Mercus Yrkeskläder söker butikschef till Arlandastad - Ny butik!

Mercus Yrkeskläder söker Butikschef till Arlandastad - Ny butik!    Är du bra på att få andra människor att växa i sin uppgift och att coacha till glädje och lönsamhet? Gillar du att möta kunder hela dagarna? Är du prestigelös och inte rädd för att ta i där det behövs? Och brinner du för försäljning? Ja, då är detta jobb något för dig! Till butiken i Arlandastad söker vi en engagerad Butikschef!   Om oss Mercus Yrkeskläder är en ledande återförsäljare av arbetskläder, skyddsskor och personlig skyddsutrustning. Vi är inne i en expansiv fas och söker nu vår nästa Butikschef till vår nya butik i Arlandastad.    Din roll Som Butikschef hos oss får du en central roll där du kombinerar operativa och strategiska ansvarsområden. Du leder och utvecklar butiksteamet, säkerställer att försäljnings- och verksamhetsmålen uppnås och är samtidigt aktiv i det dagliga arbetet. Oavsett om det handlar om kundmöten, personalledning eller att ta tag där det behövs är du en närvarande och engagerad ledare.   Huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvarsområden • Leda, inspirera och utveckla butikens personal genom att skapa engagemang och arbetsglädje. • Ansvara för försäljningen och driva verksamheten mot finansiella mål. • Säkerställa att rutiner följs och att butiken är välorganiserad och inbjudande. • Planera och genomföra varubeställningar samt säkerställa att butiken är välfylld. • Aktivt arbeta med kundservice och försäljning för att skapa långsiktiga kundrelationer.   Vi söker dig som • Har tidigare erfarenhet som butikschef, försäljningschef eller liknande, gärna inom detaljhandel eller konfektion. • Är van att arbeta mot försäljningsmål och har en förståelse för hur man driver butiksverksamhet. • Har god datorvana och erfarenhet av att arbeta i affärssystem (kunskaper i Pyramid är meriterande). • Är flexibel och trivs med varierande arbetsuppgifter och ett högt tempo. Vad vi erbjuder Hos Mercus blir du en del av en dynamisk organisation med engagerade kollegor och lojala kunder. Vi har ett starkt butikskoncept, samtidigt som varje butik ges stor frihet att skapa en unik kundupplevelse. Hos oss får du möjligheten att växa både i din roll och tillsammans med oss som företag.   Om våra kunder Våra kunder är framförallt företagskunder (B2B) och innefattar allt från snickare och chaufförer till fastighetsskötare och servicetekniker. Med välfyllda butiker och ett sortiment anpassat för deras behov är vi en självklar partner i deras vardag.   Praktisk information • Placeringsort: Arlandastad • Omfattning: Heltid, vardagar • Tjänsten tillsätts: Enligt överenskommelse Ansökan Vi rekryterar löpande så tveka inte att skicka in din ansökan redan i dag. Ansökningar tas inte emot via e-post. För eventuella frågor kontakta ansvarig rekryteringskonsult Malin Niklasson på Retail Recruitment.   Välkommen med din ansökan!  Mercus Yrkeskläder har varit en pålitlig partner i arbetslivet sedan vår start 1991. Med rötter i södra och västra Sverige, har vi expanderat till 11 yrkesbutiker och en lättillgänglig webbutik och kundunika webblösningar. Vi är också stolta över att vara en del av börsnoterade Alligo, vilket ger oss ytterligare styrka och stabilitet i branschen. Vad erbjuder Mercus?
Vi erbjuder ett komplett utbud av arbetskläder, profilkläder, skyddsskor och personlig skyddsutrustning. Vi är återförsäljare av branschens ledande varumärken så som Fristads, Helly Hansen Workwear, Snickers Workwear, Blåkläder och många fler. Oavsett om du är hantverkare, fastighetsskötare, servicetekniker eller jobbar på lager eller i butik så har vi produkter som matchar dina behov.
Vi erbjuder även profilprodukter med kundlogga, allt för att kunna klä och profilera ditt företag på bästa sätt.

26 juni 2025
Sista ansökan:
8 juli 2025
Kock
Tierps kommun
Kockar och kallskänkor

Tierp är en kommun med en organisation i rätt storlek för dig som vill ha nära till chef, kollegor, politik och kunder. Här finns utrymme för både personlig utveckling och samverkan i organisationen. Vår kommun erbjuder varierande boendemiljöer, havsnära natur, historia, kultur och god service. Tierp har Stockholm, Uppsala och Gävle inom pendlingsavstånd och erbjuder också möjlighet att arbeta delvis på distans. Våra värderingar är viktiga och tillsammans arbetar vi för att förverkliga våra värdeord: respekt, ansvar, kundfokus, mod och framtidstro. ARBETSUPPGIFTER Är du en passionerad kock som vill göra en positiv skillnad i människors liv? Har du erfarenhet av att laga näringsrik och välsmakande mat för större grupper, och trivs du i en miljö där du får skapa måltider som sprider glädje och välmående? Då kan du vara den vi söker! Vi söker nu en engagerad och kreativ kock till vårt skolkök och vård- och omsorgsboende. I denna roll kommer du att förse våra elever och äldre med god och näringsriktig mat som både tillfredsställer smaklökarna och ger energi för dagen. Dina arbetsuppgifter inkluderar att planera, förbereda och tillaga måltider enligt fastställda menyer och näringsriktlinjer, samt anpassa rätter efter specialkost och allergier. Du bidrar dessutom till en trivsam och hygienisk miljö i köket, inklusive rengöring och underhåll av köksutrustning. Du kommer samarbeta med kollegor för att hantera beställningar av råvaror och säkerställa att maten tillagas med hög kvalitet och effektivitet. Dessutom får du vara delaktig i att utveckla menyer som är varierade och lockande för både elever och äldre. Arbetstiden är förlagd till vardagar och dagtid. Placeringen av tjänsten är i Skärplinge och tillagningsköket på Ol Andersskolan, vid behov samt lov med mera kan rotering inom kostenhetens enheter ske. KVALIFIKATIONER För att vara kvalificerad för denna tjänst krävs antingen en utbildning inom storkök eller restaurang på minst gymnasial nivå, eller yrkeserfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Tidigare arbetslivserfarenhet från arbete i skolkök är också nödvändig. Du bör ha goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift, samt god datorkunskap och datavana. Utbildning eller kunskaper inom egenkontroll, livsmedelshygien och konsistensanpassning av måltider är också viktiga. Ett B-körkort är meriterande. Din förmåga att samarbeta med andra människor är en av dina styrkor; du lyssnar, visar empati och respekt, och du är prestigelös. Du uppmärksammar och belönar andras bidrag, vilket skapar en positiv arbetsmiljö. Du är också skicklig på att bygga och upprätthålla goda relationer, både internt och externt, och du samarbetar väl med personer i olika sammanhang och funktioner.  Utdrag ur belastningsregistret kommer efterfrågas enligt rutin inför anställning. ÖVRIGT På Tierps kommun sätter vi våra medarbetares välmående i fokus och erbjuder därför ett friskvårdsbidrag på 3 000 kronor, möjligheten att löneväxla för extra semesterdagar, förmånscykel samt andra attraktiva förmåner. Vi strävar även efter att skapa en arbetsplats med rika utvecklingsmöjligheter. Mångfald är viktigt för oss, och vi ser våra medarbetares olika bakgrunder, erfarenheter, kunskaper och personligheter som en värdefull resurs som berikar vår kommun. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz, måste du kunna visa upp ett giltigt arbetstillstånd eller bekräfta att du är undantagen från kravet. Anställning kan endast ske efter att vi har kontrollerat detta, i enlighet med utlänningsförordningen. Vi ber dig att skicka in din ansökan digitalt via Visma Recruit. Vänligen skicka inte ansökan via e-post eller i pappersformat. Om du har skyddad identitet, kontakta den rekryterande chefen direkt och skicka inte in din ansökan digitalt. Vi avböjer vänligen men bestämt alla erbjudanden om hjälp med annonsering eller rekrytering.

26 juni 2025
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Kommundirektör till Håbo kommun
Håbo kommun
General-, landstings- och kommundirektörer m.fl.

Vill du vara med och forma framtidens Håbo? Håbo kommun söker en strategisk och inspirerande ledare för att leda kommunens fortsatta utveckling. Som kommundirektör får du en nyckelroll i att förverkliga vår vision – vårt framtida Håbo, en kommun för hela livet. I Håbo finns det attraktiva boendemiljöer och vi som kommun levererar välfärdstjänster till Håboborna med hög kvalitet. Kommunen har ett starkt fokus på hållbarhet, ett företagsvänligt klimat och har fokus på att vara en attraktiv arbetsgivare för alla medarbetare och chefer. I kommunen finns det ett stort engagemang och utvecklingsfokus. Är du en trygg, modig och strategisk ledare med god förståelse för att verka i en politiskt styrd organisation, och med drivkraften att skapa långsiktiga resultat? Då kan det här vara ditt nästa uppdrag. Dina arbetsuppgifter Som kommundirektör i Håbo kommun är du kommunens högsta tjänsteperson och anställd av kommunstyrelsen. Du har det övergripande ansvaret för kommunens verksamhet, ekonomi och medarbetare, och leder arbetet med att omsätta den politiska viljan i praktisk handling i vardagen för att göra skillnad för alla som bor och verkar i Håbo kommun. I rollen som kommundirektör är du chef för kommunledningsförvaltningen och har ledningsansvar för kommunens fem förvaltningschefer. Uppdraget innebär många strategiska kontaktytor och samverkan, såväl internt inom organisationen som externt med andra kommuner, näringsliv, föreningsliv och andra aktörer. En viktig del av uppdraget är att fortsätta att stärka näringslivsklimatet och samarbetet mellan förvaltningarna och verka för helheten. Du är ett viktigt stöd till den politiska ledningen och ansvarar för att beredningen av ärenden håller hög kvalitet, med väl underbyggda beslutsunderlag. Tillsammans med kommunledningsförvaltningen och förvaltningscheferna säkerställer du att politiska beslut verkställs och att mål uppnås. Håbo kommun står inför betydande framtidsutmaningar. Som kommundirektör spelar du en central roll i att driva ett systematiskt utvecklings- och förändringsarbete för att t ex möta de kommande demografiska utmaningarna. Tjänsten är placerad i säkerhetsklass och en säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) kommer att genomföras innan anställning. Anställningen förutsätter en godkänd säkerhetsprövning. Svenskt medborgarskap krävs. Kvalifikationer Vi söker dig som är en erfaren och trygg ledare med ett tydligt strategiskt fokus. Du har förmåga att skapa varaktiga resultat och stabilitet, även under förändringsarbete. Du har god förståelse för det kommunala uppdraget och flerårig erfarenhet av att verka i en politiskt styrd organisation på strategisk nivå. Du har haft det övergripande ansvaret för verksamhet, ekonomi och medarbetare och är van vid att leda genom andra. Du har en akademisk utbildning, där flera inriktningar kan vara relevanta. Meriterande är juridisk kompetens och god kunskap om de lagar och regler som styr kommunal verksamhet. Har du dessutom framgångsrikt lett utvecklings- och förändringsarbete, är det en extra tillgång i detta uppdrag. Vi söker dig som Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och hur de visar sig i ditt ledarskap. Du leder genom tydliga mål, skapar engagemang och tillit, och är ett föredöme i vardagen. Du är prestigelös, lyhörd och kommunikativ med förmåga att motivera, inspirera och involvera medarbetare. Du vågar utmana organisationen på ett konstruktivt sätt och visar omtanke, närvaro och tillgänglighet i ditt ledarskap. Uppdraget kräver också att du är skicklig på att analysera information och har strategisk förmåga. Du arbetar långsiktigt, planerar med struktur och har lätt för att förstå och agera i komplexa sammanhang. I ditt ledarskap skapar du en positiv arbetsmiljö och bidrar till arbetsglädje. Tillsammans skapar vi vårt framtida Håbo! Rekryteringen hanteras av AS&B Executive, ansök via länk: https://www.asb-executive.se/jobb/tjanst/3107-kommundirektor-till-habo-kommun/ Välkommen med din ansökan senast den 18 augusti 2025 Om Håbo kommun Håbo kommun ligger omgiven av Mälaren med närhet till både levande landsbygd och stadsliv. Centralorten Bålsta ligger mellan Stockholm, Uppsala, Enköping och Västerås. I Håbo kan du leva, bo och arbeta. Du kan också pendla i nästan alla väderstreck och snabbt ta dig via buss, tåg eller pendel till fyra städer inom knappt en timme. Traktens rika omväxlande natur- och kulturhistoria ger dig goda förutsättningar för friluftsliv och fritid. Här finns också närheten i vardagen, med korta vägar mellan kollegor, verksamheter och beslut. Som en del av Håbo kommun är du med och bidrar till ett viktigt samhällsuppdrag, och skapar värde för Håboborna varje dag. Vi är omkring 1 700 medarbetare som tillsammans driver kommunens verksamheter framåt. Vi bygger en arbetsplats där tillit, samarbete och lärande står i centrum. Hos oss får du vara delaktig och växa i en arbetsmiljö som främjar både utveckling och arbetsglädje.

26 juni 2025
Sista ansökan:
18 augusti 2025
Maskinoperatör med CNC-kompetens
Habia Teknofluor AB
Maskinställare och maskinoperatörer, metallarbete

Vill du jobba i ett mindre företag där varje medarbetare har en avgörande roll för vår framgång? Vi söker nu en maskinoperatör med CNC-kompetens till vårt härliga produktionsteam! Om oss Habia Teknofluor AB är en av Europas ledande tillverkare av fluorplastslang, högtrycksslang samt bearbetade detaljer av PTFE. Kundkretsen består av stora internationella företag som Hitachi, Tetra Pak, Parker samt ContiTech och merparten av produkterna levereras utanför Sverige. Verksamheten startades 1954 och ingår sedan 2019 i Smiths Group under divisionen Flex-Tek. I Smiths Group arbetar över 15 000 medarbetare i över 50 länder. På Habia Teknofluor arbetar i dagsläget cirka 55 personer i expansiva Knivsta, som är beläget mellan Arlanda och Uppsala. Vem är du? Vi söker en positiv och samarbetsvillig person som är minst 18 år då vissa av arbetsuppgifterna kräver det enligt kollektivavtalet. CNC-kompetens i form av utbildning eller arbetslivserfarenhet är ett krav för denna tjänst. Tidigare erfarenhet från tillverkningsindustri är meriterande. Du som söker behöver kunna svenska flytande i både tal och skrift. Förutom detta bör du vara bekväm med att arbeta två-skift, vilket innebär att du varannan vecka kommer jobba morgon (mån-fre 06-14:05) och varannan vecka kväll (mån-tors 14:00-22:05). Körkort är fördelaktigt då det är inte finns så bra kollektivtrafikförbindelser till arbetsplatsen. Vad erbjuder vi? Vi erbjuder ett roligt och utmanande jobb i en härligt naturnära miljö i Knivsta. Vi är ett familjärt företag med god stämning där personalen trivs och många har arbetat länge. Vi erbjuder alla våra anställda ett generöst friskvårdsbidrag, regelbundna hälsoundersökningar och följer Teknikföretagens kollektivavtal med IF Metall. Tillträde är planerat i slutet av augusti. Ansökning Skicka in din ansökan tillsammans med CV till HR ansvarig, Elina Frösegård på [email protected]. Ange ”Ansökan Maskinoperatör CNC” i ämnesraden. OBS! På grund av semestertider kommer ansökningarna gås igenom först efter sista ansökningsdagen. Inga bekräftelsemejl på ansökan kommer skickas ut. Läs gärna mer om oss på www.habiateknofluor.se, www.flextekgroup.com och www.smiths.com

26 juni 2025
Sista ansökan:
4 augusti 2025
Lagerarbetare E-Handel - Bålsta
Simplex Bemanning AB
Lager- och terminalpersonal

Gillar du att leverera hög kvalité och att arbeta i ett högt tempo? Då vill vi på Simplex gärna att du söker dig till oss! Vi söker efter dig som vill ta nästa steg inom logistik och arbeta som lagerarbetare hos en av våra kunder i Bålsta. Som lagerarbetare arbetar du självständigt med att plocka och packa på lagret. Arbetet innebär att packa varor utifrån en plocklista samt att arbeta nära med ut- och inleverans. Varje lagerarbetare arbetar utifrån sin egna plocklista, där plockningen sker utifrån en given tidsram. Det är ett varierande och spännande jobb där man har chansen att utvecklas utifrån sin vilja och kompetens. Exempel på arbetsuppgifter: Ansvara för inleveranser av gods och material Scanna in produkter i affärssystem Samordna produkter utifrån en plocklista Lastning av kurirbilar Om dig: Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och tror att man kommer långt med rätt inställning! Eftersom du är vårt ansikte utåt hos våra kunder är det utav oerhörd vikt att du är kvalitetsmedveten. Arbetsuppgifterna i den här rollen passar dig som är stresstålig, punktlig och ansvarsfull. Meriterande: Körkort Truckkort A+B Arbetstider: 06-15 / 21-06 Start: Så fort som möjligt med hänsyn till uppsägningstid Omfattning: 40h/vecka Plats: Bålsta Lön: Enligt ök Vi söker också personer som kan hoppa in vid arbetstoppar. Söker du en tjänst du kan kombinera med en annan sysselsättning tar vi gärna emot din ansökan. Om oss: Det är vi som är Simplex. Framtidens bemanningsföretag med siktet inställt på utveckling. För det är precis vad vi vill skapa, utveckling för företag och människor. Med rätt person, på rätt plats skapas nytta för alla parter. Idag ser ni våra konsulter köra truck på terminaler, leverera pallar med tunga fordon, leda logistiken på byggarbetsplatser eller packa orders på lager. Men det är bara en liten del av vad vi erbjuder. Hos oss arbetar människor som vill framåt och som driver på logistiken i hela Sverige. Svårare eller enklare behöver det inte vara. Är du redo för nästa steg i karriären, öppnar vi dörrar till nya möjligheter. Vårt mål är att ta vara på varje individs unika kompetens och förädla med erfarenheter. Välkommen till Simplex!

26 juni 2025
Sista ansökan:
26 juli 2025
Militärpolis
Försvarsmakten
Soldater m.fl.

LedR söker Militärpolis till Bevakningskompaniet   Om enheten Bevakningskompaniet på LedR är en trivsam arbetsplats med varierande arbetsuppgifter. Hos oss ges du möjligheter till kompetensutveckling, liksom att du får ta stort ansvar. Vi värdesätter ömsesidigt förtroende och som medarbetare i denna befattning ingår du i ett hjälpsamt och kompetent arbetslag. Befattningen erbjuder LedR militärpolis arbetar mestadels med ordningstjänst, trafiktjänst, säkerhetstjänst och utredningstjänst. Tjänsten som militärpolis är placerad vid förbandets bevakningskompani, där huvuduppgift är yttre tjänst. Bevakningskompaniet upprätthåller den allmänna ordningen och säkerheten inom Enköpings garnison samt ansvarar för insats mot och bevakning av Försvarsmaktens skyddsvärda objekt och verksamhet. Huvudsakliga arbetsuppgifter Som militärpolis inom Enköpings garnison ingår du i en nystartad militärpolisgrupp som har militärpolistjänst som huvuduppgift. Du förväntas kunna arbeta självständigt med god initiativförmåga. Arbetet innebär att du självständigt eller ibland tillsammans med din enhet genomför ordningstjänst, trafiktjänst, säkerhetstjänst och utredningstjänst. I första hand så kommer man tjänstgöra inom de område som LedR ansvarar för, men kommer att jobba som Militärpolis inom och utom vår region.  Kvalifikationer • Genomförd värnplikt/militär grundutbildning med godkänt resultat. • Genomförd militärpolisexamen eller polisexamen. • Körkort lägst klass B. • Goda färdigheter i tal och skrift i svenska samt engelska. Meriterande • Erfarenheter inom säkerhetstjänst. • Erfarenhet av utredningstjänst. • Erfarenhet av att arbeta som militärpolis och/eller polis. • Godkänd skyddsvaktsutbildning. • Godkänd brukare av Pistol 88 Block A. • Godkänd brukare av Pistol 88 Block B. • Godkänd brukare Närkamp Block D samt expanderbatong. • Militära förarbevis. • Internationell tjänstgöring. Personliga egenskaper Vi söker dig som är en förtroendeingivande och flexibel person med kommunikativa färdigheter och hög samarbetsförmåga. Du bör vara stresstålig, kunna tempoväxla samt uppfylla det fysiska krav som tjänsten kräver. Du trivs med att arbeta självständigt och har en god samarbetsförmåga. Du tycker om att ta ansvar, att kunna planera och driva arbetsuppgifter samtidigt som du jobbar nära dina kollegor. Du är väl medveten om hur du agerar under stress och kan prioritera ditt arbete utefter situation. Du känner dig trygg i att företräda myndigheten i offentliga sammanhang och kommunicera med såväl stora som små grupper med olika kunskapsnivåer inom sakområdet. Du har god social kompetens, är serviceinriktad och flexibel gentemot såväl interna som externa intressenter. Du är noggrann, säkerhetsmedveten och har hög integritet. Du ska dela Försvarsmaktens värdegrund, försvarsmaktens uppförandekod och representera Försvarsmaktens verksamhet i din yrkesroll. I din tjänst som militärpolis så är du i en myndighetsutövande position och det ställer höga krav på social förmåga och professionalism. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Övrigt Anställningsform: Tidsbegränsad anställning med stöd av ”Avtal om tidsbegränsade anställningar med kontinuerlig tjänstgöring för gruppbefäl, soldater och sjömän inom Försvarsmakten”. Anställningstid 6 år, med möjlighet till förlängning till 12 år. Sysselsättningsgrad: Heltid. Arbetstiden i den rullande passtjänsten innefattar dagsarbete med jour, Natt och Helgtjänstgöring kan förekomma.  Arbetsort: Enköping, resor i tjänsten förekommer. Tillträdesdatum: Snarast möjligt eller enligt överenskommelse. Individuell lönesättning tillämpas. Rekryteringsprocessen: Intervjuer och fystester kommer att ske under sommaren. För upplysningar om befattningen kontakta [email protected]   Fackliga företrädare   OFR/O      Mikael Eriksson   SACO-F    Carl-Johan Pettersson            SEKO-F    Benny Augustsson                 OFR/S      Clarence Arnstedt Samtliga nås via växeln: 010-825 70 00   Välkommen med din ansökan senast 2025-07-21. Din ansökan bör innehålla: • Personligt brev där du motiverar varför du är lämpad för denna befattning inkl foto • CV med referenser • Examensbevis • Intyg över meriterande utbildningar/kompetenser/erfarenheter • Körkort • Militära förarbevis – om det finns • Militärt vitsord – om det finns • Betyg från internationell tjänstgöring – om det finns Vi kommer försöka hålla en snabb anställningsprocess, därav kan intervjuer ske redan v30.  Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. -------------------------------------------------------- Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: Ledningsregementet är ett försvarsmaktsgemensamt förband. Här finns ett flertal krigsförband och enheter som utgör en nationell spetskompetens inom försvarsmakten. Genom ledning, samband, meteorologi och psykologiska operationer skapar Ledningsregementet förutsättningar för lyckad samverkan på mark-, sjö-, luft-, och informationsarenan. Ledningsregementet bedriver verksamhet inom hela skalan från utveckling, utbildning, träning till insats. Varje dag och varje timme gör våra medarbetare insatser som påverkar andra människors liv, både i stort och smått, och både på hemmaplan och runt om i världen. I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård samt bra balans mellan arbete och privatliv. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

26 juni 2025
Sista ansökan:
21 juli 2025
Specialpedagog eller speciallärare
Lärande i Sverige AB
Speciallärare och specialpedagoger m.fl.

Beskrivning av arbetsuppgifter På Realgymnasiet i Uppsala går det ca 200 elever. Vi har två program, Naturbruksprogrammet och Hantverksprogrammet.Uppdraget som specialpedagog alt. speciallärare innebär att du ska stötta lärarna i planering och undervisning för att möta alla elevers behov. Du har ett strategiskt helhetsfokus där organisation, rutiner, lärmiljöer är utgångspunkten. Du kartlägger samt föreslår anpassningar på organisation-, grupp- och individnivå. Tillsammans med skolledning och övriga kollegor säkerställer ni att den fysiska, pedagogiska och sociala lärmiljön är tillgänglig för alla elever. Du kommer ingå i skolans Elevhälsoteam där ditt uppdrag bland annat är att vara en kunskapsresurs i teamet genom att bidra med din specialpedagogiska kompetens i det främjande, förebyggande och åtgärdande arbete. Kvalifikationer Utbildning Specialpedagogexamen eller speciallärarexamen  God svenska Du kan utrycka dig väl på svenska i tal och skrift samt kan formulera dig väl i kartläggningar och åtgärdsprogram Erfarenhet Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av arbete inom gymnasiet

26 juni 2025
Sista ansökan:
11 juli 2025
Sommarjobba i butik - extrajobb i Uppsala
Dryckeskonsult Sverige AB
Butikssäljare, dagligvaror

Vi är ett rikstäckande företag som hjälper butiker och leverantörer inom dagligvaruhandeln med säljdrivande tjänster! Vi har cirka 300 duktiga medarbetare ute i butik varje vecka. Vi hjälper våra kunder med alla typer av butiksarbete - men vi har också, som vårt namn antyder, en bransch-unik kompetens inom just dryckeskategorin. Som familjeföretag är det otroligt viktigt för oss att skapa en arbetsmiljö där trivsel och gemenskap är i fokus. Hos oss är det högt i tak, och vi uppmuntrar att alla ska kunna vara sig själva och bidra med sina idéer. Vi tror på att ett gott arbetsklimat ger de bästa resultaten, så vi jobbar för att skapa en avslappnad och rolig miljö där alla känner sig välkomna och respekterade. Här får du både möjlighet att utvecklas och ha kul – vi växer tillsammans! - Inför rekryteringsarbetet har Dryckeskonsult noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt kontakt med rekryteringssajter eller liknande. - Vi har inte möjlighet att behandla ansökningar via mail ARBETSUPPGIFTER Som att jobba i butik - fast lite roligare! I ditt arbete hos oss kommer du att ta dig an vanligt förekommande butiksarbete i dagligvaruhandeln, med fokus på dryckes- och varuplock. Det som gör den här tjänsten lite roligare, är variationen. Utöver varu- och dryckesplock kan även demo, inventeringar eller lösviktsplock förekomma, och dessutom besöker du oftast flera butiker per dag. Vi tror att du som kommer att trivas bäst hos oss har butikserfarenhet, en förmåga att självständigt ta dig an arbetsuppgifter, en social personlighet och en framåtanda. Dryckeskonsult erbjuder ett varierande jobb på en härlig arbetsplats med möjligheter att utvecklas och växa för den som vill.  Vi har kollektivavtal med Handels. Tjänsten är ett extrajobb efter behov under sommaren, med start omgående.  Arbetstiden är förlagd dagtid vardagar.  Det ska bli så kul att höra från dig! KVALIFIKATIONER Butikserfarenhet B-körkort Tillgång till bil

26 juni 2025
Sista ansökan:
26 juli 2025
Projektledare - Eldistribution
Knightec Group AB
Civilingenjörsyrken inom elektroteknik

Därför är detta jobb för dig Du vill driva projekt som utvecklar och stärker Sveriges elnät. I en sektor där tillförlitlighet, säkerhet och teknisk precision är avgörande trivs du med att ta ansvar, skapa struktur och driva projekt framåt. Du har erfarenhet av att leda projekt inom eldistribution – från ny- och ombyggnation av regionnätsstationer till uppgraderingar av transmissionsställverk och infrastruktur för elöverföring. Men hos oss får du inte bara möjlighet att leda projekt – du blir en del av ett sammanhang där projektledning är en kärnkompetens och ett område vi ständigt utvecklar. Inom Knightec Group finns XLPM: vårt kompetenscenter för ledarskap och projektledning. Här äger och vidareutvecklar vi XLPM – en beprövad metodik som ger dig struktur och tydlighet i ditt uppdrag, och som stöttar dig i att leda i komplexa miljöer med höga krav på resultat, samverkan och ansvar. Utöver metodiken erbjuder vi ett brett utbud av utbildningar, rådgivning och expertstöd – så att du alltid har tillgång till den kompetens du behöver för att lyckas i rollen. Hos oss är projektledning inte ett verktyg – det är en kärnkompetens. Och vi letar efter dig som vill fortsätta utvecklas tillsammans med några av branschens bästa. Inom vårt affärsområde Compliance & Management stöttar vi en effektiv omställning till digitala, hållbara och säkra lösningar genom expertkunskap inom exempelvis kvalitet, säkerhet, hållbarhet och projektstyrning. Arbetsuppgifter Leda investeringsprojekt såsom om- och nybyggnad av anläggningar Säkerställa efterlevnad av regelverk, tekniska krav och kvalitetsstandarder. Avtalshantering  Koordinera aktörer som ingenjörer, myndigheter och leverantörer. Driva förbättringsarbete och optimera processer. Följa upp och rapportera projektstatus mot mål, tidplan och budget. Kvalifikationer Vi söker dig som är kommunikativ och utåtriktad som person och trivs med att samarbeta och bygga starka relationer. Du drivs av att lösa problem och skapa ordning och reda. Utöver dina personliga egenskaper vill vi att du har: Ingenjörsexamen inom energiteknik, maskinteknik eller liknande Tidigare arbetat enligt projektmetodik baserad på standarder som till exempel PMI eller prince. Erfarenhet av entreprenadstyrning, tekniska utredningar och ekonomisk uppföljning Erfarenhet av investeringsprojekt såsom om- och nybyggnad av stam- och/eller regionnätsanläggningar Erfarenhet av projektering inom elnät Meriterande med ESA-utbildning och BAS P/U Du kommunicerar flytande på svenska och engelska En spännande resa med Knightec Group Semcon och Knightec har gått samman som Knightec Group. Tillsammans bildar vi Norra Europas ledande strategiska partner inom produkt- och digital tjänsteutveckling – hur häftigt är inte det? Med en unik kombination av tvärfunktionell expertis och en holistisk förståelse för affärer hjälper vi våra kunder att förverkliga sina strategier – från idé till färdig lösning. På Knightec Group finns kompetensen, attityden och drivkraften som krävs för att anta de mest utmanande och innovativa projekten. För våra medarbetare innebär detta fantastiska möjligheter att vara med och forma framtiden genom meningsfulla projekt i teknikens absoluta framkant. Här får du inte bara utvecklas och växa, utan också bli en del av något större. Låter det som platsen för dig? Häng med på en spännande resa! Praktisk information Detta är en tillsvidareanställning med en provanställning på sex månader, placerad på vårt kontor i Uppsala Business Park, Rapsgatan 7E, Uppsala . Resor i tjänsten kan förekomma till våra kunder. Startdatum är så snart som möjligt eller enligt överenskommelse. Skicka in din ansökan så snart som möjligt, men senast 2025-08-24. Om du har några frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Kicki Björ, Talent Acquisition Specialist. Vi hanterar alla ansökningar via vår karriärsida för att säkerställa en trygg och säker hantering av dina personuppgifter i enlighet med GDPR. Vi ser fram emot att höra från dig!

26 juni 2025
Sista ansökan:
24 augusti 2025
Projektledare - Värme
Knightec Group AB
Civilingenjörsyrken inom elektroteknik

Därför är detta jobb för dig Du vill leda projekt som utvecklar framtidens värmelösningar. I en sektor där energiomställning, tillförlitlig drift och teknisk komplexitet går hand i hand trivs du med att ta ansvar, skapa struktur och driva projekt framåt. Du har erfarenhet av att arbeta med projektledning inom värmeproduktion – från ny- och ombyggnation av kraftvärmeverk och fjärrvärmeanläggningar till tekniska uppgraderingar, bränslebyten och effektoptimering. Men hos oss får du inte bara möjlighet leda projekt – du blir en del av ett sammanhang där projektledning är en kärnkompetens och ett område vi ständigt utvecklar. Inom Knightec Group finns XLPM: vårt kompetenscenter för ledarskap och projektledning. Här äger och vidareutvecklar vi XLPM – en beprövad metodik som ger dig struktur och tydlighet i ditt uppdrag, och som stöttar dig i att leda i komplexa miljöer med höga krav på resultat, samverkan och ansvar. Utöver metodiken erbjuder vi ett brett utbud av utbildningar, rådgivning och expertstöd – så att du alltid har tillgång till den kompetens du behöver för att lyckas i rollen. Hos oss är projektledning inte ett verktyg – det är en kärnkompetens. Och vi letar efter dig som vill fortsätta utvecklas tillsammans med några av branschens bästa. Inom vårt affärsområde Compliance & Management stöttar vi en effektiv omställning till digitala, hållbara och säkra lösningar genom expertkunskap inom exempelvis kvalitet, säkerhet, hållbarhet och projektstyrning. Arbetsuppgifter Leda investeringsprojekt såsom om- och nybyggnad av anläggningar Säkerställa efterlevnad av regelverk, tekniska krav och kvalitetsstandarder. Avtalshantering  Koordinera aktörer som ingenjörer, myndigheter och leverantörer. Driva förbättringsarbete och optimera processer. Följa upp och rapportera projektstatus mot mål, tidplan och budget. Kvalifikationer Vi söker dig som är kommunikativ och utåtriktad som person och trivs med att samarbeta och bygga starka relationer. Du drivs av att lösa problem och skapa ordning och reda. Utöver dina personliga egenskaper vill vi att du har: Ingenjörsexamen inom energiteknik, maskinteknik eller liknande Tidigare arbetat enligt projektmetodik baserad på standarder som till exempel PMI eller prince. Erfarenhet av entreprenadstyrning, tekniska utredningar och ekonomisk uppföljning Erfarenhet av investeringsprojekt såsom om- och nybyggnad av värmeanläggningar Är bekant med PED, ATEX, tryckkärlsdirektiv Kunskap om förbränningsteknik, ångpannor, turbiner Meriterande om du har kännedom inom DCS-system såsom Teleperm XP, ABB Symphony, PCS7, 800XA Meriterande med ESA-utbildning och BAS P/U Du kommunicerar flytande på svenska och engelska En spännande resa med Knightec Group Semcon och Knightec har gått samman som Knightec Group. Tillsammans bildar vi Norra Europas ledande strategiska partner inom produkt- och digital tjänsteutveckling – hur häftigt är inte det? Med en unik kombination av tvärfunktionell expertis och en holistisk förståelse för affärer hjälper vi våra kunder att förverkliga sina strategier – från idé till färdig lösning. På Knightec Group finns kompetensen, attityden och drivkraften som krävs för att anta de mest utmanande och innovativa projekten. För våra medarbetare innebär detta fantastiska möjligheter att vara med och forma framtiden genom meningsfulla projekt i teknikens absoluta framkant. Här får du inte bara utvecklas och växa, utan också bli en del av något större. Låter det som platsen för dig? Häng med på en spännande resa! Praktisk information Detta är en tillsvidareanställning med en provanställning på sex månader, placerad på vårt kontor i Uppsala Business Park, Rapsgatan 7E, Uppsala . Resor i tjänsten kan förekomma till våra kunder. Startdatum är så snart som möjligt eller enligt överenskommelse. Skicka in din ansökan så snart som möjligt, men senast 2025-08-24. Om du har några frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Kicki Björ, Talent Acquisition Specialist. Vi hanterar alla ansökningar via vår karriärsida för att säkerställa en trygg och säker hantering av dina personuppgifter i enlighet med GDPR. Vi ser fram emot att höra från dig!

26 juni 2025
Sista ansökan:
24 augusti 2025