Hem i Kristinehamn AB är är ett privat fastighetsbolag som innehar 244 hyreslägenheter fördelat på 19 fastigheter i centrala Kristinehamn. Företaget söker nu en händig fastighetsskötare eller målare för kommande projekt. Arbetsuppgifterna består främst av fasadmålning men jobbet kan även leda till ytterligare projekt inom fastighetsbeståndet. Är du initiativtagande och kunnig inom fastigheter så är du rätt person för oss.
Vi på Norlandia Äldreomsorg söker dig som är undersköterska/vårdbiträde och som vill jobba heltid/deltid under hela eller delar av sommaren på Kvarnåsen äldreboende i Årjäng. Vill du bli en del av vårt team i sommar? Då är du varmt välkommen att skicka in din ansökan! Vad innebär jobbet som undersköterska/vårdbiträde på Norlandia Äldreomsorg? Som undersköterska/vårdbiträde är du en värdefull nyckelspelare som bidrar till att våra boende får en trygg och meningsfull tillvaro på ålderns höst. Vi utgår alltid från den boendes vilja och egna förmåga och ser till det friska. Som undersköterska/vårdbiträde ansvarar du för att utföra en värdig och god omsorg och omvårdnad utifrån den äldres individuella behov. Förekommande arbetsuppgifter kan till exempel vara hjälp med den dagliga omvårdnaden, medicingivning, dokumentation, stöttning vid aktiviteter, servering av måltider samt enklare städ i boendens lägenhet. Du kommer få vara delaktig i allt från lärorika omvårdnadsmoment till trevliga aktiviteter med de boende. Ett väldigt spännande jobb helt enkelt! På vårt boende har vi alltid tillgång till sjuksköterskor och arbetsterapeut samt fysioterapeut som stöd i det dagliga omvårdnadsarbetet. Vi har också aktivitetsledare som formar dagliga aktiviteter på Kvarnåsen. Om Kvarnåsens äldreboende Kvarnåsen äldreboende riktar sig till personer med demenssjukdom och somatiskt åldrande samt psykogeriatrisk. Boendet är beläget centralt i Årjäng med nära anslutning till busscentralen. På Kvarnåsen finns 92 lägenhet fördelat på 9 avdelningar som varierar i storlek. Vi har också centralkök och matsal som är öppen för allmänheten. Pelarsalen är vår samlingssal och där erbjuds våra boende aktiviteter under veckan. Vår vision är att våra boende ska ha ett gott liv- varje dag. Vi har stort focus på mat och måltider och aktiviteter. Vem söker vi? Vi söker dig med stort hjärta och en vilja att göra skillnad. Vi ser gärna att du tycker om att arbeta med människor och har stark känsla för service. Samt att du har lätt att samarbeta med andra och har en förmåga att vara flexibel och lyhörd när det behövs. Det är starkt meriterande om du har undersköterskeutbildning (eller likvärdig utbildning) om minst 1350 poäng. Det är starkt meriterande om du har tidigare erfarenhet inom äldreomsorgen. Det är krav på goda kunskaper i svenska språket, i både tal och skrift. Vi ser gärna att du har god datorkunskap/datorvana och erfarenhet av dokumentation. Övrig information Anställningsform: Sommarvikariat Omfattning: Heltid, deltid eller timanställning Tillträde: juni, juli och augusti 2025. Vi tillämpar individuell lönesättning och har kollektivavtal. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen. Sista ansökningsdag: 2025-06-05 Vid frågor om jobbet, är du välkommen att kontakta: Karin Fredriksson 0107613220 [email protected] Helen Låbbman 0107613230 [email protected] Varmt välkommen med din ansökan!
Vad roligt att du är intresserad av att jobba hos oss! Här i västra Värmland, bland vidsträckta sjöar och grönskande skogar, finns en stark glöd som sprider värme och lyser upp. Glöden är vår vision och ledstjärna. I Arvika kommunkoncern jobbar idag cirka 2 700 kompetenta medarbetare. Välkommen du också! Vi söker en ny sjuksköterskekollega som kan förstärka vårt härliga team på sjuksköterskeenheten i Arvika kommun! Beskrivning Nu söker vi dig som är legitimerad distrikt/sjuksköterska som vill arbeta inom sjuksköterskeenheten i Arvika kommun. Vi tror på balans mellan arbete och fritid. Därför jobbar du endast ett fåtal kvällar och en helg på ett sexveckorsschema. I enheten har vi även lätthelgschema vilket innebär att du jobbar ett visst antal röda dagar per år, med ett veckoarbetsmått på 39 tim/vecka. Vi försöker att anpassa schemat i den mån som det är möjligt utifrån både ditt och verksamhetens behov. Vi arbetar med mentorskap vilket innebär att du som nyanställd får en erfaren sjuksköterska som mentor för att du ska känna dig trygg i din roll på arbetsplatsen. Vi anser också att en god introduktion är viktig. Därför anpassar vi introduktionen beroende på din tidigare erfarenhet och erbjuder en anpassad introduktion. Vill du veta vad några av våra medarbetare i enheten tycker om att jobba hos oss? Tryck på länken: https://www.youtube.com/watch?v=g9UoSZCXeoE Arbetsuppgifter Arbetsuppgifterna består av sedvanliga arbetsuppgifter för en distrikt/sjuksköterska. Det är ett varierat arbete där du ansvarar för att planera din dag tillsammans med dina kollegor. Som sjuksköterska är du en del av utvecklingsarbetet inom hälso-och sjukvårdsområdet som också innefattar kompetensutveckling för omvårdnadspersonal. En del av ditt dagliga arbete innebär att ha ett nära samarbete samt att vägleda och stötta omvårdnadspersonal när det gäller specifik omvårdnad och delegerade arbetsuppgifter utifrån hälso-och sjukvårdslagen. I arbetet är din kunskap, ditt driv och ditt goda bemötande av stor betydelse. Kvalifikationer Leg. Sjuksköterska. Körkort B är ett krav. Tjänsten är tillsvidareanställning med start enligt överenskommelse. Är du intresserad och vill veta mer om tjänsten? Kontakta: Maria Johansson Tindefjord, enhetschef, 0570-81567, Peter Holm, enhetschef, 0570-82822 Vi ser fram emot din ansökan, både från dig med lång erfarenhet men även från dig som är nyexaminerad! Välkommen med din ansökan senast 2025-07-27 Urval sker löpande och tillsättning kan komma att ske innan ansökningstiden slut. Övrigt Arvika kommunkoncern samarbetar med Varbi i rekryteringsärenden och det är också vårt rekryteringsverktyg för att hantera ansökningar samt ett led i att kvalitetssäkra vår rekryteringsprocess. Du söker jobbet genom länken i annonsen. Det är viktigt att du är noggrann när du fyller i din ansökan då den bedöms gentemot andra sökande. Vi har gjort vårt medieval och vill därför ej bli kontaktade av säljbolag.
Granngården hjälper dig med allt som rör odling, djur och natur. Hos oss hittar du pålitliga produkter och tjänster, kloka råd och massor av inspiration – så att du ska få de bästa förutsättningarna för att kunna leva ett jordnära liv. Granngården har stöttat drömmar sedan 1880, då vi öppnade vår första lilla gårdshandel på den småländska landsbygden. Idag, 140 år senare, har vi över 100 butiker runt om i landet och e-handel på granngården.se. Vårt huvudkontor är placerat i Malmö och vår distributionscentral finns i Jönköping. Granngården har cirka 950 anställda. Omsättningen 2023 var ca 2,6 Mdkr. Granngården ägs sedan 2016 av norska Felleskjøpet. Till vår butik i Karlstad behöver vi stärka vårt team med en serviceinriktad och relationsskapande säljare som brinner för kundmöten. Det ingår även ett uppdrag som ställföreträdande butikschef så har du en vilja att utvecklas som ledare och dessutom har ett administrativt intresse kan du vara rätt för just denna tjänsten. Låter detta som något för dig, välkommen att söka tjänsten! Arbetsuppgifter: Arbeta aktivt med försäljning och rådgivning av vårt breda sortiment inom Djur och Trädgård, Lantbruk/skog, samt Hus/hem. Kassaarbete och uppackning av varor. Planering och uppföljning av kundaktiviteter, exponering och varupåfyllnad. Tunga lyft förekommer Uppdraget som ställföreträdande butikschef: Administrativt stöd. Schemaläggning. Ansvara att den dagliga driften fungerar när ordinarie butikschef inte är på plats. Kvalifikationer: Vi söker dig som har säljerfarenhet från detaljhandeln samt kunskap av och intresse för vårt produktsortiment. Har du truckkort är det meriterande. I uppdraget som ställföreträdande butikschef är du en stöttning för butikschefen gällande det administrativa men även den som går in för ordinarie butikschef. Därav ser vi gärna att du tycker om administrativt arbete och har en ambition att utvecklas som ledare. Personliga egenskaper såsom hög servicekänsla, drivkraft, god samarbetsförmåga, ordningssinne och ett genuint intresse för våra kunder är några av de egenskaper som vi värdesätter högt. Utöver ovanstående personliga egenskaper är det viktigt att du som anställd inom Granngården är en god ambassadör för företaget och att du kan identifiera dig med vår kultur: * Jordnära * Engagerade * Kunniga * Lagspelare * Vi erbjuder: Ett varierande arbete i en stimulerande miljö där du får friheten att utveckla kompetenserna inom försäljningsbranschen. Du får dessutom trevliga och inspirerande arbetskollegor! Granngården arbetar strategiskt för att bidra till en hållbar utveckling. Vi uppmuntrar nya idéer, synsätt och arbetar för en dynamisk organisation. Vi vet att en bredare mångfald skapar grunden för en bättre utveckling, både individuellt och som organisation och strävar efter att stärka vår mångfald i alla våra nyrekryteringar. Tjänsten och ansökan: Tillträde: Snarast möjligt, enligt överenskommelse Tjänsten: Tillsvidareanställning, 80%. Vi tillämpar alltid provanställning. Tjänsten innebär även arbete under kvällar och helger. Information och ansökan: Har du frågor kring tjänsten kontaktar du butikschef Catharina Svensson [email protected]. Inga ansökningar skickas direkt till e-post utan sker genom länken nedan. Välkommen med din ansökan via länken nedan. Vi kommer att arbeta löpande med urvalsprocessen. Sista ansökningsdagen är den 31juli 2025. För mer information om Granngården och hur det är att jobba hos oss: https://granngarden.se/jobba-hos-oss
Sunne i Värmland är platsen där modet växer, livet är enkelt och allting är möjligt. Här finns ett rikt föreningsliv där du kan utöva dina intressen. På fem minuter tar du dig mellan spabesöket, shoppingen, skogspromenaden, teatern, badet, golfrundan, skidåkningen eller vad du nu väljer. Kommunen är känd för sina många arrangemang, sin berättartradition och ett varierat näringsliv med små och medelstora företag. Välkommen! Läs mer om Sunne på sunne.se Beskrivning: Vi söker en engagerad elevassistent. Arbetsuppgifter: Som elevassistent arbetar du med att regelbundet stödja och följa elev under dennes skoldag, så väl i klassrumssituationer, på raster och i fritidshemmet samt bidra till att vägleda eleven i det långsiktiga arbetet att uppnå skolans sociala som kunskapsmässiga mål. Du kommer att samarbeta med elevens mentor, rektor och elevhälsan och vara delaktig i planeringen runt elevens skoldag och anpassa undervisningen utifrån dennes behov. Du är med och skapar en trygg grund och goda förutsättningar för elevens utveckling och lärande. Du gillar att leka, leda lek, vara noggrann med schema, regler och rutiner du gillar rörelse och natur. Kvalifikationer: Du som söker har minst treårig gymnasieutbildning med pedagogisk inriktning eller några års arbetslivserfarenhet av arbete med elever med särskilda behov. Det är meriterande om du är utbildad elevassistent. Du har kompetens och erfarenhet inom bemötande av elever inom Anpassad grundskola (tidigare kallad grundsärskola), NPF och lågaffektivt bemötande. Det är viktigt att du har en professionell hållning gentemot elever, vårdnadshavare och kollegor. För att lyckas i arbetet krävs god samarbetsförmåga och ett intresse av att bygga relationer. Är du även flexibel inför alla vardagliga och långsiktiga förändringar som är en del av arbetet tror vi att du kan passa för uppdrag i våra grundskolor! Villkor: Tjänsten är en tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning. Om du erbjuds anställning inom förskola/skola eller annan pedagogisk verksamhet måste du uppvisa ett godkänt utdrag från polisens belastningsregister. Intervjuer kan komma att ske fortlöpande under ansökningstiden. Sunne kommun tar emot ansökningar via länken i annonsen och meddelande om tjänsten ges via din inloggning i systemet. Vi undanber oss vänligt men bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Primär är en koncern bestående av Primär Service Management, Primär Fastighetsförvaltning och Primär Lokalvård. Primär som koncern är tillräckligt stor för att ha resurser att leverera till alla typer av kunder, men tillräckligt små för att vara kundnära och flexibla över hela Sverige. Vi är både specialister och generalister – våra olika verksamhetsområden ligger i framkant inom sina respektive områden – oavsett om det handlar om kaffe på jobbet, specialiststäd, ventilation eller att installera koaxial/fiberkabel från vår teknikavdelning. Primär har sedan starten 1987 vuxit till ett rikstäckande bolag och är idag ett av Sveriges största förvaltnings- och fastighetsserviceföretag. För närvarande är vi ca 600 anställda och omsätter närmare 550 Mkr. Vårt huvudkontor finns i Göteborg men vi är verksamma i stora delar av landet. Primär söker Fastighetstekniker till Värmland Primär växer och vi har just nu många spännande uppdrag i Värmland och behöver därför utöka personalstyrkan med en kvalificerad Fastighetstekniker. Som fastighetstekniker hos Primär ingår du i en grupp med erfarna tekniker som tillsammans ansvarar för åtaganden i våra uppdrag mot kunder i Värmland. Du arbetar i den dagliga driften av fastighetstjänsterna och arbetsuppgifterna består bland annat av: • Löpande tillsyn och rondering med inriktning på teknik och yttre miljö • Löpande underhåll av tekniska installationer • Energiavläsning och rapportering • Felavhjälpande och förebyggande reparationer och underhåll • Kostnadsbedömningar, i vissa fall utförande av beställningar, uppföljningar av utförda arbeten samt rapporteringar till kund • Inre och yttre allmänna service- och underhållsarbeten Vem är du? Vi söker dig som är utbildad fastighetstekniker med minst 3–5 års erfarenhet från liknande arbeten. B-körkort är ett krav. Har goda datakunskaper. El-behörighet BB2 – eller likvärdigt samt kunnighet inom styr- och reglerteknik, är meriterande. Våra kunder förväntar sig högsta service och kvalité. Därför söker vi dig som är serviceinriktad, tycker om kundkontakter, är engagerad och kan jobba både självständigt och i team med dina kollegor. Du har intresse, vilja och förmåga att hjälp andra och du anstränger dig i att leverera bra lösningar. Som person är du ansvarsfull, ordningsam, strukturerad och du följer upp dina åtaganden både mot kund samt entreprenörer. Du är van att snabbt växla mellan olika arbetsuppgifter, prioritera och lösa problem i högt tempo. Vi erbjuder Som serviceföretag är våra medarbetare vår allra viktigaste tillgång och vi månar om att vara en attraktiv och konkurrenskraftig arbetsgivare. Vi präglas av en hög förändringstakt och förmågan att hitta nya möjligheter och därmed kontinuerligt flytta fram positionerna. Vi är i stark utveckling och fokuserar på att hela tiden förbättra våra leveranser och relationer med våra härliga kunder. Som medarbetare hos oss blir du en del av en gemenskap och en tillhörighet som vi är väldigt stolta över. Vi ställer upp för varandra och agerar hela tiden med ett lösningsorienterat sikte på framtiden. Våra värderingar Tillsammans, Framåt, Kul är viktiga för oss och genomsyrar vårt arbete och verksamhet. Vi erbjuder Dig ett kreativt och omväxlande arbete i fastighetsbranschen. Tjänsten är en tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning med fast månadslön, en sysselsättningsgrad på 100 % och tillträde så snart som möjligt. För mer information är du välkommen att kontakta: Verksamhetschef Fredrik Edvardsson mail: [email protected] Välkommen med din ansökan så snart som möjligt dock senast 2025-08-31, urvalsprocessen sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista datum. Om Primär Primär startades 1987 av Bengt Jildmalm. Idag är vi nästan 700 medarbetare och omsätter cirka 550 Mkr och är i stark utveckling. Vi är stolta över vår höga kundnöjdhet, vilket är resultatet av ett fokus på att leverera kvalitetsservice och skapa långsiktiga partnerskap. Våra nöjda medarbetare är också en avgörande faktor för vår framgång, vilket återspeglas i vårt höga NMI. Primär har en stark inriktning på kvalitet, miljö och arbetsmiljö och är certifierade enligt ISO 9001, ISO 14001 och ISO 45001. Vi strävar efter att kontinuerligt utveckla och förbättra vår verksamhet inom dessa områden. Du hittar Primärs nöjda kunder inom såväl offentlig som privat sektor och bland fastighetsägare, bostadsrättsföreningar, kontor, industrier med mera. Vi ser också till att infrastruktur för kollektivtrafik fungerar och tillhandahåller lokalvård för bland annat skolor, äldreomsorg och myndigheter. Om du åker buss, shoppar i gallerior eller arbetar på kontor är det stor chans att vi tar hand om din närmiljö även där. Och har du en bredbandsleverantör är det möjligt att vi är involverade i både installation och service. Läs mer om oss på https://www.primar.se
Vill du arbeta med teknisk dokumentation och informationsstruktur i komplexa anläggningsmiljöer? Vi söker dig som gillar struktur, system och standarder – och som vill bidra till att utveckla framtidens informationshantering hos några av Sveriges största energibolag. Etteplan är ett ledande ingenjörsföretag som formar framtidens industrier. Vi är över 4000 teknikspecialister som brinner för teknik och människor. Tillsammans formar vi framtidens innovationer och utveckling inom en global affärsmiljö. I teamet för Asset Information Management (AIM) jobbar vi nationellt med att strukturera, säkra och utveckla teknisk dokumentation och informationsflöden i projekt- och förvaltningsmiljöer. Just nu söker vi en dokumentationsingenjör med erfarenhet av anläggnings-/tillgångsinformation och standardiserade dokumentationsflöden. Din roll I den här rollen kommer du att arbeta med granskning och strukturering av teknisk dokumentation som är kopplad till både anläggningar och projektleveranser. Du tillämpar standarder för referensbeteckningar, såsom IEC 81346, SSG, DOK80 eller KKS, och säkerställer att dokument och ritningar är spårbara, kompletta och följer kundens krav. Du bidrar även till förbättringsarbete kring arbetssätt, mallar och system, och stöttar både kollegor och kundens personal – exempelvis projektledare, underhålls- eller driftsorganisation – med att tillhandahålla rätt information i rätt tid. Arbetet sker i system som AutoCAD, Maximo, M-files, IFS eller liknande dokument- och anläggningssystem, och du kommer att arbeta både från kontoret och i kontakt med anläggningar ute hos kund. Din profil Vi söker dig som har en teknisk utbildning, exempelvis som högskole- eller civilingenjör inom energi, el, maskin eller motsvarande YH-utbildning. Du har erfarenhet av att arbeta med teknisk dokumentation, ritningar eller anläggnings-/tillgångsinformation, och du trivs med att arbeta i strukturerade system där teknisk information hanteras noggrant. Du är van att arbeta enligt standarder för märkning och referensbeteckningar, är noggrann, systematisk och självgående, samt har god kommunikationsförmåga och samarbetar gärna med andra tekniska funktioner. För att lyckas i rollen behöver du ha: - teknisk utbildning (högskole-/civilingenjör eller YH) inom relevant område. - erfarenhet av teknisk dokumentation och hantering av ritningar eller anläggnins-/tillgångsinformation Det är meriterande om du har erfarenhet av: - system som IFS, AutoCAD, M-files, Maximo eller liknande - arbete med ISO 55000 eller ISO 19650 - projektleveranser i industri-, energi- eller VA-sektor Låter det som något för dig? Skicka in din ansökan redan idag och bli en del av vårt team för tillgångsinformation. Sommaren är här och vi har flera spännande annonser ute under ledigheten. Detta brukar innebära att vi tar emot fler ansökningar än vanligt. Då urval kommer att ske under de första veckorna i augusti kan det ta lite längre tid för oss att återkoppla om din status i rekryteringsprocessen. Vi uppskattar verkligen ditt tålamod och förståelse och önskar dig en fin sommar! Etteplan är ett ledande ingenjörsföretag som formar framtidens industrier. Med en dynamisk och inkluderande arbetskultur, erbjuder vi spännande uppdrag, mångfaldiga kundrelationer och en miljö där din ambition får blomma. Vi är över 700 teknikspecialister i Sverige som brinner för teknik och människor. Tillsammans formar vi framtidens innovationer och utveckling inom en global affärsmiljö. Hos oss finns många möjligheter för dig som vill växa och utvecklas i en framåtsträvande organisation.
Vi söker en Operativ Ekonomichef Välkommen att utveckla och utvecklas tillsammans med oss. Har du erfarenhet av redovisning och analys och söker nästa steg i din karriär? Vill du ta en nyckelroll i vår verksamhet i Säffle och göra skillnad i en internationell miljö? Då kan detta vara din nästa utmaning! Om jobbet Som Operativ Ekonomichef får du en viktig roll där du ansvarar för det dagliga ekonomiarbetet i vår verksamhet. I rollen kommer du att samarbeta tvärfunktionellt med andra avdelningar och ha nära kontakt med våra dotterbolag. Du får en central roll i att säkerställa redovisning, rapportering och ekonomisk analys, samtidigt som du aktivt bidrar till att utveckla och förbättra rutiner och arbetssätt för att möta framtidens behov. Du har personalansvar för ett mindre team och rapporterar direkt till Vice VD/CFO. Dina huvudsakliga ansvarsområden inkluderar: Löpande redovisning Månads- och årsbokslut inkl. koncernredovisning Momsredovisning och skattedeklarationer Valutahantering och analys av valutaexponering Ekonomiska analyser och rapportering till CFO Effektivisering och utveckling av ekonomiska processer och rutiner Om dig Vi söker dig som är engagerad, analytisk och har erfarenhet inom ekonomi och redovisning. Du trivs med att arbeta operativt, har en stark känsla för detaljer utan att tappa helheten, och gillar att ta ansvar, både för struktur, resultat och andra människor. Du har minst fem års erfarenhet av kvalificerat ekonomiarbete, inklusive moms och årsbokslut, samt en akademisk examen inom ekonomi eller motsvarande. Har du haft personalansvar tidigare är det meriterande, men det viktigaste är att du trivs i en roll där det ingår och är något du vill axla med trygghet och engagemang. Vi erbjuder Hos oss får du en roll där du kan göra verklig skillnad. Vi är ett företag som värdesätter långsiktiga relationer, både med våra medarbetare och våra kunder. Här får du möjlighet att ta ansvar och växa i din roll. Vi satsar på kontinuerlig utbildning och erbjuder stöd för att hjälpa dig att utvecklas. Samarbete och stöd är grundläggande för oss, och vi tror på att växa tillsammans som team. Om verksamheten Somas utvecklar, producerar och marknadsför regler- och avstängningsventiler i rostfritt, syrafast stål till hela världen. Som en global innovatör har Somas både erfarenhet och passionen att lösa de mest komplexa utmaningarna inom ventilbranschen. Vi är idag drygt 200 medarbetare fördelade på sju orter i fem länder och levererar till de flesta branscher. Vårt ”hur” är komplext, men vårt ”varför” är enkelt och har funnits med oss sedan starten i mitten av 40-talet, vi gör vårt arbete med passion och med en stor portion nyfikenhet. Våra lösningar hämtar kraft från hållbarhet, säkerhet och innovation. Vi tror att det svåra och komplexa ska vara enkelt, både nu och i framtiden. Vi är stolta över vart vi befinner oss idag och vi är säkra på att den spännande resan fortsätter framöver. Låter detta intressant? Välkommen att skicka in din ansökan via formuläret här nedan. Vi hanterar ansökningar löpande, så skicka in din ansökan så snart som möjligt, dock senast 2025-08-03. Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen? Tveka inte att höra av dig, vi ser fram emot att prata med dig. Kontakta oss på: VVD/CFO: Mats Nilsson tel: 0533–69 17 30 mail; [email protected] HR-generalist: Andreas Jansson tel: 0533-69 18 21 mail; [email protected]
Vill du som psykolog arbeta i team med komplexa utredningar och vara med och göra verklig skillnad för patienter med långvarig problematik? Nu söker vi dig som vill bli en del av Psykologenheten inom Region Värmland – en engagerad och kompetent grupp med brett psykologiskt perspektiv. Hos oss får du möjlighet att arbeta teambaserat med patienter som har komplexa rehabiliteringsbehov, samtidigt som du har ett deluppdrag med psykologutredningar inom enheten. Välkommen med din ansökan! Din arbetsplats Psykologenheten har flera olika uppdrag inom Region Värmland, främst inom specialiserad hälso- och sjukvård för vuxna och barn. Detta medför unika möjligheter till kollegialt utbyte och att kombinera olika uppdrag. Psykologenheten består för närvarande av 22 psykologer varav två är PTP-psykologer. Vi arbetar tillsammans för att skapa bredd och djup i det psykologiska perspektivet. Idag jobbar vi på Psykologenheten främst inom områden som neurologi och rehabilitering, barn- och ungdomsmedicin, försäkringsmedicinsk utredning, smärtrehabilitering, stressrelaterad ohälsa, post-covid samt onkologi. Nu söker Psykologenheten en kollega till vårt härliga gäng. Uppdraget kommer till största del att utföras på mottagningen för rehabilitering av komplexa tillstånd men också ett mindre deluppdrag innehållande utredningsarbete inom Psykologenheten. Mottagningen för rehabilitering av komplexa tillstånd är fristående men tillhör organisatoriskt Neuro- och Rehabiliteringskliniken, tillsvidare. Du som psykolog blir anställd på Psykologenheten. Dina arbetsuppgifter Uppdraget består av att utifrån ett teambaserat arbetssätt bedöma, utreda, kartlägga och i vissa fall även behandla patienter med komplex långvarig problematik. Exempelvis uttalad trötthet/uttröttbarhet, hjärntrötthet, långvarig smärta som inte har kunnat diagnosticeras och inte erbjudits adekvat hjälp tidigare. I uppdraget kan det även ingå att ge en så kallad second opinion. Syftet är att minska patienternas behov av många vårdkontakter och, när det är möjligt, minska läkemedelsanvändningen. Insatserna ska också stärka egenförmågan, öka livskvaliteten samt där det är aktuellt bidra till ökad arbetsförmåga. Patienterna slussas sedan vidare till rätt vårdnivå. Insatserna syftar också till att förbättra livssituationen för närstående och barn. Du blir en viktig del i ett team där olika professioner – läkare, arbetsterapeut, fysioterapeut, psykolog, kurator, sjuksköterska, undersköterska och vårdadministratör – samverkar tätt för att erbjuda personcentrerad, evidensbaserad vård. Även Postcovid-mottagningen ingår i denna enhet. I ditt deluppdrag på Psykologenheten arbetar du med psykologutredningar inom ramen för enhetens övriga uppdrag. Dina kunskaper och kompetenser Vi söker dig som är legitimerad psykolog och som har ett intresse för att arbeta inom både klinisk verksamhet och utredningsarbete. Har du tidigare erfarenhet av utredningsarbete är det meriterande, men inget krav – vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och din vilja att utvecklas i rollen. För att lyckas i uppdraget ser vi att du är: Flexibel – du har lätt för att anpassa dig till olika arbetssituationer och kan hantera flera uppdrag parallellt. Samarbetsinriktad – du trivs med att arbeta i team och bidrar till ett gott arbetsklimat genom ett lyhört och konstruktivt samarbete. Vi välkomnar dig som vill bidra med din kompetens, ditt engagemang och ett professionellt förhållningssätt i en verksamhet där utveckling och kollegialt stöd står i fokus. Om Region Värmland Vi är till för att alla som bor här ska må bra och för att vår region ska vara attraktiv och konkurrenskraftig. Vi gör skillnad inom hälso- och sjukvård, tandvård, kollektivtrafik, regional utveckling och kultur och bildning. Vi möter människor i livets största stunder och i alla de där vardagsögonblicken där emellan. Vår vision är livskvalitet i världsklass. Läs mer om hur det är att https://regionvarmland.se/regionvarmland/jobb-utbildning--forskning/jobba-med-oss/vara-formaner, och följ oss på sociala medier. Vill du också jobba för alla i Värmland? Välkommen med din ansökan. Övrigt I samband med eventuell anställning kan vi komma att be dig som sökande att lämna ett utdrag ur polisens belastningsregister. Inför anställning inom psykiatrisk vård, vård av funktionshindrade, vård av barn eller ungdomar gör arbetsgivaren en kontroll i polisens misstanke och belastningsregister. Ett utslag i detta register kan komma att påverka din möjlighet till anställning. Har du skyddad identitet och vill göra en ansökan ber vi dig att kontakta Kompetensförsörjningsenhet HR via Regionens växel 010-831 50 00. Då får du hjälp att lämna in din ansökan utan att den hanteras i Varbi. Tänk på att endast ta med information som är relevant för den aktuella befattningen. Inför rekryteringsarbetet har Region Värmland tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Vill du skapa de bästa shoppingupplevelserna i en av Sveriges största klädkedjor? Bli vår nya butikssäljare! Om Cubus Hos Cubus är människor vår största styrka, och vi vet att framgång börjar med en bra arbetsmiljö. Vi är ett engagerat och sammansvetsat gäng som älskar att arbeta tillsammans för att skapa bra kundupplevelser varje dag. Du blir en viktig del av en välskött butik med ett engagerat team som hejar på dig och vill att du ska lyckas. Du kommer att få möjlighet att utvecklas inom försäljning och kundservice, samtidigt som du spelar en viktig roll för att nå butikens mål. Är detta du? Som butikssäljare på Cubus älskar du att umgås med kunder! Du är utan tvekan en skicklig säljare; alltid leende, tillgänglig och redo att skapa bra shoppingupplevelser för kunderna. Du trivs bäst med en varierad och rolig arbetsdag, där du tillsammans med teamet arbetar för att nå gemensamma mål. Du är noggrann med att utföra dina uppgifter på ett bra sätt, vare sig det handlar om att hålla butiken ren, hantera varor eller viktigast av allt, ta hand om kunderna. Du förstår sambandet mellan fysisk butik och nätbutik, och använder det aktivt för att möta kundens behov. Tjänsten gäller främst helger och vid behov, passar dig som är studerande. Vi söker dig som: • Älskar att sälja • Gillar högt tempo • Samarbetar bra med andra • Är positiv och flexibel • Har stort intresse för kläder Är vi en bra match? Då hoppas vi att du skickar in din ansökan i dag! Cubus är en av Nordens största modekedjor med 300 butiker i Norge, Sverige och Finland. Vi betonar garderobens viktigaste plagg, bra material och rimliga priser, vi erbjuder kläder för spädbarn, barn, kvinnor och män. Naturmaterial, moderna, bekväma passformar och bra funktion anpassad till alla årstider beskriver konceptet väl. På Cubus älskar vi tempo och strävar mot att skapa den perfekta shoppingupplevelsen, vi arbetar tillsammans och firar framgångar. Vårt mål är att erbjuda kundens favoriter, och vi uppnår detta eftersom vi har världens bästa kollegor! Cubus är en del av modekoncernen Varner som består av flera profilerade kedjor; Dressmann, Carlings, Bik Bok, Junkyard och Levi’s Store. Verksamheten omfattar för närvarande 6 nätbutiker och över 1200 fysiska butiker i Norge, Sverige, Finland och Island.
Välj ett jobb för att visa detaljer