Affärsansvarig till Arkitema
Cowi AB
Verkställande direktörer m.fl.

Vill du vara med och forma framtidens städer? Har du ett stort intresse för samhällsutveckling? Gillar du affärsutveckling och att vinna nya projekt? Då kan det vara dig som vi söker. COWI är ett internationellt teknikkonsultföretag som driver utvecklingen inom infrastruktur, miljö, industri och byggnadsteknik. Med rötter i Danmark och verksamhet i över 35 länder skapar vi hållbara lösningar för framtidens samhällen. Genom att kombinera teknisk spetskompetens med ett starkt fokus på innovation och hållbarhet är vi med och formar morgondagens samhälle. Hos oss får du vara en del av stora, spännande projekt som gör verklig skillnad. COWI Sverige har inom Buildings segmentet tre dotterbolag; Arkitema, AEC (digitala tjänster och produkter) och Projektbyrån (Projekterings-, projekt- och byggledning). Arkitema grundades 1969 i Aarhus, Danmark. Idag är Arkitema en del av COWI Group och har ca 600 anställda i Sverige, Norge och Danmark som arbetar inom arkitekttjänster och arbetar i både små och stora, komplexa projekt och har specialistkunskap inom bostäder, utbildning, hälso- och sjukvård, kontor/energi/industri, kultur, landskapsarkitektur. Buildings Bussines Development i Sverige ansvarar för marknadsarbetet för COWIs tjänster mot bygg- och fastighetsaffären vilket innefattar tjänsteutbud inom arkitektur, projekterings-, projekt- och byggledning samt tekniska konsuttänster inom konstruktion, installation samt digitala tjänster och produkter. Din roll. Tillsammans formar vi framtiden. Som Affärsansvarig kommer du ingå i ett team som jobbar med affärsutveckling inom Buildings och din roll kommer att ha ett specialfokus på Arkitektaffären. Du kommer att arbeta med försäljning, driva affärsutveckling i enlighet med vår strategi och leda genomförandet av stora anbud inom byggsektorn. Du kommer att skapa viktiga kundrelationer, säkerställa en stark pipeline och delta i strategiska beslutsprocesser. Ditt dagliga arbete kommer att inkludera samarbete med kollegor både i Sverige och över landsgränserna i gemensamma affärsutvecklingsaktiviteter. Dina huvudsakliga ansvarsområden kommer att vara att: Ingå i Buildings & Industrys Business Development team i Sverige. Ingå i olika tvärfackliga Business Development marknadsinitiativ. Driva Arkitemas affärsutveckling och säljaktiviteter för att bygga långsiktiga relationer och hög kundnöjdhet. Du sitter med som Bussines Developments representant i Arkitemas ledningsgrupp. Leda säljarbetet från uppslag till vunnen affär. Leda, skriva och leverera anbud, säkerställa högkvalitativa inlämningar och kundpresentationer enligt Arkitemas /COWIs säljprocess Samarbete med Arkitemas tävlingsteam i Danmark för att vinna arkitekttävlingar. Delta i anbudsurval och andra Go/No-Go-beslut. Vara Key Account Manager och delaktig i utvecklingen av nya nyckelkunder. Vem är du? Personliga egenskaper som vi värdesätter högt är god samarbetsförmåga och ett intresse för att leda och utveckla vårt arkitektarbete. Att du vill vara med och bidra till en inspirerande och inkluderande arbetsplats ser vi som en självklarhet. För att lyckas i rollen bör du även ha: Gedigen erfarenhet, med minst tio års erfarenhet och kunskap från samhällsutvecklingsprojekt och ett starkt nätverk i Stockholm och/eller Göteborg. Erfarenhet av anbuds/projektarbeten inom utbildning, samhällsfastigheter, bostäder, pharma, vård och hälsa samt urbanutveckling för både offentliga och privata beställare. Kunna förstå och beskriva arkitektens roll och utmaningar. Erfarenhet av långsiktig hantering av viktiga kundrelationer och affärsutveckling. God erfarenhet inom ledarskap samt erfarenhet av att leda team för komplexa anbud och avtalsförhandling. Behärskar både svenska och engelska, skriftligt såväl som muntligt. Är du intresserad? Om detta låter som den möjlighet du har väntat på, tveka inte att ansöka! Vi ser fram emot att ta del av din dokumentation så snart som möjligt. Om du har frågor om tjänsten eller vad vi har att erbjuda kontakta gärna Talent Acquisition Specialist, Sara Kuikka, +46 707 20 94 68, [email protected] eller Senior Market Director, Buildings, Industry and Architecture, Gunnar Linder, +46703984184 [email protected]. Lär gärna känna oss ännu bättre på vår webbplats, https://www.cowi.com/ och https://www.arkitema.com/se/, där du får veta mer om våra projekt, vår strategi, vad vi vill åstadkomma och hur livet på Arkitema ser ut. Lika möjligheter för alla På COWI månar vi om lika möjligheter för alla medarbetare och sökande utifrån individuella förutsättningar utan hänsyn till kön, könsöverskridande identitet, könsuttryck, etnisk tillhörighet, sexuell läggning, funktionsnedsättning eller ålder.

16 juni 2025
Sista ansökan:
4 juli 2025
Chef till expansivt bolag
Servistore AB
Verkställande direktörer m.fl.

Om Servistore Servistore erbjuder sedan 2006 Self Storage till både privatpersoner och företag och idag har vi över 30 anläggningar runt om i Sverige. Vårt team i Linköping arbetar med alla anläggningar, så det finns ingen fast bemanning ute i landet. Vår onlinebokning lanserades 2016 och vi var då först ut i världen med att digitalisera hela flödet för kund från bokning, betalning till tillträde. Din roll I rollen som Verksamhetschef ansvarar du för att leda och utveckla verksamheten från nuläge som en av marknadens största aktörer till att bli störst inom vår bransch i Sverige. Du har ett brett uppdrag där ansvar för kundsupport, försäljning, fastighetsförvaltning och expansion ingår. Du rapporterar till Vd och har din arbetsplats på kontoret i Linköping. Idag består teamet av sju medarbetare, men det kommer att växa då vi just nu bygger den organisation vi behöver för kommande tillväxt. Vår digitala lösning innebär samtidigt att vi aldrig kommer att ha en jättestor organisation, trots att storleken på bolaget kommer att öka.  Din profil Vi söker dig som i dina tidigare roller har haft personal- och budgetansvar. Vi tror att din drivkraft ligger i att utveckla affären och att du hittat ditt sätt att leda och samverka med ditt team för att nå uppsatta mål. Det är en fördel om du har arbetat i verksamheter under tillväxt, eftersom det ger insikt i behovet av struktur, standardisering och kulturarbete för att möjliggöra framgång. Vi ser det som en fördel om du har erfarenhet av att arbeta i medelstora/stora bolag. Du har lätt att kommunicera både på svenska och engelska och din nyfikenhet gör att du hela tiden lär dig och tar reda på ny kunskap för att ta dig framåt. Som person har du lätt att förhålla dig till olika sammanhang och anpassa dig efter situationen. Du kommer att hamna i såväl formella sammanhang där du representerar bolaget, som i mer informella samtal med kollegorna och du behöver känna dig bekväm i det och allt däremellan. Du har ett affärsmässigt förhållningssätt och sätter verksamheten främst, vilket också visar sig genom att du är trygg i att uttrycka vad du behöver för att lyckas. Varför Servistore? Servistore har just gått in i en kraftig tillväxtfas i samband med att vi precis fått nya ägare i form av en av världens största VC-firmor. Att vara med i en ledande roll när vi går från det medelstora Linköpingsföretaget till att bli största aktören i Sverige är en unik möjlighet för rätt person.  Samtidigt så präglas fortfarande vardagen av entreprenörsandan och fördelarna med att inte vara så många, så du kommer att uppleva närhet till dem du jobbar med och att vi jobbar tillsammans för att göra det som behövs.  Ansökan Vi ser fram emot din ansökan och sista ansökningsdag är 3 augusti 2025. Vårt mål är att ta beslut om anställning under augusti 2025 för att sedan starta anställningen under hösten. Tjänsten är en tillsvidareanställning.

15 juni 2025
Sista ansökan:
1 december 2025
Chef till expansivt bolag
Servistore AB
Verkställande direktörer m.fl.

Om Servistore Servistore erbjuder sedan 2006 Self Storage till både privatpersoner och företag och idag har vi över 30 anläggningar runt om i Sverige. Vårt team i Linköping arbetar med alla anläggningar, så det finns ingen fast bemanning ute i landet. Vår onlinebokning lanserades 2016 och vi var då först ut i världen med att digitalisera hela flödet för kund från bokning, betalning till tillträde. Din roll I rollen som Verksamhetschef ansvarar du för att leda och utveckla verksamheten från nuläge som en av marknadens största aktörer till att bli störst inom vår bransch i Sverige. Du har ett brett uppdrag där ansvar för kundsupport, försäljning, fastighetsförvaltning och expansion ingår. Du rapporterar till Vd. Idag består teamet av sju medarbetare, men det kommer att växa då vi just nu bygger den organisation vi behöver för kommande tillväxt. Vår digitala lösning innebär samtidigt att vi aldrig kommer att ha en jättestor organisation, trots att storleken på bolaget kommer att öka.  Din profil Vi söker dig som i dina tidigare roller har haft personal- och budgetansvar. Vi tror att din drivkraft ligger i att utveckla affären och att du hittat ditt sätt att leda och samverka med ditt team för att nå uppsatta mål. Det är en fördel om du har arbetat i verksamheter under tillväxt, eftersom det ger insikt i behovet av struktur, standardisering och kulturarbete för att möjliggöra framgång. Vi ser det som en fördel om du har erfarenhet av att arbeta i medelstora/stora bolag. Du har lätt att kommunicera både på svenska och engelska och din nyfikenhet gör att du hela tiden lär dig och tar reda på ny kunskap för att ta dig framåt. Som person har du lätt att förhålla dig till olika sammanhang och anpassa dig efter situationen. Du kommer att hamna i såväl formella sammanhang där du representerar bolaget, som i mer informella samtal med kollegorna och du behöver känna dig bekväm i det och allt däremellan. Du har ett affärsmässigt förhållningssätt och sätter verksamheten främst, vilket också visar sig genom att du är trygg i att uttrycka vad du behöver för att lyckas. Varför Servistore? Servistore har just gått in i en kraftig tillväxtfas i samband med att vi precis fått nya ägare i form av en av världens största VC-firmor. Att vara med i en ledande roll när vi går från det medelstora Linköpingsföretaget till att bli största aktören i Sverige är en unik möjlighet för rätt person.  Samtidigt så präglas fortfarande vardagen av entreprenörsandan och fördelarna med att inte vara så många, så du kommer att uppleva närhet till dem du jobbar med och att vi jobbar tillsammans för att göra det som behövs.  Ansökan Vi ser fram emot din ansökan och sista ansökningsdag är 3 augusti 2025. Vårt mål är att ta beslut om anställning under augusti 2025 för att sedan starta anställningen under hösten. Tjänsten är en tillsvidareanställning.

14 juni 2025
Sista ansökan:
1 december 2025
Platschef till Veterankraft i Malmö!
Veterankraft AB
Verkställande direktörer m.fl.

Veterankraft i Malmö söker en Platschef!  Vill du driva och utveckla en verksamhet som gör verklig skillnad både för våra kunder och våra veteraner? Som platschef hos Veterankraft är du en nyckelperson i att skapa resultat, bygga relationer och leda ett lokalt team mot gemensamma mål. Du har personalansvar över dina medarbetare vilket inkluderar bland annat ledning, kompetensutveckling, resultatuppföljning och rekrytering. Utöver det ansvarar du för att områdets försäljning och bemanning fungerar som den ska. Du förväntas ha en djup förståelse för den lokala marknaden och kundernas behov, vilket gör det möjligt för dig att bygga långsiktiga kundrelationer och anpassa verksamheten efter lokala förutsättningar. Låter det som du? Läs mer nedan! Om oss Veterankraft är ett av Sveriges främsta auktoriserade bemanningsföretag och den största leverantören av hushållsnära tjänster och företagstjänster. Med verksamhet på cirka 40 orter, från Luleå i norr till Trelleborg i söder, erbjuder vi våra kunder hjälp i vardagen med trygghet, kvalitet och personlighet i fokus. Varje år underlättar vi tillvaron för tusentals hushåll och företag genom våra skräddarsydda tjänster och engagerade medarbetare. Varje dag ser vi hur våra Veteraner gör skillnad hos tusentals kunder genom sitt arbete och sina insatser. Din roll Som Platschef har du ett brett operativt ansvar där du driver verksamheten framåt. Det innebär att du bland annat bygger och vårdar långsiktiga kundrelationer med målet att uppnå en hög återköpsfrekvens, samt att du arbetar aktivt med nätverkande. När det gäller resultat och uppföljning sätter du mål i samarbete med din närmsta chef, regionansvarig, och följer upp områdets resultat och budget. Du säkerställer god resurstillgång för att möta kundbasens utveckling och arbetar kontinuerligt med nyckeltal och KPI:er som medarbetarnas välmående, personalomsättning och kund- respektive veterannöjdhet. Du har yttersta ansvar för att veteraner tillsätts på uppdrag hos såväl nya som befintliga privat- och företagskunder inom olika områden. Därför är det viktigt att du leder och fördelar arbetet mellan medarbetarna på kontoret så att de kan arbeta så effektivt som möjligt. Du stöttar medarbetarna på kontoret i rekrytering, onboarding och offboarding av veteraner, samt ansvarar för resursplanering och att säkerställa en god balans mellan personal och uppdrag. Du planerar teamaktiviteter för att stärka sammanhållning och engagemang hos medarbetarna. Du coachar och följer upp din medarbetargrupp veckovis utifrån individuella mål. Dessutom har du ansvar för utbildning, medarbetar- och lönesamtal samt arbetsmiljöfrågor. Vem är vår nästa Platschef? Vi söker dig som är relationsskapande, affärsdriven och målinriktad. Du har alltid veteraner, kunder och medarbetare i fokus och kan hålla ordning och struktur i en hektisk vardag. Ditt ledarskap präglas av att motivera och utveckla teamet och vara lösningsorienterad. Du har lätt att ta till dig nya digitala verktyg och applikationer som stödjer verksamheten. Vi ser att du är prestigelös då rollen som platschef är varierande där du får utföra olika arbetsuppgifter. Vi söker dig som drivs av försäljning och nätverkande, och som vill vara med och bidra till företagets fortsatta tillväxt. För att summera ser vi att du har: Minst 5 års erfarenhet i en ledande roll med personalansvar Dokumenterad erfarenhet av att utveckla och leda team mot uppsatta mål God lokalkännedom och stort nätverk Erfarenhet av kundkontakt och försäljning, gärna i en lokal kontext Stark kommunikations- och förhandlingsförmåga i både tal och skrift Förmåga att arbeta strukturerat och självständigt i digitala och snabbrörliga miljöer Tillgång till körkort och egen bil Relevant eftergymnasial utbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet Så, är du vår nästa Platschef på Veterankraft? Tjänsten är en heltidstjänst med tillträde enligt överenskommelse. Vi tillämpar provanställning och hanterar ansökningar löpande. Skicka in din ansökan så snart som möjligt! Har du några frågor angående tjänsten eller vår rekryteringsprocess är du varmt välkommen att kontakta oss på [email protected].

11 juni 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025
Arbetsledare Fastighetsservice
FR Fastighetsservice AB
Verkställande direktörer m.fl.

Är du redo för nästa utmaning? Vi söker just nu en ny arbetsledare. Kvalifikationer och färdigheter Arbetslivserfarenhet som arbetsledare eller liknande med personalansvar och budgetansvar. Dator- och systemvana Goda kunskaper i Office365 B-körkort Arbetsledning Som arbetsledare är du navet i det dagliga arbetet rörande drift och underhåll av våra kunders fastigheter. Det är du som arbetsledare som ser till att alla jobb blir utförda och att de utförs enligt uppsatta mål och krav. Som arbetsledare har du har ett resultatansvar för de jobb som utförs i din regi. Tjänsten innefattar ett personalansvar där du arbetsleder och planerar arbetet för en arbetsgrupp på ca 15 medarbetare. Större delen av din personal är placerad i Borås men du har också ansvar för personal med placering i Göteborg och Varberg mm. Detta medför att resor förekommer i arbetet. Det är ditt ansvar att ha koll på vad och när vi ska göra de olika delarna i våra avtal gentemot kund och styra arbetsgruppen efter prioriteringar. Du förväntas vara ett bollplank till fastighetsteknikerna och hjälpa dem att fatta beslut kring åtgärder mm och stötta de på plats när de inte löser arbetet på egen hand. Som närmsta chef förväntas du hålla i veckomöten/daglig avstämning med fastighetsteknikerna. Kundrelationer Som arbetsledare ansvarar du för utförandet av kunduppdraget för verksamhetsområdet fastighetsservice. Du ansvarar för projektets genomförande och bidrar till att skapa goda relationer med våra kunder och samarbetspartners. I uppdraget kommer du regelbundet delta i avstämningsmöten med kunder ihop med kundansvarig. Administration Tjänsten innefattar en hel del kontorstid där du dagligen schemalägger,attesterar tidrapporter, sammanställer och fakturerar arbeten löpande, hanterar reklamationer och garantier på utförda tjänster mm. Andra administrativa arbetsuppgifter som kommer att förekomma är exempelvis planera och strukturera utförandet av avtalsåtaganden, attest av lönerapporter, skapa faktureringsunderlag, räkna på och lämna offerter till kunder. Personalansvar Arbetsledaren är den närmsta chefen för de medarbetare som ingår i arbetsgruppen fastighetsservice. I personalansvaret ingår arbetsuppgifter som exempelvis semesterplanering, planera in utbildningar, hålla i medarbetarsamtal osv. System/Program I det dagliga arbetet kommer du att arbeta i Office365 samt våra interna affärssystem, men även externa system som tillhandahålls av våra kunder. Denna arbetsbeskrivning är inte fullständig, du kommer givetvis få vara med och göra andra normalt förekommande arbetsuppgifter på företagets kontor. Då FR är ett snabbt växande fastighetsservicebolag så kommer tjänsten att utvecklas och formas i takt med FR’s behov. Din Profil Att vara arbetsledare är ett mycket ansvarsfullt arbete, man måste kunna med kort varsel ta viktiga beslut, hantera konflikter och också ha förståelse för hur olika medarbetare reagerar och förhåller sig till omgivningen. Tjänsten kräver att du kan vara rak och tydlig och när det behövs kunna ta obekväma beslut. För att trivas i rollen ser vi att du är lösningsorienterad, gillar ordning och reda, är kundfokuserad och har lätt för att bygga relationer. I ditt arbete som arbetsledare är samverkan, såväl internt i teamet som med kunder, avgörande. Det är av största vikt att du är lyhörd gentemot dina medarbetare. Du är engagerad, serviceminded och besitter god kommunikationsförmåga. Du måste vara stresstålig och kunna hålla koll på flera saker samtidigt. Vi erbjuder Hos oss ges du möjligheten till att vidareutveckla dina färdigheter i ett snabbt växande fastighetsservicebolag. På FR Fastighetsservice är vi måna om att vara en arbetsplats med god stämning och stark sammanhållning. Arbetet sker i första hand under dagtid på vårt kontor. Möten på kvällstid med kunder förekommer också. Låter detta som något för dig? Varmt välkommen att skicka in din ansökan innehållande CV och personligt brev. Ange gärna när du kan tillträda/din uppsägningstid då vi önskar tillträde snarast möjligt. Urvalsprocessen sker löpande.

11 juni 2025
Sista ansökan:
11 juli 2025
Arbetschef till Helsingborg
Treano Bygg AB
Verkställande direktörer m.fl.

Treano är verksamma i hela Skåne och fortsätter kontinuerligt att växa. Vår ambition är att bygga Skåne hållbart inom byggservice, entreprenad, projektutveckling och Sawi Exclusive Homes, med vår vision om att bli branschens mest attraktiva arbetsgivare. Sawi Exclusive Homes by Treano är ett koncept inom Treano som fokuserar på att bygga exklusiva och unika hem. Tillsammans är vi idag ca 200 drivna medarbetare med en årlig omsättning på ca en miljard kronor, vilket gör oss till en av de större och mer snabbväxande byggaktörerna i Skåne. Vårt huvudkontor finns i Malmö och vi har även lokalkontor nära våra kunder i Ystad, Trelleborg, Lund, Helsingborg, Hässleholm och Kristianstad. Som Arbetschef på Treano kommer du att ha ett övergripande ansvar för ekonomi, personal och kunder i en organisation med korta beslutsvägar och en tydlig värdegrund. Du blir en nyckelperson i vårt fortsatta expansiva skede och får möjlighet att stärka vår position på den lokala marknaden i nordvästra Skåne. I linje med vår vision om att bli branschens mest attraktiva arbetsgivare, kommer du att vara med och utveckla vår kultur och bidra till en ännu mer hållbar och framgångsrik verksamhet. Generellt sett omsätter våra arbetschefer mellan 150-200 miljoner kronor per år och ansvarar för 10-30 medarbetare beroende på verksamhetens inriktning. Dina huvudansvarsområden: * Ansvara för avdelningens lönsamhet, effektivitet och kvalitet. * Leda och utveckla personalen, med fokus på både individuella prestationer och teamets samarbete. * Ansvara för försäljning och affärsutveckling, samt bearbeta både befintliga och nya kunder. Din bakgrund: Vi söker dig som har: * Minst 5 års erfarenhet som platschef eller arbetschef inom byggbranschen. * Akademisk utbildning inom bygg eller motsvarande. * Gedigen erfarenhet av att leda och engagera medarbetare samt skapa ett starkt team. * Ett starkt kommersiellt driv och erfarenhet av kundbearbetning, både på nya och befintliga marknader. Som person är du rak, ärlig och resultatdriven. Du arbetar lösningsorienterat och har en god förmåga att identifiera och implementera förbättringar både operativt och strategiskt. Vi erbjuder: Hos oss får du arbeta i en dynamisk och värdegrundsstyrd organisation som ställer höga krav på kvalitet och hållbarhet. Vi jobbar aktivt med att skapa en arbetsmiljö där våra medarbetare trivs och utvecklas. Du blir en del av ett starkt ledningsteam i en platt organisation och rapporterar direkt till VD. Vi erbjuder en arbetsplats med stora möjligheter att påverka och utvecklas, i enlighet med vår vision om att vara branschens mest attraktiva arbetsgivare. Vi kommer kontinuerligt gå igenom inkomna ansökningar. Ansök genom att klicka på "sök tjänst" och ladda upp ditt CV och personliga brev. Observera att vi inte tar emot ansökningar via e-post. För frågor om tjänsten, vänligen kontakta vVD Daniel Pedersen på [email protected]. För mer information om Treano Bygg AB, besök vår hemsida treano.se. Observera: Vi har redan beslutat vilka annonserings- och rekryteringskanaler som kommer att användas och undanber oss kontakt från rekryteringsföretag eller ytterligare annonsering.

3 juni 2025
Sista ansökan:
4 augusti 2025
Regionchef till Heat i Stockholm!
Heat Restauranger AB
Verkställande direktörer m.fl.

Om oss Heat har idag 28 restauranger i Stockholm, Malmö, Uppsala, Örebro, Västerås, Gävle, Sandviken, Sundsvall, Östersund och Umeå. Fler är på gång och vår målsättning är att fortsätta att expandera och etablera oss över hela landet! På Heat är kärleken till god mat och service vår största passion! Vi erbjuder våra gäster vällagad mat och ett personligt bemötande. Vårt fokus är luncher tillagade från grunden i våra egna kök, men vi har även ett antal kvälls- och helgöppna restauranger. Vi levererar också catering av alla de slag till företag i våra närområden. Om tjänsten Brinner du för ledarskap, service i världsklass och att skapa vinnande team? Då kan du vara den vi söker! Som regionchef hos oss spelar du en avgörande roll i att leda våra restauranger till nya höjder. Du säkerställer att våra gäster får en upplevelse utöver det vanliga, samtidigt som du coachar och utvecklar våra restaurangchefer och deras team till framgång. Eftersom delar av tjänsten är förlagd inom säkerhetsklassat område, kommer en säkerhetsprövning med registerkontroll att genomföras. Ansvarsområden - Driva och utveckla den dagliga verksamheten i våra restauranger med fokus på service, kvalitet och lönsamhet. - Rekrytera, inspirera och utveckla medarbetare så att varje team når sin fulla potential. - Säkerställa att våra restauranger håller absolut högsta nivå när det gäller kvalitet, hygien och säkerhet. - Implementera affärsstrategier som stärker vårt varumärke och driver tillväxt. - Skapa och vårda långsiktiga relationer med både gäster och uppdragsgivare. Om dig Vi söker dig som har minst fem års erfarenhet som regionchef eller motsvarande roll inom restaurangbranschen med dokumenterad erfarenhet av att leda andra chefer. Du är en handlingskraftig och prestigelös person med utmärkta sociala färdigheter. Du är skicklig på att prioritera, hålla deadlines och driva affärsmässiga resultat. Du kommunicerar tydligt både muntligt och skriftligt. B-körkort är ett krav. Vi erbjuder En rolig och varierad roll med stort eget ansvar i en dynamisk och utvecklande arbetsmiljö. Möjlighet att påverka och driva förändring inom en växande verksamhet. Konkurrenskraftig lön och attraktiva förmåner. Goda möjligheter till personlig utveckling och karriärväg inom en framstående restaurangkedja. Skicka in din ansökan redan idag och bli en del av Heatfamiljen! Varmt välkommen med din ansökan!

5 maj 2025
Sista ansökan:
22 oktober 2025
Regionchef till Heat i Uppsala/Stockholm!
Heat Restauranger AB
Verkställande direktörer m.fl.

Om oss På Heat är kärleken till god mat och service vår största passion! Vi erbjuder våra gäster vällagad mat och ett personligt bemötande. Vårt fokus är luncher tillagade från grunden i våra egna kök, men vi jobbar även med catering av alla de slag till företag i våra närområden. Vi har även ett antal kväll- och helgöppna restauranger. Heat har idag 28 restauranger i Stockholm, Malmö, Uppsala, Örebro, Västerås, Gävle, Sandviken, Sundsvall, Östersund och Umeå. Fler är på gång och vår målsättning är att fortsätta att expandera och etablera oss över hela landet! Om tjänsten Brinner du för ledarskap, service i världsklass och att skapa vinnande team? Då kan du vara den vi söker! Som regionchef hos oss spelar du en avgörande roll i att leda våra restauranger till nya höjder. Du säkerställer att våra gäster får en upplevelse utöver det vanliga, samtidigt som du coachar och utvecklar våra restaurangchefer och deras team till framgång. I din region ingår våra restauranger i Uppsala, Arlandastad och Upplands-Väsby. Eftersom delar av tjänsten är förlagd inom säkerhetsklassat område, kommer en säkerhetsprövning med registerkontroll att genomföras. Ansvarsområden - Driva och utveckla den dagliga verksamheten i våra restauranger med fokus på service, kvalitet och lönsamhet. - Rekrytera, inspirera och utveckla medarbetare så att varje team når sin fulla potential. - Säkerställa att våra restauranger håller absolut högsta nivå när det gäller kvalitet, hygien och säkerhet. - Implementera affärsstrategier som stärker vårt varumärke och driver tillväxt. - Skapa och vårda långsiktiga relationer med både gäster och uppdragsgivare. Om dig Vi söker dig som har minst fem års erfarenhet som regionchef eller motsvarande roll inom restaurangbranschen med dokumenterad erfarenhet av att leda andra chefer. Du är en handlingskraftig och prestigelös person med utmärkta sociala färdigheter. Du är skicklig på att prioritera, hålla deadlines och driva affärsmässiga resultat. Du kommunicerar tydligt både muntligt och skriftligt. B-körkort är ett krav. Vi erbjuder En rolig och varierad roll med stort eget ansvar i en dynamisk och utvecklande arbetsmiljö. Möjlighet att påverka och driva förändring inom en växande verksamhet. Konkurrenskraftig lön och attraktiva förmåner. Goda möjligheter till personlig utveckling och karriärväg inom en framstående restaurangkedja. Skicka in din ansökan redan idag och bli en del av Heatfamiljen! Varmt välkommen med din ansökan!

5 maj 2025
Sista ansökan:
22 oktober 2025
GENERAL MANAGER - STOCKHOLM
Nexer Recruit AB
Verkställande direktörer m.fl.

Are you an experienced leader ready to drive growth and innovation in a highly specialised industrial sector? We are looking for a dynamic and commercially driven General Manager to take full leadership of operations for a well-established company in a highly specialised industrial sector. This is a unique opportunity to shape strategic direction, lead a committed team, and play a key role in the long-term success of the business. YOU WILL Provide strong, hands-on leadership and technical sales support across the business Develop and implement commercial and operational strategies aligned with short and long-term goals Foster a high-performing team culture focused on accountability, development, and collaboration Drive business development by expanding market presence and strengthening customer and supplier relationships Oversee inventory and product performance to optimise availability and financial efficiency Represent the company at key regional exhibitions and industry events Ensure timely, accurate reporting and alignment with group-wide standards and objectives Collaborate with international group functions in engineering, sales, and quality assurance YOU ARE A proven leader with experience in managing teams, operations, and sales within a technical or industrial product environment A strategic thinker with strong execution skills and a hands-on approach Customer-focused with the ability to communicate and build trust across technical and commercial stakeholders Fluent in Swedish and English, both written and verbal; other languages are considered a plus Ideally experienced in or familiar with the aviation refueling sector Educated in or experienced with mechanical or process engineering Proficient in Microsoft Office and common business software In possession of a valid driver’s license suitable for travel across the Nordics and Baltics WANT TO KNOW MORE? This is a full-time position based at our Stockholm-area office, with regular travel required across the Nordic and Baltic markets and occasional visits to suppliers in Europe. For the right candidate, this role offers the opportunity to make a significant impact in a strategically important and technically exciting business area.  It is confidential which company is currently involved, and any questions will be answered by the recruitment consultant. A confidentiality agreement may be signed during this process. If you have any questions or inquiries, please feel free to contact our recruitment consultant: [email protected] or +46 707 434 173. We look forward to receiving your application!

24 april 2025
Sista ansökan:
11 oktober 2025
Interim CIO till Göteborg Energi
Centric Professionals AB
Verkställande direktörer m.fl.

Led digitaliseringen av framtidens energisystem! Göteborg Energi söker en interim CIO med starkt ledarskap och strategiskt driv. Vill du vara med och forma en hållbar energiframtid för Västsverige? Hos oss får du chansen att leda en viktig del av digitaliseringen i en verksamhet som spelar en central roll i energiomställningen. Arbetsuppgifter Som interim CIO hos Göteborg Energi kommer du att ha en strategisk nyckelroll med ansvar för att leda och utveckla koncernens IT-verksamhet. I uppdraget ingår att: -     Leda fem underliggande enheter samt tre specialister, med fullt personal-, ekonomi- och verksamhetsansvar -     Säkerställa effektiv styrning och uppföljning av IT-leveranser och operativa mål -     Överse och vidareutveckla Göteborg Energis IT-strategi och styrmodell i linje med bolagets nya utvecklingsstrategi -     Driva samordningen mellan IT, affärsstrategi och verksamhetsutveckling -     Representera IT i externa kontakter med leverantörer, konsulter och andra intressenter -     Agera omvärldsbevakare inom digitalisering och IT-relaterade frågor Din profil och kvalifikationer Vi söker dig som kombinerar ett starkt strategiskt tänkande med gedigen ledarerfarenhet. Du är trygg i beslutsfattande roller och har lätt för att kommunicera och skapa förtroende på alla nivåer i organisationen. Vi ser att du har: -     Akademisk examen med relevant inriktning samt grundläggande ekonomiutbildning -     Flerårig dokumenterad erfarenhet av att leda och utveckla IT-verksamhet på koncernnivå eller motsvarande -     Erfarenhet av strategisk samverkan mellan IT, affärsutveckling och processutveckling -     Erfarenhet av personalansvar i större organisationer -     Mycket god förmåga att leda, planera och prioritera arbete – både för dig själv och andra -     Stark analytisk och kommunikativ förmåga -     Flytande kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift -     Du är resultatorienterad, samarbetsvillig och van att driva frågor framåt Vad vi erbjuder •    Uppdragsperiod: Start så snart som möjligt, till och med 2025-10-31 -     Omfattning: 100 % -     Placeringsort: Göteborg (minst 60 % på plats, resterande arbete kan ske på distans i samråd) -     Option på förlängning: Upp till 6 månader Göteborg Energi tillämpar en månads uppsägningstid på uppdraget. Eventuella förändringar i tidsram eller omfattning sker i dialog med leverantören. Vill du vara en del av ett bolag som gör verklig skillnad för samhället – både nu och för kommande generationer? Då ser vi fram emot att höra från dig! Mathias Gyllander +46 734159368 [email protected]

16 april 2025
Sista ansökan:
16 juli 2025