Ekonom till Tamtron AB Har du ett intresse för ekonomi och digitala arbetssätt – och gillar att vara delaktig? Då kan denna tjänst vara nästa steg för dig. Om dig Vi söker dig som är självgående, noggrann och trivs med att ha många kontaktytor. Du beskrivs ofta som strukturerad, lösningsfokuserad och snabbfotad – en person som inte tvekar att ta initiativ och som gärna håller ihop flera trådar samtidigt. Du har ett genuint intresse för ekonomi, digitalisering och tycker om att hitta nya, effektivare arbetssätt. Du gillar att skapa ordning och är van att arbeta med administrativa och ekonomiska uppgifter i digitala system. Att vara den som andra vänder sig till för att få koll på vad som gäller i vardagen är något du trivs med. Du har lätt för att samarbeta, upplevs som proaktiv och arbetar självständigt. Om tjänsten Som ekonom hos Tamtron AB kommer du att arbeta nära ekonomichefen och spela en central roll i företagets dagliga administration. Stora utvecklingsmöjligheter finns för att du ska kunna växa inom det ekonomiska arbetet, i och med det täta samarbetet med Tamtrons ekonomichef. Du kommer bland annat att hantera kundreskontra, leverantörsreskontra och fakturering. Rollen innefattar även vissa inköpsmoment. Du kommer att vara en viktig del i Tamtrons ambition att arbeta mer digitalt och effektivt, och vi ser gärna att du själv bidrar med idéer kring förbättringar och förenklingar. Denna roll passar dig som tycker om att kombinera ekonomiska uppgifter med en mer koordinerande funktion – där du blir en nyckelperson i det dagliga arbetet. Om Tamtron Tamtron är ett ledande företag inom avancerade, noggranna och innovativa vägningslösningar samt moderna molnbaserade informationssystem, anpassade för flera olika industribranscher. Företaget har ett av de största produktutbuden på marknaden och är känt för sina pålitliga, noggranna och robusta vågar. Tamtrons fokus ligger på kundservice och teknisk kompetens, med målet att förenkla och effektivisera sina kunders arbete inom områden som masstransporter, återvinning, skogsbruk, hamnarbete, logistik samt process- och tillverkningsindustri. Tamtrons produkter kännetecknas av hög kvalitet och användarvänlighet. De erbjuder en rad olika vägningslösningar, som fordonsvågar, kranvågar och vågar för gaffeltruckar – alla kända för sin pålitlighet och noggrannhet. Företagets produkter används globalt inom många olika industrier och har ISO 9001:2015-kvalitetscertifiering. Tamtronkoncernen omsätter 54 miljoner euro och har cirka 300 anställda. Huvudkontoret är beläget i Finland, med dotterbolag i bland annat Sverige, Polen, Tyskland, Tjeckien, Slovakien, Danmark och Norge. Företaget är också representerat i över 50 länder genom auktoriserade distributörer. Om processen Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta Johan Cederholm på [email protected] eller Wilma Lindmark på [email protected]. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med anställningsort i Karlstad. Sista ansökningsdag är den 11:e augusti. Välkommen med din ansökan!
Välkommen till oss! I Säffle kommun både kan, vill och vågar vi. Tillsammans bygger vi en hållbar och demokratisk kommun genom tillit, ansvar och engagemang. Vi i Säffle kommun strävar efter att skapa en dynamik och inkluderande gemenskap där invånarna känner sig trygga och engagerade, så har vi formulerat vår vision om hur vi vill leva i Säffle 2035. Beskrivning Vill du ha ett omväxlande arbete och samtidigt göra skillnad för människor som behöver stöd och hjälp? Ett arbete hos oss innebär att du möter människor som behöver din hjälp, ditt stöd och ditt engagemang. Vi behöver stärka upp vår bemanningsenhet till hösten med fler vikarier inom Vård och Omsorg. Som vikarie på Bemanningsenheten i Säffle kommun inom Socialförvaltningen ger det dig chansen att påverka andra människors vardag. Du lägger själv in din tillgänglighet för arbete och kan på så sätt påverka ditt arbetsliv. Du får förmånen att arbeta på många olika arbetsplatser och gör skillnad varje dag. I denna annons söker Bemanningsenheten vikarier till Vård och Omsorg där vi har Hemtjänst, Särskilt boende och Korttidsboende För vidare information om våra verksamheter besök: https://www.saffle.se/ Arbetsuppgifter Som vikarie inom Vård och Omsorg ger du omvårdnad, stöd och service till brukare som är beviljade insatser enligt Socialtjänstlagen samt utför arbetsuppgifter inom Hälso- och sjukvårdslagen. Du kommer tillsammans med andra professioner att stödja och hjälpa brukare till ett värdigt liv och välbefinnande utifrån brukares egna förutsättningar. Arbetet passar dig som tycker om förändring, utmaning och ser möjligheter istället för problem. Vi söker dig som.. Har ett genuint intresse för att arbeta med människor, våga anta nya utmaningar och vill få nya erfarenheter inför framtiden. Du har ett gott bemötande, empatisk förmåga och god förmåga att samarbeta. Du är pålitlig, känner ansvar för dina arbetsuppgifter och kan ta egna initiativ. Du är trygg i att uppgifterna och behoven hos våra brukare kan variera och anpassar dig efter förutsättningar och dagsform. Som kan jobba varierande arbetstider, dag, kväll, natt samt helger. Vi sätter stort värde vid att du som söker är lugn och stabil, även i stressade situationer, ansvarsfull och pålitlig. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Vi prioriterar sökande med godkänd eller pågående utbildning motsvarande omvårdnadsprogrammet eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Tidigare erfarenhet inom vården är meriterande. Kvalifikationer Du ska ha fyllt 18 år - För att kunna kommunicera och dokumentera krävs goda kunskaper i det svenska språket i både tal och skrift. - Du bör ha körkort om du söker till hemtjänsten. Bemanningsenheten i korthet Bemanningsenheten i Säffle kommun grundades hösten 2021. Bemanningsenheten bemannar vikariat inom Socialförvaltningen samt Barn- och utbildningsförvaltningen som sträcker sig upp till och med tre månader. Genom vår bemanningsenhet kan du hitta korttidsvikariat inom Funktionsstöd, Vård och Omsorg samt kommunens förskolor, grundskolor och kostenheter. Ett korttidsvikariat betyder att du blir bokad dag för dag på timbasis. Vi består idag av ca 150 st aktiva vikarier idag och vi är ständigt i behov för fler. Våra arbetsplatser Vi söker dig som är flexibel och har lätt för att samarbeta. Som vikarie blir du bokad till många olika arbetsplatser och arbetslag. Arbetsplatserna ligger både centralt i Säffle och på landsbygden och nås bäst om man har körkort och tillgång till bil. Du är anställd som intermittent och utbokningarna till arbetsplatserna baseras efter verksamhetens behov och kommer att variera från oss. Din arbetstid kan variera över tid. Beroende på verksamhet varierar arbetstiderna mellan dag, kväll, natt och helgtjänstgöring. För att få jobba inom socialförvaltningen så krävs det att man har genomgått en 9 timmars utbildning i Läkemedel och Omvårdnad samt ett avslutande test som ger dig godkänd medicindelegering. Du måste klara testet för att få börja jobba. Vi bokar in dig på denna utbildning. Rekryteringsprocessen består av dessa steg: Ansökan: Vi gör ett urval bland ansökningarna och de som går vidare bjuds in till intervju. Det kan ta olika lång tid innan vi tar kontakt. Det beror på hur behovet av nya vikarier på enheten du sökt till ser ut för tillfället. Vår intention är att vi startar upp intervjuerna i slutet av Augusti. Vi genomför intervjuer både fysiskt och digitalt. Intervju och referenser: Under intervjun ställer vi kompetensbaserade frågor om din arbetslivserfarenhet och din eventuella utbildning. Vi kommer att efterfråga dina referenser och kontaktar dem om vi anser att du är rätt för jobbet. Vi återkopplar inom 4 v oavsett om du om du erbjuds en anställning eller ej. Om du vill ha mer information om Bemanningsenheten eller ställa frågor kan du ringa Nina Karlsson på 0533-681530 eller mail [email protected] För vidare information om våra verksamheter besök: https://www.saffle.se/ Läs mer om Säffle kommuns förmåner på vår http://jobb.saffle.se/ För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Har du skyddade personuppgifter ska du inte registrera dina ansökningshandlingar i vårt rekryteringssystem och inte heller skicka in dem via e-post. Ansökan ska skickas via brev till ansvarig chef. Vänd dig direkt till rekryterande chef enligt ovan kontaktuppgifter. Säffle kommun tillämpar rökfri arbetstid. Vi undanber oss kontakt med annonsförsäljare och övriga media i den här rekryteringen.
Är du registrerad fastighetsmäklare hos FMI och har ett par års erfarenhet? Vi söker dig som vill vara en del av vårt team! Din personlighet och ditt driv är viktigt för oss, och vi är måna om att stödja din utveckling. Du kan välja att arbeta hemifrån eller på vårt kontor i Torsby. Vi ser gärna att du bor inom 1,5 timmes avstånd från Torsby. Branäs erbjuder fantastisk alpin skidåkning, längdskidåkning och vackra vyer. Sommaraktiviteterna utvecklas snabbt och Branäs är i ständig tillväxt. Vi är specialister på fritidshus och fokuserar på att vara fysiskt närvarande på fjället, särskilt under vintersäsongen. Vi finns där när våra kunder är där, oavsett om det gäller visningsgäster eller potentiella uppdragsgivare. Vill du vara med på denna spännande resa? Då är du rätt person för oss! KRAVPROFIL Är registrerad mäklare med tillhörande fastighetsmäklarutbildning och arbetat minst 2 år Har lyckats att driva igenom lyckade försäljningar Goda kunskaper i Engelska och Svenska, tal och skrift VI ERBJUDER Marknadens största kundregister, ett lukrativt område och tyngden av att tillhöra ett etablerat och välkänt varumärke med 85 års branscherfarenhet Vår framgångsrika försäljningsmetod, moderna digitala system, egna jurister och marknadsavdelning till förfogande Kontinuerlig kompetensutveckling En stark gemenskap och väletablerad erfarenhet som finns inom kedjan, landet runt OM OSS Svensk Fastighetsförmedling är Sveriges största rikstäckande och oberoende mäklarkedja. Hos oss blir du en del av ett engagerat team med 1250 kollegor som stöttar varandra och utvecklas tillsammans. Vi är stolta över att flera år i rad ha utsetts till en av Sveriges mest attraktiva arbetsgivare. Som medarbetare erbjuds du löpande utbildningar, unika verktyg och möjligheten till delägarskap. Vårt fokus är att vara ledande idag och i framtiden. Läs mer om hur det är att jobba hos oss via jobb.svenskfast.se. KONTAKT Är du nyfiken och vill veta mer om tjänsten? Du är varmt välkommen att kontakta Franchisetagare Philip Hansson [email protected] eller TA-Partner Vendela Ejdenwik på [email protected] eller skicka in din ansökan via knappen "Skicka ansökan". Naturligtvis behandlar vi din kontakt konfidentiellt. Läs mer om oss här https://jobb.svenskfast.se/ https://www.instagram.com/livetpasvenskfast/
Vi är din perfekta match! Har du intresse för området farmaci i kombination med rådgivning? Då har vi en match! Nu har vi en möjlighet för dig som engagerad farmaceut att bli en del av vårt team på apoteket Årjäng. Vi söker efter dig som har förmågan att se till varje individs behov och som med service och omtanke har ambitionen att bygga långsiktiga relationer med våra kunder. Om rollenSom farmaceut på apoteket Årjäng kommer du att spela en central roll i att tillgodose våra kunders behov av rådgivning och produkter inom läkemedel och hälsa. Apoteket Årjäng är strategiskt beläget i hjärtat av Årjäng och fungerar som en viktig knytpunkt för hela orten. Som det enda apoteket i området erbjuder vi en unik och personlig service till våra kunder. Vi har ett nära och effektivt samarbete med Apoteket Töcksfors och tillsammans jobbar totalt 11 medarbetare, varav tre arbetar i Årjäng. Precis som du förväntas bygga en långsiktig relation med dina kunder vill vi göra det samma med dig. Vi stöttar dig i din karriär - som farmaceut på Apoteket kan du utvecklas i roller som t ex läkemedelsansvarig, säljledare, specialistapotekare eller varför inte en roll som apotekschef? Dina huvudsakliga arbetsområden Arbeta aktivt i dina kundmöten för att skapa mervärde genom rådgivning och sambandsförsäljning Bidra till att vi når våra mål gällande patientsäkerhet, kvalitet och försäljning Aktivt bidra till att stärka ditt team genom att dela med dig av både kunskaper och erfarenheter Hålla dig uppdaterad på våra kampanjer och bidra till att vi når framgång i dem Hålla dig uppdaterad och påläst om nytt sortiment för bästa kundvård Bidra med idéer och initiativ för att utveckla vår verksamhet till ett apotek som blir ett självklart val för våra kunder Dina kompetenserFör den här tjänsten söker vi dig som är legitimerad receptarie eller apotekare med ett genuint intresse för farmaci och läkemedelsanvändning. Vi välkomnar även sökande med utländsk utbildning på väg mot sin svenska legitimation. Du är serviceinriktad med ett genuint intresse för kundmöten och har erfarenhet av att arbeta med rådgivande försäljning Du är lösningsorienterad vilket innebär att du både ser och agerar på utmaningar som uppstår Du har god samarbetsförmåga där du bidrar att skapa ett välfungerande team Du håller dig uppdaterad på omvärldsförändringar kopplade till farmaci- och läkemedelsfrågor Du har erfarenhet av att arbeta med omtänksam merförsäljning ur ett serviceperspektiv När det känns rätt Fundera inte för länge. Låt oss i stället berätta om rollen och om verksamheten så kan du sen avgöra om det känns rätt för dig. Ansök nu! Vi vill att din ansökan består av ditt CV samt svar på våra urvalsfrågor. Du behöver alltså inte skicka med ett personligt brev. Urvalsfrågorna hjälper oss att bättre förstå din erfarenhet och dina kvalifikationer för den aktuella rollen och öka vår träffsäkerhet. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Arbetstiderna för denna tjänst ligger inom ramen för det lokala apotekets öppettider: vardagar 09.00-18.00 och lördagar 10.00-14.00. Välkommen till Apoteket!
Därför är detta jobb för dig Omställningen och en stor efterfrågan på våra tjänster kräver ytterligare en kreativ och driven person som inte är rädd att tänka nytt. Nu finns chansen att bli en del av teamet på Knightec Group i Karlstad. Du kommer att arbeta inom vårt affärsområde Hardware & Design där vi kombinerar bred ingenjörskompetens med djup specialistkunskap och ett användarcentrerat förhållningssätt – för att utveckla fysiska produkter och digitala upplevelser hela vägen från koncept till storskalig produktion. Arbetsuppgifter I rollen som projektledare kommer du agera som rådgivare, driva förstudier, driva förändrings- och nyutvecklingsprojekt hos kunder eller leda inhouse-projekt på Knightec Group. Räkna med stor variation på projekten du driver. Vi söker projektledare inom flera olika områden. Du kan komma att arbeta inom: Produktionsutveckling Produktutveckling Produktionsinvesteringar Process Kvalitet Kvalifikationer Vi söker dig som är självgående och lösningsorienterad med ett starkt tekniskt intresse. Du har förmågan att leda och motivera andra. Du är van att hantera komplexa projekt och att skapa resultat under både tidspress och föränderliga förutsättningar. Utöver dina personliga egenskaper vill vi att du har: Utbildad civilingenjör, högskoleingenjör eller motsvarande inom relevant område (t.ex. maskinteknik, industriell ekonomi eller elektroteknik). Minst 5-7 års erfarenhet av projektledning inom den tillverkande industrin. Erfarenhet av projektledningsverktyg (t.ex. MS Project, Jira, eller liknande) samt kunskap om produktutveckling, produktionsprocesser och kvalitetssäkring. Du kommunicerar flytande på svenska och engelska Då vissa av våra uppdrag omfattas av försvarssekretess, kan det krävas godkänd säkerhetsprövning för uppdraget. En spännande resa med Knightec Group Semcon och Knightec har gått samman som Knightec Group. Tillsammans bildar vi Norra Europas ledande strategiska partner inom produkt- och digital tjänsteutveckling – hur häftigt är inte det? Med en unik kombination av tvärfunktionell expertis och en holistisk förståelse för affärer hjälper vi våra kunder att förverkliga sina strategier – från idé till färdig lösning. På Knightec Group finns kompetensen, attityden och drivkraften som krävs för att anta de mest utmanande och innovativa projekten. För våra medarbetare innebär detta fantastiska möjligheter att vara med och forma framtiden genom meningsfulla projekt i teknikens absoluta framkant. Här får du inte bara utvecklas och växa, utan också bli en del av något större. Låter det som platsen för dig? Häng med på en spännande resa. Praktisk information Detta är en tillsvidareanställning, placerad på vårt kontor i Karlstad, Gräsdalsgatan 3. Resor i tjänsten kan förekomma till våra kunder. Startdatum är så snart som möjligt eller enligt överenskommelse. Skicka in din ansökan så snart som möjligt, men senast 2025-08-24. Om du har några frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Elin Berg, Talent Acquisition Specialist. Observera att vi, på grund av GDPR, endast tar emot ansökningar via vår karriärsida. Vi ser fram emot att höra från dig!
Därför är detta jobb för dig Enkelt, du vill vara kreativ och innovativ i att lösa tekniska problem. Och det är precis vad vi erbjuder dig. Du är experten; du berättar för oss vilken lösning som du anser är bäst. Du kommer inte att vara ensam, nyckelordet är samarbete. Tvärfunktionella team skapas för att lösa projekt, snarare än att välja projekt för en redan befintlig grupp. Produkter och affärsområden kommer att skilja sig åt och du kommer att bygga nya spännande lösningar. Din utveckling är vår utveckling. Det vi erbjuder dig är ingen förutbestämd väg att följa. Vi gör saker på vårt eget sätt. Du har kontroll över din utveckling, oavsett vilken riktning du vill ta. Oavsett om det handlar om att nå en ny roll i framtiden eller fördjupa dig inom en specifik teknik, finns vi här för att hjälpa dig framåt. Du kommer att arbeta inom vårt affärsområde Hardware & Design där vi kombinerar bred ingenjörskompetens med djup specialistkunskap och ett användarcentrerat förhållningssätt – för att utveckla fysiska produkter och digitala upplevelser hela vägen från koncept till storskalig produktion. Arbetsuppgifter Du kommer att möta människor som bryr sig. Inte bara om projektet och tekniken, utan också om varandra. Vi gör det tillsammans – det är så vi tar oss framåt. Du kommer att arbeta med mekanikkonstruktion och produktutveckling Analysera och bryta ner tekniska problem för att hitta de bästa lösningarna tillsammans med ditt team Ta ansvar i projekt och dela din kunskap, samtidigt som du självständigt tar ansvar för ditt eget arbete Arbeta med kontinuerlig integration och leverans som centrala delar i din roll Kvalifikationer Vi söker dig som trivs med att brottas med knepiga tekniska utmaningar och att analysera. Du tycker om att tillsammans med teamet bryta ner dessa utmaningar för att nå den bästa lösningen. Du är en person som tycker om att dela med dig av dina kunskaper samtidigt som du självständigt kan driva ditt eget arbete framåt. Utöver dina personliga egenskaper behöver du ha följande: Ingenjörsexamen inom maskinkonstruktion eller produktutveckling Minst 4 års erfarenhet av att arbeta som mekanikkonstruktör, inom konstruktion och produktutveckling Goda kunskaper i CAD och PDM-system Du kommunicerar flytande på svenska och engelska Erfarenhet från arbete i försvarsindustri är meriterande En spännande resa med Knightec Group Semcon och Knightec har gått samman som Knightec Group. Tillsammans bildar vi Norra Europas ledande strategiska partner inom produkt- och digital tjänsteutveckling – hur häftigt är inte det? Med en unik kombination av tvärfunktionell expertis och en holistisk förståelse för affärer hjälper vi våra kunder att förverkliga sina strategier – från idé till färdig lösning. På Knightec Group finns kompetensen, attityden och drivkraften som krävs för att anta de mest utmanande och innovativa projekten. För våra medarbetare innebär detta fantastiska möjligheter att vara med och forma framtiden genom meningsfulla projekt i teknikens absoluta framkant. Här får du inte bara utvecklas och växa, utan också bli en del av något större. Låter det som platsen för dig? Häng med på en spännande resa! Praktisk information Detta är en tillsvidareanställning, placerad på vårt kontor i Karlstad, Gräsdalsgatan 3. Resor i tjänsten kan förekomma till våra kunder. Startdatum är så snart som möjligt eller enligt överenskommelse. Skicka in din ansökan så snart som möjligt, men senast 2025-08-24. Om du har några frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Elin Berg, Talent Acquisition Specialist. Observera att vi, på grund av GDPR, endast tar emot ansökningar via vår karriärsida. Vi ser fram emot att höra från dig!
Därför är detta jobb för dig Därför att du vet att kvalitet handlar om mer än att följa standarder – det handlar om att skapa hållbara, effektiva och pålitliga produkter. Du ser möjligheten att påverka hela värdekedjan, från utveckling till produktion, för att säkerställa högsta kvalitet och prestanda. Som en del av vårt engagerade team, på plats hos någon av våra kunder i regionen, arbetar du nära utveckling, produktion och leverantörer för att driva förbättringar och stärka processer. Genom analyser och riskbedömningar omvandlar du avvikelser till insikter och insikter till konkreta förbättringar. Med din expertis inom kvalitet är du en nyckelspelare i industrins utveckling – och vi ser fram emot att göra det tillsammans med dig. Du kommer att arbeta inom vårt affärsområde Hardware & Design där vi kombinerar bred ingenjörskompetens med djup specialistkunskap och ett användarcentrerat förhållningssätt – för att utveckla fysiska produkter och digitala upplevelser hela vägen från koncept till storskalig produktion. Ansvarsområden Säkerställa att produkter och processer uppfyller kvalitetskraven genom granskning, analys och förbättringsarbete. Driva kvalitetsförbättringar, analysera avvikelser och implementera lösningar för att optimera produktions- och utvecklingsprocesser. Identifiera förbättringsområden, införa effektiva arbetsmetoder och bidra till en mer hållbar och konkurrenskraftig verksamhet. Kvalifikationer Vi söker dig som är kommunikativ och utåtriktad person som trivs med att samarbeta och bygga starka relationer. Du drivs av att lösa problem och trivs i en föränderlig miljö där du behöver fatta snabba beslut och anpassa dig efter kundens behov. Utöver dina personliga egenskaper vill vi att du har: Ingenjörsexamen inom maskinteknik, industriell ekonomi, produktionsteknik eller annat relevant område. Minst 3–5 års erfarenhet av kvalitetsarbete inom tillverkande industri Erfarenhet av leverantörskvalitet, projektkvalitet eller processförbättringar. Erfarenhet av kvalitetsstandarder och certifieringar såsom ISO 9001 eller IATF 16949. Teknisk kompetens inom kvalitetsverktyg och metoder såsom 8D, FMEA, PPAP, SPC och Root Cause Analysis (RCA). Du kommunicerar flytande på svenska och engelska. Då vissa av våra uppdrag omfattas av försvarssekretess, kan det krävas godkänd säkerhetsprövning. En spännande resa med Knightec Group Semcon och Knightec har gått samman som Knightec Group. Tillsammans bildar vi Norra Europas ledande strategiska partner inom produkt- och digital tjänsteutveckling – hur häftigt är inte det? Med en unik kombination av tvärfunktionell expertis och en holistisk förståelse för affärer hjälper vi våra kunder att förverkliga sina strategier – från idé till färdig lösning. På Knightec Group finns kompetensen, attityden och drivkraften som krävs för att anta de mest utmanande och innovativa projekten. För våra medarbetare innebär detta fantastiska möjligheter att vara med och forma framtiden genom meningsfulla projekt i teknikens absoluta framkant. Här får du inte bara utvecklas och växa, utan också bli en del av något större. Låter det som platsen för dig? Häng med på en spännande resa! Praktisk information Detta är en tillsvidareanställning, placerad på vårt kontor i Karlstad, Gräsdalsgatan 3. Resor i tjänsten kan förekomma till våra kunder. Startdatum är så snart som möjligt eller enligt överenskommelse. Skicka in din ansökan så snart som möjligt, men senast 2025-08-24. Om du har några frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Elin Berg, Talent Acquisition Specialist. Observera att vi, på grund av GDPR, endast tar emot ansökningar via vår karriärsida. Vi ser fram emot att höra från dig!
Vi söker för kunds räkning. För att ansöka till tjänsten, vänligen besök https://karriarguiden.se/sv/jobb/chef-redovisningskonsulter-arvikaarjang. Vi ser fram emot din ansökan! Ludvig och Co erbjuder spetskompetens inom ekonomi, juridik, och fastigheter till landets företagare. Med 1300 medarbetare på närmare 100 orter över hela landet har vi en oslagbar kompetensbredd. Vill du hänga med på vår resa? Vi ger dig kraft att växa som ledare! Rollen som Affärschef Du leder en grupp om 8 medarbetare inom ekonomi med målet att vara småföretagarens självklara partner. Som Affärschef: • Har du det övergripande ansvaret förkundleverans, kvalitét, försäljning, tillväxt, kompetensutveckling, samarbete och rekrytering. • Du leder medarbetare inom din egen yrkeskompetens och du kombinerar ledarrollen med eget kundarbete, där fördelningen kommer anpassas efter kundernas och teamets behov. • Proaktivt implementera moderna arbetssätt och arbeta med förändringsledning. • Du ingår i ledningsgruppen för Marknadsområde Värmland tillsammans med andra Affärschefer och din närmaste chef Marknadsområdeschef Helen Hildeberg. Utvecklas som ledare på Ludvig och Co Du är med och skapar den bästa arbetsplatsen för våra medarbetare med ett ledarskap som utgår från våra ledarbeteenden: Vilja och Våga, Inspirera och Engagera, Lära och Utveckla. Genom återkommande ledarträffar och ledarutbildningar, i en organisation med fokus på ständigt lärande, fortsätter du växa i din roll. Vi söker dig För att lyckas som ledare hos oss: • Du kan bidra med dina egna expertkunskaper inom ekonomi våra kunder. • Du har erfarenhet av eget kundansvar och försäljning. • Meriterande är om du har tidigare erfarenhet av ledaruppdrag, personalansvar och budgetarbete. Du passar för rollen om du, precis som vi, tror att samarbete, affärsmässighet och utveckling är tre viktiga hörnstenar för att bygga starka team. Meriterande är om du har tidigare erfarenhet av ledaruppdrag, personalansvar och budgetarbete. Men det viktigaste är inte exakt vad du gjort, utan att du har viljan och potentialen att bli en riktigt bra ledare. Vill du bli vår nästa Affärschef? Då ser vi fram emot din ansökan!
Storfors kommun, belägen i östra Värmland, är hem för cirka 3800 invånare. Vi är stolta över vår närhet till naturen och de möjligheter till aktivt friluftsliv den erbjuder. Tillsammans med ett fint förenings- och kulturliv, högkvalitativ barnomsorg och skolor samt ett mångfacetterat näringsliv är Storfors en plats där människor trivs och växer. Nu har du chansen att vara med och ge våra kommuninvånare en ännu bättre livskvalitet och en trygg vardag. Beskrivning Vill du ha ett meningsfullt jobb där du bidrar till en trygg och trivsam miljö för barn och personal? Då kan du vara den vi söker! Vi söker nu en lokalvårdare till Förskolan Änglagård i Alkvettern. Här får du möjlighet att arbeta i en lugn, barnnära miljö där din insats verkligen gör skillnad varje dag. Arbetsuppgifter Som lokalvårdare ansvarar du för den dagliga städningen av förskolans lokaler – matsal, toaletter, gemensamma utrymmen m.m. Du ser till att miljön är ren, fräsch och säker för både barn och vuxna. Du planerar och genomför även periodisk städning, exempelvis golvvård och storstädning, i samråd med din arbetsledning. Det finns en egenkontrollmall för städning med vad som ska göras varje vecka. Mer information fås av arbetsledaren. I arbetet behöver du kunna läsa städinstruktioner, innehållsförteckningar på kem med mera, därmed behöver du ha goda kunskaper i svenska. Kvalifikationer Vi söker dig som är noggrann, ansvarstagande och trivs med att arbeta självständigt. Det är meriterande om du har erfarenhet av lokalvård, men är inget krav. Du ska ha god förståelse för hygienrutiner och goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift. Körkort B samt tillgång till egen bil är ett krav för att kunna ta sig till/från arbetsplatsen, vilken ligger på landsbygden. Du är en flexibel, glad och positiv person. Du tycker om att städa och är noggrann med det du gör, du vill att kvalitén på arbetet ska vara god. En lokalvårdare jobbar som regel själv och detta gör att du ska kunna vara självgående i ditt arbete och trygg i din arbetsroll. På arbetsplatsen där du kommer jobba finns både barn och andra vuxna, därmed är det viktigt att du har god samarbetsförmåga och är serviceinriktad. Övrigt Anställningsform: Tillsvidareanställning Anställningens omfattning: 15%, dvs. 6 h/vecka. Tillträde enligt överenskommelse. Din ansökan ska vara oss till handa senast 2025-08-10. När du blivit erbjuden ett jobb, uppdrag eller praktik inom skola eller förskola ska du visa upp ett utdrag ur belastningsregistret. Beställ gärna utdraget samtidigt som du skickar in din ansökan så att du har allting klart om du går vidare i rekryteringsprocessen. Har du redan ett utdrag får det inte vara äldre än ett år. Beställ ditt utdrag från belastningsregistret på https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/skola-eller-forskola/ För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med dig som sökande vill vi att du skickar in din ansökan digitalt via länken i denna annons. Varmt välkommen med din ansökan! Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Tietoevry is the Nordic region's leading IT company, offering IT and product development services globally within information and communication technology. They are also one of the leading companies in mobile communication technology worldwide. Tietoevry is now expanding its site in Karlstad and is looking for new colleagues in software development for embedded systems. About the position In this role, you will develop high-tech solutions within 5G and 6G together with your team, in close collaboration with colleagues and customers worldwide. As a software developer at Tietoevry, you will be challenged in your problem-solving and analytical skills as you help develop the latest telecommunications technologies — including the further advancement of the 5G and 6G network. The development process is characterized by abstract programming, which makes it well-suited for those motivated by methodical working methods such as breaking down problems, analyzing, programming, testing, and documenting. The main programming languages used are real-time C and C++, but you may also encounter Java, Golang, Perl, and Python. Common tools include Git, Eclipse, Jira, Gerrit, and Jenkins. For simulation and modeling, Matlab and Octave are used. You’ll be part of a non-hierarchical team of eight people with varying experience levels. The team works in agile three-week sprints. You will be paired with an experienced colleague who will act as your mentor to ensure you receive the best possible support in your new role. If you’re looking for a workplace with modern values and great opportunities to grow in your chosen field, this could be the perfect match for you. Your qualifications A few years of experience working with programming in C/C++ A Bachelor’s or Master’s degree in Computer Science, Electrical Engineering, or Engineering Physics Fluency in English, both written and spoken Knowledge of radio communication and signaling is strongly meritorious Personal skills We believe that you are a team player who genuinely enjoys learning and developing new skills. You should also have an analytical and patient mindset when facing problems and challenges. Troubleshooting, analysis, and testing can take time – this is where patience and persistence are key to succeeding in this role. Terms Start: On going Extent: Full time, permanent Work hours: Monday-Friday 8-17 (8 am-5 pm) Location: Karlstad We process applications continuously and the position may be filled before the application period has expired, so don't hesitate - send us your application today! Procruitment Procruitment is Sweden's only career agency in IT, tech and engineering that, through proactive recruitment, connects attractive employers with people who share the same goals and ambitions. Regardless of whether you are an experienced leader or whether you are about to take your first step into your career, we help you to achieve your career goals - while we care about you, your journey and that you feel good along the way. Procruitment are proud winners of the Recruitment Awards 2022 and have been named Recruitment Company of the Year (20-49 employees) and Rocket of the Year (Recruitment). Read more about the awards here.
Välj ett jobb för att visa detaljer