Ekonomikonsult
Sök bland 15 lediga jobb som Ekonomikonsult och börja ditt nya yrkesliv idag!
Vi är en kraft som binder ihop, håller samman och utvecklar länet. Inom Region Västernorrland är vi alla en del av något större. Vi inom Ekonomistöd söker nu en vikarierande Ekonom till vårt team med placeringsort i Sundsvall alternativt Härnösand. Som ekonom är du en viktig del i Region Västernorrlands ekonomi- och verksamhetsstyrning. Du stödjer chefer och andra i verksamheten. Redovisning är för dig någon som känns självklart och enkelt. Vi hoppas du kommer finna dina arbetsuppgifter givande och omväxlande, med möjlighet att växa och utvecklas, både personligt och professionellt. Du kommer att få ta del av kollegialt lärande och samarbete. Arbetet sker i nära samarbete med controller, chefer och andra medarbetare inom ekonomi och HR. Introduktionen sker med hjälp av flera sak- och verksamhetskunniga. Tjänsten avser ett vikariat på heltid under 11 månader med tillträde 1 oktober eller enligt överenskommelse. Ekonom till Ekonomistöd, Sundsvall/Härnösand Arbetsuppgifter Som ekonom kommer du stötta chefer med: budget bokslut uppföljning analyser framtagande av beslutsunderlag Övrig information Kvalifikationer Vi söker dig som Har avslutad gymnasieutbildning inom ekonomi eller motsvarande Har minst 3 års erfarenhet av ekonomisystem samt Officepaketet Har goda kunskaper i svenska i tal och skrift Det är meriterande om du Har utbildning inom ekonomi på högskola/universitet Har erfarenhet av jobba som ekonomistöd till chefer Har erfarenhet av BI-verktyg Har B-körkort För att lyckas i rollen tror vi att du har dessa personliga egenskaper Flexibel Samarbetsförmåga Strukturerad Serviceinriktad Region Västernorrland Med cirka 7000 medarbetare och över 200 yrken ansvarar vi på Region Västernorrland för flera av de verksamheter som är allra viktigast för invånarnas möjlighet att delta i samhället. Här gör din kunskap och ditt engagemang skillnad inom allt från hälso- och sjukvård till kultur, miljö och hållbarhet. Bli en del av ett lag där alla behövs. Tillsammans för ett växande Västernorrland. Regionen arbetar sedan många år med att skapa förutsättningar för att bidra till friska och hälsosamma medarbetare. Att du mår bra och trivs är viktigt för oss. En av våra många förmåner är att vi erbjuder 5000 kronor per år i friskvårdsbidrag. Läs mer om Region Västernorrland, våra förmåner och hur det är att jobba tillsammans med oss: Region Västernorrland - Att jobba i Region Västernorrland (rvn.se). Inom Region Västernorrland är ett antal tjänster placerade i säkerhetsklass och säkerhetsprövning kan därför komma att ske. Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster. Urval och intervjuer sker löpande. Varmt välkommen med din ansökan!
Systemansvarig ERP finanssystem Vill du vara en del av en världsledande koncern där teknik, hållbarhet och kvalitet går hand i hand? Som Systemansvarig ERP finanssystem (Service Manager Finance) hos Toyota Material Handling Europe kliver du in i en nyckelroll där du får vara med och utveckla våra ekonomisystem i nära samarbete med både IT och affärsverksamheten. Du blir en del av en internationell miljö med stark teamanda, stort ansvar och höga ambitioner – där du får möjlighet att påverka, växa och bidra till vår resa mot en enklare och mer hållbar framtid. Företagspresentation Toyota Material Handling Europe (TMHE) är en ledande aktör inom materialhantering med närvaro i över 30 europeiska länder. Med produktion i egna fabriker – bl.a. i Mjölby – tillverkas över 95 % av våra truckar enligt principerna i Toyota Production System (TPS). Här arbetar du i en kultur präglad av öppenhet, utvecklingsfokus och internationellt samarbete med hög vilja. IS/IT-organisationen omfattar cirka 85 medarbetare i Mjölby samt ytterligare 150 via outsourcing, och ansvarar för omkring 300 affärskritiska applikationer. Just nu genomgår vi en spännande transformation från operativ detaljstyrning till strategiskt, affärsnära ledarskap i linje med IT Service Management. Arbetsuppgifter och ansvarsområden Som Systemansvarig ERP finanssystem har du ett helhetsansvar inom SAP. Du är den samlande länken mellan IT och ekonomi – med uppdraget att förbättra, förvalta och framtidssäkra våra finansiella systemlösningar. Du kommer att jobba nära och stötta affärsverksamheten som finns i Mjölby men också på andra olika siter i Europa. Du kommer att: - Ansvara för daglig drift, serviceärenden och kontinuerlig förbättring inom finanssystemen - Driva utvecklingsprojekt från idé till implementering - Fungera som rådgivande partner till affärsverksamheten i systemrelaterade frågor - Samverka med SAP-teamet kring kravanalys och lösningsdesign - Säkerställa dokumentation - Koordinera och prioritera ärenden – både akuta incidenter och långsiktiga förbättringar - Bygga relationer och driva dialog med interna intressenter i hela Europa. Din profil För att lyckas i rollen söker vi dig som har en akademisk examen inom IT eller ekonomi, eller motsvarande erfarenhet. Du har erfarenhet av arbete inom ekonomi, gärna med inslag av bokslutsarbete eller koncernredovisning. Du trivs i gränslandet mellan IT och finans, med ett starkt affärssystemintresse. Du har god kännedom om ERP-system, gärna SAP, och du är analytisk, strukturerad och har förmåga att prioritera i ett högt tempo, samtidigt som du har en kommunikativ och pedagogisk ådra – du kan både förstå tekniken och förklara den för andra. Du behärskar svenska och engelska obehindrat i tal och skrift. Som person är du flexibel och anpassningsbar. Du är pedagogisk och kommunikativ, du gillar att lösa problem och att förklara olika delar sakligt för mottagaren på ett anpassat sätt. Du är en god lagspelare som är bra på ordning och reda. Ansök redan idag! Om du är redo att ta dig an en roll där du verkligen kan göra skillnad — ansök idag! Så ansöker du: Ansök genom att klicka på "Ansök" och registrera dig i vår databas — detta för att följa GDPR-riktlinjer. Vänligen inkludera en detaljerad förklaring till varför just du är rätt kandidat för denna tjänst och säkerställ att ditt CV är uppdaterat. Inget urval sker under v. 27-31. Frågor? För frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen, vänligen kontakta: - Karolin Loström, [email protected] eller 0721-479236 - Frida Stern, [email protected] eller 0704-106395 Unik Resurs Välkommen till Unik Resurs! Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag. Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil. Lycka till! Relaterade taggar: #LI-Hybrid
När människan räknas – och erfarenheten spelar roll Livet är för viktigt för att klämmas in mellan jobb och möten! Med den insikten vill vi på Mpya Finance vara ett konsult- och rekryteringsföretag som på riktigt tar hänsyn till att livet faktiskt får den respekt det förtjänar. Vårt mål är att samla de allra bästa ekonomerna och utmana marknaden för ekonomikonsulter. Vill du vara med och forma ett nytänkande bolag som vågar sticka ut? Delar du vår tro på att laget går före jaget? Då kan konsultrollen hos Mpya Finance vara ditt nästa (och bästa) steg i karriären. Vem vi söker? Dig såklart. Vi söker dig som har akademisk bakgrund och flera år inom kvalificerad redovisning eller controlling. Du är affärsmässig, trygg i din kompetens och vet värdet av att bygga långsiktiga samarbeten. Samtidigt trivs du i en miljö där inget uppdrag är det andra likt och där varje ny kund blir en chans att bidra, påverka och utvecklas. Att vara en del av Mpya – vad innebär det? Du kliver in i en varm gemenskap där vi delar med oss av kunskap, stöttar varandra och har roligt tillsammans. Hos oss förväntas du vara engagerad, både i Mpya och i ditt uppdrag. Du driver din egen vardag och har viljan att leverera det lilla extra för att uppnå den stora skillnaden. Du arbetar med interimslösningar på kvalificerad nivå inom hela ekonomiområdet, alltid i heltidsuppdrag av varierad längd. Våra kunder finns i alla branscher och i bolag av olika storlek, vilket gör att dina dagar blir både dynamiska och utvecklande. Det är vad vi gör. Men det är inte hela bilden. Vi är också en arbetsplats där kultur inte är något vi bara pratar om – det är något vi lever. Hos oss är det högt i tak, prestigelöst och äkta. Och ja, vi får ofta höra att det märks. Har vi fångat ditt intresse? Såklart! Ett förutsättningslöst möte kan bli en spännande början! Ett senare steg är att du kanske vill prata med en av våra konsultkollegor och höra hur det är att arbeta på Mpya? Intervjuer sker efter sommaren men vi ser över ansökningar löpande. Vid eventuella frågor är du varmt välkommen att kontakta Sofia Molinder på [email protected] 0729-988755 eller Paulina Jutnäs på [email protected] 0729-988766.
Interimsuppdrag- Ekonom till kommunal verksamhet i sydöstra Skåne Vi söker en erfaren ekonomikonsult för ett tidsbegränsat uppdrag inom kommunal verksamhet i sydöstra Skåne. Uppdraget passar dig som trivs i en operativ roll nära verksamheten, där du får arbeta brett med ekonomi och bidra med kvalificerat stöd till chefer och ledning. Uppdraget löper från början av augusti till 2026-01-31, på 75–100 %, med önskemål om fulltid. Om uppdraget Som ekonomikonsult kommer du bland annat att arbeta med: • Internbudget för olika förvaltningar • Delårsrapporter och årsbokslut • Löpande uppföljningar och prognoser • Stöd till chefer i ekonomiska frågor • Bokföring och redovisning • Ekonomisk analys och kostnadsberäkningar Du kommer att arbeta i ekonomisystemet Raindance och beslutstödsystemet Hypergene. Krav för tjänsten För att vara aktuell för uppdraget behöver du ha: • Erfarenhet av budgetarbete och ekonomisk planering • Erfarenhet av bokföring och redovisning inklusive bokslutsarbete • God analytisk förmåga – vana att ta fram prognoser och kostnadsanalyser • Obligatorisk erfarenhet från kommunal verksamhet Om dig Du är trygg i din yrkesroll, strukturerad och har förmåga att snabbt sätta dig in i nya sammanhang. Som person är du självgående, men också en god samarbetspartner med stark kommunikativ förmåga. Du har lätt för att skapa förtroende i dialog med verksamhetsföreträdare och är van att anpassa ditt ekonomiska stöd utifrån målgruppens behov och kunskapsnivå. Ditt arbetssätt präglas av noggrannhet, ansvarstagande och en helhetssyn på ekonomins roll i organisationen. Du har en analytisk ådra och trivs med att omvandla siffror till beslutsunderlag som gör skillnad. Så ansöker du Vi intervjuar löpande då kunden önskar snabb tillsättning av konsult. Frågor besvaras av rekryteringskonsult Ellinor Dam, [email protected] eller Isabelle Karmsten, [email protected]
När erfarenhet räknas – och människan bakom siffrorna spelar roll. Vi vet – du har sett mer än de flesta. Och kanske är det just därför du nu söker något som både känns utvecklande och genuint. En plats där din erfarenhet verkligen gör skillnad, och där människor värderas minst lika högt som siffror. Hos oss på Mpya Finance är det precis så. Vi sätter människan i fokus – i allt vi gör. Vårt mål? Att samla de allra bästa ekonomerna och på riktigt utmana marknaden för ekonomikonsulter. Vill du vara med och forma ett nytänkande bolag som vågar sticka ut? Delar du vår tro på att laget går före jaget? Då kan konsultrollen hos Mpya Finance vara ditt nästa – och bästa – steg i karriären. Vem vi söker? Dig såklart. Vi söker dig som har gedigen erfarenhet – och som fortfarande drivs av nyfikenhet, kvalitet och relationer. Du är affärsmässig, trygg i din kompetens och vet värdet av att bygga långsiktiga samarbeten. Samtidigt trivs du i en miljö där inget uppdrag är det andra likt, och där varje ny kund är en chans att bidra, påverka och utvecklas. Vi tror att du har många år inom kvalificerad redovisning eller controlling bakom dig – och fortfarande ser fram emot att lära dig nytt. Hos oss får du använda hela din bredd och erfarenhet, i en roll där både du och din kompetens tas på allvar. Och viktigast av allt: du blir en del av ett sammanhang där människan alltid kommer först – även om vi älskar siffror. Att bli en Mpyan – vad innebär det? Som ekonomikonsult hos oss blir du en del av något större än bara nästa uppdrag. Du kliver in i en varm gemenskap där vi delar med oss av kunskap, stöttar varandra – och har roligt tillsammans. Du arbetar med interimslösningar, projektstöd och rådgivning inom ekonomi – alltid på kvalificerad nivå och med uppdrag som gör skillnad. Våra kunder finns i olika branscher och i bolag av varierande storlek, vilket gör att dina dagar blir både dynamiska och utvecklande. Det är vad vi gör. Men det är inte hela bilden. Vi är också en arbetsplats där kultur inte är något vi bara pratar om – det är något vi lever. Hos oss är det högt i tak, prestigelöst och äkta. Och ja, vi får ofta höra att det märks. Har vi fångat ditt intresse? Såklart! Ett förutsättningslöst första möte kan bli en spännande början! Ett senare steg är att du kanske vill prata med en av våra konsultkollegor och höra hur det är att arbeta på Mpya? Intervjuer sker löpande så ansök gärna så snart som möjligt. Vid eventuella frågor är du varmt välkommen att kontakta Emelie Palmqvist på [email protected] eller 070-971 00 69.
Mälardalens universitet (MDU) är Sveriges nyaste universitet. Med vår vision, att vara ett progressivt och samverkande universitet där vi tillsammans formar en hållbar framtid, vill vi göra verklig skillnad. Vill du vara med och bidra till vår utveckling? Tillsammans bidrar vi till en mer hållbar framtid genom kunskap och innovation. Vi anser att ny kunskap och nya perspektiv bäst skapas och uppnås i samverkan med andra - kollegor, studenter, näringsliv och offentlig sektor såväl nationellt som internationellt. Planerings- och ekonomiavdelningen ger stöd till hela verksamhetsområdet planering, ekonomi och upphandling, både strategiskt och operativt. Vi arbetar med verksamhets- och ekonomistyrning genom verksamhetsplanering, intern styrning och kontroll, budgetering, prognoser, redovisning, uppföljning och analys. Inom upphandlings- och inköpsområdet stöttar vi hela universitetets inköpsprocess. Anställningsinformation Anställningsform: Tillsvidareanställning som inleds med eventuell provanställning Anställningsperiod/tillträde: Enligt överenskommelse Omfattning: Heltid Antal anställningar: 1-2 Sista ansökningsdag: 2025-08-14 Stationeringsort: Västerås Akademi/enhet/sektion: Planering och ekonomi Arbetsuppgifter Mälardalens universitet ska omorganiseras och går från fyra akademier till två fakulteter och som en del i detta behöver redovisningsmodellen utvecklas och du kommer att vara en viktig del i detta utvecklingsarbete. Som ekonom med inriktning mot redovisning kommer du även att arbeta med löpande redovisning, bokslut, avstämningar och årsredovisning. Du kommer att vara rådgivande och utbildande inom redovisningsfrågor för universitet och du kommer ha ett särskilt ansvar för frågor kring universitets anläggningsregister. I tjänsten ingår även att vara ett ekonomiskt stöd till några av avdelningarna inom universitetets verksamhetsstöd. I samband med hela verksamhetsstödets omorganisation bildas två grupper inom Planerings- och ekonomiavdelningen, varav Redovisning och inköp är en av dessa. Som ekonom med inriktning mot redovisning ingår du i en arbetsgrupp på 12 personer. Vi erbjuder en stimulerande arbetsmiljö där du kommer att få möjlighet att driva utvecklingen inom redovisningsområdet vid Mälardalens universitet. Kvalifikationer För att vara framgångsrik i rollen ska du ha: • en akademisk examen inom ekonomi, eller motsvarande utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. • erfarenhet av statlig redovisning och ha en gedigen kunskap inom redovisningsområdet • goda kunskaper i både svenska och engelska, i tal och skrift. • goda IT-kunskaper och ha erfarenhet av att arbeta med ekonomisystem Meriterande För denna anställning är det meriterande att ha flerårig erfarenhet av arbete med redovisning inom högskolesektorn, erfarenhet av ekonomisystemet ERP/Unit 4 (Agresso) eller erfarenhet av verksamhetsinformationssystem (BI-system). Personliga förmågor Vid en samlad bedömning av lämplighet läggs även vikt vid personliga förmågor. Alla anställda vid MDU förväntas samarbeta och bemöta kollegor och studenter med respekt, ta ansvar för verksamheten och de egna arbetsuppgifterna samt bidra till en god arbetsmiljö. För att lyckas i rollen bör du vara kommunikativ, initiativtagande, noggrann, ha en god samarbetsförmåga och vilja bidra till utvecklingen av universitetets redovisning. Avgörande vikt läggs vid personlig lämplighet. Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför. Ansökan Gör din ansökan genom att klicka på knappen ”Ansök” nedan. Den sökande ansvarar för att ansökan är komplett i enlighet med annonsen och universitetet tillhanda senast sista ansökningsdag. Välkommen med din ansökan! Fackliga representanter: Saco-S [email protected] Susanne Meijer ST-OFR/S, tel: 021-10 14 89 Vi undanber oss all kontakt med försäljare av annonser. Vi har gjort våra strategiska val för denna rekrytering.
Är du i början av din ekonomikarriär och söker en dynamisk roll där du får utveckla dina kunskaper inom redovisning och ekonomi? Vi söker fler Juniora Ekonomikonsulter på deltid till vår startup i centrala Jönköping. Här får du en bred och varierad roll som sträcker sig från reskontra och löpande bokföring till rådgivning, utredningar och interna projekt. Perfekt för dig som studerar eller har annan sysselsättning – och vill ta nästa steg inom ekonomi! Om oss Vi är en modern startup inom redovisning och ekonomitjänster, med kontor i centrala Jönköping. Vi hjälper företag att hantera sin ekonomi smartare – både genom klassisk redovisning och genom rådgivning och processutveckling. Vi är i en tydlig tillväxtfas – både vad gäller kunder och team. Intresset för våra tjänster växer snabbt, och sedan starten har vi byggt upp ett team på fyra personer, dubblat omsättningen och sett en av våra tidigare juniora konsulter ta klivet till heltid. Om rollen Som Junior Ekonomikonsult får du arbeta i varierande kunduppdrag. Du får möjlighet att utveckla dig inom både redovisning och rådgivande arbetsuppgifter – i takt med din kompetens och ambition. Exempel på arbetsuppgifter: Löpande bokföring och avstämningar Kund- och leverantörsreskontra Fakturahantering och utlägg Enklare ekonomisk rådgivning Deltagande i utredningar och förbättringsprojekt Bidra till interna initiativ, som processförbättringar eller marknadsföring Vi söker dig som: Studerar ekonomi eller har annan relevant sysselsättning Är noggrann, analytisk och tycker om att lösa problem Har ett intresse för redovisning och ekonomiska flöden Är självgående men trivs med samarbete Har goda kunskaper i Excel Kommunicerar obehindrat på svenska och engelska Tidigare erfarenhet av bokföringssystem är meriterande – men inget krav. Vad vi erbjuder Hos oss får du chansen att arbeta i en dynamisk startup-miljö där ingen dag är den andra lik. Vi erbjuder: En arbetsplats med flexibilitet och frihet under ansvar Möjlighet att jobba utomlands upp till 1–2 månader per år Afterworks, teamaktiviteter och ett sammansvetsat gäng Utrymme för studier, tentor och balans mellan jobb och fritid Ansökan Låter detta som en roll för dig? Skicka din ansökan till oss på [email protected] eller sök direkt via LinkedIn och bli en del av vår spännande tillväxtresa! Vi ser fram emot att höra från dig! Har du frågor om annonsen eller vill veta mer kan läsa mer på https://capion.se. Genom att skicka in din ansökan via e-post eller LinkedIn Easy Apply, ger du ditt samtycke till att vi behandlar dina personuppgifter i enlighet med dataskyddsförordningen (GDPR). Dina uppgifter kommer att användas för att utvärdera din ansökan och hantera rekryteringsprocessen för den aktuella tjänsten. Vi hanterar alla ansökningar konfidentiellt, och raderar dina uppgifter när tjänsten har tillsatts, dock senast inom tre månader efter att rekryteringsprocessen har avslutats. Om du önskar att vi tar bort dina uppgifter tidigare, vänligen meddela oss.
Vi tror att framsteg och möjligheter skapas bäst tillsammans. Välkommen till en plats där samarbete gör skillnad. Din roll Vi tror att framsteg och möjligheter skapas bäst tillsammans. Välkommen till en plats där samarbete gör skillnad. Din roll Vi söker dig som vill vara med på en digitaliseringsresa och bli en del av att forma Saabs finansiella system. Du kommer ingå i ett team som har mycket bred kompetens, där alla deltar i både förvaltning och utveckling av system för finansiell rapportering. Vår avdelning, Financial Systems, är en del av Saabs centrala redovisningsfunktion och vi finns placerade på fler orter i Sverige. Vi har ett globalt ansvar för att förvalta, underhålla och utveckla finansiella system inom hela Saab gruppen. Du kommer vara delaktig i eller driva projekt för implementering och utveckling av systemstöd, där främsta fokus ligger på digitalisering och förbättring av verksamheten. Tillsammans med övriga ekonomifunktioner på Saab, leverantörer och kunder arbetar du för att se till att systemet stödjer ett effektivt, digitaliserat arbetssätt. Rollen kan i övrigt anpassas för att bättre matcha dina tidigare erfarenheter och intressen Arbetsort är Linköping med placering på Saabs kontor i Mjärdevi. Din profil Hos oss värdesätter vi olikheter och strävar efter att skapa en arbetsmiljö som präglas av respekt, öppenhet och nyfikenhet. Vi tror att det är i ett klimat där olika perspektiv och idéer får komma fram som vi verkligen kan utvecklas och hitta nya lösningar. Här får du möjlighet att utvecklas i en dynamisk och stimulerande miljö där du gör skillnad. För att lyckas i rollen som systemförvaltare ser vi att du har en god analytisk förmåga, där du både kan se helheten och bryta ner komplexa problem för att hitta effektiva lösningar. Du trivs med att arbeta i eller leda team där du delar kunskap och idéer, samtidigt som du uppskattar att lära av andra. Samarbete är en självklarhet för dig och du ser vad som behöver göras och tar initiativ för att lösa uppgifter på ett självgående sätt. Vi söker dig som: * Är universitetsutbildad inom ekonomi * Har intresse för digitalisering och har flerårig erfarenhet inom liknande roll. * Kan kommunicera obehindrat i både svenska och engelska. Om du har erfarenhet från Agresso, Unit4 Business World, Oracle, SAP, SQL, IFS, Pyramid, Monitor, Mercur eller liknande system ser vi det som meriterande för tjänsten. Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap. Vad du blir en del av Bakom våra innovationer finns alla de som har gjort det möjligt. Modiga pionjärer och kluriga tänkare. Vardagshjältar och kreativa problemlösare. De som delar djup kunskap och de som utforskar nya områden. Och alla däremellan. Här har du chansen att påverka och bidra på ditt unika sätt. Allt från att utveckla kod och bygga imponerande försvars- och säkerhetslösningar till att ta en kaffe med en kollega. Varje bidrag räknas. Vi ger dig möjlighet att anta utmaningar och skapa smarta innovationer. I vår vänliga och tekniksmarta värld finns plats för dig att växa. Vi finns här för att tillsammans skapa trygghet för människor och samhällen. Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 23 000 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare och mer hållbar värld. Saab utvecklar, tillverkar och underhåller avancerade system inom flygteknik, vapen, ledningssystem, sensorer och undervattenssystem. Saab har sitt huvudkontor i Sverige men en global verksamhet där Saab är en del av många nationers försvarsförmåga. Läs mer om oss här Om du är intresserad av vilka förmåner som du kan ta del av som anställd på Saab i Sverige, kan du Vänligen observera att vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum har gått ut. Varmt välkommen med din ansökan!
Brinner du för ekonomi – men älskar också system och smarta lösningar? Hos Ving får du chansen att jobba i en spännande roll där du kombinerar fakturahantering med automation och digital innovation. Som AP-specialist blir du en viktig kugge i en internationell koncern som satsar stort på framtidens arbetsprocesser. Om du vill vara med och utveckla och effektivisera ekonomiflöden med hjälp av AI och robotar, då är det här jobbet för dig! OM TJÄNSTEN Ving är en av Sveriges ledande researrangörer och erbjuder inspirerande och trygga resor till populära destinationer världen över. Som en del av Nordic Leisure Travel Group ingår Ving i en stark nordisk koncern som tillsammans skapar attraktiva och prisvärda semesterupplevelser för tusentals resenärer varje år. Med stort fokus på kundnöjdhet och hållbarhet arbetar Ving för att göra varje resa minnesvärd och enkel att planera. I rollen som AP-specialist hanterar du hela leverantörsreskontraflödet – från mottagning till betalning av fakturor från samarbetspartners världen över. Du arbetar även med avstämningar, bokföring, bokslut samt utredning i en komplex, internationell miljö. Utöver det traditionella reskontraarbetet har du en viktig roll i deras pågående automationsarbete. Ving jobbar aktivt med robotisering och AI för att effektivisera deras processer och söker därför dig som är intresserad av teknik, system och utveckling. Kanske har du erfarenhet av Power Automate, programmering i andra system, eller ett privat intresse för kodning och automatisering? Du kommer fungera som en koordinator för deras robotar och vara "superuser" i systemen (Medius och BC) – och får samtidigt vara med och påverka hur de utvecklar deras arbetssätt framåt. Hos Ving finns utrymme för egna initiativ och förbättringsförslag – så har du ett driv och ett intresse för både ekonomi och teknik kommer du trivas i rollen! Du erbjuds - En spännande och utvecklande miljö där du får möjlighet till en långsiktig karriär hos Ving. - En omväxlande vardag tillsammans med härliga kollegor. ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Ta emot, bearbeta, registrera och betala leverantörsfakturor från samarbetspartners runt om i hela världen. * Ansvara för kontoavstämning, leverantörsavstämning, bokföring, bokslutsarbete samt uppföljning och utredningar. * Ge service och support till både leverantörer och användare. * Arbeta med både löpande uppgifter, projektarbete och ad hoc-insatser i en dynamisk miljö som tidvis präglas av snabba förändringar. * Ansvara för robotisering och processutveckling samt agera som koordinator och superuser för våra robotar. VI SÖKER DIG SOM - Har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi, gärna akademisk. - Har minst ett par års erfarenhet av arbete inom leverantörsreskontra med stora transaktionsflöden. - Har god teoretisk förståelse för redovisning och ekonomiprocesser. - Är flytande i både svenska och engelska i tal och skrift, samt grundläggande förståelse för de nordiska språken. - Erfarenhet av Medius, BC och/eller Power Automate - Har ett intresse och erfarenhet av system och kodning Det är meriterande om du har: - Erfarenhet av arbete med robotisering För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: Vi söker dig som ser prestigelöst samarbete inom och utanför teamet som både en självklarhet och en framgångsfaktor. Du har både vilja och förmåga att snabbt anpassa dig till förändrade förutsättningar och du lär dig ofta och gärna nya saker. Du förstår värdet av noggrannhet och att etablera och dokumentera goda rutiner. Du kan självständigt ta initiativ till och driva förbättringar i nära samarbete med ditt egen och andra team. Du har en god förmåga att kommunicera. Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess. INFORMATION OM FÖRETAGET Läs mer om Ving här.
Är du på jakt efter en ny tjänst eller ett nytt uppdrag inom ekonomi i Skåne? Vi söker ständigt nya talanger som vill se sig om efter nya utmaningar i arbetslivet. Är du intresserad av att arbeta via oss på Poolia i Malmö som uthyrd ekonomikonsult får du gärna bifoga ditt CV och personliga brev här. Konsultuppdragen varierar och styrs av våra kunders behov. Våra kunder finns i hela Skåne och du får gärna specificera i din ansökan vilket geografiskt område du är intresserad av att arbeta i. Vanligt förekommande tjänster: - Redovisningsekonom - Controller - Ekonomiassistent - Ekonomiadministratör - Chefspositioner, ex. CFO Notera att detta inte är en specifik tjänst utan en intresseanmälan för kommande konsultuppdrag. Vi kommer att kontakta dig när vi har ett aktuellt uppdrag som matchar din profil. Välkommen med din ansökan! Om verksamheten Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet digitala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension. Poolia har ett fokus: att tillsätta kvalificerad kompetens på tjänstemannaområdet. Avgränsningen är vår styrka och det som gör oss till branschens kanske mest erfarna rekryteringskonsulter. Vi har en gedigen erfarenhet inom en rad specialistområden. Vi förstår företagen och deras affärsvillkor. Och vi har en urvalsfilosofi som identifierar varje individs unika förmågor. Tillsammans med en kvalitetssäkrad process, modern kandidatwebb och ledande digitala verktyg är detta grunden i vårt erbjudande – Rätt individ. På rätt plats. Alltid.
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 10 av 15 jobb