Redovisningsekonom sökes till Umeå Ekonomi & Affärsrådgivning

Umeå Ekonomi & Affärsrådgivning söker en rutinerad och engagerad redovisningsekonom som är redo att utvecklas inom kundnära rådgivning. Vi är en liten, familjär byrå som erbjuder våra kunder skräddarsydda lösningar med hjälp av moderna och effektiva affärssystem. Vårt mål är att skapa långsiktiga relationer och hjälpa våra kunder att nå sina mål – genom professionell redovisning och kvalificerad affärsrådgivning. Vi värdesätter erfarenhet och personlig mognad, och söker nu en kollega som vill bidra med sitt kunnande och sin kompetens för att stärka vårt team ytterligare. Om oss Vi är en auktoriserad redovisningsbyrå i tillväxt som arbetar med de senaste digitala verktygen. Hos oss står medarbetarna i centrum. Vi tror på en kultur där samarbete, delaktighet och utveckling är självklara byggstenar. Vårt kontor är beläget centralt i Umeå, med närhet till bra kommunikationer. Om tjänsten I rollen som erfaren redovisningsekonom får du: Ansvara för en portfölj av kunder, med uppgifter som sträcker sig från löpande bokföring till bokslut och deklarationer. Bygga relationer och ha regelbunden kontakt med kunder, inklusive kundmöten. Bidra med din expertis i kundernas affärsutveckling, med möjlighet att på sikt arbeta mer med rådgivning. Arbeta självständigt men också som en del av ett sammansvetsat team som stöttar varandra i det dagliga arbetet. Vad vi söker Du har gedigen erfarenhet av redovisning, gärna från byrå eller motsvarande roll. Du är trygg i att arbeta självständigt med bokslut, deklarationer och rapportering. Du är kommunikativ och trivs med att skapa och utveckla kundrelationer. Du är lösningsorienterad, ansvarstagande och van vid att ta initiativ. Erfarenhet av Fortnox eller andra redovisningssystem är meriterande. Vad vi erbjuder Heltidstjänst med flexibilitet och flextid. Stort eget ansvar och möjlighet att forma din roll. En arbetsplats där du får vara med och påverka. Friskvårdsbidrag och fortbildning, med fokus på din utveckling inom rådgivning och affärsutveckling. En trivsam och familjär miljö där vi stöttar och peppar varandra. Ansök nu och bli en del av vår familj! Känner du att det här är rätt steg för dig? Skicka in din ansökan och CV senast den 2025-08-03. Vi utvärderar ansökningar löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Har du frågor? Kontakta kontorschef Sofia Ingvarsson på 090-12 40 03. Tillträde sker enligt överenskommelse. Vi ser fram emot att höra från dig!

2 juli 2025
Sista ansökan:
3 augusti 2025
Amanuenser till Arkitekthögskolan
Umeå Universitet
Elevassistenter m.fl.

Umeå universitet är ett av Sveriges största lärosäten med över 37 000 studenter och cirka 4 700 anställda. Vid universitetet finns en mångfald av utbildningar av hög kvalitet och världsledande forskning inom flera vetenskapsområden, och här gjordes den banbrytande upptäckten av gensaxen CRISPR-Cas9 som tilldelats Nobelpriset i kemi. Vid Umeå universitet är allt nära. Våra sammanhållna campus gör det lätt att mötas, samarbeta och utbyta kunskap, något som gynnar en dynamisk och öppen kultur. Den samhällsomvandling och de stora gröna investeringar vi ser i norra Sverige skapar enorma möjligheter och komplexa utmaningar. För Umeå universitet handlar det om att bedriva forskning om – och mitt i – ett samhälle i omvandling. Men också om att leverera utbildningar för regioner som behöver expandera fort och hållbart. Det är helt enkelt här framtiden skapas. Är du intresserad av att veta mer? https://www.umu.se/jobba-hos-oss/om-universitetet-som-arbetsplats/ Arkitekthögskolan söker upp till tre amanuenser för arbete under höstterminen 2025 och vårterminen 2026. Tjänsten är på 10% av heltid med tillträde 6 oktober 2025 eller enligt överenskommelse. Sista ansökningsdag är 7 september 2025.  Arbetsuppgifter Arkitekthögskolan söker amanuenser inom två olika områden; en amanuens till vår verkstad och två amanuenser inom kommunikation. Du kommer i din ansökan ombes specificera vilket eller vilka områden du är intresserad av att arbeta inom.  Som amanuens i verkstaden arbetar du huvudsakligen med:   - Service och underhållsarbeten, - Kontroll och skötsel av maskiner för digital och manuell tillverkning, - Instruktion och stöttning av andra studenter i olika tekniker (i den mån tid finns), - Skapande och bibehållande av en god ordning i verkstadslokalerna. Som amanuens inom kommunikation arbetar du huvudsakligen med:  - Framtagande och publicering av marknadsföringsmaterial i koordination med Arkitekthögskolans Kommunikatör, - Planering inför och medverkande vid Öppet hus, guidade turer och studiebesök, - Kommunikation med internationella sökande till Arkitekthögskolans masterprogram, inklusive vägledning och besvarande av frågor kopplade till programmet och ansökningsprocessen. Andra arbetsuppgifter kan komma att förekomma i tjänsten.  Kvalifikationer Du som söker anställning som amanuens ska: - vara inskriven på Arkitektprogrammet år 2-5, eller på Mastersprogrammet i arkitektur och stadsbyggnad vid Arkitekthögskolan i Umeå. - för arbetet i verkstaden vara intresserad av digital tillverkning och verkstadens maskiner. Kunskaper i svenska är meriterande.  - för arbetet med kommunikation ha ett intresse för att utveckla dina kunskaper inom kommunikation och marknadsföring samt vara väl förtrogen med sociala medier (t.ex Instagram). Goda kunskaper i svenska är ett krav. Erfarenhet av arbete med InDesign, Photoshop, Illustrator, Premier och/eller After Effects är meriterande. Urvalet bland sökande görs utifrån den sökandes meriter, lämplighet och erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Villkor Som amanuens är du anställd av Umeå universitet. Anställningarna är på 10% av heltid under höstterminen 2025 och vårterminen 2026. Startdatum är den 6 oktober 2025 eller enligt överenskommelse.  Ansökan Din ansökan skickas in via universitetets rekryteringssystem Varbi, och ska vara inkommen till Umeå universitet 7 september, 2025. I denna rekrytering söker du enbart med ditt CV. Du behöver inte skicka in ett personligt brev – istället får du i ansökningsformuläret svara på frågor om varför du söker tjänsten samt beskriva din kompetens och erfarenhet i förhållande till den utlysta anställningen.  Mer information För vidare information om anställningen, vänligen kontakta biträdande prefekt, studierektor Katrin Holmqvist Sten, telefon 090-786 59 76, e-post [email protected] eller HR-samordnare Julia Mårtensson, telefon 090-786 88 99, e-post [email protected]. Varmt välkommen med din ansökan! Om Arkitekthögskolan vid Umeå universitet Arkitekthögskolan vid Umeå universitet (UMA) startade sin verksamhet 2009 och finns idag i vackra och ändamålsenliga lokaler på Konstnärligt Campus. Skolan har successivt byggts upp som ett internationellt laboratorium för experimentell arkitektur, där både undervisning och forskning bedrivs. Arkitekthögskolan har idag ca 300 studieplatser inom ett femårigt arkitektprogram och ett masterprogram. Ett trettiotal lärare och forskare finns för närvarande på skolan. Mer information finns på www.arch.umu.se. Konstnärligt campus är vackert beläget vid Umeälven och Arkitekthögskolan har Designhögskolan, Konsthögskolan, Bildmuseet och science centret Curiosum som närmaste grannar. Konstnärligt campus är en internationell ”hotspot” för utbildning och forskning där studenter och forskare möts och samarbetar inom det kreativa fältet. Umeå universitet vill erbjuda en jämställd och jämlik miljö där öppna samtal mellan människor med olika bakgrund och perspektiv lägger grunden för lärande, skaparkraft och utveckling. Vi välkomnar därför personer med olika bakgrunder och erfarenheter att söka den aktuella anställningen. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

2 juli 2025
Sista ansökan:
7 september 2025
Personaladministratör HR-Support PostNord
Poolia Sverige AB
Löne- och personaladministratörer

Älskar du service och administration? Har du en utbildning inom HR och söker efter en spännande arbetsplats där du får ge support inom området HR. Då kan detta vara tjänsten för dig! Vi letar nu efter en ny teammedlem för att utöka det interna HR-supportteamet hos PostNord till hösten. Tjänsten är ett konsultuppdrag på heltid med start i september och pågår till årsskiftet. Om tjänsten HR-supporten hos detta PostNord är en av Sveriges största. Du blir en del av ett fantastiskt team som drivs av förbättringsarbete, effektivisering och utveckling - allt för att skapa det bästa användarstödet för företagets medarbetare. I rollen som Personaladministratör inom HR-Support kommer du att ge användarstöd i personal- samt systemadministrativa frågor så som: - Ny- och återanställning - Personuppgifter - Tidsrapportering - Första linjens stöd i vanligt förekommande löneadministrativa frågor - Hantering av sjukfrånvaro och tjänstledigheter - Systemadministration Utöver möjligheten att utveckla dina HR-kunskaper får du i denna roll dessutom en arbetsgrupp där man tar hand om varandra och du blir en viktig del av en organisation som gjort stora satsningar för driva deras verksamhet med framåtanda. Vem är du? Vi söker dig som har läst arbetsrätt, gärna inom en personaladministrativt utbildning eller med likvärdig erfarenhet. Du är van att jobba i olika system, har du tidigare arbetat i systemet SAP så är det meriterande. Eftersom arbetet kräver mycket systemadministration är det bra om du är tekniskt lagd. Du har en positiv inställning och tycker om att arbeta inom ett serviceinriktat yrke. Du har ett konsultativt förhållningssätt och sätter den som vill ha hjälp i centrum. Det finns en vilja och förmåga att ta stort eget ansvar och du är effektiv och lösningsfokuserad med god samarbetsförmåga. Om verksamheten Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård. Varmt välkommen med din ansökan. Ansök på https://www.poolia.se. Poolia är ett registrerat rekryterings och bemanningsföretag, vi är auktoriserade av Kompetensföretagen och har kvalitetssäkrade processer och rutiner.

2 juli 2025
Sista ansökan:
8 augusti 2025
Tandläkare till Folktandvården, Skellefteå

Region Västerbotten arbetar för att god hälsa och hållbar utveckling ska stärka varandra. Vi tar ansvar för en jämlik välfärd och för att forskning och innovation ger resultat. Vill du vara med och forma framtidens tandvård? Här på Folktandvården ligger vi i framkant vad gäller forskning och utveckling och har ett nära samarbete med institutionen för odontologi vid Umeå universitet. Inom Folktandvården ryms en bredd av kompetensområden. Vi har både allmän- och specialisttandvård och dessutom medverkar vi i den kliniska utbildningen av tandläkare, tandhygienister, tandsköterskor och tandtekniker. Vi arbetar i moderna och välutrustade lokaler och finns på flera platser runt om i länet. Nu söker vi tandläkare till Folktandvården City i Skellefteå. Vi bedriver modern och hälsoinriktad tandvård till såväl barn som vuxna och tillsammans med övriga Folktandvårdskliniker i Skellefteåregionen ansvarar vi för bemanning av Tandakuten som finns på Citykliniken. På Anderstorp finns en specialistklinik i ortodonti och vi har narkostandvård för barn och vuxna på Skellefteå sjukhus. Skellefteå är en stad i utveckling som kombinerar spännande näringsliv med natur, närhet och livskvalitet. Skidor, vandring, fiske, mountainbike, skridskor eller paddling – i Skellefteå är det aldrig långt till nästa äventyr. Det finns även ett rikt utbud av restauranger, caféer, kultur och evenemang. Inte minst genom Sara Kulturhus, som rymmer såväl teater, konst, bibliotek, restauranger och hotell. Vi har ett gott samarbete mellan våra kliniker och arbetar för att tillsammans bidra till utveckling, tillgänglighet och en god arbetsmiljö. Oavsett vilken klinik du jobbar på är du del av en stor verksamhet där gott arbetsklimat, utveckling, inkludering och härlig gemenskap är ledord. Vi är stolta över vårt utbud av friskvårdsaktiviteter och givetvis får du friskvårdsbidrag. ARBETSUPPGIFTER Som tandläkare hos oss bidrar du med kunskap och engagemang som får människor att känna sig trygga. Vi erbjuder ett varierande arbete med patienter i alla åldrar. Du arbetar både självständigt och i team med såväl undersökningar, avancerade behandlingar och akut tandvård. Hos oss får du en gedigen introduktion i ditt nya arbete med goda utvecklingsmöjligheter och möjlighet att arbeta inom just dina intresseområden. Som nyutexaminerad får du tillgång till klinisk handledning och stöd så att du ska kunna utvecklas och växa in i din yrkesroll. Vi är stolta över samarbetet som finns mellan våra kliniker. Det bidrar till goda utvecklingsmöjligheter och kan innebära att arbete vid fler än en av arbetsplatserna kan bli aktuellt. Vi använder datoriserad tidbokning och journal T4 samt taligenkänningsverktyget Voxit Vocal. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är legitimerad tandläkare eller som snart avslutar din tandläkarutbildning.  Vi lägger vikt vid att du är engagerad, kunnig och brinner för att utföra ditt arbete med hög kvalité och kundnöjdhet. Du är ansvarstagande och tycker att omhändertagande är en naturlig del av arbetet. I det ingår förmåga att se patientens behov utifrån ett helhetsperspektiv. Ditt arbetssätt är strukturerat och du tar de initiativ och beslut som krävs i din roll. Vi värdesätter god kommunikativ förmåga och ett bra bemötande. Du har goda kunskaper i svenska, både tal och skrift. ÖVRIGT Läs mer om våra förmåner för dig som jobbar med oss på webbsidan https://www.regionvasterbotten.se/nar-du-jobbar-hos-oss/formaner Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Om du har skyddad identitet och vill ansöka så kontaktar du rekryterande chef och skickar sedan in dina ansökningshandlingar via post.

2 juli 2025
Sista ansökan:
7 september 2025
Projektledare - Framtidens Arbetsplats
Storumans kommun
Planerare och utredare m.fl.

Storumans kommun är en till ytan stor kommun i Södra Lappland. Här bor cirka 6 000 personer, drygt hälften av dessa i tätortsområdena Storuman/Stensele och Tärnaby/Hemavan. För den som tycker om att leva aktivt och nära naturen finns ett fantastiskt utbud, sommar som vinter. Tänk dig att glida fram i ett välpreparerat skidspår i det magiska vinterljuset, en spegelblank fjällsjö en sommarkväll när solen aldrig vill gå ned, en myr i en glänta i skogen som lyser som guld av alla mogna hjortron eller en nykokt kopp kaffe i en solgrop i april. Allt detta och mer är upplevelser som finns tillgängliga i vår närmiljö. Vår kommun är inte bara ett ställe att bo på, utan en plats där du kan leva ett härligt liv. Storumans kommun är en samisk förvaltningskommun och vi värderar kunskaper i samiska språket och kulturen. Arbetsplatsbeskrivning Äldreomsorgen i Storumans kommun bedrivs vid sju boenden och fyra hemtjänstpatruller. Omsorgsnämnden är en av kommunens största arbetsgivare. Om projektet Projektet ”Framtidens arbetsplats” är ett projekt som ska genomföras av Storumans kommun och som medfinansieras av Europeiska socialfonden och Region Västerbotten. Med anledning av den demografiska utvecklingen och att det redan idag finns klyftor mellan andelen människor i arbetsför ålder och andelen äldre människor i behov av hjälp och stöd vill vi genom detta projekt adressera problematiken och försöka hitta långsiktiga och hållbara lösningar. En central del av detta är att lyfta personalens utbildningsnivå vad gäller både yrkeskompetens och språk. Organisation Projektet leds av en projektledare som anställs på heltid (denna tjänst). I projektorganisationen kommer också en projektmedarbetare/utbildare samt en projektadministratör att anställas på deltid. Projektet kommer att utgå från omsorgsförvaltningens centrala ledningsfunktion men arbetar operativt ute i verksamheterna våra olika boendeenheter. Projektledaren kommer att rapportera till kommunens äldreomsorgschef och socialchef samt till en styrgrupp som utöver dessa chefer består av rektor för Lärcentrum samt en facklig representant. Vi tror att du är en strukturerad, målinriktad och kommunikativ person med vana av att arbeta inom kommunal förvaltning. Du är gärna en van projektledare eller utbildare inom vård och omsorg. Du har högskoleutbildning inom statsvetenskap, sociologi, socionomi, hälso- och sjukvård eller motsvarande. Du har goda kunskaper om socialtjänstens/äldreomsorgens uppdrag, lagstiftning och aktuella frågor. Meriterande är om du arbetat som projektledare förut och är van att hantera projektekonomi och rapp

2 juli 2025
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Tandsköterska till Folktandvården, Skellefteå
REGION VÄSTERBOTTEN
Tandsköterskor

Region Västerbotten arbetar för att god hälsa och hållbar utveckling ska stärka varandra. Vi tar ansvar för en jämlik välfärd och för att forskning och innovation ger resultat. Vill du vara med och forma framtidens tandvård? Här på Folktandvården ligger vi i framkant vad gäller forskning och utveckling och har ett nära samarbete med institutionen för odontologi vid Umeå universitet. Inom Folktandvården ryms en bredd av kompetensområden. Vi har både allmän- och specialisttandvård och dessutom medverkar vi i den kliniska utbildningen av tandläkare, tandhygienister, tandsköterskor och tandtekniker. Vi arbetar i moderna och välutrustade lokaler och finns på flera platser runt om i länet. Nu söker vi tandsköterskor till Folktandvården City och Anderstorp i Skellefteå. Vi bedriver modern och hälsoinriktad tandvård till såväl barn som vuxna och tillsammans med övriga Folktandvårdskliniker i Skellefteåregionen ansvarar vi för bemanning av Tandakuten som finns på Citykliniken. På Anderstorp finns även en specialistklinik i ortodonti. Vi har också narkostandvård för barn och vuxna på Skellefteå sjukhus. Skellefteå är en stad i utveckling som kombinerar spännande näringsliv med natur, närhet och livskvalitet. Skidor, vandring, fiske, mountainbike, skridskor eller paddling – i Skellefteå är det aldrig långt till nästa äventyr. Det finns även ett rikt utbud av restauranger, caféer, kultur och evenemang. Inte minst genom Sara Kulturhus, som rymmer såväl teater, konst, bibliotek, restauranger och hotell. Vi har ett gott samarbete mellan våra kliniker och arbetar för att tillsammans bidra till utveckling, tillgänglighet och en god arbetsmiljö. Oavsett vilken klinik du jobbar på är du del av en stor verksamhet där gott arbetsklimat, utveckling, inkludering och härlig gemenskap är ledord. Vi är stolta över vårt utbud av friskvårdsaktiviteter och givetvis får du friskvårdsbidrag. ARBETSUPPGIFTER Som tandsköterska hos oss bidrar du med kunskap och engagemang som får människor att känna sig trygga. Vi erbjuder ett varierande arbete med patienter i alla åldrar. Hos oss får du en gedigen introduktion i ditt nya arbete med goda utvecklingsmöjligheter och möjlighet att arbeta inom just dina intresseområden. Som nyutexaminerad får du tillgång till klinisk handledning och stöd så att du ska kunna utvecklas och växa in i din yrkesroll. Vi erbjuder dig ett intressant och utvecklande arbete med både akut- och planerad vård. Du kommer att ingå i team där assistans, reception, sterilarbete samt arbete med egna patienter ingår. Som tandsköterska hos oss bidrar du med struktur och trygghet för både patienter och team.  Vi är stolta över samarbetet som finns mellan våra kliniker. Det bidrar till goda utvecklingsmöjligheter och kan innebära att arbete vid fler än en av arbetsplatserna kan bli aktuellt. Vi använder datoriserad tidbokning och journal T4 samt taligenkänningsverktyget Voxit Vocal. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är utbildad tandsköterska, eller som snart avslutar din tandsköterskeutbildning. Vi lägger vikt vid att du är engagerad, kunnig och brinner för att utföra ditt arbete med hög kvalité och kundnöjdhet.  Du är ansvarstagande och tycker att omhändertagande är en naturlig del av arbetet. I det ingår förmåga att se patientens behov utifrån ett helhetsperspektiv. Vi värdesätter god kommunikativ förmåga och ett bra bemötande. Du har goda kunskaper i svenska, både tal och skrift. Erfarenhet av teamarbete är meriterande och vi ser gärna att du har kunskaper i journalsystemet T4, 1177 och Tele-Q. ÖVRIGT Läs mer om våra förmåner för dig som jobbar med oss på webbsidan https://www.regionvasterbotten.se/nar-du-jobbar-hos-oss/formaner Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Om du har skyddad identitet och vill ansöka så kontaktar du rekryterande chef och skickar sedan in dina ansökningshandlingar via post.

2 juli 2025
Sista ansökan:
7 september 2025
Leveranschef Ombyggnad, vikariat
Riksbyggen ekonomisk förening
Driftchefer inom bygg, anläggning och gruva

Välkommen in till en ny framtid på Riksbyggen! Riksbyggen är ett kooperativt företag som innebär att vi är medlemsägda och att vi arbetar efter våra fyra kärnvärden: Nytänkande, Trygghet, Samverkan och Långsiktighet. Vi utvecklar hållbara boendemiljöer och är samtidigt en av Sveriges största fastighetsförvaltare med både bostadsrättsföreningar, företag och offentliga fastighetsägare som kunder. Oavsett dina intressen eller mål, är du alltid välkommen hos oss. Nu söker vi leveranschef till marknadsområde Ombyggnad Norra för ett vikariat Vår ombyggnadsverksamhet är en viktig del för Riksbyggens helhet och för vårt långsiktiga engagemang med våra kunder. Vår verksamhet förverkligar många av de underhålls- och ombyggnadsprojekt som våra förvaltade bostadsrättsföreningar står inför. Projekten vi genomför varierar stort i art, komplexitet och längd, exempel på projekt är stambyten, klimatskal, el och solceller. Vi fortsätter satsa på vår ombyggnadsverksamhet och mycket spännande är på gång. Marknadsområde Ombyggnad Norra har verksamhet från Luleå i norr till Örebro i söder. I samband med att vår befintliga Leveranschef, med ansvaret för orterna Umeå, Skellefteå och Luleå, skall gå på föräldraledighet så behöver vi en vikarie till hösten 2027. Vi söker en vikarierande leveranschef till vår verksamhet i Umeå, Skellefteå och Luleå. Hos oss gör du skillnad Som leveranschef kommer du ha personalansvar och resultatansvar för ombyggnadsverksamheten i Umeå, Skellefteå och Luleå och du kommer att ingå i ledningsgruppen för marknadsområde Ombyggnad Norra och du kommer rapportera till marknadsområdeschefen för marknadsområde Ombyggnad Norra. Som chef i Riksbyggen har man tre ansvarsområden som man agerar utifrån och hanterar parallellt: • Ett verksamhets- och resultatansvar • Att vara arbetsgivarens företrädare • Att vara en ledare och förebild Du ansvarar för att planera, leda och utveckla verksamheten avseende försäljning och genomförande av projekt, Att säkerställa kvalitet av våra leveranser är en viktig del av uppdraget. Som personalansvarig ingår det bland annat att hantera rekryteringar, arbetsmiljöfrågor och medarbetarsamtal. Som anställd på Riksbyggen förväntas du också vara ledamot i någon/några bostadsrättsföreningar, i de fall du har ledamotsuppdrag så utgår ett ansvarsarvode. Du bidrar med din kompetens Du är byggingenjör eller civilingenjör och har flerårig arbetslivserfarenhet från fastighetsbolag och/eller entreprenadverksamhet. Förtroende, samarbete, engagemang och ansvarstagande är hörnstenar i Riksbyggens syn på medarbetarskap. Du är kommunikativ, systematisk och strukturerad med en analytisk förmåga. Du är resultatinriktad, har goda ledaregenskaper och har lätt för att inspirera, engagera och motivera dina medarbetare. För att passa i en chefsroll på Riksbyggen är det viktigt att ha en vilja att driva förändringsarbete. Det är viktigt att du kan kommunicera väl på svenska i tal och skrift då din drivkraft och kommunikativa förmåga är nyckeln till ett gott samarbete med såväl kunder som kollegor. Riksbyggen strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka. Placeringsort för tjänsten är Umeå. Det krävs B-körkort och tillgång till egen bil. I tjänsten som är en heltidstjänst förekommer en del möten på kvällstid. Ansökan Skicka din ansökan till https://www.riksbyggen.se Lediga jobb senast den 2025-08-03. Urval gör vi löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, så sök redan idag! Intervjuer kommer påbörjas efter 4 augusti. Vid frågor kontakta marknadsområdeschef Veronica Söderberg, telefon: 060-169158 eller email: [email protected]. Välkommen med din ansökan! Övrigt Som anställd på Riksbyggen förväntas du också vara ledamot i någon/några bostadsrättsföreningar, i de fall du har ledamotsuppdrag så utgår ett ansvarsarvode. Klicka HÄR om du är nyfiken på Riksbyggen. Till rekryteringskonsulter, annonssäljare etc. Vi har redan beslutat vilka vi samarbetar med vid rekryteringar samt var vi vill synas. Vi undanber oss därför kontakt från försäljare i dessa frågor.

2 juli 2025
Sista ansökan:
3 augusti 2025
Gillar du makeup och är en händig merchandiser? Se hit! Umeå v.36-40
Srb Gruppen AB
Butikssäljare, dagligvaror

Är du en noggrann person som trivs med eget ansvar och som är intresserad av att jobba med makeup och skönhetsprodukter? Läs vidare och se om rollen som Merchandiser kan vara rätt för dig! Att jobba hos oss! - SRB Retail House Har du erfarenhet från arbete i detaljhandeln? Har du också god kännedom kring olika skönhetsprodukter? Då är du den vi letar efter! Som Merchandiser kommer du jobba i butiker inom dagligvaruhandeln samt H&M-, Kicks- och Åhléns med välkända varumärken som exempelvis L'Oréal. I butik säkerställer vi att varumärkets möbel uppdateras och mallas om för att få in till exempel säsongsnyheter. Vi ser till att produkterna exponeras på rätt sätt enligt planogram samt ger ett säljande intryck för butikernas besökare. Som Merchandiser kommer du bl.a. ha kontakt med butikens personal, arbeta med kampanjinsatser och exponering av varumärkets produkter, arbeta med ommallning, ommöblering och skyltning efter ritning eller planogram samt hantera testers och returhantering av produkter. Att trivas med frihet under ansvar är A och O hos oss eftersom du till största del kommer utföra dina uppdrag självständigt i butik. Under hela din anställning kommer du ha nära kontakt med områdesansvarig samt andra stödfunktioner på SRB Retail House som vägleder dig. Är rollen som Merchandiser rätt för dig? Nu söker vi dig som: Lösningsorienterad, lätt att kommunicera med personer i din omgivning och kan arbeta effektivt Morgonpigg person och kan starta upp runt 08.00 i butik Finns tillgänglig måndag-fredag då uppdraget utförs vardagar Trivs med att jobba med kroppen Har tidigare erfarenhet av att jobba i detaljhandeln med skönhetsprodukter Meriterande om du har körkort och tillgång till egen bil Bor i eller i närheten av Umeå Tillgänglig för uppdrag mellan v.36-40 2025 – totalt ca 15h fördelat under perioden. Antal timmar och dagar kommer att variera under det angivna veckorna och det finns, inom vissa ramar, möjligheter att själv vara med och styra över schemaläggningen för detta uppdrag. Vad erbjuder vi? Lön enligt Handels kollektivavtal Milersättning som startar och avslutas vid hemmet Betald restid mellan butiker Praktisk utbildningsperiod i butik vid start av anställning Stora möjligheter att förlägga uppdragen enligt dina önskemål och schema, vid behov kan det även finnas möjlighet att arbeta fler timmar på närliggande orter Goda chanser till ett långsiktigt samarbete med fler timmar och projekt framöver Om SRB Retail House Vi på SRB Retail House hjälper dig att vinna slaget i butik. Vi har 30 års erfarenhet av att stödja varumärken och handel att nå sina shoppers där köpbeslutet fattas. Hos oss får du en partner med djup insikt om betydelsen av relationen mellan varumärket och handeln. Du får en partner som förstår nyanserna mellan en shopper och en konsument och vad som driver försäljning både in och ut ur butik. Vi har lång erfarenhet av att jobba med både riktade insatser i utvalda butiker till omfattande upplägg för hela den svenska och nordiska marknaden. Med oss som leverantör får du lösningar som enkelt kan skalas upp och ner och anpassas för olika marknader och butiksformat. 2023 gick Retail House och SRB Gruppen samman, vilket placerar oss som en av Sveriges största byråer inom trade- och Shopper Marketing i Norden. Ansökan Låter detta som något för dig? Skicka in din ansökan redan idag! Vi rekryterar löpande och tjänsterna kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Varmt välkommen med din ansökan! Sökord: varuplock, varuplockare, service, butiksbiträde, butikssäljare, butiksmedarbetare, butiksarbete, extrajobb #jobbjustnu

2 juli 2025
Sista ansökan:
17 augusti 2025
Tandhygienist till Folktandvården, Skellefteå
REGION VÄSTERBOTTEN
Tandhygienister

Region Västerbotten arbetar för att god hälsa och hållbar utveckling ska stärka varandra. Vi tar ansvar för en jämlik välfärd och för att forskning och innovation ger resultat. Vill du vara med och forma framtidens tandvård? Här på Folktandvården ligger vi i framkant vad gäller forskning och utveckling och har ett nära samarbete med institutionen för odontologi vid Umeå universitet. Inom Folktandvården ryms en bredd av kompetensområden. Vi har både allmän- och specialisttandvård och dessutom medverkar vi i den kliniska utbildningen av tandläkare, tandhygienister, tandsköterskor och tandtekniker. Vi arbetar i moderna och välutrustade lokaler och finns på flera platser runt om i länet. Nu söker vi tandhygienister till Folktandvården City och Anderstorp i Skellefteå. Vi bedriver modern och hälsoinriktad tandvård till såväl barn som vuxna och tillsammans med övriga Folktandvårdskliniker i Skellefteåregionen ansvarar vi för bemanning av Tandakuten som finns på Citykliniken. På Anderstorp finns även en specialistklinik i ortodonti. Vi har också narkostandvård för barn och vuxna på Skellefteå sjukhus. Skellefteå är en stad i utveckling som kombinerar spännande näringsliv med natur, närhet och livskvalitet. Skidor, vandring, fiske, mountainbike, skridskor eller paddling – i Skellefteå är det aldrig långt till nästa äventyr. Det finns även ett rikt utbud av restauranger, caféer, kultur och evenemang. Inte minst genom Sara Kulturhus, som rymmer såväl teater, konst, bibliotek, restauranger och hotell. Vi har ett gott samarbete mellan våra kliniker och arbetar för att tillsammans bidra till utveckling, tillgänglighet och en god arbetsmiljö. Oavsett vilken klinik du jobbar på är du del av en stor verksamhet där gott arbetsklimat, utveckling, inkludering och härlig gemenskap är ledord. Vi är stolta över vårt utbud av friskvårdsaktiviteter och givetvis får du friskvårdsbidrag. ARBETSUPPGIFTER Som tandhygienist hos oss bidrar du med kunskap och engagemang som får människor att känna sig trygga. Vi erbjuder ett varierande arbete med patienter i alla åldrar. Du får arbeta med såväl främjande, förebyggande som sjukdomsbehandlande åtgärder. Hos oss får du en gedigen introduktion i ditt nya arbete med goda utvecklingsmöjligheter och möjlighet att arbeta inom just dina intresseområden. Som nyutexaminerad får du tillgång till klinisk handledning och stöd så att du ska kunna utvecklas och växa in i din yrkesroll. Som tandhygienist arbetar du självständigt och utför undersökningar och behandlingar av exempelvis karies och tandlossning samt identifierar, bedömer och planerar munhälsovårdsinsatser. Även uppsökande tandvård samt preventionsarbete på BVC och skolor kan ingå i arbetsuppgifterna. Vi är stolta över samarbetet som finns mellan våra kliniker. Det bidrar till goda utvecklingsmöjligheter och kan innebära att arbete vid fler än en av arbetsplatserna kan bli aktuellt. Vi använder datoriserad tidbokning och journal T4 samt taligenkänningsverktyget Voxit Vocal. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är legitimerad tandhygienist, eller som snart avslutar din tandhygienistutbildning. Vi lägger vikt vid att du är engagerad, kunnig och brinner för att utföra ditt arbete med hög kvalité och kundnöjdhet. Som tandhygienist arbetar du självständigt och utför undersökningar och behandlingar av exempelvis karies och tandlossning samt identifierar, bedömer och planerar munhälsovårdsinsatser. Även uppsökande tandvård samt preventionsarbete på BVC och skolor kan ingå i arbetsuppgifterna. Du är ansvarstagande och tycker att omhändertagande är en naturlig del av arbetet. I det ingår förmåga att se patientens behov utifrån ett helhetsperspektiv. Vi värdesätter god kommunikativ förmåga och ett bra bemötande. Du har goda kunskaper i svenska, både tal och skrift. ÖVRIGT Läs mer om våra förmåner för dig som jobbar med oss på webbsidan https://www.regionvasterbotten.se/nar-du-jobbar-hos-oss/formaner Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Om du har skyddad identitet och vill ansöka så kontaktar du rekryterande chef och skickar sedan in dina ansökningshandlingar via post.

2 juli 2025
Sista ansökan:
7 september 2025
Medicinsk sekreterare, Medicinsk och geriatrisk klinik, Skellefteå
REGION VÄSTERBOTTEN
Medicinska sekreterare, vårdadministratörer m.fl.

Region Västerbotten arbetar för att god hälsa och hållbar utveckling ska stärka varandra. Vi tar ansvar för en jämlik välfärd och för att forskning och innovation ger resultat. Inom hälso- och sjukvårdsförvaltningen samlas primärvård, tandvård och sjukhusvård i en gemensam förvaltning och organiseras därunder i läns- och närsjukvårdsområden. I Närsjukvårdsområde Skellefteå ingår Akutmottagningen, Medicinsk och geriatrisk klinik, Rehabcentrum, Psykiatriska kliniken samt Primärvården i Skellefteå och Norsjö kommun. Tillsammans skall dessa verka för god, nära vård. Hos oss blir du en del av en klinik där vårdplatserna är fördelade utifrån medicinska och geriatriska inriktningar. Huvuddelen av inläggningarna är akuta och sker via akutmottagningen. Öppenvårdsverksamheten består av medicin-, geriatrik- och dialysmottagningarna. Inom medicinmottagningen finns också dagvårdsverksamheter samt fysiologiskt laboratorium. Till kliniken hör också en Forskningsenhet vilket är unikt för ett länsdelslasarett.  Arbetet på medicinsk och geriatrisk mottagning sker i team som har fokus på olika diagnoser för att ge patienterna bästa möjliga vård. I teamen arbetar sjuksköterskor, läkare och andra yrkesprofessioner tillsammans för patientens bästa. Här kan vi erbjuda dig ett mycket roligt, omväxlande och betydande dagtidsarbete, måndag till fredag.  Vi söker nu en medicinsk sekreterare till medicinsk- och geriatriskmottagning i Skellefteå och ser fram emot din ansökan! ARBETSUPPGIFTER Som medicinsk sekreterare hos oss ger du viktig service och möjliggör insatser som påverkar många.  Arbetet som medicinsk sekreterare innefattar bland annat journalskrivning, remiss- och posthantering, registrering av provsvar och hantering av inkommande dokument. Även registerarbete och telefonservice ingår i arbetsuppgifterna. Våra arbetssätt präglas av teamarbete och de medicinska sekreterarna är en viktig del av helheten. Vill du ha varierande arbetsuppgifter, möta utmaningar och få möjligheten att växa i din yrkesprofession? Då ska du söka jobb som medicinsk sekreterare hos oss, en arbetsplats där dina kunskaper och ditt engagemang skapar förutsättningar för kvalitetssäkring av vårddokumentationen. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är utbildad medicinsk sekreterare eller vårdadministratör. För uppdraget krävs att du behärskar svenska i tal och skrift. Utöver detta är det meriterande om du har erfarenhet av administrativt arbete. Då vi i nuläget är i ett byte av journalsystem till Cosmic, ser vi gärna att du har erfarenhet därifrån. Som person uppskattar du att känna ansvar, samt trivs i en miljö med varierande arbetsuppgifter och skiftande intensitet. Du har god förmåga att arbeta självständigt samtidigt som du har lätt för att samarbeta med andra. Du är van att organisera och strukturera din tid och dina arbetsuppgifter samt är flexibel och stresstålig. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.  Varmt välkommen men din ansökan! ÖVRIGT Läs mer om våra förmåner för dig som jobbar med oss på webbsidan https://www.regionvasterbotten.se/nar-du-jobbar-hos-oss/formaner Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Om du har skyddad identitet och vill ansöka så kontaktar du rekryterande chef och skickar sedan in dina ansökningshandlingar via post.

2 juli 2025
Sista ansökan:
17 augusti 2025