Vi söker nu dig som är en noggrann och självgående person till vårt arbetslag inom lokalvården i Nordmalings kommun. Varmt välkommen med din ansökan! Arbetsplatsen Lokalvården inom Nordmalings Kommun städar vid dom flesta verksamheter som kommunen bedriver- allt från skolor, förskolor, kontor, simhall, norrskenshall, trapphus, äldreboenden mm. Lokalvården städar även åt externa kunder såsom Vakin, landstinget mm. Inom lokalvården så jobbar du i regel själv, men träffar på andra medarbetare och andra personer som är på verksamheterna där man städar. Vi erbjuder Som medarbetare i Nordmalings kommun har du även flera förmåner och erbjudanden. Läs mer om dem på vår hemsida; https://www.nordmaling.se/kommun/jobba-hos-oss/vara-formaner Rollen och arbetsuppgifter Som lokalvårdare innebär arbetsuppgifterna daglig städning i de befintliga lokaler som du har tilldelats. Även periodisk städning förekommer. Lokalvården ansvarar själv för att lägga upp när den periodiska städningen ska utföras. För närvarande så är arbetsområdet vid Norrskenshallen samt städ på ytterområden. Din profil B-körkort är ett krav. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet som lokalvårdare samt SRY, PRYL eller likvärdig utbildning. I arbetet behöver du kunna läsa städinstruktioner, innehållsförteckningar på kem m.m. därmed behöver du ha goda kunskaper i svenska. Du är en flexibel, glad och positiv person. Du tycker om att städa och är noggrann med det du gör, du vill att kvalitén på arbetet ska vara god. En lokalvårdare jobbar som regel själv och detta gör att du ska kunna vara självgående i ditt arbete och trygg i din arbetsroll. Vid verksamheterna där du jobbar kan det finnas både barn och andra vuxna, därmed är det viktigt att du har god samarbetsförmåga och är serviceinriktad. Om Nordmalings kommun Nordmaling har ett utmärkt läge, alldeles vid kusten, mellan Umeå och Örnsköldsvik med E4 och Botniabanan helt nära. Närheten till hav, skog, älv, fina motionsanläggningar och ett rikt föreningsliv ger stora möjligheter till en aktiv fritid för både stor och liten. Arenor, köpcentra och kulturhus finns i Örnsköldsvik i söder och Umeå i norr, bägge mindre än 30 min bort med Botniabanan. Vi är helt enkelt centrum mellan städerna! Nordmalings kommun har cirka 7000 invånare, och 650 medarbetare som gör ett viktigt jobb för att erbjuda invånarna god service och livsmiljö. Nordmalings kommun är en del av Umeåregionen. Funderar du på att flytta till eller är nyfiken på Nordmaling? Läs mer på https://mitt.nordmaling.se/ Jobba som räddningstjänstpersonal i beredskap I kommunen finns ett kontinuerligt behov av att förstärka räddningstjänsten, varför vi ser det som positivt att även kunna arbeta som räddningstjänstpersonal i beredskap (förutsatt att kvalifikationer för uppdraget kan uppnås och att förutsättningar finns i ovan utannonserad tjänst). Annonsering Nordmalings kommun gör val av annonsplats och eventuellt rekryteringsstöd vid varje rekrytering och kontaktar själva de vi väljer att annonsera hos. Därför undanber vi oss alla erbjudanden om köp av annonsplats eller rekryteringsstöd i samband med denna annons.
Testa Vilhelmina – bo gratis när du flyttar hit för att jobba Bor du inte i Vilhelmina kommun idag? Inga problem! Om du får anställning hos oss kan du under tre månader bo kostnadsfritt i ett möblerat rum i kommunens tidigare elevhem i tätorten Vilhelmina. Om du får anställning i någon av våra fjälldalar så kan du under tre månader få subventionerad hyra. Du får en god start som Vilhelminabo och kan under denna tid leta efter ditt permanenta hem. Läs mer genom att klicka https://www.vilhelmina.se/inflyttare/testa-vilhelmina/ och fråga rekryterande chef om denna möjlighet att testa Vilhelmina. Beskrivning Vi söker en affärsutvecklare som vill bidra till framtidens inlandsföretagande! Vill du vara med och utveckla framtidens inland? Nu söker vi en engagerad affärscoach som vill arbeta nära företagen i Vilhelmina och samtidigt vara en del av ett större regionalt utvecklingsarbete inom Region 10. Det här är en möjlighet för dig som vill göra verklig skillnad – för företagare, för hållbar tillväxt och för hela lokalsamhället. Om tjänsten Tjänsten är del av det fleråriga projektet Hållbar framtid – Strategisk samverkan för tillväxt i Möjligheternas Region, som drivs av tio inlandskommuner i Norr- och Västerbotten. Projektet syftar till att stärka företagens konkurrenskraft, särskilt i en tid av hållbar omställning och nya utmaningar. Du blir en del av kommunens näringslivskontor och arbetar lokalt i Vilhelmina, men i nära samarbete med affärsutvecklare från hela Region 10. Anställningen börjar 2026-01-01 och är en projektanställning på 6 månader men med möjlighet till förlängning ytterligare 30 månader. Dina arbetsuppgifter Rådgivning och coachning till lokala företag inom affärsutveckling, innovation och hållbarhet Planering och genomförande av workshops, nätverksträffar och fokusgrupper – särskilt riktade till unga, kvinnor och utrikesfödda företagare Lotsning av företag till experter, akademi och regionala stödstrukturer Aktiv medverkan i projektets gemensamma arbete, dokumentation och uppföljning Omvärldsbevakning och analys Bidra till att utveckla kommunens service till företagare Vi söker dig som Har erfarenhet av arbete i näringslivet eller i företagsfrämjande sammanhang Är trygg i att bygga relationer och samarbeta med olika aktörer Har förmåga att arbeta självständigt och omvandla idéer till handling Kommunicerar väl i tal och skrift på svenska Brinner för landsbygdsutveckling och hållbart företagande Meriterande: Erfarenhet från eget företagande Erfarenhet av affärsrådgivning, projektledning eller näringslivsutveckling Erfarenhet från mindre kommuner eller samverkansprojekt Kännedom om företagsstödjande system, offentlig sektor eller regional utveckling God digital vana (Officepaketet, samarbetsplattformar) Vi erbjuder: Ett meningsfullt arbete där du gör verklig skillnad Ett stöttande och kunnigt nätverk inom Region 10 Ett tätt sammansvetsat näringslivskontor Möjligheter till kompetensutveckling inom framtidsområden Delaktighet i ett projekt som bidrar till flera av FN:s globala mål Krav: B-körkort Beredskap att ibland arbeta kvällstid och att resa inom regionen och länet Intervjuer kommer att ske löpande. Arbetsgivare är Vilhelmina kommun, utvecklingsenheten, med placering i Vilhelmina. Om Vilhelmina Vilhelmina kan beskrivas som ett 5-minuterssamhälle. Det må ligga en bit från större städer, men väl på plats finns det mesta inom räckhåll. På fem minuter kan du i tätorterna Vilhelmina, Saxnäs och Dikanäs, där vi har kommunal verksamhet, hämta barnen från förskolan, gå till jobbet, gymma efter jobbet eller ta skidorna/löparskorna i elljusspåren, och äta på någon av orternas caféer och restauranger. I fjällen finns anläggningar som både har öppet under turistsäsongerna och året runt, och dessutom närhet till några av de större skidbackarna som finns i Kittelfjäll och Klimpfjäll. Vilhelmina kommun är en vidsträckt kommun med närhet till härliga fjäll, lummiga skogar och vackra sjölandskap. Vi har en vacker natur som bjuder in till utevistelse året om - och kanske är det just det vi är mest kända för. Läs mer om vårt Vilhelmina här https://www.vilhelmina.se/inflyttare/ Övrigt Vilhelmina kommun strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och som ger alla samma möjligheter med vilja, mod och glädje. Som samisk förvaltningskommun ser vi att kunskaper i samiska och samisk kultur kan vara meriterande. I Vilhelmina kommun kan du kombinera din ordinarie tjänst med en deltidsanställning som brandman. Kontakta räddningstjänsten för mer information kring arbetet som deltidsbrandman. Inför rekryteringsarbetet har Vilhelmina kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Institutionen för vilt, fisk och miljö En anställning som forskare ledigförklaras vid institutionen för vilt, fisk och miljö vid SLU, Umeå. Om jobbet Arbetsuppgifter: Forskaren kommer att arbeta både som en del av ett team inom kvantitativ ekologi, samt självständigt utveckla och driva extern- eller internt finansierade forskningsprojekt. Din bakgrund Krav: · doktorsexamen i ekologi eller motsvarande · kvantitativa färdigheter och en bred bakgrund inom analytisk och numerisk modellering och modellutveckling · Kunskaper i MATLAB, Mathematica, Python, Julia och C Kvalifikationer som är meriterande: · erfarenhet inom samhälls- och populationsdynamik, evolutionär dynamik, rumslig ekologi, biogeografisk teori, optimalt födosök, epidemiologi, One Health, zoonoser och epizootisk överföring samt socio-ekologiska system. · kunskap om stokastiska och deterministiska system · erfarenhet av forskning om biologisk mångfald, restaurering eller bevarandeekologi och fältbaserat ekologiskt arbete · erfarenhet av att arbeta i internationella nätverk, storskaliga projekt och tvärvetenskapliga team Om oss Institutionen erbjuder en kreativ och stimulerande miljö, samt bedriver internationellt erkänd forskning, utbildning och miljöövervakning i följande ämnesområden; restaureringsekologi, akvatisk ekologi, molekylär ekologi och zooekologi. Institutionen har en stor andel internationella medarbetare, samt väletablerade nationella och internationella samarbeten med möjligheter för givande utbyten. Mer information om institutionen/avdelningen: Institutionen för vilt, fisk och miljö | slu.se Läs mer om våra förmåner och hur det är att jobba vid SLU på https://www.slu.se/om-slu/jobba-pa-slu/ Placering: Umeå Anställningsform: Tillsvidareanställning. SLU kan komma att tillämpa provanställning. Omfattning: 50% Tillträde: 1 september 2025 eller efter överenskommelse Ansökan: Välkommen med din ansökan via ansökningsknappen nedan senast 2025-08-31. Fackliga kontaktpersoner: https://internt.slu.se/min-anstallning/facket/kontaktpersoner/ Sveriges lantbruksuniversitet (SLU) har en nyckelroll i utvecklingen för hållbart liv, grundad i vetenskap och utbildning. Genom vårt fokus på samspelen mellan människa, djur och ekosystem och ett ansvarsfullt brukande av naturresurserna bidrar vi till en hållbar samhällsutveckling och goda livsvillkor på vår planet. Huvudorter är Alnarp, Umeå och Uppsala, men verksamhet bedrivs också på forskningsstationer, försöksparker och utbildningsorter i hela landet. SLU har drygt 3000 medarbetare, 5000 studenter och forskarstuderande och en omsättning på över tre miljarder kronor. Universitetet satsar på attraktiva miljöer på sina campusområden. Vi arbetar för en jämställd och inkluderande arbetsmiljö där öppna samtal mellan människor med olika erfarenheter lägger grunden för vetenskaplighet, kreativitet och utveckling. Vi välkomnar därför personer med olika bakgrunder och perspektiv att söka den aktuella anställningen.
I Lycksele kommun är vi övertygade om att ett välkomnande förhållningssätt och gemensamma värderingar stärker kommunen och dess attraktionskraft. Kommunen vill utvecklas till en välkomnande kommun med högt attraktionsvärde, där talanger tas om hand och utvecklas och kommunmedborgare, kunder, leverantörer och andra som en kommun har kontakt med får ett professionellt bemötande och god service. Lycksele kommun har en framtidstro, drivkraft och engagemang som för oss framåt. Vår värdegrund bygger på Medkänsla, Tillsammans och Drivkraft. OM JOBBET Vi söker en lärare till el- och energiprogrammet. Välkommen till Tannbergsskolan, Södra Lapplands ledande utbildningscentrum med ett brett utbud av gymnasial utbildning, skidgymnasium (NIU), vuxenutbildning och anpassad skola för ungdomar och vuxna. Skolan är belägen med närhet till natur- och fjällupplevelser samt med en ny multifunktionsbana runt knuten. Vår vision grundar sig på elevernas lärande – ett lärande som är nyckeln till livet. Vi har höga förväntningar och en stor tilltro till elevernas förmågor. Tjänsten innebär undervisning i el- och energikurser som motorstyrning och energiteknik. Tjänsten innefattar även andra sedvanliga uppgifter som tillfaller läraryrket som mentorskap och ett nära samarbete med företagen m.m. Andra kurser kan komma på fråga beroende på vilken kunskap eller utbildning du har. Från och med hösten 2025 kommer elprogrammet att flytta in nyrenoverade lokaler på Tannbergsskolan, men undervisningen sker även utanför skolan i olika byggprojekt. På Tannbergsskolan jobbar vi med utgångspunkten att eleven alltid är i fokus och som lärare har du ett nära samarbete med elevhälsan. Undervisningen genomsyras av utmanande och motiverande pedagogik som anpassas för varje enskild elev. Vi erbjuder dig en dynamisk arbetsplats med engagerade kollegor, möjlighet tillfriskvårdsbidrag och löpande kompetensutveckling. Vill du följa oss på en spännande resa? Tillsammans lägger vi grunden för det livslånga lärandet. DIN PROFIL Vi tror på rätt kompetens på rätt plats. Vi söker dig som är behörig lärare med lärarlegitimation inom området alternativt har gedigen erfarenhet/utbildning med motsvarande kompetens. Erfarenhet från pedagogiskt arbete är meriterande. Vi söker en lärare som sätter eleven i fokus och som känner ett stort engagemang för läraryrket. Det är viktigt att du har en god social kompetens och ett gott bemötande, mot såväl elever och vårdnadshavare som medarbetare. Du ska ha god samarbetsförmåga samt vilja och intresse av att samarbeta i arbetslag och ämneslag. Det är även positivt om du är intresserad av att jobba med kollegialt lärande och att sträva efter att stärka vi-känslan inom arbetsgruppen och organisationen. Vi är en värderingsstyrd organisation och vill att ditt bemötande och dina handlingar samspelar med vår värdegrund – Medkänsla, Tillsammans och Drivkraft. VI ERBJUDER DIG I Lycksele kommun är människor den främsta resursen. Det är personalresurserna som genererar värde, kvalitet och innehåll i våra verksamheter. Vi eftersträvar att vara en attraktiv arbetsgivare där varje medarbetares förmågor får komma till uttryck och utvecklas genom ett arbetsklimat som är baserat på öppenhet, tillit och dialog. Medarbetare i Lycksele kommun ska ha möjlighet till balans i arbetslivet, vara delaktig och få möjligheten att stärkas och utvecklas i sin yrkesroll. Som anställd i Lycksele kommun följer ett antal personalförmåner. För mer information om personalförmåner, se länk: www.lycksele.se/kommun/naringsliv-och-arbete/jobba-hos-oss/lycksele-kommun-som-arbetsgivare/vart-erbjudande/ För mer information om hur det är att leva, bo och arbeta i Lycksele, se länk: www.lycksele.se/levailycksele OM ANSTÄLLNINGEN Varaktighet: Tillsvidare Omfattning: 50-100 % Tillträde: 2025-08-11 eller enligt överenskommelse. Lön: Vi tillämpar individuella löner, vänligen ange löneanspråk i din ansökan. Är du intresserad av att veta löneintervall för tjänsten kan du ta kontakt med våra löneadministratörer på tel. 0950-162 00. I Lycksele kommun arbetar alla tillsammans och den mångfald som kommunen representerar är en drivkraft i utvecklingen framåt. Vi arbetar aktivt för en arbetsmiljö med jämställda förhållanden och värdesätter de kvaliteter som mångfald tillför organisationen. Eftersom Lycksele kommun är ett samiskt förvaltningsområde kan kunskaper i samiska vara meriterande i vissa fall. I Lycksele kommun kan du inom ramen för din ordinarie tjänst arbeta med vår värdegrund som värdskapare. För mer information prata med rekryterande chef. I Lycksele kan du kombinera ditt vanliga arbete med en deltidsanställning som brandman-/kvinna. Kontakta räddningstjänsten, 0950-162 06, om du är intresserad av att arbeta som deltidsbrandman. Vi undanber oss all kontakt från annonssäljare som inte söker tjänsten. Känner du, utifrån vad du läst om oss – att du skulle passa in hos oss på Utbildningscentrum? Varmt välkommen med din ansökan märkt med ref nr 1148, senast 2025-08-10. Du ansöker via knappen nedan eller via brev till Lycksele kommun, Kommunstyrelsens förvaltning, 921 81 Lycksele.
Vi samverkar för att barn och unga ska utvecklas och ha en trygg uppväxt. Vi lär barn att läsa, skriva och räkna. Vi bidrar till att utveckla barns fantasi och tro på sin egen förmåga. Vi stödjer barn och unga att leva ett självständigt liv. Vi har Sveriges viktigaste jobb - vårt uppdrag är att ge unga framtidstro. Kompetenscentrum för flerspråkighet verkar för att elever ska få undervisning i sitt modersmål samt studiehandledning på sitt starkaste språk. Idag finns det 38 språk representerade inom verksamheten. Vi arbetar såväl med kommunal huvudman som enskild. Vi söker en modersmålslärare i engelska! Anställningsform Tjänsten avser ett vikariat, ca 10%, omfattning kan komma att ändras beroende på behov. Start 2025-08-18 till och med 2025-12-19. Arbetsuppgifter Arbetet som modersmålslärare är en ambulerande tjänst som styrs av elevunderlaget. Det kräver att läraren behöver åka runt till olika skolor inom kommunen - både centralt och till kommunens ytterområdesskolor för att träffa eleverna. Inom tjänsten som modersmålslärare kan de följande olika uppdragen ingå: Modersmålsundervisning, studiehandledning, fjärrundervisning, fjärrhandledning samt stöd till Mottagningsenhet Hej Umeå som språkstödjare. Modersmålsundervisning Undervisningen bedrivs med elever i grupper eller med enskilda elever inom kommunens skolenheter från förskoleklass till årskurs 9. Undervisning sker utanför elevens ordinarie timplan på eftermiddagar. Eleverna får närundervisning på elevens hemskola från förskoleklass upp till årskurs 3. Från årskurs 4 kan det innebära att eleven får sin undervisning på en annan skola. Vi erbjuder ett busskort för resor mellan skolorna. Fjärrundervisning kan ingå i tjänsten inom kommunens ytterområdesskolor för elever från årskurs 2. Ditt arbete är mycket självständigt och i arbetet som modersmålslärare ingår planering, genomförande, betygsättning och utvärdering av den undervisning du genomför utifrån den svenska läroplanen. Studiehandledning Studiehandledning innebär att du kan ha elever i årskurserna 1-9 samt på Språkintroduktionen på gymnasiet. Studiehandledning kan ske innan, under eller efter elevens lektionstid. Du kommer att ha nära samarbete med elevens mentor och ämneslärare som planerar och genomför lektionen, medan du stöttar på modersmålet för att hjälpa eleven nå kunskaper inom olika skolämnen. Du är flexibel och har förmåga att anpassa dig till ändrade förhållanden. Du ska också vara ett stöd i mottagandet av nyanlända barn och elever vilket innefattar bl.a. informationssamtal, inskolningsstöd, direktstöd samt kartläggning av nyanlända elevers kunskaper. Kvalifikationer Du har engelska som ditt modersmål, har dokumenterade språkkunskaper i detta, svenska B/svenska 2 samt uppvisad mycket god digital förmåga. Du har lärarutbildning, svensk eller utländsk eller annan pedagogisk erfarenhet. Har du dokumenterade kunskaper i flera språk är det meriterande. Du är kreativ, självständig, flexibel och stresstålig. Du är nyfiken och vill utveckla och utvecklas. Som person har du lätt för att knyta kontakter med såväl personal som barn och vårdnadshavare. Du ska ha god samarbetsförmåga, du är en god lyssnare och kan kommunicera och hantera olika situationer på ett konstruktivt sätt. Du tar ansvar för dina uppgifter och är tillmötesgående i ditt bemötande. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Vi ser gärna att du bifogar personligt brev och CV skrivet på svenska. Har du lärarlegitimation bifoga denna. Till följd av lagen om lämplighetskontroll ska utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas vid anställning. Välkommen med din ansökan! Om Umeå kommun Umeå kommun är regionens största arbetsgivare med över 13 000 medarbetare. Kommunen har cirka 440 chefer och verksamheten är indelad i åtta förvaltningar. Våra jobb och vår värdegrund utgår från medborgarfokus, öppenhet, tillit och ständiga förbättringar. Umeå är en kulturstad i ständig utveckling. För att klara målet 200 000 invånare år 2050 behöver vi bli fler som arbetar för tillväxt och välfärd. Vi vet att olikheter berikar och välkomnar alla att söka jobb hos oss. De närmaste tio åren kommer vi att anställa omkring tusen medarbetare varje år. Vill du bli en av oss? Här kan du ta del av hur det är att leva och bo i Umeå: https://www.umea.se/flytta Umeå kommun ingår i tre förvaltningsområden för finska, meänkieli och samiska www.umea.se/minoriteter. Som medarbetare hos oss i Umeå kommun kan du ta del av ett antal förmåner. Ta del av våra förmåner https://umea.se/jobbochforetagande/jobbochpraktik/kommunensomarbetsgivare/varaformaner.4.1b4d24fb1752122eb843bf.html Säljer du annonser eller erbjuder rekryteringsstöd? Var vänlig, kontakta inte oss om det! Vi väljer och kontaktar själva företag vi samarbetar med.
Ready to Raise the Bar on Quality? If you're passionate about securing excellence and building a culture where quality is everyone's responsibility — this is your opportunity. Job Summary As Quality Manager, you are responsible for ensuring that all products, processes, and systems meet internal and external requirements. You lead the Quality function and manage a team of specialists dedicated to product and process quality, customer satisfaction and audits. You are part of the Operations leadership team and report directly to the Production Manager. Main responsibilities include: • Develop and lead the quality strategy to support World Class Manufacturing objectives • Lead and support audits (internal, customer, and third-party) • Foster a culture of quality, accountability, and continuous improvement • Collaborate cross-functionally with sales, engineering, production and supply chain • Lead root cause analyses and corrective action initiatives • Manage quality systems, KPIs, and reporting • Act as the main point of contact for customer quality issues • Drive supplier quality improvements and evaluations • Own the site’s quality budget and related improvement projects Requirements and Experience You are a structured and analytical leader with a proactive mindset and a strong focus on continuous improvement. You lead by example and know how to build trust and clarity in complex environments. Required: • Degree in Engineering, Quality, or related technical field • Minimum 5 years of experience in quality management within industrial or manufacturing environments • Strong knowledge of quality systems, tools, and standards • Proven leadership skills with experience managing quality teams • Excellent communication and stakeholder management abilities Merits: • Experience with customer-facing quality roles in international contexts • Auditor certifications or Six Sigma Green/Black Belt • Familiarity with digital quality systems and analytics • Swedish language skills (or willingness to learn) About the company Join our world-leading company and be a driving force in our journey toward World Class Manufacturing in Skellefteå. We are more than a manufacturer — we are building a high-performance culture where safety, quality, delivery, and efficiency are fundamental, powered by people development, collaboration, and shared commitment. To accelerate this journey, we’re expanding our team and hiring a passionate Quality Manager who will lead with clarity, raise standards, and drive continuous improvement across our operations. Contact information In this recruitment, we collaborate with Wikan Personal but you will be employed directly by us at Alimak. If you have any questions, please contact Human Resources for more information by phone +46910-870 00. Union representative Unionen; Andre Fageryd +46910-870 44. Sveriges Ingenjörer; Mattias Andersson +46910-872 26. The recruitment work is ongoing and the position may be filled before the application deadline, therefore, do not hesitate to submit your application today! The deadline for applications is 2025-08-29. Please note that we do not accept application documents via email. We strive for an even gender distribution and see diversity as a strength and welcome applicants with different backgrounds. Apply now and help shape the future of World Class Manufacturing in Skellefteå.
Vill du bli en del av vårt team? Har du öga för service och vill arbeta på ett företag där innovation, hållbarhet och design är ledorden. Då är rollen som Customer Service Representantive på Tarkett perfekt för dig! Tarkett har verksamhet i form av både produktion och försäljning av golv i över 100 olika länder och präglas av ett starkt industriellt entreprenörskap och ett brinnande intresse för alla slags golvmaterial. Du kommer att få arbeta med ett glatt och sammansvetsat gäng i öppna och trivsamma lokaler i Umestans företagspark. Vi tror att när du trivs i din arbetsmiljö lär du dig mer och når längre, vilket bidrar till innovation och resultat samtidigt som vi tillsammans lyckas ge den bästa möjliga servicen till våra kunder. Om tjänsten Som Customer Service Representative hos Tarkett är du en nyckelperson i kontakten med våra kunder. Du hanterar bland annat orderläggning, leveranser, reklamationer och kundfrågor via telefon, e-post, EDI och webbkanaler. Rollen innebär även administration kopplat till kunddata och affärssystem. Du kommer att arbeta med både företags- och privatkunder. Du ingår i ett positivt och samarbetsinriktat team i våra moderna lokaler i Umestans företagspark. Vi erbjuder en introduktion anpassad efter dina behov för att du snabbt ska komma in i rollen och trivas i din nya arbetsmiljö. Placering: Umeå Omfattning: Heltid Start: Enligt överenskommelse Dina huvudsakliga arbetsuppgifter: Hantera order, leveranser och reklamationer Ge support till kunder och kollegor kring våra produkter och tjänster Administrera och uppdatera kundinformation Om dig Vi söker dig som älskar att ge god service och som trivs i en varierad och kundnära roll. Du är trygg, självgående och ser lösningar snarare än problem. För att lyckas hos oss behöver du vara nyfiken, analytisk, lyhörd och ha lätt för att kommunicera. Vi ser gärna att du har: Minst gymnasieutbildning Erfarenhet av kundservice, försäljning eller support Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift Vana vid att arbeta i Officepaketet och med digitala verktyg Meriterande är om du även har: Erfarenhet av e-handel, digital kommunikation eller SAP Kännedom om konsumenttjänstlagen, konsumentköplagen eller ABM07 Om Tarkett Tarkett är en global ledare inom hållbara och innovativa golvlösningar. Med verksamhet i över 100 länder och mer än 140 års erfarenhet erbjuder vi produkter som kombinerar funktionalitet, design och miljöansvar. I Sverige finns både produktion och försäljning, och vi är stolta över att kombinera global expertis med lokal närvaro. Hos oss arbetar du i ett företag med starkt entreprenörskap och stort engagemang – för kunder, för kvalitet och för framtiden Låter det intressant? I denna rekrytering samarbetar vi med OnePartnerGroup. För frågor och liknande är du välkommen att ta kontakt med Björn Edberg. Vi går igenom ansökningar löpande och återkopplar så snart vi kan. Urval och intervjuer sker löpande, med målsättning om en anställningsstart senast i början av september. I rekryteringsprocessen kommer du få träffa både närmaste chef och kollegor för att få en tydlig bild av rollen och teamet. I denna process jobbar vi med löpande urval och tillsättning, vilket betyder att tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. När du har visat ditt intresse matchar vi din ansökan med tjänsten och vi kontaktar dig via mail eller telefon för återkoppling. I processen kommer sedan urval genom intervjuer, referenstagning och bakgrundskontroll ingå för de kandidater som utifrån matchning med tjänstens kravprofil går vidare till kommande steg. För oss är det viktigt att ta del av din upplevelse när du har sökt en tjänst hos oss. Därför skickar vi ut en kort enkät när du har sökt tjänsten och när processen är avslutad. Gällande ansökan så sker det via annonsen på OnePartnerGroups hemsida, vi hanterar inte ansökningar via mail på grund av GDPR. Välkommen med din ansökan!
Hos oss på Yrkesgymnasiet får elever möjlighet att lära sig ett yrke från grunden på riktiga arbetsplatser med stöd av kunniga handledare och yrkeslärare. På Yrkesgymnasiet förläggs mer än hälften av utbildningstiden på en arbetsplats vilket skapar en stabil grund och en konkurrensfördel på arbetsmarknaden. Genom stöd från sina inspirerande handledare och engagerade pedagoger på skolan, rustas våra elever på bästa sätt inför det framtida arbetslivet. Som specialpedagog blir du en del av elevhälsoteamet (EHT) tillsammans med kurator, skolsköterska, studie- och yrkesvägledare samt rektor. Du samarbetar nära med lärare för att utveckla skolans specialpedagogiska kompetens och stödja elever i behov. I ditt arbete ingår att leda utvecklingsprojekt, hantera dokumentation såsom pedagogiska utredningar och åtgärdsprogram samt fungera som rådgivare i pedagogiska frågor på olika nivåer inom organisationen. Vi söker dig som: - Har god kunskap om skolans styrdokument och kan tillämpa dem i ditt dagliga arbete. - Har de verktyg som behövs för att kunna möta elever, vårdnadshavare och pedagoger på ett kommunikativt och förtroendeingivande sätt. - Har ett coachande förhållningssätt samt är strukturerad och flexibel. - Arbetar långsiktigt, sätter upp mål, provar och utvärderar tillsammans med kollegor. Kvalifikationer Examen från specialpedagogiska programmet är meriterande. Erfarenhet av undervisning på gymnasienivå är meriterande. Goda kunskaper om dyskalkyli är meriterande. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Vill du vara med och göra skillnad och ha en betydelsefull roll i en organisation som ständigt utvecklas? Varmt välkommen in med din ansökan så att vi får tillfälle att berätta vad vi som arbetsgivare kan erbjuda dig. Rekrytering sker löpande så vänta inte med din ansökan. Till följd av skollagen ska utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas vid anställning inom förskolan, förskoleklassen, fritidshemmet, grundskolan och gymnasiet. Vi uppmuntrar därför dig som söker att i direkt anslutning till att du skickar in din ansökan beställa ett utdrag från belastningsregistret. Blanketten för att beställa utdraget hittar du via polisen.se.
Testa Vilhelmina – bo gratis när du flyttar hit för att jobba Bor du inte i Vilhelmina kommun idag? Inga problem! Om du får anställning hos oss kan du under tre månader bo kostnadsfritt i ett möblerat rum i kommunens tidigare elevhem i tätorten Vilhelmina. Om du får anställning i någon av våra fjälldalar så kan du under tre månader få subventionerad hyra. Du får en god start som Vilhelminabo och kan under denna tid leta efter ditt permanenta hem. Läs mer genom att klicka https://www.vilhelmina.se/inflyttare/testa-vilhelmina/ och fråga rekryterande chef om denna möjlighet att testa Vilhelmina. Beskrivning Vi söker nu timvikarier till LSS Omsorgen Vilhelmina Kommun. I vår verksamhet så finns gruppbostäder, daglig verksamhet, korttidshemmet Galaxen samt personlig assistans. Arbetsuppgifter Vill du vara en del av vårt team? Vi söker vikarier som är ute efter utmaningar varje dag i veckan och som tycker att det är en glädje att hjälpa någon annan att nå sina drömmar. Som personal inom LSS-omsorgen hjälper du vänner i livet i alla åldrar med en funktionsvariation, på deras fritid, i deras vardag och du får dela ögonblick med dem. I det här jobbet använder du både hjärna och händer. Du får skratta och dela glädje men även stötta vid känslostormar och tuffa stunder. Det är ett inspirerande och flexibelt jobb där du får göra allt från att hjälpa någon att vara fräsch och att ta sin medicin, till att lära någon att shoppa med en surfplatta eller göra spontana dagsturer dit näsan pekar. Att ge någon en hand ger dig något värdefullt tillbaka. Kvalifikationer Vi söker dig som har undersköterskeutbildning, barn- och fritidsutbildning, pedagogisk utbildning eller annan lämplig utbildning för yrket. För samtliga våra arbeten läggs stor vikt vid personlig lämplighet. Egenskaper som positivitet, flexibilitet, tålamod och engagemang värdesätts. Arbetet innebär både ensamarbete och arbete i grupp. Tjänstgöring dagar, kvällar, helger och för vissa tjänster natt. Låter det intressant? Skicka in din ansökan senast 15 juni 2025. Rekrytering sker löpande. För ytterligare information eller frågor, vänligen ring, skicka SMS eller mejla någon av enhetscheferna. - Enhetschef för barn och unga, Karin Örjegren, tel: 076-139 43 28, mail: [email protected] - Enhetschef för gruppboenden, Ulrica Johansson, tel: 073-085 40 18, mail: [email protected] - Enhetschef för personliga assistenter, Marie Edvall, tel: 073-026 57 28, mail: [email protected] Villkor Välkommen med din ansökan senast 250831 innehållande personligt brev, meritförteckning samt referenser. Om Vilhelmina Vilhelmina kan beskrivas som ett 5-minuterssamhälle. Det må ligga en bit från större städer, men väl på plats finns det mesta inom räckhåll. På fem minuter kan du i tätorterna Vilhelmina, Saxnäs och Dikanäs, där vi har kommunal verksamhet, hämta barnen från förskolan, gå till jobbet, gymma efter jobbet eller ta skidorna/löparskorna i elljusspåren, och äta på någon av orternas caféer och restauranger. I fjällen finns anläggningar som både har öppet under turistsäsongerna och året runt, och dessutom närhet till några av de större skidbackarna som finns i Kittelfjäll och Klimpfjäll. Vilhelmina kommun är en vidsträckt kommun med närhet till härliga fjäll, lummiga skogar och vackra sjölandskap. Vi har en vacker natur som bjuder in till utevistelse året om - och kanske är det just det vi är mest kända för. Läs mer om vårt Vilhelmina här https://www.vilhelmina.se/inflyttare/ Övrigt Vilhelmina kommun strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och som ger alla samma möjligheter med vilja, mod och glädje. Som samisk förvaltningskommun ser vi att kunskaper i samiska och samisk kultur kan vara meriterande. I Vilhelmina kommun kan du kombinera din ordinarie tjänst med en deltidsanställning som brandman. Kontakta räddningstjänsten för mer information kring arbetet som deltidsbrandman. Inför rekryteringsarbetet har Vilhelmina kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Är du redo att göra verklig skillnad som elevassistent på anpassad gymnasieskola? Vi söker dig som vill vara med och forma framtiden för elever i behov av särskilt stöd. Som elevassistent på anpassad gymnasieskola blir du en viktig del av ett engagerat team som arbetar för att varje elev ska få rätt förutsättningar att nå sin fulla potential. Tillsammans gör vi skillnad, varje dag. Anpassad gymnasieskola är en del av Baldergymnasiet. Vår verksamhet syftar till att stimulera personlig utveckling och social gemenskap. Hos oss får eleverna möjlighet att, både självständigt och tillsammans med andra, tillägna sig, fördjupa och använda sina kunskaper i praktiken. Om du flyttar från en annan ort erbjuder vi stöd och hjälp med att hitta bostad för att göra din övergång så smidig som möjligt. Urval och intervjuer sker löpande. Tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, vänta därför inte med din ansökan. När du söker det här jobbet vill vi att du enbart bifogar ett CV. Det personliga brevet ersätts av frågor som du svarar på när du gör din ansökan. Välkommen med din ansökan! ARBETSUPPGIFTER Som elevassistent har du en central roll i att skapa trygghet och studiero för eleverna, med målet att de ska nå sina utbildningsmål. Du arbetar nära eleverna och ger stöd utifrån deras individuella behov. Det kan till exempel handla om att förtydliga lärarens instruktioner, hjälpa till att strukturera skolarbetet och stötta elever i deras dagliga rutiner och relationer. Din roll kan också vara lärarkompletterande, vilket innebär ett nära samarbete med undervisande lärare. Du kan vara delaktig i att förbereda lektioner och undervisningsmaterial samt bidra i dokumentationsarbetet. Tillsammans skapar ni en trygg och fungerande lärmiljö där varje elev ges bästa möjliga förutsättningar att utvecklas. Du är en viktig länk i det pedagogiska teamet och samverkar med både elever, kollegor och andra relevanta aktörer i och utanför skolan. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har fullgjort en gymnasieutbildning. Det är meriterande om du har arbetslivserfarenhet av att arbeta med barn och/eller ungdomar som har intellektuell funktionsnedsättning. Du har god förmåga att kommunicera på svenska, både muntligt och skriftligt. Det är en fördel om du har kunskap om eller erfarenhet av alternativa kommunikationssätt. För att lyckas i rollen som elevassistent behöver du känna dig bekväm med att använda digitala verktyg, både i det dagliga arbetet tillsammans med eleverna och i den dokumentation som ingår i uppdraget. Det är också meriterande om du har B-körkort. Som person är du strukturerad och har lätt för att skapa tydlighet och ordning i vardagen för både dig själv och eleverna. Du är stabil och trygg i din roll, även i utmanande situationer, och har ett relationsskapande förhållningssätt som bygger på respekt, lyhördhet och tillit. Du är samarbetsorienterad och ser värdet i att arbeta tillsammans med kollegor, elever och andra viktiga aktörer kring elevens lärande och utveckling. ÖVRIGT Utbildning och arbetsmarknad är en av kommunens största förvaltningar med cirka 3 000 medarbetare. Vår verksamhet finns i hela kommunen med cirka 35 grundskolor, 87 förskolor, 40 fritidshem och fyra gymnasieskolor. Vi arbetar för att barn och unga ska ha de verktyg de behöver för att hitta rätt i både nutid och framtid. Vi verkar för en helhetssyn och en röd tråd i utveckling och lärande från förskola till och med gymnasiet. En växande vuxenutbildning och en arbetsmarknadsenhet med fokus på de som behöver extra stöd ingår också i förvaltningen. För att arbeta inom Utbildning och arbetsmarknads verksamheter krävs att du lämnar ett utdrag från belastningsregistret. Du beställer själv utdraget för skola och barnomsorg hos https://polisen.se/. Det är giltigt ett år och måste därefter förnyas. Läs mer om Skellefteå här: https://skelleftea.se Kontakt från rekryterings- och bemanningsföretag samt annonsförsäljare undanbeds.
Välj ett jobb för att visa detaljer