Datacenterspecialist
Centric Professionals AB
Supporttekniker, IT

Vi söker nu en senior IT-tekniker med bred generalistkompetens och djup teknisk förståelse inom infrastrukturtjänster. Vår kund, en statlig myndighet i Norrköping, utökar sitt åtagande inom området för Server och Lagring kopplat till säkerhetsklassade nätverk. Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär. Arbetsuppgifter I rollen som datacenterspecialist kommer du att arbeta nära andra erfarna IT-tekniker, förvaltningsledare, teknisk arkitekt samt gruppchef. Du kommer att ingå i ett team som verkar på hög teknisk nivå och förväntas arbeta självständigt med både drift och utveckling av lösningar. Exempel på arbetsuppgifter: - Livscykelhantering av hård- och mjukvara inom server- och lagringsområdet - Framtagande av nya tekniska lösningar och versioner - Felsökning och åtgärd av komplexa incidenter - Driftplanering och dokumentation - Säkerställande av funktionalitet vid förändringar i hård-/mjukvarukomponenter - Deltagande i utvecklingsinitiativ och översättning av nya behov till tekniska lösningar - Löpande drift och förvaltning av system och tjänster inom området Din profil och kvalifikationer - Minst 9 års arbetslivserfarenhet av arbete med IT-drift - Minst 9 års erfarenhet inom infrastruktur, t.ex. lagring, nätverk, servrar, IT-arbetsplats eller applikationsdrift - Minst 2 års erfarenhet av Server och Lagring på 3:e linjens nivå - Erfarenhet av att arbeta med Simplivity, inklusive uppgraderingar och felsökning - Erfarenhet av backup-lösningar - Certifiering inom Microsoft Server eller motsvarande - Erfarenhet av att leda en större grupp i tekniska uppdrag Meriterande (Börkrav) - Minst 9 års erfarenhet av drift i större server-/lagringsmiljöer - Certifiering inom VMware eller motsvarande - God problemlösningsförmåga - God kommunikativ förmåga Övrigt - Arbetet utförs 100 % på plats hos myndigheten - Säkerhetsprövning kan komma att krävas innan uppdragets start Vad vi erbjuder Vi hjälper dig att nå dina personliga mål. Vi tycker nämligen att alla våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas, oavsett om de är juniorer eller har några år på nacken. Därför erbjuder vi alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Och inte nog med det – du som konsult får även lägga upp en individuell utbildningsplan utifrån dina speciella intresseområden, där vi tar notan för både studiematerial och certifieringar. Hos oss på Centric kommer du snabbt in i gemenskapen genom våra interna och externa aktiviteter där vi träffas och hittar på något roligt tillsammans. Centric är ett IT-företag med ca 370 anställda, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Linköping. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen. Christian Gidlöv +46 734159383 [email protected]

21 maj 2025
Sista ansökan:
21 augusti 2025
Junior IT-Support / Servicedesk Support Specialist till Tietoevry
Asta Agency AB
Supporttekniker, IT

Om företaget Tietoevry är ett ledande företag inom digital omvandling och erbjuder integrerade IT-lösningar till både företag inom näringslivet och den offentliga sektorn. De spelar en betydande roll i den digitala sfären och utnyttjar sin programvara och tjänster för att utveckla verktyg och lösningar som underlättar vardagen för en stor mängd människor. Genom att hjälpa företag att förnya sina verksamheter genom modernisering, digitalisering och innovation skapar de nya möjligheter som bygger på öppenhet, samarbete inom innovation och ett omfattande ekosystem. Här får du möjligheten till att växa med utmanande och stimulerande arbetsuppgifter. Vidare får du kontinuerligt stöttning genom utvecklande och coachande samtal. Detta kombineras med en stark kultur som bygger på hög transparans och en stor dos teamanda. Om tjänstenRollen som supporttekniker hos Tietoevry handlar primärt om att erbjuda support till en av Tietoevrys största kunder. Rollen är dynamisk och varierande, då du förväntas erbjuda support inom områden såsom Office 365, MS Office, Windows, Windows Server, nätverk, brandväggar, WiFi, säkerhet, backup, Active Directory och Mac. Ansvarsområden: Tillhandahålla kvalitativ support genom telefon, mail och chatt för slutanvändare hos kund. Leverera lösningar på de ärenden som berör tekniska frågor eller problem. Felsökning och åtgärdande av tekniska problem med hjälp av fjärrstyrnings-, och automatiseringsverktyg. Vara delaktig i förbättringsprocesser för incident, förändring och problemhantering. Kvalifikationer och egenskaper Vi letar efter dig som har en fallenhet för att ge kvalitativ service. För att passa bra i tjänsten ser vi att du har en approach som präglas av en hög grad av kundfokus och service. Vidare är du fokuserad på att nå resultat och utvecklas över tid. Att sätta mål och jobba mot dem, individuellt och i team, är något som känns naturligt för dig. Du är en person som fungerar bra i grupp som innehar en hög standard av ärlighet och konsekvens i sina handlingar. Likt andra i teamet, förväntas du vara flexibel och öppen för att utvecklas då du kommer ta dig an en varierande mängd olika ärenden. Du är kommunikativ, samarbetsvillig och sprider positiv energi. Du har både förmågan att identifiera problem samt hitta lösningar till dessa. Vidare ser vi gärna att du: Har minst ett års erfarenhet av antingen teknisk support eller kundtjänst/service. Påvisar en stark motivation och ett intresse för att utvecklas inom IT samt att arbeta mot större kunder. Kan uttrycka dig obehindrat i både svenska och engelska Övrig information Plats: Solna, Stockholm Omfattning: 100% Det här är ett konsultuppdrag på 6 månader med möjlighet till överrekrytering, du blir initialt anställt hos Asta Agency och arbetar som konsult hos företaget. För rätt person finns det goda möjligheter till en överrekrytering hos företaget. Vi tillämpar löpande urval i denna process vilket innebär att tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Vi rekommenderar dig därför att ansöka så snart som möjligt! Har du frågor eller funderingar kring Asta Agencys rekryteringsprocess, tveka inte att höra av dig till [email protected]. Om Asta AgencyAsta Agency är ett rekryterings- och bemanningsföretag som hjälper företag att hitta rätt tjänstemän i hela Sverige med fokus på Stockholm, Göteborg och Malmö. Vi rekryterar och hyr ut specialister och generalister inom försäljning, marknad, HR, kundservice, ekonomi, administration, IT och tech. Med fokus på kvalitet, långsiktighet och smarta lösningar stöttar vi både företag och kandidater i nästa steg. Läs mer om hur vi arbetar med rekrytering, bemanning och hyrrekrytering på astaagency.se.

20 maj 2025
Sista ansökan:
6 november 2025
IT-supportkonsult
Loxodonta AB
Supporttekniker, IT

Loxodonta grundades 1985. Vår vision är att vara det naturliga valet av IT-partner. Vi har idag en bra blandning av mindre och medelstora företag där vi verkar som en extern IT-avdelning. Vi är en växande tjänsteleverantör som erbjuder allt från komplicerade lösningar inom infrastruktur, såsom uppbyggnad av hela nätverk, serverlösningar, telefoni, print och dokumenthantering samt molntjänster, till övertagande av det totala IT-ansvaret. För oss är vår värdegrund K U L en viktig del i vårt dagliga jobb. Kvalitet - Utveckling – Långsiktighet Vi erbjuder Vi vill att våra medarbetare ska utvecklas, må bra och trivas hos oss. Därför erbjuder vi personlig utveckling och generösa förmåner. Detta i form av kollektivavtal, utbildningar, certifikat, friskvård, sjukvårdsförsäkring, kickoffer och gruppträffar med mera. Arbetsuppgifter Rollen som IT-supportkonsult omfattar arbete med våra kunder för att fylla deras behov av IT-support och drift. Utöver en mycket trevlig arbetsplats med högt i tak och konstruktiva dialoger finns stora möjligheter att visa framfötterna och växa i sin roll. Din förmåga att arbeta affärsmässigt och bygga relationer är oerhört viktig. Du finner glädje i att ge råd och stöd och därmed kan bidra till kundernas utveckling. Att du brinner för service, "det lilla extra" samt att du alltid har kunden & användarna i fokus är ett måste. Dina arbetsuppgifter innefattar en bredd av IT-relaterade sysslor där din primära roll är att hantera IT-support, deltagande i projekt och ge teknisk rådgivning. För att passa in i rollen För att passa in i rollen och trivas hos oss ser vi att du som person är positiv, målmedveten, prestigelös och att du är en engagerad lagspelare som visar stort ansvarstagande och noggrannhet. Du är professionell i din framtoning. Du arbetar proaktivt och har ett självgående arbetssätt. Att du brinner för service samt att du alltid har kunden i fokus är en självklarhet. Du bör ha god teknisk kunskap i kombination med att hitta långsiktiga lösningar genom eget driv och intresse. Att du har viljan och ambitionen att lära, samt ett utpräglat service- och kundfokus är minst lika viktigt. Dina kvalifikationer För att bli framgångsrik i din befattning bör du ha: Utbildning relevant för tjänsten Administrativ kunskap om AD, MS365, Ärendehanteringsprocess, Dokumentering/uppföljning Relevant erfarenhet på minst 2 år och trivs i rollen som en servicedesk-medarbetare God grundläggande kunskap gällande server, nätverk, klient, säkerhet och molnlösningar Självgående God förmåga att finna vägar till rätt lösning God analytisk förmåga och vara kvalitetsmedveten Anställningens omfattning Anställningsform: Tillsvidareanställning på heltid (med 6 månaders provanställning). Placeringsort: Stockholm. Din ansökan Vi arbetar med löpande urvalsprocess vilket innebär att tjänsten kommer att tillsättas så fort som möjligt. Tveka inte att ansöka, även om du inte uppfyller alla tekniska krav. Vi lägger större vikt vid att hitta rätt person. Skicka in din ansökan redan idag genom att klicka på länken nedan! Frågor om tjänsten besvaras av Jonatan Hallqvist, [email protected] eller läs mer påwww.loxodonta.se.

20 maj 2025
Sista ansökan:
6 november 2025
IT-tekniker i Lidköping
Centric Professionals AB
Supporttekniker, IT

Är du en teknisk specialist som brinner för innovation, stabil drift och smarta lösningar? Vill du vara en del av ett mindre team där du får stort ansvar och möjlighet att påverka? Då kan det här uppdraget i Lidköping vara rollen för dig. Vi söker nu en IT-tekniker till ett väletablerat och framåtblickande företag inom jordbrukssektorn. Du blir en del av ett tajt och engagerat IT-team på fem personer som tillsammans ansvarar för hela IT-miljön, från hårdvara till molntjänster, både i Sverige och hos dotterbolag. Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär. Arbetsuppgifter Som IT-tekniker arbetar du brett med drift, underhåll och vidareutveckling av IT-miljön. Du kommer att: - Säkerställa driftsäkerheten i vår IT-infrastruktur - Arbeta med installation, konfiguration och underhåll av servrar, nätverk, klienter och applikationer - Hantera nyinstallationer och bidra i interna IT-projekt - Felsöka och ge support inom både Windows- och Linuxmiljöer - Delta i förbättringsarbete kopplat till system och processer Du arbetar i en tekniskt varierad miljö med både lokala (on-prem) lösningar och molnbaserade tjänster, huvudsakligen inom Microsoft-ekosystemet men även med inslag av Linux och containerplattformar. Din profil och kvalifikationer Vi söker dig som har: - Bred teknisk kunskap och en lösningsorienterad inställning - God erfarenhet av att arbeta i Microsoftmiljö - Vana vid drift och underhåll av både servrar och klienter - Förmåga att ta ansvar, jobba självständigt och samtidigt bidra till teamets gemensamma mål - Ett intresse för att förbättra och utveckla IT-flöden och arbetssätt - Kommunikativ förmåga och ett prestigelöst förhållningssätt Det är meriterande om du har kunskap eller erfarenhet av: - VMware vSphere - Kubernetes och containerteknik - DevOps-arbetssätt - Veeam backup-lösningar - Azure Functions, Power Apps, SharePoint - Microsoft SQL Server Vad får du? - En roll med stort ansvar och frihet under ansvar - En öppen och samarbetsinriktad kultur där teknik står i fokus - Stora möjligheter till påverkan och utveckling av IT-miljön - Karriärmöjligheter både nationellt och internationellt - En arbetsplats med hög energi, engagemang och framtidstro Vad vi erbjuder Vi hjälper dig att nå dina personliga mål. Vi tycker nämligen att alla våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas, oavsett om de är juniorer eller har några år på nacken. Därför erbjuder vi alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Och inte nog med det – du som konsult får även lägga upp en individuell utbildningsplan utifrån dina speciella intresseområden, där vi tar notan för både studiematerial och certifieringar. Hos oss på Centric kommer du snabbt in i gemenskapen genom våra interna och externa aktiviteter där vi träffas och hittar på något roligt tillsammans. Centric är ett IT-företag med ca 370 anställda, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Linköping. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen. Era Zylfijaj +46 734 159 352 [email protected]

20 maj 2025
Sista ansökan:
20 augusti 2025
Norsktalande IT Supporttekniker
Camai Consulting AB
Supporttekniker, IT

Talar och skriver du flytande norska och brinner för IT? Tycker du om att hjälpa andra och lösa tekniska problem? Då kan detta vara möjligheten för dig! Vi söker en serviceinriktad IT Supporttekniker som vill bli en del av vår kunds härliga och kunniga servicedesk. Hos oss får du arbeta i ett innovativt bolag i framkant, där du hjälper kunder och användare med tekniska frågor, felsökning och support i en modern IT-miljö. I rollen som IT Supporttekniker är du en problemlösare med varierande arbetsuppgifter och utmaningar. Du har möjlighet att få djupare insyn i olika IT-miljöer och hitta lösningar på mer komplexa IT-problem. Du kommer att ansvara för felsökning av både hård- och mjukvara samt hantering av inkommande ärenden via telefon, e-post och ärendehanteringssystem. Du arbetar i en Windows-miljö med Microsoft 365 och sköter kontoadministration i Active Directory och Azure/Entra ID. Ansvarsområden: Ta emot ärenden från deras kunds användare och ge ett bra bemötande. Hantering av klientdatorer, servrar och mobiltelefoner. Windows-miljö, Microsoft 365 och tillhörande företagsapplikationer samt administration i Active Directory. Följa upp och slutföra deras användares ärenden med fokus på kundnöjdhet. Identifiera och rapportera återkommande problem inom deras supportleverans. För att du ska trivas i rollen som IT Supporttekniker hos oss ser vi att du är serviceinriktad, noggrann och stresstålig. Du är en lagspelare som gillar att jobba i grupp. Du trivs i en miljö där man delar kunskap med varandra och ligger i framkant vad beträffar tjänster och teknik.  Vad vi söker hos dig: Stort intresse inom IT Meriterande om du har erfarenhet av kundtjänst eller teknisk support Kunskap inom exempelvis Microsoft 365, nätverk, Windows Server och hårdvara Flytande i både norska, svenska och engelska i tal och skrift Start: Omgående start med hänsyn till uppsägningstid. Uppdraget är på heltid och är tillsvidare Placeringsort: Stockholm Ansökan: Intervjuer sker löpande och tillsättning sker vid rätt match Vad vi står för: Vi på Camai erbjuder ett av marknadens branschledande anställningsvillkor med stor frihet som ledord. Vi drivs av att hitta det bästa uppdraget för våra medarbetare. Det roligaste som finns är att hitta en perfekt matchning mellan konsult och kund. Vi vet att alla har ett drömarbete, och vi är ett tight entreprenörsdrivet team som arbetar för att se till att du tycker att det är roligt att gå till jobbet, varje dag. Vi tror att kompetenta människor dras till varandra och vill jobba med likasinnade i spännande kunduppdrag. Vi har en av marknadens mest förmånliga ersättningsmodell anpassad för en modern konsultorganisation med mycket frihet. Vi har helt enkelt kul tillsammans! Varför ska du välja oss? Med många års erfarenhet i konsultbranschen har vi valt våra tre värdeord med omsorg; kommunikation, ambition och balans. För att lyckas tror vi att våra medarbetare får vara med och forma sitt arbete efter prioriteringar och intresse i livet. Med din ambition och rätt verktyg från oss ser vi till att du utvecklas och samtidigt belönas på vägen. Vill du vara en del av vår fortsatta tillväxt?

19 maj 2025
Sista ansökan:
5 november 2025
Tysktalande IT Supporttekniker
Camai Consulting AB
Supporttekniker, IT

Talar och skriver du flytande tyska och brinner för IT? Tycker du om att hjälpa andra och lösa tekniska problem? Då kan detta vara möjligheten för dig! Vi söker en serviceinriktad IT Supporttekniker som vill bli en del av vår kunds härliga och kunniga servicedesk. Hos oss får du arbeta i ett innovativt bolag i framkant, där du hjälper kunder och användare med tekniska frågor, felsökning och support i en modern IT-miljö. I rollen som IT Supporttekniker är du en problemlösare med varierande arbetsuppgifter och utmaningar. Du har möjlighet att få djupare insyn i olika IT-miljöer och hitta lösningar på mer komplexa IT-problem. Du kommer att ansvara för felsökning av både hård- och mjukvara samt hantering av inkommande ärenden via telefon, e-post och ärendehanteringssystem. Du arbetar i en Windows-miljö med Microsoft 365 och sköter kontoadministration i Active Directory och Azure/Entra ID. Ansvarsområden: Ta emot ärenden från deras kunds användare och ge ett bra bemötande. Hantering av klientdatorer, servrar och mobiltelefoner. Windows-miljö, Microsoft 365 och tillhörande företagsapplikationer samt administration i Active Directory. Följa upp och slutföra deras användares ärenden med fokus på kundnöjdhet. Identifiera och rapportera återkommande problem inom deras supportleverans. För att du ska trivas i rollen som IT Supporttekniker hos oss ser vi att du är serviceinriktad, noggrann och stresstålig. Du är en lagspelare som gillar att jobba i grupp. Du trivs i en miljö där man delar kunskap med varandra och ligger i framkant vad beträffar tjänster och teknik.  Vad vi söker hos dig: Stort intresse inom IT Meriterande om du har erfarenhet av kundtjänst eller teknisk support Kunskap inom exempelvis Microsoft 365, nätverk, Windows Server och hårdvara Flytande i både tyska, svenska och engelska i tal och skrift Start: Omgående start med hänsyn till uppsägningstid. Uppdraget är på heltid och är tillsvidare Placeringsort: Stockholm Ansökan: Intervjuer sker löpande och tillsättning sker vid rätt match Vad vi står för: Vi på Camai erbjuder ett av marknadens branschledande anställningsvillkor med stor frihet som ledord. Vi drivs av att hitta det bästa uppdraget för våra medarbetare. Det roligaste som finns är att hitta en perfekt matchning mellan konsult och kund. Vi vet att alla har ett drömarbete, och vi är ett tight entreprenörsdrivet team som arbetar för att se till att du tycker att det är roligt att gå till jobbet, varje dag. Vi tror att kompetenta människor dras till varandra och vill jobba med likasinnade i spännande kunduppdrag. Vi har en av marknadens mest förmånliga ersättningsmodell anpassad för en modern konsultorganisation med mycket frihet. Vi har helt enkelt kul tillsammans! Varför ska du välja oss? Med många års erfarenhet i konsultbranschen har vi valt våra tre värdeord med omsorg; kommunikation, ambition och balans. För att lyckas tror vi att våra medarbetare får vara med och forma sitt arbete efter prioriteringar och intresse i livet. Med din ambition och rätt verktyg från oss ser vi till att du utvecklas och samtidigt belönas på vägen. Vill du vara en del av vår fortsatta tillväxt?

19 maj 2025
Sista ansökan:
5 november 2025
Sommarvikariat i Servicedesk för vår globla kund i Malmö!
Sway Sourcing Sweden AB
Supporttekniker, IT

Är du en problemlösare med känsla för service? Vill du arbeta i en teknisk roll där varje dag innebär nya utmaningar och där du är en nyckelperson för att hålla IT-hjulet snurrande? Då är det här uppdraget för dig! Vad du kommer att göra I rollen som Servicedeskmedarbetare kommer du att vara förstalinjens hjälte för våra användare. Du ger support och service kopplat till: Felsökning av nätverksutrustning Kontohantering (ex. lösenord, behörigheter) Lättare tekniska frågor kring hårdvara och system Hantering av inkommande ärenden via telefon och ärendehanteringssystem Dina främsta verktyg är telefonen och ärendehanteringssystemet – och självklart din förmåga att bemöta människor med tålamod och professionalism. Vi söker dig som har Några års erfarenhet från IT-support Goda språkkunskaper i svenska och engelska Ett strukturerat arbetssätt och lösningsorienterad approach Vana av att felsöka nätverksutrustning och hantera konton/behörigheter. Varför detta uppdrag? Arbeta i en dynamisk miljö med härliga kollegor Utvecklas tekniskt i en roll med stort ansvar Sätta guldkant på sommaren genom ett meningsfullt uppdrag i Malmö Praktisk erfarenhet: . Plats: Malmö (på plats) Period: 2 juli – 31 augusti 2025 Sista ansökningsdag: 21 maj 2025, Sway Sourcing är en innovativ rekryteringspartner som specialiserar sig på att matcha rätt talang med rätt företag – snabbt och effektivt. Vårt huvudfokus ligger inom Ekonomi, Administration, HR, Marknad och IT, men vi har även den breda expertis och flexibilitet som krävs för att leverera skräddarsydda rekryteringslösningar inom alla branscher. Trots att vi är en relativt ny aktör har vi redan byggt förtroende hos många av Sveriges största företag och arbetar både nationellt och internationellt. Med baser i Sverige och Spanien erbjuder vi en unik kombination av lokal expertis och global räckvidd. Vårt starka nätverk och djupa branschinsikter gör oss till en självklar partner för företag som vill ligga steget före i sin rekrytering.

19 maj 2025
Sista ansökan:
5 november 2025
Servicedeskmedarbetare
Danda AB
Supporttekniker, IT

Som servicedeskmedarbetare kommer du främst att ge användarsupport och service till kunder gällande all typ av felsökningar eller kontohanteringar. Du ger även support till kunder relaterat till den hårdvara som används i kombination med företagets systemlösningar. Du kommer att ha telefonen och ärendehanteringssystem som dina främsta arbetsredskap och du besvarar löpande inkommande ärenden. Vanligt förekommande samtal är: Felsökning av nätverksutrustning Kontohantering Lättare tekniska frågor

19 maj 2025
Sista ansökan:
5 november 2025
CAD-konsult
Cadett AB
Supporttekniker, IT

cadett ab söker CAD-konsult till huvudkontoret i Järfälla Vill du arbeta med avancerad teknik i ett etablerat svenskt programvaruföretag med internationella ambitioner? Vi söker en ambitiös CAD-konsult som vill vara med och stödja våra kunder i deras användning av cadett ELSA – vårt avancerade CAD-verktyg för elschemakonstruktion. Om cadett ab cadett ab är ett specialiserat programvaruföretag med huvudkontor i Järfälla och systerbolag i Jülich, Tyskland. Vi har sedan 1979 utvecklat och sålt världsledande CAD-lösningar. Vår flaggskeppsprodukt – cadett ELSA – har varit marknadsledande i Norden inom high-end-lösningar för elschema sedan 1985. Vi fokuserar på schemakonstruktionslösningar baserade på plattformar från Autodesk. Vår långa erfarenhet gör oss till en unik aktör inom branschen. Om rollen Som CAD-konsult på cadett kommer du att arbeta i nära kontakt med våra kunder, alltså användarna av programvaran. Det kommer att handla om support, kurser och konsultuppdrag. Du kommer att ha nära kontakt med våra utvecklare som uppskattar den input som du kommer att inhämta från användarna och som kan bistå i problemlösning. Du kan även komma att arbeta med användardokumentation såsom manualer, hjälpfunktioner och handböcker. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att inkludera: Support Kurser, både OnLine och fysiskt Konsultuppdrag såsom användarstöd, installation, konfigurering, anpassningar mm Dokumentation Enklare programmering kan eventuellt ingå Samarbete med produktledning och support-team Vi söker dig som har: Intresse av CAD, särskilt för elschema God kommunikationsförmåga Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift Meriterande: Kunskaper om och vana vid arbete med cadett ELSA Kunskaper om och vana vid arbete med andra verktyg för elschema-CAD Kunskaper om och vana vid arbete med AutoCAD Förmåga att arbeta självständigt och i team Kunskaper i tyska Kunskaper inom elkonstruktion eller industriell automation Vi erbjuder dig: Ett långsiktigt och stabilt företag med unik nischkompetens Arbete med tekniskt utmanande och marknadsledande produkter Möjlighet att arbeta med AI-satsningar inom produktutvecklingen Kollegor med djup kompetens och starkt engagemang Korta beslutsvägar och inflytande i utvecklingsarbetet Placering: Järfälla (möjlighet till hybridarbete finns) Omfattning: Heltid Start: Enligt överenskommelse Välkommen med din ansökan! Skicka ditt CV och gärna några rader om varför du är intresserad av rollen till: [email protected] Urval sker löpande.

19 maj 2025
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Supporttekniker till Service Works Global
Asta Agency AB
Supporttekniker, IT

Om företaget Service Works Global (SWG) erbjuder marknadsledande fastighets- och förvaltningssystem som effektiviserar fastighetsägarnas vardag. Bolaget är en del av Addnode Group och står inför en spännande tillväxtresa där samarbetet mellan olika produktområden blir allt viktigare. Fast2 är en av huvudprodukterna – ett välrenommerat affärssystem med fokus på struktur, ITIL-processer och teknisk utveckling. På Fast2:s supportavdelning arbetar ett tight team med hög teknisk kompetens, stark teamkänsla och stort engagemang. Här är hjälpsamhet och prestigelöshet viktiga nyckelord. Teamet sitter i Stockholm och är en naturlig del av både kundresan och bolagets tekniska utveckling. Om tjänstenI rollen som Supporttekniker arbetar du med teknisk felsökning och problemlösning kopplat till Fast2:s fastighetssystem. Du hanterar inkommande ärenden via kundportalen, arbetar i Jira och följer tydliga processer enligt ITIL-ramverket. Supporten är second line och du blir en viktig kontaktpunkt för både kunder och interna team såsom utveckling och konsult. Arbetsuppgifterna innefattar bland annat: Felsökning av mjukvara, databaser och systemmiljöer. Hantering av ärenden i Jira. Dokumentering och förbättring av lösningar samt processer. Skapa och hantera Rquests for Change (RFC). Bidra i projekt och förbättringsarbete tillsammans med övriga supportteam. Du kommer att få en grundlig introduktion och stöttning av ett erfaret team, samtidigt som det finns utrymme att växa både tekniskt och i ansvar.  Vem vi sökerVi söker dig som har ett genuint intresse för IT och problemlösning. Du är strukturerad, nyfiken och har lätt för att sätta dig in i komplexa system. Samtidigt trivs du med att ha kontakt med andra och ge god service. Vi tror att du har: Erfarenhet av teknisk support, gärna inom affärssystem eller liknande. Grundläggande kunskaper i SQL och databashantering. Vana att arbeta i ärendehanteringssystem - gärna Jira God förståelse för Windows och/eller Linuxmiljöer. Ett serviceinriktat och lösningsorienterat arbetssätt. Det är meriterande om du har kunskaper om ITIL eller erfarenhet av arbete enligt dess processer. Övrig informationVi tillämpar löpande urval i denna process vilket innebär att tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Vi rekommenderar dig därför att ansöka så snart som möjligt! Har du frågor eller funderingar kring Asta Agencys rekryteringsprocess, tveka inte att höra av dig till [email protected]. Om Asta AgencyAsta Agency är ett rekryterings- och bemanningsföretag som hjälper företag att hitta rätt tjänstemän i hela Sverige med fokus på Stockholm, Göteborg och Malmö. Vi rekryterar och hyr ut specialister och generalister inom försäljning, marknad, HR, kundservice, ekonomi, administration, IT och tech. Med fokus på kvalitet, långsiktighet och smarta lösningar stöttar vi både företag och kandidater i nästa steg. Läs mer om hur vi arbetar med rekrytering, bemanning och hyrrekrytering på astaagency.se.

19 maj 2025
Sista ansökan:
5 november 2025