Butikschef Jysk Kiruna

VAD VI ERBJUDER DIG Du får chansen att bli en del av ett företag som vill vara kandidaternas förstahandsval när de väljer arbetsgivare. Vi är dynamiska och hos oss blir din röst hörd, du blir involverad och din utveckling är viktig. Dessutom får du som JYSK-ambassadör följande: - Möjligheter till utveckling genom utmärkt utbildning och mentorskap. Lär dig mer om oss här (https://jobb.jysk.se/se/utvecklas-i-retail). - Individuell bonus på upp till fyra månadslöner - Del av konkurrenskraftig säljbonus på 6% av omsättningsökning i butik - Förmåner, t.ex. friskvårdsbidrag, årlig JYSK-gala och andra sociala aktiviteter - 30 dagars semester - Avtalspension - ‎20% rabatt hos JYSK och företag inom Lars Larsen Group - Interna tävlingar mellan butiker med attraktiva priser ‎ - Flexibelt arbetsschema ‎ - Stöd i jobbet med moderna system och de senaste tekniska verktygen VAD DITT NÄSTA JOBB KOMMER INNEBÄRA - Tillsammans med Ställföreträdande Butikschef ansvarar du för din JYSK-butik - I linje med våra JYSK Ledarskapsvärderingar är du ansvarig för att se till att din butik är 100% redo för att sälja och möta kunder genom att kommunicera, leda och coacha ditt team fysiskt på butiksgolvet - Du agerar på nyckeltal och bestämmer vad som behöver göras för att uppnå målen samt motiverar ditt team att göra det - Följa och utföra butikskoncept och butiksrutiner - Rekrytera och introducera nya kollegor samt utveckla de nuvarande i ditt team - Du trivs med fysiskt arbete och föregår med gott exempel genom att sälja och utföra rutinuppgifter i butiken Möt en av våra butikschefer och lär dig om jobbet här (https://jobb.jysk.se/se/butikschef). VAD DU SKA BIDRA MED - Erfarenhet av att leda, motivera och utveckla medarbetare, gärna från detaljhandeln eller servicebranschen - Vara inspirerande och kommunikativ för att skapa ett positivt arbetsklimat - Engagemang för att ta ägandeskap över din egen butik och dess resultat - Veta hur du får saker gjorda: Du håller huvudet kallt och visar vägen, även i stressiga situationer ‎ - Du strävar alltid efter att förbättra dina resultat och återhämtar dig snabbt efter ett bakslag ‎ - Du tycker om att vara ledig en dag mitt i veckan, så att du kan vara redo för kunderna och ditt team på arbetet under helgen REKRYTERINGSPROCESSEN Vi behandlar ansökningar löpande och slutför rekryteringen när vi har hittat rätt kandidat. ‎ Vi genomför alltid intervjuer - för utvalda tjänster kan du förvänta dig att genomföra tester och/eller en videointervju, där vi ser fram emot att höra varför du passar bra för jobbet. Du blir anställd direkt av JYSK som i denna rekrytering samarbetar med Storesupport. OM OSS Vi tror på att våra anställda är nyckeln till vår framgång, från en butik 1979 till mer än 3 000 butiker över hela världen idag. Det är därför vi strävar efter att erbjuda utveckling och möjligheter att växa inom JYSK, och vi är även stolta över att belöna engagemang och en bra insats bland våra medarbetare. Våra tre grundläggande JYSK-värderingar - Köpman, ‎Kollega och Kåranda - beskriver det beteende och den attityd som vi kan förvänta oss av varandra. Vi litar på varandra och vi tror på delegering och frihet under ansvar.På JYSK vill vi inkludera alla oavsett ålder, könsidentitet, sexuell läggning, etnicitet och erfarenhet. Tillsammans jobbar vi hårt för att säkra vår inkluderande kultur, som uppmuntrar, stödjer och hyllar våra medarbetares olika röster. Vi tror att en stor blandning av kompetenser, talanger och unika personligheter gör oss till ett starkare team.

1 mars 2024
Sista ansökan:
25 maj 2024
Butiksansvarig Hjertmans

Vi söker Butiksansvarig till vår butik i NORRKÖPING Vi söker dig som brinner för försäljning, service och som har god förmåga att leda andra. Du kommer ha ett övergripande drift-och personalansvar över din personal på plats samt arbeta operativt och hjälpa till med den dagliga verksamheten. Om Jobbet Dina främsta arbetsuppgifter innefattar ledning, bemanningsplanering, försäljning, kassahantering och uppföljning av kundnöjdhet. Parallellt med detta ska du leda och coacha dina medarbetare till att uppnå gemensamma uppsatta mål i verksamheten. En del av ditt personalansvar innefattar även rekrytering av ny personal, såväl heltids- som deltidstjänster. Tillsammans med medarbetarna fokuserar ni på att ge kunderna bästa möjliga service, hitta de bästa lösningarna och vägleda dem till rätt val. Vi anställer engagerade, arbetsvilliga, positiva och båtintresserade personer som vill göra sitt bästa varje dag på jobbet. Hjertmans använder affärssystemet Pyramid, har du erfarenhet av det är det ett plus. Tunga lyft kan förekomma vid hantering av varor i butiken och på lagret. God kunskap hos medarbetare, servicekänsla och omtanke, samt hög kvalitet på vårt sortiment är viktiga grundstenar för att lösa uppgiften. Personliga egenskaper Du kommer jobba ihop med ett team som brinner för båtliv/fritid, service och försäljning. Vi ser därför vikten av att du är duktig på kundbemötande, strukturerad och resultatinriktad. Då dina arbetsuppgifter innefattar personalansvar ser vi gärna att du är en god lagspelare och har vana att leda och lyfta andra. Vidare är du noggrann, flexibel och ansvarstagande. Tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter är ett krav. Båtkunskap är meriterande. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Tillträde omgående eller enligt överenskommelse. Intervjuer sker löpande. Det innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningsperioden har löpt ut. Du blir anställd direkt av Hjertmans som i denna rekrytering samarbetar med Storesupport. Hjertmans har under snart ett halvt sekel inspirerat till ett enklare båtliv. Vår mission handlar om att vi gör det enkelt för våra kunder att älska båtlivet. Vi är en del av en större koncern som de senaste åren har utvecklats från att vara en liten lokal båttillbehörskedja till att bli en storspelare i Europa. Omsättningen har ökat från 140 miljoner till runt 750 miljoner.

29 februari 2024
Sista ansökan:
17 augusti 2024
Stationschef till Preem Ålem

Vill du följa med på en bättre resa tillsammans med dina kollegor? Om så är fallet så kan vi erbjuda dig en plats i bilen på väg mot en bättre resa. På våra cirka 100 bemannade stationer så är ingen dag den andra lik och du kommer att ha ett otroligt varierande arbete, likväl som lika stor variation i människor som besöker nån av våra stationer. Lite kort om Preem Preem är Sveriges största drivmedelsbolag. Vår vision är att leda omvandlingen mot ett hållbart samhälle. Preems två raffinaderier som är belägna i Göteborg och Lysekil räknas till de mest moderna och miljöanpassade i Europa med en raffineringskapacitet på över 18 miljoner kubikmeter råolja per år. Läs allt om detta på preem.se Vi har också ett rikstäckande servicenät med 570 drivmedelsstationer för privat- och yrkestrafik. Det är till ett av dessa drivmedelsstationer som vi nu söker en Stationschef! Om rollen som Stationschef Är du en driven och engagerad blivande Stationschef på Preem? Vi söker dig som vill vara med och utveckla en självklar och trivsam mötesplats på vår station i Ålem. Vi söker dig som vill ta en anställning hos oss med chans att senare ta steget att bli franchisetagare och bli din egen chef. Som Stationschef på Preem får du fullt ansvar för lönsamhet, försäljning och att du driver din station som om det vore din egen samtidigt som du får möjligheten att representera ett välkänt och starkt varumärke i branschen. Du följer Preems butikskoncept och får stöttning av Preem för verksamhetsstyrning, HR, marknadsföring, administration, sortiment, kategoristyrning, butiksmiljö och utbildning. Som stationschef är du ansvarig för personal, rekrytering, inköp och myndighetskrav för butiksverksamheten. Du driver försäljning och aktiviteter kopplade till kampanjer, budget samt resultat och service. Förutom att du kan ta hjälp av medarbetare på Preem finns det även ett etablerat nätverk av franchisetagare och stationschefer inom Preem som delar erfarenheter med. Du blir en viktig del av Preems varumärke För oss är det viktigt att du delar våra värderingar, ansvarstagande, nyskapande och inkluderande eftersom de ligger till grund för allt vi gör. Som stationschef är du Preems ansikte utåt. Du är en viktig ambassadör för vårt varumärke och ser vikten i att skapa starka kundrelationer! Vad ser vi att du behöver för att lyckas? Vi söker dig som har erfarenhet av ledarskap, sälj och service. Du har förmågan att kunna utveckla dina medarbetare och butiken. Har du erfarenhet av att driva eget företag är detta starkt meriterande. Du har minst gymnasial utbildning. Du behöver vara ekonomiskt sinnad och kunna ta ansvar för stationens omsättning och resultat. Vi lägger stort vikt på dina personliga egenskaper. Är det här du? Som Stationschef hos oss är du driven, prestigelös och deltar i det dagliga arbetet, är inte rädd för ”att kavla upp armarna”. Du har förmågan att skapa en god arbetsmiljö och får dina medarbetare att trivas på arbetet vilket kommer återspeglas i en trivsam och lönsam station. Vidare är det viktigt att ha ordning och struktur då det är många frågor att hantera som myndighetstillstånd, budget, schemaläggning etc. En drivmedelsstation för alla På Preem är mångfald och inkludering en av våra viktigaste frågor. Varje person bidrar genom sin unika bakgrund, kompetens, personlighet och erfarenhet till att vi ständigt ska kunna bli bättre. Vi på Preem ser mångfalden som en förutsättning för att vi hela tiden ska utveckla det vi gör och vara en ledande aktör i omställningen till ett hållbart samhälle. Vi lägger ett stort värde i våra olikheter där vi som bolag kan spegla samhället och våra besökare på station. Anställningsvillkor Lön: Enligt överenskommelse Anställningsform: Tillsvidare med inledande 6 månaders provanställning Sysselsättningsgrad: 100% Startdatum: Enligt överenskommelse Arbetstider: Vardagar, men helg- och kvällsarbete kan förekomma Ta reda på mer! Om du är nyfiken på Preem som bolag så kan läsa mer på Preem.se. Om du har ytterligare funderingar om rollen så kan du nå ut till Distriktchef Frida Svensson här nedan; Mail: [email protected] Urval och Intervjuer kommer att ske löpande så dröj inte med din ansökan. Vi ser fram emot din ansökan!

27 februari 2024
Sista ansökan:
15 augusti 2024
Kjell & Company söker butikschef till Motala!

Välkommen att vara med på en fantastisk utvecklingsresa inom retail, Kjell & Company och inte minst, rollen som butikschef! Ur kunders ögon innehar vi förstaplatsen i branschen när det kommer till mest kunnig och mest flexibel personal. Vi är dessutom den affärskedja som bedöms ge snabbast service enligt kunders tycke - detta tror vi helt och hållet beror på våra medarbetares förmåga att lösa kundens problem på bästa vis!   Inom retail och inte minst på Kjell & Company går utvecklingen i rask takt och vi utvecklar ständigt nya vägar för att möta våra kunders nya behov, alltid med Service i världsklass som given målsättning. Just nu är vi i full transformation från butiker till Service Points. I en Service Point vi främst våra kunder i fysisk form, men kundmötena sker även digitalt genom olika kanaler - alltid med kundens behov i fokus. Chef eller ledare? - vi söker dig som ser skillnaden mellan ordens innebörd och som inser att båda delarna behövs för att skapa en välfungerande enhet och ett team som utvecklas. Vi kräver ingen tidigare erfarenhet från chefsrollen men du behöver vara en person som under en längre tid funderat på rollen som ledare, så pass att du har en tydlig bild över vad du kommer att stå för som chef och ledare. Kanske är du just nu din arbetsplats bästa medarbetare och redo att ta nästa kliv? Du har mest troligt ett stort intresse för ledarskap, älskar försäljning och genom ditt team vill skapa framgång, samtidigt som du brinner för att ge service i världsklass varje dag.   Vi söker dig som:   Är ödmjuk, socialt kompetent, driftig och energifylld.  Älskar att sälja och att ta stort ansvar för både din egen och andras prestationer. .  Kan förmedla mål, samt att på ett coachande sätt driva gruppen mot dessa.  Har intresse och kunskap kring produkterna vi säljer.  Är resultat-och-målfokuserad.  Är stabil, mogen och beslutsam i ditt agerande.  Vi ser gärna att du har:  - Erfarenhet av ledarskap i någon form, gärna från detaljhandeln.  - Erfarenhet av försäljning till slutkonsument.  Vad erbjuder vi dig?  I rollen som butikschef driver du, tillsammans med dina säljare, din butik som din egen. Du har ett gediget stöd ifrån Huvudkontoret som gör att du får bästa förutsättningar att fokusera på det operativa ledarskapet och utvecklingen av ditt team.  Vi värdesätter ett nära ledarskap genom hög butiksnärvaro och i rollen kommer du ha ett tätt nära samarbete med din regionchef som både stöttar, utvecklar och agerar bollplank. Exempel på arbetsuppgifter och ansvar som butikschef:  - Skapa ett effektivt och välfungerande team i din butik.  - Förvalta och utveckla den höga nivån av kundnöjdhet som vi verkar för.  - Arbeta för en välskött butik och ett välorganiserat lager  Första året ges du en gedigen introduktion till rollen - allt för att ge dig bästa möjliga förutsättningar som butikschef hos oss!  Vill du veta mer om hur är det att jobba på Kjell & Company? 👇 Övrigt   - Tjänsten kommer att tillsättas omgående.  - Rekrytering sker löpande så tveka inte att skicka in din ansökan redan idag!  - Vi kan komma att göra en bakgrundskontroll vid en eventuell anställning, detta gäller alla tjänster på Kjell & Co. Utöver Handels kollektivavtal erbjuder vi även bonussystem, friskvårdsbidrag och vassa internutbildningar.  Vi ser fram emot att läsa din ansökan!  Eleonora, People and Culture 💙 Kjell & Company

13 februari 2024
Sista ansökan:
1 augusti 2024
Nu söker vi en ny stjärna som vill driva Pressbyrån Ekhagsringen, Jönköping

Varför Pressbyrån? Drömmer du om att göra vardagen roligare för människor och samhället lite bättre? Varje dag i över ett sekel har Pressbyrån funnits vid svenska folkets sida och gett service för människor på väg. Idag är vi Sveriges mest omtyckta servicehandel och har runt 300 butiker över hela Sverige. Pressbyrån engagerar sig dessutom i en rad sociala frågor. Vi samlar in pengar till välgörenhet, står upp för hbtq-rörelsens rättigheter, stödjer fri press och driver projekt för att få fler barn och ungdomar att läsa. Alla Pressbyråns butiker ägs av Reitan Convenience i Sverige och drivs av egenföretagare, så kallade franchisetagare. Franchisetagaren driver sin egen butik enligt ett koncept som bygger på ett nära samarbete med oss. Tillsammans bygger vi drömmar. Rollen som franchisetagare hos Pressbyrån Som franchisetagare driver du din egen butik enligt ett koncept som bygger på ett nära samarbete med oss. Vi hjälper vi dig att komma i gång ordentligt och ger dig det stöd du behöver längs vägen. Tillsammans hjälps vi åt att göra verklighet av din dröm om att starta och driva en egen butik. Du driver din butik som ett eget aktiebolag och har friheten att driva och utveckla den med fokus på hög service till kunderna. Vi på Reitan Convenience i Sverige står för bokföring, löneadministration, utbildningar, sortiment, inredning och rikstäckande marknadsföring. Du får stöd och råd från oss, och får även kontakt med andra franchisetagare inom Pressbyrån så att ni kan stötta varandra och utbyta erfarenheter. Dina erfarenheter Vi ser gärna att du har erfarenhet inom handel, ekonomi eller administration. Du behöver också ha grundläggande datakunskaper. Du är en duktig säljare som ger god och omtänksam service mot kunderna och motivation till din personal. Läs mer om oss på pressbyran.se. Där finns även mer information om hur det är att vara franchisetagare hos oss. Varmt välkommen – tillsammans bygger vi drömmar! För kandidater som går vidare i vår rekryteringsprocess gör vi en bakgrundskontroll. Detta för att bekräfta information som framgår i ansökan och vid intervju. Bakgrundskontrollen genomförs efter samtycke av kandidat. Om Pressbyrån Pressbyrån är Sveriges mest nytänkande och tillgängliga kiosk. Visste du till exempel att Pressbyrån ligger bakom både Sveriges första pinnglass och det svenska inrikesflyget? Vi är Sveriges största conveniencekedja med runt 300 butiker över hela Sverige. Våra butiker ägs av Reitan Convenience i Sverige och drivs av egenföretagare enligt vårt franchisingskoncept. Reitan Convenience i Sverige Reitan Convencience Sverige äger Pressbyrån, 7-Eleven och PBX. Bolaget är en del av Reitan Convenience som driver 2 000 conveniencebutiker i sju olika länder i Norden och Baltikum.

5 februari 2024
Sista ansökan:
2 augusti 2024
Nu söker vi en ny stjärna som vill driva Pressbyrån Nyköping

Varför Pressbyrån? Drömmer du om att göra vardagen roligare för människor och samhället lite bättre? Varje dag i över ett sekel har Pressbyrån funnits vid svenska folkets sida och gett service för människor på väg. Idag är vi Sveriges mest omtyckta servicehandel och har runt 300 butiker över hela Sverige. Pressbyrån engagerar sig dessutom i en rad sociala frågor. Vi samlar in pengar till välgörenhet, står upp för hbtq-rörelsens rättigheter, stödjer fri press och driver projekt för att få fler barn och ungdomar att läsa. Alla Pressbyråns butiker ägs av Reitan Convenience i Sverige och drivs av egenföretagare, så kallade franchisetagare. Franchisetagaren driver sin egen butik enligt ett koncept som bygger på ett nära samarbete med oss. Tillsammans bygger vi drömmar. Rollen som franchisetagare hos Pressbyrån Som franchisetagare driver du din egen butik enligt ett koncept som bygger på ett nära samarbete med oss. Vi hjälper vi dig att komma i gång ordentligt och ger dig det stöd du behöver längs vägen. Tillsammans hjälps vi åt att göra verklighet av din dröm om att starta och driva en egen butik. Du driver din butik som ett eget aktiebolag och har friheten att driva och utveckla den med fokus på hög service till kunderna. Vi på Reitan Convenience i Sverige står för bokföring, löneadministration, utbildningar, sortiment, inredning och rikstäckande marknadsföring. Du får stöd och råd från oss, och får även kontakt med andra franchisetagare inom Pressbyrån så att ni kan stötta varandra och utbyta erfarenheter. Dina erfarenheter Vi ser gärna att du har erfarenhet inom handel, ekonomi eller administration. Du behöver också ha grundläggande datakunskaper. Du är en duktig säljare som ger god och omtänksam service mot kunderna och motivation till din personal. Läs mer om oss på pressbyran.se. Där finns även mer information om hur det är att vara franchisetagare hos oss. Varmt välkommen – tillsammans bygger vi drömmar! För kandidater som går vidare i vår rekryteringsprocess gör vi en bakgrundskontroll. Detta för att bekräfta information som framgår i ansökan och vid intervju. Bakgrundskontrollen genomförs efter samtycke av kandidat. Om Pressbyrån Pressbyrån är Sveriges mest nytänkande och tillgängliga kiosk. Visste du till exempel att Pressbyrån ligger bakom både Sveriges första pinnglass och det svenska inrikesflyget? Vi är Sveriges största conveniencekedja med runt 300 butiker över hela Sverige. Våra butiker ägs av Reitan Convenience i Sverige och drivs av egenföretagare enligt vårt franchisingskoncept. Reitan Convenience i Sverige Reitan Convencience Sverige äger Pressbyrån, 7-Eleven och PBX. Bolaget är en del av Reitan Convenience som driver 2 000 conveniencebutiker i sju olika länder i Norden och Baltikum.

5 februari 2024
Sista ansökan:
2 augusti 2024
Butikschef - Tele 2, Jönköping Asecs

Brinner du för service och att skapa goda kundrelationer? Då kanske Tele2 är rätt arbetsplats för dig! Tele2 söker nu en Butikschef till Asecs, Jönköping och vi hoppas få ta del av din ansökan. Vi tror på att släppa loss de obegränsade möjligheter som uppkoppling ger, för alla våra kunder, oavsett var eller när de behöver det. Ända sedan Tele2 grundades 1993 har vi fortsatt att utmana rådande normer och dammiga monopol. Idag möjliggör våra prisbelönta nätverk mobil och fast uppkoppling, telefoni, datanätverkstjänster, TV, streaming och globala IoT-lösningar för miljontals kunder. Vi erbjuder Tele2 erbjuder dig en spännande och utvecklande roll i en miljö där du har möjlighet att göra skillnad. De har en familjär stämning och med teamet i ryggen får du det bästa utgångsläget för att få butiken att prestera på topp. På Tele2 drivs du och dina kollegor av intern utveckling och för den som har ambition och vilja ser vi detta som en start för en framgångsrik karriär inom vår koncern. Som Butikschef erbjuds du en gedigen introduktion samt Tele2:s skräddarsydda ledarskapsprogram för att göra dig mer rustad inför att ta din butik till nya höjder! Om rollen Som Butikschef har du det övergripande ansvaret för den dagliga driften av butiken. Du driver försäljning genom att inspirera och utveckla våra duktiga säljare så att de blir riktigt proffsiga i mötet med kund. Som person tror vi på Tele2 att du är en coachande och inspirerande ledare som har stor förmåga att arbeta strukturerat efter uppsatta mål. Du är duktig på försäljning och brinner för att se dina medarbetare utvecklas. Om dig Vi söker dig som har - Erfarenhet av detaljhandeln/retail - Butikschefs erfarenhet - Minst 1,5 års erfarenhet av att leda, coacha och utveckla personal - Fullständig gymnasieutbildning och goda Svenska-och engelska kunskaper - Intresse av dagens teknik - Telekom erfarenhet är meriterande - Brinnande intresse för försäljning och kundservice MER OM Tele2 Läs mer om oss här (https://www.tele2.se/?gclid=EAIaIQobChMIhLGv1-et_QIV_UeRBR2mAgQhEAAYASAAEgIc__D_BwE&gclsrc=aw.ds) Info om tjänsten Anställningsform: Heltids vikariat 1 år men goda möjligheter till fast tjänst Placering: Asecs, Jönköping Tillträde: Snarast, enligt överenskommelse I den här rekryteringsprocessen samarbetar Tele2 med Retail Knowledge och ansvarig rekryterare är Stina Bjérnhof [email protected] Urval, tester och intervjuer sker löpande. Välkommen med din ansökan. Följ oss gärna på Instagram (https://www.instagram.com/retailknowledge.rekrytering/)

22 januari 2024
Sista ansökan:
10 juli 2024
Nu söker vi en ny stjärna som vill driva Pressbyrån Finspång

Varför Pressbyrån? Drömmer du om att göra vardagen roligare för människor och samhället lite bättre? Varje dag i över ett sekel har Pressbyrån funnits vid svenska folkets sida och gett service för människor på väg. Idag är vi Sveriges mest omtyckta servicehandel och har runt 300 butiker över hela Sverige. Pressbyrån engagerar sig dessutom i en rad sociala frågor. Vi samlar in pengar till välgörenhet, står upp för hbtq-rörelsens rättigheter, stödjer fri press och driver projekt för att få fler barn och ungdomar att läsa. Alla Pressbyråns butiker ägs av Reitan Convenience i Sverige och drivs av egenföretagare, så kallade franchisetagare. Franchisetagaren driver sin egen butik enligt ett koncept som bygger på ett nära samarbete med oss. Tillsammans bygger vi drömmar. Rollen som franchisetagare hos Pressbyrån Som franchisetagare driver du din egen butik enligt ett koncept som bygger på ett nära samarbete med oss. Vi hjälper vi dig att komma i gång ordentligt och ger dig det stöd du behöver längs vägen. Tillsammans hjälps vi åt att göra verklighet av din dröm om att starta och driva en egen butik. Du driver din butik som ett eget aktiebolag och har friheten att driva och utveckla den med fokus på hög service till kunderna. Vi på Reitan Convenience i Sverige står för bokföring, löneadministration, utbildningar, sortiment, inredning och rikstäckande marknadsföring. Du får stöd och råd från oss, och får även kontakt med andra franchisetagare inom Pressbyrån så att ni kan stötta varandra och utbyta erfarenheter. Dina erfarenheter Vi ser gärna att du har erfarenhet inom handel, ekonomi eller administration. Du behöver också ha grundläggande datakunskaper. Du är en duktig säljare som ger god och omtänksam service mot kunderna och motivation till din personal. Läs mer om oss på pressbyran.se. Där finns även mer information om hur det är att vara franchisetagare hos oss. Varmt välkommen – tillsammans bygger vi drömmar! För kandidater som går vidare i vår rekryteringsprocess gör vi en bakgrundskontroll. Detta för att bekräfta information som framgår i ansökan och vid intervju. Bakgrundskontrollen genomförs efter samtycke av kandidat. Om Pressbyrån Pressbyrån är Sveriges mest nytänkande och tillgängliga kiosk. Visste du till exempel att Pressbyrån ligger bakom både Sveriges första pinnglass och det svenska inrikesflyget? Vi är Sveriges största conveniencekedja med runt 300 butiker över hela Sverige. Våra butiker ägs av Reitan Convenience i Sverige och drivs av egenföretagare enligt vårt franchisingskoncept. Reitan Convenience i Sverige Reitan Convencience Sverige äger Pressbyrån, 7-Eleven och PBX. Bolaget är en del av Reitan Convenience som driver 2 000 conveniencebutiker i sju olika länder i Norden och Baltikum.

19 januari 2024
Sista ansökan:
16 juli 2024
Stationschef till Preem Uppsala (Marmorvägen 2)

Vill du följa med på en bättre resa tillsammans med dina kollegor? Om så är fallet så kan vi erbjuda dig en plats i bilen på väg mot en bättre resa. På våra cirka 100 bemannade stationer så är ingen dag den andra lik och du kommer att ha ett otroligt varierande arbete, likväl som lika stor variation i människor som besöker nån av våra stationer. Lite kort om Preem Preem är Sveriges största drivmedelsbolag. Vår vision är att leda omvandlingen mot ett hållbart samhälle. Preems två raffinaderier som är belägna i Göteborg och Lysekil räknas till de mest moderna och miljöanpassade i Europa med en raffineringskapacitet på över 18 miljoner kubikmeter råolja per år. Läs allt om detta på preem.se Vi har också ett rikstäckande servicenät med 570 drivmedelsstationer för privat- och yrkestrafik. Det är till ett av dessa drivmedelsstationer som vi nu söker en Stationschef! Om rollen som Stationschef Är du en driven och engagerad blivande Stationschef på Preem? Vi söker dig som vill vara med och utveckla en självklar och trivsam mötesplats på vår station i Uppsala. Vi söker dig som vill ta en anställning hos oss med chans att senare ta steget att bli franchisetagare och bli din egen chef. Som Stationschef på Preem får du fullt ansvar för lönsamhet, försäljning och att du driver din station som om det vore din egen samtidigt som du får möjligheten att representera ett välkänt och starkt varumärke i branschen. Du följer Preems butikskoncept och får stöttning av Preem för verksamhetsstyrning, HR, marknadsföring, administration, sortiment, kategoristyrning, butiksmiljö och utbildning. Som stationschef är du ansvarig för personal, rekrytering, inköp och myndighetskrav för butiksverksamheten. Du driver försäljning och aktiviteter kopplade till kampanjer, budget samt resultat och service. Förutom att du kan ta hjälp av medarbetare på Preem finns det även ett etablerat nätverk av franchisetagare och stationschefer inom Preem som delar erfarenheter med. Du blir en viktig del av Preems varumärke För oss är det viktigt att du delar våra värderingar, ansvarstagande, nyskapande och inkluderande eftersom de ligger till grund för allt vi gör. Som stationschef är du Preems ansikte utåt. Du är en viktig ambassadör för vårt varumärke och ser vikten i att skapa starka kundrelationer! Vad ser vi att du behöver för att lyckas? Vi söker dig som har erfarenhet av ledarskap, sälj och service. Du har förmågan att kunna utveckla dina medarbetare och butiken. Har du erfarenhet av att driva eget företag är detta starkt meriterande. Du har minst gymnasial utbildning. Du behöver vara ekonomiskt sinnad och kunna ta ansvar för stationens omsättning och resultat. Vi lägger stort vikt på dina personliga egenskaper. Är det här du? Som Stationschef hos oss är du driven, prestigelös och deltar i det dagliga arbetet, är inte rädd för ”att kavla upp armarna”. Du har förmågan att skapa en god arbetsmiljö och får dina medarbetare att trivas på arbetet vilket kommer återspeglas i en trivsam och lönsam station. Vidare är det viktigt att ha ordning och struktur då det är många frågor att hantera som myndighetstillstånd, budget, schemaläggning etc. En drivmedelsstation för alla På Preem är mångfald och inkludering en av våra viktigaste frågor. Varje person bidrar genom sin unika bakgrund, kompetens, personlighet och erfarenhet till att vi ständigt ska kunna bli bättre. Vi på Preem ser mångfalden som en förutsättning för att vi hela tiden ska utveckla det vi gör och vara en ledande aktör i omställningen till ett hållbart samhälle. Vi lägger ett stort värde i våra olikheter där vi som bolag kan spegla samhället och våra besökare på station. Anställningsvillkor Lön: Enligt överenskommelse Anställningsform: Tillsvidare med inledande 6 månaders provanställning Sysselsättningsgrad: 100% Startdatum: Enligt överenskommelse Arbetstider: Vardagar, men helg- och kvällsarbete kan förekomma Ta reda på mer! Om du är nyfiken på Preem som bolag så kan läsa mer på Preem.se. Om du har ytterligare funderingar om rollen så kan du nå ut till Distriktchef Olle Hedfors här nedan; Mail: [email protected] Urval och Intervjuer kommer att ske löpande så dröj inte med din ansökan. Vi ser fram emot din ansökan!

11 januari 2024
Sista ansökan:
29 juni 2024