Rådgivare till Ledning- och ekonomistaben

Har du erfarenhet av arbete med årsredovisning från statlig verksamhet/offentlig förvaltning eller större verksamhet? Har du god kunskap om analys och uppföljningsarbete i en målstyrd organisation? Vill du arbeta i med syfte att bidra till att göra Sverige och världen säkrare? Då kan du vara den vi söker. Arbetsuppgifter Som rådgivare vid Lednings- och ekonomistaben har du huvudsakligt ansvar för beredning och utveckling av FMV:s årsredovisning och bidrar dessutom i arbetet med att analysera och följa upp FMV:s totala verksamhet. I rollen ingår även att sammanhålla beredningar av ärenden, göra analyser och sammanställningar och, i förekommande fall, utredningar. Du driver och genomför projekt, från start till mål, i samverkan med olika funktioner och kollegor.  Vidare utarbetar du underlag till FMV:s och Ekonomi- och ledningsstabens ledning i frågor av både kort- och långsiktig karaktär. I ditt uppdrag ingår många interna kontaktytor med andra verksamhetsområden och staber samt mot Försvarsdepartementet i frågor om årsredovisning. Tjänsten innebär också, inom ramen för FMV:s verksamhetsuppföljning, ett ansvar för beredningen av internrevisionsrapporter.  Tjänsten är placerad i Stockholm, med möjlighet att jobba hemifrån två dagar i veckan. Vi söker dig som Du har en akademisk examen eller motsvarande kompetens förvärvad på annat sätt som FMV bedömer som likvärdig. Du har också aktuell erfarenhet av att arbeta med årsredovisning från statlig verksamhet/offentlig förvaltning eller större organisation samt erfarenhet av att genomföra analyser och beredningar på central nivå med större informationsmängder. Du har god kunskap om handläggning, analys och uppföljningsarbete samt en god vana av att ha upprättat rapporter och beslutsunderlag. Det är en fördel i rollen om du har kunskap om statliga regelverk såsom Förordning om årsredovisning, budgetunderlag och Förordning om intern styrning och kontroll. Du har en god kommunikativ förmåga på svenska i tal och skrift då muntliga presentationer och rapporter är utmärkande delar i arbetet. Som person är du driven, analytisk och visar gott omdöme vid uttalanden, agerande och beslut samt gör korrekta avvägningar. Du har förmåga till strategiskt tänkande och kan se helheten samtidigt som du har förmåga att hantera detaljer. Då rollen innebär många kontaktytor är samarbetsförmåga och flexibilitet viktigt. Vi tror att du har en god förmåga att samordna och leda grupper där du skapar engagemang och möjliggör att önskade resultat tillämpas och skapar värde i verksamheten. För att trivas hos oss bör du lockas av att verka i en föränderlig miljö. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. Om oss FMV:s lednings- och ekonomistab består av fyra avdelningar och ansvarar bland annat för verksamhetsövergripande styrning, planering, verksamhetsutveckling och uppföljning. Enheten Uppföljning och analys är en av två enheter inom avdelningen Myndighetsutveckling. Enhetens främsta ansvar är att tillhandahålla en samlad uppföljning och analys av FMV:s verksamhet. Enheten ansvarar även för intern styrning och kontroll, analys av helhet såväl som enskilda verksamheter, proaktiv riskhantering, utarbetande av en samlad lägesbild av verksamheten, samt årsredovisning. FMV – Försvarets materielverk På FMV är du med och bidrar till att göra Sverige och världen säkrare. Vi upphandlar, utvecklar och levererar materiel och tjänster till det svenska försvaret. I vår vision ”Rätt materiel för ett starkare försvar” ryms vårt arbete och våra leveranser till Försvarsmakten av allt från helikoptrar, ubåtar, stridsflygplan och snörade kängor till kompasser, radarstationer, pansarterrängbilar och kuddar. Bredden i vårt uppdrag ger dig möjligheten att jobba med spännande innehåll, människor och projekt. På FMV jobbar vi aktivt utifrån utvecklande medarbetarskap, som är en modell för att utveckla samarbete, främja ansvarstagande och skapa engagemang för att ta tillvara på den initiativförmåga som vi alla besitter. Vi sätter värde på ömsesidigt förtroende och på ett hållbart arbetsliv. Därför erbjuder vi alla våra anställda ett brett utbud av utbildningar, kompetensutveckling och träning. Vill du vara med och utveckla framtidens försvar? Sök tjänsten via FMV:s webbplats. Vi vill ha dina ansökningshandlingar på svenska. Våra fackliga företrädare är SACO Stefan Hållander, OFR/S Lena Sköld Gunnarsson, OFR/O Lars Mörrby och SEKO Peter Andersson. Alla nås på telefon 08-782 4000 (FMV Växel). #LI-Hybrid Vid frågor ber vi dig kontakta rekryterande chef Ida holm via [email protected] eller rekryteringskonsult Hanna Bonli via 0736 84 77 73.   Sista ansökningsdag är 2024-05-15 Välkommen med din ansökan.   FMV finns för landet, i många delar av landet. Som medarbetare hos oss får du både en trygg och utmanande anställning och ett stort eget ansvar. För att jobba hos oss behöver du vara svensk medborgare och genomgå en säkerhetsprövning, i enlighet med säkerhetsskyddslagen. Vi tillämpar provanställning och som anställd kommer du att krigsplaceras utifrån totalförsvarets behov. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via FMV:s webbplats eller via vår registratur. Vi har redan gjort vårt medieval, därför undanber vi oss samtal från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.

23 april 2024
Sista ansökan:
15 maj 2024
Ekonom

Kommunledningskontoret, Stab ekonomi Är du en mångsidig ekonom som trivs i en verksamhetsstödjande roll? Är du dessutom intresserad av att utveckla ekonomiska processer? Då ska du läsa vidare här! Uppsala kommun har en gemensam ekonomistab för hela kommunen. Staben består av ca 100 medarbetare som är organiserade för att på bästa sätt svara upp mot förvaltningarnas och politikens behov. Vi sitter i moderna lokaler i Stadshuset, centralt i Uppsala med stans bästa pendlarläge. Nu söker vi en erfaren ekonom! Vi ser fram emot att välkomna dig som ny kollega till vår arbetsplats. Du erbjuds ett omväxlande och stimulerande arbete med många kontaktytor och goda utvecklingsmöjligheter, en arbetsplats där det är högt i tak och där trivsel och arbetsglädje är starka ledord. Välkommen med din ansökan! Ditt uppdrag Du kommer att vara ett aktivt stöd till chefer i arbete med budget, prognos och uppföljning. Du ansvarar för planering av de löpande ekonomiska processerna och framtagandet av kvalitativa underlag. Du förväntas att självständigt och i samarbete med andra bidra med problemlösningsförmåga och kritiskt tänkande. Arbetet ställer höga krav på förmåga att sammanställa, analysera och presentera data. Tillsammans med gruppen arbetar du för kontinuerlig utveckling och förbättring av arbetssätt och rutiner. Du rapporterar till ekonomichefen. Din bakgrund Vi söker dig som har högskoleutbildning med ekonomisk inriktning, eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet från en liknande roll inom kommun, stat eller annan större organisation. Uppdraget kräver goda kunskaper i Officepaketet samt svenska i både tal och skrift. Vidare är det meriterande om du har erfarenhet av arbete i något ekonomisystem eller BI-verktyg. Du är en analytisk och flexibel person som är van att arbeta ansvarsfullt och självständigt. Det är viktigt att du har en god problemlösningsförmåga med fokus på såväl detalj som helhet. Du trivs med en föränderlig arbetsdag och många kontaktytor och är bra på att strukturera, planera och prioritera ditt arbete. Vidare har du en god samarbetsförmåga och relaterar till andra på ett lyhört och smidigt sätt. Upplysningar Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, kontakta: Malin Åkesson, Ekonomichef, 018-727 10 49 Fackliga företrädare: Akademikerförbundet SSR, Camilla Ahlsén Hoff, 018-727 24 34 Akavia och SACO-rådet, Jonny Eliasson, 018-727 22 12 Vision, Liselotte Ehn, 018-727 49 49. Har du frågor gällande registrering av din ansökan, kontakta enheten för kompetensförsörjning: 018-727 12 91. I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen. Om vår organisation Välkommen till kommunledningskontoret. Här jobbar du tillsammans med medarbetare på staber för kommunikation, HR, IT, ekonomi, upphandling och fastighet samt avdelningarna kvalitet och planering, hållbarhet, trygghet, säkerhet och beredskap, samt kansli. På kommunledningskontoret ligger även organisationerna för näringsliv och destination samt gemensam service. Kommunledningskontoret är länken mellan våra förtroendevaldas beslut och kommunens alla verksamheter. Vårt uppdrag är bland annat att samordna och driva övergripande frågor inom demokrati, samhälls- och näringslivsutveckling samt ekologisk och social hållbarhet. Mer information om hur det är att arbeta i Uppsala kommun hittar du på Jobba hos oss - Uppsala kommun (https://www.uppsala.se/foretag-och-arbete/jobb-och-karriar/jobba-hos-oss/bli-en-av-oss/) Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp. Dina personuppgifter kommer att användas för att administrera din ansökan inom Uppsala kommun.

23 april 2024
Sista ansökan:
7 maj 2024
Lönekonsult

Regionkontoret Region Uppsalas ledningskontor är en del av Region Uppsala, en av Uppsala läns största arbetsgivare. Ledningskontoret ska stödja den politiska ledningen och förvaltningarna så att den politiska inriktningen får genomslag i Region Uppsalas olika verksamheter och regionen kan axla sin roll, regionalt och nationellt. Ledningskontoret leds av regiondirektören och har en styrande, stödjande och samordnande roll i Region Uppsala. På ledningskontoret finns avdelningar för ekonomi, HR, hälso- och sjukvård, it, kommunikation och information, regional utveckling, säkerhet och beredskap samt regiondirektörens stab. Region Uppsalas ledningskontor har drygt 800 medarbetare. Vill du utvecklas och bidra till Region Uppsalas utveckling - välkommen att arbeta med oss! Vår verksamhet Ledningskontorets HR-avdelning arbetar på uppdrag av regionledningen och har ansvar för övergripande strategiskt HR-arbete i Region Uppsala. Uppdraget är att med utgångspunkt från den arbetsgivarpolitiska strategin utveckla och tillhandahålla ett kvalitativt och verksamhetsnära HR-stöd. HR-center ingår i HR-avdelningen och har ca 30 medarbetare. Våra huvuduppdrag är att arbeta konsultativt och serviceinriktat med löneadministration, pensionshandläggning samt att förvalta och utveckla Region Uppsalas HR-system. På löneenheten hanterar vi drygt 16 000 löner varje månad och ser till att rätt lön betalas ut i rätt tid. Ditt uppdrag Som lönekonsult arbetar du brett med hela löneprocessen i nära samarbete med specifika verksamheter inom Region Uppsala. Det innebär bland annat att stötta verksamheten i lönefrågor som rör exempelvis; anställningar, ersättningar och frånvaro. Du kommer att hantera löner för medarbetare som har regelbunden eller oregelbunden arbetstid, jour och beredskap. Arbetet består även av viss kontakt gentemot olika myndigheter. Dina kvalifikationer Vi söker dig som har några års erfarenhet av arbete som lönekonsult eller motsvarande som arbetsgivaren bedömer relevant och minst en genomförd gymnasieutbildning. Det är meriterande om du har en löneutbildning och kunskaper i kollektivavtalet Allmänna bestämmelser samt om du tidigare har arbetat med Heroma. Din kompetens Vi söker dig som drivs av att ha varierande arbetsuppgifter och som trivs med frihet under ansvar. Du har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och är mån om att leverera lösningar. Du har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter och ser möjligheter i förändringar och kan klara av en periodvis hög arbetsbelastning. Du bidrar till ett positivt arbetsklimat, skapar kontakter och underhåller relationer. Du anpassar sättet att förmedla ditt budskap till mottagaren. Du är pedagogisk i både din muntliga och skriftliga kommunikation och uttrycker dig väl på svenska, i både tal och skrift. Som person är du en lugn och metodisk problemlösare som har lätt för att samarbeta med andra och har en hög grad av tålamod. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Stämmer detta in på dig? Då vill vi gärna ha din ansökan redan idag. Intervjuer sker löpande, så vänta inte med att skicka din ansökan till oss. Vi erbjuder Tillsvidaretjänst på heltid, med tillträde enligt överenskommelse. Provanställning kan komma att tillämpas. Du kommer att ha möjlighet till visst arbete på distans 1–2 dagar per vecka efter genomförd introduktion. Som arbetsgivare vill vi skapa förutsättningar för att våra medarbetare ska ha det bra, så att man kan känna sig trygg och ha kvalitet i livet utanför jobbet. Förutom att vi har ett av Sveriges bästa kollektivavtal erbjuder vi subventionerade UL-biljetter och ett förmånligt friskvårdsbidrag. Hos oss får du förmåner som gör skillnad, läs om förmånerna här (https://regionuppsala.se/jobba-hos-oss/bli-var-nya-kollega/formaner/). Vill du veta mer? Kontakta Karin Söderlund chef lön och pension: 018-611 61 31 Fackliga representanter: Vision - Christianne Simson, 018-611 32 51. SACO - Leif Sandberg, 0706-741088. Övriga fackförbund nås via Region Uppsalas växel 018-611 00 00. Vill du jobba med oss? Välkommen med din ansökan via länken nedan. Region Uppsala värdesätter de kvaliteter som jämn könsfördelning och mångfald tillför verksamheten. Vi ser därför gärna sökande av alla kön och med olika födelsebakgrund, funktionalitet och livserfarenhet. Denna rekrytering sker helt genom Region Uppsalas försorg. Vi undanber oss därför telefonsamtal från rekryteringsföretag och annonsförsäljare.

22 april 2024
Sista ansökan:
13 maj 2024
INTRESSEANMÄLAN - Ekonomi

Är du på jakt efter en ny tjänst eller ett nytt uppdrag inom ekonomi i Skåne? Vi söker ständigt nya talanger som vill se sig om efter nya utmaningar i arbetslivet. Är du intresserad av att arbeta via oss på Poolia i Malmö som uthyrd ekonomikonsult får du gärna bifoga ditt CV och personliga brev här. Konsultuppdragen varierar och styrs av våra kunders behov. Våra kunder finns i hela Skåne och du får gärna specificera i din ansökan vilket geografiskt område du är intresserad av att arbeta i. Vanligt förekommande tjänster: - Redovisningsekonom - Controller - Ekonomiassistent - Ekonomiadministratör - Chefspositioner, ex. CFO Notera att detta inte är en specifik tjänst utan en intresseanmälan för kommande konsultuppdrag. Vi kommer att kontakta dig när vi har ett aktuellt uppdrag som matchar din profil. Välkommen med din ansökan! Om verksamheten Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet digitala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension. Poolia har ett fokus: att tillsätta kvalificerad kompetens på tjänstemannaområdet. Avgränsningen är vår styrka och det som gör oss till branschens kanske mest erfarna rekryteringskonsulter. Vi har en gedigen erfarenhet inom en rad specialistområden. Vi förstår företagen och deras affärsvillkor. Och vi har en urvalsfilosofi som identifierar varje individs unika förmågor. Tillsammans med en kvalitetssäkrad process, modern kandidatwebb och ledande digitala verktyg är detta grunden i vårt erbjudande – Rätt individ. På rätt plats. Alltid.

22 april 2024
Sista ansökan:
24 juni 2024
INTRESSEANMÄLAN - Ekonomi i Helsingborg

Är du på jakt efter en ny tjänst eller ett nytt uppdrag inom ekonomi i Helsingborgsområdet? Vi söker ständigt nya talanger som vill se sig om efter nya utmaningar i arbetslivet. Är du intresserad av att arbeta via oss på Poolia i Malmö som uthyrd ekonomikonsult får du gärna bifoga ditt CV och personliga brev här. Konsultuppdragen varierar och styrs av våra kunders behov. Vanligt förekommande tjänster: - Redovisningsekonom - Controller - Ekonomiassistent - Ekonomiadministratör - Chefspositioner, ex. CFO Notera att detta inte är en specifik tjänst utan en intresseanmälan för kommande konsultuppdrag. Vi kommer att kontakta dig när vi har ett aktuellt uppdrag som matchar din profil. Välkommen med din ansökan! Om verksamheten Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet digitala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension. Poolia har ett fokus: att tillsätta kvalificerad kompetens på tjänstemannaområdet. Avgränsningen är vår styrka och det som gör oss till branschens kanske mest erfarna rekryteringskonsulter. Vi har en gedigen erfarenhet inom en rad specialistområden. Vi förstår företagen och deras affärsvillkor. Och vi har en urvalsfilosofi som identifierar varje individs unika förmågor. Tillsammans med en kvalitetssäkrad process, modern kandidatwebb och ledande digitala verktyg är detta grunden i vårt erbjudande – Rätt individ. På rätt plats. Alltid.

22 april 2024
Sista ansökan:
24 juni 2024
IT-ekonom sökes till servicebolag!

Har du en utbildning inom ekonomi och cirka sju års erfarenhet av att arbeta som ekonom? Är du social och initiativtagande, och inte rädd för att ta för dig? Om du vill bli en del av ett engagerat team och är redo att ta dig utmaningen att implementera ett nytt system så hoppas vi att du skickar in en ansökan redan idag! Om tjänsten Vi på Perido söker nu en IT-ekonom för vår kunds räkning, ett servicebolag som tillhandahåller förstklassig service till sina medlemsföretag. Detta görs i form av bland annat rådgivning, förhandlingsstöd, utbildning, omvärldsbevakning och hjälp vid myndighetskontakt. Du utgår från kontoret beläget på Östermalm i Stockholm. Dina arbetsuppgifter I rollen som IT-ekonom kommer du tillsammans med implementeringskonsulter att arbeta med att implementera XLedger som det nya ekonomisystemet. Till det arbetet hör att kravställa, samordna och projektleda, för att driva arbetet framåt. Du kommer även att vara ansvarig för att samverka och kommunicera med flera interna och externa parter. I rollen ingår även vanligt förekommande arbetsuppgifter på en ekonomiavdelning, såsom: Leverantörsreskontra Löpande bokföring Avstämningar Olika administrativa arbetsuppgifter Dina egenskaper För att lyckas och trivas i rollen tror vi att du är en noggrann och strukturerad person. Du blir en del av ett team med mycket erfarenhet och som ställer upp för varandra, och vi hoppas att du som person är social och gärna är med och bidrar till ett positivt arbetsklimat. Vidare ser vi att du är prestigelös och är beredd att hugga tag i de uppgifter som dyker upp, och gärna tar egna initiativ när du ser vad som behövs göras. Är det dig vi söker? Vi ser fram emot att läsa din ansökan, varmt välkommen med den redan idag! Kvalifikationer: Relevant utbildning inom ekonomi (helst IT-ekonom) Cirka 7 års erfarenhet av att arbeta som ekonom Erfarenhet av att genomföra byte av ekonomisystem God förståelse för både ekonomi och IT Förmåga att kommunicera obehindrat i tal och skrift Meriterande: Erfarenhet av att arbeta med projektledning Erfarenhet av att ha arbetat i XLedger Omfattning och tillträde Heltid, konsultuppdrag till och med 2025-08-31. Start 2024-09-01. Ansökan Ansökan görs på vår hemsida perido.se/. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information som du behöver. Ansvarig rekryterare för denna tjänst är Amanda Delvén som kan nås på mejl [email protected]. Om du har frågor eller funderingar så är du även välkommen att kontakta oss på [email protected] så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange alltid tjänstens referensnummer 34556 i ämnesraden. Vänligen notera att vi endast tar emot ansökningar på vår hemsida och att vi inte har möjlighet att svara på hur du ligger till i processen. Om Perido Varför heter vi Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder ”väl matchad”. Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och har över 1500 medarbetare över hela landet, varav ett femtiotal arbetar på våra kontor i Stockholm och Göteborg. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: https://perido.se/om-oss/.

16 april 2024
Sista ansökan:
16 maj 2024
Konsulter till EY Insourcing Services, Stockholm

På EY får du chansen att bygga en karriär som är lika unik som du. Vi stödjer din resa mot att bli ditt bästa professionella jag. Vi erbjuder globala möjligheter, ny teknik och en inkluderande kultur. Och vi räknar med din röst och ditt perspektiv för att hjälpa oss att bli ännu bättre. Bli en del av EY och bygg en unik upplevelse för dig själv och en bättre affärsvärld för alla. Vi växer och söker nu fler drivna kollegor till EY Insourcing Services team i Stockholm. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter Som konsult på EY Insourcing Services har du uppdrag där du arbetar som redovisningsekonom, controller eller ekonomiansvarig hos något av våra kundföretag. Det innebär att du blir en nyckelperson hos våra kunder, och samtidigt får en inblick i olika branscher och företag. Låter det intressant? Vi vill gärna ha med dig på vår tillväxtresa där du får möjlighet att stötta olika företag i samband med organisationsförändringar, arbetstoppar och tillfälliga resurstapp. Du kommer att tillhöra ett snabbväxande team med kompetenta och hjälpsamma kollegor. Hos oss får du inte bara möjlighet att bidra med din egen kompetens, utan även att lära och växa tillsammans med andra. Kvalifikationer för tjänsten Examen från högskola/universitet med inriktning ekonomi. Minst 2 års erfarenhet av arbete som redovisningsekonom eller controller, goda kunskaper och praktisk erfarenhet från redovisning är ett krav. Hög språklig nivå i tal och skrift, i såväl svenska som engelska. Vad vi söker Då du kommer möta många olika kundföretag, frågeställningar och arbetsuppgifter, är det viktigt att du är engagerad och flexibel samt har en god kommunikativ förmåga. Vi värdesätter ett affärsmässigt tänkande, din drivkraft och förmågan att snabbt knyta nya kontakter. Du är lösningsorienterad och samarbetar väl med kollegor såväl som kunder. Vad EY erbjuder dig Hos oss får du möjlighet att utveckla din kompetens och bredda din erfarenhet på ett sätt som få andra arbetsplatser kan erbjuda. Vi tror på att varje individ har potential att växa och utvecklas, och vi finns här för att stödja dig på din resa mot att bli din bästa professionella jag. Genom vårt globala nätverk har du chansen att arbeta med internationella team och ta del av spännande projekt runt om i världen. Exempel på förmåner inkluderar: Kontinuerligt lärande: Du utvecklar tankesätt och färdigheter som hjälper dig att navigera in i framtiden. Framgång så som du definierar den: Vi ger dig verktygen och flexibiliteten, så att du kan göra skillnad på ditt sätt. Transformativt ledarskap: Vi ger dig insikter, coachning och självförtroende för att bli den ledare som världen behöver. Inkluderande kultur: Du kommer att accepteras för den du är och få möjlighet att använda din röst för att hjälpa andra att hitta sin. Hybrid working model: i samarbete med kunden och teamet möjliggör vi flexibelt arbete på kundens kontor, såväl som på hemmakontoret och EY:s centralt belägna kontor. Utöver fokus på work-life balance och ett generöst friskvårdsbidrag, erbjuder EY också flertalet aktiviteter såsom padel-, tennis-, och golftider. Det finns även tillgång till utbildningar där du kan slipa dina kunskaper i ledarskap, AI eller varför inte BI-system? Vidare ges du möjlighet att bli auktoriserad redovisningskonsult, om det är ditt mål. Vi vill gärna vara en del av din resa där vi erbjuder dig personlig utveckling med en individuell utvecklingsplan och löpande coaching från mer seniora medarbetare. Läs gärna mer om vad EY kan erbjuda dig på ey.com/sv_se/careers, i sociala medier och på karriarbloggen.ey.com. Ansök nu Vi arbetar med löpande urval varför vi gärna ser att du ansöker så snart som möjligt, dock senast den 6 maj. Din ansökan ska innehålla CV, personligt brev och betyg från universitet/högskola. Vid frågor om tjänsten kontaktar du kontakta Frida Eklund på [email protected]. Vid frågor om rekryteringsprocessen kontakta Erica Ejnestrand på [email protected]. Välkommen med din ansökan! The exceptional EY experience. It’s yours to build. At EY we celebrate differences and support it. Our employees bring their authentic selves to work every day. We promote diversity of thought, culture and background, and are committed to creating an inclusive EY environment for all employees. EY is an equal opportunity employer for employees and applicants. EY encourages applications from all backgrounds related to gender, age, ethnicity, culture, race, religion and belief, nationality, disability, sexual orientation and gender identity. If you need any support or adjustments during the recruitment process or the employment, please contact our local recruitment team at [email protected]. You do not need to disclose any details about your disability or reasons for needing adjustments. Simply let us know what kind of support or adjustment you require and how it will benefit you throughout the process. We are committed to ensuring a smooth and inclusive recruitment process for all candidates. Read more here. EY | Building a better working world På EY arbetar vi varje dag för att uppfylla vårt syfte "Building a better working world" och skapa långsiktigt värde för våra kunder, medarbetare och samhället i stort. Med stöd av data och teknik bygger vi förtroende på finansmarknader och hjälper våra kunder att växa och utvecklas. Vi samarbetar inom våra tjänsteområden revision, redovisning, affärsrådgivning, skatt, strategi och transaktioner, så att vi kan ställa bättre frågor för att hitta nya svar på de komplexa utmaningar som världen står inför i dag.

15 april 2024
Sista ansökan:
6 maj 2024
Poolia Örebro söker nyexaminerad Civilekonom för kunds räkning!

Nu söker vi på Poolia en nyexaminerad civilekonom för kunds räkning! Vår kund tillverkar smidda och bearbetade komponenter till fordonsindustrin. Bolagets viktigaste kunder utgörs av lastbilstillverkare i Sverige och internationellt. Kunden ingår i en global smideskoncern med huvudkontor i Indien. Vår kund omsätter 1,3 miljarder per år och har 320 anställda. Det svenska bolaget finns med sin produktion i Karlskoga - staden i Östra Värmland som är känd för sina högteknologiska, och internationellt inriktade, industribolag. Om tjänsten Till vår kunds funktion Marknadssupport/RFQ (Request for Quotation) söker vi nu en nyutexaminerad civilekonom med intresse för marknadsföring och kalkylering. Befattningen innebär att du blir anställd hos Poolia under de första 6-12 månaderna, varefter anställningen planeras övergå till vår kund. Tjänsten är tänkt att tillsättas omgående. Dina arbetsuppgifter i huvudsak I befattningen ingår, till en början, nedan arbetsuppgifter inom området Marknadssupport: -Ansvar för uppdatering och kontroll av prislistor och prisförändringar. -Ansvar för mottagning, registrering och intern distribution av olika slags kundordrar såsom exempelvis provorder, materialorder och verktygsorder. -Admininstrativt stöd till våra Key Account Managers. -Uppföljning av av kundfordringar och förfallna fordringar. -Ansvar för kontraktsarkivering, registrering av kunddata och kontraktspåverkande korrespondens. -Deltagande i arbetet med att beräkna upplupna försäljningsintäkter. -Deltagande i arbetet med kundkorrespondens, och kundkontakter med fokus på administrativa frågor. Efter ett tag vill vi att du även sätter dig in in i bolagets system för offertkalkylering, för att ta hand om nedan arbetsuppgifter: -Ansvar för framtagning av offertkalkyler -Ansvar för RFQ-processen, från kundförfrågan till lämnad offertkalkyl. Målet är att du skall kunna axla rollen som RFQ-ansvarig parallellt med din roll inom Marknadssupport. Vem är du? Vi vill att du är nyutexaminerad civilekonom, eller har en annan liknande högskoleutbildning med ekonomisk inriktning. Om innevarande termin är din sista termin, så kan vi anpassa arbetet så att du kan slutföra dina studier. Som person vill vi att du är drivande och energisk, och att du samtidigt har en god kommunikativ och pedagogisk förmåga. Du kommer att vara spindeln i nätet på en funktion med många olika kontaktytor i företaget. Att du är ansvarstagande och har god servicekänsla är därför viktigt i rollen. Vi ser befattningen som en idealisk start för dig som är nyutexaminerad civilekonom. Vår plan är att du med din talang och ditt personliga driv successivt ska kunna ta allt mer ansvar. Vi vill att du talar och skriver engelska flytande. Mycket goda kunskaper i Excel är ett krav. Om verksamheten Vi tillhör de företag i Sverige som har absolut längst erfarenhet av rekrytering och personaluthyrning inom ekonomi. Detta gör att vi kan erbjuda dig unika möjligheter oavsett om du är CFO, redovisningschef, controller eller löneadministratör - inom ekonomins hela spektra - såväl till privat som till offentlig sektor. Sista ansökningsdag är 2024-04-25, men vi ser gärna att du lämnar in din ansökan så snart som möjligt då vi hanterar ansökningar löpande. Välkommen med din ansökan!

15 april 2024
Sista ansökan:
14 maj 2024
Poolia Örebro söker nyexaminerad Civilekonom för kunds räkning!

Nu söker vi på Poolia en nyexaminerad civilekonom för kunds räkning! Vår kund tillverkar smidda och bearbetade komponenter till fordonsindustrin. Bolagets viktigaste kunder utgörs av lastbilstillverkare i Sverige och internationellt. Kunden ingår i en global smideskoncern med huvudkontor i Indien. Vår kund omsätter 1,3 miljarder per år och har 320 anställda. Det svenska bolaget finns med sin produktion i Karlskoga - staden i Östra Värmland som är känd för sina högteknologiska, och internationellt inriktade, industribolag. Om tjänsten Till vår kunds funktion Marknadssupport/RFQ (Request for Quotation) söker vi nu en nyutexaminerad civilekonom med intresse för marknadsföring och kalkylering. Befattningen innebär att du blir anställd hos Poolia under de första 6-12 månaderna, varefter anställningen planeras övergå till vår kund. Tjänsten är tänkt att tillsättas omgående. Dina arbetsuppgifter i huvudsak I befattningen ingår, till en början, nedan arbetsuppgifter inom området Marknadssupport: -Ansvar för uppdatering och kontroll av prislistor och prisförändringar. -Ansvar för mottagning, registrering och intern distribution av olika slags kundordrar såsom exempelvis provorder, materialorder och verktygsorder. -Admininstrativt stöd till våra Key Account Managers. -Uppföljning av av kundfordringar och förfallna fordringar. -Ansvar för kontraktsarkivering, registrering av kunddata och kontraktspåverkande korrespondens. -Deltagande i arbetet med att beräkna upplupna försäljningsintäkter. -Deltagande i arbetet med kundkorrespondens, och kundkontakter med fokus på administrativa frågor. Efter ett tag vill vi att du även sätter dig in in i bolagets system för offertkalkylering, för att ta hand om nedan arbetsuppgifter: -Ansvar för framtagning av offertkalkyler -Ansvar för RFQ-processen, från kundförfrågan till lämnad offertkalkyl. Målet är att du skall kunna axla rollen som RFQ-ansvarig parallellt med din roll inom Marknadssupport. Vem är du? Vi vill att du är nyutexaminerad civilekonom, eller har en annan liknande högskoleutbildning med ekonomisk inriktning. Om innevarande termin är din sista termin, så kan vi anpassa arbetet så att du kan slutföra dina studier. Som person vill vi att du är drivande och energisk, och att du samtidigt har en god kommunikativ och pedagogisk förmåga. Du kommer att vara spindeln i nätet på en funktion med många olika kontaktytor i företaget. Att du är ansvarstagande och har god servicekänsla är därför viktigt i rollen. Vi ser befattningen som en idealisk start för dig som är nyutexaminerad civilekonom. Vår plan är att du med din talang och ditt personliga driv successivt ska kunna ta allt mer ansvar. Vi vill att du talar och skriver engelska flytande. Mycket goda kunskaper i Excel är ett krav. Om verksamheten Vi tillhör de företag i Sverige som har absolut längst erfarenhet av rekrytering och personaluthyrning inom ekonomi. Detta gör att vi kan erbjuda dig unika möjligheter oavsett om du är CFO, redovisningschef, controller eller löneadministratör - inom ekonomins hela spektra - såväl till privat som till offentlig sektor. Sista ansökningsdag är 2024-04-25, men vi ser gärna att du lämnar in din ansökan så snart som möjligt då vi hanterar ansökningar löpande. Välkommen med din ansökan!

12 april 2024
Sista ansökan:
11 maj 2024
Interim Compensation & Benifits specialist till globalt bolag

Holm Rekrytering erbjuder interimskonsulter inom HR, Ekonomi och Management, som exempelvis VD:s, HR- och ekonomichefer. Holm Rekrytering erbjuder även chef- och specialistrekryteringar enligt metoden värderingsstyrd rekrytering. För att få medarbetare att trivas och leverera lönsamma beteenden på arbetet behöver du mäta attityder och drivkrafter gentemot en given företagskultur. Vill du lyckas med dina rekryteringar rekommenderar vi just värderingsstyrd rekrytering. Brinner du för att dela med dig av dina kunskaper och erfarenheter! Vi söker för kunds räkning en Compensation & Benifits specialist som ska ansvara för Sverige och de Skandinaviska länderna. Uppdraget bör starta omgående och beräknas pågå under ca 6 månader. Det svenska kontoret ligger i Lund varför vi föredrar att du är boende i det södra delarna av Sverige. Alternativt håller vi på att se över en hybrid och/eller helt på distans lösning. Vår uppdragsgivare är ett stort globalt företag med verksamhet i 160 länder. Du kommer att tillhöra ett EMEA reward team bestående av 7 personer och rapportera direkt till den globala direktören för Compensation & Benifits. De söker en specialist som har erfarenhet av den svenska och skandinaviska marknaden och det är bonus om du även arbetat globalt tidigare. Urval av arbetsuppgifter: -Årlig lönerevision -Bonusberäkningar -Marknadsanalyser -Jobbarkitektur -Diverse globala projekt Om oss Holm Rekrytering erbjuder interim tjänster inom HR och Finance samt chef- och specialist rekryteringar. Vår mission är att stötta företag i att bli ännu mer lönsamma genom en god och välplanerad personal strategi. Som konsult hos oss får du ta del av vårt HR-nätverk Happy, happy, happy! Du delar vår värdegrund som innebär att genom ömsesidig respekt, transparens och glädje skapar vi affärsnytta och mervärde för individ och företag. www.holmrekrytering.se Vem är du Vi söker dig som har flerårig erfarenhet inom Compensation & Benifits området. Har erfarenhet av att arbeta som konsult och har eget bolag i första hand. Som person är du öppen och nyfiken och gillar att dela med dig av dina kunskaper och erfaren inom HR-området. Ansökan Vi läser ansökningar löpande och ser gärna att du skickar in din ansökan omgående. Frågor om tjänsten besvaras av Viveka Holm på Holm rekrytering tel:0790744099 eller [email protected]

9 april 2024
Sista ansökan:
9 maj 2024