Guldsaxen i Uppsala söker erfaren herrfrisör som kan ta väl hand om salongens klienter som är väldigt måna om sitt hår och skägg. Är du ambitiös så kommer du få att bra tillfälle att utvecklas hos arbetsgivaren. Tjänsten är på 75-100 %.
Vi söker plattsättare i Uppsala - Stockholm. Vi på Akam Bygg AB söker just nu duktiga, drivna och engagerade plattsättare som : Självständigt leda och driva egna projekt Kunskap gällande branschregler (BKR) Samarbete med andra yrkesgrupper som VVS och el God kommunikation Är noggrann och vill ta ansvar Vi är ett trevligt företag med en god arbetsmiljö och bra sammanhållning – något vi värnar om och vill fortsätta behålla. Därför lägger vi stor vikt vid rätt inställning och attityd hos våra medarbetare. Välkommen att söka jobbet!
Vi söker snickare i Uppsala - Stockholm. Vi på Akam Bygg AB söker just nu duktiga, drivna och engagerade snickare som : Självständigt leda och driva egna projekt Bygga stommar, väggar och tak , ... God kommunikation Är noggrann och vill ta ansvar Vi är ett trevligt företag med en god arbetsmiljö och bra sammanhållning – något vi värnar om och vill fortsätta behålla. Därför lägger vi stor vikt vid rätt inställning och attityd hos våra medarbetare. Välkommen att söka jobbet!
Är du noggrann, självgående och har erfarenhet av flyttstädning? Då vill vi höra från dig! VILÖSERDET växer och söker nu duktiga och pålitliga flyttstädare till vårt team i Uppsala. Vi erbjuder både heltids- och deltidsanställning för rätt person. ✅ Kvalifikationer och meriter: Erfarenhet av flyttstädning är meriterande God känsla för service och kvalitet Körkort B är ett krav. Du arbetar strukturerat, effektivt och har öga för detaljer 📄 Anställningsvillkor: Tjänstgöringsgrad: Heltid/Deltid Arbetstider enligt överenskommelse Tillträde: Omgående eller enligt överenskommelse 📍 Arbetsplats: Uppsala med omnejd 📞 Kontakt och ansökan: Skicka din ansökan till [email protected] Kontaktperson: Amanda Välkommen med din ansökan – vi ser fram emot att höra från dig! VILÖSERDET
Område mottagning, stöd och placering, placeringsenheterna Vårt arbete har stor betydelse för barn och ungdomars liv, känslan av att skapa värde och göra konkret skillnad är påtaglig. Många av oss är erfarna och har arbetat flera år inom området placering. Är du utbildad socionom med erfarenhet av myndighetsutövning inom område barn och unga? Välkommen med din ansökan! Vi är tre placeringsenheter som är en del av avdelning barn och ungdom myndighet och tillhör område mottagning, stöd och placering. Det finns tre placeringsenheter och varje enhet har cirka 25 medarbetare. Inom området är vi totalt cirka 80 personer som arbetar kring våra familjehemsplacerade barn. Vi arbetar med längre tids placeringar och jobbar (förutom med rättssäkerheten som första rättesnöre), på att bygga tillit och skapa relationer till våra barn/unga/uppdragstagare samt biologiskt nätverk. Vi har flexibla arbetstider och det finns möjligheter att förlägga sin arbetstid på annan plats när verksamheten tillåter det. Vi sitter i fräscha lokaler på Bolandsgatan 10a. Ditt uppdrag Som socialsekreterare ansvarar du för att följa upp hur det går för de barn och unga som är placerade. Vi arbetar med myndighetsutövning gentemot enskilda. Du kommer att träffa våra placerade barn och göra hembesök hos dem i deras familjehem. Du håller samtal med barnen utifrån deras ålder och mognad, skriver övervägande och omprövningar av vården, samt utreder behov och fattar beslut (enligt delegation) kring det placerade barnet. Vi arbetar med barn och unga som är placerade enligt både socialtjänstlagen (SoL) och lagen med särskilda bestämmelser om vård av unga (LVU). Du kommer att göra bedömningar och analyser av barnens behov utifrån dessa och andra relevanta lagar. En stor del av ditt arbete kommer också att handla om att samarbeta med barnens biologiska föräldrar och nätverk. Frågor om umgänge kan till exempel vara en del av dina arbetsuppgifter. Andra uppgifter kan inkludera avtalsuppföljning och kontakt med andra myndigheter, som Försäkringskassan och Regionen. Resor inom hela landet är en naturlig del av vårt arbete. Även om vi oftast kan planera våra dagar, finns det stor variation i vårt arbete Din bakgrund Vi söker dig som har socionomexamen. Du har minst 2 års erfarenhet av arbete med myndighetsutövning inom område barn och unga. Du är van vid att dokumentera, göra uppföljningar och skriva utredningar samt att arbeta med olika digitala verktyg. Du har en hög kompetens inom utrednings- och uppföljningsarbete och är trygg i alla delar av handläggningsprocessen. Du har en mycket god kännedom om socialtjänstlagen och goda kunskaper om de utredningsmetoder och bedömningsinstrument som används inom socialtjänsten. Har du tidigare erfarenhet av BBiC eller av Signs of Safety är detta meriterande. B-körkort är ett krav såväl som att ha goda muntliga och skriftliga kunskaper i svenska. Som person har du lätt att fatta beslut utifrån tillgänglig information och agera därefter. Du är en flexibel person som har förmågan att se möjligheter i förändringar. Du är en kommunikativ person som har lätt för att lyssna och anpassa ditt sätt att kommunicera. Du har en god samarbetsförmåga och relaterar till andra på ett lyhört och smidigt sätt. Du är lugn och samlad i olika situationer och har förmågan att fokusera på rätt saker. Du är bra på att strukturera, planera och prioritera ditt arbete. Upplysningar Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, kontakta enhetschef Anna Lindsjö, 018-7276472, eller enhetschef Anna Engqvist, 018-2655901 Facklig företrädare: Akademikerförbundet SSR/saco, Camilla Ahlsén Hoff, 018-727 24 34 Vision, Sofia Venemalm, 018-727 12 13 Har du frågor gällande registrering av din ansökan, kontakta enheten för kompetensförsörjning: 018-727 23 04 I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen. Om vår organisation Välkommen till socialförvaltningen. Socialförvaltningens uppdrag är att tillhandahålla en god vård och omsorg samt bedriva verksamhet som ger stöd för den enskilde att leva ett självständigt och aktivt liv. Socialförvaltningen (SCF) leds av en direktör och är indelad i fyra avdelningar; Stab SCF, Barn och ungdom myndighet, Barn och ungdom insatser och Vuxen. Mer information om hur det är att arbeta i Uppsala kommun hittar du på jobba i Uppsala kommun (https://www.uppsala.se/jobb/) Inom socialförvaltningen har vi heltid som norm. Det innebär att alla tillsvidareanställda medarbetare i grunden har en heltidsanställning. Vid en eventuell intervju ges mer information om vad det innebär i denna tjänst. Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp. Dina personuppgifter kommer att användas för att administrera din ansökan inom Uppsala kommun.
Arbetsbeskrivning Är du i början av din HR-karriär och brinner för att bidra till en positiv arbetsmiljö i en dynamisk bransch? Då kan du vara den vi söker! För vår globala kund inom läkemedelsindustrin söker vi nu en junior HR-partner som ska stärka upp befintligt team! Detta är inledningsvis ett konsultuppdrag, för rätt person finns på sikt möjlighet till direkt anställning hos kund. Arbetsplatsen ligger i centrala Uppsala. Arbetet är på heltid, måndag - fredag. Möjlighet till distansarbete finns delvis. Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt att du har en bra samarbetsförmåga. På Randstad strävar vi efter att erbjuda dig karriärmöjligheter, så att du kan utveckla din kompetens och få ett välfyllt CV. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss. Ansvarsområden Som Junior HR-partner kommer du att vara involverad i en mängd olika HR-processer. Du kommer att arbeta nära övriga HR-partners i teamet. Detta inkluderar bland annat: Att bidra i rekryteringsprocesser. Att stödja chefer i performance management. Att delta i utvecklingen av HR-policyer och processer. Att hantera HR-administration. Att bidra till att skapa en engagerande och inkluderande arbetsplats. Att ge råd och stöd till chefer och anställda, självständigt och/eller i samråd med senior HRBP. Kvalifikationer För den här rollen tror vi att du: Har en relevant akademisk examen inom HR eller liknande fält. Har ett par års erfarenhet inom HR. Har god kunskap om arbetsrätt och HR-processer. Är kommunikativ, lyhörd och har lätt för att bygga relationer. Är proaktiv, lösningsorienterad och trivs i en föränderlig miljö. Har utmärkta kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. Som person ser vi att du har hög flexibilitet, är stresstålig och är van att hantera många parallella processer. Om du är redo att ta nästa steg i din HR-karriär och vill vara en del av ett företag som gör skillnad, skicka in din ansökan idag! Vi gör urval löpande. Om företaget Randstad På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.
Just nu söker vi dig som vill bli en del av vårt härliga team och som vill jobba som personlig assistent i Storvreta med omnejd! Vi söker en personlig assistent till vår kund som är en ung kvinna boendes i Storvreta. Kunden har fysiska hinder och behöver hjälp med saker som förflyttning, påklädning och personlig hygien. Du kommer ha möjlighet att arbeta kortare pass morgon, dag och/eller kväll. Vad innebär jobbet som personlig assistent? Som personlig assistent arbetar du hos en person med funktionsvariation. Där hjälper du till med de saker i vardagen som många tar för givet. Du gör stor skillnad och får någon annan persons dagliga liv att fungera. Vi har kunder i olika åldrar och med olika funktionsvariationer. Din arbetsplats är där kunden befinner sig och jobbet är både varierande och händelserikt. Att varje dag bidra till att en person kan leva sitt liv som den vill tycker vi är världens viktigaste jobb. Vem söker vi? Vi söker en kvinna i 20-30 års åldern som är engagerad, respektfull och lyhörd. Vi ser gärna att du har stort tålamod och förmågan att vara personlig samtidigt som du agerar professionellt. Vi ser gärna att du: har ett genuint intresse av att hjälpa andra. kan förstå och göra dig förstådd på svenska. kan arbeta flexibla arbetstider - dag, kväll och helg. har erfarenhet av vård och omsorg. (Det är ett plus, men inget krav). Övrig information Anställningsform: Vid behov Tillträde: Enligt överrenskommelse Vi tillämpar individuell lönesättning och har kollektivavtal. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Inför en eventuell anställning ska du kunna styrka att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har medborgarskap inom EU/EES alternativt ett giltigt arbetstillstånd. Varmt välkommen med din ansökan!
NRG Agency söker efter de bästa butiksambassadörerna för Asics. Vi är ute efter säljare som har ett stort intresse för sport, gärna löpning och skor. Om kunden Asics är en japansk tillverkare av sportkläder och sportskor. De grundades 1940 och namnet är en akronym för Anima Sana In Corpore Sano som är en variant på mens sana in corpore sano, det vill säga "en sund själ i en sund kropp". Arbetsuppgifter Som butiksambassadör kommer du att: Arbeta med att sälja och visa upp skor för kunder i butik Vara ansiktet utåt för Asics Hjälpa kunder att hitta den rätta Asics skon Vara behjälplig för kunder i butik Skicka in en kortare enkät till Asics efter varje pass Din erfarenhet Erfarenhet av detaljhandeln och försäljning Van att möta människor och kunna hantera olika typer av personer Fördel om du har erfarenhet/intresse av löpning och träning över lag Personliga egenskaper: Som butiksambassadör för Asics så tror vi att du är: En universitetsstudent Flexibel och lättsam Social och framåt med egen initiativförmåga Intresserad av rörelse och sport. Arbetstider Lördag (6 timmars skift) Söndag (6 timmars skift) Period Start: 16 augusti Slut: 21 september Utbildning: 6e augusti. Arbetet sker under 6 helger. Övrigt: Du blir anställd av NRG Sweden och representerar Asics i en Stadium butik. Urval sker löpande så skicka in din ansökan redan idag. Planerad start i butik är 16 augusti, men dessförinnan sker introduktion och utbildning. Om du har några frågor om tjänsten, vänligen kontakta Ella Seger på [email protected] Om oss NRG är brand activation-byrån som tar ditt varumärke till nästa nivå. Vi är din självklara partner för effektiva försäljnings- och marknadsföringsstrategier. Med fokus på sömlösa omnichannel-kampanjer, särskilt inom retail, ser vi till att ert varumärke når era kunder vid varje avgörande kontaktpunkt i deras köpresa - oavsett om det är i butiken, på bussen eller i soffan. Med nästan 30 års erfarenhet vet vi vikten av att kombinera kreativitet, funktionalitet och effektivitet. Vår expertis inom både varumärkesbyggande och kommersiell strategi gör att vi kan skapa skräddarsydda lösningar som stärker ditt varumärkes synlighet och levererar verkliga affärsresultat. I en digital värld som ständigt förändras, där kvalitet och innovation är avgörande, hjälper vi dig att ligga steget före. Oavsett om du lanserar en ny kampanj, bygger långsiktig kundlojalitet eller förstärker ditt team med specialistkompetens, erbjuder vi verktygen och strategierna du behöver för att lyckas.
Hos oss blir du en viktig del av ett arbetslag där alla strävar mot samma mål. Du får en arbetsplats där du blir sedd, uppskattad och där din insats är betydelsefull. Om tjänsten: Vi söker en kvinnlig personlig assistent till en glad och social 30-årig kvinna som bor i Tärnsjö. Hon gillar att spela tv-spel, lyssna på musik, se på film, delta i olika sociala aktiviteter och åker också mer än gärna till badhuset. Hon har epilepsi och sitter i rullstol men kan gå med stöd och kommunicerar med enstaka ord och tecken. Syrgas finns i hemmet för att möta hennes medicinska behov. Tjänsten är en timanställning och omfattar främst dag- och kvällspass, samt helger. Dina arbetsuppgifter: Dina arbetsuppgifter kommer att inkludera medicinhantering, hjälpa och stötta henne med vardagssysslor, hygien, samt att vara behjälplig vid olika sociala aktiviteter. Vad söker vi hos dig? För att trivas i den här rollen ser vi att du är lugn, stresstålig, driven och initiativtagande kvinna. Du ska också vara lyhörd och kunna arbeta självständigt samt förmåga av inkännande och inlyssnande. Tidigare erfarenhet av liknande arbeten eller relaterad utbildning är en merit, men personkemin väger högt in och att ni såklart trivs tillsammans. God fysisk form och vattenvana. Körkort och bil är ett krav (då kollektivtrafiken är begränsad). Rökfri under arbetstid. Flytande i svenska, både tal och skrift. Omfattning & Arbetsupplägg: Tillträde: Enligt överenskommelse. Sysselsättningsgrad: Timanställning vid behov för att täcka upp ordinarie personals sjukdom och ledighet, samt obemannade pass i schemat. Arbetspass: Främst dag- och kvällspass. Helgarbete kan också förekomma. Vad erbjuder vi dig? Att arbeta som personlig assistent är mer än ett jobb – det är ett sätt att underlätta vardagen för någon annan och samtidigt känna att du bidrar med något viktigt. Vi uppskattar din kompetens och ditt engagemang, och vi ser varje individ som en värdefull del av vårt team. Hos oss erbjuds du: Interna utbildningar för att stärka din kompetens och trygghet i rollen. Handledning och stöd i vardagen från vårt erfarna team. Förmånliga anställningsvillkor enligt kollektivavtal. Generöst friskvårdsbidrag för dig med fast tjänst. Vill du veta mer om oss på ENKV och vårt arbetssätt? Läs gärna mer om vår vision och våra värderingar här! Rekryteringsprocess & AnställningsvillkorRekryteringsprocess Vi kontaktar löpande de kandidater som är aktuella för en första intervju. Tjänsten tillsätts när vi har funnit rätt person, vilket kan ske innan sista ansökningsdag. Din ansökan behandlas av personal på ENKV assistans, tillsammans med uppdragsgivaren, samt eventuella anhöriga, god man eller andra berörda. För de som går vidare i processen genomförs bakgrundskontroller. Om tjänsten innebär arbete med en minderårig uppdragsgivare krävs ett utdrag ur belastningsregistret. Barnperspektiv i rekryteringen Vi på ENKV följer noggrant Barnkonventionen, vilket innebär att om du söker en tjänst som innebär arbete med minderåriga, kommer rekryteringsprocessen att omfatta specifika steg för att säkerställa att barnets vilja och behov tas i beaktande. Vid anställning där du arbetar med minderårig uppdragsgivare ingår även en utbildning om barnperspektivet. Anställningsvillkor Om du går vidare i rekryteringsprocessen behöver du kunna styrka din identitet och bevisa att du har rätt att arbeta i Sverige. För att kunna signera ditt anställningsavtal och dina tidrapporter krävs att du har ett BankID. För att säkerställa att vi håller hög kvalitet i assistansen kommer nyanställda att genomgå en webbaserad introduktionsutbildning (ca 1 timme), helst innan anställningens start men senast inom en månad från anställningens början. Läs mer om utbildningen här. Lön & Ersättningar Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar: Enligt kollektivavtal. Vill du göra skillnad? Skicka in din ansökan redan idag och bli en del av vårt stödjande team
Välkommen till Frank! Här växer både du och vi – tillsammans Vill du utvecklas i din yrkesroll och samtidigt vara med och påverka framtidens samhällsbyggande? Då har du kommit rätt. Vi erbjuder en inkluderande och dynamisk arbetsmiljö där vi arbetar med intressanta projekt, professionella kunder och fantastiska kollegor. Vi har en välfylld projektportfölj och söker därför engagerade projektledare som vill utveckla Frank tillsammans med oss. Hos oss finns även roller som projekteringsledare, byggledare, miljösamordnare, installationsledare och installationssamordnare. Vi tror att du har varit i branschen en tid och hunnit skaffa dig god kompetens inom ledning av komplexa byggprojekt. Relevant utbildning, erfarenhet av projektering och arbete på konsult- eller beställarsidan är starkt meriterande. Vårt kontor ligger i Enköping och projekten är belägna runt om i Mälardalen. Du är med fördel bosatt i t ex Västmanland, Närke eller Uppland. Vi arbetar med bostäder, skolor, kommersiella fastigheter, relining, nyproduktion, ombyggnationer. Det mesta, helt enkelt. Hos oss får du: Möjlighet att forma ditt arbete och påverka din egen och företagets utveckling Kontinuerlig kompetensutveckling och stöd för att möta nya utmaningar Projekt som verkligen gör skillnad – för våra kunder, för samhället och för klimatet Ett team som värdesätter engagemang, driv, nyfikenhet och en stark laganda Driva varierande projekt, från mindre lokalanpassningar till större nyproduktion Arbeta med professionella beställare i både offentlig och privat sektor Ett attraktivt förmånspaket med bl a vinstdelning och bra pensionsavsättningar
Välj ett jobb för att visa detaljer