Stalltekniker, vikariat
Sveriges Lantbruksuniversitet
Växtodlare och djuruppfödare, blandad drift

Lövsta lantbruksforskning Vi söker dig som vill jobba på ett vikariat som stalltekniker från augusti 2025 till september 2026 i kostallet på SLU, Lövsta lantbruksforskning utanför Uppsala. Vi är närmare ett trettiotal medarbetare i teamet på Lövsta där hälften arbetar med mjölkkobesättningen på 300 kor med rekrytering och ca 6 medarbetare arbetar i grisstallet där grisbesättningen omfattar 110 suggor med integrerad produktion. Stallen är högt mekaniserade med bland annat mjölkningsrobotar (VMS) i kostallet. Verksamheten genomför årligen 20-talet forskningsprojekt och tar emot ett par tusen SLU studenter. Om jobbet Vi söker dig som vill arbeta med de vanliga sysslorna i en mjölkkobesättning som tillsyn i stallar och på bete, rengöring, registreringar, administration, vägningar och utfodring. Arbetet är schemalagt med helg- och beredskapsarbete. Visst arbete kan förekomma i Lövstas kyckling- och värphönsstall vars verksamhet är integrerad med kostallet. Det dagliga arbetet är varvat med arbetsuppgifter som är kopplade till forskningsverksamheten och som stöd vid undervisningen. Din bakgrund  Du ska ha praktisk erfarenhet av arbete med lantbruksdjur och mjölkproduktion, teoretiska kunskaper är meriterande. Vi fäster stor vikt vid personliga egenskaper så som samarbetsförmåga, självständighet, samt initiativ- och organisationsförmåga. Du ska vara intresserad av att arbeta med forskare och studenter. B-körkort är ett krav. Det är meriterande om du har gått seminkurs och/eller kurs i läkemedelshantering samt om du har erfarenhet av traktorkörning. Om oss Lövsta Lantbruksforskning vid Sveriges lantbruksuniversitet är en av Europas modernaste anläggningar för forskning och undervisning på lantbrukets djur. I stallarna finns en omfattande produktion med grisar, mjölkkor och fågel. Stallarna används dagligen av studenter och forskare vid SLU. Länk till Lövstas webbsida https://www.slu.se/forskning/forskningsinfrastrukturer/infrastrukturer-vid-slu-tillgangliga-for-externa-anvandare/slu-lovsta-lantbruksforskning/ Läs mer om våra förmåner och hur det är att jobba vid SLU på https://www.slu.se/om-slu/jobba-pa-slu/ Placering: Uppsala Anställningsform: Vikariat augusti 2025 till september 2026. Omfattning: 100% Tillträde: I augusti 2025 - enligt överenskommelse. Ansökan: Välkommen med din ansökan via ansökningsknappen nedan senast 2025-07-15. Fackliga kontaktpersoner: https://internt.slu.se/min-anstallning/facket/kontaktpersoner/   Sveriges lantbruksuniversitet (SLU) har en nyckelroll i utvecklingen för hållbart liv, grundad i vetenskap och utbildning. Genom vårt fokus på samspelen mellan människa, djur och ekosystem och ett ansvarsfullt brukande av naturresurserna bidrar vi till en hållbar samhällsutveckling och goda livsvillkor på vår planet. Huvudorter är Alnarp, Umeå och Uppsala, men verksamhet bedrivs också på forskningsstationer, försöksparker och utbildningsorter i hela landet. SLU har drygt 3000 medarbetare, 5000 studenter och forskarstuderande och en omsättning på över tre miljarder kronor. Universitetet satsar på attraktiva miljöer på sina campusområden. Vi arbetar för en jämställd och inkluderande arbetsmiljö där öppna samtal mellan människor med olika erfarenheter lägger grunden för vetenskaplighet, kreativitet och utveckling. Vi välkomnar därför personer med olika bakgrunder och perspektiv att söka den aktuella anställningen.

1 juli 2025
Sista ansökan:
15 juli 2025
Underläkare till psykosvårdens slutenvård – Akademiska sjukhuset, Uppsala
REGION UPPSALA
Övriga läkare

Verksamhetsområde psykiatri Vi är Akademiska sjukhuset – ett av Sveriges ledande universitetssjukhus. Som länssjukhus och leverantör av högspecialiserad vård erbjuder vi vård till två miljoner människor i Mellansverige. Här händer det ständigt något – ett nytt liv föds, en mormor opereras, en kollega hyllas som hjälte. Hos oss får du uppleva både hårda prövningar och fantastiska händelser, i en stark gemenskap med kollegor. Se delar ur vår verklighet i vår fotoutställning; akademiskafotoutstallning.se. Välkommen med din ansökan! Vill du arbeta i psykiatrins hjärta och utvecklas i ett erfaret team där du gör verklig skillnad för patienter med komplexa behov? Vi söker en engagerad underläkare för ett års visstidsanställning inom psykosvårdens slutenvård på Akademiska sjukhuset. Här får du en unik möjlighet att utveckla din kliniska skicklighet och förståelse för psykiatrins helhet i en miljö präglad av samarbete och starkt medicinskt ledarskap. Vår verksamhet Psykossektionen vid Akademiska sjukhuset bedriver högspecialiserad vård för patienter med schizofreni och liknande tillstånd, ofta med samsjuklighet och social problematik. Vår heldygnsvård har 23 vårdplatser fördelade på två avdelningar och arbetar med personcentrerad vård, kontinuitet och nära samverkan med öppenvård och kommunala aktörer. Teamet består av specialistläkare, underläkare, sjuksköterskor, skötare, och kurator som tillsammans skapar en strukturerad, trygg och engagerad arbetsmiljö. Ditt uppdrag Som underläkare arbetar du nära ansvarig specialistläkare och är en nyckelperson i den dagliga vården. Du genomför bedömningar vid in- och utskrivningar, rondarbete, dokumentation, vårdplanering, farmakologiska insatser och medicinska uppföljningar. Vid behov deltar du i akuta insatser tillsammans med teamet och kan, efter introduktion, även tjänstgöra på psykiatriska akutmottagningen beroende på din erfarenhet och intresse. Tvärprofessionellt samarbete med övriga yrkesgrupper är en central del av arbetet. Du har även ett visst studentansvar (KLASS, klinisk utbildning av studenter) och handleder de läkarstudenter som placeras på avdelningen – en uppskattad och meriterande roll. Din kompetens Vi söker dig som är legitimerad läkare eller har läkarexamen med behörighet att tjänstgöra som underläkare. Du talar och skriver svenska flytande (minst C1-nivå) och har ett genuint intresse för psykiatri och psykosvårdens komplexitet. Som person är du ansvarstagande, nyfiken och bidrar aktivt i teamet. Erfarenhet av psykiatri, klinisk forskning eller undervisning är meriterande, men tjänsten passar både dig som är i början av din karriär och dig som vill fördjupa din förståelse för psykiatrisk vård. Vi erbjuder · Vi erbjuder en strukturerad introduktion och kontinuerlig handledning av specialistläkare · Tillgång till interna utbildningar och möjlighet att delta i forsknings- eller kvalitetsprojekt · En engagerad och stöttande arbetsmiljö med fokus på teamarbete · Kompetensutveckling inom psykosvård och akutsjukvård · En stark grund för fortsatt ST, flera tidigare underläkare har valt att fortsätta sin specialistutbildning hos oss Om anställningen Anställningsform: Visstid, 12 månader, heltid Tillträde: Enligt överenskommelse Hos oss får du förmåner som gör skillnad, läs om förmånerna här (https://regionuppsala.se/jobba-hos-oss/bli-var-nya-kollega/formaner/). Vill du veta mer? Kontakta Alexander Joneby, biträdande verksamhetschef, på 018-611 23 56 eller Upplands Allmänna Läkarförening på 018-611 34 95 för fackliga frågor. Vill du jobba med oss? Välkommen med din ansökan via länken nedan. Vi intervjuar löpande, så skicka in din ansökan snarast. Region Uppsala värdesätter de kvaliteter som jämn könsfördelning och mångfald tillför verksamheten och ser gärna sökande av alla kön och med olika födelsebakgrund, funktionalitet och livserfarenhet. Region Uppsala krigsplacerar all tillsvidareanställd personal utifrån totalförsvarets behov. Detta innebär för den enskilda medarbetaren inga förpliktelser i fredstid utan är enkom en planeringsåtgärd. Inför beslut om anställning, sker kontroll av misstanke- och belastningsregister avseende samtliga arbetssökanden som i den sökta anställningen kan komma att arbeta inom psykiatrisk sjukvård, habilitering, vård av barn och ungdom eller tvångsvård av missbrukare. Denna rekrytering sker helt genom Region Uppsalas försorg och vi undanber oss telefonsamtal från rekryteringsföretag och annonsförsäljare.

1 juli 2025
Sista ansökan:
17 augusti 2025
Kundservicemedarbetare till Upplands Energi

Upplands Energi grundades 1918 och erbjuder elförsäljning samt energiprodukter till privatpersoner och företag i hela Uppland. Företagets elnät omfattar halva Uppsala samt delar av Heby- och Östhammars kommun. Upplands Energi lever och verkar i din närhet samt brinner för det lokala – vi stöttar föreningar och organisationer med ett lokalt uppländskt samhällsengagemang. Upplands Energi är det lokala energibolaget som bryr sig och som vill vara nära kunden. Om tjänsten Är du en person som brinner för att hjälpa kunder? Har du en naturlig känsla för försäljning? Då kan du vara den vi letar efter! I denna roll kommer du inneha ett omväxlande arbete där du tillsammans med härliga kollegor är företagets ansikte utåt. Teamets huvudsakliga uppgift är att arbeta med personlig rådgivning, merförsäljning, administration och support. Inom teamet ges service både externt såväl som internt via flera olika kommunikationskanaler som telefon, mail, web och personliga möten. Teamet ansvarar för ett brett spektrum av arbetsuppgifter inom försäljning och administration där det är viktigt att du känner dig bekväm med att prioritera, planera samt organisera ditt arbete för att alltid leverera med hög kvalité. Du har i denna tjänst möjlighet att göra skillnad för kunden och kundens helhetsupplevelse av oss som företag. Hos oss på Upplands Energi är det alltid vår strävan att sätta kunden i fokus, vilket ställer krav på din förmåga att kommunicera på ett förtroendegivande sätt. Kvalifikationer Vi ser att du har en gymnasial utbildning samt har tidigare erfarenhet från kund- & försäljningsarbete. Extra meriterande är om du tidigare har arbetat inom Energibranschen. Vi ser att du har goda kunskaper i svenska och engelska samt har förmåga att uttrycka dig väl både i tal och skrift. Att du har en god IT-kompetens och ett administrativt sinne ser vi som en självklarhet. Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet då det är en viktig egenskap för att lyckas i denna roll. Vi erbjuder • Ett modernt och kundfokuserat energibolag med ett brett utbud av energilösningar och elavtal som bygger elnätet för framtiden. • Engagerande arbetskamrater som arbetar tillsammans i team mot gemensamma mål. • En roll i en förankrad koncern där vi drar nytta av vår historik samtidigt som vi skapar möjligheter för framtiden med vår starka framåtanda och vårt varumärke. • Vi agerar med stort samhällsfokus samt mot framtidens fossilfria samhälle. • Ett starkt lokalt förankrat energiföretag med fokus på hållbarhet och hög kundnöjdhet. • Ett företag med nära samarbeten och korta beslutsvägar. • Vi lägger stor vikt vid din utveckling. Vi vill såklart att du blir så bra som bara du kan och vi vill hjälpa dig att nå dit. Personlighet Vi ser att du är en driven person med ett starkt intresse i att supportera andra samt är resultat- och leveransfokuserad. Du är trygg i dig själv, handlingskraftig och vågar ta för dig. Du trivs med att jobba självständigt och fokuserat med dina arbetsuppgifter, men gillar även att jobba i en miljö med mycket kontaktskapande och i ett team. För att lyckas i rollen behöver du vara social, flexibel, noggrann, ansvarstagande och strukturerad. Det är viktigt att du trivs i en miljö som präglas av framåtanda och har förmåga att tänka nytt och ständigt utmana dig själv och dina kollegor för att komma framåt. Vi tror att du är en person med positiv syn på omvärlden som uppskattar både långsiktighet som snabba förändringar. Vi ser att du har ett väl utvecklat affärsmannaskap. För oss är det viktigt att våra kunder får bästa möjliga service samt att våra medarbetare trivs och har förutsättningar att utveckla både sig själv som verksamheten. Du kommer ha möjlighet att utvecklas i din yrkesroll, men det ställer också höga krav på att du är villig att satsa. Tillträde och ansökan Tjänsten är en heltidstjänst och tillsätts omgående efter överenskommelse. Intervjuer kan ske löpande. Sista dag för ansökan: 2025-08-31 Rekryteringsprocess Vi undanber oss ansökningar via e-post. Samtliga ansökningar skickas via nedanstående ansökningsformulär. Inför rekryteringsprocessen har vi tagit ställning till publiceringskanaler och undanbeder oss därför vänligt, men bestämt, kontakt från rekryteringsföretag och mediesäljare. Upplysningar om tjänsten Frågor om tjänsten besvaras av ansvarig chef Louise Söderberg samt av fackliga representanter. Samtliga nås på telefon 018-67 84 00.

1 juli 2025
Sista ansökan:
31 augusti 2025
C/C++ utvecklare till CAG Consoden
A Hub AB
Mjukvaru- och systemutvecklare m.fl.

Vill du kombinera tekniknära utveckling i C/C++ med att stötta en kund i ett långsiktigt digitaliseringsarbete? Hos CAG Consoden får du arbeta i ett uppdrag där din tekniska kompetens väger lika tungt som din förmåga att bygga relationer och leda kunden framåt. OM FÖRETAGET CAG Consoden är experter på verksamhetsnära utveckling och digitala lösningar inom försvar och samhällssäkerhet, men även hälsa och vård. Bland CAG Consodens kunder finns företag, myndigheter och organisationer som behöver en kompetent och tillförlitlig IT-partner för att lyckas gå från idé till verklighet. CAG Consoden består av 40 konsulter inom olika specialistområden och är en del av den större koncernen CAG. Som medarbetare får du tryggheten av att ha den stora koncernen i ryggen men den familjära känslan och delaktighet i utvecklingen av CAG Consoden. Du kan läsa mer om företaget här. OM TJÄNSTEN Vi söker nu en systemutvecklare inom C/C++ till ett uppdrag där du blir en del av ett team som arbetar med ett verksamhetskritiskt system hos en etablerad kund inom energisektorn.  I projektet kommer du bland annat att arbeta med modernisering och vidareutveckling av befintliga C/C++-baserade system samt ha en tät dialog med kunden kring kravställning, planering och tekniska vägval. Du kommer även att bidra till att etablera struktur i utvecklingsarbetet och coacha kunden i bästa praxis. Hos Consoden får du arbeta med uppdrag som värdesätter pålitlighet och professionalism, uppdragen innebär arbete inom områden där kraven på säkerhet och tillförlitlighet är särskilt högt ställda.  VI SÖKER DIG För att lyckas i denna roll så tror vi att du är/har: Högskole- eller Civilingenjörsutbildning inom relevant område Minst 2 år arbetslivserfarenhet inom C/C++ Är öppen för att arbeta i en blandad teknikmiljö där även .NET förekommer Svensk medborgare då det rör sig om säkerhetsklassat arbete Flytande svenska i tal och skrift Det är också meriterande om du: Vana av Git och/eller CI-verktyg som Jenkins Erfarenhet av att arbeta i kundnära projektmiljöer med stort eget ansvar MEN VIKTIGAST AV ALLT SÅ TROR VI ATT DU ÄR: Kommunikativ och flexibel Driven och vill utvecklas i din roll Prestigelös och pragmatisk En lagspelare som också kan arbeta självständigt när det krävs Är du redo för en ny utmaning? Vi ser fram emot din ansökan! ÖVRIG INFORMATION Start: Enligt överenskommelse Plats: Uppsala Anställningsform: Heltid Detta uppdrag är en rekrytering och anställningen sker direkt hos vår kund. Lön, villkor och dylikt diskuteras separat.

1 juli 2025
Sista ansökan:
18 december 2025
Biträdande rektor, Österbybruk
Östhammars kommun
Chefer inom grund- och gymnasieskola samt vuxenutbildning

Varje dag går cirka 1800 personer till arbetsplatsen Östhammars kommun för att leverera välfärd och utveckling så att vårt lokala samhälle kan fortsätta vara tryggt och attraktivt. Vi gör det tillsammans, med engagemang, ansvar och öppenhet. Det är vi stolta över. Nu har du chans att arbeta i en skola med fokus på utveckling förutom en lärande och trygg miljö. Hos oss får du goda möjligheter till personlig utveckling såsom introduktionsprogram, ledarskaps- och chefscoachning samt att du får en stimulerande och trivsam arbetsmiljö - allt inom pendlingsavstånd till Uppsala. ARBETSUPPGIFTER Arbetet som biträdande rektor är ett spännande och varierande uppdrag där du tillsammans med rektor, leder och fördelar arbetet. Tanken är att rektor och du som biträdande rektor tillsammans med vår andre biträdande rektor utgör ett team där ni tre kompletterar varandras kompetenser och tidigare erfarenheter. Just teamarbetet är mycket viktigt även om ni delar upp ansvaret för de olika verksamheterna mellan er, där det övergripande ansvaret för skolans verksamhet ligger hos rektor och du som biträdande rektor har ett delegerat ansvar för ett stadie på skolan. Det innebär att du leder och coachar medarbetarna utifrån deras uppdrag och utmaningar samt har medarbetarsamtal och lönesättande samtal. Österbyskolan är en F-9 skola med ca 420 elever, belägen i Österbybruks tätort med närhet till sim- och sporthall, bibliotek, härliga kulturhistoriska miljöer vid herrgården och dess omgivningar. Sedan hösten 2021 så arbetar vi enligt Successful schools koncept där struktur, likvärdighet och tydlighet gör vår skola ännu bättre. Vi har fritidshem och elevhälsoteam som arbetar nära ledningen och pedagogerna på skolan. Tillsammans arbetar vi för nya pedagogiska idéer i kombination med ett långsiktigt utvecklingsarbete, alltid med eleven i centrum. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har pedagogisk högskoleutbildning samt erfarenhet av pedagogiskt arbete. Du har mycket god pedagogisk insikt och är väl förtrogen med LGR22. Har du genomfört den statliga rektorsutbildningen är det meriterande, liksom om du har erfarenhet av ledarskap.  Att arbeta som biträdande rektor är ett ansvarsfullt uppdrag och det är några personliga förmågor som är särskilt viktiga för oss, såsom en unik förmåga att skapa goda relationer till medarbetare, elever, vårdnadshavare och kollegor. Du är en ledare med tillit till dina medarbetare, med mod att delegera och bidra till en tillåtande och lärande kultur. Du har ett tydligt ledarskap där man tar tag i konflikter och genomför även de svåra samtalen samt att du har ett coachande förhållningssätt som får dina medarbetare att växa och utvecklas. Vi ser gärna att du även har analytisk förmåga med intresse av att driva utvecklingsfrågor och systematiskt kvalitetsarbete. Om det låter som en träffande beskrivning av dig hoppas vi att du söker jobbet hos oss! Vänta inte med att söka då vi intervjuar löpande. ÖVRIGT Östhammars kommun välkomnar alla sökande då vi eftersträvar blandade arbetsplatser och ser våra olikheter som en styrka och tillgång. Utdrag ur belastningsregistret krävs vid anställning. I den här rekryteringen har vi valt vilka kanaler vi vill synas i och undanber oss därför ytterligare erbjudanden om annonsering och rekryteringshjälp. När du söker jobb hos oss ber vi dig söka digitalt för att få effektiv, snabb och säker hantering av din ansökan. Om du av någon anledning inte kan registrera din ansökan digitalt kan du skicka din ansökan märkt med referensnummer till: Östhammars kommun Kommunledningskontoret, HR Box 66 742 21 Östhammar

1 juli 2025
Sista ansökan:
12 augusti 2025
Fastighetschef till Uppsalahems Distrikt Studentstaden
Uppsalahem AB
Fastighets- och förvaltningschefer

Uppsalahem är Uppsalas ledande bostadsbolag och har ca 300 engagerade medarbetare som förvaltar vårt bestånd av ca 18 000 lägenheter. Hos oss får du arbeta med något av det som är mest betydelsefullt för människor, deras hem. Nu söker vi en Fastighetschef som vill vara med och bidra till utvecklingen av framtidens studentboende i en av Sveriges största studentstäder. Ditt uppdrag hos oss Som Fastighetschef för distriktet Studentstaden har du en nyckelroll i att leda och utveckla förvaltningen av våra studentbostäder. Tillsammans med ditt team ansvarar du för att skapa en trygg, hållbar och effektiv förvaltning som möter studenternas behov och skapar långsiktigt värde för både våra hyresgäster och verksamheten – idag och i framtiden. I denna roll leder du ett team av förvaltare, förvaltningsassistenter och skadesamordnare. Ni arbetar tätt tillsammans med andra avdelningar på Uppsalahem – med det gemensamma fokuset på hyresgästerna och verksamhetsnytta. Du ingår i ledningsgruppen för förvaltningen där du tillsammans med dina chefskollegor har en stor påverkan på hela Uppsalahems förvaltning och dess utveckling. Du rapporterar till Förvaltningschefen. Ditt huvudsakliga fokus kommer vara: Ha personalansvar och leda, coacha och utveckla teamet inom distriktet. Ansvara för budget, resultat och uppföljning Ansvara för att säkerställa att distriktets uppdrag går i linje med affärsplan och verksamhetsplan Driva förbättrings- och utvecklingsinitiativ som ökar kundnöjdheten och stärker värdet för både hyresgäster och bolaget. Säkerställa att studentboendet utvecklas i linje med målgruppens behov och framtida krav. Aktivt bidra till bolagets långsiktiga fastighetsutveckling och förvaltning av bostäder. Vem är du? Du är en tydlig och närvarande ledare som visar vägen, skapar engagemang och bygger tillit. Du ger din grupp en klar riktning, kommunicerar förväntningar och involverar medarbetare i beslut som rör deras vardag. Du arbetar lösningsorienterat och affärsmässigt, följer upp och är tillgänglig för stöd och dialog. Du uppmuntrar initiativ, främjar lärande och skapar en trygg miljö där det är okej att testa nytt och utvecklas tillsammans. Med positiv energi, mod och fokus på samarbete bidrar du till en arbetsmiljö där människor trivs och växer. Vi söker dig som har: Har högskole-eller universitetsutbildning inom fastighet, bygg, samhällsbyggnad eller ekonomi eller liknande. Har flerårig erfarenhet från affärsdrivande verksamhet inom fastighets- eller byggsektorn. Har en vana av att leda andra och är trygg i att driva förändringsarbete. Är van att arbeta med ekonomisk uppföljning och fastighetsutveckling. Har mycket goda språkkunskaper i svenska och engelska. Har körkort B. Har du erfarenhet från ett allmännyttigt bolag, fastighetsförvaltning av studentbostäder eller arbetat på ett bostadsbolag tidigare är det meriterande. Vi på Uppsalahem Välkommen till oss på Uppsalahem! Vi är vad vi heter, hem för var sjätte Uppsalabo. Vi äger, förvaltar och bygger bostäder för stora, små dagdrömmare, tv-tittare, fågelskådare och gamers. Vill du vara med och jobba för ett levande och hållbart Uppsala där alla kan leva och trivas? Som det ledande bostadsbolaget i Uppsala är vår vision att bli Sveriges bästa bostadsbolag. Läs mer om oss, vår historia och våra värderingar på www.uppsalahem.se. Här kan du även läsa mer om vilka förmåner vi erbjuder. Om anställningen Omfattning: Heltid Arbetstider: 08.00-17.00 Anställningsform: Tillsvidare Start: Enligt överenskommelse Placering: Cykelfabriken  Nyfiken? Vill du veta mer om tjänsten? Då ska du kontakta Förvaltningschef, Benny Enholm, [email protected]. I och med semestertider kommer urvalet att ske efter sista ansökningsdag och därav kommer återkoppling att dröja. Varmt välkommen med din ansökan senast 2025-08-15. Vi ser fram emot att höra från dig!

1 juli 2025
Sista ansökan:
15 augusti 2025
HR-administratör till Flygstaben
Försvarsmakten
Löne- och personaladministratörer

Brinner du för administration? Vill du vara med och påverka och göra skillnad? Flygstaben befinner sig i en expansiv tillväxtperiod där ett framgångsrikt HR-arbete är avgörande. Flygvapnet, tillsammans med Försvarsmaktens övriga verksamhet, försvarar Sverige, landets intressen, vår frihet och rätt att leva som vi själva väljer. Flygvapnet organiserar och utbildar flyg-, bas- och ledningsförband. I samverkan med mark- och sjöstridskrafter genomför Flygvapnet gemensamma operationer såväl nationellt som internationellt tillsammans med andra nationer, organisationer och myndigheter. Med stöd av Flygstaben leder Flygvapenchefen samtliga förband i Flygvapnet i alla nivåer på konfliktskalan. Inom Flygvapnet arbetar cirka 5400 medarbetare varav ca 400 vid Flygstaben.   Huvudsakliga arbetsuppgifter Flygstabens personalavdelning består av tre sektioner där du tillhör Flygstabens HR-sektion med fokus på Flygstaben som arbetsplats. Sektionens arbete leds av Flygstabens HR-chef. I arbetsuppgifterna ingår även att stötta avdelningens gemensamma arbete. Arbetet som HR-administratör är varierande och innebär att samordna och utföra olika administrativa arbetsuppgifter som är vanligt förekommande på en HR-avdelning. Bland annat innefattar arbetsuppgifterna att bereda och ta fram sammanställningar, beslutsunderlag samt upprätta skrivelser i vårt ärendehanteringssystem VIDAR. Du ansvarar för att hålla ihop agenda, möteskallelser samt skriva minnesanteckningar och protokoll vid förekommande samverkansforum. Arbetet innebär även att vara ansvarig för underhåll och hantering av förbandets personakter. Som en del i arbetet kommer du att stötta med personaladministrativa underlag samt att vara behjälplig med bokningar och beställningar inom avdelningen. KRAV Kvalifikationer ● Lägst gymnasieexamen ● Erfarenhet av administrativt arbete ● God förmåga att uttrycka dig på svenska, i såväl tal som skrift ● Goda kunskaper i Office-paketet ● B-körkort   MERITERANDE ● Examen på högskole-/ universitetsnivå inom personal/HR ● Erfarenhet av HR-administration ● Erfarenhet av arbete i SAP/ Försvarsmaktens personalsystem PRIO   Personliga egenskaper Vi söker dig som är ansvarsfull, noggrann och har ett bra ordningssinne. Du är en positiv och lösningsorienterad administratör som är van att arbeta självständigt. Du har en god social kompetens och har lätt för att ta kontakt med människor. I vardagen krävs att du är driven och strukturerad men även flexibel, detta då vi verkar i en dynamisk organisation som kan skifta karaktär. Vi söker dig som har förmåga att ta eget ansvar och kan arbeta självständigt såväl som i team. Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper.   Övrigt Anställningsform: Civil tillsvidareanställning. Försvarsmakten tillämpar sex månaders provanställning för dig som inte är anställd i myndigheten. Sysselsättningsgrad: Heltid. Arbetsort: Uppsala. Tillträde: Snarast, enligt överenskommelse. Lön och förmåner: Enligt kollektivavtal.   Upplysningar om befattningen Kontakta HR-chef Lisa Svedlund eller avdelningschef Marcus Ekengren.   Fackliga företrädare OFRO Lars-Olof Wretling OFRS Caroline Nilsson SACO Johan Nyström SEKO Jan Salomonsson Samtliga kontaktpersoner nås via FM växel på 08-788 75 00   Ansökan Välkommen med din ansökan senast 2025-08-08. Din ansökan ska innehålla CV och ansökningsbrev där du motiverar varför du är bäst lämpad för denna befattning samt svar på angivna urvalsfrågor.     Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: Flygstabens första och största uppgift är att stödja flygvapenchefens ledning av samtliga flottiljer och skolor i flygvapnet i alla nivåer av konfliktskalan. Flygstaben utvecklar, planerar, genomför och utvärderar order och direktiv ställda av flygvapenchefen. Flygstaben består av cirka 350 medarbetare. Flygvapnet organiserar och utbildar flyg-, bas- och ledningsförband och har i uppdrag att bevaka och skydda Sveriges luftrum. Det är ett uppdrag som pågår dygnet runt, året runt, för att säkerställa Sveriges integritet. Inom flygvapnet arbetar cirka 5100 medarbetare, civila och militära. I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård samt bra balans mellan arbete och privatliv. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras och att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

1 juli 2025
Sista ansökan:
8 augusti 2025
Vikarier och Sommarvikarier till Vilhelms gård i Knivsta
Vardaga AB
Undersköterskor, hemtjänst, hemsjukvård, äldreboende och habilitering

Nu söker vi på Vilhelms gård i Knivsta sommarvikarier till sommaren 2025 samt vikarier som kan fortsätta arbeta i höst. Du får introduktionsutbildning med värdefull kunskap om omvårdnad och service. Inom Vardaga är vi i ständig utveckling. Hos oss kan du växa som person samtidigt som du gör skillnad för andra. Vår kultur genomsyras av våra värderingar – respekt, ansvar, enkelhet och kunskap. Nu söker vi dig som vill ha ett varierande och utvecklande sommarjobb, som rustar dig för framtiden – oavsett var den är. Självklart får du en introduktion som spänner över alla områden - från värdegrund, vår omsorgsfilosofi Den goda dagen, introduktion för hjälpmedel och förflyttning - till måltid, hygien och dokumentationsrutiner. Här är några av höjdpunkterna i vårt erbjudande till dig:  Introduktionsutbildning  Ledarskapsutbildade chefer och små arbetsgrupper  Karriär- och utvecklingsmöjligheter  Arbetskläder  Kollektivavtal Om rollen Din uppgift är att ge livskvalitet. Du ser varje individ och har en förmåga att förstå vad varje person behöver. Tack vare dig kan den som bor hos oss behålla sitt levnadssätt och sina vanor. Samtidigt utvecklar du värdefull kunskap om omvårdnad, service och åldrande. Som undersköterska/vårdbiträde spelar du en nyckelroll i ett team med sjuksköterska, arbetsterapeut och fysioterapeut som arbetar tätt ihop. Om Vilhelms gård Vilhelms Gård ligger centralt i Knivsta, på Disponentgatan 3, och är ett populärt boende för 50 personer med inriktning mot både demens och somatik/omvårdnad. Det finns en dagverksamhet i samma hus som samarbetar med de olika avdelningarna. Vi har en stor lummig trädgård som är väldigt populär. • Demenscertifiering: Vi är ett demenscertifierat boende, vilket betyder att alla vi som arbetar här är utbildade i demens och bemötande via Demensakademin. • Gruppchefer: Du har en chef nära dig som delar av sin tid arbetar i verksamheten. Det kan även vara en karriärmöjlighet för dig som undersköterska. Din erfarenhet och kunskap Vi gissar att du som söker dig till oss: - lockas av ett arbete som är varierat och kräver stor kunskap om vård och omsorg men även en talang för att möta människor i olika situationer. - är en kreativ person som vågar tänka själv och ta ansvar. - trivs med att jobba i team och stötta dina kollegor. Vi ser gärna att du är utbildad undersköterska/vårdbiträde eller har motsvarande erfarenhet av arbete inom äldreomsorgen. Goda kunskaper i det svenska språket i tal och skrift är ett krav, men i övrigt är inte ditt CV det viktigaste. Om du har rätt egenskaper, ger vi dig stöd och möjlighet att växa. Övrigt Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning Tillträdesdatum: Omgående eller enligt överenskommelse Sista ansökningsdag: 16 juli, vi kommer att intervjua efterhand vi får in ansökningar. Har du frågor? Kontakta gärna gruppchef Susanne eller Sara på telefonnummer 076-3084357 eller 076-3079734  Om du blir kallad till en intervju behöver du kunna styrka att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har medborgarskap inom EU/EES eller ett giltigt arbetstillstånd. Registerkontroll: Utdrag ur belastningsregister skall uppvisas vid en eventuell anställning Observera att det inte går att ansöka via E-post. Facklig kontakt: Kommunal, kommunal.se Om du vill veta mer om hur det är att jobba på Vardaga så läs gärna mer och träffa några av våra medarbetare här. Ansökan Välkommen att ansöka via knappen ”Skicka ansökan” nedan. Vänta inte med att ansöka då vi gör urval löpande. Inbjudan till chattintervju med Hubert AI Som ett led i vårt arbete mot en rättvis och kompetensbaserad rekryteringsprocess har vi i denna process valt att samarbete med Hubert.ai Efter ansökan kommer du att bjudas in till in en chatt-baserad intervju med vår virtuella rekryteringsassistent Hubert. Genomför den gärna så fort du har möjlighet. Intervjun tar cirka 15 min att slutföra. Kolla gärna denna artikel innan intervjun för tips och tricks: https://www.hubert.ai/insights/tips-och-rad-infor-din-forsta-hubert-intervju Mer information om hur vi kommer behandla dina personuppgifter och dina rättigheter som registrerad hittar du här. På Vardagas drygt 100 boenden runt om i Sverige erbjuder vi en äldreomsorg där varje dag är lika viktig. Hos oss möter du expertis och trygghet på varje äldreboende, korttidsboende, i hemtjänst och dagverksamhet. Vi ska vara kvalitetsledande i allt vi gör och vår vision är att göra världen lite bättre, en människa i taget. Våra medarbetare arbetar med varje individs livskvalitet och trygghet i fokus. Vardaga ingår i företagsgruppen Ambea. www.vardaga.se

1 juli 2025
Sista ansökan:
16 juli 2025
Operationssjuksköterska till anestesi- och operationsavdelningen ing 95-96
REGION UPPSALA
Operationssjuksköterskor

Verksamhetsområde anestesi, operation och intensivvård Vi på anestesi, operation och intensivvård tar hand om patienter och familjer som står inför en avgörande stund. För vissa är vi det sista hoppet. För andra skapar vi en möjlighet till ett bättre liv. Oavsett om du jobbar på steriltekniska avdelningen, i någon av våra flygande verksamheter, på intensivvårdsavdelningen eller på operation så har du en avgörande roll i avgörande stunder. Välkommen med din ansökan för att bli en del av oss. Vår verksamhet Gillar du varierande kirurgi, akut verksamhet och en trevlig arbetsplats är vi arbetsplatsen för dig! Här på anestesi- och operationsavdelningen ing 95–96 opererar vi patienter inom specialiteterna gynekologi, obstetrik, endokrin kirurgi, colorektal kirurgi och urologi. Arbetet är omväxlande, liksom tempot, och det finns goda möjligheter att utvecklas i din profession. Hos oss utförs akuta och selektiva operationer under dygnets alla timmar och vi har en egen uppvakningsavdelning. Operationsavdelningen består av sju operationssalar varav en disponeras av accessmottagningen och en är lokaliserad på förlossningen. Hos oss utförs akuta och elektiva operationer under dygnets alla timmar och vi har en egen uppvakningsavdelning. Vi vill gärna hitta någon som tillsammans med oss vill utveckla vår verksamhet. Ditt uppdrag Att vara specialistsjuksköterska på anestesi och operationsavdelningen ingång 95–96 är ett spännande arbete där du får möta människor i många olika situationer. Du blir en del av ett skickligt team som stöttar och hjälper varandra samtidigt som du kommer att arbeta självständigt. Vi erbjuder dig ett omväxlande och stimulerande arbete där din roll är betydelsefull i samarbete med kollegorna i operationsteamet. Dina kvalifikationer Vi söker dig som är legitimerad sjuksköterska med specialistutbildning inom operationssjukvård. Tidigare erfarenhet inom operationssjukvård ses som meriterande. Din kompetens Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. Du sätter alltid patienten i fokus, är ansvarstagande och motiverad i ditt arbete. Du är en engagerad och positiv kollega som bidrar till en bra arbetsmiljö. Vi ser även att du är flexibel, strukturerad och lojal. Vi erbjuder Vi erbjuder en tillsvidareanställning på heltid med tillträde enligt överenskommelse. Arbetstider är förlagd dagar, kvällar, helger och nätter i verksamhetsanpassat schemaläggning enligt akademiska modell 3, med möjlighet att komma ner till en veckoarbetstid på 32,33h/vecka. Inskolningen anpassas efter ditt behov. Provanställning kan komma att tillämpas. Hos oss får du förmåner som gör skillnad, läs om förmånerna här (https://regionuppsala.se/jobba-hos-oss/bli-var-nya-kollega/formaner/). Vill du veta mer? Avdelningschef Lotta Sjö, 018-611 48 82 Biträdande avdelningschef Karin Pona, 018-611 57 22 Biträdande avdelningschef Julia Cohen, 018-611 57 33 Facklig kontaktperson nås via växeln, 018-611 00 00 Vill du jobba med oss? Välkommen med din ansökan via länken nedan. Urval och tillsättning kan komma att ske löpande under ansökningstiden, så vänta inte med att skicka din ansökan till oss! Region Uppsala värdesätter de kvaliteter som jämn könsfördelning och mångfald tillför verksamheten och ser gärna sökande av alla kön och med olika födelsebakgrund, funktionalitet och livserfarenhet. Region Uppsala krigsplacerar all tillsvidareanställd personal utifrån totalförsvarets behov. Detta innebär för den enskilda medarbetaren inga förpliktelser i fredstid utan är enkom en planeringsåtgärd. Inför beslut om anställning, sker kontroll av misstanke- och belastningsregister avseende samtliga arbetssökanden som i den sökta anställningen kan komma att arbeta inom psykiatrisk sjukvård, habilitering, vård av barn och ungdom eller tvångsvård av missbrukare. Denna rekrytering sker helt genom Region Uppsalas försorg och vi undanber oss telefonsamtal från rekryteringsföretag och annonsförsäljare.

1 juli 2025
Sista ansökan:
29 juli 2025
Musiklärare, 80% till Heby skola F-6 och Anpassad grundskola
Heby kommun
Övriga pedagoger med teoretisk specialistkompetens

Vill du jobba hos oss? Vi erbjuder en musiklärartjänst på 80% med möjligheter att utöka till 100% med andra uppdrag. Vi erbjuder dig ett intressant arbete med möjligheter till kompetensutveckling, en bra arbetsmiljö, bra kollegor och ett generöst friskvårdsbidrag.   Rollen - Musikundervisning för Anpassad grundskola åk 1-9 cirka 20% och för Heby skola F-6 åk 1-6. - Din undervisning ska vara inriktad på att eleverna ska nå de förmågor som står angivna i kursplanerna för musikämnet. Ditt ledarskap i klassrummet är av avgörande betydelse för att varje elev ska nå sina mål.  - Utifrån att undervisning bedrivs enligt två olika kursplaner så ska du kunna differentiera undervisningen för att möta elever med olika behov och erfarenheter. - Du ingår i ett arbetslag där du är med och utvecklar undervisning och verksamheten utifrån ett helhetsperspektiv.   Det här är vi Anpassad grundskola och Heby skola F-6 delar lokaler samt bedrivs musikundervisningen till viss del i den närliggande Heby skola 7-9 där det också finns en musiksal. Heby skola F-6 är en skola med två paralleller och Anpassad grundskola har cirka 25 elever. Skolan ligger nära tåg och bussar från Uppsala och Sala.   Är det här du? - Du har lärarlegitimation avsedd lärare i musik. Vi ser gärna att du har fått din lärarlegitimation. - Du har förmåga att entusiasmera eleverna för ämnet musik.  Som person är du trygg och stabil och behåller lugnet i stressade situationer, du tar ansvar för dina uppgifter och kan planera, organisera och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt. Du arbetar bra med andra människor, du är lyhörd och har förmåga att sätta dig in i någon annans perspektiv. Du kan lätt anpassa dig till ändrade omständigheter och hitta kreativa lösningar för alla elever. Utdrag ur belastningsregistret ska lämnas innan eventuell anställning.  Vi ger dig mer än ett jobb Hos oss får du en trygg anställning med många förmåner. Att du känner att du utvecklas på arbetet ser vi som en nyckel till att trivas. Som arbetsgivare tycker vi det är viktig att lyssna på våra medarbetare; vi värdesätter din kompetens och uppskattar att få höra dina tankar och idéer. Heby Kommun är en växande landsbygdskommun med närhet, trygghet och livskvalitet. Vi påverkar människors liv och tillsammans skapar vi möjligheterna. Vi är 1100 kollegor som ser fram emot att välkomna dig! Läs gärna mer om våra förmåner och medarbetare på http://www.heby.se och följ oss på https://www.linkedin.com/company/1802496/admin/dashboard/ och https://www.facebook.com/HebyKommun/. Din ansökan och övriga handlingar som ingår i rekryteringsprocessen blir allmän handling när du registrerar din ansökan i vårt rekryteringssystem Varbi. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

1 juli 2025
Sista ansökan:
11 juli 2025