Driftledare, IT
Sök bland 23 lediga jobb som Driftledare, IT och börja ditt nya yrkesliv idag!
På konsult- och serviceförvaltningen ger vi förvaltningarna stöd och service inom våra områden fastighet, drift- och service, kost, IT samt administrativa stödtjänster. Vill du vara med och bygga en robust och framtidssäkrad IT-miljö för hela Örnsköldsviks kommun? Vi söker nu en engagerad och tekniskt kunnig IT-specialist med fokus på identitets- och åtkomsthantering, dataintegration och säker autentisering. Om tjänsten Som IT-specialist blir du en nyckelperson i kommunens arbete med att säkerställa att rätt personer får rätt behörighet till rätt system – på ett säkert, smidigt och effektivt sätt. Du kommer att arbeta nära kollegor inom infrastruktur, utveckling, säkerhet och integration. Ditt uppdrag blir att utveckla, förvalta och förbättra våra lösningar inom IAM (Identity and Access Management). Fokusområden: Federerad inloggning och IDP-lösningar Identitets- och behörighetshantering Microsoft Entra ID (tidigare Azure AD) Datakällor och metadata kopplat till person- och organisationsstrukturer (t.ex. från personal- och elevsystem) Integration mellan verksamhetssystem, katalogtjänster och datalager Exempel på arbetsuppgifter Utveckla och förvalta processer för identitetsskapande, livscykelhantering och åtkomstkontroll Samordna och förbättra kvaliteten i datakällor för användar- och organisationsinformation Säkerställa efterlevnad av säkerhets- och informationssäkerhetskrav Delta i projekt och samverkan kopplat till IAM och systemintegration Kvalifikationer Vi söker dig som har: Flerårig erfarenhet av teknisk IAM-förvaltning, gärna i större eller komplexa IT-miljöer Praktisk kunskap inom ett eller flera av följande områden: MobilityGuard (OneGate), Novell IDM, Microsoft Entra ID / Azure AD, Active Directory, SCIM, LDAP, SAML, OIDC God förståelse för datakvalitet, katalogtjänster och systemintegration Förmåga att dokumentera, automatisera och förbättra processer Goda kunskaper i svenska i både tal och skrift Meriterande: Erfarenhet från offentlig sektor Kännedom om regelverk kopplade till IAM och informationssäkerhet Erfarenhet av arbete med datalager eller BI-relaterad metadata Vi erbjuder Flexibelt arbete med möjlighet till distansarbete enligt överenskommelse En roll med stort ansvar och möjlighet att påverka Kompetenta kollegor och en engagerad ledning Möjlighet att vara med och bygga framtidens digitala Örnsköldsvik Vi ser gärna språkkunskaper i finska och/eller någon av de samiska varieteterna då Örnsköldsviks kommun ingår i både finskt och samiskt förvaltningsområde. I vår kommun är ett antal tjänster placerade i säkerhetsklass så säkerhetsprövning kan komma att ske. Dessa tjänster kräver svenskt medborgarskap. I denna rekrytering har vi gjort våra val av annonseringskanaler och undanber oss kontakt från rekryteringsbolag eller annonssäljare.
AWS Infrastructure Services owns the design, planning, delivery, and operation of all AWS global infrastructure. In other words, we’re the people who keep the cloud running. We support all AWS data centers and all of the servers, storage, networking, power, and cooling equipment that ensure our customers have continual access to the innovation they rely on. We work on the most challenging problems, with thousands of variables impacting the supply chain — and we’re looking for talented people who want to help. As a Critical Environment Facility Manager, you will be responsible for engineering operations and maintenance across the Amazon availability zone. You will lead a team of engineers responsible for the 100% availability of mechanical and electrical services, including risk management and mitigation, corrective and preventative maintenance of critical infrastructure, vendor management and metrics reporting. AWS Infrastructure Services owns the design, planning, delivery, and operation of all AWS global infrastructure. In other words, we’re the people who keep the cloud running. We support all AWS data centers and all of the servers, storage, networking, power, and cooling equipment that ensure our customers have continual access to the innovation they rely on. We work on the most challenging problems, with thousands of variables impacting the supply chain — and we’re looking for talented people who want to help. You’ll join a diverse team of software, hardware, and network engineers, supply chain specialists, security experts, operations managers, and other vital roles. You’ll collaborate with people across AWS to help us deliver the highest standards for safety and security while providing seemingly infinite capacity at the lowest possible cost for our customers. And you’ll experience an inclusive culture that welcomes bold ideas and empowers you to own them to completion. Key job responsibilities Oversees the build out of Facility-specific infrastructure in existing locations. Responsible for the onsite management of shift technicians, senior shift technicians, sub-contractors and vendors, ensuring that all work performed is in accordance with AWS practices and procedures. Has primary responsibility for engineering systems availability in both leased and colocated facilities. Conducts financial analysis and contributes to financial decisions. Managing and developing teams of engineers, providing both technical and leadership expertise and ensuring highest levels of performance. Negotiates and rolls out contracts and defines and audits SLAs. Will conduct Project Management for multiple sites. Draws from a deep group or department level understanding to make business decisions. Uses business knowledge to set priorities and develop project plans. Interact and work together with other stakeholders in other engineering disciplines. Operate and manage both routine and emergency services on a variety of critical systems such as: switchgear, generators, UPS systems, power distribution equipment Assist in recruitment efforts. Basic Qualifications: Degree in engineering/technical field or equivalent (to be amended based on the region’s specifics) 8+ years of People Management experience 5+ years experience building strong, successful Engineering technical teams. 3+ years of relevant engineering operation experience managing large scale services. Very good command of English. Preferred Qualifications University Degree in Electrical Engineering, Mechanical Engineering, in relevant discipline or equivalent training 5+ years of relevant engineering experience managing large scale services. 8+ years experience building strong, successful Engineering technical teams. Data Center Engineering Management Diverse Experiences Amazon values diverse experiences. Even if you do not meet all of the preferred qualifications and skills listed in the job description, we encourage candidates to apply. If your career is just starting, hasn’t followed a traditional path, or includes alternative experiences, don’t let it stop you from applying. Why AWS Amazon Web Services (AWS) is the world’s most comprehensive and broadly adopted cloud platform. We pioneered cloud computing and never stopped innovating — that’s why customers from the most successful startups to Global 500 companies trust our robust suite of products and services to power their businesses Work/Life Balance We value work-life harmony. Achieving success at work should never come at the expense of sacrifices at home, which is why we strive for flexibility as part of our working culture. When we feel supported in the workplace and at home, there’s nothing we can’t achieve in the cloud. Inclusive Team Culture Here at AWS, it’s in our nature to learn and be curious. Our employee-led affinity groups foster a culture of inclusion that empower us to be proud of our differences. Ongoing events and learning experiences, including our Conversations on Race and Ethnicity (CORE) and AmazeCon (gender diversity) conferences, inspire us to never stop embracing our uniqueness
Vill du vara med och forma framtidens ledningssystem och bidra till Sveriges försvarsförmåga? Combitech söker en ansvarstagande systemtekniker till vårt växande team i Arboga för att driva spännande projekt inom militära ledningssystem. Hos oss får du spela en nyckelroll i utvecklingen av markinfrastruktur samt möjligheten att göra skillnad i en organisation som satsar på innovation och tillväxt. Bli en del av vårt engagerade team och bidra till att skapa en säkrare framtid. Din roll som systemtekniker Resultatenheten aviation and infrastructure består av cirka 40 engagerade medarbetare med en bred blandning av kompetenser, åldrar och bakgrund. Verksamheten är baserad i Arboga, Enköping och Stockholm. Vi arbetar tillsammans med kunden och slutanvändare för att ta fram nya lösningar för framtidens totalförsvarsförmåga. Vi söker en systemtekniker som ska ansvara för drift och förvaltning av vår referensanläggning för militära ledningssystem i Arboga. Inom tjänsten har du en nyckelroll i driftsättning och administration av redan integrerade ledningssystem samt angränsande omvärldsprodukter. I denna tjänst bistår du kunden och dess slutanvändare genom din tekniska förståelse, exempelvis simulera taktisk data, upprätta taktiska scenarion och upprättande av underlag för övning och test. Du har en central roll i integrationen av ny funktionalitet och kommande systemförmågor genom nära samarbete med kollegor inom angränsande projekt. Du kommer vidare förbereda utbildningsunderlag samt genomföra operatörskurs samt teknisk utbildning för kunden inom drift och förvaltning av militära ledningssystem. Utöver din tekniska roll omfattar tjänsten administration av verksamheten vid anläggningen, det omfattar bokningar, förberedelse av lokal och system. Du kommer att upprätta och säkerställa efterlevnad av de rutiner som verksamheten kräver, samt utifrån dessa ta fram rapporter och underlag för beslut. Resor är vanligt förekommande i tjänsten. Vem är du? Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom IT, data och/eller systemutveckling eller motsvarande kunskaper som vi bedömer som likvärdiga. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att jobba med felsökning, dataflödesanalys, underhåll, simulering eller konfigurering. Det är meriterande med erfarenhet från försvarsindustrin eller från roller som projektledare eller förvaltningsledare. För att lyckas i rollen behöver du vara ansvarstagande, med en naturlig förmåga att ta initiativ och en vilja att enskilt driva verksamheten framåt. En serviceinriktad inställning är av yttersta vikt, där du fokuserar på att förstå och möta kundens behov för att skapa värde genom ditt arbete. Du är strukturerad och har förmåga att planera och organisera parallella verksamheter. En bred teknisk förståelse är nödvändig, tillsammans med en vilja att kontinuerligt lära och utveckla dina kunskaper. Din förmåga att snabbt sätta dig in i komplexa tekniska system och anpassa dig till nya utmaningar kommer att vara avgörande för din framgång. Rollen kräver att du kan kommunicera flytande på svenska och engelska, i både tal och skrift. Då tjänsten innebär arbete som omfattas av försvarssekretess krävs det att du genomför och godkänns i en säkerhetsprövning med registerkontroll. Urval sker efter sista ansökningsdag på grund av sommarsemester. Vi ser fram emot din ansökan! Kom och gör skillnad Vi tror att man gör ett bättre jobb om man kan fokusera på rätt saker, därför gör vi det lätt att kombinera jobbet med vardagen. Vi satsar på våra medarbetare, de utgör kärnan, hjärnan och hjärtat i vår verksamhet. Dessutom står vi på en stadig grund av högteknologi, forskning och anställningstrygghet med försvars- och säkerhetskoncernen Saab som ägare. För oss handlar det om hållbarhet - vi vill bli branschens mest hållbara företag; och för att vara ett hållbart företag i en hållbar framtid behöver vi investera i våra medarbetare. För oss är din återhämtning, dina utvecklingsmöjligheter och din trygghet lika viktigt som företagets framgång - utan våra medarbetare står vi stilla. Vill du veta mer om hur det är att arbeta hos oss? Kolla in våra karriärsidor! Kontaktperson: Linus Holtsby, +46 73 4375180. Vi undanber oss rekryteringssamarbeten.
En erfaren produktägare inom IT-infrastruktur sökes för ett uppdrag med start den 11 augusti 2025, placerat i Stockholm, och pågår initialt till 31 december 2025. Om uppdraget Rollen innebär ett helhetsansvar för ett specifikt infrastrukturspår med särskilt fokus på nätverkstjänster och relaterad infrastruktur. Du kommer att arbeta både strategiskt och operativt, och vara en nyckelperson i att driva utveckling, säkerställa driftstabilitet och upprätthålla hög säkerhet inom ditt produktområde. Arbetet sker i nära samverkan med tvärfunktionella team, teknikspecialister och andra produktägare i angränsande områden. Uppdraget utgår från agila arbetssätt, i kombination med etablerade ramverk som ITIL, och omfattar både långsiktig planering och hantering av akuta behov i den löpande driften. Du ansvarar för att: Identifiera beroenden, koordinera leveranser och säkerställa att prioriteringar görs i rätt ordning utifrån affärsvärde och tekniska förutsättningar. Driva backloggar, planering och resursfördelning i nära samarbete med team och styrfunktioner. Företräda produkten i olika forum och säkerställa att mål, värde och effekter kommuniceras tydligt till relevanta intressenter. Leda utvecklingen av nätinfrastrukturlösningar med fokus på tillförlitlighet, säkerhet och framtidssäkring. Ansvara för leverantörsdialog, avtalstolkning och bidra vid upphandlingar kopplade till teknikområdet. Kvalifikationer (obligatoriska) Minst fem års erfarenhet som produktägare med fokus på IT-infrastruktur, inklusive nätverkstjänster. Dokumenterad vana att arbeta i komplexa miljöer med många intressenter och hög grad av teknisk samordning. Akademisk utbildning inom IT eller motsvarande yrkeserfarenhet med fördjupade tekniska kunskaper. Erfarenhet av att arbeta enligt Scrum, Kanban och med ITIL-baserade processer. Stark förmåga att identifiera, analysera och prioritera behov utifrån verksamhetsmål och teknisk genomförbarhet. Väl utvecklad kommunikationsförmåga – både i rapportering, kravställning och förankring av vägval. Erfarenhet av kravhantering och behovsanalys i nära dialog med användare och verksamhet. Förmåga att följa upp och säkerställa effekt, leveranser och SLA:er kopplade till produktansvaret. Mycket goda kunskaper i både svenska och engelska. Meriterande erfarenheter Lång erfarenhet av att prioritera initiativ i miljöer med begränsade resurser. Tidigare ansvar för utveckling och förvaltning inom offentlig sektor eller akademisk verksamhet. Bakgrund som projektledare eller annan ledande roll inom IT. Vana vid leverantörskontakter, tolkning av tekniska avtal och deltagande i upphandlingar. Erfarenhet av att samordna flera parallella utvecklingsspår i större IT-program. Den här rollen passar dig som trivs i gränslandet mellan teknik och verksamhet, är strukturerad och trygg i beslutsfattande, och som vill leda infrastrukturutveckling i en organisation med höga krav på säkerhet, tillgänglighet och kvalitet. Om Rasulson Consulting Rasulson Consulting är ett specialiserat bemannings- och rekryteringsföretag inom IT-sektorn. Vi samarbetar med ledande tech-bolag och innovativa startupföretag för att erbjuda spännande karriärmöjligheter för dig med intresse för digital utveckling. Genom vår djupa tekniska förståelse och vårt starka nätverk kan vi snabbt matcha rätt kompetenser med rätt uppdrag. Hos oss får du personlig vägledning, regelbunden återkoppling och möjligheten att ta nästa steg i din IT-karriär.
Vill du vara med och bidra till att skapa Sveriges bästa hälso-och sjukvård och ett hållbart samhälle med tillväxt i hela Västra Götaland? Västra Götalandsregionen är Sveriges största offentliga arbetsgivare med ambitionen att bli Sveriges bästa offentliga arbetsgivare. Hos oss får du chansen att utföra ett meningsfullt arbete för samhället och bidra till Västra Götalandsregionens vision ”det goda livet”. På Koncernkontoret arbetar vi dagligen med att göra skillnad för patienter, medarbetare, besökare och invånare. Nu söker vi en passionerad IT-tekniker med inriktning mot nätverksinfrastruktur till vårt team - Infrastrukturleverans. Ta chansen och sök dig till en av Sveriges största arbetsgivare. Hos oss får du möjlighet att axla rollen som IT-tekniker med fokus på nätverksinfrastruktur och arbeta i en av Nordens mest framstående IT-miljöer där teamet har en viktig roll inom VGR. Vill du vara en del i vår utvecklingsresa där målet är att alltid ligga i framkant både när det gäller utveckling, tekniska förbättringar och service? Ditt uppdrag I rollen som IT-tekniker med fokus på nätverksinfrastruktur kommer du att vara en del av ett dedikerat team som ansvarar för att säkerställa effektiva IT-lösningar för våra kunder. Din roll innebär att proaktivt förbereda infrastrukturen för framtidens behov inom vården samt säkerställa hög kvalitet och effektivitet i våra leveranser. Vad kan vi erbjuda dig? Som Sveriges största arbetsgivare kan vi erbjuda rätt person goda karriär- och utvecklingsmöjligheter. Hos oss får du chansen att utföra ett meningsfullt arbete för samhället där du med dina insatser bidrar till Västra Götalandsregionens vision ”det goda livet”, samtidigt som du får ett intressant arbetsinnehåll. Vi eftersträvar en god balans mellan arbetsliv och privatliv och värnar om våra medarbetares hälsa. Hos oss får du arbeta i en moderns teknisk miljö och i en agil organisation som ständigt strävar efter att förbättras. Det genomförs bland annat genom daglig kompetensöverföring mellan kollegor, fördjupande personligt anpassade utbildningar och ger möjlighet att aktivt delta i nya tekniska lösningar. För att trivas och lyckas i rollen vill vi att du har: En relevant utbildning inom nätverksteknik eller motsvarande arbetslivserfarenhet Ett genuint tekniskt intresse och nyfikenhet på ny teknik God kännedom inom routing och switching God kännedom inom LAN och WLAN Kännedom inom nätverkssäkerhet God kommunikativ förmåga på både svenska och engelska, i tal och skrift B-körkort Vi vill också att du har förmåga att arbeta strukturerat och att du har ett starkt driv att utvecklas – både själv och tillsammans med ditt team. Du har därtill lätt för att samarbeta och ser värdet av IT som en nyckel till ökad kundnöjdhet Hos oss får du möjlighet att arbeta med teknologier från ledande leverantörer som: Cisco, Fortinet, F5 och Infoblox. Det är viktigt för oss att du kan arbeta utifrån vår värdegrund: Tillsammans gör vi varandra framgångsrika. Vi lyssnar in. Vi lyssnar av. Feedback bidrar till vår utveckling. Tjänsten kan innebära en krigsplacering. Övrigt Då tjänsten kan komma att säkerhetsklassas kan krav på svenskt medborgarskap ställas. Som en av Sveriges största arbetsgivare kan vi erbjuda rätt person goda karriär- och utvecklingsmöjligheter. Vi eftersträvar jämlikhet för alla medarbetare, att de trivs på arbetsplatsen och värnar om en god balans mellan arbetsliv och privatliv. Läs gärna mer om våra förmåner, verksamheter och vår avdelning. Om Västra Götalandsregionen Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland. Västra Götalandsregionen arbetar aktivt för att digitalisera fler arbetssätt. För att vara en del av den digitala omvandlingen har du med dig grundläggande färdigheter och kan använda digitala verktyg och tjänster. Du kan söka information, kommunicera, interagera digitalt, är riskmedveten och har motivation att delta i utvecklingen för att lära nytt. Västra Götalandsregionen krigsplacerar alla tillsvidareanställda medarbetare. Vill du veta mer om Västra Götalandsregionen kan du besöka vår introduktion till nya medarbetare på länken https://www.vgregion.se/introduktion. Du kan även läsa mer i presentation om https://mellanarkiv-offentlig.vgregion.se/alfresco/s/archive/stream/public/v1/source/available/sofia/rs4011-467070786-672/surrogate. Ansökan Västra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons. Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal.
TechOps Manager till Pitch Technologies Vill du ta nästa steg i karriären och leda IT-driften i ett högteknologiskt bolag med internationell räckvidd? Pitch Technologies söker nu en TechOps Manager som vill ta ett helhetsansvar för den interna IT-miljön och samtidigt vara med och forma både rollen och strukturen i en ny organisationsfas. Det här är en möjlighet för dig som idag arbetar som IT- eller driftchef, men också för dig som jobbat några år och är redo att ta steget in i din första chefsroll. Om Pitch Pitch Technologies utvecklar mjukvara och lösningar för simulering - ett sätt att testa, träna och förstå komplexa situationer innan de händer i verkligheten. Genom deras teknik kan människor, system och organisationer samarbeta och fatta bättre beslut. Företagets lösningar används inom områden som försvar, flygtrafikledning, sjukvård, transport och energi. Målet är att hjälpa kunder att skapa en helhetsbild och vara bättre förberedda inför framtiden. Pitch har sin bas i Linköping men verkar internationellt. Den svenska verksamheten omfattar även kontor i Frankrike och England. Företaget har kunder i över 40 länder och har levererat fler än 130 000 licenser världen över. Om rollen Som TechOps Manager har du det övergripande ansvaret för Pitch Technologies interna IT-drift. Du ser till att systemen fungerar stabilt och säkert varje dag och leder ett mindre IT-team. Du samarbetar nära utvecklingsteamen och andra delar av verksamheten, och ser till att IT-stödet bidrar till både effektivitet och innovation. Rollen omfattar både drift och vidareutveckling av infrastruktur, nätverk, lagring och molntjänster. Du leder större förändringsprojekt, säkerställer att IT-policyer och säkerhetsrutiner följs. Du får stort handlingsutrymme och möjlighet att påverka hur IT avdelningen ska fungera framåt. Vem vi söker Vi söker dig som har bred teknisk kompetens och trivs i roller där du får kombinera strategiskt ansvar med operativt arbete. Du har erfarenhet av IT-infrastruktur, nätverk, virtualisering och systemadministration gärna i både Windows- och Linuxmiljöer. Du är trygg i att fatta beslut, har god säkerhetsförståelse och ett lösningsorienterat arbetssätt. Du är van att leda eller koordinera tekniska team och har arbetat nära verksamheten. Det är särskilt meriterande om du tidigare arbetat i en organisation med mjukvaruutvecklingsmiljöer. Förståelse för behov kopplade till utvecklingsverktyg, kodhantering, byggservrar och CI/CD-flöden är värdefull i rollen. Du behöver inte nödvändigtvis ha haft personalansvar tidigare men du har viljan, mognaden och förmågan att växa in i chefsrollen. Arbetsuppgifter I rollen förväntas du: Fatta beslut inom IT-driften för att förebygga eller hantera incidenter. Tilldela roller inom systemadministration. Hantera inköp av IT-utrustning, licenser och tjänster. Bevilja policyundantag där det är tillåtet, i samråd med övriga ledningen. Du har även ett ansvar att delta i säkerhetsarbetet, inklusive att prioritera och agera på Risk Treatment Goals (RTG) som identifieras i interna säkerhetsrevisioner. Vad Pitch erbjuder dig Du får en nyckelroll i ett teknikdrivet bolag där du är med och bygger upp en modern och hållbar IT-struktur. Du arbetar nära både tekniken och verksamheten och är en viktig del i företagets framtida utveckling. Kulturen präglas av samarbete, nyfikenhet och högt förtroende. Placering och ansökan Tjänsten är placerad i Linköping, med möjlighet till hybridarbete. Tillträde sker enligt överenskommelse. Är du nyfiken och vill veta mer? Skicka in din ansökan eller hör av dig för ett första samtal. Vi ser fram emot att höra från dig. Ansvarig rekryterare är Daniel Ekeroth, [email protected]
Är du en trygg och självgående IT-specialist som gillar att arbeta både med detaljer i det dagliga och med större strategiska frågor? Hos oss går IT och hållbarhet hand i hand – vi förenar teknik med skoglig kompetens för att förvalta och utveckla digitala lösningar som bidrar till ett mer hållbart skogsbruk. Nu söker vi flera Service Leads som vill vara med och driva den utvecklingen tillsammans med oss. Om det här låter som en spännande möjlighet för dig, ser vi gärna din ansökan! Med oss växer skogen, människorna och affärerna. Som Service Lead ansvarar du för systemförvaltning och drift av våra IT-lösningar för skoglig verksamhet – exempelvis system för virkesredovisning, planering och fältstöd. Du är en viktig länk mellan teknik, verksamhet och leverantörer och ser till att våra applikationer fungerar effektivt, är användarvänliga och utvecklas i takt med våra affärsmål. Rollen är både operativ och strategisk: du hanterar akuta frågor och problem samtidigt som du driver förbättringar och utveckling på lång sikt. Dina huvudsakliga ansvarsområden: Ansvara för en grupp applikationers funktion, utveckling och livscykel Planera, prioritera och genomföra förvaltningsinsatser och aktivitetsplaner, samt driva utveckling av förbättringar, tekniska uppdateringar och långsiktig driftsäkerhet Utveckla processer, arbetssätt och dokumentation Övervaka systemens drift, tillgänglighet och prestanda Säkerställa efterlevnad av säkerhetskrav och regelverk Fånga upp och analysera verksamhetens behov och omsätta dem till hållbara tekniska lösningar Fungera som expert och rådgivare inom dina specifika ansvarsområden Du blir en del av vårt IT-team med placering på något av våra kontor i Falun, alternativt Skoghall/Udden, och du rapporterar till Service Manager IT. Vem söker vi Vi söker dig som har erfarenhet av systemförvaltning och som har förmågan att se teknikens möjligheter och verksamhetens behov. Du är strukturerad, serviceinriktad och har en naturlig förmåga att skapa goda samarbeten. Du känner dig trygg i att hantera olika delar av applikationers livscykel och har ett starkt engagemang för att säkerställa att dessa fungerar optimalt och stödjer verksamheten på bästa sätt. Färdigheter och kvalifikationer som vi tror att du har: Relevant utbildning inom IT, och/eller flerårig erfarenhet av systemförvaltning eller IT- tjänsteleverans God förståelse för systemarkitektur, integrationer och applikationers livscykel Vana vid verktyg som Azure DevOps, testhantering och dokumentation Skoglig kompetens eller intresse för branschen ser vi som en fördel Du är analytisk och lösningsorienterad med förmåga att snabbt identifiera och hantera problem Utmärkt kommunikativ förmåga i både svenska och engelska i tal och i skrift Vad vi erbjuder Hos oss blir du en del i vår mångfaldsfrämjande arbetskultur som hjälper dig att utforska nya perspektiv och att utvecklas professionellt. Du kommer att tillsammans med dina kollegor bidra till en mer hållbar värld, eftersom vi tror att allt som görs av fossilbaserade material idag kan göras av ett träd imorgon. För att hålla dig säker på arbetet stöttar vi ditt fysiska och psykiska välbefinnande. Hur kan du ansöka till denna tjänst? Du kan endast skicka in din ansökan till oss via vårt rekryteringssystem. På grund av sommar och semester har vi en längre ansökningstid som sträcker sig till och med den 17 augusti. Vi kan komma att gå igenom ansökningar löpande men det är inte garanterat – så vänta inte med att skicka in din ansökan! Beroende av tjänst kan det hända att vi bjuder in dig till vårt videointervjuverktyg och/eller ber dig göra tester. Vår rekryteringsprocess kan också innefatta andra aktiviteter inför anställning, såsom bakgrundkontroll, referenstagning och hälsotest såväl som drogtest. Om du har frågor gällande rekryteringsprocessen, tveka inte att höra av dig till vår Talent Acquisition Partner Linda Andersson på tel. 073 – 845 41 49 eller mejl: [email protected]. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta IT Director Robin Collins på tel. 070 – 697 99 30 eller mejl: [email protected] Kom och jobba i The renewable materials company! Skogen är hjärtat i Stora Enso och vår övertygelse är att allt som tillverkas av fossilbaserade material i dag, kan tillverkas av ett träd i morgon. Vi är den ledande leverantören av förnybara produkter inom förpackningar, biomaterial och träkonstruktion, och en av de största privata skogsägarna i världen. Stora Enso har cirka 19 000 medarbetare och 2024 uppgick omsättningen till 9 miljarder euro. Vi tror att mångfald stärker vår konkurrenskraft och bidrar till bättre beslutsfattande. Olika arbetsgrupper med olika bakgrund hjälper oss att utforska olika perspektiv och utmanar vårt sätt att tänka. Vi arbetar aktivt för att öka mångfalden på arbetsplatsen och välkomnar sökande med olika bakgrund. Stora Enso är en arbetsgivare för lika möjligheter som följer icke-diskriminerande metoder. #LI-SEFOREST
Är du en trygg och självgående IT-specialist som gillar att arbeta både med detaljer i det dagliga och med större strategiska frågor? Hos oss går IT och hållbarhet hand i hand – vi förenar teknik med skoglig kompetens för att förvalta och utveckla digitala lösningar som bidrar till ett mer hållbart skogsbruk. Nu söker vi flera Service Leads som vill vara med och driva den utvecklingen tillsammans med oss. Om det här låter som en spännande möjlighet för dig, ser vi gärna din ansökan! Med oss växer skogen, människorna och affärerna. Som Service Lead ansvarar du för systemförvaltning och drift av våra IT-lösningar för skoglig verksamhet – exempelvis system för virkesredovisning, planering och fältstöd. Du är en viktig länk mellan teknik, verksamhet och leverantörer och ser till att våra applikationer fungerar effektivt, är användarvänliga och utvecklas i takt med våra affärsmål. Rollen är både operativ och strategisk: du hanterar akuta frågor och problem samtidigt som du driver förbättringar och utveckling på lång sikt. Dina huvudsakliga ansvarsområden: Ansvara för en grupp applikationers funktion, utveckling och livscykel Planera, prioritera och genomföra förvaltningsinsatser och aktivitetsplaner, samt driva utveckling av förbättringar, tekniska uppdateringar och långsiktig driftsäkerhet Utveckla processer, arbetssätt och dokumentation Övervaka systemens drift, tillgänglighet och prestanda Säkerställa efterlevnad av säkerhetskrav och regelverk Fånga upp och analysera verksamhetens behov och omsätta dem till hållbara tekniska lösningar Fungera som expert och rådgivare inom dina specifika ansvarsområden Du blir en del av vårt IT-team med placering på något av våra kontor i Falun, alternativt Skoghall/Udden, och du rapporterar till Service Manager IT. Vem söker vi Vi söker dig som har erfarenhet av systemförvaltning och som har förmågan att se teknikens möjligheter och verksamhetens behov. Du är strukturerad, serviceinriktad och har en naturlig förmåga att skapa goda samarbeten. Du känner dig trygg i att hantera olika delar av applikationers livscykel och har ett starkt engagemang för att säkerställa att dessa fungerar optimalt och stödjer verksamheten på bästa sätt. Färdigheter och kvalifikationer som vi tror att du har: Relevant utbildning inom IT, och/eller flerårig erfarenhet av systemförvaltning eller IT- tjänsteleverans God förståelse för systemarkitektur, integrationer och applikationers livscykel Vana vid verktyg som Azure DevOps, testhantering och dokumentation Skoglig kompetens eller intresse för branschen ser vi som en fördel Du är analytisk och lösningsorienterad med förmåga att snabbt identifiera och hantera problem Utmärkt kommunikativ förmåga i både svenska och engelska i tal och i skrift Vad vi erbjuder Hos oss blir du en del i vår mångfaldsfrämjande arbetskultur som hjälper dig att utforska nya perspektiv och att utvecklas professionellt. Du kommer att tillsammans med dina kollegor bidra till en mer hållbar värld, eftersom vi tror att allt som görs av fossilbaserade material idag kan göras av ett träd imorgon. För att hålla dig säker på arbetet stöttar vi ditt fysiska och psykiska välbefinnande. Hur kan du ansöka till denna tjänst? Du kan endast skicka in din ansökan till oss via vårt rekryteringssystem. På grund av sommar och semester har vi en längre ansökningstid som sträcker sig till och med den 17 augusti. Vi kan komma att gå igenom ansökningar löpande men det är inte garanterat – så vänta inte med att skicka in din ansökan! Beroende av tjänst kan det hända att vi bjuder in dig till vårt videointervjuverktyg och/eller ber dig göra tester. Vår rekryteringsprocess kan också innefatta andra aktiviteter inför anställning, såsom bakgrundkontroll, referenstagning och hälsotest såväl som drogtest. Om du har frågor gällande rekryteringsprocessen, tveka inte att höra av dig till vår Talent Acquisition Partner Linda Andersson på tel. 073 – 845 41 49 eller mejl: [email protected]. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta IT Director Robin Collins på tel. 070 – 697 99 30 eller mejl: [email protected] Kom och jobba i The renewable materials company! Skogen är hjärtat i Stora Enso och vår övertygelse är att allt som tillverkas av fossilbaserade material i dag, kan tillverkas av ett träd i morgon. Vi är den ledande leverantören av förnybara produkter inom förpackningar, biomaterial och träkonstruktion, och en av de största privata skogsägarna i världen. Stora Enso har cirka 19 000 medarbetare och 2024 uppgick omsättningen till 9 miljarder euro. Vi tror att mångfald stärker vår konkurrenskraft och bidrar till bättre beslutsfattande. Olika arbetsgrupper med olika bakgrund hjälper oss att utforska olika perspektiv och utmanar vårt sätt att tänka. Vi arbetar aktivt för att öka mångfalden på arbetsplatsen och välkomnar sökande med olika bakgrund. Stora Enso är en arbetsgivare för lika möjligheter som följer icke-diskriminerande metoder. #LI-SEFOREST
Om kunden Northcom är en ledande systemintegratör och totalleverantör av lösningar för kritisk kommunikation. Genom att leverera pålitliga kommunikationssystem till bland annat polis, räddningstjänst, försvar, transport och industri, bidrar Northcom till ett tryggare och säkrare samhälle. Northcom är ett familjeägt bolag med nordiska rötter, där det äldsta företaget i koncernen grundades redan 1952. Den svenska verksamheten etablerades 1967 och har idag 75 anställda. Totalt arbetar cirka 145 personer inom Northcom Group. Sedan våren 2025 är Northcom en del av norska Aars – en koncern med över 9 000 anställda i de nordiska länderna – vilket ytterligare stärker Northcoms position som en långsiktig och stabil partner inom säker kommunikation. Om tjänsten Vill du vara med och utveckla Northcoms produktportfölj av radio- och kommunikationslösningar? Har du ett tekniskt intresse, förmåga att bygga relationer och vill ha en central roll i produktutveckling? Då kan du vara Northcoms nästa produktansvarig! I tjänsten som Produktansvarig kommer du att vara med och forma bolagets produktportfölj inom radio- och kommunikationslösningar. Du ansvarar för en definierad del av Northcoms produktsortiment och arbetar nära produktchef, leverantörer och interna funktioner inom bolaget. Ditt uppdrag blir att kontinuerligt utveckla och förbättra bolagets produktsortiment med fokus på innovation, relevans och lönsamhet. Dina huvudsakliga arbetsområden är att: Utveckla och optimera produktportföljen inom ditt arbetsområde Skapa en helhetsbild samt ha dialog med leverantörer kring strategi och försäljning Ansvara för produktinformation och utbildning internt inom koncernen Agera tekniskt produktstöd vid offerter och kundförfrågningar Hantera införandet av nya produkter Din kompetens I rollen som Produktansvarig ingår frekvent dialog och interaktioner externt och internt, du bör därför uppskatta sociala kontakter och har enkelt för att bygga nya relationer. Vi söker dig som stämmer in på följande: Har erfarenhet av att arbeta med produkter, företrädesvis inom teknik- och/eller IT-relaterade områden. Erfarenhet från LTE/5G är meriterande. Har ett starkt tekniskt intresse Är strukturerad, kommunikativ och administrativt kunnig Trivs med och har möjlighet att resa i tjänsten, inom och utanför Sverige Kommunicerar obehindrat på svenska och engelska Är van att arbeta i Microsoft Office-program såsom Word, Excel och Teams Övrigt Lön: Fast månadslön Omfattning: Heltid, tillsvidare Start: Omgående med hänsyn tagen till din eventuella uppsägningstid Placeringsort: Karlstad Vid eventuell anställning kommer den sökande att behöva beställa och lämna över ett utdrag ur belastningsregistret. Denna rekrytering sker i samarbete med karriärbyrån Procruitment. Ansökan och frågor om jobbet ställs till rekryteringsansvarig Emma Kenttälä på [email protected]. Vi behandlar ansökningar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut, skicka din ansökan redan idag! Om oss Procruitment är Sveriges enda karriärbyrå inom IT, tech och engineering som genom proaktiv rekrytering förenar attraktiva arbetsgivare med människor som delar samma mål och ambitioner. Oavsett om du är en erfaren ledare eller om du ska ta ditt första steg ut i karriären hjälper vi dig att nå dina karriärmål - samtidigt som vi bryr oss om dig, din resa och att du mår bra längs vägen. Procruitment är stolta vinnare av Recruitment Awards och är utsedda till Årets Rekryteringsföretag och Årets Raket samt Gasellföretag 2024 av Dagens Industri.
Om kunden Northcom är en ledande systemintegratör och totalleverantör av lösningar för kritisk kommunikation. Genom att leverera pålitliga kommunikationssystem till bland annat polis, räddningstjänst, försvar, transport och industri, bidrar Northcom till ett tryggare och säkrare samhälle. Northcom är ett familjeägt bolag med nordiska rötter, där det äldsta företaget i koncernen grundades redan 1952. Den svenska verksamheten etablerades 1967 och har idag 75 anställda. Totalt arbetar cirka 145 personer inom Northcom Group. Sedan våren 2025 är Northcom en del av norska Aars – en koncern med över 9 000 anställda i de nordiska länderna – vilket ytterligare stärker Northcoms position som en långsiktig och stabil partner inom säker kommunikation. Om tjänsten I rollen som Teknikspecialist kommer du att ha en nyckelposition i att skapa värde för Northcoms kunder och utveckla våra tekniska erbjudanden inom bolagets produktportfölj. Du arbetar nära försäljningsteamet och bidrar med teknisk expertis före, under och efter kundbesök. Tjänsten innebär ansvar för att utveckla kundlösningar, underhålla leverantörskontakter samt delta i mässor och marknadsaktiviteter. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter består av att: Stödja säljare med teknisk expertis vid kundbesök och affärsdialoger Analysera kundbehov och anpassa tekniska lösningar utifrån produktportfölj Upprätthålla och utveckla tekniska relationer med leverantörer Bidra med idéer och förbättringsförslag kring teknik och processer Hålla dig uppdaterad inom IT och radiokommunikation Din kompetens Tjänsten innebär många kontaktytor internt och externt, därför söker vi dig med social kompetens och förmåga att bygga professionella långsiktiga relationer. Du är noggrann och strukturerad med en god analytisk förmåga. Vidare är du utvecklingsorienterad och ser gärna möjligheter att förbättra processer och produkter. På Northcom är kunden i fokus, och teamwork värdesätts för att tillsammans nå gemensamma mål. Har ett starkt tekniskt intresse, företrädesvis inom IT och radiokommunikation Är strukturerad, självgående och lösningsorienterad Trivs i en roll med många kontaktytor och samarbetar gärna med andra Har god administrativ förmåga och kan arbeta systematiskt Är kommunikativ och uttrycker dig obehindrat i tal och skrift på svenska och engelska Övrigt Lön: Fast månadslön Omfattning: Heltid, tillsvidare Start: Omgående med hänsyn tagen till din eventuella uppsägningstid Placeringsort: Karlstad Vid eventuell anställning kommer den sökande att behöva beställa och lämna över ett utdrag ur belastningsregistret. Denna rekrytering sker i samarbete med karriärbyrån Procruitment. Ansökan och frågor om jobbet ställs till rekryteringsansvarig Emma Kenttälä på [email protected] Vi behandlar ansökningar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut, skicka din ansökan redan idag! Om oss Procruitment är Sveriges enda karriärbyrå inom IT, tech och engineering som genom proaktiv rekrytering förenar attraktiva arbetsgivare med människor som delar samma mål och ambitioner. Oavsett om du är en erfaren ledare eller om du ska ta ditt första steg ut i karriären hjälper vi dig att nå dina karriärmål - samtidigt som vi bryr oss om dig, din resa och att du mår bra längs vägen. Procruitment är stolta vinnare av Recruitment Awards och är utsedda till Årets Rekryteringsföretag och Årets Raket samt Gasellföretag 2024 av Dagens Industri.
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 10 av 23 jobb