Skolsköterska till centrala barn- och elevhälsan
Strängnäs kommun
Skolsköterskor

Vill du ha en viktig roll i Strängnäs kommuns barn- och elevhälsoarbete och i vår kommuns arbete med skolutveckling? Vill du arbeta förebyggande och främjande med våra elevers hälsa? Då är detta en tjänst för dig! Du kommer att tillhöra centrala barn- och elevhälsan (CBEH), tillsammans med övriga skolsköterskor, skolpsykologer, skolläkare och din chef är verksamhetschef för elevhälsans medicinska insats. Du har din placering och arbetsplats på den/de skolan/skolor du arbetar på. Du har som skolsköterska har även ett nära samarbete med övriga skolsköterskor inom Strängnäs kommun, genom gemensamma nätverksträffar. Vi erbjuder en stimulerande och trevlig arbetsmiljö med kompetenta kollegor. Du erbjuds även ett friskvårdsbidrag om 2000 kr per år. En av våra fina kollegor ska vara föräldraledig och vi söker därför en en vikarie under perioden oktober 2025 - juni 2026. ARBETSUPPGIFTER Du arbetar främjande och förebyggande i syfte att skapa en god miljö för elevers hälsa, lärande och utveckling genom hälsobesök, vaccinationer, hälsouppföljningar samt arbetet i elevhälsateamet på skolan. I elevhälsoteamet (EHT) bidrar du med din kompetens inom medicin, omvårdnad och elevhälsa där har du även har ett nära samarbete med rektor, bitr. rektor, kurator, specialpedagog, psykolog, vårdnadshavare samt region och myndigheter utanför skolan, såsom socialtjänst, habilitering, BUP och primärvård. Du kommer att ha ett nära samarbete med skolsköterskor inom Strängnäs kommun genom verksamhetsträffar och gemensamma APT där även medarbetare från centrala barn-och elevhälsan deltar. Vi erbjuder dig som ny skolsköterska hos oss en introduktionsutbildning och ett mentorskap, beroende på tidigare arbetslivserfarenheter av yrket eller önskemål från dig som ny medarbetare. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är/har: • legitimerad sjuksköterska med specialistsjuksköterskeutbildning inom Hälso- och sjukvård för barn och ungdom, Distriktssköterska eller Skolsköterskeprogrammet. • god datorvana. • god förmåga att uttrycka sig i tal och skrift i svenska. Det är meriterande om du har: • erfarenhet från att ha arbetat som skolsköterska och/eller annat stödjande arbete med barn och ungdomar. • erfarenhet av att arbeta i exempelvis system PMO. • B-körkort. Dina personliga egenskaper är viktiga och vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Du ser samarbete som en självklar förutsättning för arbetet, såväl med olika professioner som med dina närmaste kollegor. Du är självgående, visar prov på personlig mognad, har en kommunikativ förmåga och känner och visar empati för elever med stödbehov. I ditt arbete är du strukturerad, arbetar med omdöme och ser att din roll är att ge stöd och service åt andra. Vi söker dig som tycker att skolan har en avgörande betydelse för elevers framtid, som känner starkt för vikten av lärande och utbildning och som därmed tycker att skolan är en av de viktigaste arenorna att arbeta inom. Du tar egna initiativ och delar gärna med dig av dina erfarenheter. Urvalet sker löpande, så du är varmt välkommen in med din ansökan redan idag! ÖVRIGT Strängnäs kommun har drygt 39 000 invånare och är strategiskt belägen i Mälardalen med utmärkta kommunikationsmöjligheter. Här är det nära till storstaden Stockholm nås med tåg på under 50 minuter, och ännu närmare ligger Eskilstuna. Vår kommun är en attraktiv plats för både boende och arbete, där du får möjlighet att göra verklig skillnad för samhället och dess invånare. Hos oss finns en mängd meningsfulla och utmanande arbetsuppgifter, med möjligheter att växa och utvecklas i din yrkesroll. I Strängnäs kommun arbetar över 2 500 kunniga och engagerade medarbetare, som alla bidrar till att skapa en positiv vardag för invånarna. Vi värdesätter en arbetsplats där alla känner sig inkluderade och där det finns utrymme att påverka. Vi arbetar aktivt utifrån en värdegrund som präglas av respekt, öppenhet, utveckling och tydlighet. Vi ser i vår årliga medarbetarundersökning att våra medarbetare trivs. Vi hoppas att du vill vara en del av vårt team och tillsammans med oss bygga framtidens Strängnäs. Tillsammans skapar vi en starkare kommun och gör varandra bättre. Strängnäs kommun tillämpar rökfri arbetstid för att skapa en hälsosam arbetsmiljö för alla medarbetare, kollegor och brukare. Ansökningsprocess och personuppgiftshantering • Som sökande ansvarar du för att dokumentera din kompetens tydligt, så att vi kan göra en saklig och rättvis bedömning av din ansökan. • Vid arbete med barn och ungdomar krävs utdrag ur polisens belastningsregister innan anställning. • Strängnäs kommun hanterar dina personuppgifter i enlighet med gällande lagstiftning. Du kan läsa mer om vår personuppgiftshantering på vår hemsida. Strängnäs kommun har valt mediekanaler för denna rekrytering och undanber därför kontakt med annonssäljare och rekryteringstjänster. Vi ser fram emot att få veta mer om dig och hur du vill bidra till Strängnäs framtid.

19 juni 2025
Sista ansökan:
20 juli 2025
Dansktalande kundtjänstmedarbetare på 50% till kund i Eskilstuna sökes!
Arena Personal Sverige AB
Kundtjänstpersonal

Nu söker vi sig som kan danska och är en riktig fena på kundservice!  Detta är ett uppdrag hos vår kund i Eskilstuna där vi nu söker en serviceinriktad problemlösare som hjälper till att skapa den bästa kundupplevelsen som bara är möjlig.  En riktig nyckelroll där du får göra skillnad!  Om tjänsten Du kommer att vara en del av detta fantastiska team som arbetar med kundservice mot olika länder och språk. Ditt arbete kommer då innefatta: Besvara kundfrågor via telefon, e-post, chatt samt sociala medier Hantera klagomål och reklamationer Bistå med hjälp om produkter, tjänster och processer Lösa kundproblem snabbt och effektivt Ta vidare komplicerade ärenden till rätt avdelning Samla in värdefull feedback och följa upp kundärenden Aktivt förbättrings- och effektiviseringsarbete Administrativa uppgifter som exempelvis dokumentera kundkontaker i CRM-system, uppdatera kundinformation och rapporter.  Denna tjänst kommer omfatta ett arbete på 50%.  Vem är du?  Vi tror att du först och främst är kan hantera det danska språket i tal och skrift, och för denna del även det svenska språket då detta är centralt inom koncernen. Vi ser även gärna att du har erfarenhet av liknande kundtjänstrelaterat arbete sedan tidigare och kan hantera kundfeedback och förbättringsarbete. Du är en lösningsorienterad, ansvarstagande, flexibel person som kan ta snabba och genomtänkta beslut under stunder av högt tempo.  Meriterande om du även har erfarenhet av system som Salesforce, Dixa eller liknande.  Vi ser gärna att du har: Erfarenhet/utbildning av kundservicearbete, kommunikation eller feedbackhantering Erfarenhet av system så som Salesforce, Dixa eller liknande, detta är dock enbart meriterande.  Behärskar danska språket i såväl tal som skrift Vi kommer löpande gå igenom alla ansökningar - så ansök redan idag!

19 juni 2025
Sista ansökan:
6 december 2025
Finsktalande kundtjänstmedarbetare på 100% till kund i Eskilstuna!
Arena Personal Sverige AB
Kundtjänstpersonal

Nu söker vi sig som kan finska och är en riktig fena på kundservice! Detta är ett uppdrag hos vår kund i Eskilstuna där vi nu söker en serviceinriktad problemlösare som hjälper till att skapa den bästa kundupplevelsen som bara är möjlig. En riktig nyckelroll där du får göra skillnad! Om tjänsten Du kommer att vara en del av detta fantastiska team som arbetar med kundservice mot olika länder och språk. Ditt arbete kommer då innefatta: Besvara kundfrågor via telefon, e-post, chatt samt sociala medier Hantera klagomål och reklamationer Bistå med hjälp om produkter, tjänster och processer Lösa kundproblem snabbt och effektivt Ta vidare komplicerade ärenden till rätt avdelning Samla in värdefull feedback och följa upp kundärenden Aktivt förbättrings- och effektiviseringsarbete Administrativa uppgifter som exempelvis dokumentera kundkontaker i CRM-system, uppdatera kundinformation och rapporter. Detta är två tjänster där ena innefattar en tjänst på 50% Vem är du? Vi tror att du först och främst är kan hantera det finska språket i tal och skrift, och för denna del även det svenska språket då detta är centralt inom koncernen. Vi ser även gärna att du har erfarenhet av liknande kundtjänstrelaterat arbete sedan tidigare och kan hantera kundfeedback och förbättringsarbete. Du är en lösningsorienterad, ansvarstagande, flexibel person som kan ta snabba och genomtänkta beslut under stunder av högt tempo. Meriterande om du även har erfarenhet av system som Salesforce, Dixa eller liknande. Vi ser gärna att du har: Erfarenhet/utbildning av kundservicearbete, kommunikation eller feedbackhantering Erfarenhet av system så som Salesforce, Dixa eller liknande, detta är dock enbart meriterande. Behärskar finska språket Vi kommer löpande gå igenom alla ansökningar - så ansök redan idag!

19 juni 2025
Sista ansökan:
6 december 2025
Säljare till Kinnarps i Nyköping
Thread AB
Företagssäljare

Bli en nyckelspelare för framtidens hållbara arbetsmiljöer – Kinnarps Nyköping söker Säljare Vill du vara med och förändra en hel bransch? Marknaden skriker efter hållbara lösningar – och vi på Kinnarps tar ledningen. Nu söker vi dig som vill kombinera affärer med värderingar – och jobba med ett av marknadens mest respekterade erbjudanden. Hos oss får du chansen att göra verklig skillnad – för människor, organisationer och miljö. Om oss – Kinnarps i NyköpingKontorsfackhandlarna i Nyköping AB är ett privatägt bolag som verkar under det starka Kinnarps-varumärket. Vi täcker Nyköping, Oxelösund, Trosa och Gnesta – en expansiv region där efterfrågan på hållbara, genomtänkta arbetsmiljöer växer snabbt. På Gumsbacken i Nyköping har vi ett modernt showroom som vi delar med Gibon Nyköping. Kinnarps är Europas ledande helhetsleverantör av inredningslösningar för kontor, utbildning och vård. Sedan 1942 har vi kombinerat kvalitet, ergonomi och design med ett genuint miljötänk. All tillverkning sker i Sverige och vi verkar i över 40 länder. Vad erbjuder rollen?Det här är en säljroll med stor variation och mycket frihet. Du är med och driver vår affär lokalt, från första kundkontakt till färdig leverans. Du rapporterar till vår lokala VD och arbetar nära såväl kollegor som projektledare, inredare och leverantörer. Rollen innebär att: Du proaktivt säljer värdeskapande helhetslösningar inom arbetsplatsdesign – från ergonomiska kontorsmiljöer till skolor och omsorgsmiljöer. Du identifierar behov, håller presentationer, tar fram lösningsförslag tillsammans med våra inredare och följer affären hela vägen i mål. Du bearbetar både befintliga och nya kunder, framför allt beslutsfattare inom offentlig och privat sektor. Du bidrar till att våra kunder skapar hållbara och inspirerande miljöer där människor trivs och presterar. Du arbetar i ett team med högt i tak, prestigelös kultur och en inkluderande anda. Vi erbjuder: Ett starkt och hållbart varumärke i ryggen. Ett erfaret, värderingsstyrt team i Nyköping. Möjlighet att kombinera affärer med kreativitet, samhällsnytta och långsiktiga relationer. Friskvårdsbidrag erbjuds efter avslutad provanställning. En sund balans mellan arbete och privatliv. Vem är du? Du är driven och affärsmässig – men också nyfiken, relationsskapande och passionerad kring hur människor arbetar och mår. Du kanske inte har sålt inredning tidigare, men du har ett öga för färg, form och funktion. Du kanske: Gillar smart design och inspireras av arkitektur och ergonomi. Följer trender inom kontor, hemarbete eller arbetsmiljö. Du känner troligen igen dig i detta: Du har erfarenhet av försäljning, gärna B2B, och trivs med att jobba långsiktigt med dina kunder. Du är strukturerad och målinriktad – du planerar, följer upp och är uthållig. Du är kommunikativ och trygg i att presentera idéer och lösningar i personliga möten, exempelvis i vårt showroom eller runt ett fikabord. Du är lösningsorienterad och har förmågan att förstå kundens behov – ofta innan de själva gör det. Meriterande: Erfarenhet av försäljning till offentlig sektor eller projektbaserad försäljning. Vana att jobba i CRM-system. Intresse för eller erfarenhet av inredningsprogram eller designverktyg. Du har: Goda kunskaper i svenska i tal och skrift. B-körkort. Varför välja Kinnarps? Till skillnad från många andra aktörer säljer vi inte bara möbler – vi skapar helhetslösningar som ger långsiktigt värde för våra kunder. Våra kunder ska uppleva ett ökat värde i sin verksamhet när de samarbetar med oss. Vår kunskap guidar dem till hållbara inköp och inkluderar ergonomi, ekonomi, arbetsmiljö och miljö. Vi är certifierade enligt ISO 9001 och 14001, vilket innebär att vi arbetar systematiskt med förbättringar – både internt och för våra kunder. Med svensk produktion, ett starkt hållbarhetsfokus och ett gediget helhetstänk hjälper vi våra kunder att bygga smarta, vackra och funktionella arbetsmiljöer. Du får jobba med något som betyder något – och du får växa tillsammans med oss. Ingen dag är den andra lik. Placeringsort:Nyköping, med kundmöten i närområdet. Körkort krävs. Anställningsform och förmåner: Heltid, tillsvidare med 6 månaders provanställning Arbetstid: Kontorstider, med viss flexibilitet Kollektivavtal: Ja Friskvårdsbidrag: Ja (efter provanställning) Vill du skapa framtidens arbetsmiljöer tillsammans med oss? Välkommen att höra av dig – vi intervjuvar löpande och ser fram emot att lära känna dig! Rekryteringen görs i samarbete med Tillväxt Nyköping. Urvalet sker löpande och dina svar på ansökningsfrågorna ligger till grund för bedömning av din ansökan. Den tjänst du söker är hos en av de arbetsgivare som Tillväxt Nyköping samarbetar med. Om du blir erbjuden jobbet blir det alltså denna arbetsgivare – inte Tillväxt Nyköping – som anställer dig.

19 juni 2025
Sista ansökan:
3 december 2025
Teamchef Kommunikation till Cyclife Sweden AB
2Complete AB
Informations-, kommunikations- och PR-chefer

Vill du vara med och forma framtidens kommunikationsstrategi i ett växande företag med höga ambitioner? Cyclife söker nu en strategisk och operativ Teamchef inom Kommunikation som vill ta ett helhetsansvar för Cyclifes interna och externa kommunikation. Vad erbjuder vi? Stort miljöperspektiv Förskottssemester 48 arbetsfria timmar per år utöver de röda dagarna Arbetstidsförkortning 24 timmar per år Maximerat friskvårdsbidrag på 5000 kr Fri tillgång till lokalt gym Subventionerat pris på lunchkuponger på lokal restaurang Laddstolpar för laddning av elbil eller laddhybrid Flexibla arbetstider/ Hybrid. Cyclife Sweden AB är ett bolag inom EDF-koncernen (Électricité de France), en av världens största arbetsgivare och en tung aktör inom energisektorn. Cyclife är i en stor tillväxtfas och bedriver kärnteknisk verksamhet vid Studsviksområdet utanför Nyköping och är dag ett bolag med drygt 220 anställda. Företaget har världsunik specialistkompetens rörande avveckling av radiologiska anläggningar och hjälper sina kunder att minimera miljöpåverkan från deras radiologiska verksamhet. Den svenska anläggningen är belägen i skärgården utanför Nyköping. Cyclifes ambition är säkerhet kombinerat med långsiktigt ansvar för människor och miljö samt att skona våra naturresurser genom en hög grad av återvinning. Mer information ges vid personlig kontakt.   Vem söker vi?  Relevant akademisk utbildning inom kommunikation, PR, marknadsföring eller liknande Flera års erfarenhet av kvalificerat kommunikationsarbete Erfarenhet av att arbeta med både intern och extern kommunikation God förståelse för digitala kanaler och sociala medier Förmåga att bygga relationer och samarbeta med olika delar av organisationen Mycket god kommunikativ förmåga i både tal och skrift, på svenska och engelska Förmåga att arbeta proaktivt och självständigt samt driva flera processer parallellt God datorvana och kunskap i MS Office och Adobe Creative Cloud (CC) B-körkort. Det är meriterande om du: Har erfarenhet av ledande roll på en kommunikationsavdelning Har erfarenhet av fotografering och filmning samt foto- och videoredigering Har erfarenhet av att planera och samordna mässor/event God franska i tal och skrift. Vi söker dig som är en trygg och självgående ledare med erfarenhet av strategiskt kommunikationsarbete. Du har ett starkt intresse för både intern och extern kommunikation och trivs i en roll där du får kombinera operativt arbete med långsiktig utveckling. Som person är du relationsskapande, strukturerad och flexibel. Du har ett positivt mindset och motiveras av att göra skillnad, både i det dagliga arbetet och i organisationens övergripande utveckling. Du hanterar ett högt tempo och många kontaktytor med trygghet och engagemang. Du är van att ta initiativ, arbeta proaktivt och driva frågor framåt.   Vad innebär rollen?  Strategiskt ansvar för företagets kommunikation, både internt, externt och mot kund. Utveckla och implementera PR- och kommunikationsstrategier. Säkerställa tydlig, konsekvent och målgruppsanpassad kommunikation. Leda och utveckla internkommunikationen för att stärka kultur och informationsflöde. Ansvara för medierelationer, varumärkesbyggande, marknadsföring och kriskommunikation. Driva digital kommunikation och närvaro i sociala medier. Företräda företaget i externa sammanhang och driva initiativ framåt. Som Teamchef Kommunikation leder du och har personalansvar för kommunikationsteamet som består av en kommunikatör. Du arbetar nära affärsområdeschefen och ledningen för att säkerställa att kommunikationsinsatserna stödjer företagets övergripande strategi och mål. I rollen rapporterar du till affärsområdeschef för HR & kommunikation och ansvarar för att bygga upp en proaktiv, samordnad och målgruppsanpassad kommunikationsstruktur. Detta är en rekrytering med start omgående eller enligt överenskommelse. Denna rekryteringsprocess innehåller bakgrundskontroll som sammanställer tidigare offentligt brottsregister. Bakgrundskontrollen består av offentlig information som hanteras konfidentiellt samt en säkerhetsintervju där ekonomisk stabilitet är ett krav. Detta är obligatoriskt för alla rekryteringsprocesser hos Cyclife Sweden AB. Intresserad? Skicka in ansökan snarast då urval sker löpande.

19 juni 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025
Vi söker tandsköterskor till våra kliniker!

Strängnäs och Mariefred Nu söker vi tandsköterskor till våra trevliga och moderna kliniker i Strängnäs och Mariefred. Strängnäs har vi en större och i Mariefred en mindre klinik. Tillsammans driver och utvecklar vi klinikerna och hos oss ska både kunder och medarbetare trivas! Dina arbetsuppgifter: • Främst assistans av tandläkare, arbete i sterilen, administrativt patientarbete. • Vi försöker i största mån arbeta så delegerat som möjligt för att utnyttja våra resurser på bästa sätt och för att få ett flexibelt arbete. Vi söker dig som: • har förmågan för att samarbeta, kommunicera och lyssna • är flexibel och serviceinriktad för kunder och arbetskamrater • kan anpassa sig till ändrade omständigheter och kunna ändra synsätt och förhållningssätt • har förmågan att se möjligheter i förändringar • har ett synsätt där du i din profession arbetar förebyggande och hälsofrämjande med ett hälsoekonomiskt tänkande • stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Vi erbjuder: • Ett arbete i ett välmående företag som satsar på medarbetarnas utveckling och arbetsmiljö. Hos oss ska alla trivas! • Vår värdegrund med betoning på samarbete, utveckling och professionellt arbetssätt är enkel att omsätta på kliniken • Det är viktigt för oss att skapa utrymme för din utveckling • Introduktion och handledning anpassar vi efter dina önskemål och behov • Friskvårspeng på 5 000 kr/år • Ett förmånligt kollektivavtal – ex fler semesterdagar efter 40 år • Kollektivavtalade försäkringar ger dig ett bra skydd • Ett av marknadens bästa tjänstepensionsavtal • Förmånsportal och en aktiv fritidsförening Förutsättningarna för att utvecklas i jobbet är de bästa. Här finns en bred kompetens och massor av erfarenhet. Introduktion anpassar vi efter dina önskemål och behov. Vi ser att utveckling av våra kunskaper är en nyckel till våra framgångar. Vi söker både tillsvidare och visstid och på heltid och tillträde sker enligt överenskommelse. Ange i din ansökan om du endast är intresserad av en klinikerna och om du endast är intresserad av tillsvidare eller av båda anställningsformerna. Utbildningskrav Utbildad tandsköterska Välkommen med din ansökan och CV. Vi behandlar ansökningarna löpande under ansökningstiden och därför bör du skicka din ansökan så fort som möjligt. Folktandvården Sörmland ansvarar för 157 000 kunder. Vi är störst i länet på tandvård och det är bara hos oss som du kan teckna Frisktandvårdsavtal – tandvård till fast pris. Vi har idag drygt 35 000 kunder som har valt frisktandvårdsavtal hos oss. Vi är ca 500 medarbetare vid 20 kliniker och vi omsätter drygt 500 Mkr. Vår ambition är att bli branschens mest attraktiva arbetsplats med ett öppet och utvecklande arbetsklimat. Vi strävar efter att vara ett hållbart företag för både medarbetare och vårt klimat varje dag. Tillsammans utvecklar vi Folktandvården Sörmland! Vi gör aktiva val vid exponering och rekryteringsstöd och undanber oss därför direktkontakt av bemannings- och rekryteringsföretag.

19 juni 2025
Sista ansökan:
13 juli 2025
Sjuksköterska sökes till privat boende i Strängnäs i höst !
Dedicare Sverige AB
Grundutbildade sjuksköterskor

Nu söker vi sjuksköterska till uppdrag på privat vårdboende i Strängnäs i höst. Vi söker dig som vill jobba dag/kväll alternativt ständig natt. Uppdraget är med start så fort som möjligt och sträcker sig till nästa år. Kvalifikationer Sjuksköterska med minst 2 års yrkeserfarenhet. Mycket goda kunskaper i svenska, både i tal och i skrift. Erfarenhet av arbete inom äldreomsorgen Personliga egenskaper God samarbetsförmåga med övriga arbetskamrater och yrkeskategorier. Personlig mognad med intresse och förmåga att möta patienter och anhöriga i svåra situationer. Förmåga att prioritera, delegera samt arbetsleda arbetskamrater i teamet. Flexibel och vilja att verka för verksamhetens behov. Van att arbeta med varierande arbetsuppgifter i varierande tempo. Vi erbjuder Vi tror att välmående människor gör ett bättre arbete, därför erbjuder vi alla våra konsulter följande:Kollektivavtal, tjänstepension, semesterersättning och friskvårdsbidrag Möjlighet att välja mellan veckolön och månadslön Du får en lön som är synonym med dina prestationer Du får spännande uppdrag som matchar ditt intresse och din kompetens Du får personlig och nära kontakt med din konsultchef Du får möjlighet att medverka på träffar och utbildningar som Dedicare anordnar för anställda konsulter Ansökan Du är varmt välkommen att skicka in din ansökan till oss. Ansök genom att klicka på knappen ”Skicka ansökan”.På vår hemsida www.dedicare.se/nurse presenterar vi alla våra lediga uppdrag.

19 juni 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025
Vi söker tandsköterskor till våra kliniker!

Strängnäs och Mariefred Nu söker vi tandsköterskor till våra trevliga och moderna kliniker i Strängnäs och Mariefred. Strängnäs har vi en större och i Mariefred en mindre klinik. Tillsammans driver och utvecklar vi klinikerna och hos oss ska både kunder och medarbetare trivas! Dina arbetsuppgifter: • Främst assistans av tandläkare, arbete i sterilen, administrativt patientarbete. • Vi försöker i största mån arbeta så delegerat som möjligt för att utnyttja våra resurser på bästa sätt och för att få ett flexibelt arbete. Vi söker dig som: • har förmågan för att samarbeta, kommunicera och lyssna • är flexibel och serviceinriktad för kunder och arbetskamrater • kan anpassa sig till ändrade omständigheter och kunna ändra synsätt och förhållningssätt • har förmågan att se möjligheter i förändringar • har ett synsätt där du i din profession arbetar förebyggande och hälsofrämjande med ett hälsoekonomiskt tänkande • stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Vi erbjuder: • Ett arbete i ett välmående företag som satsar på medarbetarnas utveckling och arbetsmiljö. Hos oss ska alla trivas! • Vår värdegrund med betoning på samarbete, utveckling och professionellt arbetssätt är enkel att omsätta på kliniken • Det är viktigt för oss att skapa utrymme för din utveckling • Introduktion och handledning anpassar vi efter dina önskemål och behov • Friskvårspeng på 5 000 kr/år • Ett förmånligt kollektivavtal – ex fler semesterdagar efter 40 år • Kollektivavtalade försäkringar ger dig ett bra skydd • Ett av marknadens bästa tjänstepensionsavtal • Förmånsportal och en aktiv fritidsförening Förutsättningarna för att utvecklas i jobbet är de bästa. Här finns en bred kompetens och massor av erfarenhet. Introduktion anpassar vi efter dina önskemål och behov. Vi ser att utveckling av våra kunskaper är en nyckel till våra framgångar. Vi söker både tillsvidare och visstid och på heltid och tillträde sker enligt överenskommelse. Ange i din ansökan om du endast är intresserad av en klinikerna och om du endast är intresserad av tillsvidare eller av båda anställningsformerna. Utbildningskrav Utbildad tandsköterska Välkommen med din ansökan och CV. Vi behandlar ansökningarna löpande under ansökningstiden och därför bör du skicka din ansökan så fort som möjligt. Folktandvården Sörmland ansvarar för 157 000 kunder. Vi är störst i länet på tandvård och det är bara hos oss som du kan teckna Frisktandvårdsavtal – tandvård till fast pris. Vi har idag drygt 35 000 kunder som har valt frisktandvårdsavtal hos oss. Vi är ca 500 medarbetare vid 20 kliniker och vi omsätter drygt 500 Mkr. Vår ambition är att bli branschens mest attraktiva arbetsplats med ett öppet och utvecklande arbetsklimat. Vi strävar efter att vara ett hållbart företag för både medarbetare och vårt klimat varje dag. Tillsammans utvecklar vi Folktandvården Sörmland! Vi gör aktiva val vid exponering och rekryteringsstöd och undanber oss därför direktkontakt av bemannings- och rekryteringsföretag.

19 juni 2025
Sista ansökan:
13 juli 2025
Innesäljare till Bonnier News Inhouse Sales
Bonnier News AB
Företagssäljare

Vi är en del av Nordens ledande mediekoncern, Bonnier News AB och söker nu fler företagssäljare till vårt kontor i Eskilstuna. Vi letar efter dig med vinnarmentalitet och höga ambitionsnivåer som motiveras av resultat. Du trivs i en arbetsmiljö med högt tempo och i en arbetsgrupp med stor gemenskap och teamkänsla. Om ossSedan starten 2014 har vi på Bonnier News Inhouse Sales, en central del av Nordens ledande mediekoncern Bonnier News AB, genomgått en stor expansion som markerar vår betydelse inom branschen. Vi har gått från att ha ett kontor med fem anställda till att idag ha närmare 100 anställda säljare fördelade på våra kontor i Västerås, Norrköping, Örebro och Eskilstuna. Vår vision är att bli den ledande säljorganisationen inom hela Bonnierkoncernen och med en total försäljning på 145 miljoner under 2024 finns det inget som kan stoppa oss! Som företagssäljare på Bonnier News Inhouse Sales har du möjligheten att påverka din egen lön genom en obegränsad provisionsmodell samt garantilön varje månad. Du får en utbildning i modern försäljningsteknik av våra erfarna säljcoacher och försäljningschefer som har över 10 års erfarenhet i branschen. Vi erbjuder en fantastiskt rolig arbetsplats med motiverande kollegor, roliga aktiviteter och spännande säljtävlingar. Som anställd på Bonnier News Inhouse Sales finns också utvecklingsmöjligheter inom hela Bonnier koncernen. Om rollenSom säljare på Bonnier arbetar du måndag-torsdag, 8.00-17.00 och fredagar 8.00-15.45. Du startar arbetsveckan tillsammans med dina kollegor på vårt kontor mitt i centrala Eskilstuna. Dagen inleds med en gemensam uppstart där vi går igenom veckans och dagens mål. Du kommer sedan dagligen att prata med företagare och privatpersoner i Sveriges näringsliv via telefon och erbjuda dem prenumerationer på Dagens industri, Dagens nyheter och Eventbiljetter till Bonnier välkända konferenser. Arbetsdagen varvas sedan med försäljning, coachande säljmöten, egna studier kring produkten du säljer och roliga aktiviteter och säljtävlingar.Vi är stolta över vår inspirerande arbetsmiljö, präglad av motiverande kollegor och spännande utmaningar som gör varje arbetsdag unik. Vem är du?Du trivs i en dynamisk och snabb arbetsmiljö där högt tempo, positiv energi och starkt kollegialt samarbete går hand i hand med goda försäljningsresultat. Du är en kommunikativ och övertygande telefonförsäljare med en förmåga att uttrycka dig klart och effektivt både muntligt och skriftligt. Genom aktivt lyssnande och förståelse för kundens behov, kan du skräddarsy lösningar som verkligen tillför värde. Som person är du målinriktad och driven, och du strävar inte bara efter att nå utan också att överträffa uppsatta mål. Din ihärdighet och arbetsvilja gör att du alltid håller fokus och ser till att uppgifterna löses effektivt och utan att ge upp. Du är noggrann och ordningsam, vilket gör att du alltid levererar kvalitet i ditt arbete, och du hanterar stressiga situationer på ett lugnt och stabilt sätt. Kvalifikationer: - God förmåga att kommunicera och bemöta kunder via telefon och mail/skrift. - Flytande kunskaper i svenska, både i tal och skrift. - Tidigare erfarenhet av uppsökande försäljning är meriterande. - Erfarenhet från sälj inom mediebranschen är meriterande. Övrig information Tjänsten är en tillsvidareanställning som börjar med en 6 månaders provanställning. Lönen baseras på garantilön och provision. Du kommer att tillhöra Bonnier News Inhouse Sales. Du rapporterar till försäljningschefen och kontoret ligger på Fristadstorget 2 i centrala Eskilstuna. Hos Bonnier News Inhouse Sales får tillgång till förmåner som ett generöst friskvårdsbidrag på 3000 kr, rabatter och extra ersättning vid föräldraledighet. Vi är anslutna till kollektivavtal via Almega och Unionen.Vill du veta mer om hur det är att jobba hos oss? Lyssna på vår podd Drömjobbet. Rekryteringen sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. För att få reda på mer om vår rekryteringsprocess, klicka här! Bonnier News Inhouse Sales är en del av Nordens ledande mediekoncern. Vi fokuserar på att erbjuda och sälja prenumerationer på cirka 200 varumärken inom Bonnier News, inklusive några av Sveriges mest välkända tidningar såsom Dagens Nyheter och Dagens Industri. Sedan starten 2014 har företaget genomgått en betydande expansion, vilket betonar dess centrala roll inom branschen. Vi har vuxit från ett kontor med fem anställda till över 100 medarbetare med en omsättning på 143 miljoner för 2023. Vi är fördelade på våra kontor i Eskilstuna, Örebro, Västerås och Norrköping. Vår vision är att bli den ledande säljorganisationen inom hela Bonnierkoncernen.

19 juni 2025
Sista ansökan:
15 december 2025
Köksmästare
Hotel Statt i Katrineholm AB
Köksmästare och souschefer

Köksmästare till Hotel Statts verksamheter Älskar du att laga mat till både den mindre konferensmiddagen och det stora bröllopet? Drivs du av att utveckla såväl verksamhet som kollegor? Då kan vi vara rätt för varandra! Nu söker vi nämligen en person till vårt köksmästarteam inom Hotel Statts enheter. Vi erbjuder dig en stimulerande och varierande arbetsplatser. * Stora Djulö Herrgård ligger beläget intill Djulösjön och är öppet hela sommaren, kring jul samt vid beställningar. Här lagar du mat till lunchgäster och konferensmiddagar men även till bröllopsmiddagar, fester och event. * Konferenscenter Safiren där vi har större möten med luncher och middagar, banketter och företagsevent. * Hotel Statt med vår vinbar och festvåning för grupper och konferenser. Att arbeta som kökschef i vårt team: Som köksmästare leder, utvecklar och följer du upp arbetet i köken. Du arbetar i driften och sköter menyplanering och inköp. Du jobbar nära kökschefen på Hotel Statt med att koordinera våra varulager så de används optimalt. Du har även ett personalansvar som förutom ledning innefattar ett ansvar för den fysiska och psykosociala arbetsmiljön. Som kökschef ansvarar du för: Tillagning och säkerställande av kvalitet på mat Inköp av varor till enheterna Utbildning och utveckling av personal Ordning och reda i kök och lager Schemaläggning Nyckeltal gällande råvara och personal Vem söker vi? Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av kockyrket, minst 3 år. Du har tidigare arbetat i en ledande befattning och har god förståelse för köksekonomi. Du är självklart insatt i HACCP hygien- och säkerhetsföreskrifter och allergener/specialkost. Du arbetar strukturerat och har lätt för att kommunicera och samarbeta med kollegor. För att nå de uppsatta målen för enheten behöver du gilla att motivera och utveckla ditt team. För att trivas i rollen behöver du gilla ett högt tempo och att arbeta när det är som mest att göra – under sommarsäsongen och november/december. Övrigt B-körkort är ett krav. Du behöver tala & skriva svenska obehindrat för att kunna kommunicera med såväl gäster som kollegor. Du behöver ha grundläggande, tekniska kunskaper för att lägga beställningar, scheman, skriva menyförslag och kommunicera digitalt. Vi lägger för denna tjänst stor vikt vid personlig lämplighet. Vi har kollektivavtal och är en rökfri arbetsplats. Om tjänsten Tjänsten är på heltid med fast månadslön (med inledande provanställning) Start enligt överenskommelse. Vi förstår att du som är intresserad har många frågor gällande tjänsten. För mer information och övriga frågor, kontakta Sarah Lagerbäck, VD, 0150-50441 eller [email protected]

19 juni 2025
Sista ansökan:
19 juli 2025