Affärskonsult, IT

Sök bland 89 lediga jobb som Affärskonsult, IT och börja ditt nya yrkesliv idag!

Business Analyst, Performance Analytics
Fortum Sverige AB
Systemanalytiker och IT-arkitekter m.fl.

To be selected for the position, the applicant must go through background clearance and a health examination including drug testing.   We are Fortum Fortum is a Nordic energy company. Our purpose is to power a world where people, businesses and nature thrive together. Our core operations in the Nordics comprise of efficient, CO2-free power generation as well as reliable supply of electricity and district heat to private and business customers. For our ~5 000 employees, we commit to be a safe, and inspiring workplace. Fortum's share is listed on Nasdaq Helsinki. fortum.com About the position We are strengthening our analysis team with a Business Analyst within Performance Analytics, to develop and enable data driven and customer centric strategic decisions through end-user friendly reports. To do this you will work closely with stakeholders to develop powerful KPI:s and steering components utilizing modern databases and analytics. The role will be part of a Nordic team of three people, and reports to Performance Analytics Manager. The sub-team is part or the Performance Analytics and Insights team of nine people. The position can be based at one of our Nordic Campuses in Norway, Sweden or Finland. Responsibility areas As Business Analyst, Performance Analytics you will collaborate with any part of the Nordic Customers organization, including sales & service, payment & invoicing among many others to understands their business needs. You will  To constantly improve our quality and availability of data, you will be the link between Nordic Customers Teams and the internal data team, supporting the development and maintenance of data pipelines with input on logic, harmonization, definitions and new data needs. Qualifications * Higher relevant education, preferably in technology / economics / statistics, with emphasis on quantitative subjects. * Proven experience in PowerBI including: ​ * Advanced knowledge of DAX and M -languages, and their pros and cons.​ * Ability to work as a Power BI Service workspace admin and a champion who drives insight-driven culture forward.​ * Experience with programming languages like SQL, Python, R and visualization tools like PowerBI is an advantage.   * Experience in working with a data warehouse or data lake utilizing Azure and Databricks or similar. * Familiarity with machine learning concepts is a plus, but not required. * Good written and verbal ability in English and any of the Nordic languages. Fortum’s working language is English.  * Work experience in relevant field, with proven track-record of creating business growth or improved collaboration through visualization of data. ​ Interested? Submit your application by 13.07 at the latest. We screen candidates on an ongoing basis and we might call for interviews before the application deadline. If you would like to hear more about the position, please contact Benjamin Hendler through e-mail [email protected].

3 juli 2025
Sista ansökan:
4 juli 2025
Teknisk Konsult till Matronic
Maxkompetens Sverige AB
Systemanalytiker och IT-arkitekter m.fl.

Vi söker för kunds räkningen teknisk konsult till vår kund Matronic. Matronic är ett familjärt bolag som har över 30 års erfarenhet av försäljning av industriprodukter till den europeiska elektronik och verkstadsindustrin. Med stort applikationskunnande och ett heltäckande sortiment ger dem sina kunder rätt komponent och lösning för varje behov. Brinner du för att bygga relationer och har en teknisk bakgrund inom elektronikproduktion och/eller inom kemiska förbrukningsprodukter kommer du trivas hos Matronic! Matronic består av ett engagerat och kompetent team och har sitt huvudkontor i Kungens kurva i Stockholm. Dina arbetsuppgifter I rollen som teknisk konsult kommer din främsta arbetsuppgift vara att fungera rådgivande mot kunder inom elektronikproduktion, med fokus på processoptimering, teknisk support och försäljning. Du kommer i samarbetet med kund, på ett förtroendegivande och närvarande tillvägagångssätt, vägleda dem genom Matronics process för att finna den bästa tekniska lösningen. Du hanterar både svenska och internationella kontakter och fungerar som brygga mellan teknik och affär. Som teknisk konsult hos Matronics kommer du även: *Genomföra kontinuerliga kundaktiviteter på plats hos kund i syfte om att skapa långsiktig och lösningsfokuserad utveckling tillsammans med kund. *Identifiera och bearbeta potentiella nya kunder inom olika segment. Som medarbetare på Matronic arbetar du i ett mindre säljteam, där varje medarbetare ansvarar för sitt eget geografiska område i Sverige. Du kommer utgå från huvudkontoret i Kungens kurva men majoriteten av din arbetstid kommer vara ute hos kunder i regionen samt Finland och Baltikum. Även mässor förekommer några gånger per år. Din profil För denna tjänst söker vi dig som har mångårig arbetslivserfarenhet inom en teknisk yrkesroll. Vi ser att du som söker är kundfokuserad och drivs av att hitta smarta tekniska lösningar på dina kunders utmaningar samt förstår vikten av ett närvarande och lösningsorienterat samarbete. Som person är du tekniskt intresserad och trygg i att diskutera tekniska lösningar med olika kontaktytor. Vidare är du positiv, ödmjuk och nyfiken i din personlighet. Du får energi av att ha ett socialt nätverk och brinner för att bygga långsiktiga och förtroendegivande relationer. För att trivas i rollen som teknisk konsult har du egen drivkraft och är van vid att arbeta strukturerat, du har ett stort intresse för teknik såväl som bygga relationer. Vi ser gärna att du som söker är van vid att arbeta i affärssystemet Pyramid och har en god datorvana. För att vara aktuell för tjänsten har du som söker: Mångårig erfarenhet av elektronikproduktion eller likvärdig kunskap som anskaffats i en liknande roll som denna. God dator- och systemvana. Erfarenhet av miljö- och hälsopåverkan i produktionsmiljöer. Affärsmässig med förmåga att bygga långsiktiga relationer. Mycket goda kunskaper av svenska, finska och engelska, i tal och skrift. B-körkort. Det är meriterande om du har både erfarenhet och kunskap inom förbrukningsmaterial, t.ex. lödpasta, ingjutning, lack- och tvättvätskor. Erfarenhet och reell kompetens från elektronikproduktion värderas högt. På Matronics erbjuds du: Möjligheten att jobba med några av världens mest välrenommerade varumärken inom elektronikproduktion. Ett fritt och omväxlande arbete med stort eget ansvar. Tjänsteresor inom Norden och Baltikum som en naturlig del av rollen. Engagerade och stöttande medarbetare inom Matronic. Schysta villkor (kollektivavtal finns) och marknadsmässig lön. Att vara en viktig kugge i ett familjärt företag med årliga teamevents och aktiviteter. Övrig information Placeringsort: Stockholm norr med ansvar för Finland och Baltikum Arbetstid: Måndag- fredag Varaktighet: Tillsvidare Lön: Individuell lönesättning Tycker du att ovan beskrivning passar in på dig? Ansök då till tjänsten redan idag. I den här rekryteringsprocessen kommer vi lägga stor vikt vid din personlighet och vi ser fram emot att läsa just din ansökan. Vi tillämpar löpande urval och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag. Matronics har valt att samarbeta med Maxkompetens AB i den här rekryteringsprocessen. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare, Emma von Richthofen på telefon 0734-368109 eller [email protected]. Ansökningar via e-post mottages ej med hänvisning till GDPR. Om Maxkompetens Maxkompetens är ett av Sveriges ledande rekrytering och bemanningsbolag sedan 2003 och har kontor på fem orter fördelade på Kristianstad, Växjö, Halmstad, Borås och Stockholm. Varje år tillsätter vi över 1200 jobb och varje dag har vi ca 280 konsulter ute på uppdrag. Våra kompetensområden är HR & Lön, Ekonomi & Finans, Kundtjänst & Administration, Marknad & Försäljning, It & Teknik, Inköp & Logistik, Industri. Varje människa har en fantastisk potential. Det är viktigt att ta vara på alla människors kompetens och erbjuda dem möjligheten att uppnå sina drömmar. Genom omsorgsfullhet, väl fungerande rekryteringsprocesser och hög kompetens hjälper vi människor och företag att mötas och lyckas tillsammans. En bättre värld helt enkelt! Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension. Om kunden Matronic har över 30 års erfarenhet av försäljning av industriprodukter till den Europeiska elektronik och verkstadsindustrin. Matronic grundades 1992 och våra erfarna produktspecialister erbjuder kunder support vid val av material, produktionshjälpmedel, ESD eller MSD-skydd. Vi erbjuder teknisk försäljning av högkvalitativa produkter för elektronikindustrin, militären och andra krävande applikationer, så som tex torkmedel, fuktindikatorer, tryckventiler. Våra leverantörer, tillhör de ledande inom sina respektive områden, och vi är exklusiva återförsäljare av Brownell Limiteds sortiment i Sverige samt i en rad andra länder i Europa. I vårt breda sortiment finns även material för lödning, rengöring, skydd, reparation samt processkontroll. Med stort applikationskunnande och ett heltäckande sortiment ger vi våra kunder rätt komponent och lösning för varje behov. Läs gärna mer på https://matronic.se/

2 juli 2025
Sista ansökan:
24 augusti 2025
MDM Solutions Specialist
AB Electrolux
Systemanalytiker och IT-arkitekter m.fl.

Solve complex problems. Decode the future. At Electrolux Group, as a leading global appliance company, we strive every day to shape living for the better for our consumers, our people and our planet. We share ideas and collaborate so that together, we can develop solutions that deliver enjoyable and sustainable living. Come join us as you are. We believe diverse perspectives make us stronger and more innovative. In our global community of people from 100+ countries, we listen to each other, actively contribute, and grow together. Join us in our exciting quest to build the future home. All about the role: Do you want to be part of developing our way of working in the IT Solutions and business processes for the Electrolux Group to enable outstanding consumer experiences? We are looking for a Master Data Management (MDM) Solutions Specialist to join our team! One of the core elements of Electrolux' strategy is to capitalize on the tremendous digitalization opportunities through embracing new technology/IoT, for example by connected appliances, a digital manufacturing and closer end-consumer relationships. These key development areas offer a huge opportunity to enable digital interaction between consumers, customers, and suppliers. We are looking for an MDM Solutions Specialist with experience in developing solutions in SAP Material Master Data and SAP Data Services You'll work in an international environment in an industry, that is undergoing exciting changes and innovation. You'll be a part of the Global IT organization in Electrolux, within a team providing Master Data Solutions and related services. You will be involved in numerous key transformation and digital projects with a high degree of autonomy. What you'll do: Gather and analyze business requirements and identify gaps in roll-out countries. Participate in data migration activities in SAP ECC/CDC/C4C area Collect new business requirements and gaps in agreed migration activities Perform data enrichment and cleansing process Perform data migration in a quality assured manner according to our framework Responsible for quality testing and ensuring data quality is at agreed level Monitor data quality processes to identify patterns and address data quality issues. Develop and maintain technical data handling processes in environments connected to SAP ECC and/or SAP C4C solutions. Coordinate with development resources to provide detailed functional specifications and field mapping documents for custom development. Build and optimize material master data solutions using SAP Data Services and/or other ETL tools to support data integration and migration. Oversee the end-to-end data migration process, ensuring accuracy, consistency, and timeliness of delivery. Drive accountability across teams by ensuring tasks and milestones are delivered on time and escalating delays when necessary. Provide guidance, training, coaching, and mentoring to business users, colleagues and local master data teams to ensure adherence to best practices and standards. Who you are: Collaborative team player. You have exceptional collaboration skills, proven ability to form strong cross-functional relationships with varying business partners in complex setups International. You enjoy working in a truly global environment and you like to deliver in cross-functional teams Projects juggler. Large and small, simple, and complex, you understand the intricacies of leading and contributing in projects Committed. You are passionate, engaged and you enjoy working independently, fully taking responsibility to deliver great results Business acumen. You strive to get a strong business understanding in the context of technology, digitalization and process efficiency and you are able to anticipate and respond to customers' needs with relevant solutions Qualifications: Minimum of three years of work experience with SAP master data processes in an enterprise environment. Experience with data migration and integration (LSMW, IDOC, MASS, SAP Data Services). Good functional knowledge of SAP ECC and SAP C4C solutions. Proven ability to address complex data and process challenges with innovative and analytical solutions. Good understanding of technical master data handling and integration across systems. Experience in writing queries using SQL, Database and technical master data understanding Data migration experience (data profiling, data transformation, data load) SAP C4C knowledge (e.g. using Data Workbench) would be beneficial SAP CDC knowledge (e.g. using IdentitySynch) would be beneficial Excellent communication skills to engage and influence stakeholders across various levels. Strong interpersonal skills with the ability to push for task completion and hold teams accountable. Strong attention to detail and a commitment to maintaining data integrity and quality. Experience providing training, coaching, and mentorship to business users and local teams. Ability to manage multiple, changing priorities while working effectively in a team environment Excellent English knowledge, written and spoken Where you'll be: You will be based at Electrolux office in Stockholm (Sweden) or Alphen aan den Rijn (Netherlands) or Cracow (Poland). Benefit highlights include: · Flexible work hours/hybrid work environment. · Attractive social benefits package. · Extensive learning opportunities and flexible career path. We look forward to receiving you application! As part of Electrolux, we will continuously invest in you and your development. There are no barriers to where your career could take you.

1 juli 2025
Sista ansökan:
15 juli 2025
Business Analyst
Danda AB
Systemanalytiker och IT-arkitekter m.fl.

For our client we are looking for a Business Analyst Tasks Lead pre-studies and participate in IT projects, and change activities, documenting all necessary business objectives and information, including creating detailed business user requirements, system documentation and operational processes. Use analytical tools and techniques to process and analyze data as well as using of models, diagrams or charts to visualize and communicate findings clearly and concisely. Evaluation of different solution options, considering feasibility, cost and benefits, making recommendations on how to best meet business needs and objectives within your area of responsibility. Support in conducting business cases for IT investments. Be involved in the implementation of the solution that was designed, including development, testing and deployment. Required skills Minimum 7 years of IT Business specialist / analyst experience together with Project Management capabilities Experience and solid understanding of Supply chain , Financial and industrial processes Experience from working with ERP Solutions, related processes and data Analytical, problem-solving skills Excellent communication skills in English and Swedish Structured and self-driven Broad technical understanding City: Jonsered

30 juni 2025
Sista ansökan:
17 december 2025
Business Analyst - Jonsered
Sway Sourcing Sweden AB
Systemanalytiker och IT-arkitekter m.fl.

We are looking for a Senior IT Business Specialist or Analyst. Are you available in Augusti and can you work in Jonsered? Then you might be the person we are looking for! Tasks Drive initial assessments and actively contribute to IT projects and change initiatives by capturing and documenting key business goals, user needs, system workflows, and operational procedures. Apply analytical methods to interpret data effectively, using visual tools such as models, diagrams, and charts to present insights in a clear and accessible way. Assess and compare potential solutions, evaluating their practicality, costs, and benefits, and provide well-founded recommendations to align with business goals within your scope. Assist in developing business cases to support decisions related to IT investment opportunities. Take part in rolling out the chosen solution, engaging in activities like solution development, testing, and go-live implementation. Requirements At least 7 years of experience as an IT Business Specialist or Analyst, with proven project management skills Strong background and in-depth knowledge of supply chain, finance, and industrial operations Hands-on experience with ERP systems, including their workflows and data structures Demonstrated ability in analysis and problem-solving Fluent in both English and Swedish, with excellent communication abilities Highly organized, proactive, and able to work independently Possesses a broad understanding of technical concepts and systems Start Date & Application: Start Date: 18 Aug 2025 End Date: 31 Dec 2025. Possibility of extension Application deadline: 02 July 2025 Location: Jonsered Contact Person: 0790 062 711 Selections and interviews are ongoing! Sway Sourcing är en innovativ rekryteringspartner som specialiserar sig på att matcha rätt talang med rätt företag – snabbt och effektivt. Vårt huvudfokus ligger inom Ekonomi, Administration, HR, Marknad och IT, men vi har även den breda expertis och flexibilitet som krävs för att leverera skräddarsydda rekryteringslösningar inom alla branscher. Trots att vi är en relativt ny aktör har vi redan byggt förtroende hos många av Sveriges största företag och arbetar både nationellt och internationellt. Med baser i Sverige och Spanien erbjuder vi en unik kombination av lokal expertis och global räckvidd. Vårt starka nätverk och djupa branschinsikter gör oss till en självklar partner för företag som vill ligga steget före i sin rekrytering.

30 juni 2025
Sista ansökan:
17 december 2025
Business Analyst (Temporary)
Fortum Sverige AB
Systemanalytiker och IT-arkitekter m.fl.

To be selected for the position, the applicant must go through background clearance and a health examination including drug testing.   We are Fortum Fortum is a Nordic energy company. Our purpose is to power a world where people, businesses and nature thrive together. We are one of the cleanest energy producers in Europe and our actions are guided by our ambitious environmental targets. For our ~5 000 employees, we commit to be a safe, and inspiring workplace. Fortum's share is listed on Nasdaq Helsinki. fortum.com Are you looking to apply your ML and data analytics skills to help solve one of the biggest global challenges? This is an exciting opportunity to contribute to building more sustainable future by joining one of the largest producers of green energy in the Nordics. Apply your analytical mindset to solving complex business challenges while developing valuable business and organizational skills. This is a great chance to grow your professional network and collaborate with experienced teams across tech and business. The position runs through August 2025 until May 2026, with the possibility of extension.   About the role To strengthen our ability to grow our business, we seek a Data Analyst who can apply advanced analytics to our data sets and rapidly pinpoint key insights with potential for high impact on key business outcomes.   In this role, you’ll be part of an ambitious Nordic team of eight people, supporting data-driven decision making at Consumer Customer function and collaborating with stakeholders across Consumer Solutions. Preferably, the position would be based in Stockholm, but also Espoo is a possibility. Ideal candidates have solid statistics, data transformations, programming and Machine Learning skills.  Key Responsibilities:  Support us with taking our analytics to the next level – develop a structured way of working in hypothesis driven way to rapidly narrow down large questions to few plausible root causes. Support our analyst community with upskilling.   Provide actionable insights – with a high degree of autonomy apply advanced analytics approaches to extract insights from our vast customer data and help us connect the dots across areas.  Identify impactful open questions – follow your curiosity and lift open questions, that should be on our agenda, persuade and challenge with data. Transform complicated business problems to data science workflows.   Drive innovation – explore and share new technologies, methodologies, and machine learning techniques to enhance our analytics capabilities.  About you Master's degree or Ph.D. in a STEM discipline with a strong focus on data science, machine learning, and computer programming. Technical skills: i) Proficient in statistics, optimization, and machine learning techniques; ii) Extensive experience in data preparation and transformation; iii) Fluent in Python (especially PySpark) and SQL, and iv) Familiarity with cloud technologies and software engineering practices. Critical thinking and creativity skills, being able to challenge status quo based on data and insights. Ability to cooperate smoothly with stakeholders across the Nordics is a must, independent of the location.    Excellent written and verbal communication skills in English.  Experience with PowerBI including knowledge on DAX and M -languages and dimensional modelling techniques is an advantage, but not a requirement.  No business experience required, MSc and PhD graduates with applicable skills and high motivation are welcome to apply.  We offer you At Fortum, we believe in a better future and want to be involved in shaping it. Our workplace is a safe place, both physically and mentally. You will grow with professional colleagues, being trusted and free to challenge yourself. We offer comprehensive benefits, flexible working hours, and hybrid work model to support your productivity, development and wellbeing. We are committed to build diverse teams where everyone feels included and is treated equally.  More information about our culture and benefits can be found here. Interested? Submit your CV via our recruiting system by 07.07.2025 at the latest.If you would like to hear more about the position, please contact Gergana Gateva at [email protected].

27 juni 2025
Sista ansökan:
7 juli 2025
Delivery Executive
Iver Sverige AB
Systemanalytiker och IT-arkitekter m.fl.

Vi på Iver brinner för innovationer och god laganda, vi är särskilt intresserad av dig som gillar att tänka nytt och dela med dig av dina tankar. Vi söker en Delivery Executivesom vill bidra till bättre IT-lösningar för våra kunder. Är du vår nya kollega?  WeempowerourNordicsociety  Iver är en ledande nordisk helhetsleverantör av molnbaserade IT-tjänster med spetskompetens inom drift, cybersäkerhet, cloud och innovation. Våra tjänster är kritiska inte bara för våra kunder utan för digitaliseringen av samhället i stort. Med huvudkontor i Stockholm verkar Iver främst i Norden med en agenda att fortsätta expandera. Iver omsätter 3 miljarder SEK och har cirka 1 500 anställda som arbetar på ett av våra 25 kontor i Norden.  Din roll på Iver  I rollen som Delivery Executive blir du en del av vårt Governance team i vår leverans av IT Managed Services för en eller flera av våra kunder. Du blirden yttersta ansvariga för att säkerställa att våra tjänster levereras med högsta kvalitet, i enlighet med både avtal och processer. Du är länken mellan våra kunder och våra interna leveransteam och ser till att vi ständigt möter – och överträffar – kundernas förväntningar.Du kommer att leda leveransen i komplexa kundåtaganden, proaktivt utveckla kundrelationer och driva kontinuerliga förbättringar. Rollen innebär ett nära samarbete med b.la KAM och tekniska specialister internt.Du kommer även att bidra till resultat- och lönsamhetsansvar på de kunder du arbetar med.  Huvudsakliga ansvarsområden:  Fungera som den huvudsakliga operativa kontakten mellan kunden och interna leveransteam.  Säkerställa tjänstekvalitet, efterlevnad av SLA och kontinuerliga förbättringar.  Hantera eskalationer relaterade till tjänsteleverans och performance.  Arbeta nära Delivery Manager för att säkerställa operativ samordning.  Lämna input till KAM i kommersiella diskussioner gällande utökning eller förändring av tjänster.  Driva effektivitetsförbättringar och säkerställa kostnadseffektiv drift av tjänster.  Det som gör denna roll unik:  Du kommer att ha en nyckelroll i vår affär inom Managed Services och du får möjlighet att jobba nära våra kunder och påverka från start.    Vad erbjuder vi dig?  På Iver får du möjlighet att arbeta med den senaste tekniken och vara med på en spännande tillväxtresa. Vi är inkluderande och strävar efter ett genuint samarbete mot gemensamma mål. Inom Iver finns stora möjligheter till utveckling och vi finns här för att inspirera dig till att nå dina yrkesmässiga mål. Vi står bakom dig när du vill lära dig mer inom ditt specialområde, ledarskap eller nya områden. Hos Iver är du också en del av ett ambitiöst och innovativt företag, vilket innebär att förbättra, testa, utvärdera och våga ändra hur vi gör saker är viktiga ingredienser för att vi ska utvecklas.  Vi på Iver ger samma löfte till våra kollegor som till våra kunder. Löftet är att alltid vara ”beside you”, ”behind you” och ”before you”. Vi kallar det för "The Iver way".    Förmåner hos oss:  Kollektivavtal & trygga villkor  Hybridarbete  Friskvårdsbidrag  Terminalglasögon  Tidsbank – 24 h extra ledighet/år  Privat sjukvårdsförsäkring  Tjänstepension (ITP)& flexpension  Vem söker vi?  Vi söker dig med flera års erfarenhet av liknande roller och med gedigen erfarenhet av leveransledning inom IT-tjänster, gärna i en roll som Service Delivery Manager, Delivery Executive eller liknande.Du är självgående, trygg i din kompetens och har en stark vilja att bidra till teamets och kundernas framgång.  Vi ser även att du har:  Gedigen erfarenhet av tjänsteleverans och operativ kompetens.  Förmåga att lösa problem och hantera eskalationer.  Förmåga att balansera kundbehov med operativ effektivitet.  Djup kunskap om ITIL-processer (certifiering i ITIL v3 eller v4 är starkt meriterande).  Erfarenhet av att arbeta med kunder i Norden och förståelse för lokala affärskulturer.  Förmåga att bygga långsiktigarelationer på både operativ och ledningsnivå.  God ekonomisk förståelse kopplat till tjänsteleverans.  Flytande svenska och engelska i tal och skrift.     Placeringsort:Iver finns på 25 orter i Norden. Denna roll utgår från vårt kontor i Stockholm, Örebro eller Västerås.    Övrig information:Vi har kunder inom alla branscher och sektorer inklusive säkerhetsklassad verksamhet, därför genomför vi bakgrundskontroller i samtliga av våra rekryteringsprocesser.Just nu är det sommarperiod och vi kommer att påbörja intervjuprocessen efter sista ansökningsdag.    Sök till oss!Urval sker löpande, tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdag. Iver eftersträvar en jämn könsfördelning och värdesätter etnisk och kulturell mångfald. Önskad start är snarast eller enligt överenskommelse.Sista ansökningsdag:2025-08-10.Välkommen att kontakta Jennie Vilhelmsson, [email protected] vid frågor eller funderingar kring tjänsten.    Vi ser fram emot din ansökan!

27 juni 2025
Sista ansökan:
10 augusti 2025
Business Analyst
NXT Interim Stockholm AB
Systemanalytiker och IT-arkitekter m.fl.

Business Analyst Hos vår kund får du arbeta nära verksamheten och IT för att identifiera, analysera och omsätta behov till lösningar som gör skillnad. Deras organisation levererar IT-tjänster i form av förvaltning och utveckling av IT-miljöer som används i organisationens  olika verksamhetsdelar. Deras miljöer gör det möjligt för verksamheten att utveckla, producera och leverera produkter till slutkund på ett effektivt och hållbart sätt. Vår kunds initiativ/projekt är dynamiska och varierar i både omfattning och komplexitet, vilket ger dig möjligheten att utvecklas och bidra i olika sammanhang. Erfarenhet av infrastruktur. Exempel på arbetsuppgifter Driva kravhantering och workshops för att skapa tydliga, verifierbara krav tillsammans med intressenter  Leda och driva initiativ, delta i förstudier, och stödja projekt som spänner över allt från IT-infrastruktur till verksamhetsförändringar Arbeta i nära samarbete med bland annat arkitekter och verksamhetsrepresentanter för att säkerställa att lösningarna uppfyller våra behov Vara en viktig del i vårt engagerade team, där vi delar erfarenheter och växer tillsammans Skallkrav. Erfarenhet av; Driva kravhantering och workshops för att skapa tydliga, verifierbara krav tillsammans med intressenter  Leda och driva initiativ, delta i förstudier, och stödja projekt som spänner över allt från IT-infrastruktur till verksamhetsförändringar Erfarenhet av att utveckla, producera och leverera produkter till slutkund på ett effektivt och hållbart sätt Erfarenhet av infrastruktur Villkor och omfattning Uppdraget pågår september 2025 - september 2026. Detta har en hög säkerhetsklass så du behöver vara på plats på vår kunds kontor i Linköping, Karlstad, Karlskoga, Stockholm, eller Östersund.Du behöver vara svensk medborgare och genomgå en säkerhetsprövning innan start. Låter detta som en intressant roll? Sök redan i dag så berättar vi mer! Uppdraget är ett visstids konsultuppdrag där du får en projektanställning hos NXT Interim. Vi behöver en ansökan, på svenska, inkluderat CV som matchar vår kunds önskemål. Urval och intervjuer sker löpande så vänta inte med din ansökan då vi behöver komplettera med mer information och anbudstiden är kort. NXT Interim och NXT Rekrytering är ett nischat och innovativt företag som är verksamma inom konsult- och rekryteringsbranschen. Vi är verksamma inom HR, IT, ekonomi, sälj och marknad och har 20 års erfarenhet i branschen. Vi erbjuder våra konsulter bl.a. sjukförsäkring, remote-arbetsplatser och flera andra förmåner som förgyller din vardag. Vid projektanställning tillämpar vi kollektivavtal.

26 juni 2025
Sista ansökan:
24 juli 2025
Business Process Expert (64203)
Vestas Northern Europe AB
Systemanalytiker och IT-arkitekter m.fl.

Do you want to be a part of a greener future? Are you looking for an exciting opportunity in a growing industry? Then have a look at this career opportunity to join Vestas. Region NCE > SBU NCE Service > Operating Model & Process Improvement The Operating Model and Process Improvement team is a team of currently nine employees within the business unit Service Northern and Central Europe (NCE) at Vestas. Together we drive process improvements and contribute to the implementation of the Service Global Operating Model in NCE. We are the interface between headquarters and operational colleagues in NCE, and support the local service organization to achieve their (and all of our) targets. Responsibilities As Business Process Expert in the Operating Model & Process Improvement team, your main responsibilities are: Contribute to regional and global process improvements Create local instructions and guidelines where needed Support end-users with system and process related topics Participate in global forums for prioritization, as the NCE representative Give input to global processes and instructions, based on end-user requirements Qualifications Vocational training or Master/equivalent in Business/Economics field or similar Minimum 3-5 years of experience in operations, ideally from service / the wind sector Process management experience and process thinking capabilities Experience within operational excellence / business development Experience with SAP and/or Salesforce Experience with change management Fluent in English on professional level. Knowledge of other NCE languages (e.g. Polish or a Scandinavian language) is a plus Competencies Constructive, helpful and collaborative attitude Precise and detail-oriented Able to navigate in a complex setting with many stakeholders at different levels Well-organized and able to manage deadlines in a fast-paced environment Good communication skills Strong sense of integrity Problem-solving skills What we offer We offer a high visibility role with growth potential in a multinational environment. You will work in a team with friendly, supportive and passionate colleagues. You will have many contact points across the organization, and a varied working day. Additional Information Work locations: Vestas’ offices in: DK, Videbæk or FI, Vaasa or GB, Warrington or NO, Trondheim or PL, Szczecin or SE, Malmö We do amend or withdraw our jobs and reserve the right to do so at any time, including prior to the advertised closing date.

16 juni 2025
Sista ansökan:
16 juli 2025
Konsult / Interim - Data Scientist - Remote
Tng Group AB
Systemanalytiker och IT-arkitekter m.fl.

Är du konsult / interim och söker nytt uppdrag som Data Scientist? Här får du stora möjligheter att jobba remote! Är du konsult eller interim som är redo för nya uppdrag efter sommaren? Just nu letar vi efter en teknisk Data Scientist eller motsvarande med god kunskap inom bla Power BI, DBT, Python och DataBricks som kan börja här efter sommaren. Du kan jobba helt remote eller komma in till kontoret i Stockholm om du önskar. Uppdrag är på 100% och förväntas pågå under en längre period. Vi erbjuder dig Som Data Scientist i detta uppdrag får du en central roll i både utveckling och förvaltning av data- och analyslösningar. Uppdraget är brett och varierande, med många kontaktytor inom organisationen. Du blir en del av ett agilt team och bidrar till att stärka en datadriven kultur genom att leverera tillförlitlig data som stödjer verksamhetens beslut. Det här gör du hos oss • Jobba i modern miljö med bl.a. DataBricks och Data Lake • Kravanalys och lösningsframtagning • Utveckling av nya funktioner • Jobba mot stakeholder i organisationen • Dataintegrationer och dataflöden • Visualisering med verktyg som Power BI Ditt team och arbetsplats Du kliver in i ett teknikdrivet team där struktur och arbetssätt byggs upp från grunden, med en tydlig ambition att etablera en stark enhet inom data och analys. Du arbetar nära både ledning, IT och verksamhet och bidrar aktivt till att forma lösningar och arbetssätt. Du kan jobba helt remote då teamet är utspritt över landet. Det finns möjlighet att komma in till kontoret i Stockholm om man önskar. Mer om dig • Stark affärsförståelse och produktorienterat tänkande • En brinnande nyfikenhet att lära sig, äga, förmedla och utnyttja de berättelser som vår data berättar • God kommunikativ förmåga, med särskild betoning på att kunna förklara tekniska ämnen för personer med olika nivåer av förståelse och arbeta nära tillsammans med analytiker och data science-kollegor – på engelska • Ett starkt affärssinne med tydligt fokus på affärsvärde och påverkan för användaren • Erfarenhet av SQL och ETL-verktyg (Airflow, dbt eller liknande) • Erfarenhet av SaaS-mått, produktanalys eller intäktsdata • Erfarenhet av BI-verktyg som Metabase, Tableau, Looker eller Power BI • Bekantskap med Data Mesh-principer och decentraliserat datansvar Vi ser gärna att du är tillgänglig efter sommaren, men om du är tillgänglig längre fram kan det ändå vara aktuellt om det är rätt match. Om inte annat så tar vi gärna emot din ansökan och håller kontakten för framtida uppdrag! Så här får vi kontakt Detta är ett konsultuppdrag där du antingen blir anställd av oss på Ada Digital eller anlitas som underkonsult, beroende på vilken lösning som passar dig bäst. I tillsättningen strävar vi efter att ge dig en transparent, inkluderande och snabbrörlig rekryteringsupplevelse. Och vi vill veta mer om dig och din potential! För att ansöka behöver du inte bifoga några dokument. Skriv istället en kort motivering och bifoga din LinkedIn-profil. Urval kommer sker löpande och uppdraget kan bli tillsatt före sista ansökningsdatum. Är du nyfiken och vill veta mer innan du söker? Hör av dig till ansvarig rekryterare. Vi ser fram emot att få kontakt med dig!

13 juni 2025
Sista ansökan:
13 juli 2025