Verksamhetscontroller, inriktning bl.a. inom avtalsefterlevnad

RFSL söker en verksamhetscontroller Vill du bidra till en jämlik värld där alla hbtqi-personers mänskliga rättigheter respekteras och ingen lämnas utanför? Har du erfarenhet av att jobba med internationella avtals- och biståndsfrågor? Då kan det vara dig som vi söker! RFSL är Riksförbundet för homosexuellas, bisexuellas, transpersoners, queeras och intersexpersoners rättigheter. Du kommer att ingå i vår internationella enhet som består av ca 15 personer. Du rapporterar till chefen för den internationella enheten. Dina kollegor jobbar bland annat med vidareförmedling av medel till organisering i i världen och påverkansarbete. Din roll hos oss Som verksamhetscontroller kommer du att vara bryggan mellan vår internationella enhet och vår ekonomienhet. Du kommer att ha ett nära samarbete med chefen för den internationella enheten och stötta medarbetare med avtalsfrågor, kvalitetsfrågor och utvecklingsprocesser. Din primära arbetsuppgift kommer att säkerställa att organisationen följer lagar och regler samt att både vi och våra samarbetspartners följer våra och våra givares regelverk. En förutsättning för att trivas i rollen är att du har starka kommunikationsfärdigheter för att kunna förklara avtal och information på ett begripligt sätt, både på svenska och på engelska. Utifrån din roll kommer du att stötta våra programhandläggare i deras arbete med att implementera program. För tjänsten kommer resor utomlands att förekomma. Du kommer bland annat arbeta med att: Strukturera, vidareutveckla och kvalitetssäkra rutiner, processer och mallar för avtalsefterlevnad samt implementering av program Agera som sakkunnig inom avtal för avdelningen Bidra med expertis till programhandläggare vid vidareförmedling av bidrag inkl. förbereda och kontrollera avtal samt bedömning av nya samarbetspartners i många gånger svåra kontexter Stötta programhandläggare i arbete med riskbedömning och riskhantering, samt riskanalys för RFSLs internationella programverksamhet Leda eller bidra till kapacitetsbyggande arbete internt kring avtalsefterlevnad Organisationsbedömningar samt att bidra med expertis och kapacitetsstärkande hos våra partnerorganisationer kan förekomma Kommunikation med flertalet partnerorganisationer och givare Delta i enhets- och organisationsövergripande processer samt enhets- och kanslimöten För att vara aktuell för tjänsten har du: Universitets- eller högskoleutbildning inom ekonomi, juridik eller samhällsorienterade ämnen Minst 3 års relevant erfarenhet och kompetens inom avtalsefterlevnad med givare som Sida och Forum Civ Minst 3 års relevant erfarenhet av arbete med vidareförmedling av biståndsmedel till tredje part inklusive granskning och uppföljning av projekt och program Minst 3 års erfarenhet av arbete inom ideella organisationer eller myndigheter som är aktiva inom internationellt utvecklingssamarbete Erfarenhet av arbete med avtalsrätt Erfarenhet av att ha byggt upp och utvecklat rutiner, system eller liknande för avtalsefterlevnad och vidareförmedling inom internationellt utvecklingssamarbete Erfarenhet av arbete i utmanande kontexter och med olika former av organisering Vana att samordna och leda processer Goda kunskaper i Excel God förståelse för relevanta redovisningsprinciper och lagar Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift Vi ser som meriterande om du har: Har kunskap om och erfarenhet av hbtqi-frågor/normkritiska perspektiv Erfarenhet av avtalsefterlevnad av internationellt finansierade projekt- och verksamhetsmedel. Erfarenhet av att granska ansökningar och rapporter till internationella givare Erfarenhet av budgetplanering och uppföljning Kompetens inom GDPR eller hantering av skyddade personuppgifter Erfarenhet av arbete med antikorruption Erfarenhet av arbete med organisationsbedömningar Övriga språkkunskaper Som person: Har du en förmåga att samarbeta och etablera goda relationer inom organisationen Är du pedagogisk och trivs med att jobba med processer från start till slut inom ditt område Trivs du med att ta en ledande roll när det behövs Är du initiativtagande och har förmåga att driva förändringar och förbättringar Är du resultatorienterad, flexibel och har förmåga att arbeta såväl självständigt som i team Arbetar du strukturerat, är noggrann och ser leverans som en självklarhet En förutsättning för ett framgångsrikt arbete inom organisationen är att du har förståelse för och grundade kunskaper om antirasism, feminism, hbtqi-frågor och/eller andra samhällspolitiska frågor. Vi förutsätter att du delar RFSL:s antirasistiska och feministiska värderingar. Anställningsvillkor: Anställningsform: Heltid, tills vidare Ort: Tjänsten är delvis placerad på RFSL:s huvudkontor i centrala Stockholm, med goda möjligheter att jobba på distans i Sverige enligt överenskommelse med närmaste chef. Tjänsteresor utomlands kommer att förekomma Startdatum: Så snart som möjligt, enligt överenskommelse. Vårt erbjudande RFSL är en arbetsgivare där vi månar om våra medarbetares välmående och utveckling. Hos oss blir du en del av ett expansivt team där vi värdesätter stor flexibilitet, professionalitet och eget ansvar i en ideell organisation som dagligen gör skillnad för hbtqi-personer i Sverige och internationellt. En karriär hos oss innebär bland annat: Ett stimulerande jobb i en spännande miljö Tjänstepension, föräldralön och många andra kollektivavtalade förmåner Möjlighet att stärka mänskliga rättigheter och demokratiska värden – ett arbete som blir allt viktigare i ett hårdnande samhällsklimat Övrigt Vi omfattas av Bransch- och löneavtalet Ideella och Idéburna Organisationer mellan Arbetsgivaralliansen och Unionen/Vision/Akademikerförbundet. Skicka in din ansökan senast den 14 april 2024. Rekryteringen sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Vi tillämpar anonymiserad och kompetensbaserad rekrytering. Dina personuppgifter och eventuella bilder kommer att vara anonyma för ansvarig rekryterare. Innan eventuell anställning kommer en bakgrundskontroll att genomföras och du får göra ett arbetsprov kopplat till tjänsten. Om du har frågor om denna position, kontakta Jenny Sundberg, rekryterande chef på [email protected]. Har du frågor om rekryteringsprocessen, kontakta HR-partner Tobias Jensen på [email protected]. RFSL är en inkluderande arbetsgivare och välkomnar alla sökande.

17 april 2024
Sista ansökan:
17 maj 2024
Controller

ARBETA PÅ GINA TRICOTVill du vara med och forma framtidens controlling på Gina Tricot? Nu har du chansen att fortsätta din karriär som controller hos oss! Till denna roll söker vi en driven och lösningsorienterad lagspelare som har fallenhet för att bygga relationer och trivs med ett högt tempo. Var med på en spännande resa mot en mer effektiv och datadriven finansiell planering där du får en viktig roll i att sätta rutiner och processer kopplat till våra beslutsstöd. OM TJÄNSTEN Ditt uppdrag som controller blir att konstruktivt och proaktivt agera affärspartner till verksamheten genom att främja datadrivna beslut. Du kommer att arbeta med analys och uppföljning av försäljnings- och lönsamhetsutveckling inom Gina Tricots olika försäljningskanaler. Du blir därtill en nyckelspelare i budget- och prognosprocessen där du, i nära samarbete med budgetansvariga chefer, arbetar fram en finansiell strategisk plan. Vidare blir du en av våra superusers som säkerställer att budgetverktyget Planacy används optimalt. Du kommer vara en del av controllerteamet som tillhör Finance och rapporterar till Finance Controlling Manager. Du har också ett nära samarbete med ansvariga landschefer, avdelnings-/funktionsansvariga samt med redovisningsavdelningen. VEM ÄR DU?Som person är du resultatfokuserad, ansvarstagande och drivande. Du trivs i en roll där du samarbetar med andra samtidigt som du är självständig. Du trivs på en position där du arbetar i en föränderlig miljö, vilket innebär många spännande utmaningar och möjligheter att utvecklas. Kvalifikationer: Utbildad civilekonom eller motsvarande. Har excelkunskap på avancerad nivå. Behärskar engelska i både tal och skrift. Har några års erfarenhet av controlling, revision/redovisning eller liknande. Har du erfarenhet från detaljhandeln och/eller tidigare vana av IFS, Qlik eller Planacy så är det meriterande. VAD ERBJUDER VI?Vi erbjuder en tjänst i en spännande organisation där du får möjlighet att utvecklas, när du börjar hos oss välkomnas du till ett team med fantastiska kollegor. I Gina Tricot Smile Academy får du inte bara kunskap om företaget och en gedigen onboarding – du blir också en del av ett Community och får möjlighet att knyta kontakter med andra likasinnade. Tjänsten är en tillsvidareanställning där vi tillämpar 6 månader provanställning. Vi arbetar utifrån en hybridmodell och placering är på huvudkontoret i Borås. Är du rätt person för utmaningen? Skicka in din ansökan via länken i annonsen, intervjuer och tillsättning sker löpande. Vi ser fram emot att få möjlighet att lära känna dig!

16 april 2024
Sista ansökan:
8 juni 2024
Controlling Assistant till världskänt modehus

Är du i början på din karriär och vill ha ett utvecklade jobb inom controlling? Ta chansen och bli en del av en av världens främsta modehus! Som Production Controlling Assistant spelar du en viktig funktion med att säkerställa kvalité och effektivitet i deras produktionsprocesser. Du arbetar analytiskt med att driva processer framåt för se till att planen för tid och effektivitet följs. Tveka inte, sök redan idag! OM TJÄNSTEN Hos vår kund är du en bidragande faktor för att skapa och bibehålla en smidig och effektiv produktion. Du arbetar som en del av Production Controlling Teamet för att säkerställa effektiva interna processer och produktion. Ditt arbete är avgörande för att skapa underlag för datadrivna beslut som driver det världskända varumärket framåt till nya höjder. Du erbjuds - En stimulerande tjänst med goda utvecklingsmöjligheter - Ett ypperligt tillfälle att vässa dina kunskaper inom analys på ett stort företag - En dedikerad konsultchef som värnar om dig och din professionella utveckling ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Följa upp sälj- och budgetkalkyler och analysera dessa * Sammanställa vecko- och månadsrapporter till stakeholders * Stödja beställningsprocesserna och administrera produktrelaterad data VI SÖKER DIG SOM - Har en universitetsexamen inom ekonomi alternativt 2 års erfarenhet av att arbeta med redovisning - Väldigt goda kunskaper inom MS Office, särskilt Excel - Är organiserad, detaljorienterad och effektiv i och med att du arbetar i en föränderlig miljö med högt tempo Det är meriterande om du har - Erfarenhet av att arbeta med ERP-system såsom Microsoft D365 - Erfarenhet av att arbeta i Qlikview - Erfarenhet av att arbeta i Medius Flow För att hitta att matcha rätt typ av person till tjänsten kommer vi att bedöma dina förmågor att vara: - Strukturerad - Självgående - Kvalitetsmedveten Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

16 april 2024
Sista ansökan:
16 maj 2024
Interim Transaktionscontroller till Börsnoterat Fastighetsbolag

Vi söker en erfaren controller med gedigen erfarenhet av köp- och försäljningstransaktioner inom fastighetsbranschen. Om det potentiellt låter intressant, ring eller ansök så berättar vi mer. Låter det intressant?Tveka inte att skicka in din ansökan via vår hemsida. Då urval och intervjuer sker löpande kan tjänsten tillsättas innan annonsen har löpt ut. Titta även på andra tjänster som vi har på vår karriärsida! careers.deltaconsulting.se Vid frågor, kontakta Olle Olsson på [email protected] eller 070-402 84 22.Välkommen med din ansökan! Om Delta ConsultingVi på Delta Consulting är specialister på ekonomipersonal. Vår vision är att skapa lyckligare arbetsplatser. Vi jobbar dagligen med att skapa möten mellan ekonomer och företag där ekonomer jobbar. I vårt arbete hjälper vi våra kandidater att ta nästa steg i karriären samtidigt som vi hjälper våra kunder att hitta rätt person. Vi förmedlar både permanenta anställningar och temporära anställningar i form av uthyrning och interim. Vår verksamhet styrs av våra tre ledord: noggrannhet, långsiktighet och positiv förändring. Oavsett om du är i början av din karriär eller en erfaren CFO är vi din självklara samarbetspartner när det är dags för en ny utmaning.

16 april 2024
Sista ansökan:
3 oktober 2024
Verksamhetscontroller Eskilstuna

Fortifikationsverket söker en erfaren verksamhetscontroller för arbete med styrning, samordning och uppföljning av vår myndighetens verksamhet och ekonomi. En del i arbetet är även att stötta och utbilda chefer inom organisationen samt delta i rapportering till myndighetens ledning och regeringen. Vill du vara med och stärka Sveriges försvarsförmåga, ansök redan idag! Fortifikationsverket är en av Sveriges största fastighetsägare och experter inom fortifikation, det vill säga skydds- och anläggningsteknik. De senaste åren har Fortifikationsverkets verksamhet stadigt vuxit och vår tillväxt fortsätter då vi hanterar omfattande förvärv och nybyggnationer till försvarssektorn. Vårt huvuduppdrag är att bidra till ökad försvarsförmåga för ett tryggt och fritt Sverige. Din vardag – stärka Sveriges försvarsförmåga Ledningsstaben består av fyra enheter; fastighetsutvecklings-, planerings-, styrnings- och Nato-enheten med gemensamt ansvar för styrning, samordning och uppföljning av myndighetens verksamhet och ekonomi samt investeringsplaner. Vidare ansvarar staben även för strategisk ledning och samordning av myndighetens försvarsplanering, kris- och beredskapsfrågor. Styrningsenheten består av nio medarbetare och ansvarar för myndighetens verksamhetsplan och verksamhetsuppföljning, centrala ekonomi- och finansieringsfrågor, kontakter med Regeringskansliet och verkets compliancefunktion. Styrningsenheten arbetar nära generaldirektören med verksövergripande styrning. Arbetsuppgifterna omfattar bland annat att delta i uppdatering av myndighetens strategi och verksamhetsplan samt att löpande följa upp dessa under året med slutlig återrapportering i myndighetens årsredovisning. Rollen syftar till att bidra till ett bra samarbete med statsmakten för att främja effektivitet i vår produktion. Svaren är inte alltid givna eller definierade och kräver ofta nytänkande. Rollen kommer också vara delaktig i utveckling av verkets processer avseende enhetens arbetsuppgifter. Tempot är högt och du får ta stort eget ansvar, men vi hjälps åt så att alla delar av livet ska få plats. För att trivas behöver du gilla att ha många kontakter och vara pådrivande för att leveranser med rätt kvalitet blir klara i tid. Du får också chansen att vara med och utveckla styrningen i en tid när vår verksamhet växer och står i det viktiga uppdraget att bidra till en stärkt försvarsförmåga. Kvalifikationer Vi söker dig som har akademisk utbildning om minst magisternivå inom ekonomi och redovisning, statsvetenskap eller har annan för tjänsten relevant universitets- eller högskoleutbildning. Minst fem års erfarenhet som controller är ett krav. Mycket goda kunskaper inom styrning och uppföljning av verksamhet samt god analytisk förmåga. Du behöver ha mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Vidare har du god datavana och mycket goda kunskaper i framförallt MS Excel samt god administrativ förmåga. Körkort klass B är ett krav. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet som controller i offentlig verksamhet samt av fastighetsrelaterade eller försvarsmaktsrelaterade frågor. Även erfarenhet av arbete med utveckling och förbättring av processer i styrningsfrågor är meriterande. Dina personliga egenskaper är mycket viktiga för oss. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Vi söker dig som är ansvarstagande, har god initiativförmåga och är handlingskraftig. Som person är du strukturerad, positiv, självgående och har tålamod och förmåga att arbeta strategiskt mot långsiktiga mål. För att lyckas i rollen krävs att du är uthållig och engagerad i att driva ditt eget arbete framåt. Du är administrativt strukturerad, har en god kommunikations- och organisationsförmåga och du är analytisk och flexibel. Det är viktigt att du är en lagspelare då vi inom enheten och staben har ett nära samarbete med varandra. Vad erbjuder vi dig? Tillsammans med drygt 1000 kollegor på Fortifikationsverket runt om i landet jobbar du med ett unikt fastighetsbestånd för att stärka totalförsvaret i Sverige. Vi är stolta över det samhällsviktiga uppdrag vi har där vi bygger, förvaltar, driftar och utvecklar avancerad teknologi i samhällsviktiga byggnader. Våra arbetsuppgifter är omväxlande, spännande och utmanande och kräver sin kompetens. Vi arbetar enligt den statliga värdegrunden och dess principer och vi eftersträvar jämn könsfördelning. Lika rättigheter och möjligheter är viktigt för oss. Här får du goda möjligheter till kompetensutveckling och ta del av bra förmåner. Vi jobbar också för att du ska kunna ha en bra balans mellan arbete och fritid. Tjänsten är en tillsvidareanställning, provanställning kan komma att tillämpas. Placering vid huvudkontoret Eskilstuna eller enligt överenskommelse. Svenskt medborgarskap är ett krav, eftersom anställningar vid Fortifikationsverket är säkerhetsklassade. Det innebär att säkerhetsprövning och registerkontroll kommer att genomföras i enlighet med bestämmelser i säkerhetsskyddslagen. Vi välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter, har du skyddade personuppgifter kontaktar du den rekryteringsspecialist som finns namngiven så får du hjälp med att skicka in din ansökan. Som tillsvidareanställd kommer du att krigsplaceras. Välkommen att skicka in din ansökan med CV och personligt brev senast den 13 maj 2024. Vi vill ha dina ansökningshandlingar på svenska. Vid ansökan kommer dina personuppgifter behandlas enligt dataskyddsförordningen (GDPR). Genom din ansökan samtycker du till behandlingen. Din ansökan är en allmän handling enligt offentlighetsprincipen. De frågor som du får besvara när du skickar in din ansökan kommer att ligga till grund för det första urvalet vi gör.  Frågor kring tjänsten? Välkommen att kontakta enhetschef Jonas Backman, tel 010-44 44 831 eller rekryteringsspecialist Monica Landmark, tel 010-44 44 690. Det går även bra att kontakta våra fackliga representanter: Eric Bergman, Ledarna, Tommy Eriksson, SEKO, Karin Alm, SACO, de nås via vår växel, tfn 010-44 44 000. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

14 april 2024
Sista ansökan:
13 maj 2024
Projektcontroller till Akori

Boden är en central plats för den gröna näringen! Vi är en ort som möjliggör tillväxt och samhällsutveckling i norr. Akori söker nu en Projektcontroller som vill vara med på vår tillväxtresa. Hos oss jobbar du tillsammans med specialister inom samhällsbyggnad. Har du driv och vill framåt? Välkommen med din ansökan. Vem är vi?Akori är ett konsultföretag med lång erfarenhet inom samhällsbyggnad och infrastruktur med sin hemvist i Boden. Hos oss finns helhetslösningar för våra kunder där vi värdesätter att kunna leverera projekt förenligt med hållbarhet och kvalitet. Hos Akori finns kompetenser för att möta stora projekts behov med ett helhetsperspektiv. Vi erbjuder delar av och helhetslösningar inom komplexa uppdrag utifrån våra kunders behov där vi bidrar med kompetens väl förankrat med engagemang, goda samarbeten och flexibilitet. Genom att vi inte är den största aktören på marknaden har vi möjligheten att vara personliga i vårt genomförande och kan vara snabbfotade där behov finns. Våra medarbetare trivs hos oss och har stora möjligheter till att utvecklas samt att vara en del av samhällsomvandlingen som sker i norra Sverige. Vi växer och söker nu en kollega till vårt team! RollenI rollen som Projektcontroller kommer du att hantera budgetprocesser, rapportering, uppföljning och resultatanalyser. Du har den övergripande insynen i projektet och skapar strukturer, tar fram rapportunderlag och genomför uppföljningar under projektens gång. Som Projektcontroller kommer du att ha olika samarbetsytor med våra kunder, beroende på var arbetet pågår i projektet. Tillsammans med vår externa Controller säkerställer du att de ekonomiska processerna fungerar för att projektet ska kunna fortsätta drivas framåt. Vem är du?Som Projektcontroller är du en del av Akoris tillväxtresa och har drivet för att utveckla verksamheten. Som det mindre företag vi är idag krävs det att du har lätt för att se strukturer och vill bidra till att Akori och projekten drivs framåt. Du trivs med att arbetet inte alltid är förutspått och kan hantera att växla fokus utifrån projektets komplexitet, för dig finns det inga frågor som lämnas obesvarade. Vi tror att du vill utvecklas och är redo för nya utmaningar inom en bransch som är möjliggörare för den samhällsomvandlingen vi befinner oss i. Du värdesätter korta beslutsvägar och vill bryta ny mark där ingen dag är den andra lik. Med ditt driv och engagemang kompletterar du oss på Akori! KvalifikationerDu som söker har lägst kandidatexamen med ekonomisk inriktning eller motsvarande som arbetsgivaren anser relevant. Du har B -körkort MeriterandeBranscherfarenhet Erfarenhet från liknande roller Projekterfarenhet AnställningsformTillsvidare TillträdeEnligt överenskommelse Sista ansökningsdag26 maj Rekrytering sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan 26 maj som är sista ansökningsdag. Se därför till att skicka in din ansökan snarast! Om du har frågor om tjänsten kan du kontakta Sandra Senbom, HR-specialist på ByHart, via [email protected] eller på 079-104 45 65. Vi ser fram emot att ta del av din ansökan!

12 april 2024
Sista ansökan:
26 maj 2024
Projektcontroller sökes!

Projektcontroller sökes! Du som är intresserad av en tjänst som projektcontroller – ring oss! Uppdraget är på 50% med möjlighet till utökning och sträcker sig över en längre period. Tjänstens placering är i Kristinehamn eller Karlskoga. Ring mig så berättar jag mer.

10 april 2024
Sista ansökan:
27 maj 2024
Verksamhetscontroller till myndighet i tillväxt!

Vill du jobba på en myndighet som har ett spännande uppdrag och där du får möjlighet att vara med att driva förändrings- och utvecklingsarbete? Då kan du vara den vi söker! I den här rollen tillhör du enheten för strategisk styrning som har i uppgift att vara stödjande och styrande för myndighetens planering och uppföljningsprocesser. Enheten är nyetablerad under 2024 och idag finns det två verksamhetscontrollers och tre finansiella controllers. Om rollen Som verksamhetscontroller kommer du att få möjlighet att arbeta brett med den strategiska styrningen och verksamhetsuppföljningen på myndighetsövergripande nivå. Du kommer att arbeta bland annat med att förvalta och utveckla myndighetens styrmodell, strategiska verksamhetsplan och årlig verksamhetsplan. Utöver det ingår löpande uppföljning av verksamheten och arbete med årsredovisningen. I rollen ingår även att analysera verksamhetsbehov, effekterna av myndighetens arbete samt ta fram beslutsunderlag så att ledningen kan göra tydliga prioriteringar. Du är delaktig i att tolka vårt uppdrag enligt bland annat instruktion och regleringsbrev samt utveckla våra strategier och metodstöd. Uppdraget innebär nära samarbete med myndighetens chefer.  Om teamet Inom enheten finns lång erfarenhet och bred kompetens kring verksamhet- och ekonomistyrning. Vi arbetar med utfördelade ansvar för de övergripande processerna och hjälper varandra att lyckas via samarbete och dialog. Utvecklingsintresset är stort och det ger utrymme till konstruktiva och problemlösande diskussioner. Som tidigare nämnt är vi fem till antalet på enheten och utökar nu med en verksamhetscontroller. Om dig För att vara framgångsrik i den här rollen behöver du ha en god förmåga att kunna jobba lösningsorienterat och strukturerat. Du har ett helhetsperspektiv och kan med lätthet förutse möjligheter och utmaningar i arbetet. Du har en god kommunikativ förmåga, då du kommer ha många olika kontaktytor. För oss är dina personliga egenskaper viktiga, därför kommer vi lägga stor vikt vid dessa. Vi söker dig som har: • Relevant högskoleexamen inom statsvetenskap, organisations- och verksamhetsstyrning, ekonomi eller motsvarande • Flerårig aktuell erfarenhet av arbete med verksamhetsplanering och verksamhetsstyrning • Erfarenhet av att sammanställa och analysera underlag • God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska • Erfarenhet av att skriva rapporter Det är även meriterande om du har: • Erfarenhet av att driva projekt- och förändringsarbete • Ansvarat för utveckling av styrningsprocess • Erfarenhet av att arbeta med förordningen (2007:603) om intern styrning och kontroll Bra att veta  Tjänsten är en tillsvidareanställning med inledande provanställning om sex månader. Placering i Stockholm med start snarast möjligt enligt överenskommelse.  Som anställd på myndigheten får du del av förmåner såsom lunchförmån, bra semestervillkor och pension. Vår arbetsplats är på Hälsingegatan 38 där du kommer att arbeta i moderna aktivitetsbaserade lokaler, men har även möjlighet att jobba hemifrån upp till 40% om verksamheten tillåter. Vi erbjuder dig en arbetsplats där vi värdesätter god balans mellan arbete och fritid, därför är friskvård en del av arbetet i form utav 2 friskvårdstimmar i veckan och 5000 kronor i friskvårdbidrag, det finns även en friskvårdsförening som anordnar olika aktiviteter. Här kommer du få ett givande och omväxlande arbete på en myndighet där du kan växa och utvecklas - både personligt och professionellt. Hur ansöker jag?  För att kunna göra en rättvis och likvärdig bedömning av dig som sökande använder vi oss av urvalsfrågor. Vi ber dig därför att svara på frågorna så utförligt som möjligt så att vi kan avgöra hur väl du matchar den efterfrågade kompetensen. Vi önskar att du inte bifogar en bild eller information om personnummer och adress i ditt CV. Har du skyddade uppgifter av något slag ber vi dig kontakta ansvarig HR-specialist. För mer information kontakta enhetschef Christian Koch på [email protected] eller HR-specialist Eva Bennich Rathsman på [email protected]. För kontakt med vår lokala fackliga arbetstagarorganisation maila till [email protected]. Välkommen med din ansökan senast 30 april 2024. Att arbeta på PTS Hos oss får du arbeta med ett meningsfullt uppdrag, till nytta för samhället, och tillsammans med cirka 450 kollegor. Vår verksamhet präglas av komplexa frågor och den snabba teknikutvecklingen, vilket gör att du får verka i en innovativ och kreativ miljö. Om du är flexibel, tar initiativ och gillar att samarbeta kommer du att trivas hos oss och bidra till vår kultur. Vi utvecklar verksamheten tillsammans, vilket är en förutsättning för att vi ska nå våra höga ambitioner – att vara Sveriges bästa arbetsplats! På PTS bidrar du till samhällsnytta. Se filmen om vårt uppdrag.

9 april 2024
Sista ansökan:
30 maj 2024
Junior controller / Ekonomiassistent

Junior Controller / Ekonomiassistent till Bodycotes Financeavdelning, med placering i Västerås. Vår verksamhet inom AGI Sverige består av sju enheter från Malmö i söder till Hudiksvall i norr. Vi är ca 220 anställda och vi behöver en nyfiken person som ska arbeta i en delad roll med administrativa saker i vår norra region, samt också i nära samarbete med vår Finance Business Partner (FBP), Sverige. Det är en heltidstjänst, med placering i Västerås. Tjänsten är i steg 1 ett vikariat på 15 månader, med goda möjligheter till fortsatt anställning inom Bodycote Sverige. Huvudarbetsuppgifter: Assistera med analyser samt verksamhetsförbättring inom controllerområdet. Arbeta med underlag för stöttning i budget- och prognosprocesser. Hantera leverantörsfakturor och inköpsordrar för avstämning mot fakturor för regionen. Ansvara för regionens tidredovisning i Flex. Ansvara för olika typer av återkommande rapporteringar till verksamheten i regionen samt Finance. Delta i olika projekt för verksamhet och processförbättringar. Sammanställa underlag till vårat Shared Service Center tex. vid månadsbokslut och årsbokslut. Kompetens, erfarenhet och personliga egenskaper: Examen inom Ekonomi / Finance. Vi ser gärna att du arbetat något år inom ekonomi, men för rätt person kan också en nyexaminerad person som vill utveckla sig själv passa för rollen. Du har driv, är positiv, nyfiken och en vilja att utveckla dig själv. Stimuleras av att arbeta brett, samt vara stöttande i ett mindre team. Flytande kunskap i svenska och engelska, både i tal och i skrift är ett krav. Goda kunskaper inom Microsoft Office. Erfarenhet av att arbeta i affärssystem är en fördel. Intresserad? Kontakta vår Regionchef [email protected] alternativt vår Ekonomichef (FBP) [email protected] gällande frågor om tjänsten. Ansökan skickar ni in snarast via ansökningsknappen, dock senast 30 april, löpande urval görs. Vi undanber oss samtal från externa rekryterare i den här processen. Bodycote plc är med drygt 165 verksamheter världens mest respekterade företag inom materialtekniska tjänster med huvudinriktning mot värmebehandling, ytbehandling och het isostatisk pressning (HIP). Våra kunder finns inom hela den tillverkande industrin och vi bedriver verksamhet i 23 olika länder över hela världen. Vår verksamhet växer såväl organiskt som genom förvärv. Det innebär att vi i Sverige är i behov av nya medarbetare. Enligt våra kärnvärden lever vi efter en kultur som består av ärlighet och transparent beteende. Värdeskapande är kärnan i vår verksamhet och står i fokus i allt vi gör.

9 april 2024
Sista ansökan:
8 juni 2024
Nu söker vi en controller med start omgående

Är du utbildad ekonom med några års erfarenhet i rollen som controller? Då kan det vara dig vi söker till vårt nästa uppdrag! Om tjänsten Som controller på Serviceförvaltningen har du en central roll i arbetet med förvaltningens ekonomistyrning. Du kommer att ingå i ett team med controllers som är ett stöd för flertalet tjänsteproducerande avdelningar och enheter. Du har nära kontakt med avdelnings- och enhetschefer inom förvaltningen. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att ansvara för rapporter, månad- kvartal- och årsprognoser samt vara del i både budget och bokslutsarbete. Du stöttar även chefer i att ta fram underlag för budget, prognos och uppföljning genom ekonomisk expertis och stor förståelse för finansiell analys. För att lyckas behöver du trivas med att arbeta nära verksamheten kunna arbeta både självständigt och i team och du har lätt att samarbeta. Du klarar av att hantera varierande arbetsuppgifter med periodvis hög arbetsbelastning och högt arbetstempo med en förmåga att snabbt att lyfta blicken och se helheten. Krav för tjänsten - Minst 4 års arbete som controllermed bokslut analys och prognosframställan inom statlig, kommunal eller regional förvaltning.-Akademisk utbildning inom ekonomi.- Dokumenterade kunskaper inom redovisning.- Gedigna kunskaper i Excel, samt kunna skapa rapporter i andra analysverktyg Bör-krav: Arbetat som controller inom tjänsteproducerande IT-bolag. Meriterande: Erfarenhet av att ha arbetat i ekonomiverktyget Raindance. Uppdragets tid: 2024-04-15 till 2024-06-15 med möjlig förlängning 3+3 månader. Tjänstgöringsgrad: 100% ÖvrigtDistansarbete kan ske efter överenskommelse, merparten av arbetet sker på plats hos arbetsgivaren. Om Arena PersonalArena Personalär experter på rekrytering och bemanning och är en av de mest erfarna aktörerna på den svenska bemanningsmarknaden. Vi är verksamma över hela Sverige, och har kollektivavtal med Unionen och LO.Som konsult hos oss på Arena Personal kan du förvänta dig en stöttande och nära Konsultchef. Hos oss får du möjlighet att testa på nya spännande arbetsplatser, bredda ditt nätverk och utveckla din karriär. Vi ser fram emot att hjälpa dig till ditt nästa arbete!

9 april 2024
Sista ansökan:
26 september 2024