Godsmottagare
Sök bland 25 lediga jobb som Godsmottagare och börja ditt nya yrkesliv idag!
Norrvatten producerar dricksvatten till 14 kommuner i norra Storstockholm. Omkring 700 000 människor, flera stora sjukhus samt Arlanda flygplats är beroende av att Norrvatten varje dag, dygnet runt levererar ett hälsosamt dricksvatten. Norrvatten är Sveriges fjärde största dricksvattenproducent. Ungefär 80 personer arbetar hos oss. Huvudkontoret ligger i Sundbyberg. Vårt vattenverk, Görvälnverket, ligger i Järfälla kommun. Här producerar vi 1600 liter dricksvatten per sekund. Läs mer om oss på www.norrvatten.se ARBETSUPPGIFTER Vill du arbeta som vattenprovtagare inom en samhällsviktig verksamhet på en vackert belägen arbetsplats? Norrvattens laboratorium söker nu en noggrann och ansvarstagande provtagare av vatten till sin arbetsgrupp. Som vattenprovtagare kommer du att vara en viktig del i arbetet med att säkerställa att dricksvattnet uppfyller alla hälsokrav och är säkert för konsumtion. Laboratoriet, som är ackrediterat enligt SS-EN ISO 17025, är en del av avdelningen Kvalitet och utveckling. Laboratoriet förser Norrvatten med provtagnings- och laboratorietjänster samt stödjer Norrvattens medlemskommuner med kontroll och uppföljning av dricksvattenkvaliteten. Laboratoriet är en kritisk del av verksamheten för egenkontroll av vattenreningsprocessen och producerat dricksvatten samt analysverksamhet inom Norrvattens utvecklingsprojekt. Ditt uppdrag Dina arbetsuppgifter består till huvuddelen av att utföra provtagning av dricksvatten ute hos användare i våra kommuner. Det innebär att du under större delen av dagarna reser runt med bil och samlar in dricksvattenprover enligt ett förutbestämt schema. Utöver detta ansvar så ingår också provtagning av vatten vid driften på Görvälnverket och i våra yttre anläggningar samt att stödja laboratoriet genom att hjälpa till med kringliggande arbetsuppgifter såsom godsmottagning, diskning, packning mm. Tillsammans med övriga i gruppen kommer du också att arbeta med att förbereda och dokumentera provtagningarna innan vidare analys. Då arbetsgruppen är liten och vi samarbetar med andra avdelningar, ställer vi höga krav på samarbetsförmåga. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. KVALIFIKATIONER Kvalifikationer - Gymnasial utbildning - B-körkort - God förmåga att kommunicera på svenska i tal och skrift Meriterande - Tekniskt intresse - God systemvana, med förmåga att snabbt anpassa sig till att använda nya programvaror och digitala system. - Tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter, inom provtagning eller relaterade områden. Personliga egenskaper För att trivas i rollen är du mycket ansvarstagande och noggrann. Du är samarbetsinriktad och har lätt för att skapa och upprätthålla goda relationer. Du trivs med att arbeta självständigt och resa runt, och du är kvalitetsmedveten. Du kommer att vara placerad på Görvälnverket som ligger vid Mälaren i Järfälla kommun. Till Görvälnverket tar du dig lättast med egen bil, då kollektivtrafiken inte når ända fram till oss. Anställning inom Norrvatten innebär placering i säkerhetsklass. Ett krav för anställning är godkänt resultat i säkerhetsprövning med registerkontroll, som genomförs i enlighet med säkerhetsskyddslagen. Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetande. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. ÖVRIGT Vi erbjuder ett arbete med en hög grad av påverkan i en kunskapsintensiv organisation med stort engagemang och stolthet över vårt viktiga samhällsuppdrag. På Norrvatten arbetar vi aktivt för att vara en öppen och inkluderande organisation där medarbetare trivs, mår bra och bidrar till helheten. Vi erbjuder flera förmåner för dig som är anställd hos Norrvatten som till exempel friskvårdsbidrag och subventionerad lunch. Alla medarbetare omfattas av kollektivavtal genom arbetsgivarorganisationen Sobona.
Just nu söker vi på Manpower ankomstmottagare till SAAB i Göteborg. Är du på jakt efter ett jobb som ständigt bjuder på nya utmaningar och som dessutom kontinuerligt utmanar dina kunskaper? Då kan det här vara din nästa utmaning! Vill du vara med på SAABs resa? Välkommen med din ansökan till oss på Manpower! Den här bemanningen är ett samarbete mellan oss på Manpower och SAAB. Du kommer att bli anställd av Manpower men arbeta på plats hos SAAB. Arbetsbeskrivning Som ankomstkontrollant kommer du hanterar inkommande material från leverantörer inom mekanik, delsystem och kablage för att utföra kvalitetskontroll mot kravställda standarder och ritningar. Du kommer även arbeta med avvikelser, problemlösning och driva ärenden/utredningar tillsammans med inköp och konstruktion. Övrigt Placeringsort: Kallebäck, Göteborg Anställningsform: Heltid, 6 månaders visstidsanställning med chans till förlängning Arbetstider: främst dagskift Är du rätt person för jobbet? Den här tjänsten passar dig som tycker om att arbeta med hela kroppen och som gillar arbete i högt tempo. Det är också viktigt att du tar ansvar för ditt arbete. Det dagliga arbetet kräver att du är stresstålig, är självgående och har en genuin vilja att göra ett bra jobb! Vi söker dig som * behärskar svenska i både tal och i skrift * har ett tekniskt intresse och har erfarenhet av mekaniktillverkning * har teknisk bakgrund eller gymnasial/högskoleutbildning inom relevant område * är analytisk * har erfarenhet av att läsa och förstå ritningar och teknisk dokumentation Det är även meriterande om du * har yrkeserfarenhet av kvalitetsteknik eller kvalitetssäkring * har kunskap i komposit, ytbehandlad och lackad mekanik * har erfarenhet från tillverkning. * har arbetat i Creo * har körkort och tillgång till bil * har övrig lager- och industrivana För att lyckas i uppdraget är det viktigt att du har ett stort driv och att du strävar efter att göra det lilla extra. I enlighet med vår kunds krav så genomför vi i denna rekryteringsprocess en bakgrundskontroll i brotts- och belastningsregistret inför en eventuell anställning. Sök tjänsten idag! Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Hanna Strömhäll via mail: [email protected]. Vi arbetar med löpande urval så skicka in din ansökan omgående men notera att vi INTE tar emot ansökningar via mail. Om Manpower Manpower är Sveriges ledande rekryterings- och bemanningsföretag med tiotusentals attraktiva arbetsgivare över hela landet som våra kunder. Med vårt omfattande nätverk, lokalt såväl som globalt, kan vi erbjuda mängder av spännande lediga jobb som hjälper dig att bygga din karriär, både på kort och lång sikt. Hos oss kan du söka heltidsjobb eller extrajobb vid sidan av studierna.
Just nu söker vi på Manpower dig som vill ta dig an ett uppdrag som godsmottagare till SAAB i Göteborg. Är du på jakt efter ett jobb som ständigt bjuder på nya utmaningar och som dessutom kontinuerligt utmanar dina kunskaper? Då kan det här vara din nästa utmaning! Vill du vara med på SAABs resa? Välkommen med din ansökan till oss på Manpower! Den här bemanningen är ett samarbete mellan oss på Manpower och SAAB. Du kommer att bli anställd av Manpower men arbeta på plats hos SAAB. Arbetsbeskrivning Som godsmottagare kommer du hantera inkommande material från leverantörer. I rollen ingår att lossa och registrera mottagning av ankommande material samt övrigt förekommande arbetsuppgifter inom godsmottagning. Lossning av material kommer ske med hjälp av truckkörning. Du kommer även arbeta med avvikelser, problemlösning och driva ärenden/utredningar tillsammans med inköp. Övrigt Placeringsort: Kallebäck, Göteborg Anställningsform: Heltid, 6 månaders visstidsanställning med chans till förlängning Arbetstider: främst dagskift Är du rätt person för jobbet? Den här tjänsten passar dig som tycker om att arbeta med hela kroppen och som gillar arbete i högt tempo. Det är också viktigt att du tar ansvar för ditt arbete. Det dagliga arbetet kräver att du är stresstålig, är självgående och har en genuin vilja att göra ett bra jobb! Vi söker dig som * behärskar svenska i både tal och i skrift * har truckkort A1-A4 och B1-B4 * har truckerfarenhet från tidigare arbete * har god fysik * har ett tekniskt intresse Det är även meriterande om du * har jobbat på lager tidigare * har körkort och tillgång till bil * har övrig lager- och industrivana För att lyckas i uppdraget är det viktigt att du har ett stort driv och att du strävar efter att göra det lilla extra. I enlighet med vår kunds krav så genomför vi i denna rekryteringsprocess en bakgrundskontroll i brotts- och belastningsregistret inför en eventuell anställning. Erbjudande Vi på Manpower hjälper dig att forma din framtid utifrån din kompetens samt dina behov och önskemål. Vi samarbetar med många attraktiva företag och kan öppna dörren till intressanta och spännande uppdrag. Som resurskonsult hos oss får du en anställning med allt vad det innebär i form av marknadsmässig lön, övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar enligt kollektivavtal. Friskvårdsbidrag och företagshälsovård ingår också. Givetvis har du en konsultchef som finns tillgänglig för dig under hela din anställningsperiod och som är ansvarig för dina uppdrag, att du trivs på din arbetsplats och att du utvecklas i din yrkesroll Om ambulerande-rollen Som konsult hos oss får du möjligheten att möta nya utmaningar, skapa nya kontakter och bredda din erfarenhet genom att arbeta på olika spännande uppdrag hos våra kunder inom ett geografiskt område. Sök tjänsten idag! Den här bemanningen är ett samarbete mellan oss på Manpower och vår kund. Du kommer att bli anställd av Manpower men arbeta på plats hos kunden. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Sabina Larsson via mail: [email protected] Notera att vi inte tar emot ansökningar via mail! Påminnelse inför ansökan För att vi ska kunna granska din ansökan på bästa sätt ber vi dig att tydligt beskriva din tidigare arbetslivserfarenhet. Ange dina tidigare arbetsplatser, din titel och tidsperioden för varje arbete. Om du även har arbetat åt ett bemanningsföretag tidigare, vill vi gärna veta det också. Om Manpower Manpower är Sveriges ledande rekryterings- och bemanningsföretag med tiotusentals attraktiva arbetsgivare över hela landet som våra kunder. Med vårt omfattande nätverk, lokalt såväl som globalt, kan vi erbjuda mängder av spännande lediga jobb som hjälper dig att bygga din karriär, både på kort och lång sikt. Hos oss kan du söka heltidsjobb eller extrajobb vid sidan av studierna.
Core Link är ett internationellt företag som levererar smarta, nyckelfärdiga maskiner och system till industrin. De erbjuder ett brett utbud av systemlösningar som förbättrar allt från produktivitet till säkerhet och ergonomi, särskilt inom pappers- och konverteringsindustrin, där de är branschledande. Med bas på huvudkontoret i Falkenberg, finns de också på plats med säljkontor i USA, Tyskland och Finland. Med cirka 60 anställda och en årlig omsättning på runt 200 MSEK är Core Link en stark aktör på marknaden. Vill du veta mer om Core Link? Kolla in www.corelink.se! Nu söker vi på OnePartnerGroup en engagerad Godsmottagare/Logistiker som vill bli en del av verkstadsmiljön i anslutning till produktionen och bidra till Core Links framgångsrika team i Falkenberg. Tillsättning är en rekrytering och slutgiltig kandidat erbjuds därför anställning direkt hos Core Link. Rollen I denna roll kommer du ha en central position i att säkerställa en effektiv och säker hantering av material och gods inom lager och tillverkningsindustri. Du kommer att vara involverad i stora delar av processen, från godsmottagning till emballering och lastning. Du ska säkerställa att dessa uppgifter bedrivs på ett kvalitativt och miljömedvetet sätt och i enlighet med Core Links interna och kunders krav och rutiner. Du rapporterar till Supply Chain-chefen och blir en del av ett engagerat team i verkstadsmiljö. Ditt arbete kommer att vara omväxlande och bestå av både praktiska och administrativa arbetsuppgifter, förlagda under dagtid. Dina arbetsuppgifter kommer att bestå av: Truckkörning – Lastning och lossning av gods Mottagning och inrapportering av ankommande gods Lageransvar – organisera och sköta lagerhantering vid godsmottagning. Pack och plock av reservdelar – hantera material effektivt och korrekt. Emballering - lastsäkring av färdiga maskiner för att minimera transportskador. Beställning av förbrukningsmaterial Arbeta med ständiga förbättringar Din Profil Vi söker helst dig som är positiv, resultatorienterad och har ett naturligt driv. Med många kontaktytor både internt och externt är det viktigt att personen i rollen är serviceinriktad. Du som söker bör trivas med att arbeta både självständigt och i samarbete med andra. Vi ser gärna att du har ett stort tekniskt intresse och kunskap/vana av ritningsläsning. Det krävs struktur och noggrannhet för att lyckas i arbetet med internlogistiken och vi ser helst att du har god förmåga att hålla ordning på detaljer. Ett krav är att du har en god förmåga att uttrycka dig på både svenska och engelska, både i tal och skrift samt att du har truckkort och truckvana. Core Link erbjuder: En möjlighet att arbeta i en ansvarsfull roll med många bollar i luften på ett företag som värdesätter både teknisk kompetens och samarbete. Här finns kontinuerlig vidareutbildning, god arbetsmiljö och ett starkt team med korta beslutsvägar. Låter detta som en spännande möjlighet för dig? Vi ser fram emot att ta emot din ansökan! Ansökan År du den vi söker? Ansök via länken. I denna rekrytering samarbetar Core Link med oss på OnePartnerGroup. Har du frågor? Kontakta ansvarig rekryterare Niclas Arheden på [email protected] eller besök OnePartnerGroups hemsida www.onepartnergroup.se. Observera att ansökningar inte hanteras via mail på grund av GDPR. Välkommen med din ansökan!
Arbetar du på Arlanda och söker ett givande extrajobb? Har du körkort och körtillstånd på airside på Arlanda? Då har Adecco uppdraget för dig! Nu söker vi godshanterare för vår kunds räkning. Arbetspassen är förlagda kvällstid 17:00 - 21:30 måndag-fredag. Då detta är en tjänst på omfattning 50%, är en annan sysselsättning (studier /annan tjänst) ett krav för att vara aktuell då vi arbetar utifrån kollektivavtal. Om uppdraget Som godshanterare på Arlanda flygplats kommer du att arbeta för ett företag som arbetar med paketleveranser. Du kommer att ingå i ett team där ni har individuella ansvarsområden och arbetsuppgifterna består av att hämta och leverera paket till flygplanen, sortera in- och utgående frakt samt registrera och behandla tulldokument i dataregister. Om dig Du som arbetar på Arlanda idag, har god kommunikationsförmåga och drivs av samarbete kommer att trivas bra i rollen. Som person är du social, flexibel, självständig, noggrann, serviceminded och positiv. Då mycket arbete sker mellan olika flygplan och terminaler söker vi dig som har god kännedom om Arlanda genom tidigare arbete på området. För att vara aktuell för tjänsten innehar du B-körkort. Tjänsten som distributionsmedarbetare är ett konsultuppdrag via oss på Adecco. För denna tjänst krävs att du genomgår en säkerhetsprövning innan anställning. Som konsult får du en anställning i Adecco Student AB. Viktigt för tjänsten är: God datorvana Svenska är ett krav Körkort B Meriterande om du har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet Kontaktuppgifter Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Amila Dresevic, 073 684 78 61
Arbetar du på Arlanda och söker ett givande extrajobb? Har du körkort och körtillstånd på airside på Arlanda? Då har Adecco uppdraget för dig! Nu söker vi godshanterare för vår kunds räkning. Arbetspassen är förlagda kvällstid 17:00 - 21:30 måndag-fredag. Då detta är en tjänst på omfattning 50%, är en annan sysselsättning (studier /annan tjänst) ett krav för att vara aktuell då vi arbetar utifrån kollektivavtal. Om uppdraget Som godshanterare på Arlanda flygplats kommer du att arbeta för ett företag som arbetar med paketleveranser. Du kommer att ingå i ett team där ni har individuella ansvarsområden och arbetsuppgifterna består av att hämta och leverera paket till flygplanen, sortera in- och utgående frakt samt registrera och behandla tulldokument i dataregister. Om dig Du som arbetar på Arlanda idag, har god kommunikationsförmåga och drivs av samarbete kommer att trivas bra i rollen. Som person är du social, flexibel, självständig, noggrann, serviceminded och positiv. Då mycket arbete sker mellan olika flygplan och terminaler söker vi dig som har god kännedom om Arlanda genom tidigare arbete på området. För att vara aktuell för tjänsten innehar du B-körkort. Tjänsten som distributionsmedarbetare är ett konsultuppdrag via oss på Adecco. För denna tjänst krävs att du genomgår en säkerhetsprövning innan anställning. Som konsult får du en anställning i Adecco Student AB. Viktigt för tjänsten är: God datorvana Svenska är ett krav Körkort B Meriterande om du har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet Kontaktuppgifter Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Amila Dresevic, 073 684 78 61
Arbetar du på Arlanda och söker ett givande extrajobb? Har du körkort och körtillstånd på airside på Arlanda? Då har Adecco uppdraget för dig! Nu söker vi godshanterare för vår kunds räkning. Arbetspassen är förlagda kvällstid 17:00 - 21:30 måndag-fredag. Då detta är en tjänst på omfattning 50%, är en annan sysselsättning (studier /annan tjänst) ett krav för att vara aktuell då vi arbetar utifrån kollektivavtal. Om uppdraget Som godshanterare på Arlanda flygplats kommer du att arbeta för ett företag som arbetar med paketleveranser. Du kommer att ingå i ett team där ni har individuella ansvarsområden och arbetsuppgifterna består av att hämta och leverera paket till flygplanen, sortera in- och utgående frakt samt registrera och behandla tulldokument i dataregister. Om dig Du som arbetar på Arlanda idag, har god kommunikationsförmåga och drivs av samarbete kommer att trivas bra i rollen. Som person är du social, flexibel, självständig, noggrann, serviceminded och positiv. Då mycket arbete sker mellan olika flygplan och terminaler söker vi dig som har god kännedom om Arlanda genom tidigare arbete på området. För att vara aktuell för tjänsten innehar du B-körkort. Tjänsten som distributionsmedarbetare är ett konsultuppdrag via oss på Adecco. För denna tjänst krävs att du genomgår en säkerhetsprövning innan anställning. Som konsult får du en anställning i Adecco Student AB. Viktigt för tjänsten är: God datorvana Svenska är ett krav Körkort B Meriterande om du har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet Kontaktuppgifter Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Amila Dresevic, 073 684 78 61
Arbetar du på Arlanda och söker ett givande extrajobb? Har du körkort och körtillstånd på airside på Arlanda? Då har Adecco uppdraget för dig! Nu söker vi godshanterare för vår kunds räkning. Arbetspassen är förlagda kvällstid 17:00 - 21:30 måndag-fredag. Då detta är en tjänst på omfattning 50%, är en annan sysselsättning (studier /annan tjänst) ett krav för att vara aktuell då vi arbetar utifrån kollektivavtal. Om uppdraget Som godshanterare på Arlanda flygplats kommer du att arbeta för ett företag som arbetar med paketleveranser. Du kommer att ingå i ett team där ni har individuella ansvarsområden och arbetsuppgifterna består av att hämta och leverera paket till flygplanen, sortera in- och utgående frakt samt registrera och behandla tulldokument i dataregister. Om dig Du som arbetar på Arlanda idag, har god kommunikationsförmåga och drivs av samarbete kommer att trivas bra i rollen. Som person är du social, flexibel, självständig, noggrann, serviceminded och positiv. Då mycket arbete sker mellan olika flygplan och terminaler söker vi dig som har god kännedom om Arlanda genom tidigare arbete på området. För att vara aktuell för tjänsten innehar du B-körkort. Tjänsten som distributionsmedarbetare är ett konsultuppdrag via oss på Adecco. För denna tjänst krävs att du genomgår en säkerhetsprövning innan anställning. Som konsult får du en anställning i Adecco Student AB. Viktigt för tjänsten är: God datorvana Svenska är ett krav Körkort B Meriterande om du har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet Kontaktuppgifter Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Amila Dresevic, 073 684 78 61
Försvarsmaktens uppdrag är att försvara Sverige, våra allierade och vår frihet. Vårt uppdrag kräver en verksamhet med stor bredd av olika förmågor. Som anställd hos oss blir du en viktig del i logistikförsörjningen av svenska och allierade förband. Logistiken inom Försvarsmakten är under tillväxt och utvecklas, detta är viktig för att lyckas med vårt uppdrag. Vi på Logistikenhet Malmen söker nu dig som har det som krävs! Logistikenhet Malmen Logistikenhet Malmen understödjer förbanden vid Linköpings garnisons, detta i normalläge, säkerhetspolitisk kris och väpnat angrepp. Logistikenheten är organiserat med en stab som samordnar understödet och genomförandeavdelningar för förnödenhetsförsörjning respektive teknisk tjänst. Logistikenheten är en dynamisk arbetsplats med varierande arbetsuppgifter och med möjlighet till personlig utveckling. Vi växer och vi behöver dig! Huvudsakliga arbetsuppgifter Förrådsarbete avseende avsändning, utlämning, mottagning, inventering, vård och kontroll av Försvarsmaktens materiel. Avrop och beställning av materiel och transporter. Packning av beställningar. Redovisning i Försvarsmaktens redovisningssystem. Övriga arbetsuppgifter med anknytning till förrådstjänst kan förekomma. Medverka i nätverk. Jourarbete kan förekomma. Tjänstgöring på annan ort i Sverige eller utomlands kan förekomma. Tunga lyft förekommer I övrigt deltar du i sektionens arbete gällande utveckling och förbättring av verksamheten. Kvalifikationer • God datavana • Jobbat med lagerhantering • Du har B, C körkort (Manuell växellåda). • Du uppfyller FM Baskrav när det gäller fysisk förmåga. • Fullgjord militärtjänstgöring med godkända vitsord • Gymnasieutbildning Personliga egenskaper Du trivs med att jobba självständigt och i grupp, där du är drivande och söker lösningar på de problem som uppkommer. Det är mycket viktigt att du är noggrann, stresstålig och vill arbeta i en föränderlig arbetsmiljö. Som person är du positiv, utåtriktad och tycker om att ha olika kontakter både inom och utom Försvarsmakten. Utlandstjänstgöring förekommer. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Personal anställd i Försvarsmakten kan ha företräde till befattningen. Meriterande • Kunskaper i Försvarsmaktens (FM) redovisningssystem LIFT och PRIO • Kunskaper i annat redovisningssystem för lager • Erfarenhet av FM materiel • Hjullastare-/Truckförarbevis och ADR • CE körkort • Militärt förarbevis för personbil, Minibuss, lastbil Övrigt Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med sex månaders provanställning. Tjänsten är placerad på Försvarsmaktens Helikopterflottilj i Linköping, tjänsteresor och beredskap på kvällar och helger förekommer. Tjänsten är civil. Tillträde efter överenskommelse. Under anställningsprocessen kommer det ske intervjuer, säkerhetsprövning, fysiska tester och hälsokontroller. Tillträde m.m.: Tillsvidare Tillträde snarast eller enligt överenskommelse Upplysningar om befattningen och rekryteringsprocessen Rekryterande chef Oscar Wickman, [email protected] Fackliga företrädare: Mats Häggström OFR/O Christoffer Willers OFR/S Anneli.helmersson SACO Urban Hellqvist SEKO Nås via vx 013-283000 Sista ansökningsdag: 2025-03-07 Samtal från externa rekryterare/rekryteringsföretag/ annonssäljare undanbedes. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. -------------------------------------------------------- Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: Försvarsmaktens Helikopterflottilj är ett förband med både mark- och sjöoperativ inriktning som kan verka vid insatser i Sverige och internationellt. Helikopterstöd är efterfrågat av många. Till exempel för person-, materiel-, eller sjukvårdstransporter, ledning, spaning eller bevakningsuppdrag. Helikopterflottiljen deltar därför ofta i uppdrag och övningar med andra förband men också som stöd till samhället i olika krissituationer. Att vi verkar över hela Sverige, bredden på uppgifterna och flottiljens storlek med över 950 anställda ger en variation i arbetet och möjligheter till personlig utveckling. Huvuddelen av Helikopterflottiljen är placerad i Linköping (Malmen), där vi också ansvarar för Malmens flygplats och Linköpings garnison, med två stora enheter i Luleå (Kallax) samt Ronneby (Kallinge). Läs gärna mer på https://www.forsvarsmakten.se/hkpflj Varje dag och varje timme gör våra medarbetare insatser som påverkar andra människors liv, både i stort och smått, och både på hemmaplan och runt om i världen. I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård samt bra balans mellan arbete och privatliv. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.
Vi behöver utöka vår personalstyrka och söker nu en person som ska arbeta i vår godsmottagning och godsavsändning tillsammans med befintlig personal. Arbetet innefattar 100% ansvar för all inkommande och avgående gods. Ex på några arbetsuppgifter som förekommer dagligen: Mottagning och uppackning av all inkommande gods På och avlastning från lastbil med truck Lasermärkning Ritningsläsning Montering Packning av all utgående gods både till kunder och underleverantörer Okulära kontroller Arbete i vårt affärssystem Monitor Bistå övrig personal med diverse arbetsuppgifter För att passa in hos oss är det viktigt att du har ett öga för noggrannhet och kvalitét samt har ett stort tekniskt kunnande och vara intresserad av att lära dig nya saker. Arbetet i vår godsmottagning och godsavsändning kräver att man är stresstålig, har lätt för att samarbeta och är serviceinriktad då det dagligen innefattar kontakt med kunder, speditörer och leverantörer. Tjänsten kan tillsättas omgående och löpande intervjuer genomförs. Om företaget Specialverktyg i Norrköping AB är ett familjeägt företag som utvecklar, konstruerar och tillverkar skärande specialverktyg och detaljer till verkstadsindustri och innovationsföretag runt om i världen. Specialkompetens tillsammans med en ständigt uppdaterad maskinpark ger en hög kvalitét på tillverkade verktyg som är svår att överträffa. Ofta efterfrågade produkter är specialborrar, brotschar, fräsar, upprymmare, spårverktyg, vändskärsverktyg, uppborrningsverktyg, svarvstål, skärhållare, lödda verktyg, solida hårdmetallsverktyg och slipning av skär. Specialverktyg kan erbjuda en helhetslösning och vara med redan från planeringsstadiet för att sedan utveckla, konstruera, ta fram ritningsunderlag och tillverka till färdig produkt. Vårt mål är alltid att tillverka och leverera högklassiga produkter till nöjda kunder. För att det ska vara möjligt använder vi kvalitet och nytänkande som en nyckel till en lönsam produktion. Vi strävar efter långvariga relationer med våra kunder och samarbetspartners.
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 10 av 25 jobb