Drifttekniker till Chalmersfastigheter, Göteborg

Chalmersfastigheter  är Chalmers eget fastighetsbolag och består i dagsläget av 37 medarbetare. Vår primära uppgift är att försörja Chalmers med både egenägda lokaler och genom att hyra in fastigheter och lokaler från andra fastighetsägare till Chalmers verksamhet men vi är även en viktig del i att förverkliga Chalmers vision om en hållbar framtid genom utvecklingen av campus. Chalmers verksamhet är samlad i campusmiljöer på Johanneberg och Lindholmen samt verksamhet vid Onsala Rymdobservatorium på Råö. Med genomtänkta campusområden och noder vill vi skapa bästa förutsättningar för utbildning, forskning och samverkan som kommer alla till nytta. Om tjänsten Vi har många spännande utmaningar och projekt framför oss och förstärker nu vår organisation med ytterligare en drifttekniker. Som Drifttekniker hos oss kommer du att ansvara för förebyggande och avhjälpande underhåll av byggnaden och fastigheternas tekniska system. Du kommer att utföra tillsyn, skötsel, daglig drift- och energioptimering. Ditt arbete spelar en avgörande roll i att säkerställa en trygg, funktionell och hållbar campusmiljö. Arbetet sker i nära samarbete med det förvaltningsteam du kommer att tillhöra och vid behov med entreprenörer, konsulter och andra berörda inom Chalmers verksamhet. Hos Chalmersfastigheter blir du en viktig medarbetare i förvaltningsteamet och självklart har du ett nära samarbete med fler kollegor vår organisation. Dina arbetsuppgifter inkluderar bland annat: Förebyggande och avhjälpande underhåll av byggnaden och tekniska system med löpande driftoptimering. Hantering av felanmälningar. Delta i möten med kunder och samarbete med andra roller inom organisationen. Medverkan vid budget. Tjänsten är en nyckelroll i arbetet med att utveckla hållbara och inspirerande campus i världsklass och med att skapa de bästa förutsättningar för Chalmersfastigheters fastighetsbestånd och Chalmers lokaler i ett långsiktigt perspektiv. Vi söker dig som har en gymnasieutbildning eller yrkesutbildning inom ett relevant område och minst 5 års erfarenhet av arbete med fastighetsteknisk drift. Du är van vid att arbeta med datorer och system för till exempel felanmälan, du har körkort och goda kunskaper i svenska och engelska. Som person är du serviceinriktad, lyhörd och kommunikativ. Du är också engagerad, nyfiken och hjälpsam, och du gillar att samverka och samarbeta. Vi erbjuder dig en arbetsplats i Chalmers campusmiljöer med fastigheter och kreativa mötesplatser där studenter, forskare och medarbetare ska trivas på gemensamma arbets- och studieytor. Vi ger dig möjligheten att bli en del av ett fastighetsbolag med stora uppdrag där vi alla är hjälpsamma, engagerande och handlingskraftiga. Hållbarhet är en grundförutsättning för verksamheten och allt Chalmersfastigheter gör har en tydlig riktning; att skapa hållbara campus i världsklass. För Chalmersfastigheter är hållbarhetsarbetet fullt integrerat i verksamheten och präglar såväl förvaltning, utveckling, medarbetare och kundrelationer.  Din ansökan I den här rekryteringen samarbetar Chalmersfastigheter med Jerrie. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult, Cecilia Jarlsmark, på 0723-05 33 43 eller [email protected]. Du ansöker med bifogat CV på jerrie.se. Urval sker löpande så ett tips är att söka tjänsten så snart som möjligt. Läser du denna annons i din telefon? I så fall kan du ansöka direkt med din LinkedIn-profil utan att bifoga CV och personligt brev.

3 maj 2024
Sista ansökan:
28 maj 2024
Fastighetstekniker/fastighetsskötare till Axcell Fastighetspartner i Oskars

Axcell Fastighetspartner är en heltäckande leverantör av tjänster inom fastighetsförvaltning. Vi levererar tjänster till kommersiella, offentliga och privata fastighetsägare samt bostadsrättsföreningar. Vi är personliga och nytänkande och vårt mål är alltid att skapa ett lönsamt fastighetsägande med nöjda hyresgäster för våra kunder. Axcell finns på ett 30-tal orter i södra Sverige samt i Luleå och Örnsköldsvik. Är du tekniskt kunnig? Har du ett öga för god service? Trivs du i en varierande och flexibel roll? Axcell Fastighetspartner i Oskarshamn söker dig som har erfarenhet inom fastighetsteknik och fastighetsskötsel, är ansvarstagande och alltid strävar efter att ge kunder bästa möjliga service. Hos oss blir du en del av ett sammansvetsat team som gemensamt delar på arbetsuppgifter. Som person är du prestigelös och kommunikativ, du värderar att ha roligt på arbetet. Axcell Fastighetspartner är på en spännande tillväxtresa som även skapar möjlighet till utveckling för våra medarbetare. Vi ser fram emot din ansökan! "Mitt namn är Mats och jag arbetar som arbetsledare på Axcell Fastighetspartner. Jag söker nu en driven och prestigelös medarbetare till vår verksamhet i Oskarshamn, som kan tänka sig att arbeta med fastighetsteknik samt en del yttre skötsel. Med mig som chef kan du förvänta dig tydlighet och stöttning där vi arbetar och löser problem tillsammans. Jag arbetar mycket med frihet under ansvar och ser till att vi gemensamt strävar efter och når våra mål" – Mats Rydman Arbetsuppgifter Som fastighetstekniker arbetar du nära kunden. Det är din uppgift att vårda befintliga kundrelationer samt etablera nya kontakter. Du har dagligen kontakt med hyresgäster och fastighetsägare för att ger dem den service de behöver. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att innefatta: • Servicearbeten • Reparationer • Underhållsarbeten • Installationer • Fastighetsronderingar • Driftoptimeringar • Driva mindre förbättringsarbeten Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper • Gymnasial utbildning • Utbildning inriktad mot fastighetsteknik/intilliggande branscher eller motsvarande arbetslivserfarenhet • God systemvana • Goda kunskaper i Office • B-körkort • Goda kunskaper i svenska i tal och skrift • Merriternde med liftkort, heta arbeten, arbete på hög höjd, anläggningsskötarutbildning • Meriterande med god kännedom inom system / styr och regler Som fastighetstekniker är du en engagerad problemlösare som trivs i en roll med många kontakter och höga krav på servicetänk. För tjänsten är det viktigt att du kan ta egna initiativ och gillar att arbeta med frihet under ansvar. Du trivs i kontakt med både kunder och kollegor och har en mycket god samarbetsförmåga. För att trivas hos oss är du prestigelös, framåt och en social person som trivs i rollen som fastighetstekniker. Förmåner och fördelar • Interna och externa utbildningar • Korta beslutsvägar där du har möjlighet att kunna påverka din vardag • Kollektivavtal, friskvård och företagshälsovård Övrig information • Start: Enligt överenskommelse • Lön: Enligt överenskommelse • Plats: Oskarshamn • Omfattning: Heltid • Arbetstider: Vardagar, 07.00 - 16.00 Ansökan Har du frågor angående tjänsten är du välkommen att kontakta Mats Rydman på +46706305747. Urval sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag 2024-06-02. Alla former av telefonsamtal som inte berör frågor om tjänsten, t. ex från rekryterings-/bemanningsföretag/annonssäljare undanbeds.

3 maj 2024
Sista ansökan:
2 juni 2024
Primär söker Fastighetstekniker till leverans i Norrköping

PRIMÄR är en koncern bestående av Primär Service Management, Primär Fastighetsförvaltning och Primär Lokalvård. Primär som koncern är tillräckligt stor för att ha resurser att leverera till alla typer av kunder, men tillräckligt små för att vara kundnära och flexibla över hela Sverige. Vi är både specialister och generalister – våra olika verksamhetsområden ligger i framkant inom sina respektive områden – oavsett om det handlar om kaffe på jobbet, specialiststäd, ventilation eller att installera koaxial/fiberkabel från vår teknikavdelning. PRIMÄR har sedan starten 1987 vuxit till ett rikstäckande bolag och är idag ett av Sveriges största förvaltnings- och fastighetsserviceföretag. För närvarande är vi ca 800 anställda och omsätter närmare 700 Mkr. Vårt huvudkontor finns i Göteborg men vi är verksamma i stora delar av landet. Arbetsuppgifter Som Fastighetstekniker hos PRIMÄR ingår du i en grupp med erfarna tekniker som tillsammans ansvarar för leveransen hos vår kund i Norrköping. Du arbetar i den dagliga driften av fastighetstjänsterna och arbetsuppgifterna består bland annat av: • Löpande tillsyn och rondering med inriktning på teknik och yttre miljö • Löpande underhåll av tekniska installationer • Utemiljö & Skötsel • Energiavläsning och rapportering • Felavhjälpande reparationer och underhåll • Kostnadsbedömningar, i vissa fall utförande av beställningar, uppföljningar av utförda arbeten samt rapporteringar till kund • Inre och yttre allmänna service- och underhållsarbeten Kvalifikationer • Arbetslivserfarenhet av en roll med liknande arbetsuppgifter eller inom liknande tekniskt serviceyrke • Erfarenhet från arbete med kommersiella fastigheter är meriterande • Kunskap om tekniska installationer, såsom ventilation, el och VVS är meriterande • God dator- och systemvana • Goda kunskaper i svenska, i tal och skrift • B-körkort är ett krav. Personliga egenskaper Våra kunder förväntar sig högsta service och kvalité. Därför söker vi dig som är serviceinriktad, tycker om kundkontakter, är engagerad och kan jobba både självständigt och i team med dina kollegor. Du har intresse, vilja och förmåga att hjälp andra och du anstränger dig i att leverera bra lösningar. Som person är du ansvarsfull, ordningsam, strukturerad och du följer upp dina åtaganden både mot kund samt entreprenörer. Du är van att snabbt växla mellan olika arbetsuppgifter, prioritera och lösa problem i högt tempo. På PRIMÄR arbetar vi utifrån våra värderingar Tillsammans, Framåt och Kul och vi vill gärna att du delar dessa värderingar med oss. Vidare uppskattar vi att du som person är nyfiken och positiv, har initiativförmåga och kan skapa positiva kontakter såväl internt som externt. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Vi erbjuder Som medarbetare på Primär erbjuds du ett kreativt och omväxlande arbete i fastighetsbranschen. Tjänsten är en tillsvidareanställning med fast lön och en sysselsättningsgrad på 100%. För mer information är du välkommen att kontakta: Verksamhetschef Jimmy Andersson mail: [email protected] Välkommen med din ansökan så snart som möjligt dock senast 20240531, urvalsprocessen sker löpande.

2 maj 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Fastighetstekniker

Som Fastighetstekniker är du företagets ansikte utåt och ansvarar för kontakt med såväl gäster, föreningar och entreprenörer. Du ansvarar för drift, skötsel och underhåll av ett samlat fastighetsbestånd av lifthus, värmestugor, kontorslokaler och andra fastigheter tillhörande SkiStars verksamhet. Övervakning av SkiStars fastigheter gällande ventilation, brandskydd och inbrottslarm ingår i arbetet. Huvudsakliga arbetsuppgifter Som Fastighetstekniker jobbar du med effektivisering av fastigheters energiprestanda och resursförbrukning. Felsökning och reparation av tekniska installationer som värme-, ventilation, styr och reglerteknik samt underhållsarbete, renovering och installationer. Arbetet passar dig som är serviceinriktad, lyhörd, ödmjuk och positiv. Det är viktigt att du kan arbeta under stundtals högt tempo och arbetet ställer krav på noggrannhet och flexibilitet. Vi söker dig som trivs att jobba med helhetsansvar och har lätt för att skapa goda relationer, du tycker om att arbeta självständigt men även i grupp. Som fastighetstekniker är det viktigt att du är strukturerad, duktig på att prioritera och att själv fatta beslut i olika situationer. Förkunskapskrav - B-körkort för bil med manuell växellåda. Meriterande - Teknisk utbildning samt erfarenhet inom fastighetsteknik alternativt mångårig erfarenhet av arbete som fastighetstekniker. - Arbetslivserfarenhet från liknande arbete eller bygg, el och rörmokare. - Goda språkkunskaper i Engelska. Anställningsperiod & anställningsform Tillsvidareanställning med start enligt överenskommelse. Vi tillämpar 6 månaders provanställning första 6 månaderna. Arbetstider 40h/vecka. Ordinarie schema mån-fre 7-16. Arbetet kan även komma att innebära oregelbunden arbetstid och viss del av beredskapsarbete under säsong. Lön Enligt HRF avtal Rekrytering sker löpnande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Att få jobba med minnesvärda fjällupplevelser året runt tycker vi är det bästa som finns! Vår personal är vår absolut största tillgång. Ett gemensamt engagemang och en strävan efter att skapa en bra fjällupplevelse för våra gäster är en stor del av vår framgång. Hos oss kan du vara dig själv och ha kul, samtidigt som du levererar ett betydande resultat tillsammans med fantastiska kollegor. På SkiStar är vi fler än 500 helårsanställda som tillsammans jobbar med bland annat försäljning, ekonomi, drift, aktiviteter, It, administration, logiförmedling, fastighetsservice och marknadsföring. Under vintersäsong har vi dessutom över 2200 säsongsanställda.

2 maj 2024
Sista ansökan:
2 juni 2024
Lokalförsörjningsstrateg till Karolinska Universitetssjukhuset

Vi letar efter en engagerad Lokalförsörjningsstrateg som kan stärka vår avdelning för Facility Management och Lokaler. Om du brinner för att optimera användningen av våra lokaler och vill vara en nyckelperson i samarbetet mellan vård, projekt och ledning, då är du den vi söker! Du erbjuds ett mång facetterat, utmanande arbete i en dynamisk miljö    en stor variation i arbetet då uppdragen kan variera över tid vilket gör att jobbet aldrig blir enahanda   ett tätt samarbetet inom teamet då vi jobbar ihop i olika frågor och vi har nära kontakt med vårdverksamheterna och sjukvårdsfrågor som alltid känns angelägna ett gott samarbete med är ett multiprofessionellt team på 14 medarbetare, som arbetar med en rad olika frågor, från mindre projekt, allokering, flyttplanering, hyreskontrakt, lokalplanering, drift, förvaltning, till skyltning med mera         Självklart får du också ta del av våra generella förmåner som Karolinska Universitetssjukhuset erbjuder dig. Om tjänsten Avdelningen för Facility Management (FM) och Lokaler arbetar brett inom förvaltning och drift och behöver nu ytterligare förstärka vår kompetens inom lokalförsörjning för att på ett bättre sätt kunna fullgöra vårt uppdrag. Avdelningen för FM och Lokaler är Karolinskas förlängda arm mellan våra fastighetsförvaltare och den kliniska verksamheten. Vi är även beställare av hyresgästanpassningar i olika grad och ansvarar även för förvaltningen av tekniska system i byggnaderna som inte ingår i fastighetsägarens ansvar. Vi ansvarar även för att ta fram kort- och långsiktiga planer för hur vi nyttjar våra lokaler på bästa sätt. Rollen som lokalförsörjningsstrateg innebär att du på ett professionellt sätt ska vara länken och kontaktpersonen mellan vårdverksamhet, projektverksamhet och sjukhusets ledning när det kommer till att planera hur vi bäst nyttjar våra lokaler. Du bidrar med din kompetens inom lokalförsörjningsfrågor och ansvarar för att vi har uppdaterade planer för lokalernas användning, både på kort-, medellång och lång sikt. Tjänsten är förlagd till både Karolinska i Huddinge och Karolinska i Solna, enligt ett flexibelt schema. Vi söker dig som tycker om att arbeta så väl strategiskt som “ute på fältet” med människor och med förändring, med alla de utmaningar det för med sig, och du är bra på att lyssna    känner dig bekväm i en roll där du arbetar organiskt och flexibelt, och anpassar dig till vad som krävs i stunden      är en lagspelare och har god prioriterings- och kommunikationsförmåga och känner dig bekväm med många kontaktytor på olika nivå i verksamheten    är strukturerad och en god organisatör. Du har en utpräglad förmåga att analysera problem och komma med förslag på lösningar ser vikten av att vara diplomatisk, har en utpräglad ambition att hantera åsiktsskillnader på ett bra sätt och ser vikten av att skapa ett gott, öppet och konstruktivt klimat Kvalifikationer Krav: Relevant akademisk examen Erfarenhet av strategisk lokalplanering Erfarenhet av att självständigt ta fram lokalförsörjningsplaner Vana att arbeta i Office-paketet Van presentatör Mycket god administrativ förmåga Behärskar svenska språket i såväl tal som skrift Meriterande: Erfarenhet inom hälso- och sjukvårdsområdet Erfarenhet av att driva projekt Erfarenhet av att implementera systemstöd för lokalplanering Erfarenhet av lokalplanering och flyttprojekt i stora komplexa organisationer Erfarenhet av förändringsarbete Om rekryteringsprocessen Urval och intervjuer kommer att ske fortlöpande under ansökningstiden och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Så skicka in din ansökan redan dag! Varmt välkommen med din ansökan - Tillsammans är vi Karolinska! Inför tillsättning av befattning som innefattar vård av barn och ungdom, kontrolleras den som erbjuds tjänsten mot misstanke- och belastningsregistret. Läs mer om rekryteringsprocessen och om vilka kontroller som utförs på Karolinska https://www.karolinska.se/jobba-hos-oss/rekrytering-pa-karolinska/ Om Karolinska Universitetssjukhuset Vi på Karolinska Universitetssjukhuset är stolta över att vi är ett av världens främsta universitetssjukhus. Förutom vårt särskilda ansvar för den högspecialiserade vården i Stockholmsregionen är huvuduppdraget att tillsammans med Karolinska Institutet utbilda framtidens vårdanställda och bedriva världsledande forskning samtidigt som vi fortsätter vårt arbete med att utveckla vården för patientens bästa. Vi arbetar inom en rad olika områden och professioner. Vår vision - Vi ska bota och lindra imorgon det ingen kan bota och lindra idag. Läs gärna mer om oss på https://www.karolinska.se/ och följ oss på sociala medier! Att söka jobb i Region Stockholm Vi eftersträvar jämställdhet och jämlikhet på vår arbetsplats och ser gärna sökande med olika bakgrund och förutsättningar. Vi tar endast emot ansökningar via detta system. Ansök genom att klicka på knappen ”Ansök”. Ansökningar per brev eller e-post beaktas inte. Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare av ytterligare jobbannonser. Vårt rekryteringssystem kan inte hantera anonyma ansökningar eller sökande med skyddade personuppgifter. Om du har skyddade personuppgifter ber vi dig att kontakta den kontaktpersonen som finns angiven i annonsen. Din ansökan kommer då att hanteras utanför rekryteringssystemet. Du bör även vara försiktig med vilken information du lämnar i din ansökan och endast ta med information som är relevant för den aktuella befattningen. Region Stockholm ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik, regional utveckling och bidrar till kulturlivet. Varje dag, dygnet runt. I landets snabbaste växande region. Tillsammans skapar vi Europas attraktivaste storstadsregion. https://www.regionstockholm.se/jobb

2 maj 2024
Sista ansökan:
19 maj 2024
Fastighetskoordinator till Karolinska Universitetssjukhuset

Vi söker en passionerad och erfaren Fastighetskoordinator som är redo att vara länken mellan vårdverksamhet och teknik. Om du brinner för att säkerställa en smidig samverkan och vill vara en del av ett dedikerat team, då är du den vi söker! Du erbjuds ett mångfacetterat, utmanande arbete i en dynamisk miljö    ett samarbete med ett multiprofessionellt team på 14 medarbetare, som arbetar med en rad olika frågor, från mindre projekt, allokering, flyttplanering, hyreskontrakt, lokalplanering, drift, förvaltning, till skyltning med mera      En stor variation i ditt arbete då uppdragen kan variera över tid vilket gör att jobbet aldrig blir enahanda ett gott samarbete inom teamet då vi jobbar tätt ihop i olika frågor och vi har nära kontakt med vårdverksamheterna och sjukvårdsfrågor som alltid känns angelägna     Självklart får du också ta del av våra generella förmåner som Karolinska Universitetssjukhuset erbjuder dig. Om tjänsten Avdelningen för Facility Management (FM) och Lokaler arbetar brett inom förvaltning och drift och behöver nu ytterligare förstärka vår kompetens inom fastighetsteknik för att på ett bättre sätt kunna fullgöra vårt uppdrag. Avdelningen för FM och Lokaler är Karolinskas förlängda arm mellan våra fastighetsförvaltare och den kliniska verksamheten. Vi är även beställare av hyresgästanpassningar i olika grad och ansvarar även för förvaltningen av tekniska system i byggnaderna som inte ingår i fastighetsägarens ansvar. Rollen som fastighetskoordinator innebär att du på ett professionellt sätt ska vara länken och kontaktpersonen mellan vårdverksamhet, fastighetsförvaltare och övriga serviceverksamheter. Du bidrar med din tekniska kompetens inom fastighetstekniska system och verkar för att vi är en professionell beställare. Du kommer även, utifrån din specifika kompetens, att vara med och stötta vår projektorganisation med teknisk kompetens. Tjänsten är förlagd till både Karolinska i Huddinge och Karolinska i Solna, enligt ett flexibelt schema. Vi söker dig som som tycker om att arbeta “ute på fältet” med människor och med förändring, med alla de utmaningar det för med sig    känner dig bekväm i en roll där du arbetar organiskt och flexibelt, och anpassar dig till vad som krävs i stunden      har god prioriterings- och kommunikationsförmåga och känner dig bekväm med många kontaktytor och parallella arbetsuppgifter    har en utpräglad förmåga att analysera problem och komma med förslag på lösningar. Du ser vikten av att skapa ett gott, öppet och konstruktivt klimat har förmågan att analysera olika tekniska lösningar utifrån ett kostnads- och livscykelperspektiv Kvalifikationer Krav: Erfarenhet inom fastighet- och byggområdet YH-examen inom fastighetsteknik eller motsvarande kompetens genom annan utbildning Minst fem års arbetslivserfarenhet inom relevant område Vana att granska teknisk dokumentation och anbud Vana att arbeta i office-paketet Behärska svenska språket i såväl tal som skrift God administrativ förmåga Meriterande: Specifik kunskap inom el, vent, kyla etc. Erfarenhet inom hälso- och sjukvårdsområdet Erfarenhet av att driva projekt Tidigare arbetat i projektform som projektledare Erfarenhet av byggprojekt och driftsättning av nya lokaler Erfarenhet av förändringsarbete Erfarenhet av arbete med brandskyddsfrågor Om rekryteringsprocessen Urval och intervjuer kommer att ske fortlöpande under ansökningstiden och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Så skicka in din ansökan redan dag! Varmt välkommen med din ansökan - Tillsammans är vi Karolinska! Inför tillsättning av befattning som innefattar vård av barn och ungdom, kontrolleras den som erbjuds tjänsten mot misstanke- och belastningsregistret. Läs mer om rekryteringsprocessen och om vilka kontroller som utförs på Karolinska https://www.karolinska.se/jobba-hos-oss/rekrytering-pa-karolinska/ Om Karolinska Universitetssjukhuset Vi på Karolinska Universitetssjukhuset är stolta över att vi är ett av världens främsta universitetssjukhus. Förutom vårt särskilda ansvar för den högspecialiserade vården i Stockholmsregionen är huvuduppdraget att tillsammans med Karolinska Institutet utbilda framtidens vårdanställda och bedriva världsledande forskning samtidigt som vi fortsätter vårt arbete med att utveckla vården för patientens bästa. Vi arbetar inom en rad olika områden och professioner. Vår vision - Vi ska bota och lindra imorgon det ingen kan bota och lindra idag. Läs gärna mer om oss på https://www.karolinska.se/ och följ oss på sociala medier! Att söka jobb i Region Stockholm Vi eftersträvar jämställdhet och jämlikhet på vår arbetsplats och ser gärna sökande med olika bakgrund och förutsättningar. Vi tar endast emot ansökningar via detta system. Ansök genom att klicka på knappen ”Ansök”. Ansökningar per brev eller e-post beaktas inte. Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare av ytterligare jobbannonser. Vårt rekryteringssystem kan inte hantera anonyma ansökningar eller sökande med skyddade personuppgifter. Om du har skyddade personuppgifter ber vi dig att kontakta den kontaktpersonen som finns angiven i annonsen. Din ansökan kommer då att hanteras utanför rekryteringssystemet. Du bör även vara försiktig med vilken information du lämnar i din ansökan och endast ta med information som är relevant för den aktuella befattningen. Region Stockholm ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik, regional utveckling och bidrar till kulturlivet. Varje dag, dygnet runt. I landets snabbaste växande region. Tillsammans skapar vi Europas attraktivaste storstadsregion. https://www.regionstockholm.se/jobb

2 maj 2024
Sista ansökan:
19 maj 2024
Fastighetstekniker

Har du bakgrund som fastighetstekniker och vill ta nästa steg i din karriär? Ta då chansen att arbeta som fastighetstekniker med ett ansvar för den dagliga planeringen för kollegorna, i ett internationellt företag! Här får du chansen att jobba i en bred roll. Sök tjänsten idag då urval sker löpande! CBRE är ett värderingsstyrt företag som arbetar utifrån våra värdeord RISE (Respect, Integrity, Service och Excellence) som genomsyrar allt vårt arbete och det är viktigt för oss att Du som medarbetare delar dessa värderingar med oss. CBRE befinner sig i en expansiv tillväxtfas och nu söker vi Fastighetstekniker till en av våra kunder med verksamhet i Upplands Väsby. Vi erbjuder ett variationsrikt arbete med stort ansvar och engagerade kollegor. Du arbetar i ett team hos en av våra kunder och ser till att de får den bästa möjliga service. Som Fastighetsteknikers är din roll att säkerställa en väl fungerande leverans, genom att utföra service och underhåll enligt kontraktet. Rollen ställer stort krav på att arbeta självständigt och även kunna arbetsleda andra. Du arbetar proaktivt och hantera felanmälningar. I rollen ingår också arbetsuppgifter som avstämningar med kund, förebyggande underhåll och upprätthålla en aktuell lång och kortsiktig plan avseende den tekniska anläggningen. I din roll som Fastighetstekniker kommer du även arbeta med mindre projekt och i vissa arbeten tillsammans med tredjepartsleverantör. Huvudsakliga arbetsuppgifter: * Utföra daglig tillsyn samt service och underhåll på fastigheten och fastighetstekniska system, som består av ångpannor, kylmaskiner, värmepumpar, tryckluft, ventilation, vattenrening för avloppsvatten etc. * Vi har ett krav på kontinuerlig leverans vilket innebär att man ingår som en del i beredskapen. * Utföra underhållsarbeten såsom service och filterbyte på ventilationssystem, belysningsmontage och reparationer samt lampbyten, målning, rensa avlopp, justering och uppsmörjning av dörrar, fönster mm * Enklare byggnadsarbete såsom mindre ombyggnader, fixa dörrar, väggar, byta dörrstängare, reparera trasig utrustning, mm. * Yttre skötsel i form av sopning, lövblåsning och snöröjning * VVS arbete såsom byta armatur, handfat, toaletter duschutrustning mm * Elarbeten såsom byta eluttag, brytare samt byta armaturer, mm * Säkerställa att arbetsuppgiften utförs enligt framtagna processer och rutiner i enlighet med CBREs Miljö-, hälso- och säkerhetspolicy. * Säkerställa att arbetet uppfyller alla myndighetskrav, lokala krav, kvalitetsnormer, hållbarhet och energieffektivitet * Beräkna arbetstid och materialkostnad för arbetsorder samt följa upp att arbetsuppgiften är utförd och rapporterad på ett korrekt sätt * Kontinuerligt förbättra leveransen av arbetsuppdraget genom att ta emot feedback från drifttekniker, tekniker, handledare, teamledare, produktionsledare, ingenjörer, produktionsplanerare samt interna och externa kunder Vi söker dig som är/har: * flerårig erfarenhet av fastighetsskötsel * erfarenhet av arbetsledningen är en merit * certifierad pannskötare är en merit * utbildning i Heta arbeten * erfarenhet från ångsystem samt nätverk och kamerasystem * VVS med Säker vatten certifikat är önskvärt * el behörighet BB1 eller likvärdig (styr och regler) är önskvärt * är en stark lagspelare, och kan hantera visst ensamarbete * drifttekniks systemförståelse och energioptimering av fastigheter är meriterande * utmärkta kunskaper i Windows Office paket * erfarenhet att driva mindre projekt * utmärkta språkkunskaper i svenska och engelska såväl muntligt som skriftligt * I denna rekrytering fäster vi stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi söker efter dig som har ett stort kundfokus och noggrann i ditt arbete. Du är handlingskraftig, en initiativtagare och van att självständigt ansvara för och lösa uppkomna problem. Framför allt värdesätter du att få arbeta tillsammans med engagerade och proaktiva kollegor. Du känner stolthet i ditt yrke och tar ansvar för din och teamets leverans. Vi erbjuder dig en spännande möjlighet i en stor global organisation med stora utvecklingsmöjligheter. Du kommer att omfattas av vår tjänstepension, våra friskvårdsförmåner och vår Benify-portal mm Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid, arbetstid måndag till fredag. Startar så snart som möjligt och enligt överenskommelse. Tjänsten är i Upplands Väsby. Känner du igen dig i ovan beskrivning? Då är du varmt välkommen med din ansökan Vi arbetar löpande med vårt urval och tjänsten kan därför komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, 2024-05-20. Vid frågor angående tjänsten vänligen kontakta rekryterande chef: Jonas Ventzén, Tel nr 076 001 34 89 CBRE är världens största kommersiella fastighets- och investeringsföretag. På CBRE är vår passion att leverera marknadsledande fastighetsrelaterade tjänster som bidrar till våra kunders framgång! Våra ca 115 000 anställda hjälper investerare, fastighetsägare och hyresgäster via våra cirka 530 kontor över hela världen och omsatte år 2022 över 30,8 miljarder dollar. CBRE Global Workplace Solutions (GWS) är ett affärsområde inom CBRE som levererar integrerade tjänster inom fastighetsförvaltning, teknisk fastighetsdrift, projektledning, rådgivning samt energieffektivisering

2 maj 2024
Sista ansökan:
19 maj 2024
Larmtekniker till FMTIS

Har du en utbildning inom larm och säkerhetsteknik? Då är det kanske dig vi söker! Försvarsmakten växer och behöver fler engagerade medarbetare. Vi erbjuder dig ett arbete som skiljer sig från mängden.  Om Förbandet  FMTIS bedriver underhåll av Försvarsmaktens telenät, el/mek, radio, sensor-, bevaknings- och fältsystem samt installation, drift och underhåll av en mängd olika IT-system.  Huvudsakliga arbetsuppgifter  Larmteknikerns huvudsakliga arbetsuppgifter innebär att genomföra service och installation samt driftsättning av tekniska säkerhetsanläggningar. Detta genomförs inom och utanför Norrköping garnison vid olika typer av anläggningar. Arbetet innefattar inbrottslarm, passage- samt kamerasystem. Hantering av integration av säkerhetsprodukter i lokal och global nätverksstruktur. Du kommer arbeta i ett team med tekniker som tillsammans ansvarar för drift och underhålla, både i och utanför Norrköpings kommun.  Vi erbjuder dig  I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Vi vill att våra medarbetare ska må bra, både på och utanför jobbet. Därför har vi medarbetarnas framtid, hälsa och privatliv i åtanke och arbetar aktivt för att främja välmående och trygghet. Våra anställda har ett flertal olika förmåner, bland  annat:  • Kompetensutveckling utifrån verksamhetens behov och dina karriärsmål • Tre timmar träning i veckan på arbetstid och du kan få ersättning för träningskläder och startavgifter • Bra balans mellan arbete och fritid med flexibel arbetstid samt 28 - 35 semesterdagar beroende på din ålder • Lönetillägg vid föräldraledighet och VAB samt möjlighet att växla semesterdagar mot extra pensionsavsättning. Kvalifikationer • 3-årig gymnasial utbildning inom området el-, teleteknisk inriktning och/eller motsvarande kunskaper som arbetsgivaren bedömer som likvärdig • Goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift  • B-körkort (manuell växellåda) • Svenskt medborgarskap Personliga egenskaper  Vi söker dig som är flexibel, noggrann och som trivs att ta stort eget ansvar. Du är en god arbetskamrat och lagspelare samtidigt som du gärna tar egna initiativ. Vi ser även att du har viljan och nyfikenheten att utvecklas inom teknikområdet. Vi ser att du gillar ett arbete med varierande arbetsuppgifter och växlande tempo.  Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.  Meriterande   • Goda kunskaper om nätverksbyggnad • Godkänd klättringsutbildning för arbete med stor nivåskillnad enligt AFS 2019:3 71§ • Genomförd militär grundutbildning med värnplikt, GMU, GSU, Kombattantutbildning alternativt GU-F • Militära förarbevis Övrigt  Civil tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning om du inte redan är anställd inom Försvarsmakten.  Arbetsort: Norrköping Tillträde enligt överenskommelse  Välkommen med din ansökan senast 23 maj 2024. Din ansökan bör innehålla CV samt ansökningsbrev där du motiverar varför du är lämpad för denna befattning.  För mer information om rekryteringsprocessen och tjänsten, kontakta HR generalist Johanna Larsson på [email protected]  Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. -------------------------------------------------------- Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: Försvarsmaktens telekommunikations- och informationssystemförband, FMTIS, säkerställer Försvarsmaktens förmåga att kommunicera och leda - dygnet runt, året om. Förbandet har ett samlat ansvar för Försvarsmaktens tekniska ledningssystem som stödjer militära insatser till sjöss, på land och i luften – i Sverige och utomlands. Förbandet har över 1 800 medarbetare på mer än 30 orter runt om i landet. Läs mer på https://jobb.forsvarsmakten.se/fmtis En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras samt att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

2 maj 2024
Sista ansökan:
23 maj 2024
Larmtekniker till FMTIS Stockholm

Har du en utbildning inom larm och säkerhetsteknik? Då är det kanske dig vi söker! Försvarsmakten växer och behöver fler engagerade medarbetare. Vi erbjuder dig ett arbete som skiljer sig från mängden.  Om Förbandet  FMTIS bedriver underhåll av Försvarsmaktens telenät, el/mek, radio, sensor-, bevaknings- och fältsystem samt installation, drift och underhåll av en mängd olika IT-system.  Huvudsakliga arbetsuppgifter  Larmteknikerns huvudsakliga arbetsuppgifter innebär att genomföra service och installation samt driftsättning av tekniska säkerhetsanläggningar. Detta genomförs inom och utanför Stockholms garnison vid olika typer av anläggningar. Arbetet innefattar inbrottslarm, passage- samt kamerasystem. Hantering av integration av säkerhetsprodukter i lokal och global nätverksstruktur. Du kommer arbeta i ett team med tekniker som tillsammans ansvarar för drift och underhålla, både i och utanför Stockholms kommun.  Vi erbjuder dig  I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Vi vill att våra medarbetare ska må bra, både på och utanför jobbet. Därför har vi medarbetarnas framtid, hälsa och privatliv i åtanke och arbetar aktivt för att främja välmående och trygghet. Våra anställda har ett flertal olika förmåner, bland  annat:  • Kompetensutveckling utifrån verksamhetens behov och dina karriärsmål • Tre timmar träning i veckan på arbetstid och du kan få ersättning för träningskläder och startavgifter • Bra balans mellan arbete och fritid med flexibel arbetstid samt 28 - 35 semesterdagar beroende på din ålder • Lönetillägg vid föräldraledighet och VAB samt möjlighet att växla semesterdagar mot extra pensionsavsättning. Kvalifikationer • 3-årig gymnasial utbildning inom området el-, teleteknisk inriktning och/eller motsvarande kunskaper som arbetsgivaren bedömer som likvärdig • Goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift  • B-körkort (manuell växellåda) • Svenskt medborgarskap Personliga egenskaper  Vi söker dig som är flexibel, noggrann och som trivs att ta stort eget ansvar. Du är en god arbetskamrat och lagspelare samtidigt som du gärna tar egna initiativ. Vi ser även att du har viljan och nyfikenheten att utvecklas inom teknikområdet. Vi ser att du gillar ett arbete med varierande arbetsuppgifter och växlande tempo.  Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.  Meriterande   • Goda kunskaper om nätverksbyggnad • Godkänd klättringsutbildning för arbete med stor nivåskillnad enligt AFS 2019:3 71§ • Genomförd militär grundutbildning med värnplikt, GMU, GSU, Kombattantutbildning alternativt GU-F • Militära förarbevis Övrigt  Civil tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning om du inte redan är anställd inom Försvarsmakten.  Arbetsort: Stockholm Tillträde enligt överenskommelse  Välkommen med din ansökan senast 23 maj 2024. Din ansökan bör innehålla CV samt ansökningsbrev där du motiverar varför du är lämpad för denna befattning.  För mer information om rekryteringsprocessen och tjänsten, kontakta HR generalist Johanna Larsson på [email protected]  Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. -------------------------------------------------------- Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: Försvarsmaktens telekommunikations- och informationssystemförband, FMTIS, säkerställer Försvarsmaktens förmåga att kommunicera och leda - dygnet runt, året om. Förbandet har ett samlat ansvar för Försvarsmaktens tekniska ledningssystem som stödjer militära insatser till sjöss, på land och i luften – i Sverige och utomlands. Förbandet har över 1 800 medarbetare på mer än 30 orter runt om i landet. Läs mer på https://jobb.forsvarsmakten.se/fmtis En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras samt att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

2 maj 2024
Sista ansökan:
23 maj 2024
Larmtekniker till FMTIS Luleå

Har du en utbildning inom larm och säkerhetsteknik? Då är det kanske dig vi söker! Försvarsmakten växer och behöver fler engagerade medarbetare. Vi erbjuder dig ett arbete som skiljer sig från mängden.  Om Förbandet  FMTIS bedriver underhåll av Försvarsmaktens telenät, el/mek, radio, sensor-, bevaknings- och fältsystem samt installation, drift och underhåll av en mängd olika IT-system.  Huvudsakliga arbetsuppgifter  Larmteknikerns huvudsakliga arbetsuppgifter innebär att genomföra service och installation samt driftsättning av tekniska säkerhetsanläggningar. Detta genomförs inom och utanför Luleå garnison vid olika typer av anläggningar. Arbetet innefattar inbrottslarm, passage- samt kamerasystem. Hantering av integration av säkerhetsprodukter i lokal och global nätverksstruktur. Du kommer arbeta i ett team med tekniker som tillsammans ansvarar för drift och underhålla, både i och utanför Luleå kommun.  Vi erbjuder dig  I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Vi vill att våra medarbetare ska må bra, både på och utanför jobbet. Därför har vi medarbetarnas framtid, hälsa och privatliv i åtanke och arbetar aktivt för att främja välmående och trygghet. Våra anställda har ett flertal olika förmåner, bland  annat:  • Kompetensutveckling utifrån verksamhetens behov och dina karriärsmål • Tre timmar träning i veckan på arbetstid och du kan få ersättning för träningskläder och startavgifter • Bra balans mellan arbete och fritid med flexibel arbetstid samt 28 - 35 semesterdagar beroende på din ålder • Lönetillägg vid föräldraledighet och VAB samt möjlighet att växla semesterdagar mot extra pensionsavsättning. Kvalifikationer • 3-årig gymnasial utbildning inom området el-, teleteknisk inriktning och/eller motsvarande kunskaper som arbetsgivaren bedömer som likvärdig • Goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift  • B-körkort (manuell växellåda) • Svenskt medborgarskap Personliga egenskaper  Vi söker dig som är flexibel, noggrann och som trivs att ta stort eget ansvar. Du är en god arbetskamrat och lagspelare samtidigt som du gärna tar egna initiativ. Vi ser även att du har viljan och nyfikenheten att utvecklas inom teknikområdet. Vi ser att du gillar ett arbete med varierande arbetsuppgifter och växlande tempo.  Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.  Meriterande   • Goda kunskaper om nätverksbyggnad • Godkänd klättringsutbildning för arbete med stor nivåskillnad enligt AFS 2019:3 71§ • Genomförd militär grundutbildning med värnplikt, GMU, GSU, Kombattantutbildning alternativt GU-F • Militära förarbevis Övrigt  Civil tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning om du inte redan är anställd inom Försvarsmakten.  Arbetsort: Luleå Tillträde enligt överenskommelse  Välkommen med din ansökan senast 23 maj 2024. Din ansökan bör innehålla CV samt ansökningsbrev där du motiverar varför du är lämpad för denna befattning.  För mer information om rekryteringsprocessen och tjänsten, kontakta HR generalist Johanna Larsson på [email protected]  Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. -------------------------------------------------------- Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: Försvarsmaktens telekommunikations- och informationssystemförband, FMTIS, säkerställer Försvarsmaktens förmåga att kommunicera och leda - dygnet runt, året om. Förbandet har ett samlat ansvar för Försvarsmaktens tekniska ledningssystem som stödjer militära insatser till sjöss, på land och i luften – i Sverige och utomlands. Förbandet har över 1 800 medarbetare på mer än 30 orter runt om i landet. Läs mer på https://jobb.forsvarsmakten.se/fmtis En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras samt att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

2 maj 2024
Sista ansökan:
23 maj 2024