Underhållsberedare

Beskrivning På kunds förfrågan letar vi efter en erfaren underhållsberedare. I denna roll kommer du delta i att ta fram beredningsunderlag för underhållsarbete av högteknologiska produkter i både 2D- och 3D-miljö. I arbetet ingår även att arbeta med ändringshantering som påverkar olika aspekter av projektet, från ILS-aktiviteter till underhållsprodukter som teknikinformation, specialverktyg samt specialemballage. Arbetsuppgifter Som underhållsberedare kommer din huvudsakliga uppgift vara att ta fram beredningsunderlag för underhållsarbete av högteknologiska produkter, både i 2D- och 3D-miljöer. Du kommer att vara aktiv i ändringshantering av projektet, vilket inkluderar att påverka olika aspekter av projektet såsom ILS-aktiviteter samt produktion av teknisk information, specialverktyg och specialemballage.  Kvalifikationer För den här roller ser vi gärna att du har:  - Flerårig erfarenhet inom relevant branch; - Kompetens inom Catia och Delmia; - Erfarenhet av PDM-system; - Goda kunskaper i både svenska och engelska; - Förmåga att arbeta effektivt i team; Villkor Du blir anställd av oss på Q och uthyrd som konsult för ett längre uppdrag på plats hos vår spännande kund. För denna roll arbetar vi med löpande rekrytering och vi ser därför fram emot din ansökan så snart som möjligt! Q har kollektivavtal och är medlem i branschorganisationen Almega samt i Svenskt Näringsliv. Företaget erbjuder interims- och rekryteringslösningar inom branscherna IT, teknik, administration, ekonomi, industri samt lager/logistik med personallösningar inom olika befattningsnivåer.

23 april 2024
Sista ansökan:
3 maj 2024
Underhållstekniker sökes till HZI Biogas i Jönköping!

Har du intresse för teknik och motiveras av problemlösning? Har du även erfarenhet av felsökning, underhåll och reparation av produktionsutrustning samtidigt som du vill bidra till en mer hållbar värld är du precis den vi söker! Vi söker nu Underhållstekniker med inriktning mot biogas som vill anta nya utmaningar hos HZI Jönköping Biogas OM TJÄNSTEN HZI Jönköping Biogas arbetar med att omvandla matavfall till biogas och biogödsel för att på ett effektivt sätt bidra till Sveriges hållbara utveckling. Genom att utsätta matavfallet för en rötningsprocess, bryts det organiska materialet ner och omvandlas till biogas. Denna biogas används inom kollektivtrafiken i Jönköping samt även som bränsle för personbilar och distributionslastbilar. De restprodukter som tillverkas under biogasproduktionen blir biogödsel som används till gödsling av grödor på gårdar. Tack vare att man tar tillvara på matavfallet så är man med och skapar något med stort värde för samhället, miljön och det cirkulära kretsloppet. I rollen som underhållstekniker kommer du att arbeta med regelbundet underhåll och förebyggande arbete för att säkerställa en stabil produktion av biogas. Teamet du kommer vara en del av består av tre drifttekniker samt två underhållstekniker, och nu när en av underhållsteknikerna planerar att gå i pension till hösten söker vi dig som är redo för ditt nästa steg i karriären. Vi ser gärna att du har elbehörighet i bagaget för att ytterligare komplettera gruppen. Du välkomnas till ett bolag som litar på dig om medarbetare och gärna ger dig chansen att utvecklas och växa i din roll samt i bolaget. Du erbjuds - Frihet under ansvar där du har möjlighet att påverka ditt arbete - Goda möjligheter till utveckling inom ledarskap samt möjligheter att växa inom koncernen - Goda interna samarbeten där alla ställer upp för varandra - Kompetensutveckling och utbildningar internt inom koncernen - En nyckelroll i teamet från dag ett - En gedigen överlämning från en planerad pensionsavgång ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Övervaka och underhålla processutrustning för biogasproduktion. * Snabbt identifiera och åtgärda tekniska problem för att minimera produktionsavbrott. * Genomföra regelbundet underhåll och förebyggande åtgärder för att maximera utrustningens livslängd. * Vara delaktig i företagets beredskapsorganisation * Ansvara för uppdaterad dokumentation och rapportering av tekniskt arbete och förändringar. * Följa säkerhetsföreskrifter, använda personlig skyddsutrustning och säkerställa efterlevnad av regelverk för en säker arbetsmiljö. VI SÖKER DIG SOM - Har en avslutad gymnasieutbildning, helst inom el - Har tidigare arbetslivserfarenhet som underhållstekniker - El- och/eller gasbehörighet - Har goda datorkunskaper - Har tidigare vana av att arbeta med underhållssystem - Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift. - Har B-körkort Det är meriterande om du har - Tidigare ledarskapserfarenheter - Kunskaper i tyska - Truckkort - Hjullastare körkort Kunskap kan erhållas genom utbildning, erfarenhet eller att vara självlärd. För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Samarbetsinriktad - Självgående - Problemlösande - Anpassningsbar Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess. INFORMATION OM FÖRETAGET Läs mer om HZI Jönköping Biogas HÄR Här kan du se en virtuell rundtur på HZI Jönköping Biogasanläggning. Du kan även se en film om Jönköpings fabriken här.

18 april 2024
Sista ansökan:
19 maj 2024
Energiingenjör

Varbergs kommun är vi cirka 5 000 medarbetare som delar en och samma verksamhetsidé: Vi ska förenkla människors vardag och inspirera dem att uppnå sina drömmar. Detta gör vi på väldigt många olika sätt, det finns mer än 135 olika yrken i vår breda verksamhet. Varberg växer och behoven av kommunens tjänster både ökar och förändras, därför behöver vi din kompetens. Serviceförvaltningen är en intäktsfinansierad verksamhet som ansvarar för kommunens interna stödprocesser. Vi är ca 1000 anställda och omsätter drygt 700 mkr per år. Serviceförvaltningen satsar framåt och utvecklar hela tiden sin verksamhet för att på bästa sätt tillgodose våra kunders behov. Förvaltningen består av följande verksamheter: • Fastighet • Kost och städ • IT-avdelning • Utveckling och logistik • Bemanningsavdelningen Fastighetsavdelningens uppdrag är att förvalta Varberg kommuns fastigheter så att kapitalvärdet på både kort och lång sikt består samt att kommunens förvaltningar kan bedriva sina verksamheter i ändamålsenliga lokaler. Fastighetsavdelningen strävar efter en nöjd kund och detta ska synas i allt avdelningen utför. En av våra medarbetare har valt att gå vidare till ny tjänst och vi söker därför en strategisk och kvalitetsmedveten medarbetare till fastighetsavdelningen i Varbergs kommun som Energiingenjör. ARBETSUPPGIFTER Brinner du för smarta lösningar, tycker om att hitta lösningar tillsammans med kollegor och vill arbeta med energioptimering i en spännande tid där ditt och dina kollegors arbete kommer göra stor skillnad för Varbergs kommuns fastighetsbestånd? Då är du välkommen med din ansökan. Du kommer som energiingenjör vara vår sakkunnige inom VS, vilket innebär medverkan i projekt, stötta driftpersonal, fastighetsförvaltare och övriga resurser inom kommunen. Du kommer att arbeta i nära samarbete med avdelningens sakkunniga inom styr- och regler, samt ventilation. Kommunen håller på att införliva ett nytt fastighetssystem, och i rollen ingår att vara delaktig i att utveckla energiplattformen, men också administration av uppföljningssystem inklusive kvalitetsgranskning av data. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat vara att: - Vara avdelningens sakkunnige inom VS - Systematiskt driva en utveckling av optimeringen av fastigheternas energianvändning. - Analysera och kvalitetssäkra energidata. - Tillse att energikartläggningar genomförs och föreslå åtgärder för minskad energianvändning. - Ta hand om och säkerställa att energideklarationer genomförs. - Ta fram underlag på förbrukning av värme, vatten och el inför budget och prognos. - Bereda underlag och ta fram förslag på energibesparingsprojekt och ombyggnationsprojekt av VS-system. - Vara delaktig som sakkunnig i projekt. - Bevaka och ansvara för uppföljning inom energi- och miljöområdet. - Vara avdelningens stöd i framtagande och granskning av underlag i projekt - Vara stöd till driftpersonal vid felsökning, underhåll, service och optimering. - Vara stöd till förvaltningen i övervakning av energiförbrukning - Ta fram energibokslut KVALIFIKATIONER För att lyckas i rollen ser vi att du antingen är utbildad energiingenjör, har en eftergymnasial utbildning inom VS, eller likvärdig erfarenhet. Vi tror att du har tidigare erfarenhet av arbete med energiuppföljning, eller är van att arbeta i anläggningsprojekt och liknande arbetsuppgifter inom fastighetsbranschen. Du är mycket kunnig inom VS-frågor och trivs att lösa dessa frågor tillsammans med övriga sakkunniga inom våra system. Du är en problemlösare som kommer med innovativa och nytänkande lösningar kring fastighetstekniska installationer och är också duktig på att analysera energiförbrukning och göra energiberäkningar. Vi tror att du är en person som tillsammans med projektenheten är duktig på planering, utförande och genomförande av projekt. Rollen innebär mycket kontakter och samarbeten med entreprenörer och personal både internt och externt i kommunen, varför vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. B-körkort är ett krav ÖVRIGT Varbergs kommun har ett politisk beslut om önskad sysselsättningsgrad. Detta innebär att medarbetare har rätt att arbeta heltid eller önskad deltid. Inför denna rekrytering har vi noggrant valt vilka annonsplatser vi vill annonsera i och undanber oss därför kontakt med annonsörer och bemanningsföretag!

16 april 2024
Sista ansökan:
10 maj 2024
Underhållsingenjör till kraftvärmeverket på SYSAV

Tjänstebeskrivning & erbjudande Arbetar du på energibolag eller inom process- /tillverkningsindustrin och brinner för mekanik och teknik? Vill du arbeta med ett drivet gäng med starkt engagemang som ställer upp för varandra? Då kan det här vara tjänsten för dig! Sysav bidrar till en hållbar värld där så mycket som möjligt tas tillvara. Vi omhändertar avfall, avgiftar, förädlar och för tillbaka resurser till samhället. Vi skapar också insikt kring hållbar konsumtion och visar vägen för branschen genom innovativa lösningar. Sysav är stolt över att bidra till att skapa världens mest hållbara region – tillsammans med kunder, samarbetspartners och våra 14 ägarkommuner. Arbetsuppgifterna består av att leda och utveckla underhållet samt supportera teknikerna i det förebyggande och avhjälpande underhållet med fokus på problemlösning och rotorsaksanalys. Du kommer att medverka och driva utredningar som syftar till att minska antalet störningar, stopp och haverier i den operativa verksamheten. Arbetet är fritt och självständigt med intressanta uppgifter i olika sammanhang där dina insatser blir en viktig del av verksamhetens framgång. Du kommer framför allt att: • Driva och medverka i olika utredningar • Ge support till mekaniker och elektriker • Ta fram arbetsinstruktioner, KPI:er och prestandakontroller, då vi ska gå från att vara avhjälpande till att bli mer förebyggande i vårt underhållsarbete • Tillsammans med andra enheter bevaka den tekniska utvecklingen och arbeta med uppgraderingar, modernisering och ständiga förbättringar av maskinparken • Medverka till utveckling och förbättring av arbetssätt, rutiner och metoder • Vara delaktig i planering, utveckling av revisionen (den stora årliga underhållet av kraftvärmepannorna). Även kunna ta rollen som revisionsledare vid behov. På Sysav bidrar du till en hållbar värld där så mycket som möjligt tas tillvara. Hos oss får du en arbetsplats där ett tillitsfullt och lyhört ledarskap och medarbetarskap premieras. En hybrid arbetsplats, när det är möjligt, samt balans mellan arbete och fritid, är viktigt för många av våra medarbetare och därför även för oss. Förutom friskvårdsbidrag, erbjuder vi en förmånlig sjukvårdsförsäkring och tillgång till vår Förmånsportal samt gratis pensionsrådgivning. Personprofil Vi tror att du har en eftergymnasial utbildning inom det tekniska området samt några års arbetserfarenhet från kraftvärmeanläggning, process- eller tillverkningsindustrin. Du har arbetat med löpande underhåll och förbättringsarbeten och har god förståelse för mekanik och teknik. I ditt arbete med förbättringar är det meriterande om du har erfarenhet av 6 Sigma och TPM. För att trivas i rollen ser vi att du är prestigelös med en rak och tydlig kommunikation. Du samarbetar och kommunicerar med både tekniker och ledning och tar egna initiativ för att nå verksamhetens mål. Som person ser vi att du är en analytisk och en strukturerad problemlösare och självklart är du serviceinriktad. Tjänsten innebär mycket kontakter såväl internt som externt med leverantörer och entreprenörer. I den här rollen får du vara i verkligheten där majoriteten av Malmö/Burlövs fjärrvärme produceras. Rollen har möjlighet att ge dig ett bra helhetsperspektiv på energiavdelningen och Sysavs organisation. Övrigt Start: Omgående/enligt överenskommelse Omfattning: Heltid Plats: Malmö För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald. Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt. I den här rekryteringen samarbetar Sysav med PerformIQ. Vänligen kontakta ansvarig rekryteringskonsult Mattias Söderberg på [email protected] vid eventuella frågor gällande rekryteringsprocessen. Välkommen med din ansökan!

15 april 2024
Sista ansökan:
14 maj 2024
Junior underhållsingenjör

Företagsbeskrivning AFRY erbjuder tjänster inom teknik, design, digitalisering och rådgivning. Vi är hängivna experter inom industri, energi- och infrastruktur, som skapar värde för kommande generationer. AFRY har en global räckvidd med djupa rötter i Norden. Tillsammans accelererar vi omställningen till ett mer hållbart samhälle. Jobbeskrivning Är du i början av din karriär och är intresserad av att genomföra ett uppdrag på världsledande kunds underhållsavdelning som underhållsingenjör? Spana in denna annons! Vår kund belägen i Oskarshamn ser ett behov av att förstärka underhållsorganisationen med en driven ingenjör. Pågående investeringar skapar grunden för personlig utveckling och möjligheten att snabbt ta stort ansvar. Som underhållsingenjör kommer du ingå i ett team där samtliga deltagare bidrar med tekniskt kunnande, driv och högt tempo. I samarbete med produktionstekniska grupper kommer du ansvara för att bygga upp framtidens fabrik. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat innebära att: Arbeta i projektform med lokala produktionstekniska avdelningar Genomföra referensbesök för utvärdering av koncept Säkerställa att upphandlad utrustning följer företagets tekniska föreskrifter för produktion och underhåll Ta fram underhållsplan Granska reservdelsupplägg Målet med ditt arbete blir kort och gott att kvalitetssäkra de upphandlingar som görs ur ett underhållsperspektiv. Kravspecifikation Vi söker dig som nyligen avlagt en ingenjörsexamen inom lämpligt område gärna Industriell teknik och Produktionsunderhåll alternativt Maskinteknik. Rollen kräver ett gediget tekniskt intresse samtidigt som hållbarhet och ekonomi är viktiga delar att ta hänsyn till. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet som produktionstekniker eller underhållsingenjör. Du är en van datoranvändare och tar lätt till dig nya program. Du pratar och skriver både svenska och engelska flytande. Eftersom arbetet innebär samarbete med en mängd olika avdelningar och intressenter krävs det att du är flexibel både i din kommunikation och sätt att vara. Du föredrar att arbeta i team och får energi av att ta fram innovativa lösningar och gemensamt nå satta mål. Du har lätt för att knyta nya sociala kontakter och förstår vikten av att vårda dem. Ytterligare information AFRYs Future Graduate Program ger dig en väg in på arbetsmarknaden och en bra start på din karriär. Konceptet sker i samarbete med kunden och du får under uppdraget testa på konsultrollen samtidigt som du får en god insikt i en mycket spännande kund. Efter avslutat uppdrag är ambitionen från kunden sida att erbjuda konsulten en fast anställning i sin organisation. Läs mer om vår Future-väg här https://afry.com/sv/bli-en-del-av-afry/studenter-och-nyexaminerade/afry-future-graduate-program För frågor kring tjänsten kontakta rekryterande chef: Henrik Kindstrand på [email protected] Kandidatutvärdering sker löpande så vänta inte med att söka! Sista ansökningsdag är 2024-05-05. På AFRY driver vi förändring i allt vi gör. Vi anser att förändring sker när modiga idéer möts, när vi samarbetar, skapar innovation och omfamnar kreativa lösningar, det är så vi skapar framtiden. Vi söker konstant kvalificerade kandidater som vill ansluta sig till våra inkluderande team runt om i världen. Bli en del av oss och påskynda den gröna omställningen

15 april 2024
Sista ansökan:
5 maj 2024
Underhållstekniker till ledande aktör inom miljö och återvinning!

Vill du vara en viktig del av en miljömedveten verksamhet? Här får du chansen till just det, och samtidigt utmana dig själv i en spännande roll som underhållstekniker. En perfekt roll för dig som tidigare arbetat praktiskt med driftsättning och underhåll och nu är redo för nästa steg i karriären. Vår kund är en ledande aktör inom återvinning och miljö och söker nu en engagerad och självgående tekniker som kommer att spela en nyckelroll i underhållet av deras nya, unika och innovativa anläggning - vänta inte, sök idag! OM TJÄNSTEN Här blir du en viktig del av en unik miljösatsning! Vår kunds nya anläggning återvinner ungefär hälften av all flygaska som genereras vid avfallsförbränning i Sverige. Tack vare en världsunik teknik tvättas och behandlas askan till värdefulla salter som bland annat kan användas för att bekämpa halka eller som gödningsmedel. Som underhållstekniker kommer du ha ett övergripande ansvar för att säkerställa optimal drift och förebygga potentiella driftstörningar samt föra dialogen med leverantörer. Du kommer även arbeta administrativt med verksamhetens underhållssystem genom att bland annat sköta och följa upp inköp. Vi ser att du har en passion för teknik, god systemvana och en förmåga att hitta innovativa lösningar för att bidra till verksamhetens gemensamma framgångar. Har du tidigare arbetat med underhåll av större maskiner inom exempelvis pappers-, betongindustrin eller på kraftvärmeverk och är redo att ta nästa steg är det här den perfekta möjligheten för dig! Du erbjuds - En viktig roll i en miljömedveten och växande verksamhet. - Möjlighet att arbeta med förebyggande underhåll och innovativa lösningar. - En varierande roll med stora utvecklingsmöjligheter. - En positiv arbetsmiljö där samarbete främjas ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Sköta och följa upp inköp i organisationens underhållssystem * Förbereda arbetsordrar * Stötta underhållstekniker med det praktiska arbetet kring underhåll av anläggningen * Sköta dialogen med leverantörer VI SÖKER DIG SOM - Har en tekniskt utbildningsbakgrund, antingen på gymnasie- eller eftergymnasial nivå - Har erfarenhet inom exempelvis mekanik/verkstad, lager, underhåll av tunga maskiner - Har erfarenhet av administrativt arbete - Har goda kunskaper i det svenska språket - Har körkort samt tillgång till bil - har tidigare erfarenhet av underhållssystem och inköpssystem. För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Proaktiv och inte rädd för att ta egna initiativ - Kommunikativ och förmåga att samarbeta i en teammiljö - Flexibilitet och beredskap att hugga i när det krävs Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

12 april 2024
Sista ansökan:
13 maj 2024
Driftingenjör söks till kund i Stockholm

Om oss Genom väl beprövade metoder och arbetssätt hjälper vi logistik- och industriföretag att optimera sin verksamhet och därmed minska sina personalkostnader. Vi planerar, levererar och opererar vårt åtagande genom en mycket erfaren och specialiserad organisation inom logistik- och industriområdet. Aditro Logistics Staffing levererar tjänster inom Uthyrning, Entreprenad, Rekrytering och konsulterande tjänster. Läs gärna mer på aditrologistics.se Aditro Logistics Staffing AB är ett Auktoriserat Bemanningsföretag vilket innebär bland annat att alla anställda är kollektivavtalsanslutna och att vi som företag följer alla de regler som dikteras av branschens kollektivavtal, leveransvillkor och skrivelser om försäkringsåtaganden. Vad vi erbjuder dig Du kommer möta utmaningar, bli inspirerad och vara stolt över att gå till jobbet. Hos Aditro Logistics Staffing är alla lika värda. Vi tar väl hand om varandra och våra beteenden är att ständigt engagera, prestera och utveckla oss själva och de uppdrag och samarbeten vi jobbar med. Vi erbjuder stor möjlighet till personlig utveckling genom alla de olika kunduppdrag vi har. Hos oss är det viktigt med ett engagerat ledarskap. Hos oss träffar du din chef varje vecka, i många fall varje dag. Arbetsuppgifter Vår kund i Stockholm är ett bostadsbolag med cirka 350 anställda som erbjuder hem, bygger och förvaltar hus samt utvecklar levande stadsdelar. Att arbeta här är mer än bara ett jobb; det är en möjlighet att bidra till en stad där alla kan trivas i sina hem. Bolaget prioriterar trivsel och säkerhet för sina hyresgäster, och dess nybyggda hus är designade för att möta moderna behov med en framtidssäker approach. Hållbarhet för bolaget omfattar även det mänskliga perspektivet, med höga rankningar inom ledarskap och förmåner. Bolaget strävar efter att anställda ska kunna balansera arbete och privatliv, vilket återspeglas i förmåner såsom lediga fredagseftermiddagar och massage under arbetstid. Denna omtanke genomsyrar även bolagets värdegrund och hur man interagerar med kunder och kollegor. En roll här är inte bara ett jobb, utan en chans att göra skillnad. För tillfället söker bolaget en Driftingenjör/ledare till sin teknikenhet, inledningsvis placerad vid ett kontor med möjlighet till förlängning och omplacering. Rollen innebär ansvar för fastighetsbeståndet i tre förvaltningsområden, med fokus på teknisk drift, förbyggande service, myndighetskrav, och underhåll. Rollen är en del av en central enhet, som stödjer operativ personal i deras dagliga arbete, och består av ett team av driftingenjörer och specialister som rapporterar till en gruppchef. Arbetsuppgifter : • Ansvara för samt säkerställa att ställda myndighetskrav hanteras, följs upp och att anmärkningar åtgärdas av fastigheternas tekniska installationer så att fastighetsägarens ansvar uppnås • Planera/hantera drift och säkerställa förebyggande service av tekniska system för att säkerställa prestanda och funktionalitet. • Fungera som sakkunnig i fastighetstekniska frågor, hålla i driftmöten och utbildningar vid behov • Samordnat med förvaltare ansvara för samt sammanställa och rapportera underhållsbehov kopplat till tekniska installationer • Ledning och samordning av driftcentralens och Teknikenhetens uppdrag i berörda förvaltningsområden • I samarbete inom enheten inventera, utreda och bedöma anläggningarnas status/prestanda och rapportera aktuella och framtida underhållsbehov. • Ta fram beslutsunderlag, lönsamhetskalkyler avseende investeringar i fastighetsinstallationer • Initiera, leda, följa upp utredningar och mindre projekt • Utveckla verksamheten med att upprätta och följa upp driftplaner, instruktioner etc. Syfte med uppdraget och förväntat resultat: Att säkra teknikenhetens uppdrag avseende de tekniska systemens både kort- och långsiktiga funktion i Fastigheterna. Resursen förväntas kunna jobba strategiskt och operativt. Din profil Kravspecifikation: Kvalifikationer • Relevant utbildning gärna på eftergymnasial nivå inom teknik med kunskap i och förståelse för ekonomi. Utbildning och erfarenhet som driftingenjör, teknisk förvaltare eller motsvarande och dokumenterade kunskaper förvärvade på annat. • Minimum tre års dokumenterad erfarenhet av liknande roll eller roller inom omfattande teknisk drift och förvaltning inom fastighetsbranschen förutsättes. • Flerårig god väldokumenterad kunskap och erfarenhet av myndighetskrav, fastighetstekniska system tex El, VVS, ventilation, styr- och regler etc. • Kännedom om entreprenadjuridik AMA, AB04, ABT06, ABK09, ABFF15 • Erfarenhet av projektledning, samordning samt kvalitetsuppföljning • God kännedom om lagar, bestämmelser och standarder inom VVS, energi, hiss, brand och el etc. • God IT- och administrationsvana och erfarenhet av digitalt arbetssätt • God förmåga att uttrycka sig i tal och skrift på svenska och engelska • Körkort B Meriterande är erfarenhet av energibesparing/energioptimering inom större bostadsförvaltande företag Personliga egenskaper Du har god förmåga att arbeta självständigt, ta egna initiativ och driva egna frågor till avslut Du har en god förmåga att smidigt kommunicera, bygga och bibehålla goda samarbeten samt skapa goda relationer såväl internt som externt Du behöver vara strukturerad liksom en god problemlösare som växelvis både arbetar operativt och strategiskt samt noggrann med sinne för både detaljer och helheten.

7 april 2024
Sista ansökan:
6 maj 2024
Verksamhetschef till Vemmab, Västerås

Vemmab är sedan 2021 en del av Nordic Roadways och verksamheten växer och utvecklas. Hos oss får du kombinationen av gedigen erfarenhet och rejäl framåtanda där vi tar oss an nya och spännande projekt. Vemmab arbetar under årets alla säsonger med drift och underhåll - vi snöröjer, sopar, sandar och sköter grönytor. Vi erbjuder även tjänster inom anläggning, schakt- och transport samt har en bred TMA-fordonsflotta för TA-arbeten. I dagsläget är vi ca 50 anställda med en omsättning kring 90 miljoner. Nu söker vi en verksamhetschef som vill vara med och utveckla Vemmab vidare mot nya affärer och möjligheter! Rollen Som verksamhetschef kommer du leda verksamheten och medarbetarna på Vemmab och ha det övergripande ekonomiska ansvaret. Du kommer att arbeta aktivt med att skapa tillväxt, långsiktiga strategier samt driva vårt varumärkesbyggande. I en snabb och rörlig verksamhet får du möjlighet att bidra med affärskunnande och erfarenhet från branschen. Du kommer få en viktig roll i att utveckla vår affär samtidigt som du implementerar struktur och processer i verksamheten som kan ta oss vidare på tillväxtresan. Rent konkret innebär rollen: * Resultat och budgetansvar - ca 90 MSEK * Övergripande personalansvar * Arbetsmiljöansvar * Ansvar för kundbearbetning och anbud Du rapporterar till Affärsområdesansvarig Drift inom Nordic Roadways. Vi söker dig För att trivas i rollen som verksamhetschef ser vi att du har ett tydligt och inkluderande ledarskap där du skapar engagemang och framåtanda. Du drivs av att skapa lönsamhet och bra affärer samt har ett stort kundfokus. Vi ser vidare att du har: * Erfarenhet av en ledande position inom liknande bransch med både personal- och budgetansvar * Erfarenhet av förändringsarbete * Erfarenhet inom kalkyl och kontraktsfrågor * har digital vana och B-körkort samt kommunicerar väl i skrift och tal på svenska Vårt erbjudande: Vemmab är ett familjärt bolag, med stor potential att växa och utvecklas. Vi erbjuder dig chansen att vara med och ta oss till nästa steg på denna resa och samtidigt bli en del i den fina gemenskap som utgör Vemmab. Vi erbjuder en konkurrenskraftig lön och en dynamisk och varierande arbetsmiljö där du kan växa och utvecklas tillsammans med oss. Tjänsten är placerad på Vemmab i Västerås och är en tillsvidareanställning. Ansökan Vill du bli en av oss? Välkommen att söka tjänsten senast den 29 april. Har du några frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Anna Setterberg på [email protected] som Vemmab samarbetar med i denna rekrytering. Varmt välkommen att söka!

5 april 2024
Sista ansökan:
14 maj 2024