Norsktalande IT-supportmedarbetare sökes!

Drivs du av att hjälpa andra och hitta de bästa möjliga lösningarna? Har du ett intresse för IT? Om du även är flytande i både norska och svenska, så läs gärna vidare! Om tjänsten Vi på Perido hjälper nu vår kund att hitta norsktalande IT-supportmedarbetare. Kundföretaget i fråga är en helhetsleverantör av IT-lösningar. Nu behöver deras servicedesk-team stärkas upp och vi hoppas att du är den vi söker. Du utgår från kontoret beläget i Stockholm. Dina arbetsuppgifter I rollen kommer du att ha varierande arbetsdagar där du förväntas agera både problemlösare och tekniker. Tillsammans med dina kollegor hittar ni rätt tillvägagångssätt för att erbjuda era kunder bästa möjliga service. Här erbjuds du möjligheten att bli en del av ett team med en unik approach, som innebär att du får hantera både första och andra linjens ärenden. Mer specifikt kommer du att: Ta emot ärenden från kundernas användare och erbjuda utmärkt service Hantera klientdatorer, servrar och mobiltelefoner Administrera Active Directory Följa upp och slutföra ärenden med fokus på kundnöjdhet Identifiera och rapportera återkommande problem inom supportleveransen Dina egenskaper För att lyckas i rollen tror vi att du är en serviceinriktad person med en välprövad problemlösningsförmåga. Du arbetar noggrant och strukturerat, men kan samtidigt snabbt skifta fokus om en annan arbetsuppgift behöver prioriteras. Vidare ser vi att du är en sann lagspelare som gärna delar med dig av din kompetens till kollegor. Är du vår nästa stjärna? Vi ser fram emot att läsa din ansökan, varmt välkommen med den redan idag! Kvalifikationer: Relevant utbildning eller erfarenhet inom IT-support/kundtjänst Flytande i svenska och norska Ett starkt intresse och driv för IT Förmåga att kommunicera obehindrat i tal och skrift Meriterande: Förmåga och intresse för att utföra felsökning Erfarenhet av att arbeta med kundtjänst, servicedesk med IT-support eller teknisk support Kunskap inom exempelvis Windows Server och Klient, Active Directory, Office 365, Microsoft Endpoint Manager, hårdvara, ärendehanteringssystem Omfattning och tillträde Heltid, tillsvidare. Start under omgående. Ansökan Ansökan görs via vår hemsida perido.se. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information du behöver. Ansvarig rekryterare för denna tjänst är Fredrika Lundmark som kan nås på mejl [email protected]. Om du har frågor eller funderingar så är du även välkommen att kontakta oss på [email protected] så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange alltid tjänstens referensnummer 34198 i ämnesraden. Om Perido Varför heter vi Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder ”väl matchad”. Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och har över 1300 medarbetare över hela landet, varav ett femtiotal arbetar på våra kontor i Stockholm och Göteborg. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: https://perido.se/om-oss/.

26 april 2024
Sista ansökan:
26 maj 2024
1st line, supporttekniker

Meet a Student är en jobbplattform för juniora talanger. För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen: IT-bemanning är ett personligt IT-konsultföretag där vi värdesätter den enskilda konsultens egenskaper. Har du de rätta egenskaperna - social, driven och tävlingsinriktad så kan vi ge dig de rätta förutsättningarna för ett roligt och stimulerande arbete som konsult hos någon av våra kunder. IT-bemanning är ett dotterföretag till IT-konsultföretaget Xperta AB och som är specialiserade inom området IT-infrastruktur. För kunds räkning söker vi en supporttekniker till kundens IT service deskavdelning. Uppdraget är ett långsiktigt konsultuppdrag som innefattar goda möjligheter till utveckling samt möjlighet till anställning hos kund på sikt. Kunden sitter i södra Stockholm (närförort). Tjänsten ska tillsättas snarast möjligt. Arbetsuppgifterna inom 1:a linjens Service Desk innefattar: Informera, vägleda och assistera användarna i det dagliga användandet av supporterade system, verktyg och utrustning. Mottaga, registrera, koordinera och rapportera information, önskningar, behov, frågor och problem som står i relation till ett effektiv användande av IT hos kunden. Vara sambandet mellan användarna, kundens IT och externa leverantörer. Mottaga, registrera, följa upp och rapportera ärenden tills de avslutas och stängs. Vem vi söker: Du har goda kunskaper i engelska och svenska, både vad gäller tal och skrift. Du har ett stort kundfokus och tycker om att ge professionell service. Du är lättlärd och kan snabbt sätta dig in i nya system och tekniker. Du är glad och social och har lätt för att samarbeta med andra. Du trivs med ett högt tempo och kan hantera flera ärenden och processer samtidigt. I denna tjänst lägger vi stor vikt vid personlig lämplighet. Dina kunskaper: Vi ser gärna att du har erfarenhet från IT-support eller teknisk kundtjänst och bör ha erfarenhet av alla eller några av nedanstående system, program och verktyg: Supportverktyg som används för systemadministration, felsökning och problemlösning, såsom: Ärendehanteringssystem (Pureservice) Fjärrsupport mha av TeamViewer Antivirusskydd (Symantec Endpoint Protection) Symantec Brightmail (Quarantine, SPAM Filter) Citrix Workspace Microsoft Office 2016 i Citrix-miljö samt lokalt på PC Sharepoint Active Directory Office365 Azure VPN Microsoft Endpoint Manager MDM (Mobile Device Management) Windows 10 Meriterande är kunskap i Agresso (Affärssystem) Intresserad? Skicka in din ansökan snarast då urval sker löpande. Vid eventuella frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Simon Waax, 0707518517

26 april 2024
Sista ansökan:
11 maj 2024
IT- Supporttekniker på uppdrag till statligt bolag i Karlskrona!

Om tjänsten Vi söker just nu en driven och erfaren IT supporttekniker för att ansluta till ett statligt bolag i Karlskrona. Som IT supporttekniker kommer du att vara en del av ett dedikerat team som arbetar med att tillhandahålla teknisk support och lösa IT-relaterade problem för användare inom organisationen. Placering: Karlskrona Startdatum: Omgående Kontraktstid: Till och med oktober 2024 Anställningsform: Konsultuppdrag via Poolia Uppdragets omfattning: 100% Arbetsuppgifter: * Tillhandahålla teknisk support via telefon, e-post och fjärrstyrning till användare med olika IT-relaterade frågor och problem. * Felsöka och lösa problem relaterade till hårdvara, mjukvara, nätverk och system. * Installera, konfigurera och underhålla IT-utrustning och programvara. * Dokumentera supportärenden och utförda åtgärder i enlighet med företagets riktlinjer. * Samarbeta med andra IT-team och leverantörer för att lösa komplexa problem och förbättra systemprestanda. * Ge användarutbildning och teknisk vägledning vid behov. Kravprofil: * Erfarenhet av arbete inom IT-support, antingen på helpdesk eller som fälttekniker. * Goda kunskaper inom Windows-operativsystem och Microsoft Office-paketet. * Förmåga att kommunicera tydligt och professionellt med användare på alla nivåer. * Problemlösningsförmåga och förmåga att arbeta självständigt och i team. * Flytande svenska samt engelska är ett krav Ansökan: Skicka in din ansökan snarast möjligt då urval och intervjuer sker löpande. Vi ser fram emot din ansökan!

26 april 2024
Sista ansökan:
9 maj 2024
IT-tekniker

Är du bra på att förklara hur teknik fungerar så att en vanlig användare förstår? Då är det kanske dig vi söker i rollen som IT-tekniker vid Högskolan i Halmstad. Uppskattar du att stå inför nya utmaningar? Är du en kreativ problemlösare som ser kunskapsutbyte som en naturlig del i arbetet? Vill du jobba på en innovativ högskola där olika perspektiv möts! Då är detta ett jobb för dig!  Högskolan i Halmstad skapar värden, driver innovation samt utvecklar människor och samhälle för framtiden. Ända sedan starten 1983 har Högskolan präglats av nytänkande och samverkan med samhället. Forskningen är internationellt välrenommerad och bedrivs till stor del i mångvetenskapliga forskningsprogram inom Högskolans två fokusområden: hälsoinnovation respektive smarta städer och samhällen. Högskolan har ett brett utbildningsutbud med många populära utbildningsprogram. Campus är modernt och välutrustat, och ligger nära både resecentrum och Halmstads trevliga stadskärna.   IT-avdelningen vid Högskolan i Halmstad är centraliserad. Avdelningen har ett brett uppdrag och arbetar med att ge strategiskt och operativt stöd till verksamheten avseende möjligheter och utmaningar med Högskolans digitala transformation. Vidare ansvarar avdelningen för lärosätets strategiska och systematiska IT- och informationssäkerhetsarbete.   Vi söker nu en IT-tekniker inom IT-avdelningen som är redo för nästa utmaning. Du kommer få en varierande arbetsvardag där vi fokuserar på lösningar och värdesätter god servicekänsla och medarbetardriv.   Arbetsuppgifter  I rollen som IT-tekniker får du ett spännande arbete med att stödja personal och studenter med IT-support. Du kommer att arbeta både självständigt och tillsammans med andra med att installera, underhålla, övervaka och supportera de system, produkter och tjänster som gruppen har i uppdrag att förvalta. Arbetsuppgifterna är omväxlande och innebär att du bland annat kommer arbeta med:  - Ge IT-support till våra användare genom telefon, e-post, helpdesk eller ute i verksamheten. - Hantering av arbetsredskap som exempelvis klientdatorer, surfplattor och telefoner.  - Installation, felsökning och utbyte av IT-arbetsplatsen och kringutrustning.  - Skapa och upprätthålla dokumentation för tekniska processer och lösningar.  - Medverka i olika typer av IT-projekt. Kvalifikationer Vi söker dig som har:  - Av arbetsgivaren bedömd relevant utbildning inom IT-området alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet som arbetsgivarens bedömer relevant - Bakgrund inom IT-området och fallenhet för teknik och IT-support.  - Goda kunskaper och förmåga att kommunicera på svenska och engelska i tal och skrift. - B-Körkort (manuell)   Viktiga förmågor  Arbetsuppgifterna kräver att du är serviceinriktad och flexibel, har ett gott omdöme och är säkerhetsmedveten. Självklart har du ett gediget intresse för teknik och motiveras av problemlösning. Du har en förmåga att snabbt identifiera och lösa problem, är noggrann, tar initiativ och är ansvarstagande. Samtidigt är du kreativ, pragmatisk och kan se olika perspektiv och lösningar. Vidare trivs du med att arbeta målstyrt och har god förmåga till kommunikation och samarbete. Du gillar att lösa problem tillsammans med andra samtidigt som du självständigt driver ditt arbete framåt. Du har ett prestigelöst och proaktivt förhållningssätt och har lätt för att ta kontakt med andra och har en hög servicekänsla.  Stor vikt kommer läggas vid personlig lämplighet. Vad erbjuder vi dig?  Väljer du oss kommer du till en arbetsplats som:  - Erbjuder goda förutsättningar för personlig och yrkesmässig utveckling i en utvecklande miljö. - Erbjuder flextid och hybrid arbetsplats med distansarbete enligt överenskommelse. - Uppmuntrar till god hälsa genom friskvårdsbidrag, fri tillgång till gym, massage och rabatterat pris på träningsanläggningar. - Arbetar medvetet för en hållbar och inkluderande arbetsmiljö med en bra balans mellan arbete och privatliv. - Erbjuder och uppmuntrar till kompetensutveckling. Det förekommer resor inom Halland mellan Högskolan i Halmstad och Campus Varberg samt även nationellt i samband med exempelvis utbildning och sektorsgemensamma konferenser.   Ansökan https://hh.se/om-hogskolan/jobba-hos-oss/att-soka-jobb-hos-oss.html Villkor Anställningen är tillsvidare och kan inledas med provanställning i sex månader. Tillträde enligt överenskommelse. Individuell lönesättning tillämpas, ange löneanspråk i ansökan. Säkerhetsprövning/registerutdrag kan komma att genomföras. Då Högskolan bedriver verksamhet både på campus i Halmstad och på Campus Varberg kan det medföra resor mellan orterna. Det är därför ett krav att du har B-körtkort. Även viss beredskap kan komma att vara aktuellt inom rollen som IT-tekniker.  Övrigt Vi värdesätter de kvaliteter som jämn könsfördelning och mångfald tillför verksamheten. Vi ser därför gärna sökande med olika bakgrund, kön, funktionalitet och inte minst livserfarenhet. https://hh.se/om-hogskolan/fakta-om-hogskolan.html https://www.hh.se/om-hogskolan/jobba-hos-oss Vill du vara vår nya kollega? Välkommen med din ansökan! Vi undanber oss all direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av rekryteringsannonser.

26 april 2024
Sista ansökan:
19 maj 2024
Systemtekniker

Vi söker nu en Systemtekniker Middleware till vår kund i Luleå! Bakgrund Kundens IT-avdelning har inom leveransområdet IT-produktion behov av en person med kunskaper inom konfiguration av infrastrukturnära applikationer såsom JBoss. Uppdragsbeskrivning Uppdraget består i att förstärka teamet som arbetar med infrastrukturnära applikationer med JBoss kompetens i det dagliga arbetet så som installation, patchning, konfigurering samt automatisering. Även felsökning i befintliga installationer ingår. Incidenter och beställningar hanteras via Jira. Arbete kan förekomma utanför ordinarie arbetstid. Du ska arbeta proaktivt och föreslå förbättringar som leder till bättre tillgänglighet, minskande antal incidenter och högre kvalitet. Generell rollbeskrivning Systemtekniker Avser arbete inom infrastruktur. Med infrastruktur avses den grundläggande tekniska plattformen som är en förutsättning för andra tillämpningar (applikationer, komponenter eller integrationer). Området är under omfattande utveckling och förändringstakten är hög. Inom samtliga områden behövs kunskap i teknisk kravställning och utvärdering av lösningsförslag. Virtualisering, automation, mobilitet och hög tillgänglighet ställer höga krav på både infrastrukturella lösningar och IT säkerhet. Middleware Inom Middleware avses arbete inom området mellan applikation och infrastruktur. Här avses program, applikationer och komponenter som länkar samman eller integrerar annan programvara som exempelvis databashanterare, transaktionshanterare, meddelandehantering, web services eller SHS-lösningar. Ska-krav: Du ska uppfylla krav för rollen Systemtekniker Middleware Minst 1 års erfarenhet gällande JBoss EAP eller wildfly Minst 1 års erfarenhet av Linux. Minst 6 månaders erfarenhet av GIT. Du ska kunna arbeta på plats i Tullverkets lokaler i Luleå minst 1 dag per vecka (vissa veckor fler dagar på plats) Bör-krav: Erfarenhet av JBoss EAP Erfarenhet av Apache (http-servrar) Erfarenhet av Ansible Erfarenhet av Shellscript Erfarenhet av Java Erfarenhet av RedHat Openshift eller Docker Din ansökan Låter rollen intressant och passande? Ansök i så fall omgående för vi intervjuar löpande och rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Vi kan enbart ta emot och bearbeta din ansökan genom att du registrerar ditt CV i vår portal. Med avseende på GDPR kan vi ej ta emot ansökningar via e-post. Varmt välkommen med din ansökan! Uppdraget är en del av Quest Consulting personaluthyrning. Om oss Quest Consulting är ett auktoriserat konsultbolag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension. Vi är specialiserade inom IT, Teknik, HR, Administration och Ekonomi. Vår målsättning är att vara din personliga samarbetspartner och just därför är det så viktigt för oss att arbeta efter våra kärnvärden där våra ledord är att vara Personliga, Nyskapande och Professionella.

26 april 2024
Sista ansökan:
3 maj 2024
IT-supporttekniker

Är du erfaren inom IT-support och serviceminded? Trivs du som bäst när du får arbeta med varierande ärenden i första linjens support och använda ditt breda register av erfarenheter?  Låter det lockade att få bidra till Sveriges möjligheter att ta historien in i framtiden? Då kan du vara den vi söker! Kungliga biblioteket (KB) har en av norra Europas största datorhallar gällande volymer, ca 25 PB data. Vi ansvarar för att långsiktigt bevara kulturarvet som finns i våra samlingar, och för ITs del handlar det om det digitaliserade materialet. Digitalisering, katalogisering och tillgängliggörande är en stor del av KBs IT-aktiviteter och vi arbetar i en blandad miljö (Windows/Linux), med mycket egenutvecklade system i open source-miljö. KB är under ständig utveckling och har många spännande uppdrag som berör IT. Vi söker nu efter en IT-supporttekniker som vill bli en del av vårt engagerade supportteam och bidra till vår fortsatta utveckling. Roll och arbetsuppgifter Rollen som IT-supporttekniker inom första linjens support (first line support) hos oss innebär ansvar för problemlösning och löpande arbete med analys, förbättringar och åtgärder. Huvudfokus är att stötta den dagliga verksamheten i IT-relaterade ärenden tillsammans med andra kollegor inom supportteamet. Det innebär bland annat att utföra installationer av programvaror, sätta behörigheter, hantera incidenter och beställningar samt delta i projekt. Vidare ansvarar du för att planera, prioritera, strukturera och följa upp ditt dagliga arbete. Ärenden hanteras via ärendehanteringssystem, telefon, besök eller support på plats (on-site). Kvalifikationer och personliga egenskaper För att lyckas i rollen ser vi att du har: • Flera års gedigen och aktuell erfarenhet av liknande IT-supporttjänst inom första linjens support • Erfarenhet av IT-support i Windowsplattformen • Arbetslivserfarenhet av ITIL-baserade processer samt vana att dokumentera och arbeta efter satta rutiner och processer • Administrativ kunskap i och erfarenhet av Microsoft Exchange • Du har aktuell vana att arbeta med Active directory (AD), System Center Configuration Manager (SCCM) • Mycket god kommunikationsförmåga i tal och skrift på svenska och engelska Det är även meriterande om du har: • Goda kunskaper och erfarenhet av implementering/managering av Mac-datorer samt uppdateringar och felsökningar på dessa • Vana att arbeta med IT-säkerhetsfrågor   Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och söker dig som trivs som bäst när du får ge service och samarbeta med andra. Arbetsuppgifterna ställer krav på att du är målmedveten och drivande. För dig är det därför viktigt att vara en del av ett team, och du är mån om att ta ansvar både för din egen och teamets framdrift mot uppsatta mål. Du är strukturerad och självgående och har förmåga att planera arbetet. Du är en medveten representant för IT-supporten ute i verksamheten och har ett gott omdöme som visar sig i din förmåga att prioritera och väga användares önskemål och behov mot verksamhetsnytta och övergripande mål. Som person är du lyhörd och är mån om att dela med dig av din kompetens och anpassa din kommunikation efter vem du möter i verksamheten.  För dig är det självklart att ha ett medvetet säkerhetstänk och du bär med dig det i allt arbete du utför. Inte minst är du nyfiket lagd och lär dig gärna nytt och tar dig an arbete med ny teknik. Anställning och tillträde Det här är en tillsvidareanställning på heltid som inleds med sex månaders provanställning. Tillträde snarast enligt överenskommelse. Placering i Humlegården i Stockholm. KB har verksamhet i Stockholm, Strängnäs, Grängesberg och Bålsta. Vi erbjuder flexibla arbetstider vilket ger förutsättningar till balans mellan arbete och privatliv. Ett fåtal gånger per år kan beordrad övertid förekomma för medarbetare inom supporten, exempelvis i samband med events. Ansökan Välkommen med din ansökan senast 2024-05-16. Vänligen bifoga CV. I denna rekrytering använder vi oss av urvalsfrågor istället för personligt brev. Var därför noga med dina svar så att de speglar din kompetens och erfarenhet på ett korrekt sätt. Beskriv varför du är intresserad av denna tjänst och vad du kan bidra med. Säkerhetsintervju samt bakgrundkontroll kan komma att genomföras med slutkandidat. Kontaktpersoner Vill du veta mer om jobbet är du välkommen att kontakta Henrik Nieciecki, enhetschef, 010-709 30 56. Vill du veta mer om anställningsvillkor och process kontakta HR-partner Jenny Berglöw 010-709 38 98. Fackliga kontaktpersoner är May Nilsson, ST-KB, och Amit Rathod, SACO-KB, båda nås via växeln 010-709 30 00. Avdelningen för Informationssystem Rollen som IT-supporttekniker är placerad på enheten för support och drift som är en del av avdelningen för Informationssystem. Du rapporterar direkt till enhetschef Henrik. Avdelningen består av 4 enheter inom systemutveckling och drift och är ca 60 medarbetare totalt.  Om Kungliga biblioteket Kungliga biblioteket (KB) är Sveriges nationalbibliotek. Våra samlingar sträcker sig mer än tusen år bakåt i tiden och växer varje dag. Vi har allt från handskrifter, böcker och tidningar till musik, film och datorspel. KB bevarar och tillgängliggör vårt kulturarv och främjar samverkan mellan Sveriges bibliotek. Ytterst handlar uppdraget om demokrati, jämlikhet och fri åsiktsbildning. Dessutom är KB en arbetsplats för forskare, studenter och ca 360 medarbetare. Vi erbjuder en arbetsplats som präglas av ansvar, öppenhet, tillit och lärande. Vi vill ge lika möjligheter för alla och värdesätter jämlikhet och mångfald i vår verksamhet.

25 april 2024
Sista ansökan:
16 maj 2024
IT-Supportroll för dig som är i början av din IT-karriär!

På uppdrag av vår kund söker vi medarbetare till deras servicedesk. Denna roll är ett konsultuppdrag vilket kan passa dig som tar studenten i vår och har ett intresse för att ta första steget ut i arbetslivet. Vi ser gärna att du som söker har tidigare telefonvana och erfarenhet från ärendehanteringssystem. Arbetsuppgifter Du kommer att vara en del av ett dedikerat och drivet IT-team där du kommer att leverera support via telefon, chatt och servicewebb. Det är därför fördelaktigt om du har vana av att arbeta med mobilen som främsta verkyg. Du kommer att arbeta med felsökning, kontofrågor och behörigheter. Kunden lägger även stor vikt vid personlig lämplighet. Där vi gärna ser att du är ansvarsfull och en driven person som gillar att arbeta mot uppsatta mål. Du trivs med att hjälpa andra människor och är utåtriktad och gillar att ha sociala kontakter. Du är kommunikativ och serviceinriktad i ditt arbete och du tycker om problemlösning och IT. Krav Telefonvana Erfarenhet av ärendehanteringssystem Flytande svenska och engelska i tal och skrift Meriterande ITIL Erfarenhet av Google, Apple och Microsoftmiljö Utbildningsbakgrund inom IT Om tjänsten Omfattning: Heltid måndag-fredag Start: Mitten av juli Plats: Centrala Stockholm Välkommen att skicka in din ansökan, vi ser fram emot att höra från dig. Intervjuer sker löpande. Minst 2st referenser kommer att efterfrågas. Fri från anmärkning i belastningsregistret är ett krav. Om oss DJV står för Du – Jag – Vi och har sedan starten, 2014, erbjudit konsulttjänster inom Agil verksamhetsutveckling och IT-Support. Vi arbetar hållbart med tydliga interna processer för hur vi arbetar med våra kunder, tillsätter rätt kompetens till rätt behov samt hur vi tar ansvar för att våra anställda ser DJV som en långsiktig arbetsplats. De senaste 3 åren har vi blivit certifierade som ett Great Place to Work® vilket är den enda certifieringen av goda arbetsplatser i Sverige. Certifieringen är baserad på Great Place to Work© Institutes globala standard för vad som kännetecknar en god arbetsplats och är ett bevis på att de anställda upplever en mycket hög grad av trovärdighet, respekt, rättvisa, stolthet och kamratskap inom organisationen.

25 april 2024
Sista ansökan:
25 maj 2024
Säkerhetsadministratör – Arbeta med support och administration

Supportsektionen, Kontaktcenter, Förvaltningsavdelningen Har du erfarenhet från kundtjänst och administration? Har du kunskap och erfarenhet av datorer och mobiltelefoner och brinner för att ge personlig service? Då kan vi erbjuda dig en varierande tjänst tillsammans med kunniga kollegor i en händelserik miljö. Din arbetsdag. Sveriges morgondag. I rollen som säkerhetsadministratör är dina huvudsakliga arbetsuppgifter att hjälpa Regeringskansliets användare med utrustning i form av smartkort, dator och telefon. Du registrerar, kompletterar, prioriterar och återkopplar ärenden som kommer in via besök, telefon, e-post och via ärendehanteringssystem. Det är många ärenden i on- och offboarding processen i vilken du bland annat har säkerhetsadministrativa uppgifter. Som säkerhetsadministratör på Kontaktcenter kommer du att ingå i ett trevligt gäng på ca 30 kollegor som är indelade i tre grupper. De tre grupperna arbetar med support via telefon och support över disk. I vårt uppdrag ligger att vi ger stöd och support till Regeringskansliets medarbetare och statsråden i regeringen. Du kommer att vara en viktig stödfunktion för att verksamheten ska fungera i Regeringskansliet. Supportsektionen är en del av enheten Kontaktcenter som ansvarar för att hantera frågor som inkommer till enheten från Regeringskansliet och som rör stöd och service i Förvaltningsavdelningens verksamhet. Enheten svarar för att tillsammans med övriga enheter i Förvaltningsavdelningen säkerställa att det finns gemensamma processer för detta. Enheten ansvarar för telefonservice i Regeringskansliet och även för Regeringskansliets biblioteksverksamhet. Supportsektionen ansvarar för att ge stöd och service till alla som arbetar i Regeringskansliet, på utlandsmyndigheterna och i kommittéer. Läs mer om vår verksamhet på Regeringen.se Din bakgrund Vi söker dig som har avslutad gymnasieutbildning med godkända betyg. Vi ser att du har några års erfarenhet av kundtjänst med felsökning och användarsupport samt några års erfarenhet av administrativt arbete. Erfarenhet av ärendehanteringssystem är ett krav för tjänsten. Vi ser även att du har erfarenhet av att arbetat med många parallella processer med många kontaktytor i en miljö med högt tempo och deadlines. Rollen kräver att du har god kunskap om mobiltelefoners/surfplattors och bärbara datorers funktionalitet och att du har generell it-förståelse. Du behöver ha goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift. Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete i en säkerhetsfunktion och erfarenhet av hantering av sekretessbelagd information.  Har du erfarenhet av arbete inom en myndighet eller en större organisation är det meriterande. För rollen är det även meriterande om du har erfarenhet av fotografering med systemkamera och god aktuell kompetens om MS Office produkterna. Det är till din fördel om du har grundläggande nätverkskunskaper, kunskap om nätverksskrivare, lokala skrivare och kännedom om Active Directory Dina egenskaper Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och söker dig som är trygg och stabil i ditt arbetsområde. För att vara framgångsrik i rollen krävs det att du är initiativtagande och flexibel med en god pedagogisk insikt. Då arbetet innefattar många kontakter är det viktigt att du har en mycket god samarbetsförmåga. Övrigt Tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning. Anställningen är placerad i säkerhetsklass och en säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas. Du måste vara svensk medborgare, men får gärna ha utländsk bakgrund. Är du intresserad? Vill du veta mer om jobbet och vad vi erbjuder kontakta Gruppchef Petra Kristan. Du är också välkommen att kontakta Rekryteringsspecialist, Patricia Nordlånge. Fackliga kontaktpersoner är Johan Strokirk för Saco och Peter Backéus för ST. Samtliga nås via Regeringskansliets växel, 08-405 10 00. Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster. Välkommen att registrera din ansökan i vårt rekryteringsverktyg senast den 5 maj 2024. Regeringskansliets uppdrag är att stödja regeringen i dess arbete med att styra Sverige och förverkliga sin politik. Här arbetar 4 800 personer, varav 600 utomlands. Regeringskansliet välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Vi ser jämställdhet och mångfald som en styrka och tillgång och vi arbetar aktivt för att vara en arbetsplats fri från diskriminering. Förvaltningsavdelningen ansvarar för myndighetsövergripande frågor som förändrings- och förnyelsearbete, ekonomi, arbetsgivarfrågor, kompetensförsörjning, kommunikation, säkerhet, it, bibliotek, arkiv och registratur samt för den gemensamma servicen i Regeringskansliet.

25 april 2024
Sista ansökan:
5 maj 2024
IT Coordinator

From our start in 2015, DigitalTolk have had strong growth, especially in Sweden, and now we are increasing the pace both in Sweden and internationally. We are looking for an IT Coordinator that will join us on this journey! 🚀 About the role: As an IT Coordinator you will have overall responsibility for the office's IT structure and for securing the company's IT environment. The role includes overall responsibility for IT support, routines and processes, specify requirements towards suppliers, IT security and user support. You will also act as Level-2 Support, primarily for our Interpreters. The role includes: MDM Management. Purchase of equipment for new and existing employees. Work on various IT related issues such as hardware and application support to local and remote employees and coordinate projects and IT activities at the local site. Be responsible for assigned parts of on-boarding and off-boarding processes. Configuring and troubleshooting Mac, PC and Microsoft Office 365 products. Responsible for intranet and sharepoint, remote management systems. Responsible for IT security and updating the IT policy. Customer service technology: such as headsets, mouses, computers, telephony, systems and connectivity. Helping staff debug sound and connectivity issues and hardware. About you: We believe that you have a genuine interest in technology, support and have a strong service orientation. You can easily learn new systems and applications. You are passionate about problem-solving and want to partake in creating the best conditions for a fast-growing organisation. Formal IT background? Great! If not, as long as you're ready to soak up knowledge like a sponge, we're all in. We believe that you: You have a comprehensive understanding of current hardware and software technology. You have a good understanding of LAN/WAN and wireless networks. Office Network is based on UniFi / Ubiquiti. Knowledge of configuring, using and troubleshooting laptop/computer hardware and internet applications including web browsers, email and VPN. You are familiar with supporting and troubleshooting iPhones, iPads, conference phones, mobile hotspots. Good language skills in Swedish and English both verbally and in writing. What we can offer you: 🚀Career development together with a growth company 🌍 Diverse workplace and fun company trips 🦾 Generous health care allowance 💰 Pension savings - Secure your future 🐱‍🏍Motivated and skilled colleagues About us: DigitalTolk turned the interpretation industry upside down in many ways. Simply because we offer Interpretation-as-a-Service to our interpreters, users and customers. Interpreters in any language, only a click away. We are the only company that has fully automated the matching process for the best and fastest matching. As a result, we have grown from 5,000 interpretations in 2017 to over 350,000 in 2022. We’re proud to be able to make a difference in our customers' everyday lives through the services we offer. We are a dynamic company where innovation is at the core of what we do. We offer you to be part of an expansive phase in our continued journey. As a company, we have already received numerous awards and prizes for the way we approach a societal challenge. Named the Gazelle of the Year and Sweden's Fastest Growing Company 2021, one of Sweden's five most innovative Startups, award as one of "Sweden's best companies" and winner of the Swedish Post and Telecom Agency's innovation competition "Best in the industry". Hungry for more information, check out our career site: https://www.digitaltolk.se/karriar Get to know your future colleagues: https://www.digitaltolk.se/om-oss

25 april 2024
Sista ansökan:
25 maj 2024
Supportmedarbetare till IT-servicedesk

Som en del av vårt servicedesk-team kommer du att ha en viktig roll i att hantera inkommande ärenden genom olika kanaler som ärendehanteringssystem, telefon och e-post. Du kommer att lösa tekniska problem, ge support, prioritera ärenden och eskalera dem till kollegor vid behov. Arbetet inkluderar också att skriva ner dokumentation på vad som gjorts och ärendeuppföljningar för att säkerställa att allting avslutas korrekt. Vår målsättning är att alltid leverera snabb och effektiv service, och kunderna uppskattar oss högt för vår servicenivå idag, så ditt bidrag kommer att vara avgörande för vår fortsatta framgång. Vi ser inte bara till att du kan utföra dina arbetsuppgifter; vi investerar i din utveckling. Inom ett år hos oss kommer du att ha förfinat dina tekniska och kommunikativa färdigheter till en nivå som möter våra högt ställda mål och kundernas krav. I teamet utvecklar du en hög grad av kundnöjdhet på dina ärenden, effektivt arbete i vårt ärendehanteringssystem och en fördjupad förståelse för våra kunders behov och de tjänster vi erbjuder. Vi stöder din utveckling genom interna utbildningar och möjligheter att utnyttja utbildningsbidrag för ytterligare kunskapstillväxt. Som du hör är arbetet på vår servicedesk flexibelt och belönande, med tydliga målbilder och med stort eget ansvarstagande. Du kommer att ha möjlighet att jobba både på distans (cirka 2 dagar per vecka) och i vårt kontor. Våra arbetstider är 8-17 med en timmes lunchrast där du och dina kollegor själva bestämmer tiderna, vanligtvis mellan 11 och 14. Under rasterna kan du njuta av aktiviteter som TV-spel, pingis, eller fotbollsspel – perfekta sätt att ladda om och socialisera med kollegorna, ta ett pass på gymmet i närheten eller promenera vid vattnet. Dina kompetenser och erfarenhetDet vi huvudsakligen är ute efter är att hitta dig som verkligen vill utvecklas inom IT och specifikt inom servicedesk. Vi ser att du har en teknisk/IT-inriktad gymnasieutbildning eller en eftergymnasial KY-/YH-utbildning inom IT-området. Om du saknar IT-utbildning behöver du istället tidigare arbetserfarenhet inom en IT-servicedesk. Vi ser positivt på tidigare arbetserfarenhet från en serviceintensiv verksamhet såsom turism eller handel. Egenskaperna som gör att du lyckas i rollen är en stark serviceförmåga, att förstå och tillgodose kunders behov med en vänlig, tålmodig och empatisk inställning. Effektiv kommunikationsförmåga, både i tal och skrift, är avgörande för att tydligt kunna förmedla lösningar och information. Tålamod och förmågan att hantera stress hjälper dig att hålla huvudet kallt även under hektiska perioder. Du bör även ha en stark problemlösningsförmåga, vara analytisk och redo att tänka kreativt för att hitta lösningar på tekniska problem. Flexibilitet och anpassningsförmåga är nödvändiga då teknologin ständigt utvecklas, och du måste kunna anamma nya metoder och tekniker snabbt. Slutligen är samarbetsförmåga essentiellt för att effektivt kunna arbeta tillsammans med ditt team och andra avdelningar för att underlätta våra kunders vardag. Creating the Difference – today, tomorrow, togetheritm8 är en av de ledande nordiska aktörerna inom managerade IT-tjänster för privata företag och den offentliga sektorn. Itm8 består idag av 13 företag som i en stor fusion under 2023 bildade ett powerhouse under varumärket itm8 med över 1700 specialister. Tillsammans säkerställer vi de bästa tjänsterna för att bli Nordens ledande digitala transformationspartner inom Cloud & Infrastructure, Digital Transformation, Cybersecurity och Application Services. itm8 finns representerat på 26 platser i Danmark, Sverige, Filippinerna och Tjeckien, har över 1700 medarbetare och omsatte över 4 miljarder 2022. Hos oss finns inga stora egon eller magiker. Vår superkraft är att lyssna noga, lösa kundernas 1000-bitars pussel och kavla upp ärmarna för ett seriöst dedikerat arbete. Vi ifrågasätter det förväntade och utvecklar lösningar som tar våra kunder, och oss själva, flera steg längre. Läs gärna mer om vår story, kultur och våra erbjudanden www.itm8.se. Du är också varmt välkommen att lära känna oss mer på Instagram @itm8inside. Redo att utmana(s) med itm8?Varmt välkommen att ansöka till tjänsten nedan. Om du inte är redo att ansöka än och har frågor, skriv till oss i meddelanderutan nedan så följer vi upp med dig. Alla ansökningar och kontakter behandlas konfidentiellt. Sista ansökningsdag är 2024-05-10 och vi kontaktar kandidater löpande så vi rekommenderar att du ansöker till tjänsten så snart du kan. Du ansöker med CV och genom att besvara våra frågor. Om du går vidare från det första urvalet bjuds du in på ett informations- och intervjutillfälle i grupppå vårt kontor. Därefter träffas vi en gång till på en djupintervju, innan referenser tas i slutet av rekryteringen. På itm8 är vi övertygade om att mångfald berikar oss och driver innovation framåt. Vi välkomnar därför sökanden av alla kön, bakgrunder och livserfarenheter. Hos oss hittar du en arbetsgivare som värdesätter och uppmuntrar unika perspektiv och idéer. Oavsett vem du är eller varifrån du kommer, om du delar vår passion för teknik och kundrelationer, vill vi höra från dig. Vi ser fram emot din ansökan och chansen att möjligen välkomna dig till vårt team!

25 april 2024
Sista ansökan:
10 maj 2024