Butikschef
Gina Tricot AB
Chefer inom handel

ARBETA PÅ GINA TRICOT Nu söker vi en erfaren och passionerad person för rollen som butikschef på Gina Tricot. Om du brinner för försäljning, har en stark ledarskapsförmåga och älskar att arbeta i modebranschen så kan du vara den perfekta kandidaten för oss!  OM ROLLEN Som butikschef tar du ägarskap över butiken och ansvarar för dess resultat. För att du ska kunna fortsätta utveckla dina ledaregenskaper ger vi dig stöd i din ledarroll samt tillgång till våra utbildningar i Gina Tricot Smile Academy. Här är det viktigt för oss att du själv tar initiativ för att växa i din roll.    VEM ÄR DU? Vi söker dig som är positiv, social och driven. Du strävar alltid efter att vara i toppklass och är en sann teamplayer som inte bara står bredvid utan är aktivt engagerad ute på golvet med ditt team. Att visa vägen genom eget exempel är en självklarhet för dig när du motiverar ditt team för att skapa meningsfulla upplevelser för våra kunder. Dessutom är du flexibel och kan anpassa dig till olika arbetstider, inklusive kvällar, helger och intensiva perioder som julen. Kvalifikationer: Flera års erfarenhet från service och försäljning Erfarenhet av att coacha och utveckla ett säljteam mot utmanande mål Stort intresse för försäljning och nyckeltal En passion för mode och trender Ett öga för det visuella Flexibel gällande arbetstider VAD ERBJUDER VI? När du börjar din karriär hos oss välkomnas du till ett team med fantastiska kollegor. I Gina Tricot Smile Academy får du inte bara kunskap om företaget och försäljningsteknik – du blir också en del av ett stort community och får möjlighet att knyta kontakter med andra likasinnade. Vi erbjuder en inspirerande arbetsplats där gemenskapen är stark och där du verkligen får känna dig som en del av laget.   Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid (xxh/v). Vi tillämpar provanställning.   Är du rätt person för utmaningen?  Intervjuer och tillsättning sker löpande. I slutskedet av rekryteringsprocessen genomförs en bakgrundskontroll i syfte att säkerställa en rättvis och trygg rekryteringsprocess. Kontrollen görs via Fortcheck, och du som kandidat identifierar dig själv med BankID och får ta del av resultatet innan det delas med rekryteraren.

18 juni 2025
Sista ansökan:
5 december 2025
Butikschef
Gina Tricot AB
Chefer inom handel

ARBETA PÅ GINA TRICOT Nu söker vi en erfaren och passionerad person för rollen som butikschef på Gina Tricot. Om du brinner för försäljning, har en stark ledarskapsförmåga och älskar att arbeta i modebranschen så kan du vara den perfekta kandidaten för oss!  OM ROLLEN Som butikschef tar du ägarskap över butiken och ansvarar för dess resultat. För att du ska kunna fortsätta utveckla dina ledaregenskaper ger vi dig stöd i din ledarroll samt tillgång till våra utbildningar i Gina Tricot Smile Academy. Här är det viktigt för oss att du själv tar initiativ för att växa i din roll.    VEM ÄR DU? Vi söker dig som är positiv, social och driven. Du strävar alltid efter att vara i toppklass och är en sann teamplayer som inte bara står bredvid utan är aktivt engagerad ute på golvet med ditt team. Att visa vägen genom eget exempel är en självklarhet för dig när du motiverar ditt team för att skapa meningsfulla upplevelser för våra kunder. Dessutom är du flexibel och kan anpassa dig till olika arbetstider, inklusive kvällar, helger och intensiva perioder som julen. Kvalifikationer: Flera års erfarenhet från service och försäljning Erfarenhet av att coacha och utveckla ett säljteam mot utmanande mål Stort intresse för försäljning och nyckeltal En passion för mode och trender Ett öga för det visuella Flexibel gällande arbetstider VAD ERBJUDER VI? När du börjar din karriär hos oss välkomnas du till ett team med fantastiska kollegor. I Gina Tricot Smile Academy får du inte bara kunskap om företaget och försäljningsteknik – du blir också en del av ett stort community och får möjlighet att knyta kontakter med andra likasinnade. Vi erbjuder en inspirerande arbetsplats där gemenskapen är stark och där du verkligen får känna dig som en del av laget.   Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid (38,25/v). Vi tillämpar provanställning.   Är du rätt person för utmaningen?  Intervjuer och tillsättning sker löpande. I slutskedet av rekryteringsprocessen genomförs en bakgrundskontroll i syfte att säkerställa en rättvis och trygg rekryteringsprocess. Kontrollen görs via Fortcheck, och du som kandidat identifierar dig själv med BankID och får ta del av resultatet innan det delas med rekryteraren.

18 juni 2025
Sista ansökan:
5 december 2025
Swedol Arlandastad söker Butikschef

Vi söker en ny butikschef till Swedols butik i Arlandastad   Är du en driven och affärsorienterad ledare som söker nya utmaningar? Då kan du vara den vi letar efter! Om oss: Swedol är ett företag med korta beslutsvägar, hög service och spännande framtidsutsikter. Vi är nu på jakt efter en ny butikschef för vår butik i Arlandastad.    Dina ansvarsområden som butikschef inkluderar: • Ansvar för försäljning och personal inom butiken. • Skapa en dynamisk butiksmiljö med aktiviteter och exponeringar tillsammans med dina kollegor. • Säkerställa ett effektivt och kompetent team. • Ledning och engagemang för att maximera butikens resultat. • Sätta och följa upp mål samt rapportera till regionchefen.   Du förväntas också agera som en ambassadör för Swedol inom ditt geografiska område, där du bygger och underhåller starka kundrelationer. Detta inkluderar att presentera Swedols produkter och tjänster för olika kundsegment, såsom industri & verkstad, bygg & anläggning, offentlig verksamhet, åkeri & transport samt jord- & skogsbruk. Du har stöd från engagerade medarbetare, säljteam, central marknadsföring och support från huvudkontoret.   Dina kvalifikationer och egenskaper: • Erfarenhet inom detaljhandeln eller B2B-branschen som butikschef. • Tidigare bevisad framgång i att leda och utveckla personal. • Tekniskt intresse och förmåga att presentera produkter för kunder. • Driven av försäljning och kundfokus. • Branscherfarenhet är meriterande.   Personliga egenskaper som värderas: • Starkt säljfokus och prioritering av kundens behov. • Initiativrik och trivs i kundinteraktioner, med förmåga att motivera ditt team. • Modig i beslutsfattande och tävlingsinriktad. • Högt engagemang och empatisk med ordningssinne och stresstålighet.   Vi erbjuder: Ett stimulerande och varierande arbete med utmärkta möjligheter till personlig utveckling och påverkan. Din insats kommer vara avgörande för butikens tillväxt.   Ansökan: Vi rekryterar löpande så tveka inte att skicka in din ansökan via vår hemsida. Ansökningar tas inte emot via e-post. För eventuella frågor kontakta ansvarig rekryteringskonsult Malin Niklasson på Retail Recruitment.   Tillträde: Enligt överenskommelse. Omfattning: Heltid Observera: Vi tillämpar 6 månaders provanställning och bakgrundskontroll på alla slutkandidater.   Välkommen till Swedol – där du gör skillnad! Swedol är multispecialisten för den profesionella användaren. Vi erbjuder kvalitativa varor och tjänster på ett enkelt och proffsigt sätt. Swedol driver webbhandel och cirka 100 butiker i Sverige. Kunderna finns huvudsakligen inom Bygg och anläggning, Industri och verkstad, Åkeri och transport, Jord- och skogsbruk samt Offentlig service. Swedol är tillsammans med bland annat TOOLS och Grolls en del av Alligo-koncernen. I Sverige hittar du oss ofta samordnade i gemensamma butiker. Våra säljare arbetar också gemensamt för alla tre koncept. På koncernens hemsida alligo.com kan du läsa mer om t ex vårt hållbarhetsarbete.

18 juni 2025
Sista ansökan:
2 juli 2025
Swedol Arlandastad söker Butikschef

Vi söker en ny butikschef till Swedols butik i Arlandastad   Är du en driven och affärsorienterad ledare som söker nya utmaningar? Då kan du vara den vi letar efter! Om oss: Swedol är ett företag med korta beslutsvägar, hög service och spännande framtidsutsikter. Vi är nu på jakt efter en ny butikschef för vår butik i Arlandastad.    Dina ansvarsområden som butikschef inkluderar: • Ansvar för försäljning och personal inom butiken. • Skapa en dynamisk butiksmiljö med aktiviteter och exponeringar tillsammans med dina kollegor. • Säkerställa ett effektivt och kompetent team. • Ledning och engagemang för att maximera butikens resultat. • Sätta och följa upp mål samt rapportera till regionchefen.   Du förväntas också agera som en ambassadör för Swedol inom ditt geografiska område, där du bygger och underhåller starka kundrelationer. Detta inkluderar att presentera Swedols produkter och tjänster för olika kundsegment, såsom industri & verkstad, bygg & anläggning, offentlig verksamhet, åkeri & transport samt jord- & skogsbruk. Du har stöd från engagerade medarbetare, säljteam, central marknadsföring och support från huvudkontoret.   Dina kvalifikationer och egenskaper: • Erfarenhet inom detaljhandeln eller B2B-branschen som butikschef. • Tidigare bevisad framgång i att leda och utveckla personal. • Tekniskt intresse och förmåga att presentera produkter för kunder. • Driven av försäljning och kundfokus. • Branscherfarenhet är meriterande.   Personliga egenskaper som värderas: • Starkt säljfokus och prioritering av kundens behov. • Initiativrik och trivs i kundinteraktioner, med förmåga att motivera ditt team. • Modig i beslutsfattande och tävlingsinriktad. • Högt engagemang och empatisk med ordningssinne och stresstålighet.   Vi erbjuder: Ett stimulerande och varierande arbete med utmärkta möjligheter till personlig utveckling och påverkan. Din insats kommer vara avgörande för butikens tillväxt.   Ansökan: Vi rekryterar löpande så tveka inte att skicka in din ansökan via vår hemsida. Ansökningar tas inte emot via e-post. För eventuella frågor kontakta ansvarig rekryteringskonsult Malin Niklasson på Retail Recruitment.   Tillträde: Enligt överenskommelse. Omfattning: Heltid Observera: Vi tillämpar 6 månaders provanställning och bakgrundskontroll på alla slutkandidater.   Välkommen till Swedol – där du gör skillnad! Swedol är multispecialisten för den profesionella användaren. Vi erbjuder kvalitativa varor och tjänster på ett enkelt och proffsigt sätt. Swedol driver webbhandel och cirka 100 butiker i Sverige. Kunderna finns huvudsakligen inom Bygg och anläggning, Industri och verkstad, Åkeri och transport, Jord- och skogsbruk samt Offentlig service. Swedol är tillsammans med bland annat TOOLS och Grolls en del av Alligo-koncernen. I Sverige hittar du oss ofta samordnade i gemensamma butiker. Våra säljare arbetar också gemensamt för alla tre koncept. På koncernens hemsida alligo.com kan du läsa mer om t ex vårt hållbarhetsarbete.

18 juni 2025
Sista ansökan:
2 juli 2025
Butikschef för Flying Tiger Copenhagen, Umeå
TZ-shops South Sweden AB
Chefer inom handel

Har du erfarenhet av ledarskap och detaljhandel, och är du en stjärna på drift och planering? Tycker du att Flying Tiger Copenhagen är ett inspirerande företag? Då kan du vara vår nya butikschef i Umeå!  På Flying Tiger Copenhagen vill vi vara en katalysator för människors drömmar och idéer. Vi älskar att få människor att le genom att erbjuda produkter de behöver, produkter de drömmer om eller genom produkter de inte ens visste fanns.      Hos oss på Flying Tiger Copenhagen har vi starka värderingar som vägleder oss i allt vi gör – från hur vi tänker till hur vi arbetar. Vi har en öppen kultur där vi värdesätter varandra och skapar plats för olikheter, innovation och människor som är genuint intresserade av andra människor. Vi har en kreativ och informell atmosfär, där vi välkomnar mångfald och där samspel och team-spirit är nyckeln för framgång!     Vem är du?  Som butikschef på Flying Tiger Copenhagen brinner du för att skapa en rolig och positiv arbetsplats som får ditt team till att prestera med sin fulla potential! Som ledare är du närvarande och motiverande och som person brinner du så mycket för det du gör att det smittar av sig både på ditt team och på våra kunder. Du trivs med att arbeta i ett högt tempo där den ena dagen aldrig är den andra lik och strävar efter att uppnå resultat, alltid med glimten i ögat!     Vi förväntar oss att du:     Har tidigare erfarenhet av detaljhandel och daglig drift  Har erfarenhet av att leda och motivera andra  Har ett extra öga för planering och strukturering  Har stark kompetens i att arbeta med nyckeltal, rapportering och budget  Har bra IT-kompetens, särskilt Excel   Är resultatinriktad, affärsdriven och serviceinriktad  Är tydlig och samarbetsorienterad i din kommunikation och ledarstil  Har grundläggande kunskaper i engelska    Hos oss kommer du bl.a. ansvara för:  Butikens övergripande resultat och nyckeltal  Att utseendet på butiken är i enlighet med våra Visual Merchandising riktlinjer  Optimalt produktutbud avseende nyheter, säsong och målgrupp  Daglig ledning av butikens personal   Bemanningsplanering, rekrytering och medarbetarutveckling     Vilka är vi?  Flying Tiger Copenhagen är ett av världens mest framgångsrika – och absolut roligaste – detaljhandelsföretag. Vi älskar mångfald och kaka, och våra dörrar är alltid öppna. Vi kan erbjuda dig ett jobb på en jordnära arbetsplats där du blir en del av ett team bestående av ambitiösa, öppna och hjälpsamma kollegor som gillar det de gör. Som butikschef hos oss får du en introduktion i vår Training Store där du får lära dig allt om Flying Tiger Copenhagens historia, värderingar och koncept samt hur du ska möta vardagens alla utmaningar och möjligheter.      Låter det som något du vill vara en del av? Då finns det inget att vänta på – vi ser fram emot att höra från dig! Tjänsten är på heltid med tillträde enligt överenskommelse. Rekrytering kan ske löpande, så skynda dig att skicka in din ansökan! Sista ansökningsdag är 6/7.

17 juni 2025
Sista ansökan:
6 juli 2025
Butikschef - Brother, Triangeln Malmö
Retail Knowledge Sweden AB
Chefer inom handel

Brothers är en ledande svensk herrmodekedja med 40 butiker i Sverige. Med 30 års erfarenhet på den svenska marknaden har Brothers utvecklat ett brett utbud med starka, välkonstruerade produkter i hög kvalitet med fokus på egen design och uttryck. Tillsammans är vi fler än 250 medarbetare som alla har drivet och ambitionen att erbjuda mode i kombination med enastående service, oavsett tjänst eller ort. Vår ambition är enkel. Vi vill göra det möjligt för varje man att vara sitt bästa jag! Hej Butikschef, letar du efter ett nytt jobb? Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av en liknande roll i ett modeföretag. Har du dessutom arbetat med herrmode tycker vi att du skall läsa vidare. Att du gillar försäljning, kunder och att leda andra är en självklarhet. Du vet ju att butikschefsjobbet är varierande och oförutsägbart, dagen blir sällan som planerat och så är det hos oss på Brothers också. Vi vet att du är en tusenkonstnär som kan säga att du kan ha ”många bollar i luften” på riktigt, inte bara som en sliten klyscha. Vi som vet, vi vet. Hos oss kommer du att jobba självständigt i din ’egen’ butik, varför det är viktigt att du är trygg i din roll och är bra på självledarskap. Du har personal- och resultatansvar, driver försäljning, rekryterar personal, håller medarbetarsamtal, jobbar som visual merchandiser och allt annat man gör som butikschef. Du måste ha grundkunskap inom arbetsrätt och kunna schemaläggning. Det är bra om du även har baskunskap inom arbetsmiljö, men det är inget krav då en kurs i SAM ingår i din introduktion. Du behöver gilla att ta i där det behövs, leda och utveckla andra, samt vara lösningsorienterad och ha ett positivt, pragmatiskt förhållningssätt. Inom handel varierar arbetsmängden beroende på säsong, vilket kräver att du kan arbeta flexibelt. När det är som mest att göra, trivs du som allra bäst. Blir du nyfiken på rollen? Då tycker vi att du skall söka, det finns mycket mer att berätta om både Brothers och den lediga tjänsten. Just nu söker vi vikarierande butikschef till vår butik i Malmö, Triangeln till och med maj 2027. Arbetstid 40 h/v (100%), med tillsättning snarast möjligt. Observera att schemat innefattar vardagar, kvällar och helger. Vi vill hjälpa våra kunder till att vara sitt bästa jag genom det de har på sig – och vi vill att du skall vara ditt bästa jag i din roll som butikschef på Brothers! Butikschef Brothers Malmö, Triangeln (vikariat) - Brothers

17 juni 2025
Sista ansökan:
1 juli 2025
Butikschef - Brothers, Borlänge
Retail Knowledge Sweden AB
Chefer inom handel

Brothers är en ledande svensk herrmodekedja med 40 butiker i Sverige. Med 30 års erfarenhet på den svenska marknaden har Brothers utvecklat ett brett utbud med starka, välkonstruerade produkter i hög kvalitet med fokus på egen design och uttryck. Tillsammans är vi fler än 250 medarbetare som alla har drivet och ambitionen att erbjuda mode i kombination med enastående service, oavsett tjänst eller ort. Vår ambition är enkel. Vi vill göra det möjligt för varje man att vara sitt bästa jag! Hej Butikschef, letar du efter ett nytt jobb? Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av en liknande roll i ett modeföretag. Har du dessutom arbetat med herrmode tycker vi att du skall läsa vidare. Att du gillar försäljning, kunder och att leda andra är en självklarhet. Du vet ju att butikschefsjobbet är varierande och oförutsägbart, dagen blir sällan som planerat och så är det hos oss på Brothers också. Vi vet att du är en tusenkonstnär som kan säga att du kan ha ”många bollar i luften” på riktigt, inte bara som en sliten klyscha. Vi som vet, vi vet. Hos oss kommer du att jobba självständigt i din ’egen’ butik, varför det är viktigt att du är trygg i din roll och är bra på självledarskap. Du har personal- och resultatansvar, driver försäljning, rekryterar personal, håller medarbetarsamtal, jobbar som visual merchandiser och allt annat man gör som butikschef. Du måste ha grundkunskap inom arbetsrätt och kunna schemaläggning. Det är bra om du även har baskunskap inom arbetsmiljö, men det är inget krav då en kurs i SAM ingår i din introduktion. Du behöver gilla att ta i där det behövs, leda och utveckla andra, samt vara lösningsorienterad och ha ett positivt, pragmatiskt förhållningssätt. Inom handel varierar arbetsmängden beroende på säsong, vilket kräver att du kan arbeta flexibelt. När det är som mest att göra, trivs du som allra bäst. Blir du nyfiken på rollen? Då tycker vi att du skall söka, det finns mycket mer att berätta om både Brothers och den lediga tjänsten. Just nu söker vi vikarierande butikschef till vår butik i Borlänge till och med juni 2027. Arbetstid 34 h/v (85%), med tillsättning snarast möjligt. Observera att schemat innefattar vardagar, kvällar och helger. Vi vill hjälpa våra kunder till att vara sitt bästa jag genom det de har på sig – och vi vill att du skall vara ditt bästa jag i din roll som butikschef på Brothers! Butikschef Brothers Borlänge (vikariat) - Brothers

17 juni 2025
Sista ansökan:
1 juli 2025
Varuhuschef till Åhléns Piteå
Åhléns AB
Chefer inom handel

Om din roll Som Varuhuschef på Åhléns är du ansvarig för att driva försäljning och skapa lönsamhet i ditt varuhus samt säkerställa att kampanjer och aktiviteter genomförs med hög kvalitet. Du ansvarar för att våra gäster ska få en god kundupplevelse och mötas av engagerade och serviceorienterade Säljare med god produktkunskap. I rollen som Varuhuschef ingår att: Vara en ambassadör och skapa den bästa kundupplevelsen på ditt varuhus Genom ett coachande och närvarande ledarskap utveckla ett väl fungerande team som brinner för Åhléns och försäljning Utifrån ett affärsmannaskap leverera resultat i enlighet med varuhusets mål och nyckeltal Aktivt ta del av, värdera, tolka och förmedla relevant information och kommunicera den inom varuhuset gentemot medarbetarna Ansvara för säkerhet och arbetsmiljöarbete för varuhuset Arbeta i enlighet med Åhléns hållbarhetsmål Du arbetar mot års-, månads- och dagsmål för försäljning och kundnöjdhet och sammankallar och driver arbetsplatsmöten, säljplanering och facklig samverkan.  I varuhuset blir du en del av ett passionerat team om Säljare, Säljledare/Avdelningschef/er samt Visual Merchandiser/s. Till din hjälp har du förutom medarbetarna i varuhuset även HR Partner och Regionchef som din närmsta chef.  Vi erbjuder dig: Åhléns har funnits i många svenska hjärtan i över 120 år. Med en lång historia inom detaljhandeln fortsätter vi drivas av ständig utveckling. Hos oss får du vara med på en spännande resa där vi kombinerar vår historia med innovation och nya arbetssätt för att skapa en lönsam och hållbar framtid. Till oss tar du med dig: Minst några års erfarenhet från ledande befattning i försäljning, gärna inom detaljhandeln  Dokumenterad framgångsrik erfarenhet av att leda andra medarbetare och utveckla team Erfarenhet av att med goda resultat driva arbete mot uppsatta mål Rollen som Varuhuschef innebär mycket självständigt arbete och vi lägger stor vikt vid ditt ledarskap och din personliga mognad. Vi vågar säga att du är initiativrik och ha mod att utmana dig själv och andra. Du drivs av att bidra till att vi som företag blir framgångsrika och vill vara i ett sammanhang där vi genom att ha kul tillsammans skapar förutsättningar för ett gott samarbete. För att lyckas i rollen krävs att du har starkt kundfokus och ett genuint intresse för människor. Du förstår värdet av olikheter och skapar resultat genom att få andra att utvecklas. Du är affärsmässig, har ett stort sälj- och resultatfokus samt ett personligt driv som yttrar sig i engagemang och handlingskraft med ett coachande förhållningssätt. Du är van att arbeta i ett högt tempo och är tydlig, kommunikativ och inspirerande i din ledarroll. Utmaningar är något som triggar och motiverar dig. Åhléns är en organisation i högt tempo, där mycket händer. Med dig i laget blir vi ännu ännu bättre! Om rekryteringen Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid och vi ser gärna att du kan börja hos oss så snart som möjligt. Urval och intervjuer kan komma att ske löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag, så skicka in din ansökan redan idag! Som Varuhuschef på Åhléns Piteå blir du en del av ett passionerat team som drivs av affärsmannaskap och entreprenörskap. Vi ger dig förtroende och möjligheten att växa i en utvecklande miljö. Med det hälsar vi dig varmt välkommen till Åhléns!

16 juni 2025
Sista ansökan:
3 december 2025
Butikschef till Motala
Dollarstore AB
Chefer inom handel

Om rollen: I rollen som butikschef ansvarar du för butikens försäljning, drift och skötsel. Du är den drivande kraften bakom att skapa en utvecklande miljö för dina medarbetare och säkerställer att varje dag på jobbet är meningsfull och produktiv. Du rapporterar till och coachas av din distriktschef. Dina huvudsakliga ansvarsområden inkluderar: Försäljnings- och resultatansvar: Du är ansvarig för att uppnå och överträffa försäljningsmål samt säkerställa en lönsam verksamhet. Personalansvar: Du vägleder, coachar och motiverar dina medarbetare för att maximera deras potential och bidra till teamets framgång. Budgetarbete: Du arbetar aktivt med att upprätthålla och följa upp budgetar samt vidtar åtgärder för att säkerställa lönsamhet och effektivitet. Ledarskapsfrågor: Du är en naturlig ledare som trivs med att bygga och utveckla ett starkt och engagerat team. Kundservice i världsklass : Du säkerställer att varje kund får en exceptionell serviceupplevelse och att deras behov och förväntningar överträffas. Dina kompetenser : För att trivas och lyckas som butikschef hos Dollarstore är vi på jakt efter personer med följande kompetenser: Erfarenhet inom detaljhandeln : Du har gedigen erfarenhet av att arbeta inom retailbranschen och förstår dess unika utmaningar och möjligheter. Ledarskap och motivation : Du är en inspirerande ledare som älskar att bygga en positiv anda och peppa dina kollegor till att göra det bästa av varje arbetsdag. Resultatorientering: Du är driven av att uppnå och överträffa försäljningsmål och har förmågan att arbeta strategiskt för att maximera resultatet. Kundfokus: Du har en stark kundorientering och strävar alltid efter att leverera enastående kundservice. Flexibilitet: Du är beredd att arbeta på kvällar och helger om så krävs och trivs med en dynamisk och omväxlande arbetsmiljö. Varför Dollarstore: Som en del av Dollarstores team får du möjlighet att arbeta i en spännande och dynamisk arbetsmiljö där du dagligen får möjlighet att påverka och bidra till vår fortsatta framgång. Vi erbjuder också möjligheter till personlig och professionell utveckling samt förmåner och belöningar för ditt engagemang och din prestation Övrig information Tillträde: Enligt överenskommelse Anställningsgrad: Heltid Plats: Dollarstore Mineralvägen 9, Motala Lön: Enligt överenskommelse Sök nu: Om du är redo att ta ledningen för din nästa utmaning och tror att du har vad som krävs för att bli en framgångsrik butikschef hos Dollarstore, skicka in din ansökan idag genom att klicka på "Ansök nu" nedan. Vi ser fram emot att välkomna dig till vårt team och tillsammans fortsätta skapa fantastiska shoppingupplevelser för våra kunder!Vi är stolta över att vara en arbetsplats fri från diskriminering, där vi ser mångfald och inkludering som grundläggande värden. Vår rekrytering är alltid baserad på kompetens och vi strävar efter att skapa en miljö där alla, oavsett bakgrund, har lika möjligheter att växa och utvecklas. Genom att aktivt arbeta för en rättvis och inkluderande arbetsplats, ser vi till att alla våra medarbetare känner sig respekterade, värderade och välkomna. Som en del i Dollarstores rekryteringsprocess genomför företaget bakgrundsanalyser tillsammans med Svensk Bakgrundsanalys vilket är ett auktoriserat företag inom bakgrundskontroller. Notera: Vi tar emot ansökningar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Ansök därför redan idag! Välkommen med din ansökan! Dollarstore är en av Sveriges största lågprisaktörer och vi fortsätter växa. Idag har vi över 130 butiker i både Sverige och Danmark där vi erbjuder våra kunder glädje, gemenskap och fantastiska priser. Sedan augusti 2023 ingår Dollarstore i finska Tokmanni Group och tillsammans med dem är vi en av de ledande lågprisaktörerna i Norden och är listade på finska börsen. Tillsammans med våra 2000 medarbetare brinner vi för försäljning och mötet med kunden. Välkommen till Dollarstore! DollarStores DNA - Vi är närvarande mot kunder och kollegor och tror på att alla människor har rätt till glädje, gemenskap och fantastiska priser - Vi har de mest upplevelsefyllda butikerna och produkter som hela tiden överraskar. - Vi är alltid ärliga och vi är på riktigt. No monkey business – helt enkelt. - Vi har de lägsta priserna och skapar mest värde till våra konsumenter. Detta görs genom att vi alltid har kostnaderna i fokus.

16 juni 2025
Sista ansökan:
20 juli 2025
Butikschef

PMU SECOND HAND – Ditt fynd förändrar liv och miljö PMU Second hand är Sveriges mest rikstäckande secondhandkedja. Tillsammans med våra samarbetsförsamlingar/föreningar driver vi 56 butiker mellan Trelleborg och Haparanda. 23 av dessa är fullt administrerade av PMU, vilket innebär att vi där har ett direkt arbetsgivaransvar. Syftet med butikerna är att skapa ekonomiska resurser till de internationella projekt som PMU eller våra samarbetspartners stödjer. Genom butikerna gör vi också stora sociala insatser lokalt. Att handla secondhand är dessutom det mest miljösmarta alternativet för konsumtion. Vi vill utmana församlingarna till att se PMU Second Hand som ett verktyg för att församlingen ska kunna vara just församling. Vi tror att en secondhandbutik behöver drivas affärsmannamässigt men fortsatt måste kunderna få uppleva att de gör fynd. Vi vill få gåvogivare, medarbetare och kunder att känna att de verkligen är med och förändrar liv och miljö. Så viktiga är allas insatser. Vårt uppdrag som central organisation är att ge butikerna stöd att driva och utveckla sin verksamhet på ett framgångsrikt sätt. Vi har också ett uppdrag att starta fler butiker. OM BUTIKEN Tillsammans med Pingstkyrkan Elim i Trelleborg driver vi en fräsch butik i Trelleborg. Butiken är väl inarbetad och känd i sitt område och är inne i en expansiv och utvecklande fas. Vi vill fortsätta den positiva utvecklingen som butiken har haft så här långt och söker därför en driven och inspirerande ledare. Butiken administreras centralt av PMU Second Hand men drivs lokalt i samarbetet med Pingstkyrkan Elim i Trelleborg. Målsättningen med butiken är att: generera ekonomiskt överskott till sociala och humanitära insatser genom de projekt som PMU och församlingen är engagerad i vara en social mötesplats bereda sysselsättning för människor utanför den reguljära arbetsmarknaden. aktivt göra stor skillnad för vår miljö sprida kunskap om situationen i utvecklingsländer vara en plattform för att göra PMU och församlingen mer känt i Trelleborg OM TJÄNSTEN Som Butikschef leder du tillsammans med Verksamhetschefen den dagliga driften av butiken. Du kommer tillsammans med övrig personal arbetsleda volontärer och personer i olika former av arbetsträning. Arbetet fokuserar på att skapa en så stor genomströmning av skänkta varor som möjligt. Detta innebär att maximera försäljning samt skapa en attraktiv butik och gåvomottagning. Du är själv delaktig i arbetet med att förbereda butiken inför försäljning samt arbeta i butiken när den är öppen. Tjänsten innebär också ett nära samarbete med församlingen som är delaktig i driften. Som butikschef är du ytterst ansvarig på plats för frågor som påverkar det dagliga arbetet när verksamhetschefen inte är närvarande. Du får bra centralt stöd av Regionchef, Butiksutvecklare, Marknadskommunikatör och Verksamhetsledning i ditt arbete. Tjänsten är på heltid och tillträde snarast/enligt överenskommelse. Du rapporterar till Verksamhetschefen. DEN VI SÖKER Vi söker en driven och inspirerande ledare som har erfarenhet från att driva Secondhandbutik och myndighetssamarbeten eller annan lämplig bakgrund. Som person är du ordningsam, resultatinriktad och tydlig i din kommunikation. Du förstår värdet i att ibland vara ledare och ibland vara chef. Du bör ha erfarenhet av liknande jobb och älska secondhand. Du kan också komma med annan viktig erfarenhet som kan bidra till en tillväxt i vår butik. Din sociala förmåga är mycket viktig och vi kommer att utgå från personlig lämplighet. Du har ett öppet och representativt sätt och du har god förmåga att utveckla och leda människor utifrån deras egna förutsättningar. Du som söker … Vill vara med och förändra liv och miljö Har dokumenterad affärs- och marknadserfarenhet eller erfarenhet från socialt arbete Har tidigare erfarenhet från handels och butiksvana Har erfarenhet av att arbetsleda andra Har erfarenhet från att rekrytera och leda volontärer Har erfarenhet från att leda samarbeten med olika myndigheter i arbetsmarknadspolitiska åtgärder Har erfarenhet av att vara chef eller ledare Kan utbilda, motivera och inspirera butiksmedarbetare Delar vår kristna tro och är väl förtrogen med vad det innebär att jobba i nära samarbete med en församling Har körkort för bil DIN ANSÖKAN Vill du veta mer om hur du kan få vara med och förändra världen varje dag? Kontakta Verksamhetschef Wilmer Larsson i Trelleborg för frågor om tjänsten. Välkommen att skicka ditt personliga brev och CV via e-post till [email protected]. Beskriv gärna hur din kristna tro får konsekvenser i din vardag. Vi ser fram emot din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 31 augusti. Märk din ansökan med ”Butikschef Trelleborg”. Vi förbehåller oss rätten att kalla till intervju löpande. PMU – EN DEL AV PINGST PMU, Pingstmissionens utvecklingssamarbete, är en av Sveriges större biståndsorganisationer. PMU är avdelningen för internationell utvecklingsverksamhet och humanitärt arbete inom den juridiska personen Pingst – fria församlingar i samverkan. PMU:s uppdrag är tydligt: Vi vill bekämpa alla former av fattigdom och vi vill göra det tillsammans. Detta är vår tro, vår vilja och vår kallelse som kyrka. Vi tror på alla människors lika värde och lika rätt. Vårt arbete utgår från de mänskliga rättigheterna och övertygelsen om varje människas inneboende förmåga att förändra sitt liv. Genom att stärka individer och påverka makthavare kan vi bidra till hållbar förändring. Utöver det direkta arbetet med utvecklingsprojekt och humanitära insatser, arbetar vi med påverkansarbete, kommunikations- och insamlingsarbete och secondhandbutiker i Sverige. Läs gärna mer på www.pmu.se

16 juni 2025
Sista ansökan:
31 augusti 2025