Databasutvecklare

Sök bland 51 lediga jobb som Databasutvecklare och börja ditt nya yrkesliv idag!

Data visualization inom PowerBI till världsledande möbelföretag
Academic Work Sweden AB
Mjukvaru- och systemutvecklare m.fl.

Vill du arbeta på en arbetsplats som värdesätter mångfald, digital utveckling och samarbete? Drömmer du om att ta steget mot ditt nästa karriärsteg inom data och PowerBI? Då vill vi, och vår kund som är världsledande inom möbelindustrin, ha din ansökan! OM TJÄNSTEN Detta är en långsiktig tjänst som till stor del handlar om att skapa visualiseringar av användardata i PowerBI. I rollen kommer du att arbeta både självständigt och i team. Du erbjuds - En gedigen ombordstigningsprocess hos vår kund - En chans att göra karriär i ett globalt och välkänt företag som arbetar med den senaste tekniken - En inkluderande arbetsmiljö som främjar balans mellan arbete och privatliv - Ett sammansvetsat team med både juniora och seniora kollegor som alltid strävar efter att lära sig nya saker - En konsultchef som är mån om att stötta din personliga och professionella utveckling under hela din anställningsperiod - Möjlighet att arbeta hemifrån några dagar i veckan ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Iterativt ta fram visualiseringar av användardata i Home Smart * Arbeta i team med Data Engineer och Data Loss Prevention (DLP) för att nå uppsatta mål för visualiseringar av användardatan * Bygga User funnels och user paths och skapa features i PowerBI * Hjälpa till att svara på frågor kring användare och dela insikter gällande visualiseringar och analys VI SÖKER DIG SOM - Har eftergymnasial utbildning inom data - Är mycket bekväm i PowerBI, med att skapa visualiseringar och olika dashboards - Har goda kunskaper i Google Analytics. Gärna även andra verktyg för att visualisera data såsom Qlik, Tablau eller Matplotlib Det är meriterande om du har - kunskap i iOS eller Android och har erfarenhet av att ha jobbat med mobilapplikationer För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Kritiskt tänkande - I detta teamet är det högt i tak och alla ideer för utveckling/förbättring är välkomna. - Samarbetsvillig - du kommer att arbeta mycket i grupp, tillsammans med andra BI-utvecklare och data engineers - Analytisk - du kommer att arbeta med att analysera data och göra den användbar för kollegor internt Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

11 september 2024
Sista ansökan:
12 oktober 2024
Mjukvaruutvecklare till Umeå!
A Hub AB
Mjukvaru- och systemutvecklare m.fl.

Vi söker en driven Software Engineer med inriktning på BI, som vill vara en del av vår samarbetspartners dynamiska team på deras centralt belägna, nyrenoverade kontor i Umeå. Här arbetar du i en agil miljö och samarbetar nära med kollegor för att leverera högkvalitativa lösningar. I denna roll får du chansen att både påverka och utvecklas professionellt. Dina arbetsuppgifter: Skapa och underhålla SQL-kod samt implementera och optimera ETL-processer. Designa och vidareutveckla Data Warehouse-lösningar för att möta verksamhetens behov. Aktivt bidra till och stödja den agila utvecklingsprocessen. Arbeta tillsammans med olika team och intressenter för att säkerställa att lösningarna är affärsorienterade och effektiva. Identifiera och genomföra förbättringar för att optimera datalagerstrukturen. Vi söker dig som har: En relevant akademisk examen Erfarenhet inom utveckling och BI Erfarenhet av databasutveckling och SQL Vana av att arbeta i agila team och gärna med SAFe-ramverket Goda kunskaper i ETL-verktyg, Mainframe och Teradata Förmåga att kommunicera tydligt och fatta beslut i samarbete med andra Ett starkt driv och nyfikenhet att kontinuerligt utveckla dig och ditt arbete Dina personliga egenskaper: Ansvarstagande Samarbetsinriktad Målorienterad Kommunikativ Vill du vara en del av en arbetsmiljö där din kompetens och engagemang uppskattas, och där du har möjlighet att växa? Ansök nu!

11 september 2024
Sista ansökan:
28 februari 2025
Director, Area Lead Engineer – Data Engineering, AI Analytics & Data
H & M Hennes & Mauritz Gbc AB
Mjukvaru- och systemutvecklare m.fl.

Company Description H&M Group is a family of brands; H&M, COS, Weekday, Monki, H&M HOME, & Other Stories, ARKET and Afound. At H&M Group, our people are the driving force behind our commitment to creating meaningful growth and more sustainable lifestyles. Help us re-imagine fashion and together we will re-shape our industry. Learn more about H&M Group here. Job Description Are you a Director of Data Engineering with a desire to make an impact and steer one of H&M’s most crucial sectors? If you are ready to take a pivotal role in shaping the future of retail, we have the perfect role for you. As the Area Lead for Data Engineering within our Supply Chain & Enterprise division, you will have considerable influence across the entire organization. Your role will be central to our company-wide programs, directly impacting a key area of H&M. You will engage with a multitude of stakeholders, fostering strong relationships that are the cornerstone of our collaborative culture. Your goal is to embody the principles of servant leadership, where a significant portion of your role will be dedicated to people management. The supply chain is the heart of H&M, and your leadership will ensure its rhythm is strong and steady. Key responsibilities: Lead and mentor a team of Engineering Managers, providing strategic guidance, setting performance goals, and fostering a collaborative and innovative environment Collaborate with stakeholders to define the strategic direction, aligning it with business goals and customer needs Define high level KPIs and targets for the area Driving program enhancements and optimizing delivery outcomes Qualifications Bachelor's or master's degree in computer science, Engineering, or a related field At least 8 years of experience within Data Engineering or similar areas A background in supply chain is highly beneficial Proven experience in leadership roles within data engineering. Preferably experience in leading managers. Strong proficiency in SQL, Python, and big data technologies (e.g., Hadoop, Spark) Familiarity with cloud services (GCP, AWS, Azure) and data warehousing solutions Excellent problem-solving and project management skills What you need to succeed: A passion for data and its potential to drive business success The ability to inspire and lead teams towards achieving technical excellence Strong communication skills to effectively collaborate with stakeholders A commitment to staying current with the latest industry trends and technologies If you are a strategic thinker with a track record of leading successful data engineering projects, we encourage you to apply for this exciting opportunity to shape the future of data within our company. Additional Information This is a full-time position based in Stockholm. Apply by sending in your CV in English as soon as possible, but no later than 30-June 2024. We will review and interview candidates ongoing. Due to data policies, we only accept applications through the career page.

11 september 2024
Sista ansökan:
31 oktober 2024
Knowledge manager till kunskapshantering & Digital produktion
Polismyndigheten
Mjukvaru- och systemutvecklare m.fl.

Är du redo för en större uppgift? Till gruppen Kunskapshantering och digital produktion söker vi nu en Knowledge manager. Hos oss kommer du tillsammans med engagerade och trevliga kollegor utvecklas och få erfarenheter för livet, samtidigt som ditt arbete bidrar till att öka tryggheten och minska brottsligheten i Sverige. IT-avdelningen består för närvarande av 1200 anställda som ansvarar för all IT som används av myndighetens 38 000 anställda. Vårt kontor är beläget på Kungsholmen där vi erbjuder både flexibelt kontor och flexibla arbetstider. För närvarande finns det även möjlighet att arbeta hemifrån upp till 2 dagar i veckan. Gruppen Kunskapshantering och digital produktion tillhör enheten It-kundservice och ansvarar bl.a. för teknisk support, incidenthantering, behörigheter, it-beställningar och digitala utbildningar. Här arbetar både generalister och experter och vi finns på flera orter i Sverige. Enheten består idag av ca 110 medarbetare fördelade på tre sektioner med tre till fyra grupper vardera. ARBETSUPPGIFTER Som Knowledge manager kommer du att skapa värde för våra användare genom ett effektivt användarstöd. Du kommer också att förse våra supporttekniker i servicedesken med de guider och rutiner de behöver för att hjälpa våra användare på ett ändamålsenligt sätt. En annan viktig del av arbetet handlar om att identifiera behov av verksamhetsutveckling inom enheten. Detta sker bl a genom att analysera ärende- och incidentdata, se mönster och trender och föreslå förbättringar utifrån det. Det förutsätter att du är bekväm med controllerliknande arbetsuppgifter. Exempel på arbetsuppgifter: • Samla in, analysera och dela information • Ansvara för struktur, kontinuerliga förbättringar och utveckling inom teamet och inom enheten • Utveckla användarstödssidor på intranätet • Samverka med relevanta funktioner och aktörer inom myndigheten KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har: • Eftergymnasial utbildning inom it alternativt förvärvad arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig • Minst 2 års erfarenhet av en liknande roll i en stor komplex organisation i närtid • ITIL certifiering • Mycket avancerade kunskaper inom Officepaketet • Erfarenhet av att arbeta med Knowledge base • Erfarenhet av och fallenhet för analytiskt arbete, rapportering och uppföljning • God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska Meriterande: • Minst 2 års erfarenhet av att arbeta med ITIL • Har arbetat internt mot ämnesexperter så som produktägare • Erfarenhet av att arbeta i BMC Remedy Action Request System eller liknande ärendehanteringssystem • Erfarenhet av att planera och leda utbildningsinsatser Personliga egenskaper: Vi söker dig som är analytiskt lagd, nyfiken och kommunikativ. Du prioriterar arbetet på ett effektivt sätt samt sätter upp och håller tidsramar. Då arbetet sker i team är det viktigt att du trivs med att arbeta i grupp och samarbeta, men är även trygg i att arbeta självständigt. ÖVRIGT Anställningsform: Tillsvidareanställning med provanställning om sex månader Arbetsort: Stockholm Arbetstid: Flextid Tillträde: Enligt överenskommelse Funktion: Handläggare Från och med maj 2024 använder vi inte personligt brev i våra rekryterings-processer. Vi ber dig istället att bifoga ditt CV där du tydligt beskriver på vilket sätt du uppfyller efterfrågade kvalifikationer och meriter kopplat till aktuell rekrytering. Du kan se den kompletta kravprofilen i jobbannonsen. Utöver CV behöver du även besvara ett antal urvalsfrågor som en del av din ansökan. Dessa frågor utgår från aktuell kravprofil och ligger till grund för det urval som sker i processen. Att besvara frågorna är en förutsättning för att din ansökan ska anses komplett. Vänligen notera att krav och eventuella meriter ska vara uppfyllda vid ansökningstillfället. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polisens rekryteringsstöd Visma Recruit. Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult. En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader. Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling. Läs gärna om våra förmåner som anställd hos polisen Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen. Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet. Varmt välkommen med din ansökan! Vi undanber oss samtal och mail från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.

9 september 2024
Sista ansökan:
23 september 2024
Supportingenjör med erfarenhet av produktutveckling
Job Solution Sweden Consulting AB
Mjukvaru- och systemutvecklare m.fl.

Vi söker en driven Supportingenjör till vår kund i Linköping, som vill bidra till produktförbättringar och stödja produktutvecklingscykeln. Rollen innebär att lösa tekniska systemproblem och säkerställa produktens pålitlighet. Du kommer att få möjlighet att utvecklas inom ingenjörsutveckling och arbeta nära ett innovativt team av ingenjörer. Arbetsuppgifter: Design och utveckling av elektronikkomponenter, mjukvara och system med handledning. Stödja ingenjörer vid layout och design samt ge rekommendationer för medelstora projekt. Installera, uppgradera och konfigurera produkter enligt specifikationer och toleranser. Analysera produktprestanda och felsöka måttligt komplexa fel eller driftstörningar. Samarbeta med teamet och andra avdelningar för att driva projekt framåt. Krav: Kandidatexamen och minst 1 års erfarenhet av supportingenjörsarbete, eller motsvarande arbetslivserfarenhet (t.ex. gymnasieutbildning och 3 års erfarenhet). Erfarenhet av felsökning och debugging av digital hårdvara, mjukvara eller analog RF. Erfarenhet av att arbeta i labbmiljö och tidigare ledarskapserfarenhet. Meriterande: Kandidatexamen inom datavetenskap, matematik, elektroteknik eller liknande. Certifiering inom elektronik eller motsvarande. Militär bakgrund inom elektronik (rank E5+ och 1 års erfarenhet). Fortsatt intresserad av rollen? Vad kul! Då får du mer än gärna ansöka med ett CV så hör vi av oss för ett eventuellt nästa steg i processen. Den här rekryteringsprocessen administreras av Job Solution Consulting, och kunden har begärt att alla frågor angående tjänsten hanteras av Job Solution Consulting. Om du blir antagen till den här rollen kommer du att agera som konsult via Job Solution Consulting. Under tiden som konsult hos oss är du ansluten till kollektivavtal med mera. För eventuella frågor eller funderingar är du välkommen att höra av dig till mig. Du når mig på [email protected]

9 september 2024
Sista ansökan:
23 september 2024
Data Engineer
True Software Scandinavia AB
Mjukvaru- och systemutvecklare m.fl.

Hej, Truecaller is calling you from Stockholm, Sweden! Ready to pick up? Our goal is to make communication smarter, safer, and more efficient, all while building trust everywhere. We're all about bringing you smart services with a big social impact, keeping you safe from fraud, harassment, scam calls or messages, so you can focus on the conversations that matter. Top 20 most downloaded apps globally, and world’s #1 caller ID and spam-blocking service for Android and iOS, with extensive AI capabilities, with more than 400 million active users per month. Founded in 2009 with an impressive year-on-year growth with high profitability, listed on Nasdaq OMX Stockholm, Large Cap. Founded in 2009, listed on Nasdaq OMX Stockholm and is categorized as a Large Cap. Our focus on innovation, operational excellence, sustainable growth, and collaboration has resulted in consistently high profitability and strong EBITDA margins. A team of 400 people from ~35 different nationalities spread across our headquarters in Stockholm and offices in Bangalore, Mumbai, Gurgaon, and Tel Aviv with high ambitions. As a Data Engineer, you will play an important role in t which is responsible for building and maintaining a scalable, robust, self-service analytics platform. What do we expect from you: Experience working with orchestration tool (ex: Airflow) Experience working with a large data set Experience building complex ETL pipelines Experience working with cloud providers such as GCP, AWS, or Azure Strong programming skills in Spark with Scala and Python Experience working with CI/CD tools like Jenkins and Git Strong understanding of Software Engineering practices and principles Excellent problem-solving and communication skills Self-motivated and have a proven ability to take initiative to own the problems that come up and solve them What will you work on Maintaining and improving the ingestion pipeline to reliably deliver billions of events daily in defined SLA Provide support for all teams in building and optimizing their complex pipelines Work closely with other teams to identify pain points and problems around the platform Develop new tools and frameworks to improve the data platform Facilitate company-wide to be data-driven Work in close collaboration with data scientists and data analysts to help support their work in production Work with vast projects such as building an ML platform and streaming use cases Setup best practices and processes around software and data development It would be great if you also have Working with messaging systems like Kafka Knowledge in Kubernetes Hands-on experience with any streaming platform Experience managing data warehouse in BigQuery or Redshift Life at Truecaller - Behind the code: https://www.instagram.com/lifeattruecaller/ Sounds like your dream job? We will fill the position as soon as we find the right candidate, so please send your application as soon as possible. As part of the recruitment process, we will conduct a background check. This position is based in Stockholm, Sweden. We only accept applications in English. What we offer: A smart, talented, and agile team: An international team where ~35 nationalities are working together in several locations and time zones with a learning, sharing, and fun environment. A great compensation package: Competitive salary, 30 days of paid vacation, flexible working hours, private health insurance, parental leave top-up, pension contribution, Udemy membership to keep learning and improving, and free gym membership. Great tech tools: Pick the computer and phone you most fancy within our budget ranges. Do it your way: We work in the office on Tuesdays, Wednesdays, and Thursdays with flexibility on the other days. Office life: Enjoy your days with a wide range of yummy snacks and beverages, and have fun in our playroom! As well as in our exciting company parties and team activities such as Lab days, Running team, and Geek lunch! Come as you are: Truecaller is diverse, equal, and inclusive. We need a variety of backgrounds, perspectives, beliefs, and experiences to keep building our great products. No matter where you are based, which language you speak, your accent, race, religion, color, nationality, gender, sexual orientation, age, marital status, etc. All those things make you who you are, and that’s why we would love to meet you.

5 september 2024
Sista ansökan:
5 oktober 2024
Senior Data analyst
True Software Scandinavia AB
Mjukvaru- och systemutvecklare m.fl.

Hej, Truecaller is calling you from Stockholm, Sweden! Ready to pick up? Our goal is to make communication smarter, safer, and more efficient, all while building trust everywhere. We're all about bringing you smart services with a big social impact, keeping you safe from fraud, harassment, scam calls, or messages, so you can focus on the conversations that matter. Top 20 most downloaded apps globally, and world’s #1 caller ID and spam-blocking service for Android and iOS, with extensive AI capabilities, with more than 400 million active users per month. Founded in 2009 with an impressive year-on-year growth with high profitability, listed on Nasdaq OMX Stockholm, Large Cap. Founded in 2009, listed on Nasdaq OMX Stockholm and is categorized as a Large Cap. Our focus on innovation, operational excellence, sustainable growth, and collaboration has resulted in consistently high profitability and strong EBITDA margins. A team of 400 people from ~35 different nationalities spread across our headquarters in Stockholm and offices in Bangalore, Mumbai, Gurgaon, and Tel Aviv with high ambitions. As a Senior Data Analyst, you will be working with a cross-functional team. You help the team understand user verification trends, analyze usage patterns, and participate in the product discovery process to help build the right features that deliver value. What will you work on Create and analyze verification and fraud management metrics to identify opportunities for growth and cost optimization. Utilize data to inform and help direct the product design process by providing a clear data narrative and a deep understanding of user needs. Design and develop reports and dashboards to track user account verification and fraud management metrics. Create and manage ETL pipelines. Analyze the impact of changes to product design and AB tests and communicate results to stakeholders. What we expect from you: Natural drive to uncover the “why” behind data trends, understand underlying business problems, and find solutions At least 4 years of experience doing quantitative analysis Expertise in business intelligence visualization tools, such as Google Data Studio, Looker, QlikSense, Tableau, PowerBI, etc Experience in using SQL to extract, transform, and analyze data Experience in CI/CD and Git Work closely with stakeholders across the business to identify and act on opportunities to generate business value. Ability to communicate the results of your analysis in a clear and effective manner Good applied statistics skills, such as distributions, statistical testing, regression, etc. Ability to initiate and drive projects to completion with minimal guidance Good communication skills in English It would be great if you also have: Good scripting and programming skills Experience with Python, Spark, and Airflow Experience with data from mobile applications Life at Truecaller - Behind the code: https://www.instagram.com/lifeattruecaller/ Sounds like your dream job? We will fill the position as soon as we find the right candidate, so please send your application as soon as possible. As part of the recruitment process, we will conduct a background check. This position is based in Stockholm, Sweden. We only accept applications in English. What we offer: A smart, talented, and agile team: An international team where ~35 nationalities are working together in several locations and time zones with a learning, sharing, and fun environment. A great compensation package: Competitive salary, 30 days of paid vacation, flexible working hours, private health insurance, parental leave top-up, pension contribution, Udemy membership to keep learning and improving, and free gym membership. Great tech tools: Pick the computer and phone you most fancy within our budget ranges. Do it your way: We work in the office on Tuesdays, Wednesdays, and Thursdays with flexibility on the other days. Office life: Enjoy your days with a wide range of yummy snacks and beverages, and have fun in our playroom! As well as in our exciting company parties and team activities such as Lab days, Running team, and Geek lunch! Come as you are: Truecaller is diverse, equal, and inclusive. We need a variety of backgrounds, perspectives, beliefs, and experiences to keep building our great products. No matter where you are based, which language you speak, your accent, race, religion, color, nationality, gender, sexual orientation, age, marital status, etc. All those things make you who you are, and that’s why we would love to meet you.

4 september 2024
Sista ansökan:
4 oktober 2024
Data Engineer till Sogeti Stockholm
Sogeti Sverige AB
Mjukvaru- och systemutvecklare m.fl.

Hos får du möjligheten och utmaningen att växa som Data Engineer? Vad vi letar efter: Vi har flera stora projekt/engagemang på gång tillsammans med våra största kunder här i Stockholm så i första hand är det till dessa vi söker nya medarbetare. Vi tänker oss att du älskar att bygga och leverera lösningar för stora datamängder utifrån kundens behov och trivs också med att arbeta nära tillsammans med andra i ett team. Du drivs av att hitta nya sätt att göra saker på, ser möjligheter där andra ser problem och tycker om när det hela tiden händer någonting. Du arbetar självständigt inom dina områden samtidigt som du gärna lär dig av andra eller själv höjer kunskaperna i gruppen. Självklart har du ett stort intresse för teknik inom Data Management! Dina erfarenheter: - För den ena kunden så behöver du ha jobbat minst 3-4 år som Data Engineer och du har erfarenhet av t ex Informatica, Mainframe, ODI och de vanligaste integrationsverktygen. Har du även erfrenhet av Teradata är det toppen! Här kommer du blanda annat att få ta dig an nya DW-lösningar. - Mot andra kunder söker vi dig som också jobbat minst 4-5 år som Data Engineer men instället har ett fokus på Microsoft-tekniker. T ex bör du har erfarenhet av Azure Data Factory, Databricks, Synapse eller Azure Storage mm. Det är också väldigt meriterande om du kan Kafka eller Ab-Initio samt om du har erfarenhet av lösningar inom Data Warehouse eller Data Lake. Inom båda dessa områden kommer du att få jobba med viktiga uppdrag som har stor påverkan på kundernas organisationer, du kommer göra direkt skillnad! Till sist behöver du kunna svenska bra och så klart även använda engelska i både tal och skrift. Här kan du läsa mer om hur vi jobbar med hela spektrat a av Data/AI: Data & AI (sogeti.se) Välkommen med din ansökan, idag! Sogeti Sverige, en del av Capgemini-koncernen, med 21 kontor och 1300 medarbetare, skapar affärsvärde med teknologi för organisationer som behöver införa innovation snabbt och som vill ha en lokal partner med global skalbarhet. Med en hands-on-kultur och närhet till kunderna, implementerar Sogeti lösningar som hjälper organisationer att arbeta snabbare, bättre och smartare. Genom att kombinera agilitet och snabb implementation via en DevOps-ansats, levererar Sogeti innovativa lösningar inom test- och kvalitetssäkring, molnet och systemutveckling, förstärkta av AI, data och automation. Alla människor ska ha samma möjligheter. Inte minst i sitt arbete, därför är jämställdhet en självklarhet för oss och vi tar mängder av initiativ för att främja detta, bland annat genom #addher - ett av Sveriges största nätverk för kvinnor i IT-branschen.

3 september 2024
Sista ansökan:
30 september 2024
RMD-Developer/Administrators to big bank in Stockholm!
Academic Work Sweden AB
Mjukvaru- och systemutvecklare m.fl.

We are looking for two RMD Developers/Administrators to join two exciting teams at one of Europes biggest banks! Do you want to specialize in databases and data management then this role is the perfect next step in your career. Apply now - we use ongoing selection due to startdate! OM TJÄNSTEN As an RMD Developer/Administrator, you will be responsible for administrating relational database management systems (RMDS) and assisting in query writing. You will also work on ETL transformations and API integrations. With a focus on maintaining and managing data, you’ll support the specific System Team in delivering high-quality results in an agile, fast-paced environment. You are offered - An exciting role where you get the chance to grow and work with modern technologies as well as working at the largest financial group in the Nordic region and one of Europe's largest banks. - You'll get the opportunity to join a global team of experts and work with senior colleagues, as well as increase your skills as a Database developer focusing on RDMS. - The opportunity to develop and advance in your career. As well as working at a global company which value a sustainable workplace, work-life balance with remote work and a diverse workplace. - A dedicated consultant manager from Academic Work who will support and coach you in your career. This is a long term assignment at our client and you'll have an ongoing employment at Academic Work. ARBETSUPPGIFTER Work tasks In the role you will assist the team with database administration and writing queries and you will work with tools such as SQL, Oracle and Tibco. This is an exciting role for you who have a passion for database- and data management and want to learn more about it to become the expert in the team. * Administer relational databases and manage queries. * Assist in ETL transformations and API integrations. * Collaborate with Scrum teams to deliver on milestones. * Support the overall data management discipline within the organization. VI SÖKER DIG SOM - Bachelor's degree in Computer Science / InformationTechnology - Experience with databases as SQL, Oracle and/or Tibco - Knowledge of RMDS (Relational Database Management System) - Good understanding of data management practices. - Fluent in English in both writing and speaking - Has a Swedish citizenship or a valid long term work permit to start the position immediately. In the recruitment process, we will assess both personality and logic tests, and it is also mandatory to provide a background check - Belastningsregistret. It is meritorious if you have - Familiarity with web services and Kafka - Experience from the bank industry - Proficent in Swedish Knowledge can be gained through education, experience or self-taught. To succeed in the role, your personal skills are: - Change oriented - Communicative - Responsible - Intellectually curious Our recruitment process This recruitment process is handled by Academic Work and it is our client’s wish that all questions regarding the position is directed to Academic Work. Our selection process is continuous and the advert may close before the recruitment process is completed if we have moved forward to the next phase. The process includes two tests: one personality test and one cognitive test. The tests are tools to find the right talent for the right position, to enable equality, diversity, and a fair process.

30 augusti 2024
Sista ansökan:
30 september 2024
Snowflake developer to big bank in Stockholm!
Academic Work Sweden AB
Mjukvaru- och systemutvecklare m.fl.

Do you have experience with Snowflake and are eager to work in a dynamic global team? A major bank in Stockholm is looking for a passionate Snowflake Developer to join the team and contribute to long-term sustainable systems. Apply now and help them grow in Stockholm! OM TJÄNSTEN In this role, you will be a key player in the banks global development team in Stockholm, working on one of the largest data warehouses. The team is distributed across Stockholm, Poland and India, with ambitions to expand the expertise in Stockholm. You’ll collaborate closely with other developers, testers and Product Owners and participate in daily Scrum activities such as sprint planning and demos. You will be a part of the Development team on Data Warehouse which is a global team with colleagues in Poland and India, however your closest manager is based in Stockholm as well as two of your team members who will guide you during your onboarding. You'll work with technologies such as DataStage, UNIX, TWS and Snowflake and SAFe as methodology and you will have opportunity to perform development activities in Data warehousing solution. The role offers the opportunity to grow within the company, starting as a consultant via Academic Work with a long-term aim for full-time employment at the bank if all parts are happy with the collaboration. You are offered - An exciting role where you get the chance to grow and work with modern technologies as well as working at the largest financial group in the Nordic region and one of Europe's largest banks. - You'll get the opportunity to join a global team of experts and learn from senior colleagues, as well as increase your skills as a Snowflake Developer. - The opportunity to develop and advance in your career. As well as working at a global company which value a sustainable workplace, work-life balance with remote work and a diverse workplace. - A dedicated consultant manager from Academic Work who will support and coach you in your career. This is a long term assignment at our client and you'll have an ongoing employment at Academic Work. ARBETSUPPGIFTER Work tasks You will work independently to understand requirements from the business teams and implement them in Snowflake following SDLC (Software Development Life Cycle) process and contribute to ensure sustainable system solutions through efficient coding and testing. * Snowflake development in Nordea’s Common Data Warehouse. * Work with data modelers/business to understand the requirement and then implement in the code. * Understanding of SDLC cycle. VI SÖKER DIG SOM - Bachelor's degree in Computer Science / InformationTechnology - Minimun of 2 years of experience from working with Snowflake development - Knowledge of Airflow and an understanding of SDLC cycle. - Fluent in English in both writing and speaking - Has a Swedish citizenship or a valid long term work permit to start the position immediately. It is meritorious if you have - Experience from working with DataStage, UNIX and TWS - Experience from working with different databases such as SQL or Oracle - Experience from development - Experience from the bank industry To succeed in the role, your personal skills are: - Responsible - Team-player - Intellectually curious As a person you are A team player with the will to help, take ownership and learn. You enjoy collaborating in teams, are eager to develop and learn new skills and you are not afraid to bring your insights to the team / stakeholders. You are curious and have a strong passion for IT! Our recruitment process This recruitment process is handled by Academic Work and it is our client’s wish that all questions regarding the position is directed to Academic Work. Our selection process is continuous and the advert may close before the recruitment process is completed if we have moved forward to the next phase. The process includes two tests: one personality test and one cognitive test. The tests are tools to find the right talent for the right position, to enable equality, diversity, and a fair process.

30 augusti 2024
Sista ansökan:
30 september 2024