Affärsutvecklare

Nu är det dags för Nordic Groups att ta ett större grepp om svenska marknaden och söker därför dig, som företagets nya affärsutvecklare, och vill fortsätta utvecklas med Nordic Group och deras kunder i Sverige, Danmark och Norge. Är du personen som trivs och drivs i kontakten med kunder, har lätt för att skapa nya affärer och ha hela Norden som din arbetsplats? Här erbjuds du en varierande roll med stora möjligheter att utvecklas samt att resa. Företaget Nordic Export Groups Oy (Nordic Groups) erbjuder internationaliseringstjänster samt experthjälp vid försäljning och marknadsföring åt små och medelstora företag inom olika affärsområden och branscher inom teknologisektorn i Norden, framförallt i Sverige, Danmark och Norge. Nordic Groups hjälper finska företag främst med att etablera sig i Sverige, Danmark och Norge. Tyngdpunkten i deras uppdrag ligger på direkta försäljning- och marknadsföringsåtgärder genom att "öppna nya dörrar" för deras uppdragsgivare. Bland företagens större kunder kan nämnas Volvo, ABB, Alfa-Laval, Atlas Copco, Sandvik, SSAB, Boliden, SCA samt byggföretag som Skanska, PEAB och NCC i Sverige. Nordic Groups har också goda kontakter till den svenska massa- och pappersindustrin och till Metso Outotec och Valmets enheter i Sverige. De får många förfrågningar även i nya branscher inom digitalisering, elektrifiering, clean-tech, och inom marina sektorn. Tjänsten Syftet med tjänsten är att hjälpa företag att internationaliseras och starta export eller att utveckla redan existerande export. Typiska arbetsuppgifter och resultat: Nordic Export Group har utfört uppdrag för ett flertal finska företag genom att göra marknads- och konkurrentanalyser, hitta olika typer av samarbetspartner ( t.ex. agenter, distributörer och övrig personal) och bygga upp distributionskanaler för deras produkter. Dessutom skapar Nordic Groups kundrelationer och fått till stånd affärer för många av de företag som de har som klienter. Arbetsuppgifter Som affärsutvecklare arbetar du både med att hjälpa befintliga uppdragsgivare att öka sin försäljning samt att hitta och starta upp nya affärer mot nya kunder i hela Norden. Detta gör du genom att göra marknads- och konkurrentanalyser, hitta olika typer av samarbetspartner (t.ex. agenter, distributörer och övrig personal) och bygga upp distributionskanaler för deras produkter. Du ska skapa kundrelationer och få till affärer för företag som Nordic Groups representerar. Du blir kundansvarig för företagen du blir tilldelad och eftersom du arbetar mot hela Norden, så kräver den hel del resande. Vidare i rollen närvarar du på mässor och följer med återförsäljarna på sambesök till kunderna du skapat. Du äger hela säljprocessen från lead/inkommande lead till avslut. Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper . Minst 5 års erfarenhet av tekniska försäljning av produkter inom B2B . Flytande i svenska och engelska i tal och skrift . Stort tekniskt intresse . Meriterande med kunskaper i tyska . Meriterande med försäljning sedan tidigare inom: metallindustri, kemiindustri, processindustri, gruvindustrin, byggnadsindustri, automation, el- eller energiindustri. Vi tror att du som söker har en förmåga att tänka och resonera strategiskt samt har en god förståelse för affärens långsiktiga betydelse och dess möjliga utfall. Vidare har du förmågan att se helheten ur olika affärsmässiga perspektiv och är mån om att arbeta på projekt tills resultat uppnås. Ditt intresse för andra människor gör att du bygger dina relationer på ett genomtänkt sätt, är en god lyssnare och anstränger dig för att leverera lösningar. Vidare är du van vid att strukturera ditt eget arbete och har förmågan att ta egna beslut, även utan allt underlag, för att komma vidare. Vi söker även personer med lång erfarenhet i seniora befattningar där kunskap om marknaden och tekniken har spelat en betydande roll. Vi arbetar med löpande urval så du är varmt välkommen med din ansökan snarast till [email protected] Om du har frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Joakim Gyllenbögel på mail som ovan eller på +358 40 560 3914. Nyckelord Senior Affärsutvecklare, Export sales, Export, Export Development, Export Experience, international sales person Branschkategori Konsulter Bransch Företagsutveckling / Strategi Alternativ Industri / Tillverkning/Bygg / Process / Gruvindustrin branschkategori Alternativ bransch Gummi-, plast- och mineralprodukter

29 januari 2024
Sista ansökan:
18 juli 2024
Affärsutvecklare

Nu är det dags för Nordic Groups att ta ett större grepp om svenska marknaden och söker därför dig, som företagets nya affärsutvecklare, och vill fortsätta utvecklas med Nordic Group och deras kunder i Sverige, Danmark och Norge. Är du personen som trivs och drivs i kontakten med kunder, har lätt för att skapa nya affärer och ha hela Norden som din arbetsplats? Här erbjuds du en varierande roll med stora möjligheter att utvecklas samt att resa. Företaget Nordic Export Groups Oy (Nordic Groups) erbjuder internationaliseringstjänster samt experthjälp vid försäljning och marknadsföring åt små och medelstora företag inom olika affärsområden och branscher inom teknologisektorn i Norden, framförallt i Sverige, Danmark och Norge. Nordic Groups hjälper finska företag främst med att etablera sig i Sverige, Danmark och Norge. Tyngdpunkten i deras uppdrag ligger på direkta försäljning- och marknadsföringsåtgärder genom att "öppna nya dörrar" för deras uppdragsgivare. Bland företagens större kunder kan nämnas Volvo, ABB, Alfa-Laval, Atlas Copco, Sandvik, SSAB, Boliden, SCA samt byggföretag som Skanska, PEAB och NCC i Sverige. Nordic Groups har också goda kontakter till den svenska massa- och pappersindustrin och till Metso Outotec och Valmets enheter i Sverige. De får många förfrågningar även i nya branscher inom digitalisering, elektrifiering, clean-tech, och inom marina sektorn. Tjänsten Syftet med tjänsten är att hjälpa företag att internationaliseras och starta export eller att utveckla redan existerande export. Typiska arbetsuppgifter och resultat: Nordic Export Group har utfört uppdrag för ett flertal finska företag genom att göra marknads- och konkurrentanalyser, hitta olika typer av samarbetspartner ( t.ex. agenter, distributörer och övrig personal) och bygga upp distributionskanaler för deras produkter. Dessutom skapar Nordic Groups kundrelationer och fått till stånd affärer för många av de företag som de har som klienter. Arbetsuppgifter Som affärsutvecklare arbetar du både med att hjälpa befintliga uppdragsgivare att öka sin försäljning samt att hitta och starta upp nya affärer mot nya kunder i hela Norden. Detta gör du genom att göra marknads- och konkurrentanalyser, hitta olika typer av samarbetspartner (t.ex. agenter, distributörer och övrig personal) och bygga upp distributionskanaler för deras produkter. Du ska skapa kundrelationer och få till affärer för företag som Nordic Groups representerar. Du blir kundansvarig för företagen du blir tilldelad och eftersom du arbetar mot hela Norden, så kräver den hel del resande. Vidare i rollen närvarar du på mässor och följer med återförsäljarna på sambesök till kunderna du skapat. Du äger hela säljprocessen från lead/inkommande lead till avslut. Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper . Minst 5 års erfarenhet av tekniska försäljning av produkter inom B2B . Flytande i svenska och engelska i tal och skrift . Stort tekniskt intresse . Meriterande med kunskaper i tyska . Meriterande med försäljning sedan tidigare inom: metallindustri, kemiindustri, processindustri, gruvindustrin, byggnadsindustri, automation, el- eller energiindustri. Vi tror att du som söker har en förmåga att tänka och resonera strategiskt samt har en god förståelse för affärens långsiktiga betydelse och dess möjliga utfall. Vidare har du förmågan att se helheten ur olika affärsmässiga perspektiv och är mån om att arbeta på projekt tills resultat uppnås. Ditt intresse för andra människor gör att du bygger dina relationer på ett genomtänkt sätt, är en god lyssnare och anstränger dig för att leverera lösningar. Vidare är du van vid att strukturera ditt eget arbete och har förmågan att ta egna beslut, även utan allt underlag, för att komma vidare. Vi söker även personer med lång erfarenhet i seniora befattningar där kunskap om marknaden och tekniken har spelat en betydande roll. Vi arbetar med löpande urval så du är varmt välkommen med din ansökan snarast till [email protected] Om du har frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Joakim Gyllenbögel på mail som ovan eller på +358 40 560 3914. Nyckelord Senior Affärsutvecklare, Export sales, Export, Export Development, Export Experience, international sales person Branschkategori Konsulter Bransch Företagsutveckling / Strategi Alternativ Industri / Tillverkning/Bygg / Process / Gruvindustrin branschkategori Alternativ bransch Gummi-, plast- och mineralprodukter

29 januari 2024
Sista ansökan:
18 juli 2024
Affärsutvecklare

Nu är det dags för Nordic Groups att ta ett större grepp om svenska marknaden och söker därför dig, som företagets nya affärsutvecklare, och vill fortsätta utvecklas med Nordic Group och deras kunder i Sverige, Danmark och Norge. Är du personen som trivs och drivs i kontakten med kunder, har lätt för att skapa nya affärer och ha hela Norden som din arbetsplats? Här erbjuds du en varierande roll med stora möjligheter att utvecklas samt att resa. Företaget Nordic Export Groups Oy (Nordic Groups) erbjuder internationaliseringstjänster samt experthjälp vid försäljning och marknadsföring åt små och medelstora företag inom olika affärsområden och branscher inom teknologisektorn i Norden, framförallt i Sverige, Danmark och Norge. Nordic Groups hjälper finska företag främst med att etablera sig i Sverige, Danmark och Norge. Tyngdpunkten i deras uppdrag ligger på direkta försäljning- och marknadsföringsåtgärder genom att "öppna nya dörrar" för deras uppdragsgivare. Bland företagens större kunder kan nämnas Volvo, ABB, Alfa-Laval, Atlas Copco, Sandvik, SSAB, Boliden, SCA samt byggföretag som Skanska, PEAB och NCC i Sverige. Nordic Groups har också goda kontakter till den svenska massa- och pappersindustrin och till Metso Outotec och Valmets enheter i Sverige. De får många förfrågningar även i nya branscher inom digitalisering, elektrifiering, clean-tech, och inom marina sektorn. Tjänsten Syftet med tjänsten är att hjälpa företag att internationaliseras och starta export eller att utveckla redan existerande export. Typiska arbetsuppgifter och resultat: Nordic Export Group har utfört uppdrag för ett flertal finska företag genom att göra marknads- och konkurrentanalyser, hitta olika typer av samarbetspartner ( t.ex. agenter, distributörer och övrig personal) och bygga upp distributionskanaler för deras produkter. Dessutom skapar Nordic Groups kundrelationer och fått till stånd affärer för många av de företag som de har som klienter. Arbetsuppgifter Som affärsutvecklare arbetar du både med att hjälpa befintliga uppdragsgivare att öka sin försäljning samt att hitta och starta upp nya affärer mot nya kunder i hela Norden. Detta gör du genom att göra marknads- och konkurrentanalyser, hitta olika typer av samarbetspartner (t.ex. agenter, distributörer och övrig personal) och bygga upp distributionskanaler för deras produkter. Du ska skapa kundrelationer och få till affärer för företag som Nordic Groups representerar. Du blir kundansvarig för företagen du blir tilldelad och eftersom du arbetar mot hela Norden, så kräver den hel del resande. Vidare i rollen närvarar du på mässor och följer med återförsäljarna på sambesök till kunderna du skapat. Du äger hela säljprocessen från lead/inkommande lead till avslut. Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper . Minst 5 års erfarenhet av tekniska försäljning av produkter inom B2B . Flytande i svenska och engelska i tal och skrift . Stort tekniskt intresse . Meriterande med kunskaper i tyska . Meriterande med försäljning sedan tidigare inom: metallindustri, kemiindustri, processindustri, gruvindustrin, byggnadsindustri, automation, el- eller energiindustri. Vi tror att du som söker har en förmåga att tänka och resonera strategiskt samt har en god förståelse för affärens långsiktiga betydelse och dess möjliga utfall. Vidare har du förmågan att se helheten ur olika affärsmässiga perspektiv och är mån om att arbeta på projekt tills resultat uppnås. Ditt intresse för andra människor gör att du bygger dina relationer på ett genomtänkt sätt, är en god lyssnare och anstränger dig för att leverera lösningar. Vidare är du van vid att strukturera ditt eget arbete och har förmågan att ta egna beslut, även utan allt underlag, för att komma vidare. Vi söker även personer med lång erfarenhet i seniora befattningar där kunskap om marknaden och tekniken har spelat en betydande roll. Vi arbetar med löpande urval så du är varmt välkommen med din ansökan snarast till [email protected] Om du har frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Joakim Gyllenbögel på mail som ovan eller på +358 40 560 3914. Nyckelord Senior Affärsutvecklare, Export sales, Export, Export Development, Export Experience, international sales person Branschkategori Konsulter Bransch Företagsutveckling / Strategi Alternativ Industri / Tillverkning/Bygg / Process / Gruvindustrin branschkategori Alternativ bransch Gummi-, plast- och mineralprodukter

29 januari 2024
Sista ansökan:
18 juli 2024
Financial Services | Operations

The opportunity We're currently looking for someone to join our Financial Services team, a part of our global sales department. As a colleague of this team, you will have the opportunity to develop and grow with the business. You will be involved in a journey towards a more sustainable future, and support the business when Polestar now continues to grow in our markets. At Polestar, we work in a global context with highly talented individuals who share a passion for changing the world. We believe innovation is a team effort and that just like each component is critical to the performance of our cars each person working at Polestar is as important to the team and its performance. This position is located at our headquarters in Gothenburg, Sweden. We believe in a hybrid model when it comes to remote and onsite work, knowing that both in-person collaboration and individual time to focus are needed. What matters most is that people get the time, and support, to do what needs to be done. And to enjoy doing it, of course. The responsibilities In this role, your main focus will be the ongoing management of inventory funding, retail financing, and retail insurance products and related services with a primary focus on retail finance. Combined with this you will be the key interface and go-to person in between headquarters, market teams, and external financial services partners, including: - Develop, maintain, and improve the overall governance model. - Manage ongoing operations which include process improvement, customer journey refinement, coordination of reporting and pricing activities as well as periodical marketing and campaign actions. - Support markets to achieve their business performance targets (volume growth, penetration levels, renewals, commission income) both for retail finance and insurance by analyzing performance metrics, and developing and executing jointly agreed action plans. The ideal candidate We are looking for you who appreciate learning and development through performing your task and take great own responsibility in delivering results and contributing to the growth. We believe you are flexible and analytical with a problem-solving mindset supplemented by a hands-on attitude. In this role, it´s also important with strong business acumen, structure, and the ability to plan, coordinate, and execute work with several different stakeholders involved. To be a great fit for this position we believe you’ve had similar responsibilities from a company within finance, automotive, insurance, leasing, retail banking, or finance consulting. In addition, you'll need the following qualifications: - About 5-10 years of relevant work-life experience. - Finished University/Higher Vocational Education in a relevant field. - Demonstrated understanding of automotive finance/insurance products and related processes, ideally complemented with a good understanding of the latest e-commerce trends. - Familiarity with business planning techniques and processes. - Prepared for light, ad-hoc traveling within Europe. Polestar is an international company, with various backgrounds represented. English, therefore, is the language of written and spoken communication. And though we have a global presence, we maintain a growth mindset. Change happens often at Polestar. But so does progress. Expect an accelerating, exciting environment. The process If the above matches your ambitions, be sure to apply. Our selection process is ongoing, and the position will remain open until it’s filled. The Polestar journey is an electric one.

12 december 2023
Sista ansökan:
30 maj 2024