Redovisningsekonom

Nu expanderar vårt unga företag och vi söker nu Dig med mycket energi som söker ett varierande ekonomiarbete med stor frihet under ansvar. Vi har högt till tak och jobbar på modernt arbetssätt med stor förståelse för anställdas individuella familjesituation och förutsättningar för jobbet. Du kommer att ha en nyckelroll för att sköta redovisningen för våra kunder samt intern business control för att utveckla och driva våra administrativa processer för ett effektivt arbetssätt. Det är viktigt att du trivs med att jobba självständigt, är lättlärd, har social kompetens och har den erfarenhet som krävs för att nå högkvalitativt resultat inom ekonomi. Erfarenheter av att jobba i redovisningsprogram och att göra avstämningar och bokslut är ett krav. Kunskaper om löneadministration är meriterande. Du kommer att rapportera direkt till företagets administrativa chef. Välkommen med din ansökan med personligt brev och CV via email! Ange i ansökan vilka bokföringsprogram du har arbetat i. Vi välkomnar även dig som driver egen byrå att jobba som konsult i vårt team. Varmt välkommen med din ansökan hälsar Ekonomiteamet på PARGUS AB Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

9 april 2024
Sista ansökan:
9 maj 2024
Ekonom till Arnessons Betongborrning!

Är du en social och prestigelös ekonom som vill bli en del av ett stabilt företag med familjär stämning och högt i tak? Arnessons betongborrning söker nu dig som är serviceinriktad och har lite skinn på näsan för uppdrag på heltid. Varmt välkommen in med din ansökan! OM TJÄNSTEN Arnessons Betongborrning är ett etablerat företag belägna i Skåre i Karlstad som specialiserat sig på betongborrningstjänster för både privat- och företagskunder. Med en gedigen erfarenhet och en passion för kvalitet och professionalism har Arnessons Betongborrning byggt upp ett starkt rykte inom branschen och söker nu en erfaren och positiv ekonom till teamet. I rollen kommer du att ansvara för det övergripande ekonomiarbetet. Vi ser att du som söker är tillräckligt varm i kläderna för att känna dig bekväm med att vara självgående i de ekonomiska delarna fram till bokslut där du för dialog med revisor. För dig känns det självklart att stötta dina kollegor i deras frågor kring ekonomi. För att trivas och lyckas i denna position ser vi att du har en gedigen erfarenhet inom ekonomiadministration och en stark förståelse för administrativa processer. Dessutom är det viktigt att du har goda kunskaper i Fotnox. Som en del av teamet är det avgörande att du är serviceinriktad och har förmågan att hantera kundkontakter på ett professionellt sätt. Självklart är du en samarbetsvillig person som inte tvekar att stötta dina kollegor när det behövs. Att vara flexibel och öppen för att ta initiativ är också viktigt, liksom förmågan att snabbt sätta dig in i nya uppgifter och ta reda på information som du inte redan har kunskap om. Du erbjuds - En heltidstjänst som startar som ett bemanningsuppdrag genom Academic Work hos Arnessons betongsborrning med stora chanser till överrekrytering vid gott samarbete - Bekväma kontorstider - Uppdrag hos ett etablerat företag med familjär stämning ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Månadsbokslut och avstämningar * Löpande bokföring * Leverantörreskontra * Lönearbete * Kontakt med samarbetspartners och kunder VI SÖKER DIG SOM - Talar och skriver flytande på svenska - Har god erfarenhet inom ekonomiadministration - Har goda kunskaper i Fortnox och Visma Det är meriterande om du har - Kunskaper i Hogia - Relevant eftergymnasial utbildning För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Samarbetsinriktad - Affärsinriktad - Resultatinriktad Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

8 april 2024
Sista ansökan:
9 maj 2024
Revisionsmedarbetare till Baker Tilly Landskrona

Revisionsmedarbetare till Baker Tilly Saxos i Landskrona Om oss Baker Tilly Saxos är en del av det internationella nätverket Baker Tilly, med närvaro i 141 länder och totalt cirka 43 000 medarbetare. Vi är en byrå som präglas av en stark lokal förankring i Landskrona, där vi kombinerar omfattande kunskap och erfarenhet inom revision, redovisning och rådgivning med hög servicegrad och personligt engagemang. Vårt kontor i Landskrona erbjuder en välkomnande arbetsmiljö där varje medarbetares bidrag värdesätts högt. Rollbeskrivning Vi söker nu en engagerad Revisionsmedarbetare som vill vara en del av vårt team i Landskrona. I rollen som revisionsmedarbetare kommer du att arbeta nära våra kunder för att erbjuda tjänster av högsta kvalitet. Du kommer att hantera olika revisionsuppdrag, från planering till genomförande och rapportering, samtidigt som du bidrar till att upprätthålla och utveckla kundrelationer. Dina arbetsuppgifter kommer att inkludera: • Genomförande av revisioner enligt gällande standarder och regelverk. • Förberedelse och genomgång av finansiella rapporter. • Analys och bedömning av kunders interna kontrollsystem. • Rådgivning och stöd till kunder inom ekonomiska och regulatoriska frågor. • Samarbete med och stöd till övriga teammedlemmar. Vi söker dig som: • Har en akademisk examen inom ekonomi, med inriktning mot revision eller motsvarande. • Är nyexaminerad eller har några års erfarenhet av revisionsarbete. • Besitter goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. • Är analytisk, noggrann och ansvarsfull i ditt arbete. • Har god samarbetsförmåga och trivs i en roll där du får arbeta nära både kollegor och klienter. • Har en positiv inställning och en vilja att lära och utvecklas inom yrket. Vi erbjuder • En stimulerande arbetsmiljö med goda utvecklingsmöjligheter. • En kultur som präglas av öppenhet, respekt och samarbete. • Konkurrenskraftiga villkor och goda förmåner. • Möjligheter till vidareutbildning och professionell utveckling. Är du intresserad av att bli en del av vårt team? Skicka in din ansökan bestående av CV och personligt brev där du berättar varför just du skulle passa för denna roll. Vi ser fram emot att höra från dig! Din placeringsort: Landskrona Tjänstgöringsgrad: 100%. För mer info om tjänsten, v.v. kontakta rekryteringskonsult Åsa Thuné [email protected] 0704- 13 78 47

5 april 2024
Sista ansökan:
5 maj 2024