Godsmottagare
Sök bland 14 lediga jobb som Godsmottagare och börja ditt nya yrkesliv idag!
Beskrivning: Vi söker nu en serviceorienterad leveransmottagare till vår kund i Tidaholm. Du blir en viktig del i Bygglogistiks uppdrag; att effektivisera byggproduktionen för våra kunder. Du kommer tillse att leveranser av byggmaterial sker effektivt enligt tidsplan och med så lite ”störningar” som möjligt. Du blir första person som chaufförerna/åkarna träffar innan de kommer in på byggområdet med sina transporter. Arbetsuppgifter: Som leveransmottagare ansvarar du för att stämma av leveranser mot vårt leveransplaneringssystem. Du släpper in godkända leveranser och fordon samt rapporterar avvikelser enligt projektets rutiner. En viktig del i arbetet är att frekvent informera och kommunicera med chaufförer och beställare inne på byggområdet, enskilt och i grupp. För att säkra ett effektivt flöde av byggmaterial samordnar du lossningsplatser på området och tillser att dessa ytor hålls rena och fria. Du ser till att hålla ordning och reda i materialtältet eller likvärdiga materiallagringsplatser och är behjälplig vid lossning av gods när behov uppstår. En stor del av dina arbetsuppgifter utförs på byggområdet utomhus i samverkan med leverantörer, kund och övriga intressenter. Kvalifikationer: Vi tror att du som söker troligtvis har ett par års liknande arbetslivserfarenhet kopplat till lager, transport eller bygg. Som person gillar du att möta människor och har en fallenhet för service. Du är kommunikativ och kan tala och skriva obehindrat både på svenska och engelska. Du gillar att hålla ordning och reda och att följa uppsatta rutiner. Vidare är du en fokuserad person som aktivt tar dig an den arbetsuppgift som ska prioriteras för stunden. Du är van att ta ansvar och driva dig själv i din arbetsvardag. Utöver ovan beskrivning bör du kunna identifiera dig med och vilja arbeta för ett företag och koncern som agerar och arbetar utifrån värderingarna: Drivkraft, enkelhet, ansvarstagande och långsiktighet. Övrig information: Tjänsten är en tillsvidareanställning med inledande provanställning. Placering är i Tidaholm. I denna rekryteringsprocess tillämpar vi löpande urval, så sök snarast möjligt om du tycker att tjänsten stämmer in på dig! Svensk Bygglogistik eftersträvar en jämn könsfördelning och ser mångfald som en organisatorisk styrka. Vi välkomnar sökanden med olika bakgrund och erfarenheter. Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi har valt att hantera denna rekrytering i egen regi och undanber oss vänligen men bestämt kontakt från rekryteringsföretag och försäljare av annonseringslösningar. Om oss Bygglogistik är ett dotterbolag inom Derome Bygg & Industri AB. Bygglogistik är en partner som hjälper beställare av byggprojekt att tänka efter före kring hela logistikprocessen. Vi kan också se till att planerna blir verklighet och att rätt material står på rätt plats när byggnadsarbetarna kommer till jobbet. Det sparar både tid och pengar, samtidigt som beställaren inte behöver fundera över hur man smartast hanterar alla tusentals transporter som kommer till ett byggområde och hur omgivningen påverkas av dem. För mer info om vår verksamhet:
Godsmottagare sökes till industrikund i Eskilstuna! Uppdraget Vi söker dig som arbetat med truckkörning tidigare och har god erfarenhet från just godsmottagning. Du kommer att arbeta hos vår kund med godsmottag men även lasta och lossa vid in- samt utleveranser med hjälp av trucken. Här kommer du få köra allt från mindre A-truckar till 32 tons truckar. Arbetsuppgifterna består bland annat av: - Truckkörning i terminal och utlastning, lasta/lossa lastbilar - Stämma av leverans mot följesedel - Arbeta med inkommande gods, interna trucktransporter, plock av order Vem du är Vi söker dig som är effektiv och noggrann med intresse truck och industri. Du är en fena på hantera olika typer av truckar och vill utmanas i den tyngre sektorn. Du är pigg och trevlig och har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter sedan tidigare. Vi ser helst att du har tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter från lager, industri eller godsmottagning. Vi ser gärna att du kört tyngre truckar tidigare. Krav - B-körkort - Truckkort A1-A4 + B1-B4 - Traverskort Arbetstider: 2-skift dag/kväll: 6-14 och 14-22 Denna tjänst ingår i Liberas uthyrningsverksamhet mot kund med möjlighet till övertagande hos kunden. Urval sker löpande och kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Välkommen med din ansökan!
Befattningen erbjuder Hos oss får du möjlighet att arbeta med spännande arbetsuppgifter för att bidra till att göra Sverige och världen lite säkrare. Vi värdesätter ömsesidigt förtroende och hos oss får du både ett eget ansvar och goda möjligheter att kompetensutvecklas. Vi ger även möjlighet att träna på arbetstid, generösa arbetstidsavtal, föräldralön samt upp till sju veckor semester per år. Om enheten Markverkstad Norr är en avdelnings inom Försvarsmaktens tekniska skola, FMTS, med ca 150 medarbetare som bedriver verksamhet i Boden, Luleå, Arvidsjaur, Vidsel och Umeå. Vi utför service och reparationer främst av Försvarsmaktens fordon och materiel men utför även arbeten åt andra statliga myndigheter och verk. Markverkstad Norr levererar tjänster enligt kundkrav och är auktoriserad för underhåll av militär flygbasmaterielenligt kraven i Regler för Militär Luftfart (RML V-6-B). Vill du veta mer om vad Markverkstaden gör? Kolla in denna länk: Film Markverkstaden Huvudsakliga arbetsuppgifter Som godsmottagare arbetar du med in- samt utleverans av gods, både från interna och externa leverantörer. Du ska bevaka och avsluta kundordrar i våra stödsystem. I arbetet ingår även att eftersöka och beställa materiel, kundmottagning och övrig lagerhantering samt lagervård. Arbetsuppgifterna innefattar även lastning, lossning av gods med truck och hjullastare. Diverse arbeten med Försvarsmaktens materiel och materielsystem kan förekomma. KRAV Kvalifikationer • Lägst två eller treårig gymnasieutbildning inom fordonsteknik eller annan utbildning/kompetens förvärvad genoms yrekserfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig • Goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift • Goda datorkunskaper • Aktuell erfarenhet av arbete med reservdelar och lagerhantering • B-körkort Personliga egenskaper Du är en lagspelare som arbetar bra självständigt likväl som i grupp. Som godsmottagare är du flexibel, uthållig och ansvarstagande. Då arbetet innebär samarbete och kontakter med kunder och kollegor internt och externt så är det viktigt att du är serviceinriktad. Du är noggrann och har fokus på hög kvalitet i hela arbetsprocessen. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. MERITERANDE • Hjullastarbehörighet • Truckbehörighet • Övriga körkortsbehörigheter För att myndighetens uppdrag ska vara framgångsrikt förutsätts att alla medarbetare uppträder enligt den värdegrund som finns. Försvarsmaktens värdegrund slår vakt om alla människors lika värde, rättvisa och jämlikhet och främjar demokrati och mänskliga rättigheter (läs mer på www.forsvarsmakten.se). Övrigt Anställningsform: Civil befattning som inleds med 6 månaders provanställning Sysselsättningsgrad: Heltid Arbetsort: Boden Tillträdesdatum: Enligt överenskommelse För upplysningar om befattningen kontakta: Detaljchef Rasmus Wiklund: 072-242 96 94 För information om rekryteringsprocessen kontakta: HR-generalist Josef Larsson: 073-351 44 23 Fackliga företrädare: SACO: Håkan Eliasson OFR-S: Tony Svensson SEKO: Jörgen Jansson, Irene Ström OFR-O: Anders Norén Samtliga fackliga företrädare kontaktas via tfn 035-266 20 00 Sista ansökningsdag Välkommen med din ansökan senast 2023-12-15. Din ansökan bör innehålla CV samt ansökningsbrev där du motiverar varför du är lämpad för denna befattning. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. --------------------------------- Försvarsmaktens tekniska skola, FMTS, med huvudort i Halmstad är ett logistikförband där tekniken står i centrum. Förbandets verksamhet vilar på fyra ben – utveckling, utbildning, verkstads- och krigsförbandsproduktion. För att Försvarsmaktens förband ska kunna verka behöver de fungerande materiel och för det har FMTS en viktig roll. FMTS har ett funktionsansvar för den tekniska tjänsten inom Försvarsmakten, vilket bland annat innebär att följa teknikutvecklingen för att kunna förutse kommande behov men även föreslå förändringar och förbättringar. Här finns spännande utvecklingsmöjligheter för den som är tekniskt intresserad, både på grundläggande och mycket avancerad nivå. FMTS utbildar officerare, specialistofficerare, och civilanställda i teknisk tjänst inom samtliga försvarsgrenar. Utöver det så utbildas soldater inom logistik. FMTS har verksamhet över hela Sverige, från Revingehed i söder till Boden i norr. Varje dag och varje timme gör våra medarbetare insatser som påverkar andra människors liv, både i stort och smått såväl på hemmaplan som runt om i världen. I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård och en god balans mellan arbete och privatliv. Försvarsmakten tillvaratar de kvaliteter som mångfald och jämn könsfördelning tillför verksamheten. Vi välkomnar därför sökanden med olika bakgrund och erfarenheter i våra rekryteringar. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands men innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas.
Förrådsman Trivs du i en roll där service och tekniska frågor är en del av vardagen kan detta vara tjänsten för dig! Dina arbetsuppgifter På förrådet lagerför vi reservdelar och förbrukningsmaterial till alla delar av Fiskeby, såväl maskinerna som fastigheter och utemiljö. Din huvudsakliga arbetsuppgift kommer vara truckkörning åt förrådet men även sköta godsmottagning, mottagningskontroll, godsexpediering, returer, transporthandlingar, arbetskläder och inventeringar. I arbetet ingår även administrativt arbete där du rapporterar inleveranser och uttag i affärssystemet. Tjänsten är på dagtid. Våra förväntningar För att passa i rollen har du god samarbets- och kommunikationsförmåga då rollen innefattar mycket kontakt med olika aktörer och avdelningar. Vidare ser vi att du är en ansvarstagande, stresstålig och lösningsorienterad person med viljan att utvecklas. Du förväntas ha truckkort, god datorvana och behärskar svenska och engelska i tal och skrift. Krav för tjänsten är att ha B-körkort och truckkort. Det är meriterande om du har ADR, tidigare erfarenhet av truckkörning och har arbetat i affärssystem tidigare. Om Fiskeby Fiskeby Board är en av Europas ledande tillverkare av förpackningskartong. Vi har tillverkat papper och kartong sedan 1637. Våra produkter, med varumärket Multiboard, tillverkas av 100 % returfiber, helt i linje med dagens krav på ett hållbart samhälle. Vi tillverkar 170 000 ton kartong varje år och är cirka 275 medarbetare. Hos oss finns alla roller under samma tak vilket skapar förutsättningar för ett nära samarbete. Läs mer på: www.fiskeby.com Ansökan Sista ansökningsdag den 21 januari. Tillsättning sker enligt överenskommelse och urval görs löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan. Glöm inte att motivera varför just du är lämplig för denna tjänst. Kontakt Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Arbetsledare Förråd Josefine Canholm 011-15 58 41 eller HR-Generalist Isak Fors på 011-15 57 28. Facklig företrädare för Pappers är Classe Nöid, telefon 011-15 58 46. Vi undanbeder oss annonserings- och rekryteringstjänster.
På Ahlsell kommer du till en varm kultur där våra värdeord enkelhet, ansvar och öppenhet genomsyrar vår verksamhet. Och just det, visste du att vi har Sveriges största säljkår, Sveriges mest besökta web shop och en logistik i världsklass? Vi ser alla medarbetare som gör det möjligt. Bakom varje leverans finns våra medarbetare som tar ansvar för varje detalj i kedjan. Vår ambition – att göra det enkelt att vara proffs – handlar om mycket mer än det som finns i paketen, det handlar om människor, människor som vill göra det där lilla extra. På Ahlsell är vi övertygande om att en viktig framgångsfaktor är att alla medarbetare ges möjlighet att få växa i sin yrkesroll – det tror vi skapar engagemang! Ahlsellandan kännetecknas av affärsmannaskap och kan beskrivas med värdeorden Ansvar, Öppenhet och Enkelhet. Oavsett vilka vi är eller var i organisation vi arbetar hjälper vår värdegrund oss att utveckla Ahlsell och skapa en ännu starkare Ahlsellanda. Ahlsells värdegrund finns med i allt vi gör, den beskriver hur vi arbetar och hur vi förhåller oss till varandra. Vår värdegrund gör det enkelt för våra medarbetare, kunder och leverantörer att förstå hur vi gör affärer. Om rollen Påfyllnad till butik samt kundgods kommer varje dag med lastbil. Medarbetaren skall hjälpa till med att lasta av och plocka upp godset i vagnar, allt skall kontrollräknas mot följesedel och därefter skall detta registreras i vårat affärssystem i datorn. När detta är klart hjälper medarbetaren till med att packa upp godset på hyllorna runt om i butiken från vagnarna. Din profil Vi söker dig som är öppen, ansvarfull och lösningsorienterad. För att ge våra kunder bra service är det viktigt att du gillar att samarbeta. Vi arbetar tillsammans på Ahlsell för att göra det enkelt för våra kunder. Din bakgrund kan variera men meriterande är om du är allmänt tekniskt kunnig och/eller har erfarenhet av en liknande roll. Stor vikt kommer att läggas på dina personliga egenskaper. Engagemang, nyfikenhet och intresse är exempel på egenskaper som vi uppskattar. Detta är ett bemanningsuppdrag och du kommer att anställas av StudentConsulting och hyras ut som konsult till Ahlsell i Kiruna. Tjänsten är på heltid med chans till övertagande hos Ahlsell. Vid eventuella frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare på mail [email protected]. Vi intervjuar löpande och tillsätter tjänsterna när vi hittat rätt person. Välkommen med din ansökan! Om företaget Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi tillsatt över 20 000 jobb det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.com
Nu söker vi nu efter en lagerarbetare/ordermottagare till vår uppdragsgivare i Kungälv. Din roll kommer att innefatta tre huvudområden: lagerarbete, orderadministration samt kundsupport via telefon och mejl. Det innebär att du i din roll arbetar med avdelningarna för lager, administration samt service & sälj. Du hanterar alla förekommande kundärenden och ger support i frågor gällande våra produkter och hur dessa används. Du registrerar order och gör inköp som är direkt kopplade till order. Du hanterar alla förekommande uppgifter på lagret såsom plock och pack, in-ut leveranser samt truckkörning. Du kommer att arbeta med b.la. in & ut leveranser, truckkörning samt utkörning utav paketboxar. Arbetet är relativt självständigt där du förutom sedvanliga arbetsuppgifter inom lager, även kommer att arbeta med dokumentation & statistik ut till kunder och uppdragsgivare. Så därav ser vi gärna att du sedan tidigare är en van datoranvändare och inte är rädd för att arbeta i t.ex. Excel. Arbetstiderna är förlagda dagtidc06.30-15.50 mån-tors och 06.30-11.32 fredagar. Din profil - Tidigare erfarenhet utav lagerarbete alt. likvärdig verksamhet. - Truckkort A-B (Krav) - God datorvana - Engelska & svenska i tal och skrift Tjänsten är på heltid och vi applicerar 6 månaders provanställning med start enligt överenskommelse. Denna tjänst är tänka att starta upp här under December månad, och kan därför eventuellt tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Huvudsakliga arbetsuppgifter Leda och utveckla arbetslaget. Planera, leda och följa upp genomförandet av förnödenhetsförsörjning enligt givna direktiv från gällande anvisningar,instruktioner, lagar, förordningar och förordnanden inom egen sektion. Materielredovisa i system LIFT och PRIO. Personaladministration. Praktiska arbetsuppgifter som kundkontakter, att mottaga, förrådsställa, utlämna samt inventera materiel förekommer. I arbetsuppgifterna ingår även att avveckla, vidmakthålla, och utveckla produktion och arbetsmetoder inom sektionen. Kvalifikationer: Tidigare dokumenterad erfarenhet av arbetsledning. Goda datakunskaper (ECDL eller motsvarande). Körkort BC. Erfarenhet av liknande arbete inom Försvarsmakten är meriterande. Erfarenhet av ledning inom tjänsteområdet logistik. Mycket god förmåga i svenska avseende att uttrycka sig i tal och skrift. Gott ordningssinne samt god servicekänsla. Truckförarbevis Uppfylla FM Baskrav när det gäller fysisk förmåga. Erfarenhet av förrådsarbete. Bra ordningssinne. God servicekänsla. Förmåga att förmedla och omsätta kunskaper och egen erfarenhet. Du trivs med ett jobba självständigt och i grupp, där du är drivande och söker lösningar på de problem som uppkommer. Det är mycket viktigt att du är noggrann och vill arbeta i en förändlig arbetsmiljö. Som person är du positiv, utåtriktad och tycker om att ha olika kontakter både internt och externt. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Tillträde m.m. Tillträde 2024-01-01, eller efter överenskommelse, tillsvidareanställning med förbehållen provanställning på 6 mån. Resor i tjänsten kan förekomma, kortare eller längre tid på annan ort nationellt som internationellt. Anställning i Försvarsmakten innebär skyldighet att tjänstgöra i verksamhet utomlands. Arbetsort: Linköping Upplysningar om tjänsten kan lämnas av: Upplysningar om befattningen lämnas av sektionchef Oscar Wickman, [email protected] Fackliga representanter: Mats Häggström (OF); [email protected] Christoffer Wilklers (FÖRSVARSFÖRBUNDET); [email protected] Anneli Helmersson (SACO-S); [email protected] Urban Hellqvist (SEKO); [email protected] Sista datum för ansökan: 2023-11-03 Samtal från externa rekryterare/rekryteringsföretag/ annonssäljare undanbedes. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. -------------------------------------------------------- Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: Försvarsmaktens Helikopterflottilj är ett förband med både mark- och sjöoperativ inriktning som kan verka vid insatser i Sverige och internationellt. Helikopterstöd är efterfrågat av många. Till exempel för person-, materiel-, eller sjukvårdstransporter, ledning, spaning eller bevakningsuppdrag. Helikopterflottiljen deltar därför ofta i uppdrag och övningar med andra förband men också som stöd till samhället i olika krissituationer. Att vi verkar över hela Sverige, bredden på uppgifterna och flottiljens storlek med över 950 anställda ger en variation i arbetet och möjligheter till personlig utveckling. Huvuddelen av Helikopterflottiljen är placerad i Linköping (Malmen), där vi också ansvarar för Malmens flygplats och Linköpings garnison, med två stora enheter i Luleå (Kallax) samt Ronneby (Kallinge). Läs gärna mer på https://www.forsvarsmakten.se/hkpflj Varje dag och varje timme gör våra medarbetare insatser som påverkar andra människors liv, både i stort och smått, och både på hemmaplan och runt om i världen. I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård samt bra balans mellan arbete och privatliv. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.
Vi på Jobwise strävar efter att skapa en bättre tillvaro för alla som går till ett jobb! En av de saker som utmärker oss på Jobwise är tron på att motiverad personal skapar de bästa resultaten. Vår uppgift är därför enkel, vi ska förvalta och väcka motivation genom engagerade och inspirerande ledare. Utöver det så är vi ett av de bemannings och rekryteringsföretag som erbjuder kunder och anställda de senaste digitala lösningarna. ️ Om rollen På vår dynamiska godsmottagningsavdelning blir du en nyckelspelare i hanteringen av inkommande IT-utrustning. Ditt uppdrag? Att se till att allt från laptops till servrar hittar sin rätta plats. Vi söker dig som är redo för fysiska utmaningar - tunga lyft är en del av spelet, och vår erfarenhet säger att personer med idrottsbakgrund från en lagidrott ofta brukar trivas bra hos oss. Men givetvis välkomnar vi alla med tidigare erfarenhet av att arbeta på lager att söka! Att stå upp hela dagen och ha en grundläggande förståelse för IT-utrustning är en fördel, men din vilja att lära är det som verkligen räknas. Det är högt tempo och vi arbetar tillsammans för att nå våra dagliga mål, precis som i ett framgångsrikt sportlag. Om du älskar känslan av kamratskap och trivs i en aktiv och stimulerande miljö, är du den vi letar efter. Vi erbjuder en arbetsplats där stämningen är lika upplyftande som i ett omklädningsrum efter en vunnen match. Är du redo att bli en del av vårt team? Skicka in din ansökan idag och ta chansen att göra karriär i en snabbrörlig och givande miljö! Arbetstiderna är förlagda måndag-fredag 8-17 med viss flexibilitet efter genomförd upplärningsperiod. Vi söker dig som - har tidigare erfarenhet av lagerarbete - är tillgänglig omgående - bor inom vettigt pendlingsavstånd till Täby - är en social och trevlig lagspelare - gillar att hålla ett högt tempo Stor vikt kommer läggas vid dina personliga egenskaper. Vi erbjuder dig - Möjligheten att vara med i ett team med engagerade medarbetare och ledare - Bra utvecklingsmöjligheter för den som vill - En bra relation med en omtänksam chef - En trygg anställning där du självklart omfattas av kollektivavtal Om Jobwise Vi tror på att bra ledare attraherar och bibehåller bra personal. Med den filosofin ska vi skapa det bästa bemanningsföretaget i världen Som anställd på Jobwise så får du inte bara en attraktiv anställning där du omfattas av kollektivavtal 🤝 och schyssta villkor. Du blir även en del av ett företag som anstränger sig för sina anställda. Vi kommer att vara ditt personliga bollplank och kommer finnas där för dig när du behöver det.
Är du en kvalitetsmedveten person som har ett intresse för teknik? Har du tidigare erfarenhet av materialhantering och godsmottagning och är du på jakt efter ett nytt utvecklande arbete? Just nu söker vi på Manpower dig som vill ta dig an ett uppdrag som materialhanterare hos Saab Surveillance. Välkommen med din ansökan till oss på Manpower! Den här bemanningen är ett samarbete mellan oss på Manpower och vår kund. Du kommer att bli anställd av Manpower men arbeta på plats hos vår kund. Det här är ett konsultuppdrag med god chans till övertag av kund. Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap. I enlighet med vår kunds krav så genomför vi i denna rekryteringsprocess en bakgrundkontroll i brotts- och belastningsregistret inför en eventuell anställning. Om jobbet Vi letar efter dig som är en driven, ansvarstagande och flexibel lagspelare med en positiv inställning som främjar en gynnsam arbetsmiljö. Du kommer att behöva hantera kontinuerliga förändringar i arbetsflödet. Du bör tycka om planering och problemlösning. Erfarenhet av materialhantering och förrådsverksamhet är meriterande, precis som truckkort A1-4 & B1-4. Som materialhanterare kommer du bland annat att: * Ta emot inkommande gods * Förrådsläggs material * Plocka Material från förråd * Förbereda material inför transport * Optimera materialets placering i förrådet * Bidra med ständiga förbättringar till verksamheten Om Bolaget Saab är en global försvars-och säkerhetskoncern som är verksam inom flyg-, land- och marinförsvar, civil säkerhet och kommersiell flygteknik. Med över 17 500 medarbetare och verksamhet på alla kontinenter är Saab en teknik ledare inom många områden, och en betydande del av deras intäkter används för forskning och utveckling. Saab är ett företag som värdesätter varje individ och deras behov av en balans mellan arbete och fritid. Vad erbjuder Manpower? Rent formellt bygger en anställning hos oss på samma lagar och regler som på den övriga arbetsmarknaden. Vi har kollektivavtal, med allt vad det innebär vad gäller försäkringar, tjänstepension och fackliga relationer. Det som skiljer sig är att du blir anställd hos oss, men arbetar på olika uppdrag hos våra kunder. Du får chansen att arbeta i olika branscher, med olika arbetsuppgifter och med olika människor. Som konsult erbjuds du även friskvårdsbidrag samt utöver det får alla Manpowers anställda fri tillgång till över 4500 interaktiva utbildningar via vår e-learningportal PowerYOU. Givetvis har du en konsultchef som finns tillgänglig för dig under hela din anställningsperiod och som är ansvarig för dina uppdrag, att du trivs på din arbetsplats och att du utvecklas i din yrkesroll. Övrigt Placeringsort: Göteborg Tillsättning: Omgående med överenskommelse Arbetstider: Dagtid, måndag-fredag Är du intresserad av tjänsten? För att söka tjänsten klickar du på knappen "Ansök nu". Vid frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterare Hanna Strömhäll på [email protected]. Vi arbetar med löpande urval och kan komma att tillsätta uppdraget så fort vi hittat rätt person. Skicka därför in din ansökan så snart som möjligt!
Är du student och söker ett extrajobb för att dryga ut studentkassan lite? Då är detta jobb perfekt för dig! Är du en dedikerad lagspelare som gillar fysiskt arbete och trivs med att jobba mot uppsatta mål? Då är det här jobbet för dig. Välkommen med din ansökan! Om tjänsten Vi söker just nu fysiskt starka personer till containerlossning i Viared/Borås. Vi bygger ett team där du som person inte ska vara rädd för att kavla upp ärmarna och ta i lite extra! Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer bestå av containerlossning men även andra vanligt förekommande uppgifter i lagermiljö som lasta, plocka, emballera. Arbetet är fysiskt ansträngande där det förekommer mycket tunga lyft. Arbetsuppgifter Containerlossning Lastning Emballering av pall Om dig som söker Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och tror att man kommer långt med rätt inställning! Eftersom du är vårt ansikte utåt hos våra kunder är det utav oerhörd vikt att du är kvalitetsmedveten och känner stolthet i att det inte bara går fort utan att det också blir rätt. Du utför ditt arbete strukturerat, med noggrannhet och engagemang. Meriterande Körkort B Tidigare erfarenhet av containerlossning Truckkort A+B och erfarenhet av truckkörning Vad vi kan erbjuda dig Tranpenad hjälper dig forma din framtid! Som Tranpenadare är du en viktig del av vår bemanningsstyrka och får en anställning med marknadsmässig lön, övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar enligt kollektivavtal. Du får även ett förmånligt friskvårdsbidrag och en generös rabatt hos gymkedjan Nordic Wellness, SATS och Fintess24Seven! Övriga villkor Arbetstider: Dagtid, måndag-fredag Omfattning: Deltid, extraarbete vid sidan om studier eller annan huvudsaklig sysselsättning minst 50% Lön: Enligt gällande kollektivavtal Start: Omgående Om Tranpenad Sedan 1999 har vi på Tranpenad arbetat för att få företag och människor att växa. Idag är vi en av Sveriges största aktörer inom vårt segment, med 2 500 medarbetare och kontor i Stockholm, Eskilstuna, Göteborg, Borås, Trollhättan, Jönköping och Helsingborg. Genom att vara personliga, kompetenta och ansvarstagande i allt vi gör - och ha roligt medan vi gör det - blir vi det personliga bemanningsföretaget som alla pratar om. Tranpenad är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag och anslutet till Kompetensföretagen via Almega. Ansökan Skicka in din ansökan redan idag då intervjuer sker löpande. Vi tar inte emot ansökningar via e-post eller telefon. Efter att du skickat in din ansökan kommer du även få göra ett personlighetstest som skickas till din mejl från Alva Labs. Det finns inga rätt eller fel, testet ett sätt för oss att på ett objektivt sätt få en bild av vem du är. Du behöver genomföra testet så snart som möjligt efter att du fått länken skickad till dig.
Visar 1 till 10 av 14 jobb