet att arbeta kvällar, helger och högtider vid behov. Vad vi erbjuder: Vi är stolta över att vara ett genuint team som arbetar nära tillsammans med en stark laganda. Vi har korta beslutsvägar och vi främjar personlig utveckling för våra medarbetare. Tillsammans siktar vi på en hög nivå av professionell service och gästnöjdhet.   Om tjänsten: Tjänsten är heltid och möjlighet för personalboende finns. Om du är en passionerad kock som vill jobba på en unik arbetsplats, så ser vi varmt fram emot din ansökan. Kontakt I denna rekrytering har vi valt att samarbeta med Growisit - Vi rekryterar för besöksnäringen För frågor om tjänsten:  Kontaktperson: Niclas Ingwall Tel: 0706-48 62 47 [email protected]   Vi genomför urval och intervjuer löpande.    Vi ser fram emot din ansökan!    An oasis of wellness and design, floating in the heart of Swedish Lapland. Krav: Körkort: * B (Personbil)

1 juli 2025
Sista ansökan:
1 september 2025
Betonggjutare & Betongarbetsledare till spännande projekt i Svappavaara

Vill du vara med och forma framtiden i norr? Tälje Entreprenad och Bemanning AB söker nu en skicklig Betonggjutare och en erfaren Betongarbetsledare till ett spännande bygguppdrag i den natursköna miljön kring Svappavaara. Är du redo för ett utmanande och meningsfullt arbete i en dynamisk grupp? Då kan detta vara din chans! 📍 Om uppdraget Arbeta i pittoreska Svappavaara med omgivande naturupplevelser. Projektstart 14-17 juli 2025. Kan vara lite framflyttat start datum. Uppdragets längd är 2 till 4 månader, baserat på uppdragsgivarens behov. Arbetsdagarna kan vara långa och kräva flexibilitet (upp till 12 timmar/dag). 🔧 Kvalifikationer för Betonggjutare Dokumenterad tidigare erfarenhet av betonggjutning och formsättning. B-körkort är ett krav. Flytande tal och skrift i både svenska och engelska. Förmåga att arbeta effektivt under press och vara stresstålig. God fysik och uthållighet för krävande arbetsuppgifter. 👷‍♂️ Kvalifikationer för Betongarbetsledare Dokumenterad tidigare erfarenhet av betonggjutning och formsättning. Bevisad erfarenhet av att arbeta med byggritningar. Tidigare erfarenhet som arbetsledare eller teamansvarig inom bygg/sektorn. B-körkort är ett krav. Flytande tal och skrift i både svenska och engelska. Stark ledarförmåga, god kommunikation och stresstålighet. Förmåga att planera, organisera och säkerställa kvalitet och arbetsmiljö. 💼 Vad erbjuder vi? Trygghet genom kollektivavtal via Alegra. Boende ordnas i Kiruna under uppdragets gång. Transport till och från arbetsplatsen (Kiruna - Svappavaara) står vi för. Möjlighet att arbeta i unik norrländsk natur. Engagerat team och ett professionellt arbetsklimat. 📩 Ansökan Är du den vi söker? Skicka din ansökan inkluderande CV och relevanta dokumentation (certifikat, referenser) snarast via länk eller e-post. Ange tydligt vilken roll du söker: "Betonggjutare Svappavaara" eller "Betongarbetsledare Svappavaara".

1 juli 2025
Sista ansökan:
17 juli 2025
Administratör till Ambulanssjukvården i Norrbotten
REGION NORRBOTTEN
Medicinska sekreterare, vårdadministratörer m.fl.

Ambulanssjukvården i Norrbotten omfattar 15 ambulansstationer och ingår tillsammans med fem akutmottagningar och den luftburna ambulanssjukvården i verksamhetsområdet Akut omhändertagande. Vårt primära uppdrag är att erbjuda bästa möjliga omhändertagande vid allvarliga och livshotande sjukdomstillstånd och olycksfall. Utöver det utför vi även överflyttningar av patienter mellan vårdinrättningar inom och utom länet.  Vi sökerVi söker dig med gymnasieexamen med utbildning inom administration. Goda kunskaper i data, exel, word samt goda kunskaper i svenska språket i både tal och skrift samt B-körkort. Det är meriterande om du tidigare har jobbat med schemaplanering i Timecare och har man vana av det och som administratör. Stor vikt läggs vid personliga egenskaper. Som person är du strukturerad, initiativtagande och har en problemlösande förmåga. Du tar ansvar för din uppgift och ser helheter och tar häsnyn till det större perspektivet. Du värderar och ser nyttan av samarbete med andra. Det här får du arbeta med Som administratör inom ambulanssjukvården Norrbotten jobbar du tätt med din kollega och enhetschef på stationerna med administrativa uppgifter, du tillsammans med din kollega är också dom som är spindeln i nätet för schemaplaneringen för våra medarbetare inom ambulanssjukvården. Det här erbjuder vi dig - Vi erbjuder dig introduktion och handledning inför dina arbetsuppgifter - Utbildning för att klara av schemahandläggning och alla våra system - Personlig utveckling - Utvecklings- och karriärmöjligheter där du får vara med och skapa framtidens hälsa och vård - Hälsofrämjande arbetsplatser med tillgång till friskvårdsaktiviteter och friskvårdsbidrag - Länk till våra förmåner: https://www.norrbotten.se/sv/jobba-hos-oss/anstallningsvillkor-och-utveckling/   Information om tjänstenVi erbjuder dig en tillsvidareanställning på heltid, dagtid. Tillträde 1 september eller enligt överenskommelse. Region Norrbotten tillämpar individuell lönesättning enligt kollektivavtal. Vi verkar för att ha medarbetare med kunskaper inom Sveriges nationella minoritetsspråk och sätter därför värde på dina kunskaper i samiska, meänkieli, finska, romani chib och jiddisch. Vi arbetar aktivt för en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka. Vi välkomnar medarbetare med olika bakgrund och arbetar för att vår arbetsplats ska vara tillgänglig för alla. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Välkommen med din ansökan!

1 juli 2025
Sista ansökan:
17 augusti 2025
Maskinförare till vår verksamhet på Viscaria
Last & Terräng Häggroths Traktor AB
Anläggningsmaskinförare m.fl.

Arbetsuppgifter Gruvbolaget Viscaria är ett modernt gruvbolag som återöppnar koppargruvan i Kiruna. Med hjälp av senaste teknik inom gruvbrytning, logistik och vattenrening strävar de efter att bli en av världens mest hållbara kopparproducenter. Vi på LTH är glada att från start vara en del av gruvans återöppning i ett nära samarbete med gruvbolaget. Idag har vi en liten verksamhet på plats som behöver förstärkas och bli större, vilket vi ser fram emot. Vårt aktuella uppdrag kommer främst vara att utföra mark- och servicetjänster. Vi söker nu maskinförare till våra hjullastare på Viscaria, tjänsten innebär att du arbeta med diverse mark och anläggningsprojekt samt servicearbeten. De är ett varierande arbete så du bör vara flexibel och kan anpassa dig till olika uppdrag. Vi söker dig som har: Giltigt B-körkort Utbildningsintyg/förarbevis för hjullastare Vem är du som person?  Du är engagerad i det du gör, är flexibel och har lätt att anpassa dig till varierande omständigheter. Du har hög samarbetsförmåga och ett positivt bemötande. Du tar ansvar för de fordon som du kör och är noggrann för att undvika skador samt håller fordonet i ett bra skick. Vi arbetar för en säker arbetsplats och förutsätter att du arbetar med säkerhet i fokus.  Det är viktigt för oss att du vill bidra till den inkluderande och familjära kultur som vi på LTH har byggt upp där vi tillsammans jobbar för kundens och företagets bästa. Vi arbetar utifrån vår värdegrund som varje anställd är en del av:  KVALITET - Vi arbetar säkert, miljövänligt och kostnadseffektivt med kunden i fokus. Vi är stolta över våra prestationer och resultat. Vi levererar alltid det lilla extra.  KOMPETENS - Vi är trygga i våra arbetsuppgifter och vi delar med oss av erfarenhet och kunskap. Vi har rätt utbildning och behörighet. Vi utövar ett gott ledarskap och medarbetarskap där vi ger rätt förutsättningar för att ständigt förbättras.  ENGAGEMANG - Vi tar ett personligt ansvar genom en positiv attityd, intresse och delaktighet. Vi har en familjär anda där vi hjälps åt, bryr oss om varandra och jobbar för kundens och företagets bästa.  Omfattning och skift Skiftgång 7/7 samt dagtid måndag - fredag Tillträde enligt överenskommelse Vi erbjuder en trevlig arbetsplats, kollektivavtal, friskvårdsbidrag och andra förmåner som till exempel förmånliga privatförsäkringar mm.

1 juli 2025
Sista ansökan:
3 augusti 2025
Lärarassistent/Språkstödjare till vuxenutbildningen
BODENS KOMMUN
Elevassistenter m.fl.

Hos Bodens kommun blir du en del av samhällsutvecklingen och arbetar med lösningar för en hållbar framtid. Du möts av stöd, förtroende och möjlighet att växa – tillsammans med engagerade kollegor. Vi tror på att våga prova nytt och erbjuder trygga villkor samt ett meningsfullt arbete, både i din yrkesroll och som människa. Läs mer om vad vi erbjuder på www.boden.se/jobbaiboden Välkommen till Arbetsmarknad- och utbildningsförvaltningen i Bodens kommun! Arbetsmarknads- och utbildningsförvaltningen har ett samlat ansvar för integrations-, arbetsmarknads-, utbildnings- och sysselsättningsfrågor som berör vår kommuns invånare. Förvaltningen ansvarar även för Kulturskolan och kostförsörjningen samt fullgör uppgifter för den medicinska och psykologiska delen av elevhälsan i kommunal förskoleklass, grundskola, anpassad grundskola, gymnasieskola och anpassad gymnasieskola. Som medarbetare i vår förvaltning kommer Du ha kompetenta kollegor som visar respekt och tolerans och vars stora engagemang skapar arbetsglädje och stolthet. Tillsammans fokuserar vi på att ständigt förbättra verksamheten. Vuxenutbildningen i Boden är en del av verksamheten arbetsmarknad och lärande tillsammans med Jobbcenter och Arbete och sysselsättning. För oss är samverkan och samarbete de viktigaste ledorden i vår strävan att hjälpa personer som behöver stöd på sin väg till och i studier, sysselsättning och arbete. Inom arbetsmarknad och lärande möter vi många ungdomar, nyanlända bodensare och personer med funktionsnedsättning, men vi finns till för alla som önskar vår hjälp inom vuxenutbildning, arbetsmarknadsfrågor, flyktingmottagande och andra integrerande samhällsinsatser. Vårt mål är att stötta ungdomar och vuxna mot ett meningsfullt yrkesliv och en egen försörjning. På vuxenutbildningen arbetar vi för att ge medborgare en andra och en annan chans till studier. Hos oss kan elever bland annat slutföra sin gymnasieexamen, läsa behörighetsgivande kurser, gå en yrkesutbildning eller studera svenska för invandrare (sfi) för att snabbare komma in i samhälls- och arbetslivet. Vi är mycket stolta över vårt arbete och uppdrag och kan erbjuda en stimulerande och trevlig arbetsmiljö. Med det sagt vill vi välkomna dig till vårt gäng! För visst vill Du också ha ett av världens viktigaste jobb? ARBETSUPPGIFTER Vi söker dig som vill arbeta nära lärare och elever inom sfi för att ge språk- och studiehjälp på elevernas modersmål. Din roll blir att fungera som språkstödjare i klassrummet och samtidigt som lärarassistent ett stöd både för elevernas lärande och för lärarens undervisning. Dina arbetsuppgifter: • Stödja sfi-elever på deras modersmål för att öka förståelse av instruktioner och innehåll. • Vara en länk mellan elev och lärare genom att förklara, tolka och skapa trygghet. • Hjälpa elever med struktur, studieteknik och motivation. • Hjälpa läraren med praktiska uppgifter i klassrummet. • Delta i planering, handledning och reflektion kring undervisningen. Vi erbjuder: • Ett meningsfullt arbete där du gör skillnad för elever varje dag. • Ett öppet och inkluderande arbetslag. • Möjlighet att utvecklas tillsammans med engagerade kollegor. • En inkluderande och positiv arbetsmiljö. KVALIFIKATIONER • Talar svenska samt arabiska, somaliska och/eller tigrinja. • Har erfarenhet av skola, vuxenutbildning eller arbete med nyanlända. • Har god kommunikationsförmåga, är lyhörd och vill hjälpa andra att lyckas. • Är trygg, initiativtagande och tycker om att samarbeta. • Meriterande om du har egen erfarenhet av sfi/vuxenutbildning eller har någon form av pedagogisk kompetens. ÖVRIGT Vi värdesätter en jämn ålders- och könsfördelning samt mångfald inom alla yrkesområden. Vi har rökfri arbetstid och vi erbjuder en friskvårdstimme i veckan och ett friskvårdsbidrag. Via vår hälsoportal kan du som medarbetare boka in dig på olika friskvårdsaktiviteter ex massage, prova-på-träning, föreläsningar mm. När du söker jobb hos oss vill vi att du använder vårt e-rekryteringssystem. På så sätt blir hanteringen av din ansökan effektiv, snabb och säker. Inför rekryteringsarbetet har Bodens kommun tagit ställning till rekryteringskanaler. Vi tackar vänligt men bestämt nej till all kontakt med mediasäljare, rekryteringssajter eller liknande i denna rekrytering.

1 juli 2025
Sista ansökan:
13 juli 2025
SSAB - Plåtslagare/Svetsare - Maskin- & Plåtverkstaden
SSAB Emea AB
Tunnplåtslagare

Är du en erfaren plåtslagare eller svetsare som vill ha nya utmaningar? Vi letar nu efter en driven och noggrann person för att stärka vårt team på vår Maskin- & Plåtverkstad. Placeringsort Luleå. Att bli en del av SSAB-familjen innebär att följa med på en resa. En resa som vi tror är avgörande för planetens framtid och hållbarhet. Stål har varit ett av de viktigaste materialen för vår samhällsutveckling och kommer att vara det även i framtiden. I våra hem, i broar som förbinder våra städer och i morgondagens bilar. På SSAB är vi stolta över vår historia och vårt ledarskap inom höghållfast stål. Samtidigt är vi medvetna om att stålproduktion är en av de branscher som släpper ut mest växthusgaser i världen. Det måste förändras. Vi har därför utvecklat världens första fossilfria process för stålproduktion och har förbundit oss att i stor utsträckning bli fossilfria. Som en del av SSAB kommer du att vara viktig för att förverkliga detta mål och därmed bidra till en grön omställning av hela stålindustrin. Om tjänsten SSABs verkstad är centralt organiserad och samverkar med alla organisationsnivåer inom produktionen. Tillsammans levererar vi, i nära samarbete med produktionsenheterna, kvalificerade tjänster i rätt tid av god kvalitet. Som svetsare på Maskin- & Plåtverkstaden blir ditt uppdrag att reparera och tillverka nya plåtkonstruktioner till SSABs produktionsutrustning. Dina huvudsakliga ansvarsområden Reparera och tillverka nya plåtkonstruktioner till SSABs produktion. Arbeta med förbättringar på konstruktioner och utrustning. Arbeta med hög säkerhetsmedvetenhet genom att använda rätt säkerhetsutrustning och följa säkerhetsrutiner. Avrapportering och beställningar i vårat datasystem IFS 8 (intern utbildning kommer att ges i detta). Om dig Har några års erfarenhet som plåtslagare/svetsare. Har kunskap inom MIG, TIG och MMA-svetsning. Du är självständig, noggrann och ansvarstagande samt har ett öga för detaljer. Kan läsa och förstå ritningar och tekniska specifikationer. Innehar B-körkort. Du besitter goda datakunskaper. Du behöver behärska svenska i tal och skrift. Har du erfarenhet av plåtutbredning är detta meriterande. Vårt erbjudande På SSAB är mångfald och inkludering en del av vår kultur. Vi använder våra värderingar – drivande, äkta och steget före – i vårt dagliga beslutsfattande, alltid med kunden i fokus. Det gör oss alla till lagspelare, med en gemensam strävan att förbättra oss. När du börjar på SSAB blir du en del av en organisation med passionerade problemlösare som arbetar tillsammans med viktiga utmaningar. Vi kommer att stödja din tillväxt genom att erbjuda en säker och vänlig arbetsplats som bidrar till balansen mellan arbete och privatliv. På SSAB har du möjlighet att bredda dina kunskaper och växa. Vi erbjuder ett brett spektrum av uppskattade förmåner till våra medarbetare. Här är några exempel på det: Vinstdelning Flexibla villkor för arbetstidsförkortning Friskvårdsbidrag Rekryteringsprocessen 1. Ansök 2. Intervju 3. Referenstagning 4. Hälsoundersökning 5. Signera Bakgrundskontroll kan komma att genomföras som en del i rekryteringsprocessen. Har du frågor angående tjänsten? Kontakta Thomas Broström, Chef Maskin- & Plåtverkstad, tfn 070-358 23 12 Kontakta Jörgen Sundbom, Planerare Maskin- & Plåtverkstad, tfn 070-358 25 65 Vi undanbeder oss kontakter från rekryteringsföretag, annonssäljare och liknande beträffande denna annonsering. Facklig information lämnas av IF Metall som nås via vår växel på tfn 0920-920 00. Några ord från din blivande chef "Jag som blir din närmaste chef heter Thomas Broström. Är du en god lagspelare och vill ta ansvar för att utveckla dig själv och vår verksamhet kan detta vara något för dig. Välkommen med din ansökan." SSAB är ett Norden- och USA-baserat stålföretag som bygger en starkare, lättare och mer hållbar värld genom förädlade stålprodukter och tjänster. Tillsammans med våra partners har SSAB utvecklat SSAB Fossil-free™ steel och planerar att återuppfinna värdekedjan från gruvan till slutkunden, vilket i stort sett eliminerar koldioxidutsläpp från vår egen verksamhet. SSAB Zero™, ett till stor del koldioxidutsläppfritt stål baserat på återvunnet stål, stärker ytterligare SSABs ledande position och vårt heltäckande hållbara erbjudande oberoende av råvaran. SSAB har anställda i över 50 länder och produktionsanläggningar i Sverige, Finland och USA. SSAB är börsnoterat på Nasdaq Stockholm och sekundärnoterat på Nasdaq Helsingfors. Följ med oss på resan! www.ssab.com, Facebook, Instagram, LinkedIn, X och YouTube.

1 juli 2025
Sista ansökan:
15 augusti 2025
Inköpare
Försvarsmakten
Inköpare och upphandlare

Inköpare Är du intresserad av att arbeta som inköpare i en stor och välutvecklad inköpsorganisation och samtidigt vara med och göra Försvarsmakten till Sveriges bästa arbetsgivare? Vill du dessutom bidra till att försvara Sverige, landets intressen, vår frihet och rätt att leva som vi själva väljer. Om FMLOG och Inköpsenheten: Försvarsmaktens inköpsenhet är placerad inom förbandet FMLOG (Försvarsmaktens Logistik) och ansvarar för Försvarsmaktens upphandlingar och inköp i enlighet med gällande upphandlingslagstiftning.  Det arbete vi genomför är avgörande för Försvarsmaktens försörjning samt strategiska och operativa framgång. Vi arbetar enligt en väletablerad kategoristyrningsmetodik. Inköpsenheten består av sju avdelningar geografiskt spridda i Sverige. Vi söker nu en inköpare till vår avdelning Arbetsplatsservice. Vi är prestigelösa, hjälpsamma och värdesätter ömsesidigt förtroende. Vårt dagliga arbete präglas av kontinuerlig kompetensutveckling samtidigt som vi ser vikten av välmående och balans – därför tillämpar vi flexibel arbetstid och har möjlighet till träning tre timmar i veckan på arbetstid. Huvudsakliga arbetsuppgifter: I din roll som inköpare kommer du bland annat • Tillsammans med övriga medarbetare i avdelningens inköparteam planera och prioritera inkomna inköpsärenden. • Genomföra direktupphandlingar och avrop genom förnyad konkurrensutsättning eller rangordning inom dina tilldelade kategoriområden och enligt gällande, lagar, beslut, rutiner och instruktioner. • Informera, vägleda och styra Försvarsmaktens beställare om beslutade beställningskanaler och tecknade avtal samt besvara inköpsrelaterade frågor. • Hantera ordererkännanden, reklamationer, avvikelser och underlätta fakturahanteringen. • Rapporterar brister och förbättringspotentialer i våra avtal och implementera beslutade förbättringsaktiviteter i beställningsflödet. • Utbilda beställare och avropare i inköpssystemet. • Delta i olika arbetsgrupper och Försvarsmaktsövningar. KRAV Kvalifikationer: Egenskaper som krävs för tjänsten inkluderar; • Relevant akademisk utbildning, yrkesutbildning med kommersiell inriktning eller motsvarande kunskaper inhämtade från relevant arbetslivserfarenhet. • Goda kunskaper i MS Office (PowerPoint, Excel och Word). • God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska. Personliga egenskaper: Du är en driven person med gott omdöme som tycker om att både leda och vara del av ett team. Du är duktig på att planera, strukturera och prioritera ditt arbete. Du har förmåga att arbeta i ett högt tempo, göra rätt prioriteringar, samt leverera med hög kvalitet. Som person är du stabil, lösningsorienterad, serviceinriktad, energisk och lojal. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper samt att du kompletterar de andra personerna inom enheten och på avdelningen. Meriterande: Det är meriterande om du har någon eller några av dessa erfarenheter: • Kategoristyrt inköpsarbete. • Kunskaper inom Lagen om offentlig upphandling (LOU) eller Lagen om upphandling på försvars och säkerhetsområdet (LUFS). • Erfarenhet av SAP eller andra affärssystem. • Erfarenhet av att ha arbetat i stora komplexa organisationer. Övrigt: Tillträde snarast enligt överenskommelse. Tjänsten är en tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning. Befattningen är placerad i Boden. Arbetsprov kan förekomma vid rekryteringen. Upplysningar om tjänsten och rekryteringsprocessen Vill du veta mer är du välkommen att kontakta Jonas Berglund, Avdelningschef, eller Carl Wadhagen, HR-generalist. Fackliga representanter nås via växeln: 0505 - 45 10 00 SACO Madeleine Bagge OFR/S Helena Strid SEKO Eva Britt Steen OFR/O Stefan Joon Varmt välkommen med din ansökan senast 2025-07-28 Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. -------------------------------------------------------- Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: FMLOG stödjer krigsförband i att utföra sina uppgifter i alla beredskapsnivåer. Vi bidrar till ökad uthållighet genom att planera, förrådshålla, leverera och samordna behovet av förnödenheter och transporter. FMLOG:s unika kompetens med civil och militär expertis bidrar till leveranssäkerhet och tillgänglighet. Tillsammans tillser vi att Försvarsmaktens operativa förmåga nationellt och internationellt bibehålls. I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård samt bra balans mellan arbete och privatliv. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

1 juli 2025
Sista ansökan:
28 juli 2025
Strategisk Inköpare
Försvarsmakten
Inköpare och upphandlare

Strategisk Inköpare Vill du använda din kompetens som strategisk inköpare för att säkra Sveriges nationella säkerhet. Hos Försvarsmakten kommer du ha en nyckelroll där ditt arbete gör skillnad varje dag. Vi söker nu en erfaren kandidat för att stärka vår inköpsorganisation och därmed även Försvarsmaktens förmåga. Om enheten Försvarsmaktens inköpsenhet är placerad inom förbandet FMLOG (Försvarsmaktens Logistik) och ansvarar för Försvarsmaktens upphandlingar och inköp i enlighet med gällande upphandlingslagstiftning.  Det arbete vi genomför är avgörande för Försvarsmaktens försörjning samt strategiska och operativa framgång. Vi arbetar enligt en väletablerad kategoristyrningsmetodik.  Inköpsenheten består av sju avdelningar geografiskt spridda i Sverige. Vi söker nu en strategisk inköpare till vår avdelning Arbetsplatsservice. Vi är prestigelösa, hjälpsamma och värdesätter ömsesidigt förtroende. Vårt dagliga arbete präglas av kontinuerlig kompetensutveckling samtidigt som vi ser vikten av välmående och balans – därför tillämpar vi flexibel arbetstid och har möjlighet till träning tre timmar i veckan på arbetstid.  Huvudsakliga arbetsuppgifter I din roll som strategisk inköpare kommer du bland annat: • Självständigt planera och genomföra komplexa upphandlingar, från utveckling av kommersiella strategier, genomförande av behovsanalyser och marknadsundersökningar inför upphandling, till att utveckla anbudsdokument, utföra anbudsutvärderingar, och leda leverantörsförhandlingar. • Ansvara för att upprätthålla starka affärsrelationer med dina leverantörer och säkra kontinuerlig uppföljning av dina avtal och leverantörer. • Bygga starka relationer med leverantörer och uppdragsgivare. • Delta i olika arbetsgrupper och Försvarsmaktsövningar. Kvalifikationer För att lyckas i denna position behöver du ha: • Akademisk examen med inriktning på juridik, ekonomi, logistik, inköp eller relaterat område, eller en yrkesutbildning med kommersiell inriktning och relevant arbetslivserfarenhet. • Relevant erfarenhet av att genomföra komplexa upphandlingar samt erfarenhet av offentlig upphandling inom LOU eller LUFS • Utmärkta kommunikationsfärdigheter i tal och skrift på svenska, samt goda kommunikationsfärdigheter i tal och skrift på engelska. • Gedigna kunskaper i MS Office, inklusive Powerpoint, Excel och Word. Personliga egenskaper Vi söker en person som är uthållig, analytisk, har hög integritet samt har förmågan att samarbeta och bygga starka relationer. Som person är du flexibel och har tydligt fokus på att leverera resultat. Du är energisk och driven med förmåga att strukturera ditt arbete på ett effektivt sätt. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Meriterande Övriga meriterande kunskaper inkluderar: • Kategoristyrt inköp • Avtalsrätt eller förvaltningsrätt • Arbete i stora organisationer • Arbete i organisationer i förändring Instruktioner för ansökan För att skapa en så rättvis urvalsprocess som möjligt arbetar vi med urvalsfrågor som ersätter det personliga brevet. Vi vill därför att du besvarar de totalt 10 urvalsfrågorna, där det är blandat mellan Ja/Nej frågor, graderande frågor samt fritextfrågor. Utöver det bifogar du endast ditt cv. Övrigt: Tillträde snarast enligt överenskommelse. Tjänsten är en tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning. Befattningen är placerad i Boden. Arbetsprov kan förekomma vid rekryteringen. Upplysningar om tjänsten och rekryteringsprocessen Vill du veta mer är du välkommen att kontakta Jonas Berglund, Avdelningschef, eller Carl Wadhagen, HR-generalist. Fackliga representanter nås via växeln: 0505 - 45 10 00 SACO Madeleine Bagge OFR/S Helena Strid SEKO Eva Britt Steen OFR/O Stefan Joon Välkommen med din ansökan senast 2025-07-28 Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. -------------------------------------------------------- Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: FMLOG stödjer krigsförband i att utföra sina uppgifter i alla beredskapsnivåer. Vi bidrar till ökad uthållighet genom att planera, förrådshålla, leverera och samordna behovet av förnödenheter och transporter. FMLOG:s unika kompetens med civil och militär expertis bidrar till leveranssäkerhet och tillgänglighet. Tillsammans tillser vi att Försvarsmaktens operativa förmåga nationellt och internationellt bibehålls. I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård samt bra balans mellan arbete och privatliv. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

1 juli 2025
Sista ansökan:
30 juli 2025
SSAB - Quality Coordinator
SSAB Emea AB
Planerare och utredare m.fl.

We are seeking a highly motivated and detail-oriented Quality Coordinator to join our team for a large-scale construction project. The successful candidate will be responsible for ensuring that all aspects of quality related to the project’s scope—including design, construction, equipment delivery and installation, as well as operational phases—are effectively managed. This role will play a key part in supporting project management and construction teams in quality control and assurance while fostering a strong culture of quality awareness throughout the building process. Becoming part of the SSAB family means joining a journey. A journey that we believe is essential for the sustainability of this planet. Steel has been one of the most important materials for developing our society and it will continue to be so. In the roofs over our heads, in the bridges connecting our cities and in the cars of tomorrow. At SSAB we are proud of our history and leadership in high-strength steel. But we are also aware that the production of steel is one of the largest emitters of greenhouse gases in the world. That has to change. That is why we have developed the world’s first fossil free steel production and has committed to becoming largely fossil-free. As part of SSAB you will be instrumental in realizing this goal and push for the green transformation of the whole steel industry. About the position This role will collaborate closely with the PMO team, construction teams, contract management, HSE departments, procurement, contractors, and OEMs to ensure quality standards are met throughout the project lifecycle. Please note that we are taking a summer break in our recruitment process during the Swedish industrial vacation period, which runs from July 1st to early August. This means that we will not be reviewing applications or conducting interviews during the month of July. The recruitment process will resume in early August. Thank you for your patience and understanding regarding any delays. Main responsibilities Develop and maintain a Quality Management Plan (QMP) to ensure adherence to quality standards throughout the project lifecycle, including design, construction, and equipment installation. Collaborate with design and construction teams to verify compliance with quality standards, review documentation, conduct inspections, and resolve issues. Oversee installation, integration, and testing of equipment, ensuring adherence to protocols and resolving any issues during commissioning and start-up. Identify and address deviations and non-conformities, implementing corrective actions and maintaining detailed records. Evaluate and monitor suppliers and contractors, conducting audits and overseeing material inspections to ensure compliance with quality standards. Prepare and present quality reports and documentation for internal and external stakeholders, including OEMs and contractors. Conduct post-project reviews to document lessons learned and identify areas for improvement. About You Bachelor's degree in Engineering, Industrial Management, Construction Management, or a related field. Proven experience in quality assurance and control within design, construction, and equipment installation, particularly in complex, large-scale projects. Expertise in quality control methodologies, inspection techniques, and testing procedures. Strong knowledge of quality and sustainability management systems (e.g., ISO 9001, Six Sigma, Lean Manufacturing). Excellent analytical, communication, and decision-making skills with the ability to build strong partnerships internally and externally. Our offer At SSAB we strive for a diverse and inclusive environment. We use our values – driven, true and ahead – in making everyday decisions, keeping the customer at the heart of what we do. This makes us all team players, each with the drive to improve. When joining SSAB you will become part of an organization of passionate problem solvers working together on important challenges. We will support your growth by providing a safe and friendly workplace that contributes to work-life balance. If you set out to achieve it, at SSAB you will have the possibility of broadening your skills and grow within your field or beyond. We offer a wide range of appreciated benefits to our employees. Some examples of these are listed here: Profit sharing Life balance through reduction of working hours Wellness grants Recruitment process 1. Apply 2. Interview 3. Come and meet us 4. Health Examination 5. Reference check 6. Sign Background check may be a part of the recruitment process. Got questions about this position? Contact Rodrigo Ramalho, Director PMO, Transformation Office via mail - [email protected] Contact Petra Fekete, Talent Acquisition Partner, Transformation Office, Group Functions via mail - [email protected] We decline contacts from recruitment agencies and ad sellers regarding this advertisement. Trade union information is provided by Akademikerföreningen, Unionen and Ledarna, which can be reached via our switchboard on phone +46 920 920 00. Words from your future manager “At SSAB, we’re on an incredible transformation journey toward fossil-free steel. For me personally, being part of this project through the Transformation Office is one of the most exciting and meaningful opportunities I’ve ever experienced. It’s not just about revolutionizing SSAB’s production to green steel. It’s about creating a lasting positive impact on society and Sweden as a whole. As the Project Management Office (PMO) leader, my goal is to build a high-functioning PMO that truly drives this transformation. To make this vision a reality, I’m looking for passionate and motivated individuals to join our incredible multi-cultural team. Together, we’ll steer, lead, and control the project with a shared sense of purpose and determination. Our PMO oversees six distinct functional areas, and your team will be around 7-10 people from start, plus consultants. It plays a vital role in ensuring that we stay on track with cost, time, and quality while delivering on this transformative journey. If this sounds like a journey you’d like to be part of, I can’t wait to hear from you!”

1 juli 2025
Sista ansökan:
15 augusti 2025