Vi förstärker nu vårt team på Home Hotel Bristol Arvika och söker nu en manager till vår Housekeeping avdelning. Vill du vara med och skapa magiska gästupplevelse tillsammans med oss? Då ser vi fram emot din ansökan! Vad gör en housekeeping manager hos oss? - Leder, motiverar och inspirerar housekeeping teamet - Planera och organisera den dagliga driften av städning av både hotellrum och allmänna ytor. Du jobbar 85% i produktion och 15% administrativt. - Ansvara för beställning av tvätt samt förbrukningsmaterial - Säkerställa att vår höga standard för städning och hygien alltid upprätthålls - Jobba operativt med städning - Bidra till att skapa en positiv och engagerande arbetsplats - Vara en av nyckelpersonerna till att skapa oförglömliga gästupplevelser Är du den vi letar efter? Vi söker dig som: - Har ett öga för detaljer och brinner för städning - Trivs i en stundtals hektisk miljö och kan hålla huvudet kallt i stressande situationer - Är en naturlig ledare som får ut det bästa av teamet - Är strukturerad, lösningsorienterad och har en god kommunikativ förmåga - Erfarenhet från ledarskap är ett krav, har du erfarenhet från hotell är det meriterande - Har en god digital kompetens och är bekväm med att använda olika system - Är en lagspelare som bidrar till en god arbetsmiljö Tjänsten är på 100 % och vi ser att du kan börja efter sommaren. Mejla din ansökan till Hotel Manager [email protected] Din ansökan ska innehålla CV samt personligt brev. Ansökningar som saknar detta kommer ej behandlas
Som Distriktschef i Värmland/Örebro erbjuds du ett stort ansvar med varierande arbetsuppgifter, där du leder och utvecklar distriktet i linje med bolagets uppsatta mål. På Samhall arbetar människor med många olika bakgrunder och erfarenheter, det tror vi gör oss till en mer kreativ och rolig arbetsplats. Är du också övertygad om att ett samhälle där alla får synas, bidra och ta plats också är ett rikare samhälle? I så fall kan Samhall vara rätt arbetsplats för dig. Vi arbetar dagligen med att bryta utanförskap, stärka självkänslan hos medarbetare och bidra till en mer inkluderande arbetsmarknad. Genom att utveckla sin arbetsförmåga i våra kunduppdrag kan personer med funktionsnedsättning öka sina möjligheter till arbete på den reguljära arbetsmarknaden och genom åren har över 200 000 personer inom vårt arbetsmarknadspolitiska uppdrag fått jobb inom och genom Samhall. Bli en del av vårt team Ett arbete är så mycket mer än en försörjning och därför är Samhalls verksamhet så viktig. Vår värdegrund omfamnar tilltron till alla individers förmåga samt det värde ett arbete har för individens och samhällets utveckling. Som Sveriges största företag inom socialt ansvarstagande genomsyras allt vi gör av vår värdegrund och våra värdeord pålitlig, uppmärksam och engagerad. Du välkomnas att vara en del av och aktivt bidra till vår kultur genom att både dela våra grundläggande principer och vilja medverka till ständig utveckling. Vår verksamhet står aldrig stilla och vi är en samhällsaktör som ständigt står på tå. Som distriktschef märks detta tydligt och vi erbjuder en roll där relationer och utveckling utgör grundplattan och där närvarande ledarskap och affärer står i fokus. Om tjänsten Som distriktschef i Värmland/Örebro erbjuds du ett stort ansvar med varierande arbetsuppgifter, där du leder och utvecklar distriktet i linje med bolagets uppsatta mål. Du kommer att ha resultat- och personalansvar för distriktet, skapa tillväxtplaner för att utveckla affärs- och verksamhetsuppdrag, organisera och skapa förutsättningar för att nå uppsatta mål, samt leda och coacha din ledningsgrupp. Du ingår i regionledningsgruppen och rapporterar direkt till regionchef, samt är placerad vid något av våra kontor i regionen. I denna dynamiska tjänst får du ett omfattande ansvar för strategiska frågor, där du både driver och utvecklar verksamheten framåt. Du kommer att ha ett övergripande ansvar för affärerna vilket innebär att skapa god lönsamhet och utveckla affärsrelationer med både nya och befintliga kunder. Vidare kommer du att optimera personalplaneringen och säkerhetsställa en god arbetsmiljö med ett långsiktigt perspektiv. Du är delaktig, tydlig och tillgänglig när det gäller att ta tag i driftsfrågor och följa upp verksamheten. Vidare säkerställer du god och stabil kompetens- och ledarförsörjning samt en säker och utvecklande arbetsmiljö. I denna tjänst arbetar du över en stor geografisk yta, vilket innebär en hel del resor, varav B-körkort är krav. Vem är du Vi söker dig med en akademisk utbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet som vi bedömer likvärdig. För att lyckas i denna tjänst behöver du ha omfattande ledarerfarenhet från personalintensiva verksamheter, samt gedigen erfarenhet av budget- och personalansvar. Du har tidigare arbetat med förändringsprocesser och verksamhetsstyrning. Din förståelse för komplexa arbetsmiljöfrågor och din förmåga att leverera mot uppsatta mål är avgörande för tjänsten. Vi söker en ledare som är tydlig, trygg och kommunikativ i sitt ledarskap. Du är mål- och resultatorienterad och välkomnar samarbeten och inkludering för att nå fram. Ditt förhållningssätt präglas av nytänkande och framåtanda, med vilja, förmåga och mod att driva utveckling. Ditt ledarskap genomsyras av tillit och förtroende och du leder genom ett tillitsbaserat ledarskap och skapar engagemang och delaktighet. Det visar sig genom goda relationer och samarbeten såväl inom som utanför verksamheten. Du har god förmåga och erfarenhet av att strategiskt planera, prioritera, koordinera och följa upp såväl pågående som nya verksamhetsövergripande arbeten. Som chef på Samhall är du prestigelös, flexibel och stöttande mot samtliga underställda chefer, medarbetare och kollegor. Du är en lagspelare med hög energi som kan bidra i ledningsgruppsarbetet, och du har en god förmåga att röra dig mellan det operativa och strategiska. Du har förmågan att se helheten och leda arbetet inom ditt distrikt, samt en stark vilja att lära nytt och vara drivande i förändringsprocesser. Att företräda Samhall samt att samarbeta med andra aktörer, kommuner och politiker, kommer vara en naturlig del av din vardag. Ansökan och övrig information Låter detta som ett spännande nästa steg för dig? Vill du bli en av oss? Varmt välkommen med din ansökan! På Samhall arbetar människor med många olika bakgrunder och erfarenheter, det tror vi gör oss till en mer kreativ och rolig arbetsplats. Därför söker vi alltid efter personer som på olika sätt kan bidra till att bredda våra perspektiv. Anställningsform: Tillsvidare Anställningsdatum: Efter överenskommelse Tjänstgöringsgrad: 100% Befattningens placering: Efter överenskommelse, men helst Karlstad eller Örebro Sista ansökningsdag: 2025-08-15 Kontaktperson: Per Ödmark, distriktschef, [email protected] Rekryteringsprocessen består av flera steg som inkluderar möten, tester och referenskontroll. Fackliga kontaktuppgifter: Ledarna, Robert Ekman, 072–2064585 SACO, Asim Zilic 070-359 45 15 Unionen, Hampus Åström 072–1596922
Om Råum´s Transport Vi är ett Företag med ett brett urval av olika maskintjänster inom anläggning, fastighetsservice, vägunderhåll och mark och grönyteskötsel. Vår maskinpark, i kombination med vår mångåriga erfarenhet och kunskap, gör oss till en komplett partner för alla typer av arbeten. Dina arbetsuppgifter I rollen som mekaniker arbetar du med att serva, underhålla och reparera företagets olika maskiner. Då Råum’s jobbar med många olika maskiner bör du trivas med att ge dig i kast med maskiner, både stora som små! Exempel på maskiner du kommer att komma i kontakt med är: lastbilar, entreprenadmaskiner, gräsklippare och skogsmaskiner med mera. Du bör därför uppskatta omväxling och variation i ditt arbete såväl som utmaningar med att ställas inför nya tekniska problem. Arbetet utförs i företagets verkstad där du till din hjälp har alla verktyg och hjälpmedel som arbetet kräver. Vem är du? För att trivas och bli lyckosam i din tjänst på Råum’s behöver du vara flexibel och trivas med omväxling. Det är sällan den ena dagen är den andra lik och här omges du av kollegor som tycker att variationen ger deras arbetsdag en extra krydda! Vi ser gärna att du har ett intresse och en nyfikenhet på maskiner av olika slag. Du bör ha en gedigen erfarenhet av att meka och en hög känsla för kvalitet och till att lämna ifrån dig resultatet av ett väl utfört arbete! Vad erbjuder vi? Vi värdesätter våra medarbetare och vi prioriterar personalens välbefinnande högt. Vi strävar efter en familjär och öppen stämning där alla känner alla i organisationen, där taket är högt och beslutsvägarna korta. Dina ansökningshandlingar bestående av cv och personligt brev skickar du in via OnePartnerGroup.se. Urvalet sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Uppdraget är en direktrekrytering vilket innebär att du kommer att erbjudas anställning direkt hos Råum’s. Observera att vi inte behandlar ansökningar inkomna via mejl med anledning av GDPR. Har du frågor kring tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta Rickard Fornes på [email protected].
Beskrivning Spångbergsgymnasiet i Filipstad har 10 nationella program samt introduktionsprogrammet. Totalt går ca 300 elever/studerande på skolan. Oavsett program arbetar vi tillsammans som en enhet, med samma värderingar. Vi söker nu en medarbetare till Samhällsprogrammet. Vi söker dig som är intresserad av att utbilda och arbeta med ungdomar och som har varje elevs bästa i fokus. Är du dessutom kreativ och lösningsfokuserad så kan vi erbjuda dig en spännande och lärorik arbetsplats! Tjänsten är ett vikariat under ordinarie medarbetares tjänstledighet, i första hand under höstterminen 2025 med eventuell förlängning. Arbetsuppgifter Vi söker nu en lärare i samhällskunskap, historia, samt andra kurser inom samhällsvetenskapsprogrammets beteendevetenskapliga inriktning. Undervisning i dessa ämnen kommer också ske på övriga gymnasieprogram. I tjänsten ingår mentorskap. Mentorskapet är en central del av arbetet på skolan där ansvaret för att följa upp elevers studiesituation kräver struktur och initiativförmåga. Vi är en liten skola där alla hjälps åt med det som behöver göras. Vi kan erbjuda en spännande och lärorik arbetsplats där vi lägger stor vikt vid samarbete mellan personal och där du får goda möjligheter att påverka ditt arbete och god stöttning från chef och kollegor. Kvalifikationer Vi söker i huvudsak dig som är legitimerad gymnasielärare. Du har ett genuint och engagerat intresse av att arbeta med ungdomar. Du behöver ha en medvetenhet kring hur olika anpassningar kan se ut, och vara flexibel att pröva olika pedagogiska upplägg på individ- och gruppnivå. Ytterligare behörigheter i samhällsprogrammets programgemensamma kurser är meriterande. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. För oss är det viktigt att du kan planera och strukturera upp ditt arbete självständigt. Den medarbetare som vi ser hos oss är kreativ och öppen för nya idéer och tankesätt. Det är viktigt att du har lätt för att kommunicera och bygga relationer med elever såväl som andra vuxna. Varmt välkommen med din ansökan! I Filipstad möter du en lugn miljö och en vacker natur. Vi erbjuder ett aktivt föreningsliv och möjlighet till många fritidsaktiviteter såväl kulturella som sportaktiviteter. Filipstads kommun är en stor arbetsgivare med ca 1 100 tillsvidareanställda. Här satsar vi på våra medarbetare, till exempel genom att erbjuda ett brett utbud av kostnadsfri träning och friskvårdsaktiviteter, läs mer om detta på www.filipstad.se/friskvard Leva i Filipstad är lätt! Läs mer om hur du kan få ut mer av livet genom att arbeta och bo i Filipstad på https://movetofilipstad.se/Vi har även goda pendlingsmöjligheter med buss (Exempelvis Filipstad - Karlstad). För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
. Vilka är vi? Samtele Ab är en växande mobiloperatör på den svenska telekommarknaden och vi växer i rasande fart. Därav söker vi nu fler drivna och tävlingsinriktade medarbetare till vårt team. Allt arbete sker hemifrån och digitalt! Våra tjänster och produkter är av högsta kvalitet och riktar sig både mot privatpersoner såväl som företag. Med telefonen som verktyg kommer du att ta kontakt med både nya och befintliga kunder och sälja in våra telefonabonnemang till konkurrenskraftiga priser. Vi söker dig som: - Kan flytande svenska i tal och skrift. - Har en positiv inställning. - Har höga ambitioner. - Älskar utmaningar. - Brinner för att jobba med människor - Har egen dator och headset Hos oss får du vara med och skapa en inspirerande miljö där vi motiverar och pushar varandra till att uppnå goda resultat. Är du driven och hungrig? Vill du arbeta för ett dedikerat och professionellt företag med goda förutsättningar? Vi ger dig utveckling både på ett personligt plan och ute i arbetslivet. Det är meriterande om du har tidigare erfarenheter av försäljning men det är absolut inget krav. Oavsett så ger vi dig de verktygen som krävs för att du skall utvecklas som säljare samt uppnå dina personliga mål. Vi erbjuder: - Produkt- & säljutbildning (Via Skype) - Personlig coachning (Via Skype) - Start omgående - Tävlingar och roliga aktiviteter - Arbetstider 9.00-17.00 Mån-Fre - Hög ersättning
Om företaget Vi söker nu en engagerad och ansvarstagande operatör för ett uppdrag hos en av våra kunder – ett välrenommerat företag inom grafisk produktion. Har du erfarenhet från tryckeri eller liknande teknisk miljö? Trivs du med att jobba praktiskt och har öga för detaljer? Då kan det vara dig vi söker! Dina arbetsuppgifter Som operatör kommer du att arbeta med olika moment inom produktion, såsom maskinhantering, materialpåfyllning, kvalitetskontroll och färdigställning av produkter. Arbetet kräver noggrannhet, tekniskt intresse och förmåga att ta egna initiativ. Du kommer att vara en viktig del av ett team där man hjälper varandra och där arbetsmiljön präglas av samarbete och respekt. Din profil Vi söker dig som: Har erfarenhet av att arbeta i tryckeri eller liknande produktionsmiljö (meriterande, men inte ett krav) Är praktiskt lagd, tekniskt nyfiken och lösningsorienterad Har god arbetsmoral och är pålitlig Är en lagspelare med positiv attityd och gott humör Kommunicerar obehindrat på svenska, både i tal och skrift Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper För oss är det viktigare vem du är än exakt vad du gjort tidigare. Vi söker dig som är engagerad, ansvarstagande och som trivs med att jobba tillsammans med andra. Du bidrar till en god stämning på arbetsplatsen och är inte rädd för att hugga i där det behövs. Låter det här som något för dig? Skicka in din ansökan redan idag – urval sker löpande! Om Industrisupport Denna platsannons avser en hyrrekrytering, vilket innebär att IndustriSupport anställer den mest lämpande kandidaten och hyr ut denne till kundföretag under en viss period. Om samarbetet fungerar väl och båda parter är nöjda, erbjuds kandidaten en anställning hos kundföretaget. Denna anställningsform ger båda parter möjlighet att testa samarbetet innan de binder sig till en längre anställning. I slutskedet av rekryteringsprocessen kan urvals- och drogtester förekomma. Även kontroll i belastningsregistret kan förekomma. Vi tillämpar löpande urval, vilket innebär att tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdag. Skicka därför in din ansökan redan idag! Har du frågor om rekryteringsprocessen eller tjänsten? Varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare, vars kontaktuppgifter finns i annonsen.
Vill du vara med och bidra med din kunskap för ett viktigt samhällsuppdrag? Vill du arbeta på en arbetsplats som präglas av hög kamratanda och stark sammanhållning? Är du en duktig tekniker som trivs med varierande arbetsuppgifter? Då är du den vi söker! Försvarsmaktens telekommunikations- och informationssystemförband, FMTIS söker tekniker med inriktning fältmateriel såsom radio med placering vid Genomförandeavdelning Kristinehamn. Huvudsakliga arbetsuppgifter Som tekniker med inriktning fält-radio kommer du jobba med installationer, tillsyn samt reparation av bärbar och fordonsmonterad radio-, tele- och datamateriel. Huvuddelen av detta arbete utförs inne på vår verkstad i Kristinehamn men kan också behöva utföras på plats hos förbanden exempelvis vid våra övnings- och skjutfält. I tjänsten ingår också att stödja kollegor inom enhet/avdelningen samt visst arbete på yttre anläggningar i huvudsak inom militärregion väst. Om enheten FMTIS har fyra genomförandeenheter (GE) i Sverige som utför underhåll av Försvarsmaktens ledningssystem inom IT- och teleområdet. Tjänsten är placerad vid GE Väst. Enheten arbetar med underhåll på telekom-, el-, radio-, sensor-, och larm/passagesystem. Enheten ansvarar även för installation, drift och underhåll av en mängd olika IT-system. Utöver detta utgör enheten bakre verkstadsnivå för övriga förbands ledningsstödssystem. Garnisonen som helhet och avdelningen i Kristinehamn är under uppbyggnad och har idag redan ett antal medarbetare och ska växa till ett 20-30 tal totalt. Vi erbjuder dig följande I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Vi vill att våra medarbetare ska må bra, både på och utanför jobbet, därför har vi medarbetarnas framtid, hälsa och privatliv i omtanke och arbetar aktivt för att främja välmående och trygghet. Våra anställda har ett flertal olika förmåner, bland annat: • Kompetensutveckling utifrån verksamhetens behov och dina karriärsmål • Tre timmar träning i veckan på arbetstid, på våra egna träningsanläggningar eller där försvarsmakten har avtal • Bra balans mellan arbete och fritid med flexibel arbetstid samt 28 - 35 semesterdagar beroende på din ålder • Lönetillägg vid föräldraledighet och VAB • Möjlighet att växla semesterdagar mot extra pensionsavsättning Kvalifikationer • Gymnasial utbildning inom området el, tele och/eller mekanik, eller motsvarande kunskaper som av arbetsgivaren kan bedömas som likvärdig • God förmåga att uttrycka sig i tal och skrift på svenska och engelska • B-körkort, manuell växellåda Personliga egenskaper För att ömsesidig trivsel ska uppnås vill vi att du är engagerad, strukturerad, noggrann och vill nå resultat av hög kvalité. Du är serviceinriktad och kan jobba både individuellt och i grupp. Du måste också ha ett högt säkerhetstänkande. Vi lägger mycket stor vikt vid personlig lämplighet. Meriterande • Erfarenhet av Försvarsmaktens fälttelemateriel • Erfarenhet av materiel hantering i system PRIO och/eller Lift • Erfarenhet av arbete med strömförsörjning- och reservkraftsanläggningar • Militärt förarbevis alternativt civilt BE/C/CE-körkort Övrigt Civil tillsvidareanställning som kan komma att inledas med sex månaders provanställning Arbetsort: Kristinehamn Tillträde: Snarast eller enligt överenskommelse I Försvarsmakten benämns befattningen teleingenjör. För att myndighetens uppdrag ska vara framgångsrikt förutsätts att alla medarbetare uppträder enligt den värdegrund som finns. Försvarsmaktens värdegrund slår vakt om alla människors lika värde, rättvisa och jämlikhet och främjar demokrati och mänskliga rättigheter (läs mer på www.forsvarsmakten.se). Upplysningar Vill du veta mer om befattningen är du välkommen att kontakta rekryterande chef Stfan Axelsson. För information om anställningsvillkor kontakta [email protected]. Samtliga nås via växeln på 019-393 500 Fackliga företrädare OFRS - Martin Sparr SEKO - Matz Felix SACO - Agnetha Landquist OFRO - Heikki Videll Samtliga nås via växeln på 019-393 500 Välkommen med din ansökan senast 2025-08-31. Din ansökan bör innehålla CV samt ansökningsbrev där du motiverar varför du är lämpad för denna befattning. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. -------------------------------------------------------- Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: Försvarsmaktens telekommunikations- och informationssystemförband, FMTIS, säkerställer Försvarsmaktens förmåga att kommunicera och leda - dygnet runt, året om. Förbandet har ett samlat ansvar för Försvarsmaktens tekniska ledningssystem som stödjer militära insatser till sjöss, på land och i luften – i Sverige och utomlands. Förbandet har över 1 800 medarbetare på mer än 30 orter runt om i landet. Läs mer på https://jobb.forsvarsmakten.se/fmtis En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras samt att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.
Länsförsäkringar Värmland Brinner du för försäljning och vill vara med på tillväxtresan inom företagsförsäkring hos oss på Länsförsäkringar Värmland? En av våra medarbetare kommer under hösten gå på föräldraledighet så vi söker nu hennes vikarie. Om tjänsten Du kommer att jobba i ett engagerat team där vi brinner för att utveckla befintliga kunder och bygga upp nya kundrelationer. Som innesäljare företagsförsäkring kommer du huvudsakligen ha ansvaret för våra mindre företagskunder. Din uppgift är att ta hand om inkommande telefon samt digital kommunikation med våra företagskunder. Du har även ansvar för att ta kontakt med både befintliga och potentiella kunder för att erbjuda nya försäkringslösningar såväl som bredda befintliga kunders engagemang. En viktig del är även att erbjuda attraktiva helhetserbjudanden för kunden inom bank, pension och försäkring. I vår grupp som arbetar med företagsförsäkringar har vi olika ansvars- och kompetensområden för att få nå bästa framgång tillsammans. Du kommer arbeta nära övriga kollegor på företagssidan för att som ett team jobba mot gruppens gemensamma mål att växa inom företags-och motorförsäkring på den värmländska marknaden. Vem är du? Vi tror att du har flerårig erfarenhet från försäljning mot företagskunder, vi ser gärna att du har erfarenhet av försäkring och finans. Du har en förmåga att lyssna på, förstå och sätta dig in i kundens behov och situation. Personliga egenskaper som kan komma väl till pass är att vara målinriktad och att motiveras av att skapa bra resultat. Du har ett stort eget driv, tar för dig och antar gärna nya utmaningar. Du gillar att vara med och påverka. Vi förutsätter att du brinner för försäljning och för att skapa långsiktiga kundrelationer. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Det är viktigt att du är flexibel och öppen för nya arbetssätt då du kommer vara en viktig spelare för att forma framtidens arbetssätt inom företagsförsäkring hos oss på Länsförsäkringar Värmland. Du kombinerar det egna drivet med att vara en lagspelare som ser till helheten och arbetar tätt tillsammans med kollegor inom försäkring, bank och bank för att nå framgång tillsammans. Vi söker dig som har lägst gymnasieutbildning. Mer information Tjänsten är ett vikariat med start enligt överenskommelse dock längst till och med 30 oktober 2026 med placering i Karlstad. Urval kan komma att göras löpande under ansökningstiden. Vill du veta mer är du välkommen att kontakta Chef Företagsförsäkring och Pension, Magnus Ericsson, 054-775 15 03 eller 070-224 66 54. Facklig kontakt (Forena) Joakim Skyman 054-775 15 69. Sista ansökningsdag: 2025-07-30
Länsförsäkringar Värmland Om tjänsten Inom gruppen fordonsskador ligger fokus på att initiera och effektivt utföra skadereglering. Som skadereglerare på fordonsskador är du bolagets kontaktperson gentemot de kunder som anmäler skador som uppstått i trafiken på fordonet. Vi hanterar både privat- och företagskunder, vilket innebär stor spridning på fordonstyper så som lastbilar, personbilar och entreprenadmaskiner. I arbetet ansvarar du för hela skadeprocessen - från det att kunden anmäler skadan, till att ärendet är färdigutrett utifrån villkor, lagar och praxis. I rollen arbetar du självständigt med egna ärenden mot uppsatta mål, men samverkar också med kollegor och vid behov externa kontakter. På fordonsskador arbetar vi med att ge våra kunder bästa möjliga service utan att ge avkall på effektivitet och kvalitet. Vem är du? • Har en relevant utbildning, minst gymnasiekompetens, med erfarenhet av att jobba med och har kunskaper inom motorförsäkring eller annan erfarenhet som kan bedömas likvärdig. • Är en person som är van att fatta snabba beslut och tycker om ett högt arbetstempo. • Är strukturerad i ditt arbetssätt och har därmed god förmåga att hålla ordning på ett stort arbetsinflöde. • Har en mycket god kommunikationsförmåga och en vana att förhandla och argumentera på ett ödmjukt sätt i både tal och skrift. • Du tar egna initiativ och ser detta som självklart, du motiveras av att kunna påverka och du vill vara delaktig på resan med att göra kundmötet till marknadens bästa. • Du drivs av utredning och analyserande för att uppnå ett korrekt och rättvist resultat i skaderegleringen. Erfarenheter inom juridik, skadereglering eller liknande handläggning är meriterande. Varje kundkontakt är unik och därför söker vi dig som drivs av att ge kunden ett professionellt, serviceinriktat och engagerat bemötande. Du kan identifiera dig med våra värdeord nära, engagerade, enkla och tillsammans. Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper och det är viktigt att du är förändringsbenägen, ödmjuk och har ett öppet sinne. Om oss Fordonsskador hanterar ungefär 17 000 skador varje år på alla tänkbara fordonsslag, allt från moped till tunga lastbilar. Gruppen består idag av tolv medarbetare varav fem tekniker, sex handläggare och en avtalsansvarig. Skaderegleringen består bland annat av att tolka villkor och göra vållandebedömningar vid kollisioner. Detta skapar utmaningar i att kunna möta våra kunder på ett positivt och korrekt sätt då vi tycker det är viktigt med god kundnöjdhet. Mer information Kontakta Chef fordonsskador Kristin Rimquist 054-775 15 16 eller 0703-403994. Facklig kontakt är Joakim Skyman (Forena) 054-775 15 69. Tjänsten är ett föräldravikariat med tillträde enligt överenskommelse dock längst tom oktober 2026. Ansök redan i dag då urval sker löpande. Sista ansökningsdag: 2025-07-27
Särnmark är ett av Sveriges äldsta företag inom personlig assistans och grundades av nuvarande ägare i början av 1990-talet. Vi arbetar med utgångspunkt i en tydlig och uttalad värdegrund och vår främsta drivkraft är att skapa de bästa förutsättningarna för en individanpassad personlig assistans utifrån varje persons unika behov. Särnmark har idag över 3500 medarbetare och våra kunder och medarbetare finns över hela Sverige. Särnmarks huvudkontor ligger i Sundbyberg men vi har även kontor i Uppsala, Gävle, Malmö, Linköping, Kinna, Uddevalla, Göteborg, Karlstad och Visby. Vi söker nu personliga assistenter till kund som bor i Kristinehamn Om jobbet som personlig assistent Som personlig assistent arbetar du nära en person med funktionsnedsättning i dennes dagliga liv. Du assisterar och stöttar personen både i vardagen och på fritiden. Din arbetsplats är där kunden befinner sig och dina arbetsuppgifter innebär övergripande att du assisterar kunden så att kunden får förutsättningar att leva det liv som hen önskar. Arbetsuppgifter Dina arbetsuppgifter beror på kundens behov och livsstil. De kan innebära allt ifrån personlig hygien, assistans vid förflyttningar, hushållarbete, matlagning till att assistera kunden på jobbet eller vid aktiviteter utanför hemmet. Vi söker dig som: Vi söker dig som kan påbörja inskolning omgående, är ansvarsfull, lyhörd och har lätt för att lära dig nya arbetsuppgifter. På Särnmark får du alltid introduktion hos kunden samt tillgång till utbildning om rollen som personlig assistent. Du behöver behärska svenska språket mycket väl i både tal och skrift. Om anställningen Anställningsformen är För viss tid så länge assistansuppdraget varar och löneformen är timlön. Arbestiderna varierar utifrån kundens behov: dag, kväll, natt (aktiv samt jour), vardag som helg. Lön och övriga anställningsvillkor enligt kollektivavtal Personlig assistans, Vårdföretagarna - Kommunal. Så här ansöker du Du ansöker genom att klicka på knappen "ansök" längst ned till höger på sidan och svara på ett antal urvalsfrågor. Du ska även bifoga ditt CV. Du behöver inte bifoga något personligt brev. Varmt välkommen med din ansökan! I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du kunna styrka att du har ett permanent uppehållstillstånd i Sverige för att kunna få anställning i Särnmark. Om du söker arbete som personlig assistent hos ett barn som är under 18 år behöver du också kunna uppvisa ett giltigt utdrag ur belastningsregistret innan du får börja arbeta. Du beställer registerutdraget via Polisens hemsida, här: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/
Välj ett jobb för att visa detaljer