Är du noggrann, diskret, tycker om att åka tåg och vill jobba med något som leder till samhällsutveckling? Då kan tjänsten som Mystery Shopper ombord på tåg vara något för dig! OBS! Vi anställer löpande, så skicka gärna in din ansökan redan idag! Kort om tjänsten Arbetet innebär att agera som en vanlig resenär och samtidigt observera och samla in information om specifika aspekter av kundupplevelsen ombord på tåget. Uppdraget pågår under augusti - oktober med möjlighet till förlängning. Du kommer att bli schemalagd för att veta vilka linjer du ska åka och vilka byten du ska göra under ditt pass. Ett pass kan alltså innebära att du åker tåg en längre sträcka. Tjänsten passar utmärkt som ett deltidsjobb vid sidan av studier eller annat deltidsarbete för dig som vill arbeta cirka 15 timmar i veckan. Arbetspass kommer att förläggas både på vardagar och helger, morgnar, dagtid och kvällstid. Schema läggs vecka för vecka, och kommer i den utsträckning det går att anpassas efter dina önskemål och behov. Kort om dig Vi söker dig som bor i Uppsala med omnejd och som vill börja arbeta redan i augusti. Du vill arbeta flexibelt, men kontinuerligt cirka 15 timmar i veckan. Du är lättlärd och självgående. Du finner det enkelt att planera och förstår betydelsen av hur du agerar ombord för att diskret kunna rapportera dina observationer i ett digitalt formulär i din mobil utan att förlora noggrannheten i observationerna. Det är meriterande om du har liknande arbetslivserfarenhet sedan tidigare. Vi söker dig som: Bor i Uppsala med omnejd Är noggrann, ansvarsfull och diskret Är lättlärd och självgående Söker ett extrajobb vid sidan om studier eller annat deltidsarbete Vi erbjuder: En fast timlön på god nivå. Reseersättning och OB-tillägg läggs därtill på lönen samt övriga kostnader kopplade till tjänsten om så behövs. Ett trevligt arbetsklimat i behagligt tempo En liten arbetsplats där varje anställds insats är viktig för helheten. Kort om oss Vi på Lysio Research arbetar med olika typer av undersökningar på uppdrag av offentliga organisationer, akademisk sektor, företag och föreningar. Vi sätter kvaliteten på våra undersökningar och vårt analysarbete i första rummet. Nu söker vi fler personer till vårt team. Läs mer om Lysio Research på vår hemsida! http://www.lysio.se/
Samariterhemmets vårdcentral Våra 1800 medarbetare arbetar med nära vård och hälsa i Uppsala län. Vi har ett brett utbud av tjänster inom första linjens vård. Våra patienter möter oss på Region Uppsalas egna vårdcentraler eller inom habilitering och vi ger råd på telefon via 1177. Utbildning, forskning och utveckling är viktigt för oss, eftersom vi anpassar vårt utbud utifrån invånarnas behov. Redan nu erbjuder vi mobila team, videobesök och smarta e-tjänster. Vi söker en distriktssköterska till Samariterhemmet vårdcentral - välkommen till oss! Vi söker dig som är en distriktssköterska med flexibilitet, engagemang, god samarbetsförmåga och driv, en medarbetare som vill utvecklas tillsammans med oss på vårdcentralen. Du blir en del av vårt kompetenta team som strävar efter att erbjuda en effektiv och professionell omhändertagande, samt att vi värnar om en god arbetsmiljö där vi trivs på jobbet. Vi är en akademisk vårdcentral som satsar på forskning och utveckling. Där ”lättakuten” är en viktig del i vår satsning att utveckla framtidens primärvård. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid, men provanställning i 6 månader kan komma att tillämpas. För oss är DU viktig och vi söker en person som vill göra skillnad för våra patienter. Vid sidan av din individuella utvecklingsplan har vi även regelbundna utbildningsdagar för kompetensutveckling. Det gör att du ingår i ett stort nätverk med kunniga kollegor. Vi satsar på trygga anställningar och bra förmåner via vårt kollektivavtal. Hos oss får du förmåner som gör skillnad, läs om dem här (https://www.regionuppsala.se/Global/Jobba%20hos%20oss/karri%E4rwebben/F%F6rm%E5nsbroschyr%20Region%20Uppsala_2019.pdf). Ditt uppdrag Som distriktssköterska hos oss bidrar du med kunskap och engagemang som får människor att känna sig trygga. Dina arbetsuppgifter innefattar ett varierat arbete som distriktssköterska på vårdcentral som att t.ex. bokning av patientbesök, mottagningsarbete och bedöma/hjälpa patienter i telefonrådgivningen, via E-tjänster. Hos oss väntar ett omväxlande och meningsfullt arbete där du får arbeta självständigt med patientens bästa i fokus. Vi värdesätter samarbete, öppenhet och ett gott arbetsklimat – här stöttar vi varandra och delar med oss av vår kunskap. Du blir en del av ett engagerat team där idéer välkomnas och där det finns utrymme att växa både professionellt och personligt. Vi arbetar aktivt med att förbättra patientflöden genom triagering och bokning till samtliga professioner. Vi arbetar i multiprofessionella team för att kunna erbjuda en effektiv vård för våra patienter. Din kompetens Du är som söker är legitimerad distriktssköterska, företrädesvis med erfarenhet från primärvård. Vi söker dig som är positiv, har ett flexibelt arbetssätt och god förmåga att samarbeta med övriga i teamet, samtidigt som du har vana och drivkraft att arbeta självständigt. Vi lägger stor vikt vid förmåga att utveckla verksamheten tillsammans med övriga yrkeskategorier på mottagningen. Vi arbetar för att aktivt utveckla arbetsmetoder som främjar patientsäkerhet, tillgänglighet och en god arbetsmiljö. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. Vår verksamhet Samariterhemmet vårdcentral ligger mitt i centrala Uppsala, ett stenkast från Resecentrum. Vår vårdcentral är en stor verksamhet med ca 13 800 listade patienter. Tillsammans är vi drygt 80 medarbetare och alla yrkesområden inom vårdcentralens uppdrag finns representerade. Den breda variationen av patienter skapar en utvecklande arbetsplats. Vårdcentralen tillhör förvaltningen Nära vård och hälsa i Region Uppsala. Vi vill att du ska trivas och utvecklas hos oss. Därför ger vi dig goda utvecklings- och karriärmöjligheter i en stimulerande miljö. Våra vårdcentraler finns i hela länet. Vi arbetar med patienten, i team på vårdcentralen och samarbetar med kollegor på olika vårdnivåer – tillsammans för din hälsa. Vill du veta mer? Vill du veta mer om tjänsten och verksamheten är du varmt välkommen att kontakta gruppchef Ulrika Eriksson på e-post: [email protected]. Du kan även kontakta representanter från din fackliga organisation via Region Uppsalas växel på telefon: 018-611 00 00. Ansökan Välkommen med din ansökan via länken nedan. Glöm inte att skicka med kopia av din yrkeslegitimation och övriga dokument som styrker din kunskap och erfarenhet. Vi intervjuar fortlöpande under annonseringstiden så vänta inte med att skicka in din ansökan. Region Uppsala värdesätter de kvaliteter som jämn könsfördelning och mångfald tillför verksamheten och ser gärna sökande av alla kön och med olika födelsebakgrund, funktionalitet och livserfarenhet. Region Uppsala krigsplacerar all tillsvidareanställd personal utifrån totalförsvarets behov. Detta innebär för den enskilda medarbetaren inga förpliktelser i fredstid utan är enkom en planeringsåtgärd. Inför beslut om anställning, sker kontroll av misstanke- och belastningsregister avseende samtliga arbetssökanden som i den sökta anställningen kan komma att arbeta inom psykiatrisk sjukvård, habilitering, vård av barn och ungdom eller tvångsvård av missbrukare. Denna rekrytering sker helt genom Region Uppsalas försorg och vi undanber oss telefonsamtal från rekryteringsföretag och annonsförsäljare.
Job Description Vi söker dig med erfarenhet som byggledare eller projektledare, och som vill vara med och forma hållbara byggprojekt i en växande region tillsammans med oss. Välkommen till Rambolls team i Uppsala! Din nya befattning Du kommer att ingå i vårt team av engagerade och kompetenta kollegor i Uppsala. Vi har många spännande projekt med kunder inom både den privata och offentliga sektorn som är med och bygger upp städerna i Mälardalen – allt ifrån fastigheter till vårdbyggnader. Vi sitter i ljusa och moderna lokaler i Magasin X, bredvid Centralstationen, med utsikt över stora delar av Uppsala där vi kan se många av våra fina projekt som vi är stolta över. Som bygg-/projektledare hos oss får du en nyckelroll i att planera, samordna och driva byggprojekt från tidiga skeden till färdigställande – en roll där ditt ledarskap, din struktur och din förmåga att skapa samarbete gör verklig skillnad. Projekten är ofta multidisciplinära, där du arbetar nära specialister inom exempelvis el, VVS, geoteknik, miljö och konstruktion – på Ramboll finns alla kompetenser under samma tak, vilket möjliggör ett effektivt, integrerat arbetssätt där vi snabbt kan ta gemensamma beslut och hitta hållbara lösningar tillsammans. Dina huvudsakliga ansvarsområden inkluderar bland annat: Bygg- och/eller projektledning där du leder dina uppdrag avseende funktion, kvalité, tid och ekonomi Rådgivning och upphandlingsstöd Teknisk samordning och ledning Beställarens beslutsstöd i olika faser av projektet Samarbeta både internt med Rambolls egna specialister samt externt med exempelvis beställare Delta i kunddialogen, både med nya och etablerade kontakter Om dig Flera års erfarenhet som bygg- och/eller projektledare i byggprojekt – från start till mål Akademisk ingenjörsutbildning med relevant inriktning for tjänsten Förmågan att leda och motivera ett team till att uppnå projektets mål Erfarenheter från förhandlingar och trivs i dialogen med kunden Ett starkt intresse för hållbar samhällsutveckling och vill vara med och driva förändring God kommunikativ förmåga i tal och skrift på svenska och engelska. Vi välkomnar mångfald i alla dess former och uppmuntrar sökande från alla grupper att ansöka. Passion och potential kan i många fall väga upp ett perfekt CV, och i Ramboll får du hjälp och stöd att växa. Om du identifierar dig med den här rollen men inte uppfyller alla kriterier vill vi gärna att du ändå lämnar in din ansökan. Du kan vara det perfekta valet för den här tjänsten eller en annan roll i vårt team. Vad vi kan erbjuda dig En inkluderande arbetsmiljö som främjar utveckling och där olika drivkrafter, erfarenheter och perspektiv uppmuntras och respekteras Trygga ledare i ett värderingsstyrt bolag med medarbetaren i fokus En internationell kunskapsmiljö med erfarenheter från 35 länder Långsiktiga mål i ett stiftelseägt företag som investerar i sina medarbetare samt i forskning och humanitära insatser runt om i världen Flexibel arbetsmiljö med möjlighet att arbeta på distans några dagar i veckan Privat sjukförsäkring och livförsäkring Friskvårdsbidrag på upp till 4000 SEK/året Projekt som inte bara är tekniskt utmanande, utan där du också är med och gör verklig skillnad Är du redo att börja jobba hos oss? Vi tar tacksam emot ditt CV eller skriv några rader om dig själv som ett första steg och ser därefter fram emot att få veta mer om dig om du har den profilen vi söker. Även om tiden kanske inte är helt rätt just nu för dig, etablerar vi gärna en kontakt för att diskutera möjliga karriärvägar hos oss. Sista ansökningsdag: 2025-08-15. Arbeta i hjärtat av hållbar förändring med Ramboll i Sverige Ramboll grundades i Danmark och är en stiftelseägd, internationell teknik-, arkitekt- och management-konsultbolag. På Ramboll tror vi att syftet med hållbar förändring är att skapa samhällen där både miljö och människor kan blomstra. Det är vår utgångspunkt – det är det som guidar oss i vårt arbete. Vår historia är förankrad i en tydlig vision av hur ett ansvarsfullt företag ska agera, och öppenhet och nyfikenhet är en viktig del av vår kultur. Ramboll i Sverige har cirka 2000 anställda på 30 kontor. Ramboll-experter levererar innovativa lösningar inom Byggnader, Transport, Energi, Vatten, Miljö och Hälsa, Landskap och Arkitektur, samt Management Consulting. Jämställdhet, Mångfald och Inkludering Jämställdhet, mångfald och inkludering är kärnan i det vi gör. På Ramboll tror vi att mångfald är en styrka och att olika erfarenheter och perspektiv är avgörande för att skapa hållbara samhällen. Vi jobbar aktivt för att skapa en inkluderande och stöttande arbetsmiljö där alla trivs och kan förverkliga sin potential. Vi vet också hur viktigt det är att hitta rätt balans för var, när och hur mycket du arbetar, och därför erbjuder vi på Ramboll mycket flexibilitet att anpassa ditt arbete till din individuella situation. Vi välkomnar ansökningar från kandidater med olika bakgrunder. Vänligen låt oss veta om det finns några anpassningar vi kan göra i rekryteringsprocessen för att göra den mer bekväm för dig. Du kan kontakta oss på [email protected] med sådana förfrågningar.
På Försvarsmakten har du möjlighet att utöva din profession samtidigt som du tillsammans med dina kollegor bidrar till att skapa ett säkrare och tryggare samhälle. Vi värnar om våra medarbetare och erbjuder varierande och spännande arbetsuppgifter, utvecklingsmöjligheter, värdeskapande team och en balans mellan arbetsliv och privatliv. Om enheten och staben Handläggare SUA sökes till Genomförandeenhet Mitt (GE Mitt) med placering på GE Mitt Stab i Enköping. GE Mitt bedriver verksamhet som säkerställer Försvarsmaktens förmåga att kommunicera och leda, dygnet runt och året om. Enhetens avdelningar är utspridda på 6 orter i Militär region Mitt (MR M) och består till stor del av teknisk personal inom olika kompetensområden som till exempel IT, tele och transmission. Huvudsakliga arbetsuppgifter Säkerhetsprövning genomförs för att utreda om en individ kan anses vara pålitlig och lojal och ska klarlägga att en individ inte har några sårbarheter ut säkerhetssynpunkt. Tjänsten innebär att arbeta med personalutredningar av den som deltar, eller ska delta i Försvarsmaktens verksamhet. Detta är ett krav enligt säkerhetsskyddslagen om man skall delta i verksamhet med betydelse för Sveriges säkerhet, vilket Försvarsmaktens verksamhet innebär. Som säkerhetsprövare har du ett intresse och förståelse för mänskligt beteende. Du tycker om att arbeta i en roll där du genomför intervjuer och analyserar information och underlag för att sammanställa och driva dina utredningar. Du ansvarar för dina utredningar med gott självledarskap och har lätt att samarbeta med andra samt skapa och bibehålla förtroende både internt och externt. Det är viktigt att du vill lära dig och arbetar utifrån de regelverk och processer som styr säkerhetsprövningen. Samordna och genomföra säkerhetsutbildningar för konsulter utifrån rådande säkerhetsläge ingår även i arbetsuppgifterna samt utarbeta enhetens styrande och beskrivande dokument inom eget funktionsansvar. KRAV Kvalifikationer • Lägst 3-årig gymnasieutbildning. • Erfarenhet av intervjuer för personbedömning, personutredning och personurval eller motsvarande som arbetsgivaren anser likvärdigt. • Goda kunskaper i engelska och svenska både i tal och skrift. • För tjänsten goda kunskaper i Windowsmiljö (PC-vana). • Körkort. Personliga egenskaper För att passa i rollen som Säkerhetsprövare/SUA-handläggare krävs det att du är analytisk, strukturerad och noggrann. Du behöver kunna ta egna initiativ och självständigt driva ärenden inom eget verksamhetsområde på ett säkerhetsmedvetet sätt. Vidare tror vi att du har lätt för att samarbeta med andra, är inlyssnande i samtal, kan skapa ett förtroende med samtidigt ha stor integritet. Då arbetet präglas av uppgifter med hög sekretess krävs ett gott omdöme och ett högt säkerhetsmedvetande. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. MERIT • Utbildning inom underrättelse/säkerhetstjänst eller beteendevetenskap. • Tidigare arbete inom ramen för säkerhetstjänst. • Erfarenhet av omvärldsbevakning. • Tidigare anställning inom Försvarsmakten på relevant befattning. • Grundläggande militär utbildning. Övrigt Tjänsten är en civil befattning Heltid Tillsvidareanställning, Försvarsmakten tillämpar sex månaders provanställning för dig som inte är anställd i myndigheten. Tillträde enligt överenskommelse. Arbetsort Enköping Arbetet innebär regelbundna resor inom landet med övernattning. Upplysningar: Vill du veta mer om befattningen är du välkommen att kontakta Stabschef Sofia Fagerström För upplysningar angående anställningsvillkor kontakta Personalhandläggare Sandra Assisi Fackliga företrädare: OFRS - Martin Sparr OFRO - Hekki Videll SEKO - Matz Felix SACO - Agnetha Landquist Samtliga nås via växeln på 019-393 500 Ansökan Välkommen med din ansökan senast 2025-08-31. Din ansökan ska innehålla CV samt ansökningsbrev där du motiverar varför du är lämpad för denna befattning. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. -------------------------------------------------------- Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: Försvarsmaktens telekommunikations- och informationssystemförband, FMTIS, säkerställer Försvarsmaktens förmåga att kommunicera och leda - dygnet runt, året om. Förbandet har ett samlat ansvar för Försvarsmaktens tekniska ledningssystem som stödjer militära insatser till sjöss, på land och i luften – i Sverige och utomlands. Förbandet har över 1 800 medarbetare på mer än 30 orter runt om i landet. Läs mer på https://jobb.forsvarsmakten.se/fmtis En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras samt att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.
Därför är detta jobb för dig Här får du vara med och göra skillnad på riktigt som konsult inom Life Science. Vi bidrar tillsammans med våra kunder till att förbättra människors liv och livskvalitet genom att bland annat utveckla produktion, kvalitet och projektverksamhet. Rollen är inriktad mot validering och passar dig som vill vara med och bidra till att alla produkter, system och tjänster som släpps på marknaden är säkra och tillgängliga för alla. Här sätts din utveckling i fokus och det viktigaste för oss är att du utvecklas i den riktning du önskar. Här får du ett värdefullt arbetsrelaterat utbyte genom nätverk och aktiviteter men också medarbetare som är nyfikna på dig som person. Du blir en del av vårt affärsområde Compliance & Management där vi stöttar en effektiv omställning till digitala, hållbara och säkra lösningar genom expertkunskap inom exempelvis kvalitet, säkerhet, hållbarhet och projektstyrning. Arbetsuppgifter Din roll kommer att variera men här får du möjlighet att bland annat arbeta med validering av processer, utrustning, metoder eller datoriserade system. Uppdragen kan även röra valideringsledning eller valideringsstrategier. Dina ansvarsområden är exempelvis: Validering av utrustning och system Se till att projektets tidsplan hålls Koordinering mellan olika funktioner i projektet Vara drivande i att finna lösningar på utmaningar som uppstår Leda, koordinera och skriva riskanalyser Leda avvikelse-utredningar Tech Transfer Kvalifikationer För att trivas i rollen har du ett intresse för teknik, du vill gärna arbeta i komplexa produktionsmiljöer och i en roll med flera olika kontaktytor. Du gillar problemlösning, är lyhörd och trivs i en varierande konsultroll. Vi tror även du har: Erfarenhet inom läkemedelsindustrin Erfarenhet inom validering/kvalificering (av utrustning/system) Tidigare erfarenhet från en roll som exempelvis valideringsingenjör, projektingenjör, kvalitetsingenjör eller liknande Ingenjörsexamen inom bioteknik, medicinteknik, maskinteknik eller motsvarande Goda kunskaper både muntligt och skriftligt i svenska och engelska En spännande resa med Knightec Group Semcon och Knightec har gått samman som Knightec Group. Tillsammans bildar vi Norra Europas ledande strategiska partner inom produkt- och digital tjänsteutveckling – hur häftigt är inte det? Med en unik kombination av tvärfunktionell expertis och en holistisk förståelse för affärer hjälper vi våra kunder att förverkliga sina strategier – från idé till färdig lösning. På Knightec Group finns kompetensen, attityden och drivkraften som krävs för att anta de mest utmanande och innovativa projekten. För våra medarbetare innebär detta fantastiska möjligheter att vara med och forma framtiden genom meningsfulla projekt i teknikens absoluta framkant. Här får du inte bara utvecklas och växa, utan också bli en del av något större. Låter det som platsen för dig? Häng med på en spännande resa! Praktisk information Detta är en tillsvidareanställning med en provanställning på sex månader, placerad på vårt kontor i Uppsala, Rapsgatan 7E. Resor i tjänsten kan förekomma till våra kunder. Startdatum är så snart som möjligt eller enligt överenskommelse. Skicka in din ansökan så snart som möjligt, men senast 2025-08-30. Om du har några frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Talent Acquisition Partner Lina Jäderborn. Observera att vi, på grund av GDPR, endast tar emot ansökningar via vår karriärsida. Vi ser fram emot att höra från dig!
Nu söker vi på Jaco en elkonstruktör. Hos oss får du arbeta i en trygg och stabil organisation med hela produktionen samlad under samma tak, det gör ditt arbete meningsfullt och du får följa ditt arbete i projekten från tidigt skede till slutprodukt. Dessutom får du vara med och bidra till energiomställningen och elektrifieringen av samhället vilket är en viktig del av vårt arbete. Befattningsbeskrivning Som elkonstruktör hos Jaco är du en viktig del av våra projekt från början till slut. Du tillhör avdelningen för projekt och konstruktion och tillsammans skapar ni effektiva och moderna tillverknings- och layoutritningar för teknikbyggnader. Du kommer huvudsakligen att arbeta med ritningsarbete i 2D-verktyg för elkonstruktion, vi använder oss av ELPROCAD och AutoCAD. Arbetsuppgifterna inkluderar även dimensionering, val av utrustning och slutdokumentation samt att ta fram underlag för inköp av elmaterial och komponenter, såsom armaturer och kablar. Du blir en del av en kompetent avdelning där alla samarbetar för att lösa uppgifter och utveckla arbetsmetoder. I dina projekt arbetar du självständigt med stöd från projektledare och kollegor. Eftersom vi har hela produktionen samlad under samma tak får du dessutom samarbeta med hela organisationen. Kvalifikationer Vi söker dig som är utbildad elkonstruktör, vi ser helst att du har erfarenhet av att arbeta med elkonstruktion men är även öppna för dig som är nyutexaminerad. Har du erfarenhet av ELPROCAD eller AutoCAD sedan tidigare ser vi det som meriterande, likaså om du har erfarenhet av Monitor ERP. Goda kunskaper i både svenska och engelska i såväl tal som skrift är krav för tjänsten. Som person är du självgående, flexibel och tycker det är intressant med varierande arbetsuppgifter samt har förmåga att strukturera ditt arbete. Du trivs med att analysera förutsättningar och hitta de bästa lösningarna. Arbetet kräver att du är noggrann och kvalitetsmedveten, samtidigt som du är en lyhörd lagspelare med förmåga att se till projektens bästa. Vidare är relationsskapande, förbättringsarbete och god service naturliga delar i ditt arbete. Vi erbjuder En spännande och utvecklande roll i en stabil och framtidsfokuserad organisation Ett tryggt och pålitligt företag med fokus på säkerhet och kvalitet Arbete i en platt organisation med snabba och enkla beslutsvägar Jaco erbjuder en arbetsplats i ett naturskönt område ca 100 m från havet i ett företag som anser att hög trivsel för personalen är grunden för personlig prestation Friskvårdsbidrag 4 000kr/år Trygg anställning med kollektivavtal Övrigt Tjänsten är en tillsvidareanställning, tillsättning enligt överenskommelse. Placering: Hargshamn. Med anledning av sommarsemestrar har vi längre ansökningstid och återkoppling kan därför dröja till efter sista ansökningsdag. Vi rekommenderar dock att du skickar in din ansökan omgående då vi arbetar med ett löpande urval. För ytterligare frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta rekryteringskonsulter hos Jobbet.se, Hanna Koponen på 073-5920393 alternativt Amanda Öman på 076-5313145 . Välkommen med din ansökan! Krav Utbildad elkonstruktör Goda kunskaper i svenska och engelska såväl i tal som skrift Meriterande Arbetslivserfarenhet inom elkonstruktion Erfarenhet av Monitor ERP Erfarenhet av ElproCAD och/eller AutoCad Om arbetsgivaren - Jaco Fabriks AB Sedan 1945 har Jaco utvecklat och tillverkat elektrotekniska produkter för elnätsägare och industri. Idag fokuserar vi på kundanpassade teknikhus och modulbyggnader för elteknik, automation och kontrollsystem. Våra drygt 75 engagerade medarbetare säkerställer hög kvalitet och tillsammans med noga utvalda underleverantörer erbjuder vi komplett montage och installation. Beläget i Hargshamn med närhet till Uppsala, samarbetar vi med världsledande företag för att utveckla framtidens paketerade modullösningar och produkter för elektrifiering genom hållbar och förnybar elproduktion, distribution och transmission.
Verksamhetsområde neuro Vi är Akademiska sjukhuset – ett av Sveriges ledande universitetssjukhus. Som länssjukhus och leverantör av högspecialiserad vård erbjuder vi vård till två miljoner människor i Mellansverige. Här händer det ständigt något – ett nytt liv föds, en mormor opereras, en kollega hyllas som hjälte. Hos oss får du uppleva både hårda prövningar och fantastiska händelser, i en stark gemenskap med kollegor. Se delar ur vår verklighet i vår fotoutställning; akademiskafotoutstallning.se. Välkommen med din ansökan! Vår verksamhet Verksamhetsområde psykiatri vid Akademiska sjukhuset är organiserad i fyra subspecialiserade sektioner där sektionen beroende- och neuropsykiatri ingår. Psykiatriavdelning 4A, har 11 platser och är inriktad mot patienter med affektiva diagnoser, samsjuklighet med beroendeproblematik vi har också ett nära samarbete med smärtcentrum. Vi finns i moderna lokaler i på Akademiska sjukhusets kärnområde med kort gångavstånd från Uppsala resecentrum. Inom sektionen arbetar också flera specialister med beroendemedicinsk kompetens vilket innebär ett gott kollegialt stöd om du själv inte är så erfaren inom området. Kontinuerlig utveckling av verksamheten är hos oss en självklarhet med tillgång till en egen FoUU-grupp inom sektionen. Som anställd hos oss erbjuder vi en personlig utvecklings- och kompetensplan. Våra specialistläkare ges möjlighet att även bli specialist i beroendemedicin inom ramen för anställningen i sektionen. Ditt uppdrag Vi söker dig som har ett intresse för utredning och behandling av såväl affektiva tillstånd som beroende tillstånd och samsjuklighet. Arbetsuppgifterna är varierande, med möjlighet till fördjupning. Jour- och beredskapstjänstgöring ingår med möjlighet till bakjoursutbildning genom dubbel tjänstgöring med annan specialistläkarkollega. Dina kvalifikationer Vi söker dig som är läkare med specialistkompetens i psykiatri med förmågan att inspirera till förändring och utveckling samt har ett brett psykiatriskt intresse. För att lyckas bör du vara en god teamledare som skapar delaktighet och engagemang i din grupp. Du bör vara väl förtrogen med ett arbetssätt där patientens behov är i centrum och där du tar tillvara på dina medarbetares idéer. Vi söker dig som har förmågan att kommunicera dina kliniska bedömningar och beslut. Du värderar evidens och sätter den i sitt sammanhang avseende klinisk erfarenhet och praxis. Patientens bästa ska vara ditt driv. Intresse för undervisning och forskning är meriterande. Vi erbjuder Tjänsten är en tillsvidareanställning och tillträde sker enligt överenskommelse. Tjänstgöringsgraden är 100 % men individuella önskemål kan diskuteras. Hos oss får du förmåner som gör skillnad, läs om förmånerna här (https://regionuppsala.se/jobba-hos-oss/bli-var-nya-kollega/formaner/). Vill du veta mer? Sektionschef Åsa Magnusson, 018-617 03 56 Chefsöverläkare Tobias Eriksson, 018-611 21 72 Facklig kontaktperson nås via Upplands Allmänna Läkarförening, 018-611 34 95 Vill du jobba med oss? Välkommen med din ansökan via länken nedan. OBS! Viktig information gällande din ansökan: • Tillsättning av tjänster för specialistutbildade läkare på universitetssjukhus kräver sakkunnigprövning enligt Hälso- och sjukvårdsförordningen (2017:80) 5 kap. 8§. • Bifoga alltid CV, personligt brev och specialistläkarbevis utfärdat av Socialstyrelsen. • För befattningar där akademisk meritering i form av doktorsexamen eller motsvarande anges som kompetenskrav, ska även disputationsbevis bifogas ansökan. • Även om du tidigare sökt tjänster hos Akademiska sjukhuset, behöver du skicka in ovanstående dokument för att ansökan ska vara komplett. Samtliga handlingar ska vara oss tillhanda senast sista ansökningsdag. En ofullständig ansökan går inte vidare i processen. • Tjänsteförslagen publiceras på Region Uppsalas officiella anslagstavla; https://regionuppsala.se/politik-och-paverkan/handlingar/anslagstavla/ Region Uppsala värdesätter de kvaliteter som jämn könsfördelning och mångfald tillför verksamheten och ser gärna sökande av alla kön och med olika födelsebakgrund, funktionalitet och livserfarenhet. Region Uppsala krigsplacerar all tillsvidareanställd personal utifrån totalförsvarets behov. Detta innebär för den enskilda medarbetaren inga förpliktelser i fredstid utan är enkom en planeringsåtgärd. Inför beslut om anställning, sker kontroll av misstanke- och belastningsregister avseende samtliga arbetssökanden som i den sökta anställningen kan komma att arbeta inom psykiatrisk sjukvård, habilitering, vård av barn och ungdom eller tvångsvård av missbrukare. Denna rekrytering sker helt genom Region Uppsalas försorg och vi undanber oss telefonsamtal från rekryteringsföretag och annonsförsäljare.
Tjänstebeskrivning & erbjudande Vill du arbeta med produkter som ligger i absolut framkant som gör konkret skillnad för både miljön och samhället? Trivs du i en sälj- och supportroll med mycket kundkontakt och samverkan internt? Då kan tjänsten som Inside Sales / Business Support på Bioteria vara något för dig! I rollen blir du en viktig spelare i vårt säljteam där du samverkar nära våra regionansvariga säljare och övrig organisation. Du kommer att ta emot och hantera inkommande kundförfrågningar – både från nya och befintliga kunder – och ge teknisk rådgivning kopplat till våra biotekniska lösningar inom främst avloppsteknik. Du hanterar mindre affärer självständigt från behov till avslut, och vid större affärer gör du en initial behovsanalys och lämnar därefter över till regionansvarig säljare. På Bioteria arbetar vi nära varandra och sätter laget före jaget. Rollen kräver att du trivs i en mix av kundservice, försäljning, teknik och administration – alltid med målet att leverera en lösning som skapar nytta för både kund och miljö. Vidare kommer du: · Att ta emot och vägleda kunder via telefon och e-post. · Att skapa, skicka och följa upp offerter. · Merförsäljning mot befintliga kunder. · Att ge teknisk rådgivning och föreslå rätt lösningar av våra biotekniska produkter inom avloppsteknik. · Att arbeta löpande i vårt CRM-system för att hantera kunddialoger, offerter och uppföljning. Personprofil Vi söker dig som är en lagspelare med erfarenhet av kundkontakt och gärna försäljning/support i en tekniskt orienterad verksamhet. Du är en kommunikativ person som trivs med att hjälpa andra och samtidigt driva affärer framåt. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper där det är viktigt att du är strukturerad, lösningsorienterad och har lätt för att sätta dig in i tekniska produkter. Har du erfarenhet från VVS-, fastighets- eller byggbranschen är det ett stort plus – likaså om du har ett intresse eller en bakgrund inom idrott eller föreningsliv, eftersom vi vet att det ofta innebär både lagkänsla och målfokus. Och – du bör inte ha något emot att dela kontor med ett par fyrbenta kollegor, då hundar är en naturlig del av vår vardag. Övrigt Ort: Arninge, Stockholm. Start: Omgående, enligt överenskommelse. Omfattning: Heltid, tillsvidare, med 6 månaders provanställning. Arbetstider: Vardagar, 07.00-16.00. PerformIQ – rekrytering av personal med egenskaper från idrott/föreningsliv – är vår samarbetspartner. Vid frågor om tjänsten, kontakta rekryteringskonsult Oscar Backman på [email protected] Välkommen att söka redan nu! Observera att ansvarig rekryterare är på semester och urval påbörjas den 4 augusti. Företagspresentation Bioteria är ett miljöteknikföretag som infört en helt ny teknik som gör stor skillnad för sina kunder, miljön och för samhället. Bioteria är övertygade om att bioteknikens visioner, möjligheter och konkreta framsteg kommer att möjliggöra fullständigt miljövänliga och hållbara samhällen. Om du delar denna framtidstro – och dessutom vill vara en aktiv del av den pågående Biorevolutionen så är du rätt person för jobbet.
Tjänstebeskrivning & erbjudande Attunda Sot & Vent söker nu en certifierad OVK-kontrollant – en roll för dig som gillar teknik, vill ta ansvar och samtidigt värnar om hälsa, inomhusluft och ventilation. Här får du ett varierat jobb där du rör dig ute hos kund, jobbar med modern mätutrustning som spårgas och blir en viktig del av ett mindre, erfaret team. Vi arbetar i Stockholmsområdet med utgångspunkt i Arlandastad, nära Märsta. I rollen som kontrollant för obligatorisk ventilationskontroll (OVK) säkerställer du att ventilationssystem i exempelvis skolor, kontor, kommersiella fastigheter och flerbostadshus fungerar enligt gällande regelverk. Du utför OVK-besiktningar i både nybyggda och befintliga fastigheter, sammanställer OVK-protokoll och ger rekommendationer för att förbättra inomhusmiljö och energieffektivitet. Arbetsuppgifter i korthet: • Genomföra både återkommande OVK och nybesiktningar i olika typer av fastigheter. • Använda teknisk utrustning för mätningar, inklusive spårgas (utbildning ges vid behov). • Upprätta OVK-protokoll och kommunicera tydliga åtgärdsförslag. • Samverka med fastighetsägare, förvaltare och tekniska kontaktpersoner. • Arbeta självständigt i fält, med nära stöd från erfarna kollegor inom ventilation och fastighetsteknik. Personprofil Vi söker dig som är tekniskt lagd, strukturerad och självgående. Du är van att ta ansvar och trivs med att arbeta nära både teknik och kund. Du är en person som gillar att hitta lösningar, anpassar dig snabbt och kommunicerar professionellt i olika sammanhang. Vi ser gärna att du: • Har giltig OVK-behörighet N (krav) – gärna även behörighet K (meriterande). • Är van vid digitala verktyg och har tidigare erfarenhet av ventilationsteknik eller fastighetsbesiktning. • Har B-körkort (krav). • Det är meriterande om du kan åtgärda vissa brister direkt efter besiktning, exempelvis inom ventilationsrengöring eller teknisk fastighetsservice. Övrigt • Start: Enligt överenskommelse • Omfattning: Heltid • Arbetstider: Vardagar, 07.00–16.00 • Placering: Arlandastad, ca 15 min promenad från Märsta pendeltågsstation Låter det här som något för dig? Sök gärna redan nu! Observera att ansvarig rekryterare är på semester och urval påbörjas den 4 augusti. Företagspresentation Vi på Attunda Sot & Vent arbetar med sotning, ventilationsrengöring, OVK-besiktning och brandskydd i Stockholmsområdet – med målet att skapa tryggare och mer energieffektiva fastigheter. Våra kunder är både privatpersoner, företag och fastighetsägare. Vi värdesätter hög kvalitet, snabb service och ett trevligt bemötande. Med ett engagerat team och tydliga värderingar fortsätter vi att växa – och söker nu fler kunniga medarbetare som vill vara med på vår resa.
Är du redo att ta nästa steg i karriären – och samtidigt vara med och forma framtidens hållbara skogsbruk? Då kan det här vara din nästa stora möjlighet! Företaget är en växande aktör inom skogsvård och förnybara råvaror, med rötter i flera generationers erfarenhet av hållbart skogsbruk. Med över 20 års praktisk expertis har de byggt upp en stark position inom skötsel av såväl produktionsskogar som känsliga natur- och kulturmiljöer. Genom sitt arbete med bland annat tätortsnära skogar, naturreservat och betesmarker erbjuder de skräddarsydda lösningar för både privata och offentliga markägare. Fokus ligger på att kombinera hög naturhänsyn med lönsam virkesproduktion och effektiv resursanvändning – alltid med skogsägarens långsiktiga värde i centrum. Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Futuria People men du kommer anställas direkt hos kund. Som virkesköpare hos vår kund kommer du att: Vara en del av en spännande tillväxtresa inom en samhällsviktig bransch. Arbeta i en varierad roll där du kan fokusera på skogsbruk, gallringar eller biobränsle, beroende på dina intressen och preferenser. Ha stor flexibilitet och möjlighet att själv påverka din arbetsroll och utvecklingsväg inom företaget. Proaktivt identifiera och ta kontakt med nya markägare för att skapa långsiktiga och lönsamma virkesaffärer. Självständigt driva affärer från första kontakt till avtal, med stöd från ett erfaret och kunnigt team. Bidra till utvecklingen av vår säljstrategi, stärka vår lokala närvaro och forma affärsmodellen i en tidig fas av företagets tillväxt. Du erbjuds Möjlighet att påverka: Du får vara med och forma både din egen roll och företagets utveckling i ett tidigt skede. Frihet under ansvar: Arbeta självständigt med stort handlingsutrymme – men alltid med ett kunnigt och engagerat team i ryggen. Tydligt syfte: Bidra till en mer hållbar framtid genom att arbeta för ett hållbart skogsbruk och förnybara råvaror. Varierande arbetsdagar: Ingen dag är den andra lik – möten med markägare, fältbesök, affärsutveckling och långsiktiga relationer står i fokus. Personlig och professionell utveckling: Väx tillsammans med ett företag som värdesätter kompetens, initiativtagande och långsiktighet. Stark kultur och värderingar: Jobba i ett familjärt bolag med moderna idéer och generationers erfarenhet av skogsnäringen. Vi söker dig som Vi söker dig som vill vara med och bygga något stort – och som trivs i en roll där resultat, relationer och eget driv är i fokus. Ambitiös, driven, och entreprenöriell som gillar att jobba i ett tight team Skoglig utbildning och/eller ett par års skoglig yrkeserfarenhet Tidigare erfarenhet av inköp på minst 30,000 m3 per år Ett befintligt nätverk av markägare är meriterande Övrig information Start: Enligt överenskommelse Omfattning: Heltid Placering: Uppsala med omnejd Eventuella frågor besvaras av rekryteringskonsult Ebba Strömberg: [email protected] Passar det här in på dig eller känner du någon som skulle passa bättre för jobbet? - Tipsa gärna! Intervjuer sker löpande, välkommen med din ansökan idag! Futuria People är rekryteringsföretaget som hjälper individer att ta nästa steg i sin karriär och företag att attrahera nya medarbetare. Genom uppsökande rekrytering och kvalitativ annonsering har vi hjälpt hundratals kandidater till ett nytt jobb och en mer stimulerande vardag.
Välj ett jobb för att visa detaljer