Säljare med eget driv! Grundlön + provision Har du någonsin drömt om att driva ett eget företag och jobba efter dina egna villkor och bestämma ditt eget schema varje vecka? Är dina svar ”ja” så har du hittat helt rätt! Att jobba som säljare hos oss på Power Of Nature AB innebär att du själv bestämmer ditt schema efter hur du kan jobba i relation till ditt liv. Känslan av att vara självständig och driva eget företag fast med en trygghet som anställd. Vi har inga krav på tidigare arbetslivserfarenheter inom yrket. Detta då vi intern utbildar all vår personal från grunden så du blir den bästa versionen av dig själv inom yrket. I detta jobb besöker vi privatpersoner i deras hem och säljer vår produkt Roboclean. Hos oss får man alltid betalt för bägge delar så man jobbar aldrig gratis. Det man får betalt för är alla demonstrationer man gör men även en grundlön på 27.450:- vid heltidsjobb samt provision för allt man säljer! Vem söker vi? · Du är drivande i ditt arbete · Du har social kompetens · Du är öppen för nya möjligheter Vad erbjuder vi? · Kontinuerlig utbildning av våra försäljningschefer samt kontorschefer · Grundlön på 27.450:- vid heltidsjobb på 45 demonstrationer per kalendermånad + provision · Du jobbar på egen ort där du alltid utgår från ditt eget hem · Du bestämmer själv hur stort område du vill arbeta i · En bokningsavdelning som bokar dina besök åt dig vilket innebär att du jobbar på förbokade kundbesök De krav vi har är: · Att du har B-körkort · Att du har tillgång till bil att använda i arbetet · Att du kan det svenska språket flytande i tal och skrift Hos oss finns goda möjligheter till att klättra i karriärstegen och ta nästa steg som säljare. Kanske vill du driva ett eget kontor och ha ditt eget företag? Alla möjligheter finns hos oss! Välkommen med din ansökan idag!
Säljare med eget driv! Grundlön + provision Har du någonsin drömt om att driva ett eget företag och jobba efter dina egna villkor och bestämma ditt eget schema varje vecka? Är dina svar ”ja” så har du hittat helt rätt! Att jobba som säljare hos oss på Power Of Nature AB innebär att du själv bestämmer ditt schema efter hur du kan jobba i relation till ditt liv. Känslan av att vara självständig och driva eget företag fast med en trygghet som anställd. Vi har inga krav på tidigare arbetslivserfarenheter inom yrket. Detta då vi intern utbildar all vår personal från grunden så du blir den bästa versionen av dig själv inom yrket. I detta jobb besöker vi privatpersoner i deras hem och säljer vår produkt Roboclean. Hos oss får man alltid betalt för bägge delar så man jobbar aldrig gratis. Det man får betalt för är alla demonstrationer man gör men även en grundlön på 27.450:- vid heltidsjobb samt provision för allt man säljer! Vem söker vi? · Du är drivande i ditt arbete · Du har social kompetens · Du är öppen för nya möjligheter Vad erbjuder vi? · Kontinuerlig utbildning av våra försäljningschefer samt kontorschefer · Grundlön på 27.450:- vid heltidsjobb på 45 demonstrationer per kalendermånad + provision · Du jobbar på egen ort där du alltid utgår från ditt eget hem · Du bestämmer själv hur stort område du vill arbeta i · En bokningsavdelning som bokar dina besök åt dig vilket innebär att du jobbar på förbokade kundbesök De krav vi har är: · Att du har B-körkort · Att du har tillgång till bil att använda i arbetet · Att du kan det svenska språket flytande i tal och skrift Hos oss finns goda möjligheter till att klättra i karriärstegen och ta nästa steg som säljare. Kanske vill du driva ett eget kontor och ha ditt eget företag? Alla möjligheter finns hos oss! Välkommen med din ansökan idag!
Säljare med eget driv! Grundlön + provision Har du någonsin drömt om att driva ett eget företag och jobba efter dina egna villkor och bestämma ditt eget schema varje vecka? Är dina svar ”ja” så har du hittat helt rätt! Att jobba som säljare hos oss på Power Of Nature AB innebär att du själv bestämmer ditt schema efter hur du kan jobba i relation till ditt liv. Känslan av att vara självständig och driva eget företag fast med en trygghet som anställd. Vi har inga krav på tidigare arbetslivserfarenheter inom yrket. Detta då vi intern utbildar all vår personal från grunden så du blir den bästa versionen av dig själv inom yrket. I detta jobb besöker vi privatpersoner i deras hem och säljer vår produkt Roboclean. Hos oss får man alltid betalt för bägge delar så man jobbar aldrig gratis. Det man får betalt för är alla demonstrationer man gör men även en grundlön på 27.450:- vid heltidsjobb samt provision för allt man säljer! Vem söker vi? · Du är drivande i ditt arbete · Du har social kompetens · Du är öppen för nya möjligheter Vad erbjuder vi? · Kontinuerlig utbildning av våra försäljningschefer samt kontorschefer · Grundlön på 27.450:- vid heltidsjobb på 45 demonstrationer per kalendermånad + provision · Du jobbar på egen ort där du alltid utgår från ditt eget hem · Du bestämmer själv hur stort område du vill arbeta i · En bokningsavdelning som bokar dina besök åt dig vilket innebär att du jobbar på förbokade kundbesök De krav vi har är: · Att du har B-körkort · Att du har tillgång till bil att använda i arbetet · Att du kan det svenska språket flytande i tal och skrift Hos oss finns goda möjligheter till att klättra i karriärstegen och ta nästa steg som säljare. Kanske vill du driva ett eget kontor och ha ditt eget företag? Alla möjligheter finns hos oss! Välkommen med din ansökan idag!
Företagsbeskrivning Forsmarks kärnkraftverk är en av de största elproducenterna i Sverige och vi producerar en sjättedel av den el som förbrukas i Sverige. Kärnkraftselen har mycket låga fossila avtryck och är en stabil och väderoberoende kraftkälla. Sedan 1980 har våra tre produktionsanläggningar levererat klimatsmart el varje dag, året runt. På Forsmark arbetar i dag cirka 1 200 anställda och vi ingår i Vattenfallkoncernen som verkar på en europeisk arbetsmarknad med möjligheter till en fantastisk utveckling för dig som anställd. Vår arbetsplats är vackert belägen längs sköna Roslagskusten. UL trafikerar Forsmark med bussar som har trådlöst nätverk på sträckorna Gävle-Forsmark och Uppsala-Forsmark, som ger dig möjligheten att använda restiden som arbetstid om/när arbete tillåter. Bussar till och från Forsmark är anpassade efter dagtidspersonalens arbetstider. Du har också möjlighet att använda våra distansarbetsplatser i Gävle och Uppsala alternativt arbeta hemifrån om/när arbetet tillåter. Läs gärna mer om Forsmark på vår hemsida https://group.vattenfall.com/se/var-verksamhet/forsmark Om rollen Är du en trygg ledare och har erfarenhet av tekniskt arbete? Vill du har roligt på jobbet och samtidigt vara med och bidra till Sveriges fossilfria elförsörjning? Nu har du möjlighet att göra det hos Forsmarks Kraftgrupp AB. Vi arbetar tillsammans för att göra Sverige fossilfritt inom en generation. För att nå vårt mål behöver vi engagerade medarbetare som vill arbeta hos en av Sveriges största elproducenter och samtidigt bidra till ett bättre klimat på vår planet. Nu söker vi en arbetsledare till instrumentunderhåll på Forsmarks Kraftgrupp. Låter det intressant? Tveka inte att söka! Vad ska du göra? Enheten Instrumentunderhåll ansvarar över att underhålla processystemen där utrustningen kan vara både analog och digital. Gruppen instrumentunderhåll för Forsmark 1 och 2 består av ca 14 medarbetare fördelat på tekniker, underhållsingenjörer, arbetsledare och gruppchef. Som arbetsledare börjar du dagen med ett morgonmöte för att sedan aktivt arbetsleda det operativa arbetet. Det handlar i stor utsträckning om att du ska förstå och prioritera det dagliga arbetet i anläggningen i samråd med driften. Det vilar ett stort eget ansvar i rollen där du bör använda befintliga resurser på bästa sätt. Vi erbjuder ett utvecklande arbete med en stor variation i arbetsuppgifter, i en miljö där säkerhet, kvalitet och teknik står i centrum. Hos oss får du stort ansvar och god kompetensutveckling. Du kommer att ingå i en engagerad och dynamisk arbetsgrupp där du, tillsammans med din arbetsledarkollega, spelar en nyckelroll i att leda och stötta det operativa arbetet. Oavsett om du är ny i rollen eller har lång erfarenhet kommer du att få möjlighet att både bidra och utvecklas i en stöttande och engagerad arbetsmiljö. Dina arbetsuppgifter: Medverka till att utveckla underhållsprogrammet Aktivt delta i det operativa arbetet Delta i utveckling av verksamhetsområdet med avseende på framtida behov Identifiera brister och föreslå ändringar för att åtgärda brister i anläggningen Förstå och prioritera driften Beredskapstjänstgöring kan komma att förekomma Kravspecifikation Vem är du? Har lägst gymnasieutbildning inom teknikområdet. Har du högre utbildning eller arbetslivserfarenhet från processindustrin inom instrumentunderhåll, elektronik eller mät- och reglerteknik ses det som meriterande. Erfarenhet som teamleader/arbetsledare från industri är meriterande. Goda kunskaper i svenska i tal och skrift samt läsa och förstå teknisk engelska. B-körkort Flytande i tal och skrift på svenska samt kan göra dig förstådd och föra samtal på engelska. Vi söker dig som är en engagerad ledare som operativt kan vägleda dina kollegor. Du är strukturerad och kan planera arbetet med ett långsiktigt tänk, för att kunna utföra underhåll med hög kvalitet och säkerhetstänk. Arbetet kan vara händelsestyrt i många situationer, vilket kräver att du är flexibel. Det är också viktigt att du i din egen utveckling snabbt och effektivt kan bygga ny kunskap och kompetens. Då vi arbetar för en jämn könsfördelning ser vi gärna kvinnliga sökande till den här tjänsten. Vi är övertygade om att mångfald berikar, och arbetar därför kontinuerligt för jämställdhet och inkludering på vår arbetsplats. Läs gärna mer om vårt arbete inom mångfald och inkludering på vår hemsida https://careers.vattenfall.com/se/jobba-med-oss/ Ytterligare information Övrig information Vid frågor om tjänsten hör av dig till: Rekryterande chef Andreas Nordqvist Söderlund, 070-5675088 eller enhetschef Erika Kjetselberg, 072-2082820 Vid frågor om rekryteringsprocessen hör av dig till: Rekryterare Anders Nielsen 070-078 68 40 Våra fackliga representanter är: Akademikerna – Anders Karlsson, Ledarna – Ida Engvall Walther, SEKO – Conny Nordström, Unionen – Lars-Göran Persson. Samtliga nås på telefon 0173-81 000. Placeringsort: Forsmark Välkommen med din ansökan senast den 11 augusti 2025. Vi tar inte emot personligt brev i ansökan. Du söker snabbt och enkelt genom att svara på urvalsfrågor och bifoga ditt CV. Vi ser fram emot din ansökan! Vattenfall är en del av Sveriges kritiska infrastruktur och vår verksamhet omfattas bland annat av regler om säkerhetsskydd, nukleär icke-spridning och exportkontroll. På grund av dessa regler genomförs en kontroll av kandidaten för många av tjänsterna i vår verksamhet innan anställning sker. För de tjänster som leder till deltagande i säkerhetskänslig verksamhet eller placering i säkerhetsklass innebär denna kontroll att säkerhetsprövning genomförs i enlighet med säkerhetsskyddslagen.
Vill du också arbeta i en miljö där du blir en viktig länk i en samhällsviktig verksamhet? Vill du påverka och bidra till Sveriges säkerhet och att vi kan fortsätta leva i ett demokratiskt land? I Försvarsmakten gör alla våra medarbetare skillnad för Sverige varje dag. Geodetaljen vid Ledningsstridsskolan (LedSS) bildades 1 jan 2023 för att utgöra genomförandeorganisation för geografisk informationstjänst i Försvarsmakten. Organisationen förstärks nu för att möta en växande efterfrågan på digitala karttjänster och geografisk information i Försvarsmakten. Geodetaljen är under uppbyggnad och skall på sikt utgöra en central del i förmågeutvecklingen i linje med uppdrag från Försvarsstaben. Ledningsstridsskolan, utbildar blivande officerare och annan personal för att möta hela Försvarsmaktens behov. Skolan är en stridsskola och ett kompetenscentrum för gemensamma operationer, ledning på strategisk och operativ nivå samt verkan i informationsmiljön och på cyberdomänen. Vi stöder samtliga försvarsgrenar; armén, marinen och flygvapnet. Du erbjuds en spännande och utvecklande arbetsmiljö vid Ledningsstridsskolan (LedSS) som präglas av lagarbete där resultatet kommer ge direkt nytta för Sveriges totalförsvar. Arbetsplatsen präglas av frihet under ansvar med bl.a. flexibla arbetsförhållanden och fysisk träning under arbetstid. Försvarsmakten befinner sig i en fas av tillväxt och stora förändringar, vi söker dig som vill vara en del av denna spännande resa. Huvudsakliga arbetsuppgifter: • Förvaltning och utveckling av Försvarsmaktens GIS-plattform inklusive tjänster i drift. • I samverkan med verksamhetsföreträdare identifiera samt driva igenom GIS-lösningar som ger nytta för verksamheten. • Representera Försvarsmakten i diverse samverkansforum och arbetsgrupper, nationellt och internationellt. • Myndigetsöverskridande samverkan inom geodataområdet. Krav: • Du har relevant utbildning på högskole- alternativt civilingenjörsnivå inom GIS, geografi eller kompetens som arbetsgivaren bedömer likvärdig • Du har några års relevant arbetslivserfarenhet inom geodata och GIS • Du har goda kunskaper om ESRI's GIS-plattform, i synnerhet ArcGIS Enterprise. Personliga Egenskaper: • Du är lyhörd och vetgirig gentemot användarnas behov och förutsättningar • Du är strukturerad i ditt sätt att arbeta • Du är samarbetsorienterad Stor vikt läggs vid personlig lämplighet Meriterande: • Programmering R • Programmering Python • FME • Machine Learning, AI • Erfarenhet av fjärranalys • Open Sorce GIS • Erfarenhet av och kännedom om försvarmaktens ledningssystem • Körkort B, manuell växling Övrigt: Tillsvidareanställning på heltid med sex månaders provanställning. Normalarbetstid 7:30-16:30 med möjlighet till flex, avvikande arbetstider kan förekomma i enlighet med avtal. Arbetsort Enköping, resor förekommer i måttlig omfattning. Arbetsprov kommer tillämpas vid urval. Kontaktperson HR frågor: Tony Forsberg ([email protected]) 070-2748985. Kontaktperson övriga frågor: Patrik Nejdbring, 070-487 30 29. Fackliga företrädare OFR/O, OF- Enköping – Mikael Eriksson SACO – Carl-Johan Pettersson SEKO – Benny Augustsson OFR/S – Clarence Arnstedt Samtliga nås via växeln 010-825 73 03. Välkommen med din ansökan senast 2025-09-01. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. -------------------------------------------------------- Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: Ledningsregementet är ett försvarsmaktsgemensamt förband. Här finns ett flertal krigsförband och enheter som utgör en nationell spetskompetens inom försvarsmakten. Genom ledning, samband, meteorologi och psykologiska operationer skapar Ledningsregementet förutsättningar för lyckad samverkan på mark-, sjö-, luft-, och informationsarenan. Ledningsregementet bedriver verksamhet inom hela skalan från utveckling, utbildning, träning till insats. Varje dag och varje timme gör våra medarbetare insatser som påverkar andra människors liv, både i stort och smått, och både på hemmaplan och runt om i världen. I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård samt bra balans mellan arbete och privatliv. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.
Tjänstebeskrivning & erbjudande Vill du arbeta med produkter som ligger i absolut framkant som gör konkret skillnad för både miljön och samhället? Trivs du i en sälj- och supportroll med mycket kundkontakt och samverkan internt? Då kan tjänsten som Inside Sales / Business Support på Bioteria vara något för dig! I rollen blir du en viktig spelare i vårt säljteam där du samverkar nära våra regionansvariga säljare och övrig organisation. Du kommer att ta emot och hantera inkommande kundförfrågningar – både från nya och befintliga kunder – och ge teknisk rådgivning kopplat till våra biotekniska lösningar inom främst avloppsteknik. Du hanterar mindre affärer självständigt från behov till avslut, och vid större affärer gör du en initial behovsanalys och lämnar därefter över till regionansvarig säljare. På Bioteria arbetar vi nära varandra och sätter laget före jaget. Rollen kräver att du trivs i en mix av kundservice, försäljning, teknik och administration – alltid med målet att leverera en lösning som skapar nytta för både kund och miljö. Vidare kommer du: · Att ta emot och vägleda kunder via telefon och e-post. · Att skapa, skicka och följa upp offerter. · Merförsäljning mot befintliga kunder. · Att ge teknisk rådgivning och föreslå rätt lösningar av våra biotekniska produkter inom avloppsteknik. · Att arbeta löpande i vårt CRM-system för att hantera kunddialoger, offerter och uppföljning. Personprofil Vi söker dig som är en lagspelare med erfarenhet av kundkontakt och gärna försäljning/support i en tekniskt orienterad verksamhet. Du är en kommunikativ person som trivs med att hjälpa andra och samtidigt driva affärer framåt. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper där det är viktigt att du är strukturerad, lösningsorienterad och har lätt för att sätta dig in i tekniska produkter. Har du erfarenhet från VVS-, fastighets- eller byggbranschen är det ett stort plus – likaså om du har ett intresse eller en bakgrund inom idrott eller föreningsliv, eftersom vi vet att det ofta innebär både lagkänsla och målfokus. Och – du bör inte ha något emot att dela kontor med ett par fyrbenta kollegor, då hundar är en naturlig del av vår vardag. Övrigt Ort: Arninge, Stockholm. Start: Omgående, enligt överenskommelse. Omfattning: Heltid, tillsvidare, med 6 månaders provanställning. Arbetstider: Vardagar, 07.00-16.00. PerformIQ – rekrytering av personal med egenskaper från idrott/föreningsliv – är vår samarbetspartner. Vid frågor om tjänsten, kontakta rekryteringskonsult Oscar Backman på [email protected] Välkommen att söka redan nu! Observera att ansvarig rekryterare är på semester och urval påbörjas den 4 augusti. Företagspresentation Bioteria är ett miljöteknikföretag som infört en helt ny teknik som gör stor skillnad för sina kunder, miljön och för samhället. Bioteria är övertygade om att bioteknikens visioner, möjligheter och konkreta framsteg kommer att möjliggöra fullständigt miljövänliga och hållbara samhällen. Om du delar denna framtidstro – och dessutom vill vara en aktiv del av den pågående Biorevolutionen så är du rätt person för jobbet.
Tjänstebeskrivning & erbjudande Attunda Sot & Vent söker nu en certifierad OVK-kontrollant – en roll för dig som gillar teknik, vill ta ansvar och samtidigt värnar om hälsa, inomhusluft och ventilation. Här får du ett varierat jobb där du rör dig ute hos kund, jobbar med modern mätutrustning som spårgas och blir en viktig del av ett mindre, erfaret team. Vi arbetar i Stockholmsområdet med utgångspunkt i Arlandastad, nära Märsta. I rollen som kontrollant för obligatorisk ventilationskontroll (OVK) säkerställer du att ventilationssystem i exempelvis skolor, kontor, kommersiella fastigheter och flerbostadshus fungerar enligt gällande regelverk. Du utför OVK-besiktningar i både nybyggda och befintliga fastigheter, sammanställer OVK-protokoll och ger rekommendationer för att förbättra inomhusmiljö och energieffektivitet. Arbetsuppgifter i korthet: • Genomföra både återkommande OVK och nybesiktningar i olika typer av fastigheter. • Använda teknisk utrustning för mätningar, inklusive spårgas (utbildning ges vid behov). • Upprätta OVK-protokoll och kommunicera tydliga åtgärdsförslag. • Samverka med fastighetsägare, förvaltare och tekniska kontaktpersoner. • Arbeta självständigt i fält, med nära stöd från erfarna kollegor inom ventilation och fastighetsteknik. Personprofil Vi söker dig som är tekniskt lagd, strukturerad och självgående. Du är van att ta ansvar och trivs med att arbeta nära både teknik och kund. Du är en person som gillar att hitta lösningar, anpassar dig snabbt och kommunicerar professionellt i olika sammanhang. Vi ser gärna att du: • Har giltig OVK-behörighet N (krav) – gärna även behörighet K (meriterande). • Är van vid digitala verktyg och har tidigare erfarenhet av ventilationsteknik eller fastighetsbesiktning. • Har B-körkort (krav). • Det är meriterande om du kan åtgärda vissa brister direkt efter besiktning, exempelvis inom ventilationsrengöring eller teknisk fastighetsservice. Övrigt • Start: Enligt överenskommelse • Omfattning: Heltid • Arbetstider: Vardagar, 07.00–16.00 • Placering: Arlandastad, ca 15 min promenad från Märsta pendeltågsstation Låter det här som något för dig? Sök gärna redan nu! Observera att ansvarig rekryterare är på semester och urval påbörjas den 4 augusti. Företagspresentation Vi på Attunda Sot & Vent arbetar med sotning, ventilationsrengöring, OVK-besiktning och brandskydd i Stockholmsområdet – med målet att skapa tryggare och mer energieffektiva fastigheter. Våra kunder är både privatpersoner, företag och fastighetsägare. Vi värdesätter hög kvalitet, snabb service och ett trevligt bemötande. Med ett engagerat team och tydliga värderingar fortsätter vi att växa – och söker nu fler kunniga medarbetare som vill vara med på vår resa.
Vill du vara med och skapa de bästa förutsättningarna för ett växande näringsliv? Har du erfarenhet av företags- och näringslivsfrågor och vill bidra till ett starkt lokalt näringsliv i en kommun med stort engagemang och potential? Då är det här rätt roll för dig! Vi söker dig som vill bli en nyckelperson i Håbo kommuns fortsatta arbete med att utveckla ett företagsklimat i toppklass där människor, idéer och företag får växa. Om arbetsplatsen Håbo är en kommun i tillväxt med närhet till både natur och storstad. Här finns ett levande och engagerat näringsliv som kommunen har ett nära och aktivt samarbete med, bland annat genom lokala företagsföreningar, näringslivsträffar och olika gemensamma utvecklingsprojekt. Att stärka företagsklimatet är ett av kommunfullmäktiges fokusområden. Under våren beslutades dessutom en ny näringslivsstrategi kommunen. Som näringslivsutvecklare blir du en nyckelperson i det fortsatta arbetet med att stärka Håbo som en attraktiv plats för företagande och etablering. Tjänsten är placerad vid kommunledningsförvaltningen och du rapporterar direkt till kommundirektören. Dina arbetsuppgifter Som näringslivsutvecklare har du ett övergripande ansvar för att skapa och utveckla goda relationer med företag och andra aktörer för att främja tillväxt, etableringar och ett starkt företagsklimat i Håbo. Du bidrar även till att stärka kommunen som en attraktiv plats för näringsliv. Arbetet sker i nära samverkan med andra delar av kommunen och kräver en god förståelse för den politiska processen. Du deltar i strategiska diskussioner och samordnar insatser både internt och externt i regionala och lokala näringslivsfrågor. Exempel på arbetsuppgifter: - Vara kommunens kontaktperson gentemot näringslivet. - Leda arbetet med att implementera kommunens nya näringslivsstrategi. - Driva interna utvecklingsprocesser kopplat till näringsliv. - Främja dialog och samverkan mellan kommunen och företag. - Samordna projekt och aktiviteter som stärker företagandet. - Uppföljning av statistik kopplat till området. - Samarbeta med politiker, tjänstepersoner och näringsliv för gemensam utveckling. - Följa trender genom omvärldsbevakning och föreslå insatser utifrån dessa. Kvalifikationer - Akademisk utbildning inom samhällsvetenskap, företagsekonomi, alternativt annan akademisk utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. - Erfarenhet av att leda strategiskt inriktat arbete inom samhällsbyggnads- och/eller näringslivsområdet. - God förståelse för näringslivet, ekonomiska trender och marknadsförhållanden. - Erfarenhet av att bygga och utveckla relationer internt och externt. - Erfarenhet från offentlig verksamhet. - B-körkort. - Goda kunskaper i svenska i tal och skrift, gärna även engelska. - Dokumenterad erfarenhet av att driva utveckling och förbättra näringslivsklimat är meriterande. Meriterande - Erfarenhet från liknande arbete med näringslivsfrågor från offentlig verksamhet. Vi söker dig som Vi söker dig som trivs i en dynamisk vardag där du ställs inför nya frågor, möten och utmaningar, och som möter dessa med nyfikenhet och engagemang. Du är lösningsorienterad och initiativrik, har lätt för att se möjligheter och är ett nav in i kommunen för företagare. Du har en god organisatorisk förmåga och arbetar strukturerat. Du tar ansvar och få saker gjorda och har förmåga att identifiera och organisera förbättringar. Vidare är du en kommunikativ person med förmåga att uttrycka dig tydligt och engagerande både muntligt och skriftligt. Du har lätt för att skapa förtroende, bygga relationer och föra dialog med olika aktörer, såväl inom kommunen som med näringslivet och externa samarbetspartners. Du är en lyhörd person som gärna samverkar, samtidigt som du är trygg i att arbeta självständigt och driva frågor framåt. Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper. Provanställning kan komma att tillämpas. Urval och intervjuer sker med start i mitten av augusti. Välkommen med din ansökan. Om Håbo kommun Håbo kommun har ett centralt läge i Mälardalen med närhet till Stockholm, Uppsala, Enköping och Västerås. Med Bålsta som centralort och goda pendlingsmöjligheter är det enkelt att ta sig hit, oavsett om du kommer från storstad eller landsbygd. Här finns också närheten i vardagen, med korta vägar mellan kollegor, verksamheter och beslut. Som en del av Håbo kommun är du med och bidrar till ett viktigt samhällsuppdrag, och skapar värde för Håboborna varje dag. Vi är omkring 1 700 medarbetare som tillsammans driver våra verksamheter framåt. Vi bygger en arbetsplats där tillit, samarbete och lärande står i centrum. Hos oss får du vara delaktig och växa i en arbetsmiljö som främjar både utveckling och arbetsglädje. Tillsammans skapar vi vårt framtida Håbo!
Välkommen till utbildningsförvaltningen. Vi erbjuder förskola, grundskola och gymnasieskola för barn och ungdomar mellan 0 och 20 år. Tillsammans jobbar vi mot målet att alla elever ska nå bästa möjliga kunskapsresultat. Mer information om hur det är att arbeta i Uppsala kommun hittar du på https://www.uppsala.se/jobb/ Vill du vara del av ett drivet arbetslag som tillsammans driver utvecklingen framåt? Vi söker dig som vill jobba en dag i veckan (20%) som samhällskunskapslärare på fordonsprogrammet på Uppsala Yrkesgymnasium Jälla under nästa läsår. Låter det intressant? Då ska du läsa vidare och söka tjänsten redan idag! Uppsala yrkesgymnasium Jälla är ett gymnasium med bygg- och anläggningsprogrammet, el- och energiprogrammet, vvs- och fastighetsprogrammet, naturbruksprogrammet, fordon- och transportprogrammet samt introduktionsprogrammet. Dessutom finns särskola och vuxenutbildningar på skolans område. Skolan är belägen 6 kilometer från Gränby centrum och har idag cirka 650 elever. Läs gärna mer på vår hemsida (https://yrkesgymnasiumjalla.uppsala.se/) Beskrivning av arbetsuppgifter Arbetet innebär att undervisa 2 klasser i samhällskunskap på fordon- och transportprogrammet. Undervisningen sker på måndagar. På fordon- och transportprogrammet samarbetar alla medarbetare för att alla elever skall få en utbildning som branschen kräver. Vi arbetar tillsammans och driver utvecklingen tillsammans. Skolan har välutrustade lokaler och goda samarbeten med branschen i regionen. Kvalifikationer Vi söker dig som med fördel är utbildad lärare i samhällskunskap på gymnasienivå. Som person är du pedagogisk och har förståelse för människors olika förutsättningar att ta till sig kunskap. Du är utåtriktad och socialt aktiv i yrkesmässiga sammanhang. Vidare är du bra på att skapa kontakter och underhålla relationer. Det är en fördel om du har en god samarbetsförmåga och relaterar till andra på ett lyhört och smidigt sätt. Upplysningar Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, kontakta: Tina Eriksson, programrektor, 018-727 92 38. Facklig företrädare: Sveriges lärare, Elisa Eriksson, 018-727 81 00. Har du frågor gällande registrering av din ansökan, kontakta enheten för kompetensförsörjning: 018-727 68 24. I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen.
Särnmark är ett av Sveriges äldsta företag inom personlig assistans och grundades av nuvarande ägare i början av 1990-talet. Vi arbetar med utgångspunkt i en tydlig och uttalad värdegrund och vår främsta drivkraft är att skapa de bästa förutsättningarna för en individanpassad personlig assistans utifrån varje persons unika behov. Särnmark har idag över 3500 medarbetare och våra kunder och medarbetare finns över hela Sverige. Särnmarks huvudkontor ligger i Sundbyberg men vi har även kontor i Uppsala, Gävle, Malmö, Linköping, Kinna, Uddevalla, Göteborg, Karlstad och Visby. Vi söker nu personlig assistent till en kund som bor i Östhammar. Om jobbet som personlig assistent Som personlig assistent arbetar du nära en person med funktionsnedsättning i dennes dagliga liv. Du assisterar och stöttar henne både i vardagen och på fritiden. Din arbetsplats är där hon befinner sig och dina arbetsuppgifter innebär övergripande att du assisterar kunden så att hon får förutsättningar att leva det liv som hon önskar. Arbetsuppgifter Dina arbetsuppgifter varierar med allt från att vara stöd i sysselsättning, behjälplig vid kommunikation till att hjälpa till med personlig hygien och i matsituationer. Vi söker dig som Vi söker dig som är ansvarsfull, lyhörd, initiativrik och har ett kreativt sinne i arbeta för utveckling och självständighet. På Särnmark får du alltid introduktion hos kunden samt tillgång till utbildning om rollen som personlig assistent. Om anställningen Anställningsformen är initialt en timanställning, men kan senare ändras till anställningsförmen För viss tid så länge assistansuppdraget varar. Löneformen är timlön, oavsett anställningsform. Vi söker någon som vill och kan jobba en vardag i veckan samt söndag dag varannan vecka, utöver det vill finns det möjlighet att jobba extra som vikarie dag och kväll både vardag och helg. I samband med semestrar under sommaren kommer det vara möjligt att jobba mer. Lön och övriga anställningsvillkor enligt kollektivavtal Personlig assistans, Vårdföretagarna - Kommunal. Så här ansöker du Du ansöker genom att klicka på knappen "ansök" längst ned till höger på sidan och svara på ett antal urvalsfrågor. Du ska även bifoga ditt CV. Du behöver inte bifoga något personligt brev. Varmt välkommen med din ansökan! I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du kunna styrka att du har ett permanent uppehållstillstånd i Sverige för att kunna få anställning i Särnmark. Om du söker arbete som personlig assistent hos ett barn som är under 18 år behöver du också kunna uppvisa ett giltigt utdrag ur belastningsregistret innan du får börja arbeta. Du beställer registerutdraget via Polisens hemsida, här: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/
Välj ett jobb för att visa detaljer