Almia söker sjuksköterska till Skellefteå kommun
Almia AB
Grundutbildade sjuksköterskor

Gör det som du älskar, som konsult! Kvalifikationer Vi söker dig med minst två års erfarenhet. Vi ser gärna att du som konsult har god samarbetsförmåga, är noggrann, och ansvarstagande. Arbetsuppgifter Sedvanliga arbetsuppgifter som Leg. Sjuksköterska med erfarenhet från SÄBO. Finner du tjänsten som Leg. Sjuksköterska till Skellefteå intressant är du är varmt välkommen att höra av dig direkt  till Amanda Aletto eller någon av hennes kollegor på [email protected] eller 08-410 250 50. Vi ser fram emot att höra från dig! Har du redan ett uppdrag men vet en klockren kandidat, tipsa vidare och ta del av en tipsbonus! Tillsammans med din konsultchef på Almia får du skapa det bästa upplägget som passar just dig och dina behov. Vi gör vårt yttersta för att lyssna och förstå vem du är, vad du vill och vad du behöver. Vi vill helt enkelt veta vad som är viktigt för dig. Därför är vi extra lyhörda för vad du har för behov och önskemål när det kommer till uppdragets period, omfattning, geografiskt område samt arbetstider. Det absolut viktigaste för oss är att vi tillsammans hittar ett upplägg som går att anpassa efter ditt livspussel. Personliga egenskaper: Du är en positiv och engagerad kollega som bidrar till en bra arbetsmiljö. Du är flexibel, ansvarsfull och har förmåga att arbeta både självständigt och i team. För att lyckas som konsult är det viktigt att du är prestigelös, lyhörd och trygg i dig själv. Du har du goda kunskaper i svenska och drivs av utmaningar och nya möjligheter. Vi erbjuder dig: Marknadskraftig lön En engagerad konsultchef Fördelaktiga förmånspaket Trygga villkor Tipsbonus Bli en del av Almia-familjen Almia Vårdbemanning är ett rikstäckande bolag med stort hjärta som gör allt för att du som konsult ska trivas och må bra. Tillsammans med dig följer vi dina önskemål och matchar uppdrag efter din erfarenhet. Du kommer alltid känna att du har ett stöd i din närmaste konsultchef, vars viktigaste uppgift är att se till att du mår bra. Hos oss på Almia får du ta del av en varm kultur där varje anställd är unik och får högsta prioritet från oss i form av engagemang, tillhörighet och tillgänglighet. I ditt dagliga jobb som konsult är du en del av ett vårdteam, med allt vad det innebär. Som konsult hos Almia är du också en viktig del av vårt team, och vår gemenskap. Vi håller kontakt, följer dig i uppdragen, finns alltid nära till hands och hjälper dig att lösa de eventuella problem som kan dyka upp längs vägen. Vi ser även till att du får träffa dina Almia-kollegor då och då för att utbyta tankar, tips och erfarenheter. Vi tar hand om varandra, lika självklart naturligt som att du tar hand om andra. Sista svarsdag Vi arbetar med löpande urval och kan komma att tillsätta uppdraget så fort vi hittat rätt person. Skicka därför in din ansökan så snart som möjligt! www.almia.se 08-410 250 50 [email protected]

2 juli 2025
Sista ansökan:
12 juli 2025
Reservdelsrådgivare
BILIA AB
Motorfordonsmekaniker och fordonsreparatörer

Har du ett intresse för service och trivs med att arbeta med kunden i fokus? Då kan det vara dig vi söker som Reservdelsrådgivare till Bilia Mercedes-Benz i Skellefteå.  Varför välja Bilia   Bilia är inte bara en arbetsplats, det är en möjlighet för dig att forma din framtid. Vi är en inkluderande organisation som inte bara värdesätter dina kompetenser utan ger dig plats att växa genom spännande utbildningar, stöttning, samarbete och bra utvecklingsmöjligheter. Här blir du en nyckelspelare i att skapa hållbara och innovativa lösningar.    Vi vill att våra medarbetare ska må bra, både på och utanför jobbet, därför har Bilia medarbetarnas framtid, hälsa och privatliv i åtanke och arbetar aktivt för att främja välmående och trygghet. Vi erbjuder bra personalrabatter och förmåner.   Om tjänsten   Bildelsfunktionen arbetar med att planera och beställa hem reservdelar och tillbehör. I din roll kommer du få möjlighet att arbeta inom hela arbetsområdet och vanligt förekommande arbetsuppgifter är:     Beställa bildelar och tillbehörsprodukter   Godsmottagning- ankommande och avgående gods   Uppackning av beställt material   Registervård, Uppmärksamma och vägleda kunder   Butiks- och grossistförsäljning.   Vad vi önskar av dig   För att lyckas i rollen ser vi att du är strukturerad och noggrann samt har en känsla för service. Då telefon och dator är dina naturliga arbetsredskap behöver du ha god datorvana. Datorkunskap inom  Cabas + kobra är meriterande  Tjänsten ställer även höga krav på din administrativa förmåga såväl som din förmåga att planera och prioritera. B-körkort är ett krav för tjänsten och har du även truckkort är det meriterande.  Övrigt    Tjänsten är en tillsvidareanställning på 50% med sex månaders inledande provanställning och placering är på Bilia Mercedes-Benz i Skellefteå. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterande chef.   Urvalsarbetet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum, skicka därför in din ansökan redan idag. Då vi arbetar för en jämnare könsfördelning ser vi gärna kvinnliga sökande till den här tjänsten.   Vi ser fram emot din ansökan!

2 juli 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025
Miljö- och hälsoskyddsinspektör - tillsvidare
Malå kommun
Miljö- och hälsoskyddsinspektörer

Malå kommun är en vacker och framåt kommun i södra Lappland. Máláge kommuvdna, är en samisk förvaltningskommun. Merparten av de boende är sysselsatta inom trä- och verkstadsindustri, georelaterad verksamhet, transportnäring och offentlig verksamhet. I kommunen finns en god offentlig service samt ett mångsidigt fritidsutbud. Malå är ett bra alternativ för såväl barnfamiljer som företagare och industrier. Flera framgångsrika små och medelstora företag med väl utvecklade produkter, som säljs på världsmarknaden, skapar ett klimat med framtidstro. Vår vision: Malå med allt så nära - en välkomnande och trygg kommun där utveckling sker. Mer info finns på Malå kommuns hemsida: http://www.mala.se och http://www.nykommun.se/mala Beskrivning Malå och Norsjö kommun har en gemensam miljö- och byggavdelning. Avdelningen sorterar under Malå/Norsjö miljö- och byggnämnd. Nämnden ansvarar för myndighetsfrågor inom områdena bygg, miljö, räddningstjänst samt trafik. Malå kommun är värdkommun för nämnden men kontor finns på båda orterna. Stationeringsort för denna tjänst är Malå. Arbetsuppgifter Miljö- och byggavdelningen har i dag 8 anställda varav fyra miljö- och hälsoskyddsinspektörer. Avdelningen präglas av god sammanhållning och en god stämning i arbetsgruppen med högt i tak. Vi söker nu en miljö- och hälsoskyddsinspektör som kommer arbeta med prövning och tillsyn enligt miljöbalken men även enligt annan lagstiftning (tex. livsmedelslagstiftning) samt andra frågor som hör till yrket. Arbetet är mycket varierat och innebär tillsyn, handläggning och rådgivning. I rollen som miljö- och hälsoskyddsinspektör fattar du självständiga beslut samt förbereder och föredrar vissa ärenden i miljö- och byggnämnden. Personliga egenskaper: I rollen kommer du att ha mycket kontakt med företagare, allmänheten, myndigheter och kollegor. Därför ser vi att du är utåtriktad och positiv och har förmågan att kommunicera ut ditt budskap på rätt nivå för den du har dialog med just där och då. Likaså kunna kommunicera väl genom skrift i det svenska språket. Förutom att du samarbetar bra med verksamheterna är det viktigt att markera myndighetsrollen. Vi har långtgående delegation så du behöver kunna planera och genomföra ditt arbete självständigt, men i samklang med övriga på enheten utifrån beslutade mål och nämndens tillsynsplan. Självklart värnar vi om vår gemensamma arbetsmiljö och sammanhållning och ser därför att du som person bidrar till ett gott samarbete, är ”service minded” och hjälpsam. Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. Kompetens/Kvalifikationer Vi söker dig som har högskoleutbildning inom miljö- och hälsoskyddsområdet eller annan likvärdig utbildning/kompetens enligt arbetsgivarens bedömning. Erfarenhet av arbete som miljö- och hälsoskyddsinspektör eller liknande är meriterande. Vi kommer lägga stor vikt vid den personliga lämpligheten. B-körkort erfordras. Villkor: Provanställning kan komma att bli aktuellt.  Ange löneanspråk.

2 juli 2025
Sista ansökan:
17 augusti 2025
Operationssjuksköterska
Operationskonsulterna Stockholm AB
Operationssjuksköterskor

Att arbeta som operationssjuksköterska hos oss: Som operationssjuksköterska hos Operationskonsulterna kommer du i detta uppdrag att få arbeta på en operationsavdelning i Umeå. Du behöver vara trygg i din yrkesroll och ha erfarenhet av neurokirurgi, öron-näsa-halskirurgi, obstetrisk kirurgi, ortopedi, ryggkirurgi, allmänkirurgi, urologi, gyn, robotkirurgi, kärlkirurgi.   Arbetstid: dag Period: v.36-43   Om detta uppdrag låter som en spännande möjlighet för dig, tveka inte att skicka in din ansökan. Vi rekryterar löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista svarsdag. Vi ser fram emot att höra från dig och välkomna dig till vårt team som operationssjuksköterska. Utbildning: KRAV - Sjuksköterskeutbildning 3 år - Specialistsjuksköterskeutbildning inom operation 1 år   Kompetenser: KRAV: - Neurokirurgi    Meriterande:  - ÖNH - Obstetrik - Ortopedi - Ryggkirurgi - Allmänkirurgi - Urologi - Gynekologi - Robotkirurgi - Kärlkirurgi   Språk: KRAV - Svenska   Arbetslivserfarenhet: KRAV - Operationssjuksköterska, 5 års erfarenhet eller mer   Om dig: Arbetet som specialistsjuksköterska inom operation är kvalificerat och vi vill därför att du har minst 5 års erfarenhet inom din specialité. Vi anser att det krävs för att man ska vara tillräckligt trygg i sin yrkesroll och det stämmer väl överens med företagets roll som specialister i branschen. Vi ser gärna att du har erfarenhet från flera olika operationssavdelningar. Du ska gärna vara intresserad av kompetensutveckling och ett steg framåt i karriären. Vi premierar deltagande i kurser och utbildningar. Vi som arbetar hos Operationskonsulterna har i genomsnitt ca 19 års specialisterfarenhet och vi ställer högst kompetenskrav i bemanningsbranschen. Det innebär att du som Operationskonsult ofta hör till de på arbetsplatsen med längst erfarenhet och som sådan förväntar vi oss att du tycker det är självklart att dela med dig av dina kunskaper och erfarenheter till nyare kollegor. Att handleda studenter och nya kollegor hör till arbetsuppgifterna.   Lön, ersättning och förmåner: Vi ordnar med resa & boende i förekommande fall. Allmänpension, tjänstepension, OB, friskvårdsbidrag samt förmånsportalen Benify. Trevliga företagsevent/sammankomster för bättre sammanhållning, stöd och gemenskap.   Trygghet och säkerhet:  Hos Operationskonsulterna är du som anställd i trygga händer och alla medarbetare är fullt försäkrade via vårt trygghetspaket och samarbete med IF och AFA.   Anställningsform: Enligt överenskommelse. Visstid eller tillsvidare.   Läs mer om oss på vår webbplats: https://operationskonsulterna.se/   Välkommen med din ansökan! - - -    Oseriösa ansökningar anmäls till Arbetsförmedlingen Detta uppdrag riktar sig endast till personer med relevant utbildning inom vårdsektorn. Vi undanber oss ansökningar från personer utan denna bakgrund, dvs personer från andra branscher som saknar vårdutbildning. Ansökningar som inte uppfyller dessa krav där vi anser utan tvivel att det är en oseriös ansökan kommer att vidarebefordras direkt till Arbetsförmedlingen för vidare hantering. Vi tackar för er förståelse och ser fram emot ansökningar endast från kvalificerade kandidater. Operationskonsulterna är specialister på operationssjukvård, förlossningssjukvård, intensivvård och övriga specialistsjuksköterskeområden som tex ambulans, röntgen, distriktssjukvård, ögonsjukvård, akutmottagning mm. Företaget finns i hela Sverige och arbetet leds från vårt huvudkontor i Gamla Stan i Stockholm. Bolaget drivs av kliniskt verksamma specialistsjuksköterskor samt undersköterskor som är väl medvetna om vad som krävs av varje medarbetare för att kunna göra ett professionellt arbete. För dig som anställd är det en trygghet med en arbetsgivare som har stor erfarenhet av arbete inom specialistsjukvården med komplett försäkringsskydd.

2 juli 2025
Sista ansökan:
7 juli 2025
Redovisningsekonom sökes till Umeå Ekonomi & Affärsrådgivning

Umeå Ekonomi & Affärsrådgivning söker en rutinerad och engagerad redovisningsekonom som är redo att utvecklas inom kundnära rådgivning. Vi är en liten, familjär byrå som erbjuder våra kunder skräddarsydda lösningar med hjälp av moderna och effektiva affärssystem. Vårt mål är att skapa långsiktiga relationer och hjälpa våra kunder att nå sina mål – genom professionell redovisning och kvalificerad affärsrådgivning. Vi värdesätter erfarenhet och personlig mognad, och söker nu en kollega som vill bidra med sitt kunnande och sin kompetens för att stärka vårt team ytterligare. Om oss Vi är en auktoriserad redovisningsbyrå i tillväxt som arbetar med de senaste digitala verktygen. Hos oss står medarbetarna i centrum. Vi tror på en kultur där samarbete, delaktighet och utveckling är självklara byggstenar. Vårt kontor är beläget centralt i Umeå, med närhet till bra kommunikationer. Om tjänsten I rollen som erfaren redovisningsekonom får du: Ansvara för en portfölj av kunder, med uppgifter som sträcker sig från löpande bokföring till bokslut och deklarationer. Bygga relationer och ha regelbunden kontakt med kunder, inklusive kundmöten. Bidra med din expertis i kundernas affärsutveckling, med möjlighet att på sikt arbeta mer med rådgivning. Arbeta självständigt men också som en del av ett sammansvetsat team som stöttar varandra i det dagliga arbetet. Vad vi söker Du har gedigen erfarenhet av redovisning, gärna från byrå eller motsvarande roll. Du är trygg i att arbeta självständigt med bokslut, deklarationer och rapportering. Du är kommunikativ och trivs med att skapa och utveckla kundrelationer. Du är lösningsorienterad, ansvarstagande och van vid att ta initiativ. Erfarenhet av Fortnox eller andra redovisningssystem är meriterande. Vad vi erbjuder Heltidstjänst med flexibilitet och flextid. Stort eget ansvar och möjlighet att forma din roll. En arbetsplats där du får vara med och påverka. Friskvårdsbidrag och fortbildning, med fokus på din utveckling inom rådgivning och affärsutveckling. En trivsam och familjär miljö där vi stöttar och peppar varandra. Ansök nu och bli en del av vår familj! Känner du att det här är rätt steg för dig? Skicka in din ansökan och CV senast den 2025-08-03. Vi utvärderar ansökningar löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Har du frågor? Kontakta kontorschef Sofia Ingvarsson på 090-12 40 03. Tillträde sker enligt överenskommelse. Vi ser fram emot att höra från dig!

2 juli 2025
Sista ansökan:
3 augusti 2025
Amanuenser till Arkitekthögskolan
Umeå Universitet
Elevassistenter m.fl.

Umeå universitet är ett av Sveriges största lärosäten med över 37 000 studenter och cirka 4 700 anställda. Vid universitetet finns en mångfald av utbildningar av hög kvalitet och världsledande forskning inom flera vetenskapsområden, och här gjordes den banbrytande upptäckten av gensaxen CRISPR-Cas9 som tilldelats Nobelpriset i kemi. Vid Umeå universitet är allt nära. Våra sammanhållna campus gör det lätt att mötas, samarbeta och utbyta kunskap, något som gynnar en dynamisk och öppen kultur. Den samhällsomvandling och de stora gröna investeringar vi ser i norra Sverige skapar enorma möjligheter och komplexa utmaningar. För Umeå universitet handlar det om att bedriva forskning om – och mitt i – ett samhälle i omvandling. Men också om att leverera utbildningar för regioner som behöver expandera fort och hållbart. Det är helt enkelt här framtiden skapas. Är du intresserad av att veta mer? https://www.umu.se/jobba-hos-oss/om-universitetet-som-arbetsplats/ Arkitekthögskolan söker upp till tre amanuenser för arbete under höstterminen 2025 och vårterminen 2026. Tjänsten är på 10% av heltid med tillträde 6 oktober 2025 eller enligt överenskommelse. Sista ansökningsdag är 7 september 2025.  Arbetsuppgifter Arkitekthögskolan söker amanuenser inom två olika områden; en amanuens till vår verkstad och två amanuenser inom kommunikation. Du kommer i din ansökan ombes specificera vilket eller vilka områden du är intresserad av att arbeta inom.  Som amanuens i verkstaden arbetar du huvudsakligen med:   - Service och underhållsarbeten, - Kontroll och skötsel av maskiner för digital och manuell tillverkning, - Instruktion och stöttning av andra studenter i olika tekniker (i den mån tid finns), - Skapande och bibehållande av en god ordning i verkstadslokalerna. Som amanuens inom kommunikation arbetar du huvudsakligen med:  - Framtagande och publicering av marknadsföringsmaterial i koordination med Arkitekthögskolans Kommunikatör, - Planering inför och medverkande vid Öppet hus, guidade turer och studiebesök, - Kommunikation med internationella sökande till Arkitekthögskolans masterprogram, inklusive vägledning och besvarande av frågor kopplade till programmet och ansökningsprocessen. Andra arbetsuppgifter kan komma att förekomma i tjänsten.  Kvalifikationer Du som söker anställning som amanuens ska: - vara inskriven på Arkitektprogrammet år 2-5, eller på Mastersprogrammet i arkitektur och stadsbyggnad vid Arkitekthögskolan i Umeå. - för arbetet i verkstaden vara intresserad av digital tillverkning och verkstadens maskiner. Kunskaper i svenska är meriterande.  - för arbetet med kommunikation ha ett intresse för att utveckla dina kunskaper inom kommunikation och marknadsföring samt vara väl förtrogen med sociala medier (t.ex Instagram). Goda kunskaper i svenska är ett krav. Erfarenhet av arbete med InDesign, Photoshop, Illustrator, Premier och/eller After Effects är meriterande. Urvalet bland sökande görs utifrån den sökandes meriter, lämplighet och erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Villkor Som amanuens är du anställd av Umeå universitet. Anställningarna är på 10% av heltid under höstterminen 2025 och vårterminen 2026. Startdatum är den 6 oktober 2025 eller enligt överenskommelse.  Ansökan Din ansökan skickas in via universitetets rekryteringssystem Varbi, och ska vara inkommen till Umeå universitet 7 september, 2025. I denna rekrytering söker du enbart med ditt CV. Du behöver inte skicka in ett personligt brev – istället får du i ansökningsformuläret svara på frågor om varför du söker tjänsten samt beskriva din kompetens och erfarenhet i förhållande till den utlysta anställningen.  Mer information För vidare information om anställningen, vänligen kontakta biträdande prefekt, studierektor Katrin Holmqvist Sten, telefon 090-786 59 76, e-post [email protected] eller HR-samordnare Julia Mårtensson, telefon 090-786 88 99, e-post [email protected]. Varmt välkommen med din ansökan! Om Arkitekthögskolan vid Umeå universitet Arkitekthögskolan vid Umeå universitet (UMA) startade sin verksamhet 2009 och finns idag i vackra och ändamålsenliga lokaler på Konstnärligt Campus. Skolan har successivt byggts upp som ett internationellt laboratorium för experimentell arkitektur, där både undervisning och forskning bedrivs. Arkitekthögskolan har idag ca 300 studieplatser inom ett femårigt arkitektprogram och ett masterprogram. Ett trettiotal lärare och forskare finns för närvarande på skolan. Mer information finns på www.arch.umu.se. Konstnärligt campus är vackert beläget vid Umeälven och Arkitekthögskolan har Designhögskolan, Konsthögskolan, Bildmuseet och science centret Curiosum som närmaste grannar. Konstnärligt campus är en internationell ”hotspot” för utbildning och forskning där studenter och forskare möts och samarbetar inom det kreativa fältet. Umeå universitet vill erbjuda en jämställd och jämlik miljö där öppna samtal mellan människor med olika bakgrund och perspektiv lägger grunden för lärande, skaparkraft och utveckling. Vi välkomnar därför personer med olika bakgrunder och erfarenheter att söka den aktuella anställningen. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

2 juli 2025
Sista ansökan:
7 september 2025
Personaladministratör HR-Support PostNord
Poolia Sverige AB
Löne- och personaladministratörer

Älskar du service och administration? Har du en utbildning inom HR och söker efter en spännande arbetsplats där du får ge support inom området HR. Då kan detta vara tjänsten för dig! Vi letar nu efter en ny teammedlem för att utöka det interna HR-supportteamet hos PostNord till hösten. Tjänsten är ett konsultuppdrag på heltid med start i september och pågår till årsskiftet. Om tjänsten HR-supporten hos detta PostNord är en av Sveriges största. Du blir en del av ett fantastiskt team som drivs av förbättringsarbete, effektivisering och utveckling - allt för att skapa det bästa användarstödet för företagets medarbetare. I rollen som Personaladministratör inom HR-Support kommer du att ge användarstöd i personal- samt systemadministrativa frågor så som: - Ny- och återanställning - Personuppgifter - Tidsrapportering - Första linjens stöd i vanligt förekommande löneadministrativa frågor - Hantering av sjukfrånvaro och tjänstledigheter - Systemadministration Utöver möjligheten att utveckla dina HR-kunskaper får du i denna roll dessutom en arbetsgrupp där man tar hand om varandra och du blir en viktig del av en organisation som gjort stora satsningar för driva deras verksamhet med framåtanda. Vem är du? Vi söker dig som har läst arbetsrätt, gärna inom en personaladministrativt utbildning eller med likvärdig erfarenhet. Du är van att jobba i olika system, har du tidigare arbetat i systemet SAP så är det meriterande. Eftersom arbetet kräver mycket systemadministration är det bra om du är tekniskt lagd. Du har en positiv inställning och tycker om att arbeta inom ett serviceinriktat yrke. Du har ett konsultativt förhållningssätt och sätter den som vill ha hjälp i centrum. Det finns en vilja och förmåga att ta stort eget ansvar och du är effektiv och lösningsfokuserad med god samarbetsförmåga. Om verksamheten Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård. Varmt välkommen med din ansökan. Ansök på https://www.poolia.se. Poolia är ett registrerat rekryterings och bemanningsföretag, vi är auktoriserade av Kompetensföretagen och har kvalitetssäkrade processer och rutiner.

2 juli 2025
Sista ansökan:
8 augusti 2025
Tandläkare till Folktandvården, Skellefteå

Region Västerbotten arbetar för att god hälsa och hållbar utveckling ska stärka varandra. Vi tar ansvar för en jämlik välfärd och för att forskning och innovation ger resultat. Vill du vara med och forma framtidens tandvård? Här på Folktandvården ligger vi i framkant vad gäller forskning och utveckling och har ett nära samarbete med institutionen för odontologi vid Umeå universitet. Inom Folktandvården ryms en bredd av kompetensområden. Vi har både allmän- och specialisttandvård och dessutom medverkar vi i den kliniska utbildningen av tandläkare, tandhygienister, tandsköterskor och tandtekniker. Vi arbetar i moderna och välutrustade lokaler och finns på flera platser runt om i länet. Nu söker vi tandläkare till Folktandvården City i Skellefteå. Vi bedriver modern och hälsoinriktad tandvård till såväl barn som vuxna och tillsammans med övriga Folktandvårdskliniker i Skellefteåregionen ansvarar vi för bemanning av Tandakuten som finns på Citykliniken. På Anderstorp finns en specialistklinik i ortodonti och vi har narkostandvård för barn och vuxna på Skellefteå sjukhus. Skellefteå är en stad i utveckling som kombinerar spännande näringsliv med natur, närhet och livskvalitet. Skidor, vandring, fiske, mountainbike, skridskor eller paddling – i Skellefteå är det aldrig långt till nästa äventyr. Det finns även ett rikt utbud av restauranger, caféer, kultur och evenemang. Inte minst genom Sara Kulturhus, som rymmer såväl teater, konst, bibliotek, restauranger och hotell. Vi har ett gott samarbete mellan våra kliniker och arbetar för att tillsammans bidra till utveckling, tillgänglighet och en god arbetsmiljö. Oavsett vilken klinik du jobbar på är du del av en stor verksamhet där gott arbetsklimat, utveckling, inkludering och härlig gemenskap är ledord. Vi är stolta över vårt utbud av friskvårdsaktiviteter och givetvis får du friskvårdsbidrag. ARBETSUPPGIFTER Som tandläkare hos oss bidrar du med kunskap och engagemang som får människor att känna sig trygga. Vi erbjuder ett varierande arbete med patienter i alla åldrar. Du arbetar både självständigt och i team med såväl undersökningar, avancerade behandlingar och akut tandvård. Hos oss får du en gedigen introduktion i ditt nya arbete med goda utvecklingsmöjligheter och möjlighet att arbeta inom just dina intresseområden. Som nyutexaminerad får du tillgång till klinisk handledning och stöd så att du ska kunna utvecklas och växa in i din yrkesroll. Vi är stolta över samarbetet som finns mellan våra kliniker. Det bidrar till goda utvecklingsmöjligheter och kan innebära att arbete vid fler än en av arbetsplatserna kan bli aktuellt. Vi använder datoriserad tidbokning och journal T4 samt taligenkänningsverktyget Voxit Vocal. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är legitimerad tandläkare eller som snart avslutar din tandläkarutbildning.  Vi lägger vikt vid att du är engagerad, kunnig och brinner för att utföra ditt arbete med hög kvalité och kundnöjdhet. Du är ansvarstagande och tycker att omhändertagande är en naturlig del av arbetet. I det ingår förmåga att se patientens behov utifrån ett helhetsperspektiv. Ditt arbetssätt är strukturerat och du tar de initiativ och beslut som krävs i din roll. Vi värdesätter god kommunikativ förmåga och ett bra bemötande. Du har goda kunskaper i svenska, både tal och skrift. ÖVRIGT Läs mer om våra förmåner för dig som jobbar med oss på webbsidan https://www.regionvasterbotten.se/nar-du-jobbar-hos-oss/formaner Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Om du har skyddad identitet och vill ansöka så kontaktar du rekryterande chef och skickar sedan in dina ansökningshandlingar via post.

2 juli 2025
Sista ansökan:
7 september 2025
Projektledare - Framtidens Arbetsplats
Storumans kommun
Planerare och utredare m.fl.

Storumans kommun är en till ytan stor kommun i Södra Lappland. Här bor cirka 6 000 personer, drygt hälften av dessa i tätortsområdena Storuman/Stensele och Tärnaby/Hemavan. För den som tycker om att leva aktivt och nära naturen finns ett fantastiskt utbud, sommar som vinter. Tänk dig att glida fram i ett välpreparerat skidspår i det magiska vinterljuset, en spegelblank fjällsjö en sommarkväll när solen aldrig vill gå ned, en myr i en glänta i skogen som lyser som guld av alla mogna hjortron eller en nykokt kopp kaffe i en solgrop i april. Allt detta och mer är upplevelser som finns tillgängliga i vår närmiljö. Vår kommun är inte bara ett ställe att bo på, utan en plats där du kan leva ett härligt liv. Storumans kommun är en samisk förvaltningskommun och vi värderar kunskaper i samiska språket och kulturen. Arbetsplatsbeskrivning Äldreomsorgen i Storumans kommun bedrivs vid sju boenden och fyra hemtjänstpatruller. Omsorgsnämnden är en av kommunens största arbetsgivare. Om projektet Projektet ”Framtidens arbetsplats” är ett projekt som ska genomföras av Storumans kommun och som medfinansieras av Europeiska socialfonden och Region Västerbotten. Med anledning av den demografiska utvecklingen och att det redan idag finns klyftor mellan andelen människor i arbetsför ålder och andelen äldre människor i behov av hjälp och stöd vill vi genom detta projekt adressera problematiken och försöka hitta långsiktiga och hållbara lösningar. En central del av detta är att lyfta personalens utbildningsnivå vad gäller både yrkeskompetens och språk. Organisation Projektet leds av en projektledare som anställs på heltid (denna tjänst). I projektorganisationen kommer också en projektmedarbetare/utbildare samt en projektadministratör att anställas på deltid. Projektet kommer att utgå från omsorgsförvaltningens centrala ledningsfunktion men arbetar operativt ute i verksamheterna våra olika boendeenheter. Projektledaren kommer att rapportera till kommunens äldreomsorgschef och socialchef samt till en styrgrupp som utöver dessa chefer består av rektor för Lärcentrum samt en facklig representant. Vi tror att du är en strukturerad, målinriktad och kommunikativ person med vana av att arbeta inom kommunal förvaltning. Du är gärna en van projektledare eller utbildare inom vård och omsorg. Du har högskoleutbildning inom statsvetenskap, sociologi, socionomi, hälso- och sjukvård eller motsvarande. Du har goda kunskaper om socialtjänstens/äldreomsorgens uppdrag, lagstiftning och aktuella frågor. Meriterande är om du arbetat som projektledare förut och är van att hantera projektekonomi och rapp

2 juli 2025
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Tandsköterska till Folktandvården, Skellefteå
REGION VÄSTERBOTTEN
Tandsköterskor

Region Västerbotten arbetar för att god hälsa och hållbar utveckling ska stärka varandra. Vi tar ansvar för en jämlik välfärd och för att forskning och innovation ger resultat. Vill du vara med och forma framtidens tandvård? Här på Folktandvården ligger vi i framkant vad gäller forskning och utveckling och har ett nära samarbete med institutionen för odontologi vid Umeå universitet. Inom Folktandvården ryms en bredd av kompetensområden. Vi har både allmän- och specialisttandvård och dessutom medverkar vi i den kliniska utbildningen av tandläkare, tandhygienister, tandsköterskor och tandtekniker. Vi arbetar i moderna och välutrustade lokaler och finns på flera platser runt om i länet. Nu söker vi tandsköterskor till Folktandvården City och Anderstorp i Skellefteå. Vi bedriver modern och hälsoinriktad tandvård till såväl barn som vuxna och tillsammans med övriga Folktandvårdskliniker i Skellefteåregionen ansvarar vi för bemanning av Tandakuten som finns på Citykliniken. På Anderstorp finns även en specialistklinik i ortodonti. Vi har också narkostandvård för barn och vuxna på Skellefteå sjukhus. Skellefteå är en stad i utveckling som kombinerar spännande näringsliv med natur, närhet och livskvalitet. Skidor, vandring, fiske, mountainbike, skridskor eller paddling – i Skellefteå är det aldrig långt till nästa äventyr. Det finns även ett rikt utbud av restauranger, caféer, kultur och evenemang. Inte minst genom Sara Kulturhus, som rymmer såväl teater, konst, bibliotek, restauranger och hotell. Vi har ett gott samarbete mellan våra kliniker och arbetar för att tillsammans bidra till utveckling, tillgänglighet och en god arbetsmiljö. Oavsett vilken klinik du jobbar på är du del av en stor verksamhet där gott arbetsklimat, utveckling, inkludering och härlig gemenskap är ledord. Vi är stolta över vårt utbud av friskvårdsaktiviteter och givetvis får du friskvårdsbidrag. ARBETSUPPGIFTER Som tandsköterska hos oss bidrar du med kunskap och engagemang som får människor att känna sig trygga. Vi erbjuder ett varierande arbete med patienter i alla åldrar. Hos oss får du en gedigen introduktion i ditt nya arbete med goda utvecklingsmöjligheter och möjlighet att arbeta inom just dina intresseområden. Som nyutexaminerad får du tillgång till klinisk handledning och stöd så att du ska kunna utvecklas och växa in i din yrkesroll. Vi erbjuder dig ett intressant och utvecklande arbete med både akut- och planerad vård. Du kommer att ingå i team där assistans, reception, sterilarbete samt arbete med egna patienter ingår. Som tandsköterska hos oss bidrar du med struktur och trygghet för både patienter och team.  Vi är stolta över samarbetet som finns mellan våra kliniker. Det bidrar till goda utvecklingsmöjligheter och kan innebära att arbete vid fler än en av arbetsplatserna kan bli aktuellt. Vi använder datoriserad tidbokning och journal T4 samt taligenkänningsverktyget Voxit Vocal. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är utbildad tandsköterska, eller som snart avslutar din tandsköterskeutbildning. Vi lägger vikt vid att du är engagerad, kunnig och brinner för att utföra ditt arbete med hög kvalité och kundnöjdhet.  Du är ansvarstagande och tycker att omhändertagande är en naturlig del av arbetet. I det ingår förmåga att se patientens behov utifrån ett helhetsperspektiv. Vi värdesätter god kommunikativ förmåga och ett bra bemötande. Du har goda kunskaper i svenska, både tal och skrift. Erfarenhet av teamarbete är meriterande och vi ser gärna att du har kunskaper i journalsystemet T4, 1177 och Tele-Q. ÖVRIGT Läs mer om våra förmåner för dig som jobbar med oss på webbsidan https://www.regionvasterbotten.se/nar-du-jobbar-hos-oss/formaner Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Om du har skyddad identitet och vill ansöka så kontaktar du rekryterande chef och skickar sedan in dina ansökningshandlingar via post.

2 juli 2025
Sista ansökan:
7 september 2025