Biblioteksmedhjälpare

Luleå tekniska universitet är i stark tillväxt med världsledande kompetens inom flera forskningsområden. Vi formar framtiden genom nydanande utbildningar och banbrytande forskningsresultat, och med utgångspunkt i den arktiska regionen skapar vi global samhällsnytta. Vår vetenskapliga som konstnärliga forskning och utbildning bedrivs i nära samarbete med internationella, nationella och regionala företag, offentliga aktörer och ledande universitet. Luleå tekniska universitet omsätter totalt 1,9 miljarder kronor per år. Vi är idag 1 840 anställda och har 17 670 studenter. De kommande åren investeras mångmiljardbelopp i Norrbotten och Västerbotten i stora projekt som syftar till ett mer hållbart samhälle nationellt så väl som globalt. Luleå tekniska universitet är involverat i flera av dessa högaktuella forskningsprojekt och den samhällsomvandling som följer. Vi har ett brett utbud av utbildningar för att matcha den kompetens som efterfrågas. Vi hoppas att du vill hjälpa oss att bygga framtidens hållbara företag och samhällen. Om tjänsten Nu söker vi ett antal biblioteksmedhjälpare med timlön till vårt universitetsbibliotek i Luleå med uppgift att hålla biblioteket öppet kvällar måndag – torsdag samt dagtid på lördagar och söndagar under terminen. Arbetsuppgifter är att hjälpa besökarna med deras frågor, visa självhjälpsområdet, vara synlig och tillgänglig i lokalen. Viktiga uppgifter är också att hålla ordning i lokalen, ställa upp och plocka fram böcker i hyllor med mera. Vi söker dig som kan arbeta från och med hösten 2024. Kvalifikationer Vi söker dig som är student vid Luleå tekniska universitet alternativt studerar biblioteks- och informationsvetenskap vid annat lärosäte. Det är viktigt att du behärskar svenska språket väl och kan kommunicera bra på engelska. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och söker dig som tar stort ansvar för dina arbetsuppgifter, har ett gott bemötande och är noggrann. Du har lätt för samarbete men också förmåga att arbeta självständigt. Omfattning och ort Timanställning vid behov under terminen, vanligtvis 4–6 timmar/vecka, enligt schema vid universitetsbiblioteket i Luleå. Det finns en viss flexibilitet i schemat för att göra det enklare att kombinera arbetet med studierna. Timlön/ersättning130 kr/timme. Utöver timersättning betalas semesterersättning enligt semesterlagen. Ytterligare information För ytterligare information är du välkommen att kontakta Viktoria Thiger 0920-49 1802, [email protected] Fackliga företrädare: SACO-S Kjell Johansson 0920-49 1529 [email protected]   OFR-S Marika Vesterberg, 0920-49 1721 [email protected] Ansökan Vi ser helst att du söker befattningen via ansökningsknappen nedan där du bifogar personligt brev samt CV/meritförteckning. Var vänlig och märk din ansökan med referensnumret nedan. Ansökan måste vara skriven på svenska eller engelska. Sista ansökningsdag: 20 maj Referensnummer: 1791–2024

26 april 2024
Sista ansökan:
20 maj 2024
Jobba som administratör - Bli en del av vårt team

Vi söker dig som vill arbeta hos en av våra kunder i en internationell miljö. Med fokus på att hantera och lösa ärenden effektivt och professionellt kan du vara säker på att ditt arbete gör en verklig skillnad för människor och organisationer. Ta del av en givande och stimulerande arbetsmiljö där varje dag bjuder på nya möjligheter att hjälpa och göra skillnad. Vi söker dig som vill arbeta hos en av våra kunder i en internationell miljö. Vill du ha ett jobb där du får använda din noggrannhet och organisatoriska förmåga till fullo? Då kan rollen som administratör inom ärendehantering vara perfekt för dig! Arbetsuppgifter! Du kommer att sammanställa och hantera många olika administrativa uppgifter för vidarebefordran till kunder eller myndigheter, hantera och arkivera olika typer av dokument. Dina arbetsuppgifter inkluderar att se till att ärenden behandlas smidigt från det att de kommer in till dess att de avslutas eller beslut fattas. Du behöver ha förmågan att hantera flera uppgifter samtidigt och kunna prioritera utefter deadlines. I rollen administratör kommer du att arbeta självständigt, efter en introduktion, primärt inom IT-system men även i pappersform. Här har du en möjlighet att utvecklas och växa inom företaget i ett stödjande och samarbetsvilligt arbetsklimat. Du kommer att vara en del av en mindre grupp i Göteborg och samtidigt ha kollegor på olika platser i landet. Ort: Göteborg Uppdragsstart: Omgående Uppdragslängd: 6 månader med stor möjlighet till förlängning Är det dig vi söker? För att blomstra och göra succé som administratör är det betydligt mer värdefullt med personliga egenskaper än utdragen erfarenhet. Vi letar efter dig som inte ryggar tillbaka för utmaningar, är robust i stressiga situationer och besitter en distinkt strukturerad förmåga. Du har god vana att navigera mellan olika IT-system och applikationer. Meriterande om du har arbetat med någon form av handläggning. Kvalifikationer: * Minimum gymnasial utbildning * Flytande svenska och engelska i tal och skrift * Goda administrativa kunskaper * Goda datakunskaper Hur söker du tjänsten Det är enkelt! Klicka på ansökningsknappen. Urval och intervjuer sker löpande. Vid tekniska frågor om din ansökan vänligen kontakta Manpowers Webbsupport på 020-26 51 00 Vid andra frågor får du gärna maila mig på [email protected] Varmt välkommen med din ansöka

26 april 2024
Sista ansökan:
10 maj 2024
4 SI-ledare inom historia

Lunds universitet grundades 1666 och rankas återkommande som ett av världens främsta lärosäten. Här finns omkring 47 000 studenter och mer än 8 800 medarbetare i Lund, Helsingborg och Malmö. Vi förenas i vår strävan att förstå, förklara och förbättra vår värld och människors villkor. Lunds universitet välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Jämställdhet, lika villkor och mångfald är grundläggande principer för alla delar av vår verksamhet. Beskrivning av arbetsplatsen SI-PASS (Samverkans-Inlärning / Peer Assisted Study Sessions) är en mycket framgångsrik pedagogisk modell som utvecklades i USA under 1970-talet och har spridits till många lärosäten världen över, även till flera lärosäten i Sverige. European Centre for SI-PASS på Lunds universitet är ett av fem centra i världen med ansvar för att informera om, utbilda i och utvärdera SI-PASS, och har helhetsansvar för SI-PASS i Europa. Som SI-ledare i historia är du anställd som amanuens på Historiska institutionen och får din SI-ledarutbildning från European Centre for SI-PASS. Du kommer att arbeta i nära samarbete med såväl lärare som ansvariga för SI-programmet på avdelningen för historia, samt med andra SI-ledare inom ämnet. Vi erbjuder Lunds universitet är en statlig myndighet och erbjuder goda anställningsvillkor. Vi har även ett flextidsavtal som skapar goda förutsättningar för balans mellan arbete och fritid. Med en anställning som amanuens får du som student en möjlighet att förena studier med arbete för att komplettera dina teoretiska kunskaper med praktisk arbetslivserfarenhet inom akademin. Att vara anställd som SI-ledare ger dig ledarskapserfarenhet och en attraktiv ledarskapsutbildning. Genom SI-ledarskapet får du fördjupade ämneskunskaper och pedagogisk erfarenhet, samt värdefulla professionella kontakter med såväl institutionen som andra SI-ledare och studentgruppen. Erfarenheten visar att före detta SI-ledare är mycket konkurrenskraftiga på arbetsmarknaden. Läs mer på universitets webbplats om att https://www.lu.se/om-universitetet/jobba-hos-oss Anställningen får inte påverka amanuensens studier negativt och får inte kombineras med andra anställningar. Bestämmelser gällande utbildningsanställning som amanuens finns i Högskoleförordningen (SFS 2017:284), 5 kap 8-12 §§. Arbetsuppgifter Som amanuens kan dina arbetsuppgifter variera, men du måste studera vid den fakultet där arbetet ska bedrivas och arbetsuppgifterna ska ge en inblick i den akademiska världen. Som SI-ledare kommer du att regelbundet (i genomsnitt 1 gång / vecka) ordna möten där du leder studentgrupper i ditt ämne enligt gängse SI-metodik. Syftet med SI-passen är att studentgruppen ska diskutera ämnet och tillsammans komma fram till svar och lösningar. Studenterna tränas i kollaborativt lärande. SI-ledaren har som uppgift att leda studenterna och strukturera SI-passen. Arbetsuppgifterna för denna anställning innefattar: - i genomsnitt 1 gång / vecka förbereda och leda ett SI-pass, - registrera och rapportera närvaro efter varje SI-pass, - skriva en reflektiv rapport efter varje SI-pass, - schemalägga dina egna SI-pass och i övrigt bistå med SI-administration, - delta i SI-handledning när denna erbjuds. Även andra arbetsuppgifter kan förekomma. Kvalifikationer Behörig att anställas som amanuens är den som aktivt bedriver studier på grund- eller avancerad nivå vid aktuell fakultet och som ännu inte tagit ut sin examen. Krav för anställningen är att du: - läser en utbildning vid humanistisk fakultet - du ska ha deltagit i SI-pass som student, - du ska ligga i fas med dina studier, - du ska relativt nyligen ha läst och blivit godkänd på de aktuella kurserna, eller motsvarande, - du ska vara ansvarstagande, flexibel och beredd att anpassa dig till studentgruppens behov, - du ska ha goda kunskaper i svenska. Krav för att vara SI-ledare är dessutom genomgången SI-ledarutbildning. Denna erbjuds för blivande SI-ledare i början på varje termin. Du kan alltså söka tjänsten utan att ha genomgått SI-ledarutbildning. Utöver detta läggs mycket stor vikt vid personlig lämplighet. Meriterande för anställningen är att du: - du har goda resultat i relevant utbildning, - du har ledarskapserfarenhet (inom t.ex. idrott, scoutrörelsen osv.), - du har lätt för att samarbeta med andra, - du kan arbeta självständigt, - du blivit rekommenderad av en lärare eller av din SI-ledare, - du är intresserad av pedagogik, gruppdynamik och ledarskap. Övrigt Anställningen är tidsbegränsad under perioden 2024-08-26 – 2025-01-19 och avser 4 tjänster med vardera omfattning på 10% av heltid.  Om Humanistiska och teologiska fakulteterna Humanistiska och teologiska fakulteterna har åtta institutioner och bedriver en stor och varierad verksamhet inom forskning och utbildning. Vi har ca 700 anställda och ca 4 000 helårsstudenter. Om Historiska institutionen Historiska institutionen utgör en av åtta institutioner vid Humanistiska och teologiska fakulteterna. Den är en stor institution med tre avdelningar: avdelningen för historia, avdelningen för mänskliga rättigheter och Centrum för Öst- och Sydöstasienstudier. Här finns runt 100 lärare och forskare. Inom institutionen bedrivs undervisning företrädesvis inom ramen för kandidatprogram i historia respektive mänskliga rättigheter, masterprogram i historia samt internationella masterprogram i mänskliga rättigheter respektive Asienstudier. Institutionen har också en stor forskarutbildning med doktorander i historia, mänskliga rättigheter och Öst- och Sydöstasienstudier bland annat genom en forskarskola i historiska studier. Vi undanber oss alla kontakter från annonsförsäljare, rekryterings- och bemanningsföretag på grund av statliga upphandlingsregler.

26 april 2024
Sista ansökan:
17 maj 2024
4 SI-ledare inom mänskliga rättigheter

Lunds universitet grundades 1666 och rankas återkommande som ett av världens främsta lärosäten. Här finns omkring 47 000 studenter och mer än 8 800 medarbetare i Lund, Helsingborg och Malmö. Vi förenas i vår strävan att förstå, förklara och förbättra vår värld och människors villkor. Lunds universitet välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Jämställdhet, lika villkor och mångfald är grundläggande principer för alla delar av vår verksamhet. Beskrivning av arbetsplatsen Som SI-ledare i mänskliga rättigheter är du anställd som amanuens på Historiska institutionen/ Avdelningen för mänskliga rättigheter och får din SI-ledarutbildning från European Centre for SI-PASS. Du kommer att arbeta i nära samarbete med såväl lärare som ansvariga för SI-programmet på avdelningen för mänskliga rättigheter, samt med andra SI-ledare inom ämnet. Vi erbjuder Lunds universitet är en statlig myndighet och erbjuder goda anställningsvillkor. Vi har även ett flextidsavtal som skapar goda förutsättningar för balans mellan arbete och fritid. Med en anställning som amanuens får du som student en möjlighet att förena studier med arbete för att komplettera dina teoretiska kunskaper med praktisk arbetslivserfarenhet inom akademin. Att vara anställd som SI-ledare ger dig ledarskapserfarenhet och en attraktiv ledarskapsutbildning. Genom SI-ledarskapet får du fördjupade ämneskunskaper och pedagogisk erfarenhet, samt värdefulla professionella kontakter med såväl institutionen som andra SI-ledare och studentgruppen. Erfarenheten visar att före detta SI-ledare är mycket konkurrenskraftiga på arbetsmarknaden. Läs mer på universitets webbplats om att Jobba hos oss.  Anställningen får inte påverka amanuensens studier negativt och får inte kombineras med andra anställningar. Bestämmelser gällande utbildningsanställning som amanuens finns i Högskoleförordningen (SFS 2017:284), 5 kap 8-12 §§.  Arbetsuppgifter Som amanuens kan dina arbetsuppgifter variera, men du måste studera vid den fakultet där arbetet ska bedrivas och arbetsuppgifterna ska ge en inblick i den akademiska världen. Som SI-ledare kommer du att regelbundet ordna möten där du leder studentgrupper i ditt ämne enligt gängse SI-metodik. Syftet med SI-passen är att studentgruppen ska diskutera ämnet och tillsammans komma fram till svar och lösningar.  Anställningen gäller följande kurs:  Mänskliga rättigheter: Introduktionskurs Arbetsuppgifterna för denna anställning innefattar: i genomsnitt 1 gång / vecka förbereda och leda ett SI-pass, registrera och rapportera närvaro efter varje SI-pass, skriva en reflektiv rapport efter varje SI-pass, schemalägga dina egna SI-pass och i övrigt bistå med SI-administration, delta i SI-handledning när denna erbjuds. Även andra arbetsuppgifter kan förekomma. Kvalifikationer Behörig att anställas som amanuens är den som aktivt bedriver studier på grund- eller avancerad nivå vid aktuell fakultet och som ännu inte tagit ut sin examen. Krav för anställningen är att du: läser en utbildning vid humanistisk fakultet du ska ha deltagit i SI-pass som student, du ska ligga i fas med dina studier, du ska relativt nyligen ha läst och blivit godkänd på de aktuella kurserna, eller motsvarande, du ska vara ansvarstagande, flexibel och beredd att anpassa dig till studentgruppens behov, du ska ha goda kunskaper i svenska. Krav för att vara SI-ledare är dessutom genomgången SI-ledarutbildning. Denna erbjuds för blivande SI-ledare i början på varje termin. Du kan alltså söka tjänsten utan att ha genomgått SI-ledarutbildning. Utöver detta läggs mycket stor vikt vid personlig lämplighet. Meriterande för anställningen är att du: du har goda resultat i relevant utbildning, du har ledarskapserfarenhet (inom t.ex. idrott, scoutrörelsen osv.), du har lätt för att samarbeta med andra, du kan arbeta självständigt, du blivit rekommenderad av en lärare eller av din SI-ledare, du är intresserad av pedagogik, gruppdynamik och ledarskap. Övrigt Anställningen är tidsbegränsad under perioden 2024-08-26 – 2025-01-19 och avser 4 tjänster med omfattning på vardera 10% av heltid. Så här söker du Ansökan görs i Lunds universitets rekryteringssystem. Ansökan ska innehålla CV samt personligt brev med motivering till varför du är intresserad av anställningen och på vilket sätt anställningen matchar dina meriter. Du behöver även bifoga utdrag från LADOK som intygar din behörighet. Ansökan bör även innehålla övrigt som du önskar åberopa (kopior av betyg, uppgifter till referenser, rekommendationsbrev etc.). Välkommen med din ansökan! Om Humanistiska och teologiska fakulteterna Humanistiska och teologiska fakulteterna har åtta institutioner och bedriver en stor och varierad verksamhet inom forskning och utbildning. Vi har ca 700 anställda och ca 4 000 helårsstudenter. Om Historiska institutionen Historiska institutionen utgör en av åtta institutioner vid Humanistiska och teologiska fakulteterna. Den är en stor institution med tre avdelningar: avdelningen för historia, avdelningen för mänskliga rättigheter och Centrum för Öst- och Sydöstasienstudier. Här finns runt 100 lärare och forskare. Inom institutionen bedrivs undervisning företrädesvis inom ramen för kandidatprogram i historia respektive mänskliga rättigheter, masterprogram i historia samt internationella masterprogram i mänskliga rättigheter respektive Asienstudier. Institutionen har också en stor forskarutbildning med doktorander i historia, mänskliga rättigheter och Öst- och Sydöstasienstudier bland annat genom en forskarskola i historiska studier. Ämnet mänskliga rättigheter är flervetenskapligt och anlägger historiska, filosofiska, etiska, rättsliga och politiska perspektiv på mänskliga rättigheter. I ämnet finns ett kandidatprogram med undervisning på svenska och ett nystartat tvåårigt masterprogram med undervisning på engelska. Söktrycket till utbildningarna är mycket högt. Här finns också Sveriges enda flervetenskapliga forskarutbildning i mänskliga rättigheter. Forskningen är inriktad på mänskliga rättigheter som ett komplext samhällsfenomen. Fokus ligger bland annat på barn och ungdomar; minneskulturer; konflikt, våld och ansvarsutkrävande; rättighetsaktörer; politisk filosofi och filosofihistoria samt de mänskliga rättigheternas historieskrivning i modern tid. Vi undanber oss alla kontakter från annonsförsäljare, rekryterings- och bemanningsföretag på grund av statliga upphandlingsregler.

26 april 2024
Sista ansökan:
17 maj 2024
Administrativ assistent

Gillar du administration och trivs i en varierande roll? Vill du bli en del av ett sammansvetsat team och arbeta på ett av Sveriges största fackförbund? Kommunal har över en halv miljon medlemmar, inom fler är 230 yrken. Vi är en viktig samhällspolitisk aktör i Sverige och en modern fackförening med yrkesskickliga medlemmar och anställda som tillsammans arbetar för att tillvarata medlemmarnas intressen på arbetsmarknaden och i samhällslivet i stort. Vi söker en administrativ assistent till vårt lokalkontor i Gävle. Vi har till uppgift att stötta förtroendevalda och anställda inom vårt geografiska område Gävleborgs- och Uppsala län. Som assistent i Kommunal Mitt ingår du i en roll med totalt sex assistenter, en kommunikatör och en IT-samordnare. Personalgruppen består också av 16 ombudsmän, en lokalkontorschef och en administrativ chef. Som assistent kommer du att samarbeta och vara ett stöd till organisationen med diverse arbetsuppgifter, såsom: administration i våra interna system diarieföring, dokumentation fakturahantering resebokning vara stöd till förtroendevalda och anställda Kunskap och erfarenhet Vi söker dig som har utbildning med inriktning inom administration eller motsvarande. Om du har erfarenhet av arbete inom Arbetet kräver att du har god datorvana. Vi arbetar med Office 365, W3D3, Visma Invoice Manager, CRM, Hogia och Sharepoint för att nämna några. Du har också god planeringsförmåga samt stor förmåga att samverka med andra. Du kan uttrycka dig väl i tal och skrift. Du har en god samarbetsförmåga och är ansvarstagande. För att lyckas i rollen tror vi att du har en god problemlösningsförmåga tillsammans med en vilja att förbättra och utveckla. Du trivs att arbeta i en miljö med stundtals högt tempo och varierande arbetsuppgifter. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och du delar självklart Kommunals värderingar. Erfarenhet inom arbetarrörelsen är meriterande. Anställningsvillkor och förmåner Vi erbjuder en tillsvidareanställning på heltid med placering på Kommunals Mitts avdelningskontor i Gävle. Tillträde sker enligt överenskommelse. Vi tillämpar individuell lönesättning. Kollektivavtal finns med Handels. Kommunal arbetar aktivt för jämställdhet och mångfald i arbetslivet. Vi vill tillvarata de positiva effekter som en jämn könsfördelning och en ökad mångfald kan tillföra verksamheten. Vi förutsätter att du som söker delar Kommunals värderingar och inser värdet av fackligt arbete. Det viktigt för oss att du ska trivas och må bra på din arbetsplats. Som anställd på Kommunal erbjuder vi dig ett arbete med kunniga och engagerade kollegor Det är en självklarhet för oss att du omfattas av ett bra kollektivavtal som bland annat innehåller tjänstepension och försäkringar, friskvårdsbidrag och flexibla arbetstider. Kontakt Har du frågor kring tjänsten, kontakta Siv Nystedt-Claesson, administrativ chef, 010 - 442 82 22. Facklig företrädare är Ann-Sofi Sundqvist, Handelsanställdas förbund 010 – 450 85 33, Ansökan Välkommen med din ansökan tillsammans med personligt brev och CV senast 17 maj. Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Det innebär att tjänsten kan komma att bli tillsatt före sista ansökningsdag löpt ut. Ansök därför så snart som möjligt, eller tipsa en vän!

26 april 2024
Sista ansökan:
17 maj 2024
2 SI-ledare inom Asienstudier

Lunds universitet grundades 1666 och rankas återkommande som ett av världens främsta lärosäten. Här finns omkring 47 000 studenter och mer än 8 800 medarbetare i Lund, Helsingborg och Malmö. Vi förenas i vår strävan att förstå, förklara och förbättra vår värld och människors villkor. Lunds universitet välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Jämställdhet, lika villkor och mångfald är grundläggande principer för alla delar av vår verksamhet. Beskrivning av arbetsplatsen Som SI-ledare i asienstudier är du anställd som amanuens på Historiska institutionen och får din SI-ledarutbildning från European Centre for SI-PASS. Du kommer att arbeta i nära samarbete med såväl lärare som ansvariga för SI-programmet på centrum för öst- och sydöstasienstudier, samt med andra SI-ledare inom ämnet. Vi erbjuder Lunds universitet är en statlig myndighet och erbjuder goda anställningsvillkor. Vi har ett flextidsavtal som skapar goda förutsättningar för balans mellan arbete och fritid. Genom SI-ledarskapet får du fördjupade ämneskunskaper och pedagogisk erfarenhet, samt värdefulla professionella kontakter med såväl institutionen som andra SI-ledare och studentgruppen. Erfarenheten visar att före detta SI-ledare är mycket konkurrenskraftiga på arbetsmarknaden.  Anställningen får inte påverka amanuensens studier negativt och får inte kombineras med andra anställningar. Bestämmelser gällande utbildningsanställning som amanuens finns i Högskoleförordningen (SFS 2017:284), 5 kap 8-12 §§. Läs mer på universitets webbplats om att Jobba hos oss. Arbetsuppgifter Som amanuens kan dina arbetsuppgifter variera, men du måste studera vid den fakultet där arbetet ska bedrivas och arbetsuppgifterna ska ge en inblick i den akademiska världen. Som SI-ledare kommer du att regelbundet (i genomsnitt 1 gång / varannan vecka) ordna möten där du leder studentgrupper i ditt ämne enligt gängse SI-metodik. Syftet med SI-passen är att studentgruppen ska diskutera ämnet och tillsammans komma fram till svar och lösningar.  Arbetsuppgifterna för denna anställning innefattar: i genomsnitt 1 gång / varannan vecka förbereda och leda ett SI-pass i ämnet asienstudier, efter genomgången SI-ledarutbildning, registrera och rapportera närvaro efter varje SI-pass, skriva en reflektiv rapport efter varje SI-pass, schemalägga dina egna SI-pass och i övrigt bistå med SI-administration, delta i SI-handledning när denna erbjuds. Även andra arbetsuppgifter kan förekomma. Kvalifikationer Behörig att anställas som amanuens är den som aktivt bedriver studier på grund- eller avancerad nivå vid aktuell fakultet och som ännu inte tagit ut sin examen. Krav för anställningen är att du: läser en utbildning vid humanistisk fakultet du ska ha deltagit i SI-pass som student, du ska ligga i fas med dina studier, du ska relativt nyligen ha läst och blivit godkänd på kurser på avancerad nivå vid Centrum för öst- och sydöstasienstudier, du ska vara ansvarstagande, flexibel och beredd att anpassa dig till studentgruppens behov, du ska ha goda kunskaper i engelska. Krav för att vara SI-ledare är dessutom genomgången SI-ledarutbildning. Denna erbjuds för blivande SI-ledare i början på varje termin. Du kan alltså söka tjänsten utan att ha genomgått SI-ledarutbildning. Utöver detta läggs mycket stor vikt vid personlig lämplighet. Meriterande för anställningen är att du: du har goda resultat i relevant utbildning, du har ledarskapserfarenhet du har lätt för att samarbeta med andra, du kan arbeta självständigt, du blivit rekommenderad av en lärare eller av din SI-ledare, du är intresserad av pedagogik, gruppdynamik och ledarskap. Övrigt Anställningen är tidsbegränsad under perioden 2024-08-26 – 2025-01-19 och avser 2 tjänster med vardera omfattning på 5% av heltid. Så här söker du Ansökan görs i Lunds universitets rekryteringssystem. Ansökan ska innehålla CV samt personligt brev med motivering till varför du är intresserad av anställningen och på vilket sätt anställningen matchar dina meriter. Du behöver även bifoga utdrag från LADOK som intygar din behörighet. Ansökan bör även innehålla övrigt som du önskar åberopa (kopior av betyg, uppgifter till referenser, rekommendationsbrev etc.). Välkommen med din ansökan! Om Humanistiska och teologiska fakulteterna Humanistiska och teologiska fakulteterna har åtta institutioner och bedriver en stor och varierad verksamhet inom forskning och utbildning. Vi har ca 700 anställda och ca 4 000 helårsstudenter. Om Historiska institutionen Historiska institutionen utgör en av åtta institutioner vid Humanistiska och teologiska fakulteterna. Den är en stor institution med tre avdelningar: avdelningen för historia, avdelningen för mänskliga rättigheter och Centrum för Öst- och Sydöstasienstudier. Här finns runt 100 lärare och forskare. Inom institutionen bedrivs undervisning företrädesvis inom ramen för kandidatprogram i historia respektive mänskliga rättigheter, masterprogram i historia samt internationella masterprogram i mänskliga rättigheter respektive Asienstudier. Institutionen har också en stor forskarutbildning med doktorander i historia, mänskliga rättigheter och Öst- och Sydöstasienstudier bland annat genom en forskarskola i historiska studier. Centrum för Öst- och Sydöstasienstudier grundades 1997 som ett resultat av ett regeringsinitiativ. Centrums uppgift är att utveckla kompetensen och förståelsen av den samtida samhälleliga, politiska och ekonomiska utvecklingen i Öst- och Sydöstasien. Centrum bedriver utbildning på grund och avancerad nivå samt forskarutbildning. Centrum koordinerar även en forskarskola i Asienstudier. Det har det största biblioteket i sitt slag i Norden och anordnar regelbundna gästföreläsningar, seminarier och konferenser. Vi undanber oss alla kontakter från annonsförsäljare, rekryterings- och bemanningsföretag på grund av statliga upphandlingsregler.

26 april 2024
Sista ansökan:
17 maj 2024
Kiruna Förädling: Projektkoordinator Storstopp

Job Posting End Date / last application date: 2024-05-19 Om verksamheten  Kiruna Malmförädlings uppdrag är att förädla malmen från gruva till färdig produkt. Huvuddelarna i processen är sovra, anrika och pelletisera. Avdelningen består totalt av åtta sektioner, varav fyra av dom ingår i huvudprocessen och övriga fyra är stödsektioner inom kvalitet, teknik- och processutveckling, materialprocesser samt dammar och deponier. Läs mer om oss på förädlingen här: https://www.lkab.com/sv/om-lkab/fran-gruva-till-hamn/foradla/. Förädlingen för område Kiruna genomgår en organisationsförändring för att kunna driva omställningen av vår industri mot en hållbar framtid. Vi behöver utveckla vårt underhåll för att fortsatt vara en pålitlig producent av järnmalm. I den framtida organisationen behöver vi medarbetare och ledare som vill vara med och påverka och utveckla vårt företag LKAB genom större fokus på vår kärnverksamhet. Detta är en unik möjlighet att få vara med och bygga upp den nya organisationen och tillsammans utveckla förädlingsprocessen.    Din roll  Som projektkoordinator mot Storstopp ingår du i en grupp med projektledare, byggledare, och säkerhetskoordinator som leder de planerade stoppen i pellets- och anrikningsverken. Projektkoordinatorn ska stödja projektledningen på ett systematiskt och strukturerat sätt för att främja projektets progression. Detta innebär bland annat:  Använda och uppdatera fastställda rutiner, mallar och checklistor samt styra och samordna dokumenthanteringen.  Medverka vid upprättande och uppföljning av förfrågningshandlingar, upphandlingar och kontrakt​.  Upprätta inköp ​och följa upp projektekonomi.  Administrera projektverktyg.  Det här har du med dig  Du är engagerad, utåtriktad, flexibel och strukturerad.  Du har en god kommunikationsförmåga, har lätt för att samarbeta och bygga goda relationer med andra.  Erfarenhet av liknande arbetsuppgifter.  Meriterande med eftergymnasial utbildning.  Det här får du Motivationsprogram som belönar framgång Friskvård och studiestöd samt tillgång till konstförening, fritidsförening, fjällstugor och familjeaktiviteter Förstärkt föräldrapenning med upp till 90% av din ordinarie lön i upp till sex månader. (Efter anställning i ett år) Hjälp med stöd vid sjukdom eller frågor om arbetsmiljö, hälsa, friskvård och rehabilitering Skydds- och terminalglasögon samt ersättning för tandvård Möjlighet att ansöka om stipendier både för dig och dina barn Möjlighet att ansluta sig till vårt pensions-försäkringsprogram med förmånliga priser Övrigt   Omfattning: Heltid dagtid.  Varmt välkommen med din ansökan! Vill du veta mer om tjänsten eller har frågor om den eller organisationsförändringen:  Kontakta Gruppchef Storstopp Matilda Niemi 0703155129 [email protected]   HR Business partner Viktoria Stenberg 0725332859 [email protected]   Fackliga kontakter:  Sakari Alanko, Unionen, 0980-725 08  Ingegerd Kyrö, Ledarna, 0980-710 50  Peter Johansson, Akademikerföreningen, 0980-718 79  About LKAB LKAB is an international mining and minerals group with northern Sweden as its base and the whole world as its workplace. We lead the way towards carbon-free production and we do it together - in an open, warm and safe work environment with technology and development in focus. We welcome challenges, innovative ideas and initiative, always with equality and diversity in focus.   Do you work at LKAB today but are interested in a new role? Then we would like you to submit your application via our internal career page. Log in to your Workday account and go to "Jobs Hub", where you can search for all available jobs and send your application.   Prior to recruitment, LKAB has considered recruitment channels and marketing. We kindly but firmly decline all contact from media marketers, recruitment sites and the like.

26 april 2024
Sista ansökan:
20 maj 2024
Dansktalande administratör till attraktiv aktör i Motorbranschen

Arbetsbeskrivning Vill du jobba i en varierad roll där du får använda dig både av din administrativa och sociala ådra? Talar du dessutom Danska? Då är detta rollen för dig! Här kommer du arbeta för att stötta våra kunder genom att administrera ordrar, se över fakturor och arbeta med annan förekomande administration. Du kommer vid behov behandla och uppdatera relevant kund-data (priser, produkter, avtal etc). I den här rollen ingår mycket kundkontakt och du kommer att stötta och supportera våra kunder i olika ärenden. Du kommer arbeta i en väletablerad organisation och arbeta nära flertalet kollegor. Placering för tjänsten är i Uppsala och är ett långsiktigt Konsultuppdrag. Din Profil Vi ser att du tidigare har arbetat i en roll som innefattar kundkontakt, genom det har du utvecklat en god kundförståelse och tillhanda håller en hög servicegrad i ditt arbete. Som person är du kommunikativ, social och tar ett stort ansvar för dina arbetsuppgifter. Du har en god administrativförmåga och kunskaper i MS-office. Vidare talar du Danska, Svenska och Engelska samt innehar B-körkort. Om företaget Autorekrytering är Sveriges ledande rekryterings- och bemanningsföretag nischat inom motorbranschen. Vi ser med stolthet tillbaka på vår utveckling sedan starten 2005 och jobbar ständigt med att överträffa våra kunders, kandidater och medarbetares förväntningar. Att förmedla rekrytering och bemanning till den svenska motorbranschen är fantastiskt spännande! Våra kunder representerar flera av de mest kända återförsäljarna, verkstäderna och generalagenterna i denna dynamiska bransch. Vi mycket glada över förtroendet vi fått från vårt stora kontaktnät av intressanta kunder och kompetenta kandidater. Vår gedigna erfarenhet gör att vi kan hålla en konsultativ framtoning mot såväl kund, medarbetare och kandidat. Autorekrytering finns i Stockholm, Göteborg, Malmö och Jönköping och vi utför uppdrag i hela Sverige. Kontaktuppgifter Frågor kring tjänsten besvaras av Konsultchef Alida Antonsson, tel 070-664 65 81. Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Vi ser fram emot din ansökan!

26 april 2024
Sista ansökan:
19 maj 2024
Dansktalande administratör till attraktiv aktör i Motorbranschen

Arbetsbeskrivning Vill du jobba i en varierad roll där du får använda dig både av din administrativa och sociala ådra? Talar du dessutom Danska? Då är detta rollen för dig! Här kommer du arbeta för att stötta våra kunder genom att administrera ordrar, se över fakturor och arbeta med annan förekomande administration. Du kommer vid behov behandla och uppdatera relevant kund-data (priser, produkter, avtal etc). I den här rollen ingår mycket kundkontakt och du kommer att stötta och supportera våra kunder i olika ärenden. Du kommer arbeta i en väletablerad organisation och arbeta nära flertalet kollegor. Placering för tjänsten är i Uppsala och är ett långsiktigt Konsultuppdrag. Din Profil Vi ser att du tidigare har arbetat i en roll som innefattar kundkontakt, genom det har du utvecklat en god kundförståelse och tillhanda håller en hög servicegrad i ditt arbete. Som person är du kommunikativ, social och tar ett stort ansvar för dina arbetsuppgifter. Du har en god administrativförmåga och kunskaper i MS-office. Vidare talar du Danska, Svenska och Engelska samt innehar B-körkort. Om företaget Autorekrytering är Sveriges ledande rekryterings- och bemanningsföretag nischat inom motorbranschen. Vi ser med stolthet tillbaka på vår utveckling sedan starten 2005 och jobbar ständigt med att överträffa våra kunders, kandidater och medarbetares förväntningar. Att förmedla rekrytering och bemanning till den svenska motorbranschen är fantastiskt spännande! Våra kunder representerar flera av de mest kända återförsäljarna, verkstäderna och generalagenterna i denna dynamiska bransch. Vi mycket glada över förtroendet vi fått från vårt stora kontaktnät av intressanta kunder och kompetenta kandidater. Vår gedigna erfarenhet gör att vi kan hålla en konsultativ framtoning mot såväl kund, medarbetare och kandidat. Autorekrytering finns i Stockholm, Göteborg, Malmö och Jönköping och vi utför uppdrag i hela Sverige. Kontaktuppgifter Frågor kring tjänsten besvaras av Konsultchef Alida Antonsson, tel 070-664 65 81. Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Vi ser fram emot din ansökan!

26 april 2024
Sista ansökan:
12 maj 2024
Dansktalande administratör till attraktiv aktör i Motorbranschen

Arbetsbeskrivning Vill du jobba i en varierad roll där du får använda dig både av din administrativa och sociala ådra? Talar du dessutom Danska? Då är detta rollen för dig! Här kommer du arbeta för att stötta våra kunder genom att administrera ordrar, se över fakturor och arbeta med annan förekomande administration. Du kommer vid behov behandla och uppdatera relevant kund-data (priser, produkter, avtal etc). I den här rollen ingår mycket kundkontakt och du kommer att stötta och supportera våra kunder i olika ärenden. Du kommer arbeta i en väletablerad organisation och arbeta nära flertalet kollegor. Placering för tjänsten är i Uppsala och är ett långsiktigt Konsultuppdrag. Din Profil Vi ser att du tidigare har arbetat i en roll som innefattar kundkontakt, genom det har du utvecklat en god kundförståelse och tillhanda håller en hög servicegrad i ditt arbete. Som person är du kommunikativ, social och tar ett stort ansvar för dina arbetsuppgifter. Du har en god administrativförmåga och kunskaper i MS-office. Vidare talar du Danska, Svenska och Engelska samt innehar B-körkort. Om företaget Autorekrytering är Sveriges ledande rekryterings- och bemanningsföretag nischat inom motorbranschen. Vi ser med stolthet tillbaka på vår utveckling sedan starten 2005 och jobbar ständigt med att överträffa våra kunders, kandidater och medarbetares förväntningar. Att förmedla rekrytering och bemanning till den svenska motorbranschen är fantastiskt spännande! Våra kunder representerar flera av de mest kända återförsäljarna, verkstäderna och generalagenterna i denna dynamiska bransch. Vi mycket glada över förtroendet vi fått från vårt stora kontaktnät av intressanta kunder och kompetenta kandidater. Vår gedigna erfarenhet gör att vi kan hålla en konsultativ framtoning mot såväl kund, medarbetare och kandidat. Autorekrytering finns i Stockholm, Göteborg, Malmö och Jönköping och vi utför uppdrag i hela Sverige. Kontaktuppgifter Frågor kring tjänsten besvaras av Konsultchef Alida Antonsson, tel 070-664 65 81. Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Vi ser fram emot din ansökan!

26 april 2024
Sista ansökan:
12 maj 2024