IT Technician Service Delivery

Who are we? Recas is in an expansion phase and therefore we are seeking you who are an IT Technician Service Delivery. With us, you won't only work on interesting assignments and with clients, you also want to be part of shaping Recas to become the best employer in West Sweden. Our motto 'Employees Are Recas' Priority' is something that manifests in everything we do. We are a meeting point for those who want to grow and become part of a cohesive team. Do you want to be part of the Recas family? RequirementsWe believe you are passionate about creating an excellent IT user experience, providing support andIT equipment delivery in a professional way. You are flexible between tasks and you are genuinelyinterested to give the best service and enjoy contact with people. Advantages a team worker with “can-do” collaborative approach curious about new technology team player communication in both English and Swedish experience from working at a Service Desk experience from working with Microsoft tools experience from working with Client Support ambitious, drive to develop yourself and those around you ITIL knowledge As part of the Recas family, we offer you: Maximized wellness allowance and annual health check-up! Support for life's all challenges. Option for a benefit bicycle. Discounts on gym memberships. Opportunity to use Innovatum's badminton hall during lunchtime. Frequent after-work gatherings and team-building activities. Pension advice in collaboration with Max Matthiessen. You are insured through Euro Accident. The job at Recas is unlike any other consulting or engineering job. Despite being well-established and having been around for 12 years, we maintain a startup mentality and an almost insane hunger to grow and become bigger. The startup mentality keeps us alert and constantly looking forward and upward, while remaining humble for every success and milestone we achieve. We're waiting for you. What are you waiting for?

25 april 2024
Sista ansökan:
12 oktober 2024
Senior Service Desk Agent

Till ett uppdrag hos en kund i Stockholm söker vi en tekniker med stort driv som vill vara med och påverka vår kunds fortsatta tillväxt med ett kreativt och positivt arbetsklimat.  Tjänsten börjar som ett konsultuppdrag men tanken är att anställningen senare ska gå över till kunden. Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär. Arbetsuppgifter Du kommer att arbeta som Senior Service desk Agent inom IT-support och drift. Kunden har en bred IT-miljö med höga säkerhetskrav på system och funktioner. Servicedesken hanterar både 1:st och 2:nd line ärenden på en mycket bred nivå - allt från lösenordsbyte, hård -och mjukvarusupport, klientsupport och applikationssupport till felsökning och administration av servrar, koordinering och kontakt med 3:e parts leverantörer. Rollen ställer höga krav på service och kundbemötande. Utöver en mycket trevlig arbetsplats med högt i tak och konstruktiva dialoger finns stora möjligheter att visa framfötter och växa i sin roll. Du kommer att arbeta proaktivt för att skapa hög tillgänglighet och förbättra kundens IT-miljö. Din profil och kvalifikationen Vi söker dig med minst 5 års erfarenhet inom liknande arbetsuppgifter. Din förmåga att arbeta affärsmässigt och bygga relationer är oerhört viktig. Du finner glädje i att ge råd och stöd och därmed kan bidra till utveckling. Att du brinner för service och "det lilla extra" samt att du alltid har kunden i fokus är ett måste.   Kvalifikationer: - Mycket god administrativ kunskap om AD, Azure AD, MS365, ärendehanteringsprocess, dokumentation/uppföljning - Relevant erfarenhet på minst 5 år och trivs i rollen som en servicedeskmedarbetare - Mycket goda kunskaper gällande server, nätverk, klient och molnlösningar - Självgående - God förmåga att finna vägar till rätt lösning - God analytisk förmåga och kvalitetsmedveten - Ha lätt för att lära dig nya saker och processer relaterade till IT och tjänsten - Kunna flytande svenska och engelska i både tal och skrift Vad vi erbjuder På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Vi genomför regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former. Mer om oss Centric är ett IT-företag med 380 anställda, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Linköping och Örebro. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen. Har du några frågor kring tjänsten? Kontakta Hollie Van de Ruit på tfn: 0734-159374 eller [email protected]

25 april 2024
Sista ansökan:
25 juli 2024
Finsktalande supporttekniker

Till ett uppdrag i Solna söker vi nu en social, driven IT-tekniker som kan både tala och skriva flytande finska och svenska. Du erbjuds ett varierande arbete som kräver engagemang och initiativtagande med hög ansvarskänsla. Tycker du om att arbeta med felsökning på både 1st och 2nd line nivå i bred miljö? Då är det här rätt tjänst för dig! Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär. Uppdraget är på heltid och kommer att pågå tills vidare. Arbetsuppgifter Till ett uppdrag i Solna söker vi nu en social, driven IT-tekniker som kan både tala och skriva flytande finska och svenska. Du erbjuds ett varierande arbete som kräver engagemang och initiativtagande med hög ansvarskänsla. Tycker du om att arbeta med felsökning på både 1st och 2nd line nivå i bred miljö? Då är det här rätt tjänst för dig!   Hos kunden kommer du att främst att supportera användarna via telefon och mail, men det kan även ske fysiskt på plats på kontoret. Du hjälper användarna med IT-relaterade frågor som rör användarnas datorer, utrustning, telefon, skrivare och programvaror.   Det vardagliga arbetet innefattar användning av ärendehanteringssystemet Servicedesk Plus, fjärrstyrning av användares datorer via den inbyggda funktionen Quick Assist i Windows, konto- och grupphantering via Active Directory - även via cloud (Azure och office 365 admin paneler) samt fjärrstyrning av servrar genom verktyget ASG-Remote. Din profil och kvalifikationen Krav: - Minst 1-2 års erfarenhet som 1st line supporttekniker i Service Desk - Goda kunskaper i Active Directory och Azure Active Directory - Vana att felsöka genom fjärrstyring - Erfarenhet av ärendehanteringssystem - God telefonvana - Goda vana att felsöka i en Windows och O365-miljö - Talar flytande finska och svenska   Meriterande: - ITIL - Relevant utbildning inom IT   Som person är du utåtriktad och har lätt för att samarbeta med andra. Du sätter användare i fokus samt utför arbetet med noggrannhet och god service som en självklarhet. Du är även van vid att arbeta självständigt och är målinriktad.   Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vad vi erbjuder På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Vi genomför regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former. Centric är ett IT-företag med 380 anställda, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Linköping och Örebro. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen. Har du några frågor kring tjänsten? Kontakta Hollie Van de Ruit på tfn: 0734-159374 eller [email protected]

25 april 2024
Sista ansökan:
25 juli 2024
Student sökes för IT support i Eslöv!

Är du den pålitliga personen som alltid ställer upp för dina kollegor? Är du duktig på att nätverka och älskar att grotta ner dig i olika IT problem? Missa då inte chansen att söka in som IT support till Dustin! OM TJÄNSTEN I denna roll kommer du jobba för Dustins räkning ute hos kunden i Eslöv två dagar i veckan, fyra timmar åt gången. Det kan även förekomma fler timmar vid behov! Här kommer du finnas på plats för att stötta en arbetsplats på 40 personer i olika IT ärenden som kan förekomma. Du förväntas ta dig ann olika problem, och till stöd kommer du ha en gedigen dokumentation och en service desk i ryggen! Du erbjuds - Ta del av varierande arbetsuppgifter, där du ständigt att utvecklas och lär dig mer - Du kommer att få möjlighet att arbeta med olika teknologier och system och därmed kommer du att utvecklas professionellt. - En personlig konsultchef som kommer följa din utveckling längs med resan. Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande. ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Felsökning av olika system så som Microsoft paketet och Teams * Hjälpa till med hårdvara och utrustning så som installationer och omkoppling * Noggrant dokumentera förändringar och ärenden VI SÖKER DIG SOM - Är obehindrad i såväl svenska som engelska i tal och skrift - Studerar just nu och har minst 1.5 år kvar - Har ett gediget intresse av IT Det är meriterande om du har - Har jobbat inom Service och/eller IT support sen tidigare - Har kunskap inom microsoft 365 - Har jobbat med ärendehantering system sen tidigare Den här rollen präglas av att du är orädd. Vi kommer lägga stor vikt i personlighetsdrag för den här tjänsten! För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: * Nätverkande * Samarbetsvillig * Kommunikativ Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas.

25 april 2024
Sista ansökan:
26 maj 2024
IT Support - Stockholm

På Apotea, Sveriges största nätapotek, händer det mycket och vi växer snabbt. Nu söker vi en IT Support till Stockholm. IT support är en del av IT-avdelningen som består av ca 15 personer. Apotea har byggt det mesta av systemet själva, allt från sajten till automatisering av lagret. Du kommer att jobba självständigt och som IT person i Stockholm. Arbetsuppgifter Nätverk/ Nätverksadmin: brandvägsregler, konfigurera switchar IT-admin: Microsoft AD (Active Directory) , Systemadministratör (Sysadmin) Beställa nya och ta hand om gamla datorer Datorer: uppgradera hårdvara på datorer som tex minne, felsökning Beställa nya och ta hand om gamla datorer Skrivare: beställa och byta ut skrivhuvuden , felsöka och laga om möjligt Ipads: felsöka och lämna/hämta från lagning, beställa nya Ipads, konfigurera nya Ipads Vi söker någon som: Har goda allmänna IT-kunskaper: datorer, skrivare, nätverk Är social Har goda kunskaper i att utrycka sig i tal och skrift på svenska och engelska Placeringsort: Stockholm Vill du bli en av oss? Ansök med CV och personligt brev. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas omgående. Tillträde enligt överenskommelse.

24 april 2024
Sista ansökan:
30 april 2024
Teknisk telefonsupport, Västerås

Coor söker nu en kollega till vårt engagerade gäng i telefonsupporten. Har du ett stort tekniskt intresse och vill utvecklas i ditt arbete? Då kan detta vara något för dig. Om rollen Som supportmedarbetare får du ett utvecklande arbete där du ser till att göra kunden nöjd. Arbetet är varierande med olika typer av ärenden och här kommer du få användning av ditt ordningssinne och att skapa struktur. Eftersom du arbetar i ett litet team som samarbetar tätt tillsammans så är du en lagspelare som uppskattar att arbeta i grupp. Exempel på arbetsuppgifter: • Svara, hjälpa i tekniska ärenden och förklara för kunden över telefon eller på plats • Lösa och felsöka problem • Hantering av ärenden i stöd- och uppföljningssystem • Administration och support/felanmälan Vi erbjuder en heltidsanställning (100%), med inledande provanställning. Arbetet är i Västerås under vardagar mellan kl. 08.00-16.30.   Om dig • Avklarad gymnasieutbildning • Teknisk kunnig inom telefoni • Flytande tal och skrift i både svenska och engelska • Goda kunskaper av arbete med dator och/eller telefon Meriterande • Erfarenhet av ärendehanteringsystem • B-körkort är ett plus för vissa resor i arbetet I rollen som supportmedarbetare ger du den främsta servicen till vår kund. Därför är vi i stort behov av din flexibilitet och förmåga att lösa problem. Du trivs med telefonen och datorn som arbetsredskap och är duktig på att kommunicera och att formulera dig både över telefon och i text. Som person är du ordningsam och skapar dig struktur i ditt arbete. Coor erbjuder dig Vårt supportteam är ett sammanhållet gäng som har roligt tillsammans och vill utvecklas. På Coor erbjuder vi en trygg arbetsplats i ett stort företag där vi satsar på innovation. Vi erbjuder lön enligt kollektivavtal med avtalspension, försäkringar, utbildningar och andra förmåner såsom föräldralön och friskvårdsbidrag. Vi arbetar aktivt med utbildningar och karriärutveckling inom företaget. Kontaktuppgifter och övrig information Urval och intervjuer sker löpande, så vänta inte med din ansökan. Som en del av rekryteringsprocessen så kommer en bakgrundskontroll och drogtest genomföras på slutkandidat, vill du veta mer? Kika in här: https://www.coor.se/karriar/rekryteringsprocessen/    För mer information vänligen kontakta Gruppchef Ann-Charlotte Öberg på [email protected] All försäljning från annonssäljare och rekryteringsföretag i samband med den här rekryteringsprocessen undanbedes vänligen. Bli en del av Coor – hos oss är du skillnaden! Vi ser fram emot att höra från dig. Välkommen med din ansökan! Hos oss blir du en del av en kultur där olikheter för oss framåt. Vi vet att magi skapas i mötet mellan olika bakgrunder, kompetenser och personligheter. Vi ser det varje dag. Totalt är vi över 12 000 medarbetare och tillsammans kan vi åstadkomma mycket. Kom och gör oss bättre, utifrån vem du är. På Coor är du skillnaden.

24 april 2024
Sista ansökan:
23 maj 2024
Teknisk supportspecialist med Linux kunskaper

Är du redo att bli en del av ett engagerat team och arbeta i en spännande roll som teknisk supportroll? Vi letar efter dig som brinner för att lösa tekniska utmaningar, vara räddaren i nöden och hjälpa kunder samt hantera installation och felsökning. Vi söker en Teknisk supportspecialist för en heltidsanställning i en tillsvidareroll. Arbetspassen är vardagar under kontorstider men på sikt kan det bli aktuellt med skift som inkluderar helger och kvällar för att ge support när kunder behöver det som mest. Urvalet sker löpande, så vänta inte med att ansöka eller ta kontakt med oss för att utforska denna spännande möjlighet! Om tjänsten Dina arbetsuppgifter i huvudsak Som Teknisk supportspecialist kommer du hjälpa kunder och användare att lösa deras problem med uppkoppling, mjukvara och hårdvara över telefon och e-post. Du kommer svara på användarfrågor och hjälpa kunderna med deras problem inom IoT-utrustning och applikationer. • Tekniskt felsöka hård- och mjukvara • Hantera incidenter och förfrågningar via de kanaler som används • Registrera och hantera inkomna eskaleringar • Hantera övriga förfrågningar relaterade till kunders lösningar, exempelvis RMA-hantering, uppsägningar och tilläggsbeställningar Du kommer balansera kreativ- och teknisk-problemlösning, kundservice och samarbete för att säkerställa att kunderna kan komma åt och använda den programvara och de resurser de behöver. Arbetet är nära kunder och andra enheter inom Telia för att lösa problem och hitta förbättringar av processer och lösningar. Vem är du? Vi letar efter en passionerad individ med antingen en relevant utbildning inom IT eller en gedigen arbetserfarenhet som motsvarar detta område. Du ska ha god kunskap och praktisk erfarenhet av att arbeta i Linux-miljöer, särskilt Ubuntu. Kvalifikationer och egenskaper: • Erfarenhet av en roll som supporttekniker eller motsvarande yrkeskunskaper • Erfarenhet av att arbeta i Linux • En grundläggande förståelse för nätverk • Erfarenhet av SQL • Goda engelskkunskaper i såväl tal som skrift Det är meriterande med kunskap/erfarenhet inom: • Programmering • Skal-programmering • Publika/privata moln (Azure, AWS) • IoT-protokoll så som MQTT Mer därtill tror vi att du tänker utanför ramarna när det kommer till komplexa problem och har en stark vilja att hitta lösningar. Du är pedagogisk och har förmågan att hantera kommunikationen med olika intressenter. Att arbeta självständigt med en stark följsamhet till etablerade rutiner och metoder är avgörande i denna roll. Om verksamheten Vi på Poolia Norr specialiserar oss på att matcha rätt person med rätt plats inom den ständigt föränderliga IT-branschen. Som konsult hos oss får du möjligheten att skaffa bred erfarenhet och arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken Att vara konsult passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens. Varmt välkommen med din ansökan. Urval sker löpande, ansök därför redan idag genom att klicka på ansök på poolia.se.

24 april 2024
Sista ansökan:
13 maj 2024
Servicedeskmedarbetare inom IT sökes för uppdrag

Till vår kund söker vi en serviceinriktad och engagerad supporttekniker / supportmedarbetare till deras IT Servicedesk omgående Är du intresserad av att få arbeta på ett globalt företag och på ett företag som fokuserar på utveckling och engagemang? Är du intresserad av IT, trivs i en serviceinriktad roll och är tillgänglig för uppdrag omgående och över sommaren? Då kan det här uppdraget passa dig.Välkommen med din ansökan! Ditt anställningserbjudande Vår kund erbjuder en arbetsplats där din insats kommer att göra skillnad och där du har möjlighet påverka arbetssätt, processer och din egen utveckling. Du kommer att tillhöra ett team med hög kompetens och mycket engagemang. Inledningsvis är du anställd av oss på TNG för uppdraget, men det finns sedan goda möjligheter till förlängning eller direkt anställning hos kunden. Hos oss är du en viktig medarbetare som gör skillnad. Vi värdesätter därför din trygghet och erbjuder en stabil anställning med kollektivavtal via Unionen, konkurrenskraftiga villkor, rättvis lön, försäkringar, tjänstepension och semester. Dessutom inkluderar våra förmåner friskvårdsbidrag och företagshälsovård. Dina arbetsuppgifter Dina arbetsuppgifter kommer vara varierande som ex: • Hjälpa företagets användare att komma till rätta med IT-relaterade problem • Stötta företagets användare i att beställa, installera, konfigurera och använda IT-utrustning såsom smartphones, datorer, konferensutrusning, skrivare och tillbehör • Hantera användaraccess till företagets interna och externa IT-system och resurser • Arbeta tätt ihop med kollegorna i de olika länderna kring deras IT-tjänster • Genomföra återkommande underhållsarbete i deras servermiljöer och agera på övervakningsevent Värt att veta Tjänsten är placerad hos vår kund, strax utanför Örebro. Du blir en del av en grupp på 11 medarbetare och ingår i koncernens IT-organisation med 50 medarbetare. Med tanke på att man kommer arbeta med IT support nationellt så kan det innebära resor till någon av företagets övriga fabriker eller kontor runt om i Sverige. Våra förväntningar Vi söker dig som har ett stort intresse för IT och som är serviceinriktad. Har du tidigare arbetat med liknande arbetsuppgifter är det högst meriterande. Det är även meriterande med någon form av IT-utbildning. Vi ser gärna att du har en generell förståelse och kunskap för IT-infrastruktur, modern teknologi och kompetens inom olika användarmiljöer (PC/mobil). Vidare krävs det att du talar och skriver obehindrat på svenska och engelska samt meriterande om du även kan finska och/eller danska. Vi söker dig som är lösningsorienterad, initiativtagande och som trivs med att hjälpa andra. Du är ansvarstagande, pedagogisk och flexibel. Intresserad? Detta är ett bemanningsuppdrag vilket innebär att du kommer att bli anställd av oss på TNG IT Digital och arbeta som konsult på plats hos uppdragsgivaren. På TNG är vi specialister på kompetensbaserad och fördomsfri rekrytering, bemanning och interim. Vi ser fram emot att få din ansökan med CV eller LinkedIn-profil, och utan personligt brev, i vårt enkla ansökningsformulär. Notera att vi inte kan ta emot ansökningar via e-post, men att du alltid är välkommen att maila rekryteraren vid frågor. Efter inskickad ansökan kommer vi dels anonymisera dina personuppgifter, dels be dig att göra ett par rekryteringstester, innan vi gör en första bedömning. Givetvis får du mer information om varje steg när det är dags och så snart du skickat in din ansökan kan du följa den i realtid via vår hemsida. Observera att vi gör urval löpande och tjänsten kan därför tillsättas före sista ansökningsdatum. Varmt välkommen!

24 april 2024
Sista ansökan:
13 maj 2024
IT-drifttekniker som letar nya utmaningar

Nu söker vi dig som är drifttekniker och redo att ta dig an nya utmaningar i ett spännade uppdrag hos en av våra kunder i Göteborg. För att klara av samt trivas i rollen som drifttekniker krävs det att du har tidigare erfarenhet inom området och är välbekant med de system och verktyg som används i det dagliga arbetet. Om du är eller har varit IT-drifttekniker kan det mycket väl vara just dig vi letar efter till detta uppdrag.   Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär. Arbetsuppgifter I rollen som IT-drifttekniker ansvarar du för underhållet av kundens servrar, interna infrastruktur och applikationer. Du hanterar den dagliga driften av kommunikations- och informationssystem, programvara, maskinvara och annan IT-utrustning för att identifiera och förebygga incidenter och driftstörningar.   Ditt arbete omfattar även administration av företagets IT-infrastruktur, övervakning av förbindelser mellan användare och hårdvara/mjukvara, samt konfigurering, installation, underhåll och uppgradering av hård- och mjukvara. Du deltar även med din expertis i projekt som rör drift och infrastruktur och är involverad i incidentprocessen. Din profil och kvalifikationen Förutom teknisk kompetens värderar vi också din personlighet. Vi förväntar oss att du tar ansvar och driver ditt arbete framåt självständigt, och vi tror att du trivs bäst i en sådan roll. Du motiveras av att delta i förbättringar av processer och rutiner.   Krav: - Du har tidigare arbetat i en strukturerad servicedesk i 2-3 år och har god kännedom om hur arbetsprocessen ser ut - Du uttrycker dig väl på svenska och engelska - i både tal och skrift - Generell förståelse för större IT-infrastruktur - Active Directory - Windows Server - VMware - Microsoft 365 - Azure - Hantering av backup samt nätverk   Meriterande - Erfarenhet av Linux Vad vi erbjuder På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Vi genomför regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former. Centric är ett IT-företag med 380 anställda, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Linköping och Örebro. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen. Alicia Mattsson +46734159393 [email protected]

24 april 2024
Sista ansökan:
24 juli 2024
Erfaren second line IT-supporttekniker

Centric letar nu efter en erfaren IT-supporttekniker som har tidigare erfarenhet av att arbeta en längre tid inom first line support och är redo att ta nästa steg i karriären inom IT. Alternativt söker vi dig som redan har erfarenhet som second line IT-supporttekniker. Om du brinner för problemlösning inom IT och har en gedigen erfarenhet inom området är det högst sannolikt dig vi söker för detta spännande uppdrag hos en av våra kunder i Göteborg.   Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär. Arbetsuppgifter Second line IT-support innebär mer specialiserad support och involverar mer komplexa tekniska ärenden. I denna roll samarbetar du nära med first line-supporten och tillhandahåller avancerad support genom att analysera och lösa problem som kräver djupare teknisk kunskap och kompetens. Arbetet innefattar i hög grad analys, felsökning och lösning av problem. Du kommer att arbeta med klientsupport och serverrelaterade ärenden samt hantera distributionen av applikationer. Din profil och kvalifikationen Du har tidigare erfarenhet av att arbeta inom second line support i 6-12 månader och besitter goda kunskaper inom support och felsökning. Med en gymnasiekompetens, särskilt inom IT-teknik, är du stabil och trygg med hög kommunikativ förmåga för att konstruktivt föra dialog med kunder och kollegor. Du har ett äkta intresse för teknik och vill leverera högklassig support.   Personlighetsmässigt är du ansvarstagande och driven med ett professionellt agerande. Att vara hjälpsam och sträva efter att ge kunden en positiv upplevelse är en del av ditt DNA. Vi ser även att du pedagogiskt kan stödja och guida kunder via telefon, e-post och andra medier.   Krav: - Du uttrycker dig obehindrat på både svenska och engelska - AD - Microsoft Server - SCCM - Office365 - Exchange - WAN/LAN och brandväggsteknologi - VMware eller Hyper-V   Meriterande: - Citrix - ITIL   Om du känner att detta är rätt för dig, vänta inte med din ansökan då vi behandlar ansökningar löpande! Vad vi erbjuder På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi sätter stort värde på att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Vi genomför regelbundet spännande och roliga aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under trevliga och avslappnande former.   Mer om oss Centric är ett IT-företag med 380 anställda, och med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Linköping och Örebro. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras kollektivavtal med Unionen. Alicia Mattsson +46734159393 [email protected]

24 april 2024
Sista ansökan:
24 juli 2024