Finansekonom
Sök bland 17 lediga jobb som Finansekonom och börja ditt nya yrkesliv idag!
The Finance Family söker för kunds räkning en konsult inom Treasury i Stockholm. Tjänsten är ett konsultuppdrag på heltid t o m maj 2026, med möjlighet till förlängning efter uppdragets slut. Start augusti/september 2025. Om rollen och arbetsuppgifter: I rollen som Treasury-konsult hos vår kund blir du en del av ett litet men dedikerat team och ansvarar primärt för Cash Management, men även andra treasuryrelaterade uppgifter ingår. Dina arbetsuppgifter innefattar bland annat: • Cash Management och betalningar. • Vara avdelningens kontaktperson gentemot banker, samt ansvara för gruppens avtal och bankgarantier. • Ansvara för cash pools och bankkonton. • KYC. • Uppgifter relaterat till Trade Finance. • Likviditetsplanering. • Stötta och vara back-up inom övriga arbetsuppgifter, exempelvis FX samt rapportering. Kvalifikationer och erfarenhet: Vi söker dig som har erfarenhet inom Treasury och gärna från en position som Cash Manager. Som person är du engagerad och trivs med att jobba med siffror. Du har stor erfarenhet av att jobba med Excel, och det är även meriterande om du har arbetat i Bloomberg och Treasury Systems sedan tidigare. Du trivs i miljöer där det är mycket att göra och klarar av att vara både noggrann och snabb i ditt arbete. Du värdesätter lagarbete högt, och är prestigelös som person. Du kommunicerar obehindrat på både svenska och engelska, i tal och skrift. Låter denna tjänst som något för dig? Då är du varmt välkommen med din ansökan! Intervjuer och urval kommer att ske löpande, så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt. Se till att namn och kontaktuppgifter finns med i ditt CV. Tänk på detta innan du skickar in din ansökan (i enlighet med GDPR-lagstiftningen) • Din ansökan ska ej innehålla personuppgifter kring civilstatus, familjesituation/barn, etniskt ursprung, ålder, politiska åsikter, religiös eller filosofisk övertygelse, medlemskap i fackförening, eller hälsorelaterad information. Vi ser fram emot din ansökan!
Natural Cycles is a leading women’s health company that developed the world’s first birth control app, used by millions globally. We are a fast growing startup, and we promote an international working environment filled with smart and ambitious colleagues based in Stockholm, Geneva, New York, and remotely. Our mission is to pioneer women’s health through research and passion, empowering every woman with the knowledge she needs to take charge of her health. In this role, you’ll drive the financial strategy of Natural Cycles’ next growth phase. This role is about turning strategy into numbers — and numbers into strategy. You’ll play a central role in raising equity and debt, improve our financials, and partner with teams and leadership to drive better outcomes. This is a hands-on, high-impact role at the intersection of finance and growth — for someone who thrives on both big-picture thinking and rolling up their sleeves to build. Please note that we are hiring for this role in Sweden. What you will be doing Capital Markets & Fundraising Play a key role in our fundraising: own investor financial materials, scenarios, and models Partner with the CEO and CFO on fundraising strategy and investor communication Support optimizing capital structure across equity and debt Manage investor relationships Partner with Legal and external advisors in financing transactions Strategic Finance Act as a strategic sparring partner to leadership of various product & growth teams Lead initiatives that improve our unit economics, margin structure, and overall financial performance Support board materials, business cases for international expansion, growth initiatives, and pricing or commercial strategy Business development - evaluate strategic opportunities (new markets, partnerships, or M&A) FP&A Manage and oversee FP&A who run financial planning and reporting of financial performance, i.e.: owns our financial models — from company-wide budget to re-forecasting and scenario analysis, and translate company strategy into financial goals and guide capital allocation manage reporting of financial performance, turning data into actionable insight partner with department leads to build budgets, track KPIs, and drive financial accountability ad-hoc financial analysis and peer valuations What skills and experience we think you have We’re looking for someone who brings a builder mentality and the ability to operate strategically and hands-on. The ideal candidate will have: +5 years of relevant experience from similar role, FP&A, investment banking, consulting or VC/PE Solid transaction experience (equity and/or debt), including building investor material Strong command of valuation concepts, financial modeling, forecasting, and scenario planning Demonstrated ability to translate strategic goals into financial plans and partner with cross-functional leaders Excellent analytical, problem-solving, and decision-making skills Experience owning/overseeing financial planning and management reporting Excellent communication skills — you can distill complex financial concepts into insights for stakeholders at all levels A hands-on approach: willing to dive into the numbers, materials and models Strong grasp of cohort behavior, unit economics and Saas metrics (LTV, CAC, retention, etc.) Previous experience managing or mentoring junior team members Proven ability to navigate ambiguity: progress over perfection Strong cultural fit: team player, interest in Natural Cycles’ business and mission What we offer Flexible work arrangement - you will be part of a team based in and around Stockholm that values effective collaboration and transparent communication, irrespective of work location Professional development - you will work alongside knowledgeable colleagues in the continuous growth and skill enhancement environment Modern technology - you will leverage innovative technologies and tools, within an environment that empowers you to contribute ideas and take ownership of your work Impactful projects - you will contribute to groundbreaking projects that redefine industry standards and create tangible value Commitment to quality - you will join a dynamic and progressive organization that prioritizes profitable, long-term product development Location We are remote-friendly, but we find great value in being able to connect with our teams in person. Most of the Finance team you will work with is located in Stockholm, and the team occasionally meets in the office for collaboration and face-to-face time. Sounds interesting? If you want to be part of a successful team, we encourage you to apply for this position as soon as possible. We look forward to hearing from you! How to apply To apply, just upload your CV and answer the questions on the application form. Keep in mind that we can't accept applications through email because of GDPR, and only applications submitted via the career site (and in English) will be considered. At Natural Cycles we value diversity and inclusion because we know that teams with people from different backgrounds and experiences are stronger. We welcome candidates from all walks of life and are committed to creating an inclusive environment for all employees and candidates. Note: We are not looking for consultants or help from recruitment agencies
"Founded in 1927, the Volvo Group is committed to driving prosperity and shaping the future landscape through sustainable transport, mobility, and infrastructure solutions. Transport is at the core of modern society. Imagine using your expertise to shape sustainable transport and infrastructure solutions for the future? If you seek to make a difference on a global scale, working with next-gen technologies and the sharpest collaborative teams, then we could be a perfect match. Your future team Electromobility Controlling & Product Finance is part of the global Controlling & Product Finance team in Volvo Group Trucks Technology. We are the Business Partners of Electromobility Engineering, by providing business analysis, financial direction and product cost expertise tailored to optimize the performance of the function and its project portfolio. We are a team of 10 Business Controllers, Finance Project Managers and Product Finance Engineers in Gothenburg. Now we are looking for a new colleague for a role as Business Controller! What you will do At Electromobility Controlling & Product Finance you will contribute to the transformation of Volvo, the transport industry and society at large. You oversee financial reporting and analysis for R&D, both from a project and from a line organization perspective. With an open and positive attitude, you drive to improve! Your ability to communicate and to work with people on different levels in the organization is essential. Your main focus will be to: • Support and challenge R&D projects in making cost estimates and analysis in front of business decisions • Support Engineering Vice Presidents and their management teams with financial expertise and guidance • Secure month end closing deliveries• Plan and follow up Electromobility Capex • Perform internal invoicing, accruals and some other transactional activities related to projects • Work with continuous improvements, secure continued digitalization • Ad hoc financial analysis • Be an active member of the global Controlling & Product Finance team Who are you? Do you dream big? We do too, and we are excited to grow together. In this role, you will bring: • Education with a relevant Finance degree • A few years of work experience as Business Controller or similar• A strong analytical mind, skilled at analyzing and presenting numerical data • IT proficiency – Good knowledge of Microsoft Office, especially Excel and Power Point. • Digital literacy – finding it easy to adapt to digital tools and systems. Engaged in driving automation using these kinds of tools. • Strong communication skills with an ability to build trust and lead others • Action orientation with an ability to plan and replan in times of change • An interest the potential of technology to shape a greener future What’s in it for you? We offer you a solid package of compensation and benefits, where you will have the opportunity to be part of a great team working closely together in a supportive, friendly, and learning atmosphere. You will experience rapid learning and development within the business control area, as well as opportunities to grow and develop in various directions within the Volvo Group. Ready for the next move? If you want to make a real impact in your career, the transportation business and electromobility is where you want to be. We look forward to meeting you! Johan Karlsson Lindén, Vice President Electromobility Controlling & Product Finance, +46 739020531 Last application date is 22th of June. We value your data privacy and therefore do not accept applications via mail. Who we are and what we believe in We are committed to shaping the future landscape of efficient, safe, and sustainable transport solutions. Fulfilling our mission creates countless career opportunities for talents across the group’s leading brands and entities. Applying to this job offers you the opportunity to join Volvo Group. Every day, you will be working with some of the sharpest and most creative brains in our field to be able to leave our society in better shape for the next generation. We are passionate about what we do, and we thrive on teamwork. We are almost 100,000 people united around the world by a culture of care, inclusiveness, and empowerment. Group Trucks Technology are seeking talents to help design sustainable transportation solutions for the future. As part of our team, you’ll help us by engineering exciting next-gen technologies and contribute to projects that determine new, sustainable solutions. Bring your love of developing systems, working collaboratively, and your advanced skills to a place where you can make an impact. Join our design shift that leaves society in good shape for the next generation.
Arbetsbeskrivning Är du i början av din karriär inom ekonomi och vill få värdefull erfarenhet inom kreditbedömning på storbank? Här får du arbeta i en varierande roll, med både analys, beslutsfattande och kundkontakt. Uppdraget handlar om att hantera konsumentkrediter. Du kommer att behandla ansökan från kund, granska och analysera informationen, göra kreditbedömningar och handlägga ärenden. Det är meriterande med SwedSec-licens, men inget krav. Nu söker vi en driven och analytisk person till ett konsultuppdrag med start så snart som möjligt. Uppdraget sträcker sig primärt till slutet av oktober, men för rätt person finns goda möjligheter till förlängning eller vidare uppdrag. Du blir en del av ett erfaret och välkomnande team med stor kompetens. Teamet arbetar i fina lokaler i Liljeholmen, och här kommer du att arbeta heltid på plats. Arbetsuppgifter: Ta emot och hantera inkommande kreditansökningar Granska och analysera kunduppgifter Göra kreditbedömningar och fatta beslut Kommunicera beslut till kunden via mejl och telefon Samarbeta med kollegor i teamet för att säkerställa kvalitet och effektivitet Uppdraget pågår över sommaren och hösten, och det är viktigt att du kan arbeta under veckorna 27–32. Kvalifikationer och egenskaper Vi söker dig som har: Eftergymnasial utbildning inom ekonomi, finans eller motsvarande (klar eller pågående) Erfarenhet av kundkontakt Erfarenhet av kreditbedömning eller liknande är meriterande SwedSec-licens för bolån är meriterande God kommunikativ förmåga i både tal och skrift Vi tror att du är en person som: Tar egna initiativ och har ett gott självledarskap Är noggrann och analytisk i din bedömning Har ett starkt driv och en vilja att lära Är tydlig och empatisk i dialog med kund Som konsult går du ut på uppdrag hos vår kund och hjälper dem under ett projekt, ett tidsbegränsat behov eller när de av annan anledning behöver extra kompetens. Du får möjlighet att bidra med dina erfarenheter och samtidigt utveckla och bredda din egen kompetens från olika arbetsplatser. Våra konsultuppdrag kan vara både längre och kortare och ibland finns även möjlighet att bli överrekryterad till kundföretaget. Vi erbjuder en trygg anställning med kollektivavtal och personalförmåner. Detta får du som konsult på Amendo Vår största tillgång är våra kollegor! För att göra ett bra jobb hos våra kunder är det viktigt att du trivs hos oss. Som konsult på Amendo får en trygg, hållbar och kompetensdriven arbetsgivare med ett välkänt varumärke. Du tilldelas även en branschkunnig Talent Consultant Manager på Amendo som du som konsult alltid kan vända dig till. Vidare ser vi också till att du får en såväl spännande som långsiktig utveckling i din konsultroll. Som konsult hos oss på Amendo får du tillgång till vår förmånsportal Benify. I denna portal kan du nyttja ditt friskvårdsbidrag, men även ta del av såväl deals som rabatter på tjänster och varor som vi tror skapar mervärde i livet - såsom hjälp i hemmet, träningsaktiviteter och upplevelser. Om Amendo Amendo är en av Sveriges ledande aktörer inom rekrytering och konsultuthyrning med en tydlig inriktning mot ekonomi, bank, finans, försäkring, HR och kommunikation. Vi är ett expansivt bolag med kontor i centrala Stockholm, Göteborg, Malmö, Sundsvall och Luleå med verksamhet i hela Sverige. Följ oss gärna på Linkedin, Instagram, Facebook och TikTok! Amendo är en del av Amendo Group och har arbetat med kompetensförsörjning sedan 2001. Tillsammans med våra systerbolag Lagotto Executive Search & Interim och Amendo Tech utvecklar vi världen med kompetens, idag och i framtiden. Frågor och kontakt Vid frågor och funderingar är du välkommen att kontakta Amendos Talent Consultant Manager Emma Levin de Verdier, [email protected]. Då vi träffar kandidater löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum är du varmt välkommen att söka tjänsten så snart som möjligt. Vi ser fram emot din ansökan!
At Sandvik Mining and Rock Solutions, we're looking for a service-minded and detail-oriented Customer Finance Professional to join our diverse and collaborative team. If you enjoy working with both people and processes—and want to grow in a global, innovative company—this could be your next step. This is a temporary position, covering approximately one year, with the possibility of an extension and a desired start date of August 1st. Your mission In this role, you handle a wide range of tasks that combine finance, customer service, and analysis. You manage captive finance portfolios, including contract administration and follow-up. Being actively involved in the receivable process, including external communication with our customer base, is part of your job, as is responding to account queries within set timeframes. Your job includes: Support monthly business reviews and prepare financial reports. Respond to customer account queries and manage third-party information requests. Perform general accounting tasks, including ledger reconciliation and financial closing processes. You’re based at our office in the World Trade Center in central Stockholm, working closely with both internal teams and external customers to ensure accuracy, compliance, and excellent service. Your profile We’re looking for someone with a background in accounting, banking, financial services, or finance, and you're comfortable working with financial statements, forecasts, and reconciliations. Experience in customer-facing roles or contract management is a plus. Acting in a global environment calls for proficiency in English, both verbally and in writing. You're outgoing, structured, and solution oriented. You enjoy working in a fast-paced environment, communicating clearly, and building strong relationships. You take pride in delivering high-quality work and thrive when you're part of a team that supports each other. Our culture Our role is clear – through every action, every day, we make the shift and advance the world through engineering. We believe in an inclusive, equal and open-minded culture, and we nurture our diversities to form a solid foundation for achieving great results. Add fair and rewarding benefits, as well as many different career options. Are you intrigued? Visit our website, LinkedIn or Facebook page to get to know us further. Contact information For further information about this position, please contact hiring manager Tony Clarke, Managing Director of Sandvik Financial Services AB, [email protected] We’ve already decided on which advertising channels and marketing campaigns we wish to use and respectfully decline any additional contacts in that matter. Union contacts – Sweden Fredrik Svensson, Unionen, +46 (0)70 616 20 96 Ernesto Coronel, Akademikerföreningen, +46 (0)70 263 03 18 Olle Hansson, Ledarna, +46 (0)70-650 57 43 Recruitment Specialist: Hanna Thomas How to apply Send your application no later than June 14, 2025. Click apply and include your resume and cover letter in English. Please note that we don’t accept applications by e-mail. Job ID: R0079882. As we aim for a fair recruitment process, we utilize assessment tools to safeguard objectivity. When you apply for this job, you will therefore receive an invitation via email to a personality and logic ability test. Feedback comes immediately after the test has been completed and the selection process begins after the application deadline. To learn more about our recruitment process, please visit our career site or contact HR Services at [email protected]. Sandvik Mining and Rock Solutions is a business area within the Sandvik Group and a global leading supplier of equipment and tools, parts, service, digital solutions and sustainability-driving technologies for the mining and construction industries. Application areas include rock drilling, rock cutting, loading and hauling, tunneling and quarrying. In 2024, sales were approximately 63,6 billion SEK with about 17,000 employees.
Din nya roll Vi söker nu en erfaren och affärsdriven konsult för ett spännande uppdrag inom prisstrategi hos en av Nordens ledande logistik- och distributionsaktörer. Uppdraget erbjuder en central roll i ett område under utveckling, med möjlighet att påverka såväl affärsstrategi som prissättningsmodeller för framtidens tjänster. Du kommer att ingå i ett affärsområde där prisfrågor står högt på agendan. Uppdraget omfattar både strategiskt arbete och löpande stöttning i pågående initiativ, med fokus på att säkerställa konkurrenskraftiga och datadrivna prisstrategier på en snabbt föränderlig marknad. Exempel på arbetsuppgifter: Utveckla pris- och go-to-market-strategi för marknadsplatser och fraktmäklare inom segmentet mindre företagskunder Se över och vidareutveckla prisstrategi för olika kund- och volymsegment Bidra med rådgivning i prissättningsfrågor kopplat till nya tjänster och tilläggstjänster Stötta utvecklingen av mer datadrivna analyser inom prisområdet Delta i planering och prioritering av framtida prissättningsinitiativ Det här är en möjlighet för dig som vill vara med och forma prissättningsstrategier i en verksamhet som står inför viktiga vägval. Du får arbeta i ett engagerat team där din kompetens och dina rekommendationer får stort genomslag. För att bli framgångsrik i denna roll behöver du Minst 5 års erfarenhet inom pricing. Gedigen erfarenhet av att arbeta med strategiska frågor inom prisområdet. Mycket god kunskap avseende att nyttja data för analys. Behärskar svenska och engelska obehindrat i tal och skrift. Vem är du? Vi söker en kommunikativ och relationsskapande person som trivs i dialog med olika intressenter och styrgrupper. Du har stark projektledningsförmåga och är van att driva egna initiativ med flera parallella stakeholders. Din analytiska förmåga är mycket hög, särskilt inom pris- och affärsanalys, och du har lätt för att omvandla komplexa data till tydliga insikter och rekommendationer. Du är lösningsorienterad, samarbetsinriktad och trivs i en föränderlig miljö. Välkommen med din ansökan Anställningens omfattning: 100% Anställningsform: Tidsbegränsad anställning som konsult via JobBusters. Start: Omgående. Slut: 2025-12-31 med möjlighet till förlängning Utvalda förmåner: Kollektivavtal, Friskvårdsbidrag, Benifex med mera I din ansökan: säkerställ att det tydligt framgår att du är kvalificerad utefter kundens önskade kvalifikationer. Bra att känna till!Vi går igenom ansökningarna löpande. Då processerna i konsultvärlden ofta går snabbt kan tjänsten tillsättas innan sista ansökningsdatum – vänta därför inte med att skicka in din ansökan! Du behöver inte skriva ett personligt brev utan i stället ber vi dig svara på urvalsfrågorna i samband med ansökan. FöretagspresentationVår kund är ledande inom logistik och kommunikation till, från och inom Norden. De gör vardagen enklare med sina paket- och logistiktjänster i Sverige, Danmark, Norge och Finland.
The Finance Family söker för kunds räkning en hyresadministratör till en storbank i Stockholm. Tjänsten startar som ett konsultuppdrag på 12 månader, med möjlighet till förlängning efter uppdragets slut. Start 1 september 2025. Om rollen och arbetsuppgifter: Som hyresadministratör hos vår kund blir du en del av ett litet men dedikerat team och ansvarar för hanteringen av bankens leasingavtal för fastigheter världen över. Dina arbetsuppgifter innefattar bland annat: • Registrering av nya svenska avtal samt löpande uppdatering av befintliga, för att säkerställa att de alltid är aktuella. • Hantering av inkommande hyresfakturor för svenska avtal och avstämning mot hyreskontrakt. • Löpande kontakt med leverantörer. • Deltagande i förvaltningen och utvecklingen av avtalssystemet Planon, bland annat genom tester av nya versioner vid systemuppgraderingar. • Hantering av frågor relaterade till den globala standarden för leasingredovisning IFRS16, då registreringen av avtal påverkar bankens balansräkning och resultaträkning. • Stöd till kollegor på banken i olika frågor rörande hyresavtal. Kvalifikationer och erfarenhet: • Du har både praktisk och juridisk erfarenhet av att arbeta med leasingavtal, helst för kommersiella fastigheter. • Du är van vid att hantera ett stort inflöde av fakturor och säkerställer att de hanteras i tid och att debiteringar ligger i linje med aktuella avtalsvillkor. • Du har erfarenhet av att arbeta i Excel. • Du har erfarenhet av hyresavtalsadministration. • Du är van vid att arbeta i hyresavtalssystem. • Du har grundläggande förståelse för redovisning och IFRS-ramverket. Vi söker dig som är noggrann, analytisk och uthållig, då du kommer att vara ansvarig för att samla in och hantera data relaterade till avtalen inom ditt ansvarsområde. Du behöver kunna arbeta mot uppsatta mål och deadlines för att säkerställa att leveranser sker i tid. Vidare ser vi att du är serviceinriktad och har goda kommunikationsfärdigheter, eftersom du kommer att ha kontakt med många olika intressenter, både inom och utanför banken. Låter denna tjänst som något för dig? Då är du varmt välkommen med din ansökan! Intervjuer och urval kommer att ske löpande, så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt. Se till att namn och kontaktuppgifter finns med i ditt CV. Tänk på detta innan du skickar in din ansökan (i enlighet med GDPR-lagstiftningen) • Din ansökan ska ej innehålla personuppgifter kring civilstatus, familjesituation/barn, etniskt ursprung, ålder, politiska åsikter, religiös eller filosofisk övertygelse, medlemskap i fackförening, eller hälsorelaterad information. Vi ser fram emot din ansökan! .
Är du en erfaren ekonom som älskar struktur i stora datamängder och vill bidra till ett globalt team inom fordonsindustrin? Nu söker vi en noggrann och analytisk Finance Support till vår kund i Göteborg! Om uppdraget I den här rollen blir du en viktig del av ett team som arbetar med att säkerställa att finansrelaterad data kopplat till inventarier och factoring är korrekt och rapporteras på ett tillförlitligt sätt. Du kommer att arbeta i en global miljö tillsammans med Financial Services – en enhet som leder de centrala områdena; Inventariefinansiering (Trade Finance & Floorplans), Retail Finance, Retail Insurance. Du får vara med och stötta i frågor som rör: Trade Finance – kreditlinjer kopplade till bilar på väg från fabrik till marknad Market RCF – kreditlinjer som används för att finansiering av bolagets eget lager Factoring – fakturabelåning Working Capital – hantering av rörelsekapital Vi söker dig som har: Minst 5 års erfarenhet inom finans, gärna med arbete i stora datamängder Goda kunskaper i Excel Analytisk skärpa och problemlösningsförmåga Stark kommunikationsförmåga på engelska Grundläggande projektledningskunskaper Ett öga för detaljer Meriterande med erfarenhet från internationell finans- eller bilindustri Meriterande med erfarenhet av Power BI Praktisk info Plats: Göteborg (på plats 100%) Uppdragsperiod: 1 juni – 15 december 2025 Sista ansökningsdag: 25 maj 2025 Känner du igen dig i beskrivningen? Då vill vi gärna höra från dig! Skicka in din ansökan så snart som möjligt. Sway Sourcing är en innovativ rekryteringspartner som specialiserar sig på att matcha rätt talang med rätt företag – snabbt och effektivt. Vårt huvudfokus ligger inom Ekonomi, Administration, HR, Marknad och IT, men vi har även den breda expertis och flexibilitet som krävs för att leverera skräddarsydda rekryteringslösningar inom alla branscher. Trots att vi är en relativt ny aktör har vi redan byggt förtroende hos många av Sveriges största företag och arbetar både nationellt och internationellt. Med baser i Sverige och Spanien erbjuder vi en unik kombination av lokal expertis och global räckvidd. Vårt starka nätverk och djupa branschinsikter gör oss till en självklar partner för företag som vill ligga steget före i sin rekrytering.
Om företaget Wahlstedt Sageryd-gruppen är en oberoende koncern med nästan 30 års erfarenhet av att utveckla och leverera portföljsystem, fondadministration och BackOffice-tjänster, avkastningsberäkningar, riskkontroll och extern värdering för institutionella kapitalförvaltare, försäkringsbolag, arbetsmarknadsförbund, stiftelser och fondbolag. Wahlstedt & Partners AB, en del av WS-gruppen, har tillstånd att driva fondverksamhet och står under Finansinspektionens tillsyn och kan därmed även erbjuda helhetslösningar såsom fondhotell och fondbildning. Din roll I rollen som Operations Specialist ingår du i Wahlstedt Sageryds back office team där du har ett stort eget ansvar för det löpande arbetet med dina uppdrag. I det dagliga arbetet kommer du arbeta med värdering av portföljer, andelshantering och navkursberäkningar samt rapportering till kunder och myndigheter. Arbetet innefattar även bokföring och redovisning av värdepappers- och andels transaktioner. Du kommer att ha daglig kontakt med kunder, depåbanker och andra motparter. Kvalitet i leveranserna är en grundläggande framgångsfaktor. För att du ska trivas i den här rollen krävs ett strukturerat och noggrant arbetssätt. Wahlstedt Sageryd följer checklistor och rutinbeskrivningar för att säkerställa kvaliteten i deras leveranser. De håller mycket hög servicenivå gentemot deras kunder. Därför är förmågan att kommunicera internt och externt samt skapa goda arbetsrelationer en förutsättning. Arbetet kräver att du tar stort ansvar för dina uppgifter men också att du har god samarbetsförmåga då gruppen har ett övergripande gemensamt ansvar för att arbetet utförs korrekt. Start: efter sommaren 2025 Placering: Stockholm Omfattning: Heltid Detta är en direktrekrytering vilket innebär att du kommer att vara anställd av Wahlstedt Sageryd. Din profil Vi söker dig som har en genomförd eftergymnasial utbildning, gärna med inriktning ekonomi samt erfarenhet från finansiell-/värdepappersadministration. Utöver detta önskar vi att du har goda kunskaper svenska och engelska samt goda kunskaper i Excel. Vi ser det som meriterande om du tidigare har arbetat inom bank och finans och/eller fondadministration/ back office. Rekryteringsprocessen I denna rekryteringsprocess samarbetar Wahlstedt Sageryd med konsult- och rekryteringsföretaget Clevry och du kommer att bli anställd direkt hos Wahlstedt Sageryd. Vi på Clevry ser att soft skills är minst lika viktiga som hard skills. I denna rekrytering kommer du därför, när du har ansökt, få tillgång till ett självskattningstest. Det tar cirka 20 minuter att genomföra testet, därefter kommer du få en feedback-rapport mailad till dig som belyser dina soft skills. Vid en eventuell intervju med Clevry kommer svaren gås igenom mer ingående. Du kommer även få tillgång till ett färdighetstest och vår rekommendation är att göra våra övningstest innan som du hittar på joy.clevry.com. Håll utkik i din inbox! Där finner du länk till frågeformuläret. Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Har du några frågor om tjänsten eller processen, vänligen kontakta oss på [email protected]. Varmt välkommen med din ansökan redan idag! Om Clevry I över 30 år har Clevry legat i framkant för ett mer soft skills-drivet arbetsliv inom talent acquisition, assessment och advisory. Vi finns globalt med kunder, konsulter och kandidater från Nordamerika till Singapore med huvudkontor i Brighton, Stockholm och Helsingfors. Våra 150 soft skills-certifierade rekryterare, affärspsykologer och experter finns alltid till er tjänst. Följ oss gärna på LinkedIn Clevry Sweden
Treasury Analyst – EasyPark Analyze. Optimize. Impact. Are you a detail-oriented finance professional with a passion for treasury management? Do you thrive in a fast-paced, data-driven environment? Join EasyPark as a Treasury Analyst to play a key role in optimizing our financial operations and ensuring strong cash flow management. Why EasyPark? At EasyPark, we’re transforming urban mobility with cutting-edge technology. As a Treasury Analyst, you’ll support our treasury function by analyzing financial data, managing cash flow, and ensuring compliance with financial regulations. Your insights and expertise will help drive strategic decision-making in a high-growth, international company. What You’ll Do Cash Management & Forecasting Monitor and analyze daily cash positions to ensure liquidity. Prepare and maintain accurate cash flow forecasts (short-term & long-term). Manage bank accounts, process transactions, and reconcile payments. Identify and resolve cash flow discrepancies. Financial Analysis & Reporting Analyze financial data to identify trends and opportunities. Prepare and present financial reports to management. Develop and maintain financial models for forecasting. Evaluate investment opportunities and provide recommendations. Treasury Operations & Risk Management Assist in managing debt and investment portfolios. Monitor and manage foreign exchange (FX) exposures. Support the implementation of treasury systems and processes. Ensure compliance with internal controls and financial regulations. Bank Relationship Management & Compliance Maintain relationships with banks and financial institutions. Assist with bank fee analysis and reporting. Ensure compliance with regulatory requirements and support audits. What We’re Looking For Bachelor’s degree in Finance, Accounting, Economics, or a related field. Strong analytical & problem-solving skills with a keen eye for detail. Advanced proficiency in Microsoft Excel (financial modeling, pivot tables, complex formulas). Excellent communication & interpersonal skills – comfortable working with internal and external stakeholders. Ability to work independently & collaboratively in a fast-paced environment. Understanding of financial markets & instruments – experience with Treasury Management Systems (TMS) is a plus. What’s in It for You? Competitive salary & benefits – recognizing your expertise. Career growth & development – structured training to enhance your skills. Collaborative & innovative culture – work with a supportive finance team. Be part of a global company – driving smart mobility solutions worldwide. Ready to Join Us? If you’re looking for an exciting opportunity to drive financial efficiency and support strategic treasury operations, apply today and become part of the EasyPark journey! Apply now and take your finance career to the next level!
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 10 av 17 jobb