Försäkringshandläggare

Sök bland 11 lediga jobb som Försäkringshandläggare och börja ditt nya yrkesliv idag!

Försäkringskunnig teamledare
GÖTEBORGS KOMMUN
Försäkringssäljare och försäkringsrådgivare

Försäkrings AB Göta Lejon ägs till 100 % av Göteborgs Stad och ingår i koncernen Göteborgs Kommunala Förvaltningsbolag. Vi försäkrar (eller samordnar försäkringsskyddet) endast för Göteborgs Stad och därtill anslutna verksamheter. Göta Lejon skall vara Göteborgs Stads verktyg i stadens säkerhetsarbete och målet är att hålla stadens riskkostnader så låga som möjligt. Göta Lejon skall därutöver i sin verksamhet bidra till att Göteborg blir en säkrare och trivsammare stad att leva i och besöka. Göta Lejon upphandlar återförsäkring som i och med sin volym ger stordriftsfördelar. Detta har sedan hela kommunen nytta av. ARBETSUPPGIFTER Vill du jobba i ett litet exklusivt bolag som arbetar för Göteborgs Stads bästa? Vi söker nu en försäkringskunnig teamledare för kundteamet där du med ett utvecklande, närvarande och tydligt ledarskap bidrar till utvecklingen av bolaget och dess medarbetare. Här får du chansen att påverka på riktigt, bidra med samhällsnytta och arbeta i en mångfacetterad verksamhet. Som försäkringskunnig teamledare för kundteamet agerar du både strategiskt och operativt. I rollen leder och fördelar du arbetsuppgifterna inom kundteamet, som består av sju personer. Roller i gruppen är kundansvariga, försäkringsansvarig, skadeansvarig, riskingenjörer och försäkringshandläggare. I rollen igår även att ha ansvar för ett fåtal kunder och driva strategiska utvecklingsinsatser. Du ingår i ledningsgruppen och rapporterar till VD. I ledningsgruppen arbetar du tillsammans med vd och övriga medlemmar med bolagets strategiska planering, styrning, uppföljning och utveckling. Du bidrar med din erfarenhet och kompetens och deltar aktivt i att verkställa beslut från bolaget eller Göteborgs Stad. Du arbetar med att förstärka kundperspektivet. Genom ett gott självledarskap bidrar du till en konstruktiv och god stämning i ledningsgruppen. Som ledare för teamet ingår att leda, samordna och utveckla processer med fokus på leverans till kunder och andra identifierade intressenter utifrån bolagets uppdrag, strategi, budget och styrande dokument. Du ansvarar för planering, utförande och uppföljning av strategiska aktiviteter och arbetsuppgifter för teamet. Vidare säkerställer du att dokumentationen är kvalitetssäkrad enligt riktlinjer och rutiner samt att omvärldsbevakning sker. Att delta på olika konferenser är en naturlig del i rollen. Du håller ditt team uppdaterat, liksom att du rapporterar från teamet till VD, ledningsgrupp, styrelsen, staden och andra intressenter. Du har kundansvar för ett fåtal kunder där du agerar rådgivande i försäkringsfrågor och håller kunden uppdaterad i försäkringens omfattning och innehåll. Du deltar i riskbesiktningar och följer upp rekommendationer tillsammans med riskingenjör. Du håller kunden uppdaterad och bidrar med information och kunskap till underwriting och premieberäkning. Du deltar i planering och genomförande av kundaktiviteter. KVALIFIKATIONER Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och din ledarförmåga. Du är en trygg och stabil ledare som är van att leda specialister. Du ger tillit och främjar självledarskap. Som person är du ödmjuk och kan självreflektera. Du är utvecklingsfokuserad, främjar samarbete och en öppen dialog. Du har ett stort mått av ordning och reda. Vi söker dig med: Akademisk examen inom relevant område Minst sju års erfarenhet av företagsförsäkring och/eller industriförsäkring, gärna från olika roller i försäkringsbranschen Förståelse för underwriting och risk Flerårig ledarerfarenhet Erfarenhet av arbete med egendomsförsäkring är meriterande ÖVRIGT I denna rekrytering samarbetar vi med rekryteringsföretaget Qsearch AB och din ansökan kommer därför att behandlas av deras konsulter. Vi använder arbetspsykologiska tester för att säkra objektiva bedömningar i samband med urval. Tjänsten kan komma att placeras i säkerhetsklass. Innan anställning genomförs en säkerhetsprövning i form av registerkontroll, bakgrundskontroll samt ett säkerhetssamtal som underlag till en dokumenterad personbedömning. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvariga rekryterare Lisa Robberts, [email protected] eller 076-777 03 65. Ansök redan idag då intervjuer kan komma att påbörjas redan innan ansökningstidens utgång. Vi ser fram emot din ansökan!

24 mars 2025
Sista ansökan:
11 april 2025
2 st Skadereglerare till Kammarkollegiet i Karlstad
Experis AB
Försäkringssäljare och försäkringsrådgivare

Om Kammarkollegiet Kammarkollegiet är en expertmyndighet med cirka 340 anställda i Stockholm, Karlstad och Härnösand. De har regeringsuppdrag och fungerar som kapitalförvaltare, försäkringsbolag, inköpscentral och juridisk rådgivare för statsförvaltningen. Uppdragen omfattar bland annat försäkringar för statlig verksamhet, studenter och statsanställda, hantering av Allmänna arvsfonden samt miljöprövningar. I Karlstad finns två avdelningar - Försäkringsavdelningen och Den offentliga omställningsorganisationen (OOO) - med sammanlagt 65 medarbetare. De erbjuder en dynamisk arbetsplats där du får möjlighet att utvecklas och bidra med din expertis. Vill du arbeta med skadereglering i en utvecklande och digitaliserad miljö? Kammarkollegiet i Karlstad, söker nu en analytisk och serviceinriktad konsult för ett uppdrag inom skadereglering. Uppdraget kommer starta 1 maj 2025 och beräknas pågå till feb 2026, med möjlighet till 3 månaders förlängning. Observera den korta ansökningsperioden som pågår t o m den 26 mars. Dina arbetsuppgifter: Du kommer att arbeta med skadereglering, främst inom personskadeenhetens student- och reseförsäkringar. Arbetsuppgifterna innebär att analysera olika typer av underlag, fatta beslut om ersättning enligt försäkringsvillkor och praxis samt ha löpande kontakt med försäkrade, vårdgivare och myndigheter. Då en del av de försäkrade är utländska medborgare, sker handläggning och kommunikation även på engelska. Du kommer att arbeta i ett team för student- och reseskador, där samarbete och utveckling är centrala inslag. Vi söker dig som: * Har ett intresse för skadereglering och försäkringsfrågor. * Är engagerad och vill utvecklas tillsammans med kollegor. * Har en relevant högskoleutbildning. * Har erfarenhet av att analysera information, dra egna slutsatser och fatta självständiga beslut. * Har aktuell erfarenhet av utredande handläggningsuppgifter. * Har hög digital mognad och kan hantera verksamhetskritiska system. * Har förmåga att uttrycka dig tydligt och välformulerat på både svenska och engelska, i tal och skrift. Meriterande erfarenheter: * Erfarenhet av att arbeta i minst ett verksamhetskritiskt system. * Goda kunskaper i Office 365 och digitalt arbetssätt. * Erfarenhet av Microsoft Teams eller motsvarande videokonferensverktyg. Personliga egenskaper: * God kommunikativ förmåga. * Förståelse för rutiner och arbetsprocesser. * Analytisk förmåga och självständigt beslutsfattande. * En lagspelare som tar ansvar för helheten. * Serviceinriktad, initiativtagande och lösningsfokuserad. * Noggrann, självgående och strukturerad. Vad kan Jefferson Wells erbjuda dig? Jefferson Wells är specialister på kompetensförsörjning av chefer och specialister inom ekonomi, HR, executive, inköp, logistik, marknad, försäljning och ingenjörsområdet. Vi samarbetar med företag, myndigheter och organisationer inom privat och offentlig sektor i hela Sverige. Våra konsultchefer har gedigen kunskap inom ditt område. Som konsult hos oss är din karriär och utveckling alltid i fokus. Vi erbjuder en trygg anställning med månadslön, kollektivavtal, försäkringar med mera. Läs mer om att vara konsult på Jefferson Wells: https://www.jeffersonwells.se/sv/karriar Intresserad? För att söka tjänsten skapar du ett konto hos oss och bifogar ditt CV och personliga brev. Vid frågor, kontakta Agneta Lännbjer, via e-post: [email protected] alt via telefon 054-221892 Vi arbetar med löpande urval och kan tillsätta uppdraget så fort vi hittar rätt person. Skicka in din ansökan så snart som möjligt! Vi ser fram emot att höra från dig! Om Jefferson Wells Jefferson Wells är ett av Sveriges största konsultbolag av chefer och specialister inom ekonomi, executive, marknad & försäljning, inköp & logistik och ingenjörsområdet. Vi har den unika förmånen att samarbeta med företag, myndigheter och organisationer inom privat och offentlig sektor i hela Sverige. Våra konsultchefer har gedigen kunskap inom just ditt område och som konsult hos oss är din karriär och utveckling alltid i fokus. Hos oss kan du både gå som tillsvidareanställd konsult på ett specifikt uppdrag eller som samarbetspartner med eget företag.

21 mars 2025
Sista ansökan:
28 mars 2025
Skadereglerare till Kammarkollegiet i Karlstad
Experis AB
Försäkringssäljare och försäkringsrådgivare

Om Kammarkollegiet Kammarkollegiet är en expertmyndighet med cirka 340 anställda i Stockholm, Karlstad och Härnösand. De har regeringsuppdrag och fungerar som kapitalförvaltare, försäkringsbolag, inköpscentral och juridisk rådgivare för statsförvaltningen. Uppdragen omfattar bland annat försäkringar för statlig verksamhet, studenter och statsanställda, hantering av Allmänna arvsfonden samt miljöprövningar. I Karlstad finns två avdelningar - Försäkringsavdelningen och Den offentliga omställningsorganisationen (OOO) - med sammanlagt 65 medarbetare. De erbjuder en dynamisk arbetsplats där du får möjlighet att utvecklas och bidra med din expertis. Vill du arbeta med skadereglering i en utvecklande och digitaliserad miljö? Kammarkollegiet i Karlstad, söker nu en analytisk och serviceinriktad konsult för ett uppdrag inom skadereglering. Uppdraget kommer starta 1 maj 2025 och beräknas pågå till feb 2026, med möjlighet till 3 månaders förlängning. Observera den korta ansökningsperioden som pågår t o m den 26 mars. Dina arbetsuppgifter: Du kommer att arbeta med skadereglering, främst inom personskadeenhetens student- och reseförsäkringar. Arbetsuppgifterna innebär att analysera olika typer av underlag, fatta beslut om ersättning enligt försäkringsvillkor och praxis samt ha löpande kontakt med försäkrade, vårdgivare och myndigheter. Då en del av de försäkrade är utländska medborgare, sker handläggning och kommunikation även på engelska. Du kommer att arbeta i ett team för student- och reseskador, där samarbete och utveckling är centrala inslag. Vi söker dig som: * Har ett intresse för skadereglering och försäkringsfrågor. * Är engagerad och vill utvecklas tillsammans med kollegor. * Har en relevant högskoleutbildning. * Har erfarenhet av att analysera information, dra egna slutsatser och fatta självständiga beslut. * Har aktuell erfarenhet av utredande handläggningsuppgifter. * Har hög digital mognad och kan hantera verksamhetskritiska system. * Har förmåga att uttrycka dig tydligt och välformulerat på både svenska och engelska, i tal och skrift. Meriterande erfarenheter: * Erfarenhet av att arbeta i minst ett verksamhetskritiskt system. * Goda kunskaper i Office 365 och digitalt arbetssätt. * Erfarenhet av Microsoft Teams eller motsvarande videokonferensverktyg. Personliga egenskaper: * God kommunikativ förmåga. * Förståelse för rutiner och arbetsprocesser. * Analytisk förmåga och självständigt beslutsfattande. * En lagspelare som tar ansvar för helheten. * Serviceinriktad, initiativtagande och lösningsfokuserad. * Noggrann, självgående och strukturerad. Vad kan Jefferson Wells erbjuda dig? Jefferson Wells är specialister på kompetensförsörjning av chefer och specialister inom ekonomi, HR, executive, inköp, logistik, marknad, försäljning och ingenjörsområdet. Vi samarbetar med företag, myndigheter och organisationer inom privat och offentlig sektor i hela Sverige. Våra konsultchefer har gedigen kunskap inom ditt område. Som konsult hos oss är din karriär och utveckling alltid i fokus. Vi erbjuder en trygg anställning med månadslön, kollektivavtal, försäkringar med mera. Läs mer om att vara konsult på Jefferson Wells: https://www.jeffersonwells.se/sv/karriar Intresserad? För att söka tjänsten skapar du ett konto hos oss och bifogar ditt CV och personliga brev. Vid frågor, kontakta Agneta Lännbjer, via e-post: [email protected] alt via telefon 054-221892 Vi arbetar med löpande urval och kan tillsätta uppdraget så fort vi hittar rätt person. Skicka in din ansökan så snart som möjligt! Vi ser fram emot att höra från dig! Om Jefferson Wells Jefferson Wells är ett av Sveriges största konsultbolag av chefer och specialister inom ekonomi, executive, marknad & försäljning, inköp & logistik och ingenjörsområdet. Vi har den unika förmånen att samarbeta med företag, myndigheter och organisationer inom privat och offentlig sektor i hela Sverige. Våra konsultchefer har gedigen kunskap inom just ditt område och som konsult hos oss är din karriär och utveckling alltid i fokus. Hos oss kan du både gå som tillsvidareanställd konsult på ett specifikt uppdrag eller som samarbetspartner med eget företag.

17 mars 2025
Sista ansökan:
26 mars 2025
Administratör inom SAK-försäkring
Po Söderberg & Partner AB
Försäkringssäljare och försäkringsrådgivare

Söker du en bred administrativ tjänst i ett ledande och spännande företag? Söderberg & Partners söker en driven och engagerad administratör till Mäklardisken i Örnsköldsvik. Tjänsten innefattar administrativa arbetsuppgifter och passar dig som trivs i en nyckelroll där du får vara med och driva processer med en stor bredd av uppgifter. Det administrativa teamet ansvarar för att säkerställa kvaliteten i kontakten med försäkringsbolagen och Söderberg & Partners 250 förmedlare inom Non Life som placerat sina kunder i våra upphandlade produkter. Vi söker dig som trivs i rollen som administratör och har lätt för att samarbeta med andra, som har ett stort ordningssinne och vill vara med och bidra till vår utveckling. Du har en god förmåga att arbeta självständigt och driver tryggt dina arbetsuppgifter framåt. Kvalifikationer - En driven administratör som trivs med att ha många bollar i luften - Administrativ erfarenhet och har lätt att navigera i nya IT-miljöer - Ansvarsfull, noggrann och strukturerad - Effektiv med sinne för detaljer - Serviceinriktad, tillmötesgående och strävar efter att ständigt överträffa förväntningar - Goda kunskaper i svenska och engelska - Minst gymnasial utbildning Kunskap och erfarenhet inom SAK-försäkring och ekonomi är en fördel, men lika viktigt är att du är hängiven och verkligen vill lära. Goda kunskaper i Excel är meriterande. Vi rekryterar löpande så registrera gärna din ansökan så snart som möjligt. Välkommen med din ansökan! Placering: Hamngatan 15 A, Örnsköldsvik Tjänstgöringsgrad: Heltid Tillträdesdatum: Snarast, efter överenskommelseSista ansökningsdag: 2025-04-04 Kontaktperson: Ulrika Thorstrand, teamledare, [email protected] Söderberg & Partners grundades 2004 av nio entreprenöriella analytiker och är idag en av Sveriges ledande finansiella rådgivare och förmedlare av försäkringar och finansiella produkter. Vi bedriver verksamhet inom bland annat tjänstepensionsrådgivning, försäkringsrådgivning och försäkringsförmedling, samt kapitalrådgivning och kapitalförvaltning. Vi utvecklar och erbjuder även digitala verktyg för bland annat finansiell rådgivning och för löne-, och förmånshantering. Vi har valt, som första företag i svenskt näringsliv, att klimatkompensera våra medarbetare, både i arbetet och på fritiden. Vi har en stark företagskultur där medarbetarna har höga ambitioner och ett stort engagemang. Organisationen är kreativ och dynamisk med korta beslutsvägar och stort utrymme för egna idéer vilket skapar en inspirerande miljö där du har möjlighet att utvecklas snabbt. Vi premierar medarbetare som sporras av stort eget ansvar och som har drivkraft att kontinuerligt utvecklas och föra sina arbetsuppgifter framåt. Vi är måna om att hjälpa varandra, men även att ha mod att testa nya vägar. Mångfald och likabehandling är viktigt för oss, både när det gäller våra medarbetare och de som söker jobb hos oss. Vi uppmuntrar olikheter och är övertygade om att medarbetare med olika erfarenheter, kompetenser och referensramar hjälper oss att växa och utvecklas. Vår resa har bara börjat och vi söker ständigt efter begåvade och kompetenta medarbetare med en stark vilja att nå framgång. Vill du vara med och bygga vår framtid?

14 mars 2025
Sista ansökan:
4 april 2025
Kundservicemedarbetare med försäkringserfarenhet till GarBo i Stockholm
Andara Group AB
Försäkringssäljare och försäkringsrådgivare

Just nu söker vi en kundorienterad och kommunikativ kundservicemedarbetare till GarBo. GarBo är Nordens ledande leverantör av byggrelaterade försäkringar och tjänster. Sedan över 30 år erbjuder GarBo försäkringar, besiktningar och specialisttjänster inom bygg- och anläggningsbranschen. Tillsammans bidrar det till ökad kunskap, en tryggare byggprocess och minskad ekonomisk risk. GarBo behöver förstärka sin kundservice med ytterligare resurser och letar efter dig som brinner för service, är lösningsorienterad och hjälpsam. Om rollen I rollen som kundservicemedarbetare kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter vara att ta emot inkommande ärenden via telefon och e-post. I din roll ingår även all förekommande administration förknippad med försäkringar och de ärenden som kommer in. Du kommer att hantera ärenden från både privatpersoner och företagskunder. Du kommer att ingå i ett mindre kundserviceteam och ni är alla dagligen inloggade på mail och telefon för att ge den absolut bästa servicen och skapa nöjda kunder. Tjänsten är placerad i trevliga lokaler i Mood gallerian centralt i Stockholm. Dina arbetstider kommer vara måndag-fredag kl. 8:00-16:30. Din profil Du bör ha en gymnasieexamen och några års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter inom kundservice. Det är mycket meriterande med erfarenhet från försäkring eller bank- och finansbranschen. Du bör vidare vara en van datoranvändare. Då arbetet innebär dagliga kundkontakter är det ett krav att du är kommunikativ och har mycket goda kunskaper i både svenska och engelska. För att lyckas i rollen som kundservicemedarbetare söker vi dig som brinner för att hjälpa kunder och som alltid strävar mot högsta möjliga kundnöjdhet. Vi tror att tjänsten passar dig som är lösningsorienterad, strukturerad och ansvarsfull. Vi ser gärna att du är initiativtagande, nyfiken och intresserad samt att du har ett driv av att lära dig nya saker. För att trivas på GarBo är du empatisk, kommunikativ och drivs av att erbjuda enastående service till dina kunder. Du får energi av att göra kunderna nöjda och tar gärna initiativet i samtalet. Vidare är det viktigt att du är en lojal och en god lagspelare som bidrar till att skapa ett bra arbetsklimat. Mer om tjänsten: 6 månaders konsultuppdraguppdrag med goda möjligheter till förlängning Tillsättning: Omgående Omfattning: Heltid, 37,5 timmes arbetsvecka Placering: Centralt i Stockholm, Norrlandsgatan 15 Vid frågor, kontakta vår konsultchef Ellinore Pereira på [email protected]. Varmt välkommen med din ansökan!

5 mars 2025
Sista ansökan:
22 augusti 2025
Insurance Operation Specialist till svensk storbank!
Academic Work Sweden AB
Försäkringssäljare och försäkringsrådgivare

Vill du arbeta med vår kunds spännande tjänstepensionslösning TryggPlan och bidra i bygget av det ledande pensionsbolaget i Sverige? Vi söker nu dig med kompetens eller intresse för företags – och privattecknade försäkringar. Skicka in din ansökan redan idag då behovet är omgående! OM TJÄNSTEN Kunder och långsiktiga relationer har varit en viktig grund för vår kunds framgång sedan bolaget grundades 1856. De finns till för att positivt forma framtiden med ansvarsfull rådgivning och kapital. Idag och i generationer framöver. De vill därigenom hjälpa alla att nå sina mål och accelerera mot en hållbar framtid. Pension & Försäkring hos vår kund är ett av marknadens största pensionsbolag i Sverige och hjälper både företag och privatpersoner. Deras erbjudande består av produkter och tjänster för viktiga livshändelser och har ambitionen att skapa trygghet i en oviss framtid. Genom att vara del av en stor finansiell koncern har de det lilla bolagets fördelar med det stora bolagets resurser, vilket ger dig som anställd möjligheten att påverka samt få möjlighet att utvecklas och växa i din yrkesroll. Teamet hanterar administrationen tillsammans med kollegor i Solna, Sundsvall och i Vilnius. Då Tjänstepensionen är en mångfacetterad produkt innehållande många villkor och beroenden till många regelverk, kommer man stegvis lära sig olika processer kring produkten. För att möta omvärldens krav på deras verksamhet arbetar de ständigt med utveckling av processer och arbetssätt. De bidrar även aktivt i arbetet med att utveckla och digitalisera produkten och i det arbetet blir man en viktig spelare. VI SÖKER DIG SOM - Vi ser gärna att du har arbetat ett par år med försäkringsprodukten Tjänstepension. - Eftersom den digitala världen förändras snabbt och vi kontinuerligt arbetar med att automatisera våra processer är det viktigt att du är flexibel och trivs med att arbeta i en föränderlig miljö. - Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift. - Vi tror också att du är nyfiken på att ständigt lära dig nytt genom att agera med proaktivitet och mod. - Du ser förändring som en möjlighet och vill vara med i den digitala omställning som vår kund är i. Som person drivs av att ge service till kunder och kollegor, du är kommunikativ och motiveras av att arbeta mot uppsatta mål. Du är en prestigelös lagspelare och samarbete är för dig en självklarhet. Struktur, noggrannhet i detaljer och en lösningsorienterad inställning behövs för att vara lyckosam hos oss. Du tycker om att agera ambassadör för gruppen och du är nyfiken på att kontinuerligt lära dig nya uppgifter. Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

25 februari 2025
Sista ansökan:
25 mars 2025
Skandia söker kundtjänstmedarbetare med start omgående
Amendo Bemanning & Rekrytering AB
Försäkringssäljare och försäkringsrådgivare

Arbetsbeskrivning Vill du vara med på en utvecklingsresa på Skandia och samtidigt leverera service i världsklass? Här får du chansen att tillhöra ett team som arbetar med att hjälpa Skandias företagskunder, rådgivare, mäklare och privatpersoner med frågor kring olika typer av försäkringsupplägg. Som kundservicemedarbetare ansvarar du för att ge service och skapa mervärde för våra kunder. Det gör vi via telefon, e-post, chatt, administration och utredning. Att ha nöjda kunder är en självklarhet för Skandia och du kommer att vara en viktig del i detta arbete. Start för tjänsten är omgående. Kvalifikationer och egenskaper Som person är du kommunikativ, självgående, driven och lösningsorienterad. Du trivs med att få arbeta med rådgivning och kundkontakt via telefon i kombination med administration och att få analysera och sätta dig in i varje enskilt ärende. Du är resultatinriktad och trivs med att arbeta mot tydliga mål. Viktigt är att du sätter stort värde på att arbeta strukturerat och se helheten i varje kundsamtal. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av att jobba inom försäkring eller kundtjänst. Om Skandia Skandia hjälper deras kunder att ta beslut här och nu. För ett tryggt och rikt liv Skandia satsar på långsiktiga investeringar som ger en stabil och hållbar tillväxt Genom deras förebyggande hälsoarbete är dom med och bidrar till ett friskare Sverige Skandia har erbjudit människor ekonomisk trygghet i mer än 160 år – Skandia vet att det är lönsamt att förutse och förebygga. Skandia skapar trygghet för generationer. Detta får du som konsult på Amendo Vår största tillgång är våra kollegor! För att göra ett bra jobb hos våra kunder är det viktigt att du trivs hos oss. Du får en trygg arbetsgivare med ett välkänt varumärke och en engagerad konsultchef som kan branschen. Vi ser till att du får en spännande och långsiktig utveckling i din konsultroll. På Amendo tror vi på jämlikhet, inkludering och mångfald och vet att olika erfarenheter tar oss framåt. Därför ser vi positivt på sökande med olika bakgrunder och erfarenheter. Om Amendo Amendo är en av Sveriges ledande aktörer inom rekrytering och konsultuthyrning med en tydlig inriktning mot ekonomi, bank, finans, försäkring, HR och kommunikation. Vi är ett expansivt bolag med kontor i centrala Stockholm, Göteborg, Malmö, Sundsvall och Luleå med verksamhet i hela Sverige. Följ oss gärna på Linkedin! Amendo är en del av Amendo Group som har arbetat med kompetensförsörjning sedan 2001. I koncernen ingår även Lagotto Executive Search & Interim som är specialiserade på rekrytering och interima tillsättningar av ledare och specialister, och Amendo Tech som arbetar med konsultuthyrning och rekrytering inom tech, IT och digital excellence. Frågor och kontakt Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Emelie Nordblad, [email protected]. Då vi träffar kandidater löpande är du varmt välkommen att söka tjänsten så snart som möjligt. Vi ser fram emot din ansökan!

12 februari 2025
Sista ansökan:
31 mars 2025
Spontanansökan - Skadereglerare
Rp Rekrytering Bemanning AB
Försäkringssäljare och försäkringsrådgivare

Nu söker vi skadereglerare till framtida uppdrag! Vi erbjuder en variation av både konsultuppdrag och direktrekryteringar på heltid. Ta chansen och skicka en spontanansökan så hjälper vi dig att hitta din nästa arbetsplats! Vem är du vi söker? Vi letar efter dig med erfarenhet av skadereglering och administration. Du värdesätter service och att hjälpa andra människor. Du tar dig an dina arbetsuppgifter på ett strukturerat sätt och har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter. Du är duktig på att kommunicera i både tal och skrift och kan erbjuda konstruktiva lösningar på tvister för att ge nöjda parter. Du drivs av att ta ansvar, är självgående, lugn och ser lösningar framför hinder och trivs med att ha telefon och mail som huvudsakliga arbetsverktyg. Du som söker uppfyller nedan krav: Minst ett års erfarenhet från skadeadministration eller kundtjänst/kundsupport. Erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter. Behärskar Officepaketets samtliga delar. Goda kunskaper i Excel är en fördel. Avslutad gymnasieutbildning, meriterande med inriktning inom ekonomi. Är flytande i svenska och har väldigt goda kunskaper i engelska. Har du dessutom ytterligare språkkunskaper är det ett stort plus! VAD ERBJUDER VI? Som anställd på Inte Bara Post Bemanning får du en konsultchef som blir ditt bollplank och coach under hela anställningen. Som konsult blir du också en del i vårt konsultnätverk RPB Insights. RPB Insights ger dig utbildning och utveckling i form av föreläsningar, workshops, nätverksträffar och andra sociala tillställningar. Det ger dig också en möjlighet att träffa andra konsulter. Vi erbjuder alla våra konsulter friskvård. ÖVRIG INFORMATION Sök tjänsten genom att klicka på Skicka ansökan. Vi går igenom urvalet löpande och kontaktar dig om vi får in matchande uppdrag. I denna rekryteringsprocess utförs intervjuer, bakgrundskontroll och referenstagning. Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på [email protected]. Skriv vilken tjänst det gäller i ditt mail och länka gärna till annonsen.

7 februari 2025
Sista ansökan:
27 juli 2025
Handläggare Winback
Schibsted Sverige AB
Försäkringssäljare och försäkringsrådgivare

Lendos mission är att möjliggöra för fler människor att fatta informerade beslut kring sin privatekonomi. Våra fyra värderingar; win as a team, customer centric, always improving och focus on execution präglar oss i vår vardag och guidar oss mot målet att alltid vara en av Sveriges bästa arbetsplatser. Om rollen I rollen som handläggare hos Lendo kommer du att tillhöra ett nytt team med fokus på Winback och rapportera till avdelningens teamleader. Dina primära arbetsuppgifter kommer innefatta att ta emot och hantera inkommande samtal från kunder som vill avsluta sina försäkringar. Du kommer att spela en central roll i att förstå kundernas behov, adressera deras bekymmer och skapa lösningar som gör att de vill stanna kvar. Till viss del arbetar man även med utgående samtal. Telefonen är ditt främsta arbetsverktyg där du skapar förståelse för kunden samt erbjuder ett värde som motiverar den att stanna kvar. Om dig För att passa in i rollen ser vi att du är en målmedveten och noggrann person som brinner för sälj och kundservice. Du gillar att arbeta mot tydliga mål och du är driven och initiativtagande för att nå de målen. I rollen kommer du att ha mycket kundkontakt vilket innebär att du måste vara relationsskapande och uthållig för att kunna leverera på rätt nivå. Vidare kommer du tillhöra ett nystartat team vilket ställer krav på att du är en kommunikativ lagspelare och flexibel.Meriterande är tidigare erfarenhet av Winback och proaktiv kundtjänst. Din profil - Gymnasieexamen - Erfarenhet av arbete via telefon - Erfarenhet av försäljning och/eller kundservice - God dator- och systemvana - Flytande i svenska i tal och skrift Möjligheter och erbjudande på Lendo - Att få arbeta i ett expansivt företag med starkt varumärke i ryggen - Regelbundna team-aktiviteter - Friskvårdsbidrag på 4000 kr, två utvecklingsdagar per år och möjlighet till träning på arbetstid - Att ta del av de aktiviteter och förmåner som ingår i Schibsted-koncernen - Utökad erfarenhet och kunskap inom bank, finans och försäkringar - Hybridarbete Omfattning, arbetstider och tillträde Anställningen är en heltidsanställning och du utgår från Lendos fina huvudkontor centralt i Stockholm. Arbetstiderna är kontorstider måndag till fredag och du kan även arbeta hemifrån ca 2–3 gånger i veckan när du är trygg i rollen. Detta är en direktrekrytering där du anställs hos Lendo med deras fina förmåner och trygga villkor. För denna roll tillämpar Lendo provanställning och bakgrundskontroller innan kontraktsskrivning. Hur söker du? Är du intresserad och har läst så här långt? Då kanske vi är rätt för varandra! Tjänsten tillsätts när vi har hittat rätt person och rekryteringsarbetet sker löpande under ansökningstiden. Skicka därför in ditt CV så snart som möjligt så kommer vi att höra av oss om din profil matchar kravprofilen. Har du frågor besvaras dessa av rekryteringsansvarig Maria Hagberg på [email protected]. Vi ser fram emot att läsa din ansökan! Lendo, part of Lendo Group, is a leading marketplace for loans. On our marketplace people seek guidance, browse, get and manage consumer loans, car loans, credit cards, business loans and mortgages. Today we operate in Scandinavia including 250+ employees working each day to empower people to make smart financial decisions that actually make a difference in their lives. Since our humble beginning back in 2007, we have helped thousands of people get a fair price on loans, get in control and let the lenders compete for their business. Since the launch, we have worked hard to make the market for loans more transparent and digital. After the success in Sweden, we expanded into the Scandinavian countries of Norway and Denmark. Since 2009 Lendo is also a part of the Schibsted family of brands. Lendo has always been about helping people keep control over their personal finances and lenders finding quality customers. As a leader in our category, we have made it easier for people to get a fair price on loans, often reducing their interest substantially. We believe in a market built on trust and transparency. This is why we strive for openness between our customers and partners.

4 februari 2025
Sista ansökan:
2 augusti 2025
Skadereglerare inom Egendomsskador till spännande bolag i Stockholm
Amendo Bemanning & Rekrytering AB
Försäkringssäljare och försäkringsrådgivare

Nusöker vi en driven och kunnig Claims Controller för ett konsultuppdrag på 6 månader med omgående start hos ett välrenommerat försäkringsbolag i Stockholm. ArbetsbeskrivningI rollen som Claims Controller kommer du att: Hantera och bedöma skadeärenden utifrån gällande försäkringsvillkor och rutiner. Granska skaderapporter, godkänna reserver och skadeutbetalningar. Fungera som bollplank i ersättningsfrågor. Utföra löpande uppföljning av skaderesultat. Samarbeta nära försäkringsagenturer och TPA’s (Third Part Administrators). Delta aktivt i utvecklingen av rutiner och processer inom skadehantering. Arbetet innefattar att hantera ett brett spektrum av skadeärenden med varierande komplexitet, vilket erbjuder en stimulerande och omväxlande arbetsdag. Kvalifikationer och egenskaperFör att lyckas i rollen söker vi dig som är: Driven och analytisk: Du tar egna initiativ och löser komplexa ärenden med precision. Självgående och strukturerad: Du arbetar metodiskt och säkerställer att inget lämnas åt slumpen. Kommunikativ och affärsmässig: Du skapar goda relationer med samarbetspartners och kollegor och har ett professionellt bemötande. En lagspelare som trivs i en samarbetsorienterad och prestigelös miljö. Din bakgrund Erfarenhet: Flera års erfarenhet av skadereglering, gärna inom egendom- och ansvarsskadeförsäkring. Kompetens: Vana att tolka och analysera försäkringsvillkor. Språkkunskaper: Mycket god kommunikativ förmåga i både svenska och engelska. Meriterande: Kunskap om lagar, regler och normer som styr försäkringsverksamhet. Som konsult går du ut på uppdrag hos vår kund och hjälper dem under ett projekt, ett tidsbegränsat behov eller när de av annan anledning behöver extra kompetens. Du får möjlighet att bidra med dina erfarenheter och samtidigt utveckla och bredda din egen kompetens från olika arbetsplatser. Våra konsultuppdrag kan vara både längre och kortare och ibland finns även möjlighet att bli överrekryterad till kundföretaget. Vi erbjuder en trygg anställning med kollektivavtal och personalförmåner. Detta får du som konsult på AmendoVår största tillgång är våra kollegor! För att göra ett bra jobb hos våra kunder är det viktigt att du trivs hos oss. Som konsult på Amendo får en trygg, hållbar och kompetensdriven arbetsgivare med ett välkänt varumärke. Du tilldelas även en branschkunnig Talent Consultant Manager på Amendo som du som konsult alltid kan vända dig till. Vidare ser vi också till att du får en såväl spännande som långsiktig utveckling i din konsultroll. Som konsult hos oss på Amendo får du tillgång till vår förmånsportal Benify. I denna portal kan du nyttja ditt friskvårdsbidrag, men även ta del av såväl deals som rabatter på tjänster och varor som vi tror skapar mervärde i livet - såsom hjälp i hemmet, träningsaktiviteter och upplevelser. Om AmendoAmendo är en av Sveriges ledande aktörer inom rekrytering och konsultuthyrning med en tydlig inriktning mot ekonomi, bank, finans, försäkring, HR och kommunikation. Vi är ett expansivt bolag med kontor i centrala Stockholm, Göteborg, Malmö, Sundsvall och Luleå med verksamhet i hela Sverige. Följ oss gärna på Linkedin, Instagram, Facebook och TikTok! Amendo är en del av Amendo Group och har arbetat med kompetensförsörjning sedan 2001. Tillsammans med våra systerbolag Lagotto Executive Search & Interim och Amendo Tech utvecklar vi världen med kompetens, idag och i framtiden.Frågor och kontaktVid frågor och funderingar är du välkommen att kontakta Amendos Talent Acquisition Manager Jenny Nenne Slättenhäll, [email protected] eller Talent Consultant Manager Tomas Wistedt, [email protected]å vi träffar kandidater löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum är du varmt välkommen att söka tjänsten så snart som möjligt. Vi ser fram emot din ansökan!

21 januari 2025
Sista ansökan:
10 juli 2025