Lärare åk 4-6 till Hultsbergsskolan

Beskrivning Vi på Hultsbergsskolan söker nu en vikarierande lärare i årskurs 4-6 som vill spela en viktig roll i elevernas utveckling och ha möjlighet att göra skillnad i deras liv. Hultsbergsskolan är en skola med cirka 500 elever från förskoleklass till årskurs 9. På skolan finns också en anpassad grundskola. Skolan ligger i ett villaområde mitt emellan Henstad och Hultsberg, med närhet till skog och andra grönområden. Skolans vision är: "En skola att längta till" Vi vill bygga upp en förtroendefull relation med alla. Vi ser varje möte och dialog som en förutsättning för ett aktivt lärande. På Hultsbergsskolan arbetar vi utifrån ett F–9 perspektiv där även anpassad grundskolan ingår. Tillgänglig lärmiljö står i fokus på skolan, där vi skapar en skol- och undervisningsmiljö med eleverna är i centrum. Vi arbetar för att skapa bästa möjliga förutsättningar för lärande utifrån ett relationellt förhållningssätt. På vår skola är personalen uppdelade i olika arbetslag. Arbetsuppgifter Som lärare i årkurs 4-6 är ditt huvuduppdrag att utveckla elevernas kunskaper och färdigheter utifrån läroplanen och varje elevs individuella behov och förutsättning. Du planerar undervisningen genom att ta fram mål, välja metoder och material samt förbereda lektioner. Tillsammans med eleverna utvärderar du undervisningen för att alltid sträva efter att förbättra undervisningen, elevernas lärande och ditt professionella lärande. Kvalifikationer Vi söker dig med lärarlegitimation mot årkurs 4-6 inom ämnena matematik, svenska, engelska naturorientering och samhällsorientering.  Uppge i ansökan vilka ämnen du är behörig att undervisa i. Som person ser vi att du är flexibel, lugn, har god samarbetsförmåga och är duktig på att skapa goda relationer med elever, kollegor och vårdnadshavare. Du har ett stort intresse för barn och ungdomars lärande och ser till varje elevs individuella behov och förutsättningar att nå uppsatta mål. Du kan organisera och strukturera ditt arbete utifrån angivna mål. Du har god självinsikt, är trygg i dig själv och i ditt pedagogiska ledarskap. Du har digital kompetens som du använder dagligen som ett naturligt verktyg i lärandet.  Tjänsten gäller under förutsättning att erforderliga beslut fattas. Om Karlstads kommun Barn- och ungdomsförvaltningen ansvarar för förskola och skola för cirka 13 200 barn och elever och är kommunens största förvaltning med drygt 2 400 medarbetare. Vi har förskolor, familjedaghem, öppna förskolor, förskoleklasser, grundskolor, anpassad grundskola, fritidshem och kulturskola och arbetar även med barn- och elevhälsofrågor. Vi rustar barnen för framtiden. Vill du vara med och skapa framtidens Karlstad? Hos oss i koncernen Karlstads kommun kan du göra skillnad på riktigt. Här är varje medarbetare en viktig del i helheten och tillsammans hjälps vi åt att förverkliga vår vision om "Ett bättre liv i Solstaden". Kom och väx med oss! Övrig information För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons. Har du skyddade personuppgifter ska du inte registrera dina ansökningshandlingar i vårt rekryteringssystem och inte heller skicka in dem via e-post. Vänd dig istället till kommunens växel 054-540 00 00 för vidare hantering.

17 maj 2024
Sista ansökan:
6 juni 2024
Interim - Manager Technical Sales Support

Are you ready to step into a leadership role? Join our team as an Acting Manager for Technical Sales Support! Our current Manager has embraced new challenges within the company, opening the perfect opportunity for someone eager to take the reins and drive success. If you're passionate about leadership and eager to develop your skills in this area, this role is tailor-made for you. Seize the opportunity to lead and thrive in a dynamic environment! We are looking for a motivated and experienced person with a passion for engineering and leadership where you will manage a team of ten direct reports located in Kristinehamn. In this role, you will have the key accountabilities of managing the personnel and resources for the Technical Sales Support team. You'll be responsible for leading and instructing the assigned team on a daily basis, fostering personal development and engagement. Ensuring the delivery of adequate technical and engineering support will be crucial. Moreover, you'll have the opportunity to create processes, demonstrate leadership, and provide support for product development and documentation. With various competencies within the team and several new resources in need of support, this position offers a dynamic environment for professional growth and leadership development. Are you someone who excels at driving bottom-line results and assessing potential risks to ensure financial success? Can you provide clear direction to your team, inspiring and coordinating them towards achieving set goals? Do you thrive on developing people through delegation, empowerment, and coaching, fostering a culture of self-development? Collaboration comes naturally to you, as you share knowledge, experience, and support with others to achieve team goals. Your methodical and systematic approach allows you to plan ahead, set clear priorities and allocate resources effectively. If this sounds like you, then you're exactly who we're looking for to join our team! Qualifications and experience Are you someone who takes initiative, driving outcomes and taking ownership of results? Do you have the ability to make a lasting impact, persuading others and successfully promoting plans and ideas? Can you provide your team with clear direction, inspiring and coordinating them towards objectives? Are you passionate about developing people through delegation, empowerment, and coaching, fostering a culture of self-development? With your methodical and systematic approach, you plan ahead, establish clear priorities, and allocate resources effectively. Additionally, you create a stable and reassuring work atmosphere, offering support and encouragement to your team. Technical education is seen as an advantage but is not a requirement. Fluency in English at a high level is a must. Last day to apply 2024-06-16. Our ambition is to fill the position as soon as possible, selection and interviews may therefore begin during the application period. For this position we work with personality and ability tests, which may be sent to you if you proceed in the process. Since we are a company working with customers in the Naval Segment, questions related to citizenship will be a part of the selection process. KONGSBERG is a leading global technology group. Throughout our proud two-hundred-year history, we have continuously advanced, applying innovative solutions to the needs of our customers, partners and society at large. We believe diversity is our strength. By fostering an inclusive and diverse culture we nurture and ensure space for different perspectives and ideas. We are determined in our work to mature and improve our ability to utilize our diversity and culture of differences to create positive business results. Kongsberg Maritime is a technology pioneer, enabling a more sustainable future for our oceans. Our zero-emission integrated technologies advance the maritime industry and solve our customers' toughest problems. With unmatched competence, domain knowledge, innovation, and market reach, we are the trusted maritime partner. Headquartered in Kongsberg, Norway, the company has manufacturing, sales and service facilities in 35 countries. Kongsberg Maritime in Kristinehamn consists of 310 engaged people working with sales, research, development, design, service and assembly of market leading solutions for different types of vessels. Our Hydrodynamic Research Centre provides world leading CFD and Testing capabilities in support for our Product centres and customers. Our Global Customer Support division is responsible for Kongsberg Maritimes services, upgrades and support in the aftermarket. Our 2300 employees are present in 35 different countries around the world. During the operational lifetime of more than 30.000 installations, we ensure cost-efficient delivery of services, upgrades and spare parts in order to secure availability and predictability to our customers. Protechting people and planet

17 maj 2024
Sista ansökan:
16 juni 2024
Underhållschef

Vi söker nu en underhållschef till vår fabrik i Säffle som vill bli en del av vårt team Om tjänsten Nu söker vi en underhållschef till vår fabrik i Säffle. Som underhållschef arbetar du med att leda och utveckla underhållsavdelningen på ett sätt som möjliggör maximal produktionseffektivitet i fabriken. Viktiga delar av ditt arbete kommer att vara optimering och prioritering av det dagliga underhållsarbetet såväl som strategiska utvecklingsprojekt. Du kommer att ingå i fabrikens ledningsgrupp och rapportera till fabrikschef. Som underhållschef kommer du att få uppdraget att driva underhållsavdelningen framåt med fokus på säkerhet, kostnadsmedvetenhet och kvalité. Tillsammans med dina medarbetare samarbetar du tätt med fabrikens produktionsenheter för att nå framtagna mål inom definierade ramar. Arbetet innebär att planera, leda samt utveckla verksamheten inom underhållsavdelningen mot uppsatta mål. Säkerställer genom sitt ledarskap att verksamheten styrs genom en målstyrningsprocess, där varje medarbetare engageras. Ansvara för att ta fram och efterleva avdelningens mål, budget och kostnadsram Ta fram avdelningens relevanta nyckeltal Upprätta och driva handlingsplaner vid process-, drifts- och miljöstörningar inom ansvarsområdet. Du tillsammans med din avdelning är en avgörande del av optimeringen och utvecklingen av vår fabrik där vi strategiskt jobbar för effektivare arbetssätt, förbättrad kvalitet och ökad produktion. Vem söker vi? Vi söker dig som har erfarenhet inom underhåll och är redo för utmaningen att medverka och bidra till utveckling av vår underhållsavdelning. Erfarenhet av att leda och utveckla personer Intresserad av att jobba med förändringsarbete, kommunikation och delaktighet Du har troligtvis en högskoleutbildning inom teknikområdet eller motsvarande erfarenhet som vi bedömer likvärdig. Erfarenhet av lean, six sigma, DMAIC eller liknande är meriterande Flerårig erfarenhet av liknande befattning och tillverkande industri är meriterande Som person ser vi att du är social, positiv och gillar att ha många bollar i luften God PC-vana är en förutsättning Som person ser vi gärna att du är en chef och ledare som involverar och utvecklar din personal. Du ser medarbetaren och samverkan som nyckeln till framgång. Vad erbjuder vi? Som anställd på Nordic Paper erbjuder vi dig kollektivavtalsförhandlade villkor, generösa pensionsavsättningar och trygga försäkringar. Du får också ta del av bonussystem, trivselpeng, förmånscykel och en rad sociala aktiviteter. Vi erbjuder självklart friskvårdsbidrag och du får fria anmälningsavgifter till ett flertal olika motionslopp. Hos oss är ingen idé för stor eller för liten och vi välkomnar egna initiativ. Vi är måna om att behålla våra medarbetare och värderar därför varje individs utveckling högt. Om Nordic Paper Nordic Paper är en skandinavisk specialpappersproducent som tillverkat högkvalitativt papper sedan slutet av 1800-talet. Vi har fem pappersbruk belägna i Bäckhammar, Åmotfors, Säffle, Greåker (Norge) och Québec (Kanada). Huvudkontoret finns i Karlstad. Vi tillverkar kraftpapper som bland annat används till bärkassar, säckar och förpackningar, samt naturligt greaseproofpapper, vilket är ett fettresistent papper vars användningsområden främst är inom livsmedelsindustrin, exempelvis som bakplåtspapper. Efterfrågan på pappersbaserade produkter ökar ständigt och vårt högkvalitativa papper är ett hållbart och miljövänligt alternativ. Som ett av de ledande bolagen i branschen levererar vi hållbara produkter till kunder i över 80 länder. Sedan hösten 2020 är vi noterade på Nasdaq Stockholm. Om anställningen Tjänsten är heltid, tillsvidare med placeringsort Säffle. Resor till våra andra anläggningar kan förekomma. Tillträde enligt överenskommelse. Sista ansökningsdag är 16 juni men urval och beslut kan komma att ske tidigare, så skicka in din ansökan redan idag. Kontakt Vid frågor om tjänsten kontakta Stefan Åbom, fabrikschef, via mejl, [email protected]. Vid frågor om rekryteringen kontakta Louise Andersson, HR via mejl, [email protected] I denna rekrytering har vi gjort våra val gentemot media och annonsering. Vi undanber oss därför kontakt med media-och rekryteringsföretag.

17 maj 2024
Sista ansökan:
16 juni 2024
Personalledare Produktion

Nu söker vi en Personalledare Produktion till vår fabrik i Säffle. Vi söker en Personalledare som ska ingå i ett kompetent team av erfarna operatörer på vår fabrik i Säffle och leda det dagliga arbetet i pappersproduktionen. Du rapporterar till Fabrikschef och ingår i fabrikens ledningsgrupp. Som personalledare kommer du ansvara för att det dagliga arbetet flyter på för din arbetsgrupp, som består av ca 45 personer. Ledorden är rätt bemanning, med rätt kompetens och på rätt skift. Du ansvarar för bemanning, kompetensutveckling, coachning och utveckling av skiftlag och individer. Har en central roll i arbete med frågor om trivsel och arbetsmiljö, tillsammans med fabrikens ledning. Tjänsten som Personalledare är en utmanande befattning i en intensiv miljö med stora krav, men det är samtidigt ett riktig roligt jobb och du kommer bli en del av ett härligt gäng. Detta är en fantastisk möjlighet för någon som vill utveckla sina yrkeskunskaper vidare och arbeta för en hållbar framtid. Med en hög medvetenhet kring säkerhet, kostnader, kvalité och ledarskap driver du verksamheten framåt tillsammans med din avdelning. Du samarbetar tätt med fabrikens övriga funktioner för att nå gällande mål, budget och kostnadsramar. Huvuduppgifter Du ansvarar för bemanning av skiftgående arbetslag Du har direkt arbetsledaransvar för operatörer som du leder och coachar Arbeta med kompetensutveckling, utvecklingssamtal, utbildningar, rehabilitering samt planera och leda skiftlagsträffar Du har delegerat arbetsmiljöuppgiftsansvar Tillsammans med linjeledningen utvecklar du avdelningen och dess medarbetare att jobba med hållbara lösningar och utveckla vårt pappersbruk Du ingår i fabrikens ledningsgrupp. Vem söker vi? För att lyckas i den här rollen har du minimum gymnasiekompetens och ett par års erfarenhet av att samordna personal samt personalplanering. Som person har du en positiv inställning och du är fast besluten att utveckla dig själv och ditt team framåt, alltid med säkerheten i åtanke. Du brinner för personalfrågor och intresserar dig för hur människor fungerar i grupp. Du tycker om att lösa problem och du kan analysera information, rapportera resultat och främja förbättringar baserat på det du hittar i organisationen. Du har goda IT kunskaper, god kunskap i Office-paketet samt kommunicerar flytande på både svenska och engelska. Du är prestigelös, lyhörd, motiverande, ser möjligheter och jobbar gärna med humor och glädje. Vi kommer lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. Har du rätt värderingar, så kommer du med rätt förutsättningar att bygga förtroende och därmed bli en bra ledare hos oss på Nordic Paper Säffle Vad erbjuder vi? Som anställd på Nordic Paper erbjuder vi dig kollektivavtalsförhandlade villkor och generösa pensionsavsättningar. Du får också ta del av bonussystem, trivselpeng, förmånscykel och en rad sociala aktiviteter. Vi erbjuder självklart friskvårdsbidrag och du får fria anmälningsavgifter till ett flertal olika motionslopp. Hos oss är ingen idé för stor eller för liten och vi välkomnar egna initiativ. Vi är måna om att behålla våra medarbetare och värderar därför varje individs utveckling högt. Om Nordic Paper Nordic Paper är en skandinavisk specialpappersproducent som tillverkat högkvalitativt papper sedan slutet av 1800-talet. Vi har fem pappersbruk belägna i Bäckhammar, Åmotfors, Säffle, Greåker (Norge) och Québec (Kanada). Huvudkontoret finns i Karlstad. Vi tillverkar kraftpapper som bland annat används till bärkassar, säckar och förpackningar, samt naturligt greaseproofpapper, vilket är ett fettresistent papper vars användningsområden främst är inom livsmedelsindustrin, exempelvis som bakplåtspapper. Efterfrågan på pappersbaserade produkter ökar ständigt och vårt högkvalitativa papper är ett hållbart och miljövänligt alternativ. Som ett av de ledande bolagen i branschen levererar vi hållbara produkter till kunder i över 80 länder. Sedan hösten 2020 är vi noterade på Nasdaq Stockholm. Om anställningen Tjänsten är heltid, tillsvidare med placeringsort Säffle. Tillträde enligt överenskommelse. Vi kan komma att använda oss Alva Labs assessmentmetoder i våra rekryteringsprocesser för att hjälpa oss att identifiera kandidater med störst sannolikhet att trivas och passa i rollen. Du kan därför under processens gång få ett separat mejl med information om Alva Labs tester. Om du redan har gjort testerna i en tidigare ansökan till oss behöver du inte göra dem igen. Sista ansökningsdag är 16 juni men urval och beslut kan komma att ske tidigare, så skicka in din ansökan redan idag. Kontakt Vid frågor om tjänsten kontakta Stefan Åbom, Fabrikschef via mejl, [email protected]. Vid frågor om rekryteringen kontakta Louise Andersson, HR via mejl, [email protected] I denna rekrytering har vi gjort våra val gentemot media och annonsering. Vi undanber oss därför kontakt med media-och rekryteringsföretag.

17 maj 2024
Sista ansökan:
16 juni 2024
Laboratoriechef

Nordic Paper Säffle söker en Laboratoriechef som ska ansvara för vår laboratorieverksamhet! Som laboratoriechef är du personal och budgetansvarig, du ansvarar för laboratoriets mål, rutiner, metoder och instrument samt leder och fördelar arbetet på avdelningen. Du rapporterar till Linjechef Arkning, Emballering, Utlastning Tjänsten innebär många kontaktytor, både interna och externa. Du är även ansvarig för laboratoriets ackreditering enligt ISO17025. Huvudarbetsuppgifter Personal- och samordningsansvar på laboratoriet. Ansvarar för provuttag, analys och rapportering för process och produkt, samt miljöprovning, enligt rutiner. Planerar, genomför, utvärderar och dokumenterar valda projekt inom sitt område och sätter själv samman arbetsgrupp utifrån projektens art. Utarbetar dokument i kvalitetssystemet. Administrerar kvalitetskort och recept. Kalibrering och kontroll av mätinstrument på lab och i produktion. Deltar i kvalitetsuppföljningar och utredningar i pappersbruket. Vem söker vi? Vi söker dig som har högskola eller universitetsutbildning med kemiinriktning, gärna analytisk kemi. Du har flerårig arbetslivserfarenhet inom laboratorieverksamhet, och har tidigare arbetad i ackrediterad verksamhet. Grundläggande kunskaper om lagstiftningar för produkter som kommer i kontakt med livsmedel samt erfarenhet av laboratoriearbete inom massa och pappersindustrin är önskvärt. Du är kvalitetsmedveten, flexibel och kan hantera snabba omprioriteringar. Du trivs i en händelserik miljö med många kontaktytor och har förmågan att arbeta självständigt och i grupp.. Du har lätt för att uttrycka dig i både tal och skrift och behärskar både svenska och engelska. Du förväntas vara en närvarande, engagerad, lyhörd och initiativtagande chef, som lyfter fram det bästa hos dina medarbetare. Erfarenhet av personalledning är därför meriterande. Vad erbjuder vi? Som anställd på Nordic Paper erbjuder vi dig kollektivavtalsförhandlade villkor och generösa pensionsavsättningar. Du får också ta del av bonussystem, trivselpeng, förmånscykel och en rad sociala aktiviteter. Vi erbjuder självklart friskvårdsbidrag och du får fria anmälningsavgifter till ett flertal olika motionslopp. Hos oss är ingen idé för stor eller för liten och vi välkomnar egna initiativ. Vi är måna om att behålla våra medarbetare och värderar därför varje individs utveckling högt. Om Nordic Paper Nordic Paper är en skandinavisk specialpappersproducent som tillverkat högkvalitativt papper sedan slutet av 1800-talet. Vi har fem pappersbruk belägna i Bäckhammar, Åmotfors, Säffle, Greåker (Norge) och Québec (Kanada). Huvudkontoret finns i Karlstad. Vi tillverkar kraftpapper som bland annat används till bärkassar, säckar och förpackningar, samt naturligt greaseproofpapper, vilket är ett fettresistent papper vars användningsområden främst är inom livsmedelsindustrin, exempelvis som bakplåtspapper. Efterfrågan på pappersbaserade produkter ökar ständigt och vårt högkvalitativa papper är ett hållbart och miljövänligt alternativ. Som ett av de ledande bolagen i branschen levererar vi hållbara produkter till kunder i över 80 länder. Sedan hösten 2020 är vi noterade på Nasdaq Stockholm. Om anställningen Tjänsten är heltid, tillsvidare med placeringsort Säffle. Tillträde enligt överenskommelse. Sista ansökningsdag är 9 juni men urval och beslut kan komma att ske tidigare, så skicka in din ansökan redan idag. Kontakt Vid frågor om tjänsten kontakta Stefan Åbom, Fabrikschef, via mejl, [email protected]. Vid frågor om rekryteringen kontakta Louise Andersson, HR via mejl, [email protected] I denna rekrytering har vi gjort våra val gentemot media och annonsering. Vi undanber oss därför kontakt med media-och rekryteringsföretag.

17 maj 2024
Sista ansökan:
9 juni 2024
Tandhygienist till folktandvården Torsby och Sysslebäck

Folktandvården Värmland är en del av Region Värmland. Vi driver allmäntandvårdskliniker i alla värmländska kommuner – från Sysslebäck i norr till Säffle i sydväst. Dessutom finns specialistkliniker i Karlstad och Arvika som behandlar patienter på remiss. Vårt uppdrag är att stödja en god tandhälsoutveckling hos hela Värmlands befolkning samt en tandvård av hög kvalitet till alla patienter. Din arbetsplats Vi är en medelstor klinik bestående av två enheter som befinner sig respektive i Torsby och Sysslebäck. Vi har patienter i alla åldersgrupper med varierande behandlingsbehov vilket skapar bra förutsättningar för snabb utveckling i yrket. Vi är totalt 21 medarbetare som behandlar cirka 5300 vuxna och 2250 barn och unga (totalt på båda enheterna). Det är ytterst viktigt för oss att lyckas skapa en miljö som är lugn och positiv både för patienter och medarbetare. Här stöttar vi och hjälper varandra och bemöter våra patienter på ett gott och professionellt sätt. Dina arbetsuppgifter Dina arbetsuppgifter blir alla förekommande uppgifter inom tandhygienistens yrkesprofession. Detta innebär att du som tandhygienist behandlar egna patienter inom barn och vuxen-tandvård med undersökningar, sjukdomsbehandlande åtgärder samt förebyggande tandvård. Du kommer att arbeta i team med tandläkare och tandsköterska. I teamtandvård ingår till exempel samundersökningar, avtryck samt fyllningsterapi och det finns också goda möjligheter till utveckling och utökade arbetsuppgifter. Vi samarbetar med kommunens skolor och äldrevård genom extern verksamhet med exempelvis utbildningar och uppsökande verksamhet. Dina kunskaper och kompetenser Vi söker dig som är legitimerad tandhygienist. Du har ett gott bemötande, en vilja att hjälpa andra och är delaktig i att hitta lösningar. Du har en god samarbetsförmåga, har lätt att anpassa dig till ändrande omständigheter och är motiverad att utföra dina arbetsuppgifter ansvarsfullt och med god kvalitet. Om oss Region Värmland är till för att alla som bor här ska må bra och för att vår region ska vara attraktiv och konkurrenskraftig. Vi gör skillnad inom hälso- och sjukvård, tandvård, kollektivtrafik, regional utveckling och kultur och bildning. Vi möter människor i livets största stunder och i alla de där vardagsögonblicken där emellan. Vår vision är livskvalitet i världsklass.  Vill du också jobba för alla i Värmland? Välkommen med din ansökan.  Läs mer påhttps://www.regionvarmland.se/regionvarmland/jobb-utbildning--forskning/jobba-med-oss och följ oss på sociala medier.  Övrigt I samband med eventuell anställning kan vi komma att be dig som sökande att lämna ett utdrag ur polisens belastningsregister. Inför anställning inom psykiatrisk vård, vård av funktionshindrade, vård av barn eller ungdomar gör arbetsgivaren en kontroll i polisens misstanke och belastningsregister. Ett utslag i detta register kan komma att påverka din möjlighet till anställning. Har du skyddad identitet och vill göra en ansökan ber vi dig att kontakta Rekryterings- och administrativa enheten HR via Regionens växel 010-831 50 00. Då får du hjälp att lämna in din ansökan utan att den hanteras i rekryteringsverktyget. Tänk på att endast ta med information som är relevant för den aktuella befattningen. Inför rekryteringsarbetet har Region Värmland tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

17 maj 2024
Sista ansökan:
16 juni 2024
Säljare tunga fordon

Har du ett brinnande intresse för och kunskaper om tunga fordon? Är du social och gillar att göra affärer? Lockas du av att få jobba med härliga kollegor i ett stabilt familjärt företag som dessutom ingår i en större organisation? Nu har du chansen! Om tjänsten Du kommer att arbeta med försäljning av våra objekt. Huvudsakligen sker arbetet från kontoret på plats i Charlottenberg. Våra kunder är företag som använder utrustningen i sin profession, såsom åkerier och entreprenadfirmor. De är spridda geografiskt, såväl inom som utanför landet. Här hos oss får du förmånen att samarbeta nära dina kollegor lokalt, men även med övriga säljare och inköpare i de andra bolagen. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebär: - Utformning av annonser på vår plattform för de objekt som ska säljas - Besvara kundernas frågor via telefon, mail, whatsapp, sms etc. - Ta emot kunder för visning av objekt - Prisförhandlingar - Administration rörande kunder och försäljning - Marknadsbevakning -Tjänsten kan även omfatta inköp av objekt i vårt närområde. Om företaget KB Auto handlar med alla typer av begagnade tunga fordon, lastbilar, entreprenadmaskiner och bussar. Merparten säljs på export men andelen inhemsk försäljning ökar. Koncernen har bolag i Sverige, Norge, Finland och Estland och vi har ett tätt och prestigelöst samarbete. KB Auto Sverige AB har sin anläggning på Eda, nära norska gränsen. Här arbetar idag 5 personer och den dagliga verksamheten sker i nära samverkan främst med bolagen i Estland och Norge. Din profil Vi söker dig som är intresserad av och som har någon form av erfarenhet av tunga fordon. Som säljare är du en del av vår utåtriktade verksamhet och det är därför viktigt att du är serviceinriktad och drivs av att etablera goda affärsrelationer. Vi ser gärna att du även har erfarenhet och talang för förhandling och affärer! Det är viktigt för oss att du är engagerad, ansvarstagande och självgående. Du förväntas arbeta på eget initiativ och du rapporterar direkt till VD. För att möta våra kunders behov är det viktigt att du kan vara flexibel med arbetstider. Arbetet kräver att du har lätt för att kommunicera på svenska, norska och engelska. Andra språkkunskaper är meriterande. Stämmer det här in på dig så kan det här vara ett drömjobb!

17 maj 2024
Sista ansökan:
30 juni 2024
Kurator till NTI Gymnasiet i Karlstad

NTI Gymnasiet har skolor över hela Sverige, med fokus på teknologi, vetenskap och innovation. Samhällets digitalisering skapar både nya möjligheter och utmaningar inom alla branscher. Vårt uppdrag är att ge våra elever, oavsett program, digital spetskompetens och kunskaper i ny teknik redan på gymnasiet. Vi skapar miljöer, metoder, forum och samarbeten som utvecklar förståelsen för den föränderliga värld vi lever i. Läs mer om våra skolor på www.ntigymnasiet.se. NTI Gymnasiet i Karlstad är en attraktiv skola med 3 starka program och drygt 200 elever. Vi har fokus på hög kvalitet i undervisningen och sedan flera år arbetar vi med formativ bedömning och kollegialt lärande. Är du genuint nyfiken på elevers potential och drivkrafter? Vill du arbeta i ett dynamiskt klimat där elevperspektivet genomsyrar verksamheten? Då är vi rätt skola för dig. Vi söker nu en engagerad kurator på 40% Det här erbjuder vi dig Som kurator hos oss kommer du att aktivt jobba för elevernas bästa, till din hjälp har du ett engagerat elevhälsoteam. Som medarbetare hos oss blir du en del av en väl fungerande personalgrupp som kännetecknas av arbetsglädje, kreativitet och professionalitet. Vi erbjuder våra medarbetare kontinuerlig kompetensutveckling genom Academedia Academy samt intern och extern professionsutveckling. Hos oss får du självklart kollektivavtalade förmåner och försäkringar men även friskvårdsbidrag, pensionsrådgivning, personalrabatter samt möjlighet till fördelaktiga köp genom netto- och bruttolöneväxling. Ditt uppdrag - Arbeta med främjande och förebyggande elevhälsoarbete - Arbeta med skolans likabehandlings- och värdegrundsarbete - Arbeta med skolans närvarofrämjande arbete - Erbjuda individuell rådgivning och stöd till elever - Arbeta med elever för att utveckla strategier för att hantera utmaningar och förbättras deras psykiska hälsa - Hjälpa elever till vårdinstanser samt ha kontakt med eventuella vårdgivare Du arbetar på individ-, grupp- och organisationsnivå. Du ingår i och har ett nära samarbete med alla elevhälsans funktioner vilka är rektor, skolsköterska och elevresurser. Du har också ett nära samarbete med skolans lärare och annan personal. Övrigt Tjänsten är en en tillsvidareanställning på 40% med inledande provanställning på 6 månader. Tillträde 2024-06-13, eller enligt annan överenskommelse. Du är varmt välkommen med din ansökan via vårt rekryteringssystem senast 2024-06-17. Tillsättning kan komma att ske innan sista ansökningsdag. Vid frågor kring tjänsten, kontakta gärna rektor Victor Drevenstam, [email protected] Vi undanbeder oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

17 maj 2024
Sista ansökan:
17 juni 2024
B2B säljare sökes till telekom-projekt

KEY2SALES SWEDEN AB är en återförsäljare inom telekom. Vår verksamhet bygger på att förmedla och sälja in skräddarsydda företagslösningar inom bredband och telefoni åt Sveriges största operatörer! Arbetsuppgifter: - Prospektering och orderhantering. - Skapa långsiktiga relationer med dina kunder då du kommer vara deras personliga rådgivare och sköta kundens abonnemang även efter signerat avtal. - Offertskrivning och uppföljningar. - Oftast stängs avtal över telefon men du kommer även ha möjlighet att åka ut till kunder för att signera avtal på plats. Vem är du? - Erfaren B2B-säljare eller dokumenterad erfarenhet av försäljning över telefon. - Har en säljande personlighet och vinnarmentalitet. - Självgående och initiativtagande. - Är van att jobba efter uppsatta mål och budgetar. - Och det viktigaste, en glad och positiv person men en skön inställning till livet! Som B2B-säljare ansvarar du för hela säljprocesssen från första kontakt till affär. Hos KEY2SALES erbjuds du frihet under ansvar där du kommer få planera och strukturera din arbetsdag själv. Hos oss kommer du ha goda utvecklingsmöjligheter och stort inflytande i projektets framtid. Du kommer utgå ifrån vårt kontor i Karlstad till en början med goda möjligheter till att jobba hemma vissa dagar i veckan vid ett senare skede.

17 maj 2024
Sista ansökan:
16 juni 2024
Bygglovshandläggare

Välkommen till en kommun med positiv laganda och gränslösa framtidsutsikter! Eda är en kommun med c.a 1000 medarbetare som alla på något sätt arbetar med att ge service till våra medborgare, medarbetare och besökare. Miljö- och byggavdelningen är ett verksamhetsområde med service och medborgarfokus. Vårt arbete innebär att säkerställa att samtliga verksamheter och privatpersoner i kommunen följer samma lagar och regler vad gäller byggnad, miljö och livsmedel samt försäljning av alkohol, tobak och vissa läkemedel. Vårt arbetssätt vilar på ett flertal lagrum som finns till för att vårt samhälle skall vara en trygg och hållbar plats för våra medborgare vad gäller miljö och hälsa. Vill du blir vår nya kollega och vara med och skapa ett tryggt och hållbart samhälle? ARBETSUPPGIFTER Tjänsten är ett vikariat under frånvaro av ordinarie personal. Arbetsuppgifterna kommer innebära att du får handlägga ärenden från början till slut, det vill säga granska och bevilja bygglov, hålla tekniskt samråd, göra arbetsplatsbesök, hålla slutsamråd, samt utfärda start- och slutbesked. Förhandsbesked och strandskyddsdispenser kan bli en del av dina arbetsuppgifter. Du kommer att utforma tjänsteskrivelser och beslutsunderlag, föredra ärenden för nämnd samt självständigt fatta beslut på delegation. Tjänsten kan även komma att innefatta mer administrativa arbetsuppgifter så som arkivering och att granska/slutföra pågående och förfallna bygglovsärenden mm. Arbetsuppgifterna kan till viss del anpassas efter dina tidigare erfarenheter. KVALIFIKATIONER Vi välkomnar alla sökanden med relevant högskoleutbildning, arbetslivserfarenhet inom området eller utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Erfarenhet att handlägga bygglov, tillsyn och strandskyddsdispenser är meriterande, likaså goda kunskaper i PBL och Boverkets byggregler samt Miljöbalken. • Du planerar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt och håller uppsatta tidsramar. • Du har god samarbetsförmåga, du ser lösningar och är bekväm med att självständigt fatta beslut. • Du har ett flexibelt förhållningssätt och bidrar med engagemang och kompetens. • Du ska ha mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift då du kommer att kommunicera med såväl medborgare som företagare. • Goda kunskaper i det svenska språket är en förutsättning för arbetet. • B-körkort är ett krav. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper ÖVRIGT Vår verksamhet bygger på visionen om att vara en positiv gränskommun där människor möts präglad av samverkan, starkt näringsliv och med ambitionen att utvecklas. Vi arbetar aktivt med jämställdhet och värdesätter mångfald både som kommun och som arbetsplats. Vi erbjuder glada arbetslag, positiva arbetsplatser och goda personalförmåner för dig som anställd!

17 maj 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024