Är du en problemlösare med ett stort intresse för IT? Trivs du med att ge professionell support och hjälpa användare med både tekniska ärenden? Då kan denna roll vara något för dig! Vi på Manpower söker just nu dig som vill ta dig an ett uppdrag som servicedeskmedarbetare till en av våra kunder i Östersund. Välkommen att skicka in din ansökan! Det här är ett konsultuppdrag med start 1 september 2025. Du kommer att vara anställd av Manpower men arbeta hos TietoEVRY i centrala Östersund. Uppdraget är på heltid, vardagar. Arbetsuppgifter I den här rollen blir du den primära kontaktpunkten för Tietos användare. Du svarar på frågor via telefon, mejl, chatt och via ärendehanteringssystem ser du till att problem hanteras snabbt, effektivt och med hög professionalitet. Du kommer att: * Felsöka nätverksutrustning och säkerställa att alla system fungerar optimalt. * Hantera användarkonton och behörigheter för att ge rätt stöd till användare. * Ge lättare teknisk support. * Dokumentera ärenden noggrant och följa upp dem i ärendehanteringssystem. Är det dig vi söker? Manpower söker dig som är självgående och snabblärd samt har god kommunikationsförmåga. Du trivs med att arbeta med kundservice och support och som har ett genuint intresse för IT. Du kommunicerar obehindrat på både svenska och engelska, i såväl tal som skrift, och har en god förmåga att bemöta människor på ett professionellt och serviceinriktat sätt. Det är en fördel om du har en utbildning inom IT och/eller tidigare erfarenhet av Helpdesk eller IT-support. Har du dessutom vana att arbeta strukturerat, lösningsfokuserat och i ett högt tempo så är det något vi värdesätter högt - men viktigast av allt är din vilja att lära och att ge riktigt bra support. Erbjudande Rent formellt bygger en anställning hos oss på samma lagar och regler som på den övriga arbetsmarknaden. Vi har kollektivavtal, med allt vad det innebär vad gäller försäkringar, tjänstepension och fackliga relationer. Det som skiljer sig är att du blir anställd hos oss, men arbetar på olika uppdrag hos våra kunder. Du får chansen att arbeta i olika branscher, med olika arbetsuppgifter och med olika människor. Som konsult erbjuds du även friskvårdsbidrag samt utöver det får alla Manpowers anställda fri tillgång till över 4500 interaktiva utbildningar via vår e-learningportal PowerYOU. Givetvis har du en konsultchef som finns tillgänglig för dig under hela din anställningsperiod och som är ansvarig för dina uppdrag, att du trivs på din arbetsplats och att du utvecklas i din yrkesroll. Sök tjänsten idag! Den här tjänsten innebär att du kommer att bli anställd av Manpower men du kommer att tillbringa dina arbetsdagar hos vår kund. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Anna Ajax via e-post: [email protected]. Observera att vi inte tar emot ansökningar via e-post, utan du söker tjänsten med en registrerad profil på vår hemsida genom att följa ansökningslänken i annonsen. Vi kan komma att tillsätta uppdrag redan innan ansökningstiden passerat, så skicka in din ansökan i dag! Om Manpower Manpower är Sveriges ledande rekryterings- och bemanningsföretag med tiotusentals attraktiva arbetsgivare över hela landet som våra kunder. Med vårt omfattande nätverk, lokalt såväl som globalt, kan vi erbjuda mängder av spännande lediga jobb som hjälper dig att bygga din karriär, både på kort och lång sikt. Hos oss kan du söka heltidsjobb eller extrajobb vid sidan av studierna.
Nu har du som är i början av IT-karriären möjlighet att kickstarta din resa hos vår kund i Solna! Kanske har du nyligen tagit studenten från IT-gymnasiet eller haft ditt första IT-jobb? Har du ett tekniskt intresse och gillar att jobba med människor och service så är detta tjänsten för dig. Sök tjänsten som First line support redan idag då vi kommer att hantera ansökningsprocessen snabbt. Information om uppdraget Omgående start Du kommer vara anställd som konsult via oss på EdZa med mål att bli överrekryterad hos vår kund efter 6 månader Arbetsplats: Solna, med möjlighet till hybrid (Måndag, tisdag och torsdag på kontoret) Om teamet och rollen Som First line support kommer du att ingå i ett supportteam bestående av first line support, second line support samt en third line support. Teamet har en härlig teamkänsla med högt i tak och har kul tillsammans. Här kommer du få upplärning i tekniken och det viktigaste vi ser är att du kommer in och bidrar med en god känsla för service och problemlösning. Här kommer du ha alla förutsättningar för att kunna utvecklas internt. Det ligger på dig om du tar chansen. Som First line support kommer du vara ansiktet utåt och hantera inkommande supportärenden via telefon, e-post eller ärendehanteringssystem och ge teknisk support till slutanvändare. Under en dag kommer du ta emot cirka 20-30 samtal varav drygt hälften kommer du kunna lösa själv. Du kommer även sitta med eskaleringshantering där du identifierar och eskalerar komplexa problem till second line eller andra relevanta avdelningar. Du kommer dokumentera ärenden och lösningar samt skapa och underhålla användarmanualer och instruktioner. Om dig I denna rekrytering har vi stor fokus på dina personliga egenskaper. Vi söker dig som är serviceminded och social. Du har lätt för att samarbeta och ser värdet av ett gott teamwork. Du är ansvarstagande och låter inte uppgifter falla mellan stolarna. Du har även ett flexibelt och prestigelöst förhållningssätt och hjälper till där det behövs. Att lösa problem, särskilt inom IT är något du drivs av och har ett intresse för att utveckla inom IT-området. Utöver dina personliga egenskaper ser vi att du har: Gymnasieutbildning inom IT eller motsvarande arbetslivserfarenhet. Kommunicerar obehindrat på svenska och engelska. Meriterande om du kommunicerar på flera språk. Meriterande om du har: Jobbat inom kundservice tidigare. En idrottsbakgrund och har därifrån fått med dig teamwork-erfarenhet. God förståelse av Windows och/eller macOS, grundläggande nätverkskunskap (TCP/IP, DNS, DHCP), samt erfarenhet av Active Directory och Microsoft 365. Välkommen med din ansökan! Är du en teknikintresserad problemlösare med passion för service? Vill du bygga en karriär och växa internt? Skicka din ansökan idag och ta del av en fantastisk möjlighet att utvecklas och göra skillnad. Rekryteringen kommer hållas av Ed:Za Group. Har du några frågor eller funderingar relaterade till tjänsten och processen är du varmt välkommen att kontakta oss [email protected]
Meet a Student är en jobbplattform för juniora talanger. För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen: Nu söker vi en Second line Supporttekniker till vår kund i Solna. Drivs du av att hjälpa kunder och jobba med tekniskt problemlösande? Arbetsplats: Solna Omfattning: Heltid. Du kommer initialt att arbeta som konsult genom oss på EdZa med ambition att bli överrekryterad av kund. Om rollen Som Second line supporttekniker kommer du primärt att arbeta med vår kunds IT lösningar. I arbetsuppgifterna ingår ärendehantering, felsökning av avancerade problem hitta lösningar på problem och att åtgärda. Genom att hjälpa deras kunder är du en nyckelspelare i hur kunden upplever servicen och leveransen från oss. Du ser det som en självklarhet att alltid sätta kunden i fokus och göra ditt bästa i alla lägen. Vidare är du en sann representant för bolaget och anser att nöjda kunder är av högsta prioritet. I din roll som Second line supporttekniker kommer du bland annat att arbeta med applikationer som: Office 365 Azure Active Directory Meraki RDP SharePoint PowerShell Om dig Du har arbetat med IT-support eller motsvarande tidigare Du har lätt för att sätta dig in i tekniska problem och lösa dem Du har erfarenhet av Microsoft baserade IT system Kommunicerar obehindrat på svenska och engelska Som person har du ett starkt tekniskt intresse och är serviceminded. Du är social och trivs i mötet med andra människor. Du har en god känsla för service och logiskt tänkande och vill utveckla dina kunskaper. Du är en lagspelare och tänker på teamets bästa. Jobbet innebär planering av dina egna dagar och du bör ha en god känsla för hur du ska prioritera för att upprätthålla en hög servicegrad och effektivitet. Välkommen med din ansökan! Tror du att detta skulle passa dig, eller kanske någon du känner? Vi har ett löpande urval och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag, tveka därför inte - utan skicka in din ansökan redan idag! Rekryteringen kommer hållas av Ed:Za Group. Har du några frågor eller funderingar relaterade till tjänsten och processen är du varmt välkommen att kontakta oss.
Nu söker vi en Second line Supporttekniker till vår kund i Solna. Drivs du av att hjälpa kunder och jobba med tekniskt problemlösande? Arbetsplats: Solna Omfattning: Heltid. Du kommer initialt att arbeta som konsult genom oss på EdZa med ambition att bli överrekryterad av kund. Om rollen Som Second line supporttekniker kommer du primärt att arbeta med vår kunds IT lösningar. I arbetsuppgifterna ingår ärendehantering, felsökning av avancerade problem hitta lösningar på problem och att åtgärda. Genom att hjälpa deras kunder är du en nyckelspelare i hur kunden upplever servicen och leveransen från oss. Du ser det som en självklarhet att alltid sätta kunden i fokus och göra ditt bästa i alla lägen. Vidare är du en sann representant för bolaget och anser att nöjda kunder är av högsta prioritet. I din roll som Second line supporttekniker kommer du bland annat att arbeta med applikationer som: Office 365 Azure Active Directory Meraki RDP SharePoint PowerShell Om dig Du har arbetat med IT-support eller motsvarande tidigare Du har lätt för att sätta dig in i tekniska problem och lösa dem Du har erfarenhet av Microsoft baserade IT system Kommunicerar obehindrat på svenska och engelska Som person har du ett starkt tekniskt intresse och är serviceminded. Du är social och trivs i mötet med andra människor. Du har en god känsla för service och logiskt tänkande och vill utveckla dina kunskaper. Du är en lagspelare och tänker på teamets bästa. Jobbet innebär planering av dina egna dagar och du bör ha en god känsla för hur du ska prioritera för att upprätthålla en hög servicegrad och effektivitet. Välkommen med din ansökan! Tror du att detta skulle passa dig, eller kanske någon du känner? Vi har ett löpande urval och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag, tveka därför inte - utan skicka in din ansökan redan idag! Rekryteringen kommer hållas av Ed:Za Group. Har du några frågor eller funderingar relaterade till tjänsten och processen är du varmt välkommen att kontakta oss.
Vi söker dig som trivs i en dynamisk miljö där du dagligen får använda din tekniska kompetens och kommunikationsförmåga för att hjälpa våra kunder. Här finns en möjlighet att bli en del av ett av Nordens ledande IT-företag, välkommen med din ansökan! OM TJÄNSTEN Som Servicedesk Specialist kommer du att vara en viktig del i att säkerställa en högkvalitativ IT-support till våra användare. Du kommer att arbeta i ett team där samarbete och problemlösning står i fokus. ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Ta emot och hantera inkommande ärenden via telefon och ärendehanteringssystem * Felsöka och lösa tekniska problem kopplade till hårdvara, mjukvara och konton * Ge support på kundernas systemlösningar och hjälpa till med enklare användarfrågor * Säkerställa att ärenden dokumenteras och följs upp enligt gällande rutiner * Samarbeta med kollegor och andra supportnivåer för att ge bästa möjliga service VI SÖKER DIG SOM - God teknisk förståelse och intresse för IT-support - God kommunikativ förmåga på svenska och engelska i både tal och skrift då det krävs i arbetet Det är meriterande om du har - Erfarenhet av att arbeta i servicedesk eller liknande supportroll - Erfarenhet av ärendehanteringssystem och supportverktyg För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Målmedveten - Ordningsam - Stabil - Ansvarstagande Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess. INFORMATION OM FÖRETAGET N/A
Are you detail-oriented, organized, and looking for a key role in a fast-growing sport tech company where you'll combine administration, logistics, project coordination, and customer support? Then you might be the person we’re looking for! Solidsport is now seeking a driven and structured Operations Coordinator. About the Role As an Operations Coordinator at Solidsport, you'll take on a broad and varied role where you support daily operations and help maintain structure in our internal processes. You’ll report to our Global Operations Manager and collaborate across the organization – from customer support to production. This is an ideal position for someone early in their career who enjoys structure and problem-solving. This is a full-time, on-site position based at Solidsport HQ in Stockholm (Sthlm 01). Responsibilities Administration & Coordination Assist with documentation, reporting, and general administrative tasks related to our technical platform. Help maintain structure and organization in our tools and routines and together with our various sports partners. Project Support Support internal projects and initiatives. Coordinate deadlines and follow up on tasks in close collaboration with other teams. Customer Support Respond to customer inquiries and assist with solutions. Follow up on questions and gather user feedback. Contribute to a positive experience for our customers and users. We’re Looking for Someone Who... Is organized, helpful, and takes initiative. Thrives in a fast-paced environment and enjoys varied tasks. Is a team player but can work independently when needed. Communicates clearly in both Swedish and English. Previous experience is not required – what matters most is your motivation, curiosity, and willingness to learn. About Solidsport Solidsport is a leading player in the sports industry, specializing in live streaming sports at all levels – from youth teams to major tournaments. We combine technical innovation with top-tier customer support to deliver the best possible experience for our users. Our vision is to empower every team and club, regardless of size, to broadcast their games live and unlock new revenue opportunities. Application Submit your application as soon as possible – selection is ongoing. If you have any questions, feel free to contact us.
Din nya roll Till vår kund söker vi nu en Servicedeskmedarbetare! I rollen kommer du främst att ge användarsupport och service till kunder gällande all typ av felsökningar eller kontohanteringar. Du ger även support till kunder relaterat till den hårdvara som används i kombination med företagets systemlösningar. Du kommer att ha telefonen och ärendehanteringssystem som dina främsta arbetsredskap och du besvarar löpande inkommande ärenden. Vanligt förekommande samtal är: Felsökning av nätverksutrustning Kontohantering Lättare tekniska frågor För att bli framgångsrik i denna roll behöver du Du har erfarenhet av att ha arbetat med IT support. Du är flytande i svenska och engelska i tal och skrift. Vem är du? För att lyckas i rollen som Servicedeskmedarbetare är du kommunikativ och serviceinriktad. Du är tekniskt intresserad och har god förmåga att lösa problem. Välkommen med din ansökan Anställningens omfattning: 100% Anställningsform: Tidsbegränsad anställning Lön: Enligt överenskommelse Start: Omkring 2025-06-30 Slut: 2025-09-30, med möjlighet till förlängning Utvalda förmåner: Kollektivavtal, Friskvårdsbidrag, Benifex med mera I din ansökan: säkerställ att det tydligt framgår att du är kvalificerad utefter kundens önskade kvalifikationer Bra att känna till!Vi går igenom ansökningarna löpande. Då processerna i konsultvärlden ofta går snabbt kan tjänsten tillsättas innan sista ansökningsdatum – vänta därför inte med att skicka in din ansökan! Du behöver inte skriva ett personligt brev utan i stället ber vi dig svara på urvalsfrågorna i samband med ansökan.
Onsitetekniker till Umeå - 50% & extra vid behov. Är du en serviceinriktad och tekniskt kunnig person som trivs med att arbeta nära användare? Vi söker nu en Onsitetekniker till Umeå för en spännande roll där du blir en nyckelspelare i att leverera IT-support av hög kvalitet. Om tjänsten Som Onsitetekniker kommer du att arbeta med support och felsökning av IT-relaterade problem på plats hos kunden. Arbetsuppgifterna innefattar bland annat: Installation, konfiguration och underhåll av datorer, skrivare och annan IT-utrustning Felsökning av mjukvara och hårdvara Hantering av ärenden via ITSM-system Användarsupport och vägledning i IT-relaterade frågor Vi söker dig som är serviceinriktad, lösningsorienterad och trivs i en dynamisk miljö. Rollen finns tillgänglig både som heltidstjänst och deltidstjänst (50%). Vi söker dig som har: Erfarenhet av IT-support och felsökning Kunskap om Windows OS och Office 365 Förståelse för nätverk och kringutrustning Vi erbjuder en stimulerande arbetsmiljö med möjligheter till utveckling och ett trevligt team att arbeta med. Låter detta intressant? Ansök redan idag! Välkommen med din ansökan! Uppfyller du kvalifikationerna och är intresserad? Lägg in en ansökan redan idag! Vi önskar bara CV/meritförteckning gärna tillsammans med ett kortare brev om varför du är intresserad av just denna tjänst. Vi tar ej emot det via email utan det måste bifogas i ansökan via vårt system på grund av GDPR och hur vi hanterar personuppgifter. Intervjuer kommer hållas löpande och tjänsten kan därför komma att bli tillsatt innan slutdatum för annonsen. Vid ytterligare frågor gällande tjänsten så är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Linnéa Lundström på [email protected]. Om Barona Barona är ett internationellt bolag med finska rötter. Vi har funnits sedan 1999 och finns idag i 10 länder. Vi är en naturlig länk mellan uppdragsgivare och anställda, vi ser till att det blir lätt och smidigt för både dig som anställd och dig som uppdragsgivare. Vi erbjuder våra kunder skalbara och hållbara personallösningar. Allt detta så vi kan erbjuda olika tillvägagångsätt och möjligheter till våra egna anställda i alla skeden av deras karriär! Barona är kollektivavtalsbundet och hos oss har du alltid nära till din närmsta konsultchef som är dedikerad till ditt uppdrag.
Som servicedeskmedarbetare kommer du främst att ge användarsupport och service till kunder gällande all typ av felsökningar eller kontohanteringar. Du ger även support till kunder relaterat till den hårdvara som används i kombination med företagets systemlösningar. Du kommer att ha telefonen och ärendehanteringssystem som dina främsta arbetsredskap och du besvarar löpande inkommande ärenden. Skicka din cv samt lönneanspåk till [email protected] märkt 43559Östersund Vanligt förekommande samtal är: Felsökning av nätverksutrustning Kontohantering Lättare tekniska frågor
Som Service Desk Agent hos TietoEvry får du möjligheten att tillhöra ett av nordens största IT-företag. Här kommer du få chansen att utveckla dina IT-kunskaper och arbeta med problemlösning dagligen. Vi söker just nu dig som är student som är målmedveten och älskar att hålla många bollar i luften! OM TJÄNSTEN I service desken hos TietoEvry kommer du få möjligheten att tillämpa din grundkunskaper inom IT och fortsätta utvecklas framåt. Du kommer arbeta självständigt men kommer få stöttning av teamet, för att nå din högsta potential. Vi söker efter en initiativtagande och driven individ som har lätt att bolla både studier och jobb samtidigt. För att trivas i rollen som service desk agent behöver du kunna arbeta i högt tempo och vara stresstålig. Vi har höga krav på att vara tillgänglig minst två heldagar i veckan för denna tjänst. Initialt kommer du att gå bredvid en kollega i 3 dagar för att lära dig grunderna. Därefter kommer du få sitta och bemanna upp två dagar till innan du är på fötterna. Du erbjuds: Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Du får även en fot in på ett spännande IT-bolag i framkant! ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter För den här rollen lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och ser gärna att du är en hjälpsam och glad person, som gillar att lösa problem och har ett tekniskt intresse. Du trivs att ha många bollar i luften och drivs av att lösa kluriga problem. Vi ser gärna en person som kan behålla lugnet i stressiga situationer. Då arbetspass ibland kan uppkomma med kort notis ser vi att du är flexibel och ställer upp när det behövs. Du tar gärna initiativ på egen hand och har möjlighet att jobba två dagar i veckan, gärna fler. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av att arbeta med IT-support eller kundservice. Du har som uppgift att på ett professionellt och pedagogiskt sätt hjälpa kunden med sitt problem, främst via telefon. - Ditt jobb innebär även att du kommer att följa upp ärenden som du tagit dig an för att säkerställa att en lösning uppnås och att kunden får bästa möjliga service - Du förväntas vara tillgänglig 2 dagar i veckan mellan måndag - fredag. - För denna tjänst kommer vi begära ett utdrag ur belastningsregister från dig VI SÖKER DIG SOM - Studerar minst 50% och har minst 1.5 år kvar av dina eftergymnasiala studier. Observera att du ej kommer vara aktuell för tjänsten om du ej studerar. Du studerar även en IT relaterad utbildning - Har jobbat inom service/support tidigare, gärna call-center - Kan jobba 2 dagar/vecka, främst måndag till onsdag. - Talar och skriver obehindrat på svenska. För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Social - Ordningsam - Ansvarstagande Övrigt: - Start: Omgående - Omfattning: 2 pass/vecka - Placering: Centrala Malmö Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
Välj ett jobb för att visa detaljer