Ekonomikonsult
Sök bland 14 lediga jobb som Ekonomikonsult och börja ditt nya yrkesliv idag!
Wallman&Co AB är en redovisningsbyrå belägen vid Liljeholmskajen i fina lokaler med utsikt över kajen och vattnet. Bolaget har funnits sedan 2009. Vi är 6 st anställda i varierande ålder och en gammal hund som jobbar tillsammans. Företaget är välmående med stabil tillväxt och vi har mottagit flera utmärkelser de senaste åren. Vi söker nu en duktig redovisningskonsult som kan ta hand om ca 25-30 små till medelstora företag. Varje anställd sköter det mesta för våra kunder såsom redovisning, löner, rapportering, moms- och skatter mm. Du bör ha arbetat några år inom redovisning eller som redovisningskonsult, vara väl insatt i den lagstiftning som är relevant för vårt yrke, vara noggrann, en doer och vara villig att ta steget in i framtida utmaningar så som att vi exv. går mot att bli mer rådgivare och granskare än tidigare. För oss får du vara ung som gammal, man som kvinna. Våra kunder är väletablerade företag och återfinns inom de flesta branscher. Vi arbetar idag främst i Fortnox gällande såväl bokföring som lön, vi arbetar digitalt och vår företagsledare är Auktoriserad redovisningskonsult så vi följer REKO (FAR). Vår nya kollega vi söker bör ha några års erfarenhet som konsult, vara social, serviceinriktad och vi sätter stort fokus på att hitta en eller två personer som snabbt blir en självklar kollega. Vi har god sammanhållning, högt i tak och skrattar mycket. Ingen kund är konsultens kund utan vi samarbetar och hjälper varandra. Vår 7:e medarbetare är en Labradoodle, tidkod finns för gos med hund om man behöver en liten avkopplande stund. Han är tidigare servicehund dvs inte farlig, det är en förutsättning att man är OK med att det finns hund på kontoret. Kom och sök jobb hos oss. Vi längtar efter att få tillökning på kontoret. Tjänsten ska tillsättas inom ca 2 månader.
Välkommen till Härryda, en kommun som vågar! Här siktar vi mot att ha Sveriges bästa skolor och näringslivsklimat, omsorg av högsta kvalitet och attraktivt samhällsbyggande. Tillsammans är vi 3000 medarbetare som gör mötet med Härryda kommun enkelt. Med mod, nytänkande och handlingskraft inspirerar vi varandra och levererar service med kompetens och kvalitet. Härryda kommun har de fyra senaste åren placerat sig i topp i Dagens Samhälles årliga ranking av Årets superkommun. Vi söker dig som är engagerad, öppen för olika perspektiv och vill skapa lösningar som håller för kommande generationer. Du hittar oss mellan Göteborg och Borås med Landvetter flygplats mitt i kommunen. Tillsammans åstadkommer vi mer! Vi söker nu en nyfiken och engagerad ekonom till kommunens centrala ekonomi- och upphandlingsfunktion. Tjänsten är en tidsbegränsad anställning på heltid, med tillträde snarast. Ekonomi- och upphandlingsfunktionen är kommunens centrala stöd för frågor inom redovisning, budget och uppföljning, inköp och upphandling samt finanshantering. Funktionen består av drygt 20 medarbetare. ARBETSUPPGIFTER Som ekonom hos oss kommer du att ha ett varierat och utvecklande arbete. Dina arbetsuppgifter innefattar redovisning, ekonomisk uppföljning, budgetering och prognosarbete. Du kommer att arbeta nära verksamheten och fungera som ett stöd till chefer och medarbetare i olika ekonomiska frågor. I tjänsten ingår också en del löpande redovisningsfrågor och under sommaren kan innehållet komma att förändras utifrån semesterledigheter inom funktionen. Hos oss får du möjlighet att arbeta på en central ekonomiavdelning och få en helhetsbild över hela kommunens ekonomi och verksamhet i en trevlig och stöttande arbetsmiljö. KVALIFIKATIONER Vi söker dig med högskoleutbildning inom ekonomi. Du behärskar svenska i så väl tal som skrift och är en van användare av Office-paketet, framför allt Excel, och andra IT-system i ditt dagliga arbete. Som person är du ansvarsfull och strukturerad med god kommunikativ förmåga. Du har ett gediget intresse för ekonomi och samhällsfrågor och tycker om att lära dig nya saker. Din analytiska förmåga är god och du har lätt för att se samband. Du har lätt för att samarbeta men kan också arbeta självständigt. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. För att erhålla anställning ska utdrag ur Polisens belastningsregister uppvisas. I den här rekryteringen tar vi inte emot personliga brev. Du kommer istället få svara på ett antal frågor i samband med din ansökan. Svaren på frågorna används som del i urvalet tillsammans med ditt CV. Ditt CV och svaren på frågorna ska vara formulerade på svenska. ÖVRIGT Vi vill upplysa om att din ansökan är en allmän handling enligt offentlighetsprincipen. Om du som sökande har skyddade personuppgifter så skickar du din ansökan i pappersform till: Härryda kommun Personalfunktionen, Sofia Götberg 435 80 Mölnlycke Din ansökan kommer du att hanteras enligt kommunens rutin för hantering av skyddade personuppgifter vid rekrytering och anställning. Ange annonsens referensnummer i din ansökan så vi vet vilken tjänst du söker. Vi ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. I första hand ser vi att du söker tjänsten via vårt rekryteringssystem. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Vi söker en erfaren ekonom för att stötta projektledare i komplexa infrastrukturprojekt. Projekten omfattar miljardinvesteringar och genomförs via olika entreprenadformer. Arbetsuppgifter Stödja projektledare i ekonomiska analyser och utredningar. Följa upp avvikelser mot prognoser och årsplaner. Presentera ekonomiska frågor i olika forum. Skapa strukturer för analys och uppföljning av projektens ekonomi. Kvalitetssäkra ekonomiska rapporteringar och prognoser. Anpassa arbetsuppgifter utifrån projektens behov. Säkerhetsprövning Säkerhetsprövning krävs då uppdraget kan innebära hantering av känslig information. Processen tar 8–10 veckor, och uppdraget kan inte påbörjas förrän den är slutförd. Placering & Arbetstid Kontor i Sundbyberg, med möjlighet till resor. Distansarbete upp till 50 %, men minst 2–3 dagar/vecka på plats. Uppdraget beräknas omfatta 100 %, men kan variera över tid. Kravprofil Obligatoriska krav: Högskole-/universitetsexamen inom ekonomi. Minst 5 års erfarenhet av ekonomiska analyser i stora infrastrukturprojekt. Meriterande: Minst 2 års erfarenhet av ekonomisystem, särskilt Unit4 Business World (UBW)/Agresso. Minst 2 års erfarenhet av statlig verksamhet. Minst 2 års erfarenhet från både entreprenörs- och beställarsidan. Är du intresserad? Skicka in din ansökan redan idag! 📧 [email protected] 📞 073 76 66 336
Bli en del av vårt Ekonomikonsult på Green Pine AB! Vi söker för närvarande en entusiastisk Ekonomikonsult för att förstärka vårt team. Tjänsten är tillgänglig för omedelbar start. Vi uppmanar dig att ansöka redan idag! Ansvarsområden: Som en viktig medarbetare i bolaget kommer du att vara involverad i en rad uppgifter, inklusive men inte begränsat till: Löpande bokföring Hantering av fakturor Aktivering av tillgångar Stöd i avslutningsaktiviteter Övriga ekonomiadministrativa uppgifter Kvalifikationer: För att lyckas i denna roll bör du ha: Utbildning inom ekonomi Minst 1-2 års erfarenhet som ekonomiassistent/junior redovisningsekonom Grundläggande erfarenhet av bokföring Goda kunskaper i tal och skrift på svenska, engelska och på bengaliska. Det är meriterande om man kan bengaliska för att stor del av våran kunder talar bengaliska. Erfarenhet av Fortnox är meriterande Vi värdesätter individer som är snabbtänkta, positiva och flexibla. Vår teamkultur är samarbetsvillig och stödjande. Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.
Meritmind söker interimskonsulter inom ekonomi i Östergötland. Är du ekonom och söker nya utmaningar? Eller är du idag interimskonsult och söker nya uppdrag? Vi på Meritmind söker nya stjärnor som vill tillhöra vårt team eller samarbeta med oss. Det kan vara i samband med ett förändringsarbete, för att upprätthålla en position då ordinarie medarbetare är frånvarande eller vid en belastningstopp. Vi jobbar endast med ekonomer inom olika roller och nivåer, våra kunder efterfrågar olika grad av erfarenhet och kompetens. Oavsett om du är CFO, ekonomichef, Business Controller, koncernredovisare eller redovisningsekonom är vi intresserad av att träffa dig. Kvalifikationer och erfarenhet Vi söker dig som är ekonom och har flera års erfarenhet av ekonomi, gärna inom olika roller. Vi söker dig som är intresserad av att antingen ta uppdrag via oss som interimskonsult och är egen företagare med F-skattsedel eller dig som vill bli anställd direkt av oss på Meritmind. Personliga egenskaper För att lyckas och trivas som interimskonsult behöver du vara flexibel, trygg, initiativtagande samt strukturerad. Placeringsort: Östergötland Om Meritmind Meritmind är Sveriges ledande konsult- och rekryteringsbolag inom ekonomiområdet. Med ett stort nätverk av skarpa ekonomikonsulter och träffsäkra rekryteringar hjälper Meritmind människor och företag att lyckas inom ekonomiområdet varje dag. 25 års erfarenhet har gjort oss till en ledstjärna – för verksamheter i behov av expertis och för ekonomer som värdesätter utveckling och omtanke. Från våra kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Uppsala, Linköping, Västerås och Jönköping sysselsätter vi 450 personer och verkar över hela Sverige. Ansökan För mer information är du välkommen att kontakta kandidatansvarig Josefine Fransson. Intervjuer och urval sker löpande, så skicka din ansökan så snart som möjligt. Se till att namn och kontaktuppgifter finns med i ditt CV och det är endast möjligt att bifoga ett dokument. Meritmind arbetar kompetensbaserat för att främja en objektiv och icke-diskriminerande konsultprocess. Tänk på detta innan du skickar in din ansökan (i enlighet med GDPR-lagstiftningen) Din ansökan ska ej innehålla personuppgifter kring civilstatus, familjesituation/barn, etniskt ursprung, ålder, politiska åsikter, religiös eller filosofisk övertygelse, medlemskap i fackförening, hälsa eller sexuell läggning. Välkommen med din ansökan!
Meritmind söker för kunds räkning en CFO för ett konsultuppdrag för vår kund i Linköping. Tjänsten är ett konsultuppdrag på heltid som beräknas starta så snart som möjligt och pågå i minst 3 månader. Kvalifikationer och erfarenhet Vi söker dig som tidigare har varit delaktig i ett förvärv och gjort konsolidering. Du ska trivas med att jobba operativt. Vi ser gärna att du har erfarenhet från redovisning och controlleruppgifter. Det är ett krav att du jobbat på ett börsnoterat företag tidigare. Vi söker dig som är intresserad av att ta uppdrag via oss som associerad konsult och egen företagare med F-skattsedel. Personliga egenskaper: För att lyckas och trivas i denna roll behöver du vara flexibel och vara beredd på att det kan svänga fort. Du ska vara van att jobba med alla delar. Engelska är ett krav. Placeringsort: Linköping, på plats. Om företaget: Det är ett internationellt företag som är börsnoterat. I detta konsultuppdrag samarbetar kunden med Meritmind. Meritmind är Sveriges ledande konsult- och rekryteringsbolag inom ekonomiområdet. Med ett stort nätverk av skarpa ekonomikonsulter och träffsäkra rekryteringar hjälper Meritmind människor och företag att lyckas inom ekonomiområdet varje dag. 25 års erfarenhet har gjort oss till en ledstjärna – för verksamheter i behov av expertis och för ekonomer som värdesätter utveckling och omtanke. Från våra kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Uppsala, Linköping, Västerås och Jönköping sysselsätter vi 450 personer och verkar över hela Sverige. Ansökan För mer information om konsultuppdraget är du välkommen att kontakta ansvarig konsultchef. Intervjuer och urval kommer att ske löpande, så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt. Se till att namn och kontaktuppgifter finns med i ditt CV och det är endast möjligt att bifoga ett dokument. Meritmind arbetar kompetensbaserat för att främja en objektiv och icke-diskriminerande konsultprocess. Tänk på detta innan du skickar in din ansökan (i enlighet med GDPR-lagstiftningen) Din ansökan ska ej innehålla personuppgifter kring civilstatus, familjesituation/barn, etniskt ursprung, ålder, politiska åsikter, religiös eller filosofisk övertygelse, medlemskap i fackförening, hälsa eller sexuell läggning. Välkommen med din ansökan!
Till vår kund som är en kommun söker vi nu en ekonom. Tjänsten är ett konsultuppdrag med omfattning 80-100% som beräknas starta så snart som möjligt och pågå under 6 månader. Huvudsakliga arbetsuppgifter som ekonom Budgetering, uppföljning och prognostisering för kommunens verksamheter Redovisning Bokslut Ge rådgivning och stöd till chefer och medarbetare inom ekonomi Vi söker dig som har Erfarenhet av arbete inom ekonomi, gärna från offentlig sektor Eftergymnasial utbildning inom ekonomi Erfarenhet av kommunal ekonomi Goda kunskaper i Visma och Officepaketet Personliga egenskaper Som person bör du ha förmåga att arbeta självständigt och ta ansvar för dina arbetsuppgifter. Vidare bör du ha en god kommunikativ förmåga och vana att samarbeta med olika grupper. Förutom ett intressant jobb erbjuder Meritmind En trygg tillsvidareanställning med fast lön både under och mellan uppdrag Kollektivavtal Förmåner genom Benify som är vår förmånsportal Generöst friskvårdsbidrag Kompetensutveckling, konsultfrukostar, nätverksträffar och andra sociala aktiviteter Kollegor med härlig stämning och mycket skratt! Placeringsort: Östergötland Om Meritmind Meritmind är Sveriges ledande konsult- och rekryteringsbolag inom ekonomiområdet. Med ett stort nätverk av skarpa ekonomikonsulter och träffsäkra rekryteringar hjälper Meritmind människor och företag att lyckas inom ekonomiområdet varje dag. 25 års erfarenhet har gjort oss till en ledstjärna – för verksamheter i behov av expertis och för ekonomer som värdesätter utveckling och omtanke. Från våra kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Uppsala, Linköping, Västerås och Jönköping sysselsätter vi 450 personer och verkar över hela Sverige. Ansökan För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig konsultchef. Intervjuer och urval kommer att ske löpande, så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt. Se till att namn och kontaktuppgifter finns med i ditt CV. Det är endast möjligt att bifoga ett dokument. Meritmind arbetar kompetensbaserat för att främja en objektiv och icke-diskriminerande konsultprocess. Detta innebär bland annat att du kommer att få göra arbetspsykologiska tester om du går vidare till intervju i denna process. Tänk på detta innan du skickar in din ansökan (i enlighet med GDPR-lagstiftningen) Din ansökan ska ej innehålla personuppgifter kring civilstatus, familjesituation/barn, etniskt ursprung, ålder, politiska åsikter, religiös eller filosofisk övertygelse, medlemskap i fackförening, hälsa eller sexuell läggning. Välkommen med din ansökan!
AxÖ Consulting är ett konsult- och rekryteringsföretag med kontor i Karlskoga, Örebro, Luleå, Umeå, Örnsköldsvik, Skellefteå och Malmö. Vi erbjuder tjänster inom rekrytering, bemanning, strategisk kompetensförsörjning och mycket mer. AxÖ Consulting ser en ökad efterfrågan på kompetens inom ekonomi hos våra kunder i Örebro län. Därför söker vi nu flera ekonomer med olika erfarenhetsnivåer för spännande roller. Oavsett om du är i början av din karriär eller en erfaren specialist finns här möjligheter att ta nästa steg! Vi söker kompetenser till olika positioner inom ekonomi, exempelvis: - Ekonomiassistent - Redovisningsekonom - Controller - Ekonomichef Din profil Vi söker dig som har relevant utbildning och/eller arbetslivserfarenhet inom ekonomi. Är du en analytisk, lösningsorienterad och strukturerad person som trivs i en roll där samarbete är lika viktigt som självständigt arbete? Då kan vi ha en matchning för dig! Information och ansökan Detta är en generell annons. Alla ansökningar behandlas konfidentiellt. För frågor om uppdraget, vänligen kontakta konsultansvarig: Angelica Mäenpää: [email protected] Urval sker löpande och tillsättning kan komma att ske innan sista ansökningsdag. Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där vår kund har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap. Välkommen med din ansökan! AxÖ Consulting AB har lång och gedigen erfarenhet från rekryterings- och konsultbranschen och har arbetat med såväl privat marknad som inom offentlig sektor. För mer information och ansökan besök www.axoconsulting.se. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via brev eller e-post. Varmt välkommen med din ansökan.
AxÖ Consulting är ett konsult- och rekryteringsföretag med kontor i Karlskoga, Örebro, Luleå, Umeå, Örnsköldsvik, Skellefteå och Malmö. Vi erbjuder tjänster inom rekrytering, bemanning, strategisk kompetensförsörjning och mycket mer. AxÖ Consulting ser en ökad efterfrågan på kompetens inom ekonomi hos våra kunder i Örebro län. Därför söker vi nu flera ekonomer med olika erfarenhetsnivåer för spännande roller. Oavsett om du är i början av din karriär eller en erfaren specialist finns här möjligheter att ta nästa steg! Vi söker kompetenser till olika positioner inom ekonomi, exempelvis: - Ekonomiassistent - Redovisningsekonom - Controller - Ekonomichef Din profil Vi söker dig som har relevant utbildning och/eller arbetslivserfarenhet inom ekonomi. Är du en analytisk, lösningsorienterad och strukturerad person som trivs i en roll där samarbete är lika viktigt som självständigt arbete? Då kan vi ha en matchning för dig! Information och ansökan Detta är en generell annons. Alla ansökningar behandlas konfidentiellt. För frågor om uppdraget, vänligen kontakta konsultansvarig: Angelica Mäenpää: [email protected] Urval sker löpande och tillsättning kan komma att ske innan sista ansökningsdag. Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där vår kund har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap. Välkommen med din ansökan! AxÖ Consulting AB har lång och gedigen erfarenhet från rekryterings- och konsultbranschen och har arbetat med såväl privat marknad som inom offentlig sektor. För mer information och ansökan besök www.axoconsulting.se. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via brev eller e-post. Varmt välkommen med din ansökan.
Vi söker nu för kunds räkning en projektekonom för ett spännande uppdrag inom teknisk säkerhet! Har du ekonomisk bakgrund, är administrativt lagd och gillar att arbeta mot deadlines och mål? Då är detta tjänsten för dig! OM TJÄNSTEN Vår kund är ledande inom tekniskt installations- och serviceföretag i Norden som erbjuder lösningar inom el, VVS, ventilation och säkerhet. Företaget arbetar med installation, drift och underhåll för både kommersiella och offentliga byggnader samt industriella anläggningar. En del av bolaget riktar in sig på Fire & Security varav denna avdelningen erbjuder kompletta säkerhetslösningar för företag, offentliga organisationer och fastigheter. Avdelningen har just nu ett spännande säkerhetsprojekt igång hos en av deras kunder, där de söker en kompetent projektekonom som ska stötta upp i administration, dag-och loggbokshantering samt fakturering. Projektgruppen är baserad i Jönköping där både huvudprojektledare samt övriga projektmedlemmar har sin bas. Detta är ett konsultuppdrag vilket innebär att du blir anställd av Academic Work och arbetar som konsult ute hos kund. ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Administrativt arbete så som hantering av dagböcker och tidrapporter * Kontinuerligt stötta projektledarna * Hantera fakturor från underentreprenörer och leverantörer * Delta i möten och avstämningar med kund VI SÖKER DIG SOM - Har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi alternativt relevant arbetslivserfarenhet - Kommunicerar flytande på svenska i tal och skrift - Har erfarenhet av leverantörsreskontra och fakturahantering - Är van vid administrativa uppgifter - Goda kunskaper i Excel Det är meriterande om du har - Erfarenhet av arbete i Unit4 Personliga egenskaper För den här tjänsten lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper. För att lyckas i rollen som projektekonom krävs det att du tycker om administrativt arbete och klarar av en hög arbetsbelastning med deadlines och mål, där driv och ihärdighet är en viktig faktor. Vidare är det viktigt att du är noggrann och strukturerad i ditt arbete och att du trivs med att samarbeta och kommunicera med människor, då både interna och externa kontaktytor är en viktig del av arbetet. Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 10 av 14 jobb