Om tjänsten Vår kund är en etablerad IT-leverantör som erbjuder molnbaserade lösningar och IT-drift i en säker och modern miljö till sina kunder. Teamet består av engagerade kollegor som stöttar varandra, och de värdesätter initiativtagande och en vilja att utvecklas. Som supportmedarbetare blir du en del av servicedesk-teamet och arbetar främst med att hjälpa kunder via telefon, e-post och ett ärendehanteringssystem. Exempel på arbetsuppgifter: Hantera inkommande ärenden via telefon, e-post och ärendehanteringssystem Felsöka och lösa problem kopplade till Office 365, skrivare, Active Directory och andra IT-miljöer Guida användare och ge teknisk support Arbeta proaktivt för att förbättra processer och lösningar för kunder Din kompetens Vi söker dig som har ett stort tekniskt intresse med grundläggande IT-kunskaper. Du är lösningsorienterad med en god analytisk förmåga och jobbar lika bra både självständigt som i team. Du har en god kommunikationsförmåga och kommunicerar obehindrat och professionellt på svenska, såväl i tal som skrift. Har du tidigare erfarenhet från teknisk-helpdesk, servicedesk eller kundtjänst är det meriterande för denna tjänst. Övrigt Lön: Fast månadslön Omfattning: Heltid, tillsvidare Start: Omgående med hänsyn tagen till din eventuella uppsägningstid Placeringsort: Karlstad Vi behandlar ansökningar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut, skicka din ansökan redan idag! Om oss Procruitment är Sveriges enda karriärbyrå inom IT, tech och engineering som genom proaktiv rekrytering förenar attraktiva arbetsgivare med människor som delar samma mål och ambitioner. Oavsett om du är en erfaren ledare eller om du ska ta ditt första steg ut i karriären hjälper vi dig att nå dina karriärmål - samtidigt som vi bryr oss om dig, din resa och att du mår bra längs vägen. Procruitment är stolta vinnare av Recruitment Awards och är utsedda till Årets Rekryteringsföretag och Årets Raket samt Gasellföretag 2024 av Dagens Industri.
Arbetsbeskrivning Randstad digital letar nu efter en supporttekniker till en av våra kunder. Här kommer du att arbeta i en first line support med att hjälpa användare med deras ärenden via telefon, ärendehanteringssystem och på plats. Du kommer att arbeta med en bredd av it-relaterade ärenden kopplade till mjuk- och hårdvara och beställningar. I rollen ingår också uppföljning, dokumentation och hantering av utrustning. Här kommer du att arbeta 100% on site. Uppdraget förväntas starta under hösten 2025, efter godkänd säkerhetsprövning. Du ansöker på www.randstad.se, innan 2025-05-02. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Carolina, [email protected]. För Randstad är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald. Randstad Digital är specialiserade inom kompetensområdet IT och är en del av Randstad, en global ledare för talanger med visionen att vara världens mest rättvisa och specialiserade talangföretag. Med huvudkontor i Nederländerna verkar Randstad på 39 marknader och har cirka 40 000 medarbetare. Genom detta globala nätverk i kombination med en stark lokal förankring kan vi erbjuda ett stort utbud av varierande och utvecklande uppdrag och tjänster för dig som är specialist inom IT-området. Som en partner för talanger och genom vår utpräglade specialisering hjälper vi dig att att säkra rätt jobb, utveckla relevant kompetens och hitta tillhörighet i arbetslivet. Ansvarsområden I rollen som supporttekniker kommer du att stötta användarna i it-relaterade ärenden och bl.a.: • Se till att it-utrustning fungerar • Administrera it-miljöer (t.ex. användarkonton, behörigheter och utskriftsköer) • Instruera användare i hur de ska arbeta med olika program • Ta emot och lämna ut IT-utrustning, kontakta användare och gå igenom ärendeköer • Hantera returer samt karantän av återlämnade datorer Kvalifikationer Vi letar efter dig som har en it-relaterad utbildning och minst tolv månaders relevant arbetslivserfarenhet. Du behöver även ha erfarenhet av att arbeta strukturerat i en service desk med ärendehanteringssystem och dokumentationsrutiner. Du behöver kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och till denna roll är det viktigt med en god social kompetens och stort servicefokus. Du behöver även vara kommunikativ och pedagogisk för att kunna möta användare på olika nivåer. Det är också viktigt att vara strukturerad och ha ordning och reda kring sig. Om företaget Randstad På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.
Ta nästa steg i din IT-karriär tillsammans med Centric. Söker du efter oändligt med utvecklingsmöjligheter samtidigt som du är med på en resa där du effektiviserar och implementerar nya system och applikationer? Var med och ta felsökning till en djupare nivå med oss på Centric. Vi på Centric söker nu motiverade och erfarna 3rd line tekniker till flera av våra spännande kunder i Stockholmsområdet. Är du en av dom? Då tycker vi att du ska fortsätta läsa! Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär. Arbetsuppgifter Härligt att du vill veta mer om tjänsten. Rollen som supporttekniker i det tredje ledet varierar i arbetsuppgifter, också beroende på vilken av våra spännande kunder du hamnar hos. Du kommer tillsammans med ett team vara med och ansvara för IT-miljön. Ni arbetar för att utveckla och förbättra infrastukturen. Du kommer arbeta med felsökning av komplexa incidenter och fördjupa dig i kundens olika system och applikationer. Det mest spännande med tjänsten är att den ena dagen aldrig är den andra lik. Vem vet, du kanske implementerar applikationsförbättringar ena dagen, och förvaltar servrar den andra? Möjligheterna är oändliga! Din profil och kvalifikationer Som IT-konsult på Centric är du nyfiken och flexibel. Du motiveras av att utvecklas och bedriva den bästa typen av service. Samtidigt drivs du av att lösa tekniska och komplicerade incidenter. Genom din sociala förmåga kan du enkelt beskriva komplexa IT-relaterade problem för människor med olika typer av teknisk bakgrund. Du är en lagspelare av rang, men har samtidigt inga problem att arbeta självständigt. Du är en problemlösare som analytiskt och strategiskt kan ge förbättringsförslag och support när det väl gäller. För att passa i rollen ser vi att du har följande kvalifikationer: - Arbetat cloudbaserat i Microsoft Azure - Administration i Azure Portalen - Erfarenhet av underhåll och drift av Windows server - Lång erfarenhet av felsökning i Microsoft 365 - SCCM - Active Directory - Active Directory GPO - Exchange AdminCenter Det är även meriterande om du har erfarenhet av: - Implementering av nya system - Administrerat databaser som exempelvis MySQL, MSSQL eller Oracle - Citrix - Linux Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vad vi erbjuder På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Vi genomför regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former. Mer om oss Centric är ett IT-företag med 380 anställda, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Linköping. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen. Elise Haglund +46 733 571793 [email protected]
Vår kund i Södermanland söker servicedesktekniker och onsitetekniker. Kunden hanterar alla typer av ärenden som har anknytning till vårdsystem, IT eller telefoni med allt från felanmälningar, beställningar, användarstöd, förfrågningar samt önskemål men även behörighetshantering. Denna annons gäller för ett återkommande behov, vilket innebär att vi kontinuerligt söker kompetenta medarbetare för rollen som IT-support. Uppdragen sker på plats i antingen Eskilstuna eller Nyköping. Vi söker därför dig som vill hålla dörren öppen för nya möjligheter och som är redo att ta nästa steg i din karriär när rätt uppdrag dyker upp. Resor kan förekomma i tjänsten, därav är B-körkort ett krav. Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär. Arbetsuppgifter Som IT-supporttekniker kommer du att ha kundkontakt och hjälpa användare med deras problem. Kundkontakten sker främst via telefon och problemen kan variera. Du ska självständigt felsöka och hitta lösningar på tekniska problem och anpassa installation av datorer samt program för att passa företagets behov. Du kommer att arbeta med support av Windows operativsystem och standardapplikationer samt vara ett dagligt användarstöd till hela organisationen via telefon och ticketsystem. Din profil och kvalifikationer För att lyckas i rollen tycker du om kundkontakt och är en stjärna på problemlösning. Du har god kommunikativ förmåga, både med kund och kollegor. Som person är du självgående, flexibel och är analytisk i din felsökning. För att trivas i denna roll tror vi att du har ett brett IT-intresse och drivs av att utveckla nya kompetensområden. Du är en teamspelare som gillar att arbeta i en dynamisk miljö. Krav - Erfarenhet av att arbeta i Active Directory och Azure AD/Entra ID - Kunskaper inom Microsoft Office 365 och Citrix - Erfarenhet av ärendehantering, telefonsupport och support med fjärrstyrningsverktyg - Tala och skriva både svenska och engelska flytande - B-körkort Meriterande - Utbildning inom IT Arbetstider är för närvarande måndag till fredag uppdelat på två olika arbetspass (7-16 eller 8-17) men kan komma att ändras efter verksamhetens behov. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vad vi erbjuder På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Vi genomför regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former. Mer om oss Centric är ett IT-företag med 380 anställda, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Linköping. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen. Elise Haglund +46 733 571793 [email protected]
Vill du ha roligt på jobbet och samtidigt arbeta i en dynamisk miljö där du får lära dig nya saker? Då har vi uppdragen för dig! Flera av våra kunder söker nämligen erfarna och engagerade supporttekniker till deras IT-support. Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär Arbetsuppgifter Du kommer att ta emot samtal från användare som behöver teknisk support. Support och felsökning sker via fjärrstyrningsverktyg och/eller över telefon. Du kommer primärt att arbeta i en Windowsmiljö men även Mac kan förekomma. Arbetsuppgifterna innefattar bland annat hantering av konton och grupper i Azure AD, felsökning av nätverk och felsökning och support i Microsoft 365 samt tillhörande applikationer. Du kan även behöva utföra enklare felsökning på servrar. Din profil och kvalifikationer För att trivas i rollen motiveras du av att ge bra service och söker ett arbete där du har möjligheten att utveckla dina IT-kunskaper. Du har arbetat i minst ett år på en servicedesk och delar med dig av din kompetens och dina erfarenheter till kollegor. Som person är du självgående, noggrann och social. Du talar och skriver både svenska och engelska flytande. Krav - Minst ett års erfarenhet av arbete i servicedesk - Erfarenhet av Azure AD och Microsoft 365 - Erfarenhet av felsökning och support i Windows- och Macmiljö - Kunskaper inom serverhantering (primärt Windows) Meriterande - Erfarenhet av Google Workspace - B-körkort Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vad vi erbjuder På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Vi genomför regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former. Centric är ett IT-företag med 380 anställda, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Linköping. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen. Elise Haglund +46 733 571793 [email protected]
Till vår konsultverksamhet i Östersund söker nu Centric flera kunniga, engagerade supporttekniker till en servicedesk. Uppdraget är på heltid och kommer att pågå tills vidare. Låter detta intressant men du saknar boende i Östersund så hjälper vi till med bostad. Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär Arbetsuppgifter Som supporttekniker kommer att arbeta i första linjens support med att hjälpa användare via telefon och/eller mail med IT-relaterade problem. Bland arbetsuppgifterna finns hantering av konton i Active Directory, administration i Microsoft Office 365 och felsökning relaterat till Windowsmiljö samt kundspecifika applikationer. Ditt primära ansvar blir att ge support via telefon, mail och fjärrstyrning. Du kommer även registrera ärenden i ett ärendehanteringssystem. Din profil och kvalifikationer Du har ett genuint intresse för teknik och en vilja att ge bra och kvalitativ service. Du kan förklara IT för personer på olika kunskapsnivåer och är en problemlösare ut i fingerspetsarna. Som person är du social och driven och har gått en IT-inriktning på gymnasiet. Krav - Du har gått en IT-inriktning på gymnasiet - Du har god teknisk kunskap och mycket hög servicekänsla - Du talar och skriver både svenska och engelska flytande Meriterande - Du har tidigare arbetat eller praktiserat med liknande arbetsuppgifter - Telefonvana - Kunskaper inom Active Directory, Microsoft Office 365 och Citrix Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vad vi erbjuder På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Vi genomför regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former. Centric är ett IT-företag med 380 anställda, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Linköping. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen. Elise Haglund +46 733 571793 [email protected]
Är du en serviceinriktad och lösningorienterad IT-tekniker som vill utvecklas i din karriär? Vi samarbetar med flera företag i Uppsala med omnejd som regelbundet har behov av skickliga supporttekniker på olika nivåer. Därför söker vi dig som vill hålla dörren öppen för nya möjligheter och som är redo att ta nästa steg när rätt uppdrag dyker upp. Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär. Arbetsuppgifter I rollen arbetar du med IT-support på olika sätt, antingen som onsite-tekniker där du ger support på plats eller via telefon där du supporterar via fjärrstyrningsverktyg. Behovet kan variera, men rollerna innebär oftast: - Felsökning och support inom IT-miljöer - Hantering av klienter, servrar och nätverk - Support via telefon, mail och/eller på plats - Installation, konfiguration och underhåll av system och applikationer Din profil och kvalifikationer För att vara aktuell för tjänsten ser vi gärna att du har arbetat med liknanade arbetsuppgifter i minst ett år. Du har god förståelse för Windows-miljöer, Microsoft 365 och nätverk. Som person är du serviceinriktad och trivs med att hjälpa användare. Krav - Relevant utbildning inom IT eller annan erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig - Erfarenhet av Active Directory och Microsoft 365 - Goda kunskaper inom Windows - Flytande svenska och engelska – i både tal och skrift Meriterande - Erfarenhet av Azure - B-körkort Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vad vi erbjuder På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Vi genomför regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former. Mer om oss Centric är ett IT-företag med 380 anställda, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Linköping. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen. Elise Haglund +46 733 571793 [email protected]
Till ett uppdrag i Solna söker vi nu en social, driven IT-tekniker som kan både tala och skriva flytande finska och svenska. Du erbjuds ett varierande arbete som kräver engagemang och initiativtagande med hög ansvarskänsla. Tycker du om att arbeta med felsökning på både 1st och 2nd line nivå i bred miljö? Då är det här rätt tjänst för dig! Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär. Uppdraget är på heltid och kommer att pågå tills vidare. Arbetsuppgifter Detta uppdrag som IT-supporttekniker kräver att du kan både tala och skriva flytande finska och svenska. Du erbjuds ett varierande arbete som kräver engagemang och initiativtagande med hög ansvarskänsla. Tycker du om att arbeta med felsökning på både 1st och 2nd line nivå i bred miljö? Då är det här IT-jobbet helt rätt för dig! Hos kunden kommer du att främst att supportera användarna via telefon och mail, men det kan även ske fysiskt på plats på kontoret. Du hjälper användarna med IT-relaterade frågor som rör användarnas datorer, utrustning, telefon, skrivare och programvaror. Det vardagliga arbetet innefattar användning av ärendehanteringssystemet Servicedesk Plus, fjärrstyrning av användares datorer via den inbyggda funktionen Quick Assist i Windows, konto- och grupphantering via Active Directory - även via cloud (Azure och office 365 admin paneler) samt fjärrstyrning av servrar genom verktyget ASG-Remote. Din profil och kvalifikationer Krav: - Minst 1 års erfarenhet som 1st line IT-supporttekniker i Service Desk - Goda kunskaper i Active Directory och Azure Active Directory - Vana att felsöka genom fjärrstyring - Erfarenhet av ärendehanteringssystem - God telefonvana - Goda vana att felsöka i en Windows och O365-miljö - Talar flytande finska och svenskaMeriterande: - ITIL - Relevant utbildning inom ITSom person är du utåtriktad och har lätt för att samarbeta med andra. Du sätter användare i fokus samt utför arbetet med noggrannhet och god service som en självklarhet. Du är även van vid att arbeta självständigt och är målinriktad.Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vad vi erbjuder På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Vi genomför regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former. Centric är ett IT-företag med 380 anställda, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Linköping. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen. Har du några frågor kring tjänsten? Kontakta Hollie Van de Ruit på tfn: 0734-159374 eller [email protected]
Centric söker nu supporttekniker med minst två års erfarenhet av IT-support på 2nd line nivå till uppdrag hos en kund som behöver stärka sin 2nd line support. Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär. Uppdraget är på heltid och kommer att pågå tills vidare. Arbetsuppgifter Som tekniker inom 2nd line support kommer du arbeta med att ta emot och lösa incidenter samt problem som eskalerats från 1st line. Du kommer att arbeta nära verksamheten och ärendena löser du via telefon, remote och onsite. Att lösa de mer komplexa problemen med hjälp av grundlig felsökning är en stor del av arbetet. Du kommer att arbeta med dagligt installations- och serviceunderhåll, säkerhetslösningar samt supportarbete på utrustning samt i system och applikationer såsom Microsoft 365, Azure och Intune. Din profil och kvalifikationer För att lyckas i rollen ser vi att du har arbetet i minst två år med liknande arbetsuppgifter och inom IT i fem år. Som person har du ett strukturerat tankesätt med uppmärksamhet på detaljer. Du är tekniskt kunnig, en riktig lagspelare samt talar och skriver svenska och engelska flytande. Krav - Erfarenhet av djupare felsökning - Goda kunskaper inom Microsoft 365 och Azure - Erfarenhet av Windows Server 2016 och uppåt – uppsättning och underhåll - God nätverksförståelse Meriterande - Erfarenhet kring olika backuplösningar - Erfarenhet av virtualisering - B-körkort Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vad vi erbjuder På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi sätter stort värde på att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Vi genomför regelbundet spännande och roliga aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under trevliga och avslappnande former. Mer om oss Centric är ett IT-företag med 380 anställda, och med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Linköping. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras kollektivavtal med Unionen. Har du några frågor kring tjänsten? Kontakta Hollie Van de Ruit på tfn: 0734-159374 eller [email protected]
Är det du som är mästaren på att lösa IT-problem? Kanske är det du som alltid åker på uppgiften att lösa tekniska problem på festen, på arbetet eller hos föräldrarna? Då är det dig vi vill komma i kontakt med. Vi på Centric är grymma på just IT, vi är faktiskt experter på IT och alla experter behöver ju en mästare. Centric arbetar med ett stort kundutbud inom just IT- infrastruktur och just nu ser vi att personer med din kompetens efterfrågas. Kul, va? Vi tror att du kan hjälpa oss och vi kan hjälpa dig med ditt nästa mästerverk! Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär. Arbetsuppgifter Som mästare inom IT arbetar du med första linjen support hos någon av Centrics häftiga kunder i Stockholm. Dina arbetsuppgifter kommer självklart att variera beoende på vilken kund du hamnar hos, men du kan vara lugn – vi garanterar dig ett utvecklande och roligt uppdrag! Som IT-konsult på Centric tror vi att du alltid gör ditt allra bästa för kunden och är en lagspelare som tycker om att samarbeta. Oavsett vad dina kollegor på Centric pysslar med så har vi alla en gemensam nämnare – vi bryr oss om varandra! Eftersom att dina dagar med största sannolikhet kommer innebära mycket social kontakt, är det viktigt att du känner dig bekväm med det. Du kommer ju trots allt vara första kontakten när medarbetare ringer in och vill ha hjälp med IT-relaterade problem. Din profil och kvalifikationer Vi ser gärna att du som söker har ett genuit intresse för IT och teknik. Har du gått en gymnasial IT-utbildning så är det ett plus. Som IT-konsult ser vi gärna att du är serviceminded, ödmjuk och är en fena på att lösa en massa problem inom IT. Skallkrav - Minst sex månaders arbetslivserfarenhet inom servicedeskyrket - Erfarenhet att arbeta i Windowsmiljö - Erfarenhet att arbeta med Active Directory - Erfarenhet av felsökning och installation av applikationer - Flytande i svenska och engleska – både i tal och skrift! Meriterande - Utbildning inom IT - Körkort Checkade du inte av alla skallkrav? Ta det lugnt! Det viktigaste av allt är såklart din personlighet så vänta inte med din ansökan. Vad vi erbjuder På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Vi genomför regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former. Centric är ett IT-företag med 380 anställda, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Linköping. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen. Har du några frågor kring tjänsten? Kontakta Hollie Van de Ruit på tfn: 0734-159374 eller [email protected]
Välj ett jobb för att visa detaljer