Butikschef till Arken Zoo Växjö I11 tillsvidare
Zoo Support Scandinavia AB
Chefer inom handel

Arken Zoo är en rikstäckande kedja inom zoobutiksbranschen som driver franchise och centralägda butiker. Företaget har vuxit snabbt de senaste åren och vi fortsätter att expandera och varumärket Arken Zoo stärks kontinuerligt. I våra butiker har vi ett noga utvalt sortiment till många olika typer av husdjur. Vi älskar djur och våra kärnvärden är kärlek, kunskap och kvalitet. Om anställningen Du erbjuds en tillsvidaretjänst på heltid i ett lönsamt och snabbt växande företag. Tjänsten är förlagd till en Arken Zoos butik i Växjö I11 - Tjänsten är på heltid, 38,25h/vecka. - Anställningsavtal och lön mm. enligt överenskommelse. - Arbetstider, dag, kväll och helg efter schema. - Tillträde 2025-05-19 Arbetsuppgifter Tjänsten innebär bland annat: - Att du ger bästa kundservice varje gång du jobbar och att alltid hjälpa kunden till rätt val av produkt. - Att du är en driven säljare som älskar mötet med kunden. - Butiksskötsel, underhåll, uppackning, påfyllning och försäljning. Butikschefsrollen innebär bland annat: *Aktivt arbetar i butiken tillsammans med din personal *Har personal- och resultatansvar för butiken *Ansvarar för att butiken är attraktiv och säljande *Ansvarar för att våra kunder är nöjda *Utvecklar medarbetarna i deras roller Kvalifikationer: Vi söker dig som har en passion för husdjur, särskilt hund och katt. Du ska vara en utpräglad servicemänniska och ha en viss erfarenhet av butiksarbete och försäljning inom detalj- eller dagligvaruhandeln. Djurvårdsutbildning från gymnasiet, djurparker etc. är en merit men inget krav. *Erfarenhet av ledande befattning från detalj- eller dagligvaruhandel är ett krav då det krävs stora kunskaper i affärsmannaskap, personalledning och butiksdrift. *Ledarskap, erfarenheter av att leda och utveckla säljande personal mot kvalitativa- och kvantitativa mål. *Schemaläggning, erfarenhet av praktiskt schemaläggningsarbete i t ex webbaserat program *Grundläggande IT-kunskaper Så här söker du tjänsten Klicka på "Skicka ansökan", fyll i formuläret och ladda upp dina ansökningshandlingar. Då urvalet sker löpande ser vi gärna att du skickar din ansökan snarast. Observera att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Har du frågor om tjänsten eller ansökningsprocessen, vänligen kontakta regionchef Hanna Grahm på [email protected] Observera att ansökningshandlingar endast kan skickas via "Skicka ansökan"-funktionen. Inskickade ansökningar via e-mail kan ej behandlas. Sista ansökningsdag är 2025-04-06 Välkommen med din ansökan!

10 mars 2025
Sista ansökan:
27 augusti 2025
Butikschef foodora market - Göteborg
Foodora AB
Chefer inom handel

Är du en ansvarstagande person som letar efter en ny utmaning inom ett av Sveriges största bolag inom q-handel? foodora market är foodoras egna matvarubutiker med leverans inom 30 minuter. På foodora market erbjuder vi ett brett sortiment av produkter man kan hitta i en vanlig livsmedelsbutik. Nu letar vi efter en Butikschef till Göteborg som kommer ansvara för såväl daglig drift, personal och resultat. Är du hungrig för att utvecklas inom ledarskap? Skicka in din ansökan redan idag! Vad du kommer att göra: Ansvara för daglig verksamhet vilket inkluderar att lägga beställningar, ta emot leveranser, plocka ordrar och följa upp lagerhållning. Leda och planera det löpande arbetet med personal, bemanning, schemaläggning samt coacha teamet att trivas och prestera så bra som möjligt! Effektivisera arbetssätt och rutiner, se till att regler efterföljs så att butiken hålls i gott skick! Ansvara för det systematiska arbetsmiljöarbetet, leda personalmöten samt hålla i medarbetar- och lönesamtal. Vi letar efter dig som tycker om att ta ägandeskap för din butik och ditt team med stöttning från din närmaste chef. Du är prestigelös och arbetsuppgifterna kan variera, både högt och lågt precis som när du fyller på butikshyllorna! Du har en god samarbetsförmåga - laget före jaget! En ledares ansvar är att skapa de bästa förutsättningarna för sitt team, vilket vi tror att du drivs av! Sist men inte minst så är du flexibel - vi är ett snabbrörligt företag, så vi hoppas att du trivs i en (extremt) snabbt föränderlig miljö! Vår urvalsprocess är löpande och annonsen kan plockas ner innan rekryteringsprocessen är klar, om vi har gått vidare till screening- eller intervjufasen. Vår rekryteringsprocess kommer innehålla följande: Psykometriska tester via Alva Labs - Vi använder vetenskapsbaserad metod. Digital HR-intervju - Låt oss lära känna varandra lite bättre! Case-intervju - Gör din magi och träffa oss ansikte mot ansikte. Referenskontroll - Nästan där! Bakgrundskontroll - Sista steget innan vi blir kollegor. Startdatum: Omgående

5 mars 2025
Sista ansökan:
22 augusti 2025
Butikschef foodora market - Luleå
Foodora AB
Chefer inom handel

Är du en ansvarstagande person som letar efter en ny utmaning inom ett av Sveriges största bolag inom q-handel? foodora market är foodoras egna matvarubutiker med leverans inom 30 minuter. På foodora market erbjuder vi ett brett sortiment av produkter man kan hitta i en vanlig livsmedelsbutik. Nu letar vi efter en Butikschef till Luleå som kommer ansvara för såväl daglig drift, personal och resultat. Är du hungrig för att utvecklas inom ledarskap? Skicka in din ansökan redan idag! Vad du kommer att göra: Ansvara för daglig verksamhet vilket inkluderar att lägga beställningar, ta emot leveranser, plocka ordrar och följa upp lagerhållning. Leda och planera det löpande arbetet med personal, bemanning, schemaläggning samt coacha teamet att trivas och prestera så bra som möjligt! Effektivisera arbetssätt och rutiner, se till att regler efterföljs så att butiken hålls i gott skick! Ansvara för det systematiska arbetsmiljöarbetet, leda personalmöten samt hålla i medarbetar- och lönesamtal. Vi letar efter dig som tycker om att ta ägandeskap för din butik och ditt team med stöttning från din närmaste chef. Du är prestigelös och arbetsuppgifterna kan variera, både högt och lågt precis som när du fyller på butikshyllorna! Du har en god samarbetsförmåga - laget före jaget! En ledares ansvar är att skapa de bästa förutsättningarna för sitt team, vilket vi tror att du drivs av! Sist men inte minst så är du flexibel - vi är ett snabbrörligt företag, så vi hoppas att du trivs i en (extremt) snabbt föränderlig miljö! Vår urvalsprocess är löpande och annonsen kan plockas ner innan rekryteringsprocessen är klar, om vi har gått vidare till screening- eller intervjufasen. Vår rekryteringsprocess kommer innehålla följande: Psykometriska tester via Alva Labs - Vi använder vetenskapsbaserad metod. Digital HR-intervju - Låt oss lära känna varandra lite bättre! Case-intervju - Gör din magi och träffa oss ansikte mot ansikte. Referenskontroll - Nästan där! Bakgrundskontroll - Sista steget innan vi blir kollegor. Startdatum: Omgående

5 mars 2025
Sista ansökan:
22 augusti 2025
Butikschef på KlädRätt, Räddningsmissionen

Nu söker vi dig, som är redo att tillsammans med oss bygga upp den första KlädRätts-verksamheten för Räddningsmissionen! KlädRätt I vår öppnar vi upp den första KlädRätts-butiken, belägen i Rannebergen Centrum, granne med MatRätt och ResursRätt. Vi vill möta flera stora samhällsutmaningar: ekonomisk utsatthet, klädöverskott samt arbetslöshet och utanförskap. Vår ambition är att vara en del av en större omställning mot en cirkulär ekonomi. Vårt mål är att minska avfall och maximera resursutnyttjande. Genom att erbjuda kläder till ekonomiskt utsatta grupper möter vi verkliga behov och säkerställer tillgången till funktionella plagg. Vi strävar efter att skapa en inkluderande miljö där både kunder och medarbetare känner sig välkomna. KlädRätt bygger precis som MatRätt på ett koncept där våra medlemmar är konsumenter som väljer och betalar för sina varor. Att öka tillgången till kläder syftar primärt till att minska exkludering, säkerställa att barn som växer upp i ekonomiskt utsatta hushåll har tillgång till funktionella kläder som möjliggör deltagande i aktiviteter både på fritiden och under skoltid. Mer information hittar du här: KlädRätt och Socialt företagande Butikschef på KlädRätt Som butikschef på KlädRätt kombinerar du affärsmässighet med ett starkt socialt ansvar. Du är ansvarig för att självständigt utveckla och leda butikens verksamhet med stöd av verksamhetsutvecklare och områdeschef. Du arbetar målmedvetet med att skapa de förutsättningar som verksamheten behöver, tex rutiner och arbetssätt, så att du och ditt team av medarbetare, arbetstränande och volontärer skall ha en hög trivsel och god arbetsmiljö. Din insats är avgörande för att bygga, utveckla och driva KlädRätt till en fungerande verksamhet som säkrar social och ekonomisk hållbarhet. Arbetsuppgifter I rollen som butikschef ingår en rad varierande uppgifter med följande ansvarsområden: • Ekonomisk hållbarhet och drift av butiken • Ansvara för butikens budget, intäkter och kostnadskontroll. • Skapa effektiva processer för varuflöde, lagerhantering och butiksorganisation. • Social påverkan och inkludering • Rekrytera och stödja personer i arbetsintegrerande insatser, inklusive praktikanter och medarbetare i behov av extra stöd. • Utveckla en välorganiserad butiksmiljö. • Samverka med idéburna organisationer, företag och myndigheter för att stärka butikens sociala arbete. • Personal- och ledningsuppgifter • Rekrytering och introduktion samt leda, coacha och utveckla teamet. • Främja en positiv arbetskultur präglad av samarbete, respekt och mångfald. • Strategiska arbetsuppgifter • Delta i långsiktig planering, budgetering och utveckling av butikens koncept • Försäljning och marknadsföring • Arbeta med kampanjer, kundrelationer och sociala medier för att öka butikens synlighet och stärka vårt varumärke. Kvalifikationer Vi söker dig som har: • Utbildning inom social hållbarhet/cirkulär ekonomi eller liknande utbildning. • Minst 2 års arbetserfarenhet som butikschefs eller liknande. • Erfarenhet inom socialt företagande eller arbete inom idèburen sektor. • Arbetsfarenhet av försäljningsstrategier, kundfokus och att skapa en attraktiv kundupplevelse. • Kunskap om rekrytering och att leda och utveckla personal. • God kommunikationsförmåga, konflikthantering samt förmåga att bygga en positiv och inkluderande arbetskultur. • Ett starkt intresse för att arbeta med våra målgrupper och ett mer jämlikt och inkluderande samhälle. Meriterande om du har: • Arbetserfarenhet inom textilbranschen. • Erfarenhet av marknadsföring och eller insamling. För att trivas hos oss ser vi att du som söker tror på att möten i ögonhöjd är viktigt och att varje människa har rätt till ett värdigt liv. Du är en naturlig ledare med god samarbetsförmåga. Du lyssnar aktivt, kommunicerar tydligt och löser konflikter på ett konstruktivt sätt, vilket gör att du snabbt skapar förtroende och goda relationer med kollegor och kunder. Du är serviceinriktad, lugn, uppmärksam och tillmötesgående. Du har ett genuint intresse av att hjälpa andra och levererar alltid lösningar med gott humör. Du planerar och organiserar verksamheten på ett strukturerat sätt. Med en tydlig helhetssyn har du alltid fokus på verksamhetens bästa och långsiktiga framgång i varje beslut du tar. Vi tar stor hänsyn till personliga egenskaper och är öppna för alla oavsett kön, ålder, sexuell läggning, könsöverskridande identitet eller uttryck, etnicitet, funktionsnedsättning eller trosuppfattning. Det som förenar oss är viljan att arbeta utifrån organisationens värdegrund. Anställningsvillkor • Befattning: Butikschef • Verksamhet: KlädRätt • Geografisk placering: Rannebergen • Rapporterar till: Områdeschef för Socialt Företagande • Anställningsform: Tillsvidare med 6 månaders provanställning • Omfattning: 100 % • Arbetstid: Dagtid vardagar • Tillträde: 1 maj eller enligt överenskommelse • Kollektivavtal: Vi tillämpar Fremia och Kommunals kollektivavtal “Hälsa, vård och övrig omsorg”. • Rekrytering: Vi tar referenser samt begär utdrag ur belastningsregistret. Räddningsmissionen erbjuder Vi vill att våra medarbetare ska må bra! Du kommer till en varm prestigelös arbetsplats med kompetenta kollegor där värdegrunden är central och genomsyrar både arbetsmiljön och bemötandet mot de vi är till för. Förutom att du får ett jobb med en större mening erbjuds du som anställd bland annat friskvårdsbidrag och psykosocialt personalstöd via telefon. Varmt välkommen med din ansökan! Ida-Lina Frisell Aasland [email protected] raddningsmissionen.se

26 februari 2025
Sista ansökan:
15 augusti 2025
Copy of Dollarstore Svenstavik söker butikschef!

Om oss: Dollarstore är en av Sveriges ledande lågprisaktörer och strävar ständigt efter att erbjuda våra kunder glädje, gemenskap och fantastiska priser. Med över 130 butiker i både Sverige och Danmark och över 2000 engagerade medarbetare fortsätter vi att växa och utvecklas. Sedan augusti 2023 är vi en del av finska Tokmanni Group och tillsammans är vi en av de ledande lågprisaktörerna i Norden. Om rollen: I rollen som butikschef ansvarar du för butikens försäljning, drift och skötsel. Du är den drivande kraften bakom att skapa en utvecklande miljö för dina medarbetare och säkerställer att varje dag på jobbet är meningsfull och produktiv. Dina huvudsakliga ansvarsområden inkluderar: Försäljnings- och resultatansvar: Du är ansvarig för att uppnå och överträffa försäljningsmål samt säkerställa en lönsam verksamhet. Personalansvar: Du vägleder, coachar och motiverar dina medarbetare för att maximera deras potential och bidra till teamets framgång. Budgetarbete: Du arbetar aktivt med att upprätthålla och följa upp budgetar samt vidtar åtgärder för att säkerställa lönsamhet och effektivitet. Ledarskapsfrågor: Du är en naturlig ledare som trivs med att bygga och utveckla ett starkt och engagerat team. Kundservice i världsklass: Du säkerställer att varje kund får en exceptionell serviceupplevelse och att deras behov och förväntningar överträffas. Dina kompetenser: För att trivas och lyckas som butikschef hos Dollarstore är vi på jakt efter personer med följande kompetenser: Erfarenhet inom detaljhandeln: Du har gedigen erfarenhet av att arbeta inom retailbranschen och förstår dess unika utmaningar och möjligheter. Ledarskap och motivation: Du är en inspirerande ledare som älskar att bygga en positiv anda och peppa dina kollegor till att göra det bästa av varje arbetsdag. Resultatorientering: Du är driven av att uppnå och överträffa försäljningsmål och har förmågan att arbeta strategiskt för att maximera resultatet. Kundfokus: Du har en stark kundorientering och strävar alltid efter att leverera enastående kundservice. Flexibilitet: Du är beredd att arbeta på kvällar och helger och trivs med en dynamisk och omväxlande arbetsmiljö. Varför Dollarstore: Som en del av Dollarstores team får du möjlighet att arbeta i en spännande och dynamisk arbetsmiljö där du dagligen får möjlighet att påverka och bidra till vår fortsatta framgång. Vi erbjuder också möjligheter till personlig och professionell utveckling samt förmåner och belöningar för ditt engagemang och din prestation. Är detta rätt utmaning för dig? Urvalet sker löpande, skicka därför din ansökan redan idag. Vi värdesätter mångfald och välkomnar alla sökande. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde snarast eller enligt ök. Du bli anställd direkt av Dollarstore som i denna rekrytering samarbetar med Storesupport. Välkommen till DollarStore och en rolig resa! Om oss: Dollarstore är en av Sveriges ledande lågprisaktörer och strävar ständigt efter att erbjuda våra kunder glädje, gemenskap och fantastiska priser. Med över 130 butiker i både Sverige och Danmark och över 2000 engagerade medarbetare fortsätter vi att växa och utvecklas. Sedan augusti 2023 är vi en del av finska Tokmanni Group och tillsammans är vi en av de ledande lågprisaktörerna i Norden.

20 februari 2025
Sista ansökan:
9 augusti 2025
Dollarstore Svenstavik söker butikschef!

Om oss: Dollarstore är en av Sveriges ledande lågprisaktörer och strävar ständigt efter att erbjuda våra kunder glädje, gemenskap och fantastiska priser. Med över 130 butiker i både Sverige och Danmark och över 2000 engagerade medarbetare fortsätter vi att växa och utvecklas. Sedan augusti 2023 är vi en del av finska Tokmanni Group och tillsammans är vi en av de ledande lågprisaktörerna i Norden. Om rollen: I rollen som butikschef ansvarar du för butikens försäljning, drift och skötsel. Du är den drivande kraften bakom att skapa en utvecklande miljö för dina medarbetare och säkerställer att varje dag på jobbet är meningsfull och produktiv. Dina huvudsakliga ansvarsområden inkluderar: Försäljnings- och resultatansvar: Du är ansvarig för att uppnå och överträffa försäljningsmål samt säkerställa en lönsam verksamhet. Personalansvar: Du vägleder, coachar och motiverar dina medarbetare för att maximera deras potential och bidra till teamets framgång. Budgetarbete: Du arbetar aktivt med att upprätthålla och följa upp budgetar samt vidtar åtgärder för att säkerställa lönsamhet och effektivitet. Ledarskapsfrågor: Du är en naturlig ledare som trivs med att bygga och utveckla ett starkt och engagerat team. Kundservice i världsklass: Du säkerställer att varje kund får en exceptionell serviceupplevelse och att deras behov och förväntningar överträffas. Dina kompetenser: För att trivas och lyckas som butikschef hos Dollarstore är vi på jakt efter personer med följande kompetenser: Erfarenhet inom detaljhandeln: Du har gedigen erfarenhet av att arbeta inom retailbranschen och förstår dess unika utmaningar och möjligheter. Ledarskap och motivation: Du är en inspirerande ledare som älskar att bygga en positiv anda och peppa dina kollegor till att göra det bästa av varje arbetsdag. Resultatorientering: Du är driven av att uppnå och överträffa försäljningsmål och har förmågan att arbeta strategiskt för att maximera resultatet. Kundfokus: Du har en stark kundorientering och strävar alltid efter att leverera enastående kundservice. Flexibilitet: Du är beredd att arbeta på kvällar och helger och trivs med en dynamisk och omväxlande arbetsmiljö. Varför Dollarstore: Som en del av Dollarstores team får du möjlighet att arbeta i en spännande och dynamisk arbetsmiljö där du dagligen får möjlighet att påverka och bidra till vår fortsatta framgång. Vi erbjuder också möjligheter till personlig och professionell utveckling samt förmåner och belöningar för ditt engagemang och din prestation. Är detta rätt utmaning för dig? Urvalet sker löpande, skicka därför din ansökan redan idag. Vi värdesätter mångfald och välkomnar alla sökande. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde snarast eller enligt ök. Du bli anställd direkt av Dollarstore som i denna rekrytering samarbetar med Storesupport. Välkommen till DollarStore och en rolig resa! Om oss: Dollarstore är en av Sveriges ledande lågprisaktörer och strävar ständigt efter att erbjuda våra kunder glädje, gemenskap och fantastiska priser. Med över 130 butiker i både Sverige och Danmark och över 2000 engagerade medarbetare fortsätter vi att växa och utvecklas. Sedan augusti 2023 är vi en del av finska Tokmanni Group och tillsammans är vi en av de ledande lågprisaktörerna i Norden.

19 februari 2025
Sista ansökan:
8 augusti 2025
Butikschef foodora market - Stockholm
Foodora AB
Chefer inom handel

Är du en ansvarstagande person som letar efter en ny utmaning inom ett av Sveriges största bolag inom q-handel? foodora market är foodoras egna matvarubutiker med leverans inom 30 minuter. På foodora market erbjuder vi ett brett sortiment av produkter man kan hitta i en vanlig livsmedelsbutik. Nu letar vi efter en Butikschef till Stockholm som kommer ansvara för såväl daglig drift, personal och resultat. Är du hungrig för att utvecklas inom ledarskap? Skicka in din ansökan redan idag! Vad du kommer att göra: Ansvara för daglig verksamhet vilket inkluderar att lägga beställningar, ta emot leveranser, plocka ordrar och följa upp lagerhållning. Leda och planera det löpande arbetet med personal, bemanning, schemaläggning samt coacha teamet att trivas och prestera så bra som möjligt! Effektivisera arbetssätt och rutiner, se till att regler efterföljs så att butiken hålls i gott skick! Ansvara för det systematiska arbetsmiljöarbetet, leda personalmöten samt hålla i medarbetar- och lönesamtal. Vi letar efter dig som tycker om att ta ägandeskap för din butik och ditt team med stöttning från din närmaste chef. Du är prestigelös och arbetsuppgifterna kan variera, både högt och lågt precis som när du fyller på butikshyllorna! Du har en god samarbetsförmåga - laget före jaget! En ledares ansvar är att skapa de bästa förutsättningarna för sitt team, vilket vi tror att du drivs av! Sist men inte minst så är du flexibel - vi är ett snabbrörligt företag, så vi hoppas att du trivs i en (extremt) snabbt föränderlig miljö! Vår urvalsprocess är löpande och annonsen kan plockas ner innan rekryteringsprocessen är klar, om vi har gått vidare till screening- eller intervjufasen. Vår rekryteringsprocess kommer innehålla följande: Psykometriska tester via Alva Labs - Vi använder vetenskapsbaserad metod. Digital HR-intervju - Låt oss lära känna varandra lite bättre! Case-intervju - Gör din magi och träffa oss ansikte mot ansikte. Referenskontroll - Nästan där! Bakgrundskontroll - Sista steget innan vi blir kollegor. Startdatum: Omgående

17 februari 2025
Sista ansökan:
6 augusti 2025
Butikschef foodora market - Borås
Foodora AB
Chefer inom handel

Är du en ansvarstagande person som letar efter en ny utmaning inom ett av Sveriges största bolag inom q-handel? foodora market är foodoras egna matvarubutiker med leverans inom 30 minuter. På foodora market erbjuder vi ett brett sortiment av produkter man kan hitta i en vanlig livsmedelsbutik. Nu letar vi efter en Butikschef till Borås som kommer ansvara för såväl daglig drift, personal och resultat. Är du hungrig för att utvecklas inom ledarskap? Skicka in din ansökan redan idag! Vad du kommer att göra: Ansvara för daglig verksamhet vilket inkluderar att lägga beställningar, ta emot leveranser, plocka ordrar och följa upp lagerhållning. Leda och planera det löpande arbetet med personal, bemanning, schemaläggning samt coacha teamet att trivas och prestera så bra som möjligt! Effektivisera arbetssätt och rutiner, se till att regler efterföljs så att butiken hålls i gott skick! Ansvara för det systematiska arbetsmiljöarbetet, leda personalmöten samt hålla i medarbetar- och lönesamtal. Vi letar efter dig som tycker om att ta ägandeskap för din butik och ditt team med stöttning från din närmaste chef. Du är prestigelös och arbetsuppgifterna kan variera, både högt och lågt precis som när du fyller på butikshyllorna! Du har en god samarbetsförmåga - laget före jaget! En ledares ansvar är att skapa de bästa förutsättningarna för sitt team, vilket vi tror att du drivs av! Sist men inte minst så är du flexibel - vi är ett snabbrörligt företag, så vi hoppas att du trivs i en (extremt) snabbt föränderlig miljö! Vår urvalsprocess är löpande och annonsen kan plockas ner innan rekryteringsprocessen är klar, om vi har gått vidare till screening- eller intervjufasen. Vår rekryteringsprocess kommer innehålla följande: Psykometriska tester via Alva Labs - Vi använder vetenskapsbaserad metod. Digital HR-intervju - Låt oss lära känna varandra lite bättre! Case-intervju - Gör din magi och träffa oss ansikte mot ansikte. Referenskontroll - Nästan där! Bakgrundskontroll - Sista steget innan vi blir kollegor. Startdatum: Omgående

17 februari 2025
Sista ansökan:
6 augusti 2025
Blomsterlandet söker Butikschef till nya butiken som öppnar i Motala!

Nyöppningen ska ske under festliga former till våren, preliminärt redan i början av april. Om tjänsten Som butikschef är du övergripande totalansvarig för butikens verksamhet, med målet att skapa och driva en välmående och lönsam butik där försäljning, kundbemötande och kundens serviceupplevelse alltid står i främsta rummet. Med utgångspunkt i företagets vision, mission, värderingar och strategier, leder butikschefen arbetet genom en långsiktig planering av butikens organisation och arbetssätt. Arbetsuppgifter Organisera, prioritera och fördela det dagliga arbetet i butiken efter affärsmässigt behov. Tillsammans med regionchef ta fram budget för butiken. Säkerställa målkort för varje medarbetare och genomföra målkortsuppföljning. Säkerställa arbete och åtgärder enligt uppsatta mål. Stötta butikens medarbetare i deras arbete för ett välfungerande dagligt varuflöde. Ansvara för allt ifrån försäljningsplanering samt beställning av varor till att vara väl insatt i butikens systematiska arbetsmiljöarbete. Kunna genomföra schemaläggning och personalbemanning för att garantera bästa tänkbara kundupplevelse. Alltid arbeta utifrån Blomsterlandets värderingar och på så vis vara en god förebild och ledare för medarbetarna i butiken. Vem är du? Vi söker dig som har tidigare erfarenhet från butikschefs rollen eller liknande ansvar från butik och besitter ett intresse för trädgårdsarbete, gröna växter samt blommor. Du är positiv, lyhörd, lösningsorienterad och engagerad. Du trivs med att leda andra människor och är tydlig kring vilka förväntningar som finns medarbetarna. Som person känner du stolthet i ditt arbete och förstår vilken skillnad dina insatser gör. Vidare är du organiserad, har lätt för att se vad som behöver göras samt strukturerar och prioriterar därefter. Du bör vara bekväm med att skifta kontinuerligt från administrativa arbetsuppgifter, till att bistå med alla tänkbart förekommande arbetsuppgifter i en butik. Tillsammans med butiksteamet arbetar du dagligen med att skapa och erbjuda en fantastisk kundupplevelse. Detta genom att inspirera, tipsa och komma med råd för att sprida växt-glädjen till både kunder och kollegor. Krav Erfarenhet från butik som butikschef eller liknande ansvar Tidigare haft fullt ekonomisk ansvar Meriterande Tidigare haft rollen som butikschef Ett intresse för växter, blommor och odling Van vid både administrativt och fysiskt arbete Heltid tillsvidareanställning med start så snart vi hittat rätt kandidat.Du blir anställd av Blomsterlandet, provanställning tillämpas. Har du några frågor kring tjänsten eller rekryteringsprocessen? Då är du varmt välkommen att höra av dig till oss! Varmt välkommen med din ansökan!Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas eftersom så skicka därför in din ansökan redan idag.I denna rekrytering samarbetar vi med Storesupport och Jakob Hemvik som är ansvarig rekryterare. Om företaget Blomsterlandet är en svensk butikskedja inom trädgårdsbranschen med 63 butiker från Malmö i söder till Luleå i norr. Blomsterlandet har ett brett sortiment av såväl växter och tillbehör för hem och trädgård som buketter, arrangemang och accessoarer till både vardag och fest. Dessutom har man e-handel som är öppen dygnet runt.Bolaget ägs av Stena Adactum, ett företag i Stena-koncernen, och har sitt huvudkontor i Mölnlycke utanför Göteborg.

17 januari 2025
Sista ansökan:
6 juli 2025
Butikschef Strömstad Nordby
Gina Tricot AB
Chefer inom handel

ARBETA PÅ GINA TRICOT Nu söker vi en erfaren och passionerad person för rollen som butikschef på Gina Tricot. Om du brinner för försäljning, har en stark ledarskapsförmåga och älskar att arbeta i modebranschen så kan du vara den perfekta kandidaten för oss! OM ROLLEN Som butikschef tar du ägarskap över butiken och ansvarar för dess resultat. För att du ska kunna fortsätta utveckla dina ledaregenskaper ger vi dig stöd i din ledarroll samt tillgång till våra utbildningar i Gina Tricot Smile Academy. Här är det viktigt för oss att du själv tar initiativ för att växa i din roll. VEM ÄR DU? Vi söker dig som är positiv, social och driven. Du strävar alltid efter att vara i toppklass och är en sann teamplayer som inte bara står bredvid utan är aktivt engagerad ute på golvet med ditt team. Att visa vägen genom eget exempel är en självklarhet för dig när du motiverar ditt team för att skapa meningsfulla upplevelser för våra kunder. Dessutom är du flexibel och kan anpassa dig till olika arbetstider, inklusive kvällar, helger och intensiva perioder som julen. Kvalifikationer: Flera års erfarenhet från service och försäljning Erfarenhet av att coacha och utveckla ett säljteam mot utmanande mål Stort intresse för försäljning och nyckeltal En passion för mode och trender Ett öga för det visuella Flexibel gällande arbetstider VAD ERBJUDER VI? När du börjar din karriär hos oss välkomnas du till ett team med fantastiska kollegor. I Gina Tricot Smile Academy får du inte bara kunskap om företaget och försäljningsteknik – du blir också en del av ett stort community och får möjlighet att knyta kontakter med andra likasinnade. Vi erbjuder en inspirerande arbetsplats där gemenskapen är stark och där du verkligen får känna dig som en del av laget. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid (xxh/v). Vi tillämpar provanställning. Är du rätt person för utmaningen? Intervjuer och tillsättning sker löpande.

14 januari 2025
Sista ansökan:
3 juli 2025