Senior supporttekniker

Jobbify är en jobbplattform för vassa kandidater. För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen: Trivs du med att vägleda och guida andra? Vill du vara med och göra skillnad? Är du kunnig och har erfarenhet inom IT samt älskar problemlösning? Då vill vi ha just dig som kollega! TechTrade International AB stödjer privata vård och omsorgsföretag i olika IT-relaterade frågor. Vi är IT-avdelning hos en rad olika verksamheter såsom vårdcentraler, husläkarmottagningar, specialistläkarmottagningar, barnhälsovård, mödrahälsovård, hemsjukvård, rehab och psykiatri. Vår vision är att bidra till ett friskare samhälle genom att skapa mer tid till vården och för patientmöten. Jan Lindblad, VD och ägare av TechTrade TechTrade grundandes 1993 och är nu inne på en spännande tillväxtresa och hoppas att du vill vara med oss i denna process. Vårt huvudkontor ligger idag i fräscha lokaler i Kista, Stockholm. Vi har även ett kontor i Helsingborg. Vårt mål är att skapa tid för vårdpersonalen så att de kan ägna sig åt sitt viktiga arbete med sina patienter. Vi stöttar även våra kunder i deras egen digitaliseringsresa. Vi behövs för dem och nu behöver vi bli fler! Vi stärker nu upp på vårt kontor i Kista, Stockholm med ytterligare support tekniker och vi hoppas att du vill vara med på vår spännande resa. Om rollen Din huvudsakliga roll är att finnas där för våra kunder. Du kommer att ha varierade arbetsuppgifter där du bland annat bemannar TechTrades servicedesk. Där supporterar du våra användare via telefon, mail, ärendehanteringssystem, remote och även på plats hos våra kunder. Ärendena är varierande och gäller allt ifrån traditionella IT-supportärenden till ärenden som rör vårdspecifika system och applikationer. Vid de tillfällen vi behöver supportera direkt på plats handlar det bland annat om hårdvaruinstallationer och felsökning som inte är möjlig på distans. I den här rollen får du också möjlighet att vara med vid etableringen av våra tjänster hos kunder som precis startat sin verksamhet samt undervisa nya användare i hur de använder TechTrades tjänster, produkter och/eller vårt kundcenter. Det finns även möjlighet att utvecklas och specialisera dig inom ett område som intresserar dig och som är viktiga för våra kunder. Du kommer även hjälpa till vid migreringen från kundens befintliga infrastrukturmiljö till TechTrades miljö, genom att stötta våra drifttekniker med information. Hos TechTrade hjälps alla åt, högt som lågt, för att på bästa möjliga sätt leverera det viktigaste av allt – skapa mer tid till vården! Din profil Vi ser att du har minst 3 års erfarenhet av felsökning och IT-support över telefon/mail och/eller hos användare och kan påvisa god kundnöjdhet. Hos TechTrade supporteras användare inom vården som inte alltid har så stor datorvana, vilket ställer krav på att du som person är pedagogisk, prestigelös och anpassningsbar. Givetvis älskar du att leverera god service (både internt och externt). Då rollen är bred är det viktigt att du är självgående och strukturerad. Du kommer att ingå i ett supportteam och vi ser därför att du trivs med nära samarbeten. Du ska hantera svenska i tal och skrift och ha god förmåga att kommunicera och att formulera skriftliga instruktioner. Du är van att dokumentera vad du gör och vilken lösning som löste problemet. Krav Kunden i fokus Vana av att arbeta i en servicedesk Minst 3 års dokumenterad erfarenhet av IT-support, support, felsökning och återkoppling Dokumenterad erfarenhet av klient OS (Windows) God kunskap kring Microsoft Office 365, inklusive mejlhantering Erfarenhet av Active Directory Praktisk och teoretiska nätverkskunskaper WAN/LAN/WLAN Erfarenhet av Android och IOS Hanterar flytande svenska och engelska i tal och skrift B-körkort Klara av krav för att arbeta med känslig information Du behöver också vara Prestigelös, flexibel och kreativ Självständig, effektiv och driven Serviceinriktad och kommunikativ Nyfiken och modig Noggrann och strukturerad Pedagogisk Meriterande Någon form av IT-utbildning Erfarenhet av Mac OS Erfarenhet av fjärrstyrningsverktyg (fn Teamviewer) Erfarenhet inom vården Erfarenhet av TakeCare eller andra journalsystem eller vårdapplikationer Stämmer detta in på dig så är det dig vi söker! Varför TechTrade Vi erbjuder dig en plats i ett drivet team där vi är taggade på att skapa förutsättningar för vården och mer tid till patientkontakten. Vi gillar teknik och är beredda på att introducera dig till lösningar du kanske inte kan så mycket om idag men som vi kommer att utbilda dig i. Du kommer att sitta på vårt huvudkontor tillsammans med härliga kollegor i Kista, Stockholm. Information om anställning Heltid Provanställning under 6 månader, därefter tillsvidareanställning Tillträde snarast

13 maj 2024
Sista ansökan:
12 juni 2024
Senior supporttekniker

Trivs du med att vägleda och guida andra? Vill du vara med och göra skillnad? Är du kunnig och har erfarenhet inom IT samt älskar problemlösning? Då vill vi ha just dig som kollega! TechTrade International AB stödjer privata vård och omsorgsföretag i olika IT-relaterade frågor. Vi är IT-avdelning hos en rad olika verksamheter såsom vårdcentraler, husläkarmottagningar, specialistläkarmottagningar, barnhälsovård, mödrahälsovård, hemsjukvård, rehab och psykiatri. Vår vision är att bidra till ett friskare samhälle genom att skapa mer tid till vården och för patientmöten. Jan Lindblad, VD och ägare av TechTrade TechTrade grundandes 1993 och är nu inne på en spännande tillväxtresa och hoppas att du vill vara med oss i denna process. Vårt huvudkontor ligger idag i fräscha lokaler i Kista, Stockholm. Vi har även ett kontor i Helsingborg. Vårt mål är att skapa tid för vårdpersonalen så att de kan ägna sig åt sitt viktiga arbete med sina patienter. Vi stöttar även våra kunder i derasegendigitaliseringsresa. Vi behövs för dem och nu behöver vi bli fler! Vi stärker nu upp på vårt kontor i Kista, Stockholm med ytterligare support tekniker och vi hoppas att du vill vara med på vår spännande resa. Om rollenDin huvudsakliga roll är att finnas där för våra kunder. Du kommer att ha varierade arbetsuppgifter där du bland annat bemannar TechTrades servicedesk. Där supporterar du våra användare via telefon, mail, ärendehanteringssystem, remote och även på plats hos våra kunder. Ärendena är varierande och gäller allt ifrån traditionella IT-supportärenden till ärenden som rör vårdspecifika system och applikationer.Vid de tillfällen vi behöver supportera direkt på plats handlar det bland annat om hårdvaruinstallationer och felsökning som inte är möjlig på distans. I den här rollen får du också möjlighet att vara med vid etableringen av våra tjänster hos kunder som precis startat sin verksamhet samt undervisa nya användare i hur de använder TechTrades tjänster, produkter och/eller vårt kundcenter.Det finns även möjlighet att utvecklas och specialisera dig inom ett område som intresserar dig och som är viktiga för våra kunder.Du kommer även hjälpa till vid migreringen från kundens befintliga infrastrukturmiljö till TechTrades miljö, genom att stötta våra drifttekniker med information. Hos TechTrade hjälps alla åt, högt som lågt, för att på bästa möjliga sätt leverera det viktigaste av allt – skapa mer tid till vården! Din profilVi ser att du har minst 3 års erfarenhet av felsökning och IT-support över telefon/mail och/eller hos användare och kan påvisa god kundnöjdhet. Hos TechTrade supporteras användare inom vården som inte alltid har så stor datorvana, vilket ställer krav på att du som person är pedagogisk, prestigelös och anpassningsbar. Givetvis älskar du att leverera god service (både internt och externt). Då rollen är bred är det viktigt att du är självgående och strukturerad.Du kommer att ingå i ett supportteam och vi ser därför att du trivs med nära samarbeten.Du ska hantera svenska i tal och skrift och ha god förmåga att kommunicera och att formulera skriftliga instruktioner.Du är van att dokumentera vad du gör och vilken lösning som löste problemet. KravKunden i fokus Vana av att arbeta i en servicedesk Minst 3 års dokumenterad erfarenhet av IT-support, support, felsökning och återkoppling Dokumenterad erfarenhet av klient OS (Windows) God kunskap kring Microsoft Office 365, inklusive mejlhantering Erfarenhet av Active Directory Praktisk och teoretiska nätverkskunskaper WAN/LAN/WLAN Erfarenhet av Android och IOS Hanterar flytande svenska och engelska i tal och skrift B-körkort Klara av krav för att arbeta med känslig information Du behöver också vara Prestigelös, flexibel och kreativ Självständig, effektiv och driven Serviceinriktad och kommunikativ Nyfiken och modig Noggrann och strukturerad Pedagogisk Meriterande Någon form av IT-utbildning Erfarenhet av Mac OS Erfarenhet av fjärrstyrningsverktyg (fn Teamviewer) Erfarenhet inom vården Erfarenhet av TakeCare eller andra journalsystem eller vårdapplikationer Stämmer detta in på dig så är det dig vi söker! Varför TechTradeVi erbjuderdig en plats i ett drivet team där vi är taggade på att skapa förutsättningar för vården och mer tid till patientkontakten. Vi gillar teknik och är beredda på att introducera dig till lösningar du kanske inte kan så mycket om idag men som vi kommer att utbilda dig i. Du kommer att sitta på vårt huvudkontor tillsammans med härliga kollegor i Kista, Stockholm. Information om anställning Heltid Provanställning under 6 månader, därefter tillsvidareanställning Tillträde snarast

13 maj 2024
Sista ansökan:
30 oktober 2024
Junior onsitetekniker

Om Bravura: Vi på Bravura jobbar med bemanning och rekrytering. Hos oss finns möjligheter för dig som vill ta nästa steg i karriären. Välkommen att hitta ditt drömjobb genom oss – som konsult eller rekryterad. Om tjänsten: Det här är ett konsultuppdrag med goda möjligheter till överrekrytering. I den här rollen får du initialt en anställning hos Bravura, och det är uttalat att företaget har för avsikt att erbjuda dig anställning hos dem på sikt. Detta ger både dig och företaget en bra möjlighet att lära känna varandra samt utvärdera hur ni trivs med ert samarbete. Om företaget: Mer information om företaget ges vid en eventuell intervju. Arbetsuppgifter: Som onsite-tekniker arbetar du med varierade IT-relaterade uppgifter av enklare slag utifrån användarnas behov. Arbetsuppgifterna innefattar allt från användarsupport till installation av arbetsplatser och arbete av praktisk karaktär så som byte och installation av hårdvara. Vidare säkerställer du, tillsammans med övriga i teamet, att rapportera beställningsbehov av IT-artiklar. Arbetsuppgifterna kan även breddas utifrån din tekniska erfarenhet och kunskap. • Användarsupport och instrallation av arbetsplatser • Byta och instrallera hårdvara • Rapportera beställningsbehov av IT-artiklar Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper: • Utbildning inom IT/teknik, alternativt ett tekniskt intresse • Goda kunskaper i svenska och engelska, tal och skrift • Meriterande om du har erfarenhet av arbete som supporttekniker • Meriterande om du har erfarenhet av arbete i ticket-system I denna roll kommer stor vikt läggas vid dina personliga egenskaper. För att trivas i rollen tror vi att du motiveras av att lösa andras problem och har ett intresse för att dela med dig av din kunskap till andra men även att våga be om hjälp vid behov. Därtill motiveras du av att ge förstklassig service och anstränger dig för att leverera lösningar som underlättar för andra. Vidare tar du stort ägandeskap för dina uppgifter, är noggrann och har förmågan att strukturera och prioritera rätt saker. Övrig information: Start: Omgående Plats: Malmö Lön: Enligt överenskommelse Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport via mail, [email protected] eller telefon 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

13 maj 2024
Sista ansökan:
3 juni 2024
Support

Arbetsbeskrivning Wittur Sweden AB förser den svenska, norska, danska och finska hissmarknaden med dörrar, komponenter och kompletta hisslösningar. Bolaget grundades 2001 och är ett dotterbolag inom Wittur koncernen. Vi är idag drygt 25 medarbetare i Sverige och Norge och omsätter omkring 190 mkr årligen. Kontoret i Sverige finns i Spånga. Wittur koncernen är verksamma i över 50 länder runt om i världen och har ca 5000 medarbetare. Wittur Sweden erbjuder det lilla företagets sammanhållning och gemenskap med de fördelar det innebär att vara en del av en internationell koncern. Företaget karaktäriseras av samarbetsvilja och entreprenörskap kombinerat med en stolthet över att kunna erbjuda produkter och service av högsta kvalitet. Här uppmuntras eget och individuellt ansvar, oavsett vilken position en medarbetare har inom företaget. För att stärka vårt tekniska supportteam söker vi nu en ny medarbetare. Medarbetare inom Teknisk support. Vi söker en ambitiös medarbetare som delar våra värderingar om hög servicenivå och att alltid leverera tjänster och produkter av högsta kvalitet. Tjänsten är placerad i Lunda, Spånga. Ansvarsområden Tekniska orderförberedelser Apparatskåp - förberedelser, kundanpassning, programmering och test Tablåtillverkning - förberedelser, programmering och test Reklamationshantering inklusive problemanalys och uppföljning från A till Ö. Intern och extern teknik- och säljsupport för hela vår produktportfölj inom hissar Telefonsupport till kunder, primärt på styrsystem, säkerhetskomponenter, dörrar och kompletta hissystem, men även på andra produkter i vårt sortiment On-site support hos kund / felsökning Intern teknisk support till säljteamet Kvalifikationer Du är service- och kundinriktad med god förmåga att kommunicera och du har erfarenhet av att arbeta självständigt såväl som i grupp. Kunskaper och erfarenhet från någon form av teknisk produktion inom elektronik är ett krav. Erfarenhet från hissbranschen är en fördel, gärna från andra förekommande fabrikat på marknaden. Språkkunskaper i engelska samt kunskaper i Officepaketet är ett måste. Meriterande erfarenhet/kunskap: Elinstallation i nybyggnationer Begränsad behörighet BB1 Praktisk erfarenhet inom hiss Igångkörning och felsökning av hiss Körkort MS-Office Eventuellt bas-kunskap CAD Om företaget Wittur Sweden AB Wittur är det föredragna valet av komponenter, moduler och lösningar för världens hissindustri. Vår mission är att leverera värde till våra globala och lokala partners genom innovativ produktutveckling, flexibel ingenjörskonst, ett brett produktutbud, tillverkningsmässig excellens och komplett kundsupport. Genom att hålla oss nära våra kunder vet vi exakt vilka utmaningar de står inför. Som ett resultat kan vi erbjuda lösningar och tjänster som är perfekt anpassade till deras behov.

13 maj 2024
Sista ansökan:
26 maj 2024
Technical Support Engineer for GIS company

Comstream is a company group with more than 80 employees and offices in Sweden and Bulgaria. Over the last years we have experienced a strong growth and we are now expanding our business further. We are developing top-notch products and providing high-level customer support for many interesting companies. Comstream is also offering and developing an own SaaS platform for recruiting. Job posting purpose here. Vi söker dig som är världsbäst på kundbemötande och har ett stort intresse för teknik. Drivs du av utmaningen i att lyssna in kundens behov och kunna omsätta deras problem till lösningar? Har du dessutom erfarenhet av arbete med GIS? Då är det kanske du som är nästa stjärna i vår GEOSECMA-support!Vem är du?Vi tror att du är en ambitiös och målmedveten person, som gillar högt tempo. För att trivas som medarbetare hos oss måste du vara utåtriktad och tycka att dialog med människor är utvecklande. Du är helt enkelt en lagspelare som har lätt för att skapa och behålla goda relationer med såväl kunder som kollegor.Det är en fördel om du har en kommunalteknisk bakgrund så att du kan utvecklas till att bli specialist inom något av våra verksamhetsområden. Ditt intresse för den tekniska utvecklingen gör att du kan förutse de behov våra kunder kan komma att ha. Har du dessutom tidigare erfarenhet utav GIS, så är det så klart meriterande.Du kommer att ha ett team runt dig där vi stöttar och hjälps åt, men det är viktigt att du kan arbeta strukturerat och resultatorienterat samt ta eget ansvar för att lösa problem och leverera i tid.Sveriges bästa?Vår tekniska support är en högt uppskattad funktion, både internt och hos våra kunder. Vårt sätt att ta oss an de frågor och utmaningar våra kunder ställs inför har gjort att vi rankas högt bland teknisk support i Sverige. Kanske allra högst.I vår tekniska support kommer du att arbeta med användarsupport för våra GEOSECMA-produkter till slutanvändare och återförsäljare via telefon, skärmdelning och e-mail. Våra produkter består av moderna och effektiva IT-stöd för offentliga verksamheter. Du kommer att ge stöd i både användning av, och felsökning i våra programvaror.Kommunikationen du har med våra kunder ger oss ovärdelig kunskap i vilka utvecklingsområden våra produkter har och vilka utmaningar användarna utav våra produkter kan ställas inför. Information som tas tillvara för att skapa en ännu bättre upplevelse utav Sokigo.Vad säger våra kunder?”Supporten för GEOSECMA håller en hög nivå Inte minst med den direkta uppkoppling via TeamViewer. Det blir betydligt lättare att få hjälp på så sätt. Trevlig personal att kommunicera med.””Bra bemötande, och engagerade i alla mina supportärenden jag haft!””Jag tycker att ni är jätteduktiga och hjälpsamma!”Vill du vara med och bidra till att bibehålla och utveckla vår kundnöjdhet?KvalifikationerGIS-ingenjörKommunalteknisk verksamhet, fysisk planeringStort teknikintresseGoda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skriftVi erbjuderSokigo brinner för att bygga och bibehålla ett starkt personligt engagemang hos våra anställda. Du som medarbetare är vår viktigaste resurs. Därför erbjuder vi dig delaktighet, transparens och personliga utvecklingsmöjligheter. För det är så engagemang skapas. Vi hyllar också kompetens och resultat. Vår styrka bygger på mixen av olika kompetenser som arbetar tillsammans för att nå våra uppsatta mål. Det är då innovation och nya idéer uppstår som gör att vi, tillsammans, skapar värde för kunder och samhället i stort. Vi tycker också det är viktigt att jobba med tydliga mål och förväntningar och att du som medarbetare får personlig feedback och blir sedd. Dessutom, hos oss får du en familjär arbetsplats där vi tycker att det är självklart att hjälpa varandra. Samarbete och respekt för varandra är grunden för det. Vi vet att du kommer att trivas hos oss ♡Om Sokigo AB: Sokigo är ett respekterat och lönsamt produktföretag inom IT, specialiserat på GIS-baserade, verksamhetsnära lösningar för kommuner, VA-organisationer och Lantmäteriet. Vår egenutvecklade produkt, GEOSECMA for ArcGIS, är verksamhetskritisk för mer än hälften av Sveriges kommuner och VA-bolag. Systemet bygger på världens mest använda GIS-plattform, ArcGIS från Esri Inc. Med delar av hela vår produktportfölj finns vi i 85 % av landets kommuner. Vi är en del av Addnode Group. Required compenteces:gis,arcgis,geosecma,technical support

13 maj 2024
Sista ansökan:
13 juni 2024
Data migration and support specialist to Solna

Kiwa are looking for a data Migration and Hypercare Support Specialist during the summer months 1st of June to August! Are you looking for a unique opportunity to gain hands-on experience in the world of digital transformation? Look no further! You will get · Gain valuable experience in IT and technology-related projects. · Work alongside industry experts in a dynamic and collaborative environment. · Contribute to a significant digital transformation initiative. · Flexible hours to accommodate your academic schedule. · Competitive compensation package. Om jobbet We are offering temporary positions for enthusiastic students or persons to join our team as O2C Data Migration and Hypercare Support Specialists. In this role, you will be at the forefront of our project, ensuring a seamless transition of customer data into our cutting-edge Microsoft Dynamics 365-based CRM and ERP systems. · Assist in transferring customer information, orders, invoices, and payments to the Microsoft Dynamics 365 CRM and ERP systems. · Engage in partial manual data entry from legacy systems, ensuring accuracy and completeness. · Provide hypercare support post-migration to minimize disruptions to business operations. · Collaborate with cross-functional teams to address data-related challenges and optimize processes. · Document migration activities and support processes to contribute to project success. Vem vi söker · Enrolled as a student in a relevant field of study or possess adequate knowledge · Passion for technology and its impact on business operations. · Excellent communication skills and ability to work well in a team (English required). · Familiarity with Microsoft Office suite is preferred. · No prior experience required; training will be provide Vad Kiwa erbjuder dig This is a temporary position ideal for students or people seeking practical experience. Training will be provided to familiarize candidates with Dynamics 365-specific tools and processes. Så här söker du Apply via our website and attach your resume. Screening and interviews takes place continuously. Inför den här rekryteringen har vi noga övervägt våra annonsvägar därför undanber vi oss kontakt med rekryterings- och annonsförsäljare. Om Kiwa Kiwa är idag ett av de mest framgångsrika företagen inom besiktning, provning, certifiering och teknisk konsultation. Vi är en global aktör med lokal förankring. Vi har starka kundrelationer och hög service med ett fokus på säkerhet, teknik och hållbarhet. Vi har ett brett utbud och erbjuder tjänster inom processäkerhet, fastighets- och lyftsäkerhet, lantbruk samt inom livsmedels- och byggbranschen. Som koncern är vi verksamma i över 40 länder och har ca 10 000 anställda runt om i världen. I Sverige har vi ett tjugotal kontor mellan Kiruna och Malmö där totalt 900 medarbetare arbetar tillsammans för ett säkrare samhälle. Övrig information Kiwas målsättning är att ha en arbetsplats som är drogfri. Därför genomför vi slumpmässiga alkohol- och drogtester under året.

13 maj 2024
Sista ansökan:
28 juni 2024
Supporttekniker

Vi på Future People söker en supportteknikertill myndighet inom elkraft i Sundbyberg. Som konsult hos oss får du möjlighet till ett spännande uppdrag samtidigt som du fortsätter att utvecklas inom ditt kompetensområde. Du blir anställt på Future People och jobbar ute på plats hos vår kund. Vi är mycket måna om att du ska trivas hos oss och på ditt uppdrag. Hos oss är du en viktig och uppskattad person, både som anställd och som kollega. Ta nästa steg i karriären och utvecklas tillsammans med oss! Vår kund är en myndighet som förvaltar stamnätet för elkraften i Sverige. De bedriver även forskning- och utvecklingsprojekt på många områden för att främja ny teknik. Myndighetens arbete påverkar samhället socialt, miljömässigt och ekonomiskt, dels lokalt och nationellt men också globalt genom myndighetens leverantörskedjor.Här får du vara en del av ett samhällsviktigt uppdrag.Rollen som supporttekniker innebär primärt att ta emot och lösa incidenter och beställningar. I rollen ingår även installation av datorer, felsökning av både hård - och mjukvara samt utskick av datorer. Arbetsuppgifter: Bemanna servicedesk (08:00 – 17:00); ta emot användare, svara på inkommande telefonsamtal och mail Supporta arbetsplats- och mötesteknik i myndighetens lokaler Hantera inkommande ärenden i myndighetens ärendehanteringssystem Säkerställer information och klassning, prioritet etc Löser incidenter enligt SLA /OLA Eskalerar till nivå 2 & nivå 3 Uppdaterar kunskapsdatabasen Felsökning av både hård- och mjukvara Agera dispatcher och skicka ärenden till rätt grupp Utskick av beställda programvaror Lägga till/ta bort olika typer ut av behörigheter Administrera användarkonton Dokumenterar lösningar/rutiner för kända fel i kunskapsdatabasen Utbildning, dokumentation och kunskapsöverföring Krav för tjänsten: Utbildning inom IT eller minst 3 års arbetslivserfarenhet inom IT som klienttekniker/supporttekniker Minst 2 års arbetslivserfarenhet inom området Meriterande för tjänsten: Minst 2 års arbetslivserfarenhet av arbete inom ActiveDirectory, Azure Hybrid AD samt virtuella Vmware miljöer. Innan uppdraget kan påbörjas kommer en säkerhetsprövning att genomföras.Som person är du lyhörd, engagerad och har en god samarbetsförmåga. Du är strukturerad och har förmågan att arbeta självständigt och strävar efter att leverera med hög kvalitet. För oss är det viktigt att varje kandidat ska få en positiv upplevelse hos oss och vi håller dig uppdaterad under hela processen. Du behöver aldrig undra vad som händer och hur just du ligger till i rekryteringsprocessen. Som anställd hos oss kan du lita på att vi kommer hjälpa dig att nå dina karriärsmål. Vi finns som en partner genom din yrkesmässiga karriär. Varmt välkommen med din ansökan redan idag! Omfattning: Heltid till den 11/8-2024 med goda möjligheter till förlängning Start: 12/8-2024 Sista ansökningsdagen: Du söker tjänsten på futurepeople.se Vi har ej möjlighet att ta emot ansökningar via e-mail med anledning av GDPR.Har du frågor om rollen eller undrar hur processen ser ut framöver får du gärna kontakta oss. Vi som arbetar med processen på detta uppdrag är Therese Lönnberg, du når mig på [email protected] och Liv Hedström, [email protected]. Vi ser gärna sökanden med olika bakgrunder och erfarenheter. Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan. Välkommen till oss på Future People!

13 maj 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Supporttekniker till Sundbyberg

The Place är ett rekryteringsföretag och en Worklife Partner, en plats för våra kunder och kandidater att växa på för att stärka sin affär och karriär. Vi är verksamma inom kompetensområdena Ekonomi, Administration, HR, Logistik, IT och Kommunikation och brinner för att matcha rätt kompetens med rätt företag och att skapa ett positivt arbetsliv för såväl kunder som medarbetare. Nu söker vi en Supporttekniker för 1st line till vårt kundföretag i Sundbyberg som kommer att arbeta och hantera incidenter och beställningar. I rollen som Supporttekniker ingår det även installation av datorer, felsökning av både hård och mjukvara samt utskick av datorer. Tjänsten är på heltid och du anställs av oss på The Place och jobbar som konsult hos vårt kundföretag. Önskad start är 12/8, fram till 11/8 2025. Du utgår från kontoret i Sundbyberg med möjlighet till viss mån av att arbeta på distans. Arbetsuppgifter: I rollen som Supporttekniker kommer du bland annat att ha följande arbetsuppgifter: • Bemanna servicedesken 08:00-17:00, inklusive telefonsamtal och e-post. • Hantera ärenden med korrekt information och prioritering. • Snabbt lösa incidenter enligt SLA-/OLA-krav. • Eskalera ärenden vid behov. • Uppdatera kunskapsdatabasen kontinuerligt. • Felsökning och lösning av hård- och mjukvaruproblem. • Skicka ärenden till rätt grupper. • Hantera utskick av programvaror. • Administrera användarbehörigheter. • Ansvara för administrativa uppgifter som användarkonton. • Dokumentera lösningar och rutiner för kända fel. • Delta i utbildning och kunskapsöverföring i teamet. Vem tror vi att du är? För att lyckas och göra succé i rollen, tror vi att du har följande bakgrund: • Utbildning inom IT eller minst 2 års arbetslivserfarenhet inom IT • Minst 2 års arbetslivserfarenhet under de senaste 5 åren i en roll som IT-supporttekniker Meriterande: • Minst 2 års arbetslivserfarenhet av arbete inom ActiveDirectory, Azure Hybrid AD samt virtuella Vmware miljöer. Vi tror att du är en ambitiös och kommunikativ person med en god initiativ- och samarbetsförmåga. Du är tydlig och har en god förmåga att uttrycka dig, både i tal och skrift på både svenska och engelska. Du är ödmjuk, har en mycket god serviceförmåga och har lätt för att skapa förtroende. Vart kommer du jobba? Vårt kundföretag är en myndighet med placering i Sundbyberg. På kontoren i Sverige arbetar drygt 700 medarbetare och de flesta sitter på huvudkontoret i Sundbyberg, men de har även kontor i Sundsvall och Sollefteå. The Place – Where happy work happens Låter detta intressant och du fortfarande vill söka jobbet? Bra – du som lyckas knipa platsen blir dessutom en del av The Place! Som medarbetare hos The Place erbjuds du kompetensnätverk, mentorskap och trygga villkor. I The Place har du en Worklife Partner som är intresserad av att följa och utveckla ditt arbetsliv över tid. Nyckelord: Supporttekniker 1nd line, IT support, Microsoft Office, myndighet, offentlig verksamhet, The Place, konsult, Sundbyberg.

13 maj 2024
Sista ansökan:
12 juni 2024
Technical Support Specialist

Meet a Student är en jobbplattform för juniora talanger. För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen: WeSkill söker Technical Support Specialist till ett långsiktigt kunduppdrag i Skellefteå, Västerbotten. Här finns möjlighet att både bli en del i ett givande projekt hos kund i kombination med att du kommer med oss på WeSkill på en spännande tillväxtresa!   Erbjudande Vi erbjuder en tillsvidareanställning med en början i ett långsiktigt uppdrag där den produkt/tjänst som du supporterar bidrar till att utveckla lärandeutveckling och effektivisering i skol- och utbildningsmiljöer. Genom denna roll kommer du utgöra en viktig funktion i att hjälpa kunderna med tekniska utmaningar och utgöra länken mellan utvecklingsavdelning och användare.     Vi erbjuder vidare en skräddarsydd löne- och förmånsmodell där du har möjlighet att välja mellan olika upplägg beroende på var i livet du befinner dig, oavsett val är du med och sätter din löne- och förmånspaketering utifrån dina önskemål. Du blir del i ett konsultbolag med modern prägel där hållbarhet, flexibilitet och inkludering utgör en stor del av kulturen, en möjlighet att påverka och vara del i utvecklande resa framåt.   Information om uppdraget I rollen som Technical Support Specialist stöttar du kunderna i användandet av företagets system. Du hjälper dem med problemlösning, utreder fel och är med vid kvalitetssäkring och test av företagets produkter. Med kunden i fokus bidrar du till att utveckla företagets support och produkter inom skolan.   Vi söker dig som Du är noggrann och analytisk med en stark förmåga att prioritera uppgifter. Ditt förhållningssätt gentemot både kunder och kollegor är präglat av lyhördhet, kommunikativa färdigheter och en öppenhet för andras idéer. Samtidigt visar du mod genom att konstruktivt förmedla din egen åsikt. Du är nyfiken och driftig, social och ansvarsfull. Att ta på dig nya utmaningar och kontinuerligt lära dig är något du strävar efter. Kvalifikationer: Grundläggande teknisk kompetens och fallenhet för tekniska frågor inom exempelvis; Databaser Web-teknik Nedan tekniker ser vi gärna att du har tidigare erfarenhet av, ju mer desto bättre med högst prioritet av de tekniker som är specificerade längst upp: Microsoft SQL Server / SQL Graylog Windows Remote Desktop Office 365 Active Directory ServiceNow Visual Studio Citrix Eftersom kontakt med kunder, kommunikation och dokumentation kan komma att ske på både svenska och engelska är det viktigt att du kan kommunicera flytande både på svenska och engelska.   Meriterande: Om du har tidigare arbetslivserfarenhet från skolan eller andra utbildningsorganisationer är det meriterande!     Övrig information Start: Enligt överenskommelse Placering: Skellefteå Kontakt: Per Bleckberg, 072- 245 92 88, [email protected]     Haka på oss, det blir skoj!

12 maj 2024
Sista ansökan:
1 juni 2024
Supporttekniker

Vi söker just nu en Supporttekniker till vår kund. Vi tror att du som söker är en person som känner sig trygg i sin roll och har minst 5 års erfarenhet inom IT-drift och support. Du är van att prata med kunder och guida de till lösning på telefon eller via Teams. Det är meriterande om du har jobbat med klient support som onsite tekniker i stora IT-miljöer. Utöver dina kunskaper om Win 11 du behöver kunna följande: Du kan felsöka klientproblem via loggar Du har erfarenhet av Intune Förståelse för ITIL processer Du är van att jobba i projekt Du ska även behärska svenska och engelska obehindrat i både tal och skrift. Som person: Stort fokus kommer att läggas på personlig lämplighet. Kunden ser gärna att du som söker är förtroendeskapande, både inom den egna gruppen och mot övrig verksamhet. Du är van att prata med kunder och guida de. Du trivs i förändring och har en naturlig strävan mot ständiga förbättringar. Du har god samarbetsförmåga och ett ödmjukt förhållningssätt till människor omkring dig. Du trivs med att samarbeta med andra och har även god struktur i ditt egna arbete.

11 maj 2024
Sista ansökan:
28 oktober 2024