HR Manager
We are Skills Mälardalen AB
Personal- och HR-chefer

CrossControl, en del av CentroMotion, med rötter i Sverige utvecklar intelligenta styr- och informationssystem som gör industrifordon smartare, säkrare och mer produktiva. Genom operationell excellens och ingenjörsexpertis är vi en pålitlig partner för OEM-tillverkare och systemintegratörer över hela världen. Vi tillhandahåller kraftfulla plattformar för maskinintelligens, kommunikation och interaktion mellan människa och maskin. Läs vidare på www.crosscontrol.com Vår framgång bygger på engagemang, innovation och en stark företagskultur, och vi söker nu en HR Manager som vill vara med och driva vår fortsatta utveckling. HR Manager Som HR Manager kommer du att ha en nyckelroll i att vidareutveckla och implementera HR-strategier som stöttar företagets övergripande mål och visioner. Du är en del av ledningsgruppen och är en strategisk och operativ partner i att bygga en kultur som främjar både medarbetarnas och företagets fortsatta framgång. Till din hjälp har du stöd från den globala organisationen samt en lokal HR generalist som är placerad i Alfta. Som HR Manager rapporterar du till Sr HR Director Europe. Dina arbetsuppgifter innefattar bland annat att Driva och vidareutveckla HR-strategin för CrossControl i linje med företagets globala struktur Stötta och coacha chefer och tjänstemän i hela HR-området Säkerställa implementering av årliga HR-processer såsom exempelvis Performance & Talent-processer, successionsplanering, lönerevisioner mm. Bidra till företagets globala HR-agenda med lokal expertis Delaktighet i det Europeiska HR-nätverket Vara närvarande på företagets produktionssite i Alfta och vid behov på övriga kontor i Västerås, Uppsala och Tampere/Finland Hos oss får du inte bara ett jobb – du får chansen att göra skillnad i ett företag som drivs av teknik, engagemang och omtanke om människan. Här är det högt till tak, och vi ger utrymme för både strategiskt arbete och vardaglig hands-on-support till våra chefer och team. Erbjudandet På CrossControl möts du av en varm och prestigelös företagskultur som kännetecknas av innovationshöjd, hjärta och ambition, en kombination av det familjära med det professionella. Vi erbjuder dig en central och inflytelserik roll i ett bolag som är i ständig utveckling. I tjänsten ingår sex veckors semester, arbetstidsförkortning enligt avtal och ett generöst friskvårdsbidrag. Företaget omfattas av kollektivavtal via Teknikföretagen och rollen i sig är knuten till befattningsrelaterade förmåner, bland annat finns möjlighet till tjänstebil. Vi söker dig Vi söker dig som har flera års erfarenhet av kvalificerat HR-arbete, gärna i en internationell organisation i en roll som HR Business Partner eller HR Manager. Du har mycket goda kunskaper i både svenska och engelska och är van vid att arbeta i miljöer där internationell struktur kombineras med lokalt ansvar. Du är trygg i din roll, har ett starkt eget driv och en god förståelse för arbetsrätt, ledarskap och organisationsutveckling. Din kommunikationsförmåga är god och du har lätt för att skapa förtroende i alla delar av verksamheten. Vi tror att du är en jordnära och lyhörd person med ett stort engagemang – du vet när du ska gå armkrok med verksamheten och när det är dags att stå stadigt i dina värderingar. Tjänsten är flexibel vad gäller placeringsort, men vi ser gärna att du är baserad i Västerås eller Alfta. Du behöver vara beredd att resa regelbundet mellan företagets olika verksamheter, särskilt till Alfta, vilket innebär ett antal övernattningar per år. Det finns möjlighet till distansarbete.  Är du redo för nästa steg i din karriär och vill vara med och skapa en inspirerande arbetsplats på CrossControl? Skicka in din ansökan redan idag! Välkommen med din ansökan! I detta uppdrag samarbetar vi med rekryteringsföretaget Skills Rekrytering. I denna process kommer urval och intervjuer ske löpande, så vänta inte för länge att ansöka om du är intresserad. Frågor om tjänsten besvaras gärna av Rekryteringskonsult Joon Fröberg på Skills Rekrytering, 070- 616 00 79.

9 juni 2025
Sista ansökan:
31 augusti 2025
HR-chef PostNord Logistik – en nyckelroll i vår förändringsresa
Jurek Recruitment & Consulting AB
Personal- och HR-chefer

Vill du vara med och forma framtidens HR-arbete i en organisation i förändring? PostNord söker nu en HR-chef till ett av våra affärsområden som vill bidra till att utveckla vår verksamhet genom affärsnära HR-stöd och ledarskap. Här får du möjlighet att arbeta både strategiskt och operativt i en roll med stort inflytande och brett ansvar. Som HR-chef för affärsområdet Logistik leder du ett team av HR Business Partners och har en central roll i att driva HR-arbetet inom ett av våra affärsområden. Du arbetar nära chefer och ledningsgrupper och rapporterar till chefen för avdelningen Affärsnära HR. Rollen är bred och innefattar hela medarbetarresan – från strategisk förändringsledning till operativt stöd i HR-processer. Du kommer till en organisation med många pågående förändringsprojekt där HR spelar en viktig roll. Ditt uppdrag blir att omsätta HR-strategier i praktiken, utveckla processer och säkerställa att vi har rätt förutsättningar för att möta framtidens krav. Huvudsakliga arbetsuppgifter • Leda och coacha ditt HR-team samt skapa goda förutsättningar för deras utveckling • Stötta chefer och aktuella ledningsgrupper i HR-frågor och förändringsledning • Implementera och följa upp HR-strategier, processer och verktyg • Driva lokala HR-initiativ och förbättringsarbete • Säkerställa efterlevnad av lagar, avtal och interna riktlinjer • Bidra till kunskapsdelning och spridning av best practice inom HR Vem är du? Vi söker dig som har en relevant högskoleutbildning inom HR och minst 7–10 års erfarenhet av kvalificerat och brett HR-arbete. Du har tidigare erfarenhet av förändringsledning och projektledning samt personalansvar med ett coachande ledarskap. Har du erfarenhet av logistikbranschen eller annan producerande verksamhet är det meriterande. Du har en affärsmässig, självgående och prestigelös inställning med förmåga att arbeta både strategiskt och operativt. Vidare har du god kommunikativ förmåga på svenska och engelska, både i tal och skrift samt god systemvana, särskilt i Office 365, Excel och PowerPoint. Du är en trygg ledare som bygger förtroende, skapar engagemang och har förmågan att driva initiativ i mål. Du trivs i en dynamisk miljö där du får vara med och påverka – och du gör det med struktur, nyfikenhet och ett lösningsorienterat förhållningssätt. Vill du vara med och göra skillnad i en samhällsviktig verksamhet? Välkommen med din ansökan! Ansökan och kontaktuppgifter I den här rekryteringen samarbetar PostNord med Jurek Recruitment and Consulting och för frågor kring tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvariga rekryteringskonsulter Cecilia Strååt [email protected] eller Matilda Thelin [email protected]. Eftersom urval och intervjuer sker löpande ser vi fram emot att få din ansökan så snart som möjligt via annonsen på vår hemsida – www.jurek.se. Observera att vi inte tar emot ansökningar via email med hänsyn till GDPR. Om PostNord PostNord är ett av Sveriges äldsta och största företag och vi har ett viktigt samhällsuppdrag. Att säkerställa postservice till företag och privatpersoner i hela Sverige. Vi är i en ständig transformation och arbetar konsekvent med att utveckla både vårt erbjudande och våra medarbetare. Som den ledande leverantören av kommunikationslösningar till, från och inom Sverige förenklar vi vardagen för människor. Hos oss arbetar människor med olika bakgrund och erfarenheter och du blir en del av en arbetsplats som aktivt arbetar med mångfald. Vi är PostNord – ett fantastiskt företag att jobba och växa med. Läs mer på www.postnord.se. Du ska må bra  Vi är ett modernt kundorienterat företag som tänker lika mycket på våra anställda som på våra kunder. Vi erbjuder en flexibel hybridarbetsplats. PostNord är en av Sveriges största arbetsplatser och erbjuder schyssta arbets- och tjänstepensionsvillkor, friskvårdsbidrag och personalförmåner genom vår egen personalstiftelse.

5 juni 2025
Sista ansökan:
5 juli 2025
Platschef till Veterankraft i Malmö!
Veterankraft AB
Personal- och HR-chefer

Veterankraft i Malmö söker en Platschef!  Vill du driva och utveckla en verksamhet som gör verklig skillnad både för våra kunder och våra veteraner? Som platschef hos Veterankraft är du en nyckelperson i att skapa resultat, bygga relationer och leda ett lokalt team mot gemensamma mål. Du har personalansvar över dina medarbetare vilket inkluderar bland annat ledning, kompetensutveckling, resultatuppföljning och rekrytering. Utöver det ansvarar du för att områdets försäljning och bemanning fungerar som den ska. Du förväntas ha en djup förståelse för den lokala marknaden och kundernas behov, vilket gör det möjligt för dig att bygga långsiktiga kundrelationer och anpassa verksamheten efter lokala förutsättningar. Låter det som du? Läs mer nedan! Om oss Veterankraft är ett av Sveriges främsta auktoriserade bemanningsföretag och den största leverantören av hushållsnära tjänster och företagstjänster. Med verksamhet på cirka 40 orter, från Luleå i norr till Trelleborg i söder, erbjuder vi våra kunder hjälp i vardagen med trygghet, kvalitet och personlighet i fokus. Varje år underlättar vi tillvaron för tusentals hushåll och företag genom våra skräddarsydda tjänster och engagerade medarbetare. Varje dag ser vi hur våra Veteraner gör skillnad hos tusentals kunder genom sitt arbete och sina insatser. Din roll Som Platschef har du ett brett operativt ansvar där du driver verksamheten framåt. Det innebär att du bland annat bygger och vårdar långsiktiga kundrelationer med målet att uppnå en hög återköpsfrekvens, samt att du arbetar aktivt med nätverkande. När det gäller resultat och uppföljning sätter du mål i samarbete med din närmsta chef, regionansvarig, och följer upp områdets resultat och budget. Du säkerställer god resurstillgång för att möta kundbasens utveckling och arbetar kontinuerligt med nyckeltal och KPI:er som medarbetarnas välmående, personalomsättning och kund- respektive veterannöjdhet. Du har yttersta ansvar för att veteraner tillsätts på uppdrag hos såväl nya som befintliga privat- och företagskunder inom olika områden. Därför är det viktigt att du leder och fördelar arbetet mellan medarbetarna på kontoret så att de kan arbeta så effektivt som möjligt. Du stöttar medarbetarna på kontoret i rekrytering, onboarding och offboarding av veteraner, samt ansvarar för resursplanering och att säkerställa en god balans mellan personal och uppdrag. Du planerar teamaktiviteter för att stärka sammanhållning och engagemang hos medarbetarna. Du coachar och följer upp din medarbetargrupp veckovis utifrån individuella mål. Dessutom har du ansvar för utbildning, medarbetar- och lönesamtal samt arbetsmiljöfrågor. Vem är vår nästa Platschef? Vi söker dig som är relationsskapande, affärsdriven och målinriktad. Du har alltid veteraner, kunder och medarbetare i fokus och kan hålla ordning och struktur i en hektisk vardag. Ditt ledarskap präglas av att motivera och utveckla teamet och vara lösningsorienterad. Du har lätt att ta till dig nya digitala verktyg och applikationer som stödjer verksamheten. Vi ser att du är prestigelös då rollen som platschef är varierande där du får utföra olika arbetsuppgifter. Vi söker dig som drivs av försäljning och nätverkande, och som vill vara med och bidra till företagets fortsatta tillväxt. För att summera ser vi att du har: Minst 5 års erfarenhet i en ledande roll med personalansvar Dokumenterad erfarenhet av att utveckla och leda team mot uppsatta mål God lokalkännedom och stort nätverk Erfarenhet av kundkontakt och försäljning, gärna i en lokal kontext Stark kommunikations- och förhandlingsförmåga i både tal och skrift Förmåga att arbeta strukturerat och självständigt i digitala och snabbrörliga miljöer Tillgång till körkort och egen bil Relevant eftergymnasial utbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet Så, är du vår nästa Platschef på Veterankraft? Tjänsten är en heltidstjänst med tillträde enligt överenskommelse. Vi tillämpar provanställning och hanterar ansökningar löpande. Skicka in din ansökan så snart som möjligt! Har du några frågor angående tjänsten eller vår rekryteringsprocess är du varmt välkommen att kontakta oss på [email protected].

4 juni 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025
Operations Manager till Hemfrid
Hemfrid i Sverige AB
Personal- och HR-chefer

Är du en erfaren ledare som vill kombinera strategi, resultat och människors utveckling? Välkommen till Hemfrid – här börjar nästa kapitel i din ledarskapsresa. Operations Manager till Hemfrid – led och utveckla en hel region i tillväxt Hemfrid är inne i en stark tillväxt- och förändringsresa, och vi söker nu en erfaren ledare till rollen som Operations Manager för region Syd-Öst. Det här är en nyckelroll för dig som vill kombinera strategiskt arbete med operativt ledarskap – och samtidigt ha stor möjlighet att påverka, utveckla och driva förändring i en hel region. Du blir en viktig del av vår fortsatta framgång, men framför allt får du möjlighet att göra verklig skillnad i den verksamhet du leder.  Om rollenSom Operations Manager har du det övergripande ansvaret för Hemfrids verksamhet i region syd-öst – en geografiskt spridd region med hög potential och stort strategiskt värde. Du leder och utvecklar verksamheten med fokus på tillväxt, effektivitet, kvalitet och starkt medarbetarengagemang. Du rapporterar till affärsområdeschef och är en del av den operativa ledningsgruppen för affärsområdet. Givet ditt övergripande ansvar för regionen så förekommer även regelbundet resande till regionens olika kontor, åtminstone cirka tre dagar i veckan, beroende på behov.  I rollen har du fullt resultat- och budgetansvar för din region, inklusive uppföljning av nyckeltal kopplade till tillväxt, lönsamhet och personal. Du driver såväl daglig styrning som långsiktig utveckling och leder förbättringsarbete, implementering av nya arbetssätt och andra verksamhetskritiska initiativ. Du har personalansvar för Area Managers och är ett nära stöd till dem i både operativa och strategiska frågor. Ett gott samarbete inom regionen är avgörande för framgång, och du förväntas skapa struktur, riktning och förutsättningar för att hela teamet ska kunna prestera och utvecklas – tillsammans. Vem vi sökerVi söker dig som har dokumenterad erfarenhet av att leda större team med fullt personal- och resultatansvar – och som är van att driva förändring i komplexa miljöer. Du har en stark strategisk förmåga och ser till helheten, men du har också tillräcklig operativ erfarenhet för att kunna stötta ditt team i vardagen och förstå deras utmaningar. Du är en tydlig, trygg och kommunikativ ledare som bygger engagemang genom riktning, struktur och närvaro. Du trivs med att leda i förändring och har förmåga att omsätta mål och planer till konkreta resultat. Vi tror att du har: Minst 5–7 års erfarenhet av att leda större team med fullt personal- och budgetansvar Stark förmåga att leda genom andra chefer och bygga välfungerande organisationer Erfarenhet av att driva förändrings- och förbättringsarbete med tydliga resultat Förmåga att växla mellan strategiskt ledarskap och operativ närvaro En inkluderande och utvecklingsorienterad ledarstil med fokus på långsiktighet B-körkort  Meriterande är akademisk utbildning inom exempelvis ekonomi, management eller organisationsutveckling.  Vi erbjuder Ett strategiskt och operativt helhetsansvar för en geografiskt betydelsefull region Möjlighet att påverka, driva förändring och bygga något långsiktigt En viktig roll i ett företag med starkt varumärke, tydligt syfte och ambitiösa tillväxtmål Nära samarbete med kollegor inom försäljning, HR, ekonomi och andra stödfunktioner En dynamisk arbetsmiljö där du får växa tillsammans med bolaget

3 juni 2025
Sista ansökan:
20 november 2025
Konsultchef till Tranpenad
Tranpenad AB
Personal- och HR-chefer

Har du erfarenhet av ledarskap, rekrytering och försäljning? Nu söker vi dig som tidigare arbetat som konsultchef och trivs i den mycket ansvarstagande rollen , där du får arbeta brett med både utveckling av affärer, rekrytering och ledarskap. Känner du igen dig? Då kan tjänsten som Konsultchef hos oss på Tranpenad vara något för dig! Om tjänsten I rollen som Konsultchef bjuder varje dag på nya utmaningar! Tjänsten är mycket varierande, bestående av ärenden kring både personal och kunder. Du har eget ansvar för dina kunder, samt eget personalansvar för dina konsulter. Arbetsuppgifter• Rekrytering av nya konsulter • Personaladministration • Kundbesök alternativt stationärt arbete ute hos dina kunder Om dig som söker Till tjänsten som Konsultchef söker vi dig som trivs med att ha många bollar i luften samtidigt. Våra kunder bedriver verksamhet under växlande tider på dygnet, vilket ställer höga krav på flexibilitet och ansvarstagande hos dig. Vi söker dig som• Har en positiv inställning och arbetar resultatinriktat • Kan strukturera och fördela din arbetsdag på ett effektivt sätt • Har erfarenhet av liknande tjänster i ledande position • Har B-körkort Vidare ser vi att du är trygg i ditt ledarskap, då du har fullständigt personalansvar för dina konsulter. Du har dock stöd ifrån övriga kollegor och arbetar tätt ihop med dem när det gäller planering och rekryteringar. Du är ett socialt geni som gillar att skaffa nya kontakter och nätverka i olika forum i syfte att skapa bra förutsättningar för ditt arbete. Övriga villkor Omfattning: Heltid Lön: Fast månadslön Start: Omgående, med hänsyn till uppsägningstid Vad vi kan erbjuda dig Hos Tranpenad kommer du till ett företag i en expansiv fas, med hög entreprenörsanda och stora möjligheter för personlig utveckling. Gillar du att jobba med människor, skapa förtroende, samt att få både stora som små saker att hända - då kommer du älska varje dag på jobbet! Tranpenad GroupSedan 1999 har vi på Tranpenad arbetat för att få företag och människor att växa. Idag är vi en av Sveriges största aktörer inom vårt segment, med 2 500 medarbetare och kontor i Stockholm, Eskilstuna, Göteborg, Borås, Trollhättan, Jönköping och Helsingborg. Genom att vara personliga, kompetenta och ansvarstagande i allt vi gör – och ha roligt medan vi gör det – blir vi det personliga bemanningsföretaget som alla pratar om. Tranpenad är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag och anslutet till Kompetensföretagen via Almega. Sedan 2022 är matchningsbolaget Eyes4work en del av Tranpenad Group. Eyes4work startades 2018 med målsättningen att tillsammans med lokalt förankrad personal och samarbetspartners skapa effektiva kedjor där utbildning och matchning är delar i den process som leder individen framåt, mot ett nytt jobb eller vidare mot nästa mål. Eyes4work finns idag på ett 60-tal orter i landet och varje dag går 8 deltagare vidare till ett nytt jobb eller en utbildning. Tranpenad ett Karriärföretag 2025 Tranpenad har utsetts till Karriärföretag 2025 för vårt arbete med att skapa en engagerande och utvecklande arbetsmiljö. Som en av Sveriges största aktörer inom bemannings- och driftpartnerlösningar erbjuder vi våra medarbetare möjligheter att arbeta inom lager, logistik, e-handel, industri och produktion. Genom vårt fokus på personlig utveckling och ansvarstagande gör vi oss till en attraktiv arbetsgivare för dem som vill växa och bidra till framgångsrika kundrelationer. AnsökanSkicka in din ansökan redan idag då intervjuer sker löpande. Vi tar inte emot ansökningar via e-post eller telefon. Vi använder oss av Verifieras kontrollverktyg för att säkerställa att de aktuella kandidaterna inte har en bakgrund som är oförenlig med Tranpenads värdegrund. För oss är det viktigt med en trygg arbetsmiljö och därför har vi nolltolerans mot alkohol och droger. För att säkerställa att våra policys efterlevs kan det förekomma alkohol- och drogtester, innan och under anställning.

27 maj 2025
Sista ansökan:
13 november 2025
Konsultchef för ArkivIT
ArkivIT AB
Personal- och HR-chefer

Nu finns möjligheten att söka rollen som konsultchef hos oss på ArkivIT. Du kanske vet exakt vad arkiv och registratur innebär redan nu, eller så vill du lära dig! Har intresse för, och erfarenhet av, ledarskap, försäljning och affärsutveckling? Då är det dig vi söker!  Om oss ArkivIT är ett av Sveriges ledande konsultbolag inom digital arkiv- och informationshantering – med spetskompetens inom informationssäkerhet, dataskydd, e-arkiv samt arkiv & registratur. Sedan starten 2010 har vi breddat vårt tjänsteutbud och byggt upp ett team av engagerade och kunniga konsulter som arbetar med verksamheter över hela landet. Vår styrka ligger i kombinationen av djup fackkunskap, ödmjukhet och resultatfokus – och vårt mål är att bidra till en trygg, strukturerad och hållbar informationsförvaltning i både offentlig och privat sektor.  Om rollen  Som konsultchef på ArkivIT har du en viktig roll i vår tillväxt och affärsutveckling. Du ansvarat för att leda, inspirera och utveckla konsultgruppen “Arkiv och Registratur”. Konsultgruppen består idag av ca 25 konsulter som är experter inom sitt område.   Ledarskapet som konsultchef sker framför allt på distans då konsulterna oftast arbetar med placering hos kund. Du har löpande kontakt med respektive konsult för att följa upp leverans i uppdrag, trivsel och måluppfyllnad. Du ingår i ArkivIT:s ledningsgrupp och rapporterar till VD.   Arbetsuppgifter och ansvarsområden  Personalansvar – Coaching och utveckling av våra talangfulla konsulter  Rekrytering - Attrahera och anställa medarbetare med rätt kompetens och mindset  Kundrelationer – Säkerställa rätt match mellan kund och konsult, samt uppföljning under och efter uppdraget  Affärsutveckling - Operativt och strategiskt ledningsgruppsarbete där utveckling av konsultgruppen och företaget med medarbetarnöjdhet i fokus  Resultatansvar – Säkerställa lönsamhet och kundnöjdhet   Merförsäljning och utveckling av ArkivIT:s befintliga och framtida affärs- och kundrelationer  Kvalifikationer   Akademisk bakgrund inom exempelvis ekonomi, teknik, management eller HR  Erfarenhet av ledarrollen  Erfarenhet från konsultbranschen eller liknande ledande roll  Erfarenhet av att utveckla kund- och affärsrelationer  Meriterande  Erfarenhet av försäljning  Erfarenhet av offentligsektor  Personliga förmågor  Vi kräver inte att du kan allt om arkiv och registratur, men tror att med rätt inställning och vilja kan man lära sig allt  Förmåga att coacha och utveckla andra  Stark förmåga att förmedla idéer och bygga förtroende både internt och externt  Affärs- och resultatorienterad  Vårt erbjudande till dig  På ArkivIT tror vi på frihet under ansvar, vi värnar om din utveckling och ger dig många möjligheter att öka och fördjupa dina kunskaper genom både praktisk erfarenhet och utbildning.  Därför erbjuder vi:  Kompetensutvecklingspott och kontinuerlig fortbildning  Tjänstepension  Sjukförsäkring  Friskvårdsbidrag   Liv- och olycksfallsförsäkring  Hybrid- eller distansarbete, med flexibilitet att anpassa arbetet utifrån kund och livssituation   Hela företaget samlas vid årlig jul- och sommarfest och vi har även andra event och sociala träffar  Du har även tillgång till erfarna kollegor inom branschen och vi bjuder in till "kompetensforum" där vi delar erfarenheter och inspirerar varandra  Vi är stolta över att vara ett värderingsstyrt bolag där kompetens, resultat och ödmjukhet genomsyrar allt vi gör.  Ansökan  Vänta inte med att skicka in din ansökan – vi intervjuar löpande och tjänsten kan tillsättas så snart vi hittat rätt person.  Start: 1 december 2025 Omfattning: Heltid (100%)  Placering: Stockholm/ Hybrid  Har du frågor om rollen eller vill veta mer? Kontakta gärna HR ansvarig Matilda Vergara Örtenmark på [email protected].

19 maj 2025
Sista ansökan:
2 november 2025
Konsultchef för ArkivIT
ArkivIT AB
Personal- och HR-chefer

Nu finns möjligheten att söka rollen som konsultchef hos oss på ArkivIT. Du kanske vet exakt vad arkiv och registratur innebär redan nu, eller så vill du lära dig! Har intresse för, och erfarenhet av, ledarskap, försäljning och affärsutveckling? Då är det dig vi söker!  Om oss ArkivIT är ett av Sveriges ledande konsultbolag inom digital arkiv- och informationshantering – med spetskompetens inom informationssäkerhet, dataskydd, e-arkiv samt arkiv & registratur. Sedan starten 2010 har vi breddat vårt tjänsteutbud och byggt upp ett team av engagerade och kunniga konsulter som arbetar med verksamheter över hela landet. Vår styrka ligger i kombinationen av djup fackkunskap, ödmjukhet och resultatfokus – och vårt mål är att bidra till en trygg, strukturerad och hållbar informationsförvaltning i både offentlig och privat sektor.  Om rollen  Som konsultchef på ArkivIT har du en viktig roll i vår tillväxt och affärsutveckling. Du ansvarat för att leda, inspirera och utveckla konsultgruppen “Arkiv och Registratur”. Konsultgruppen består idag av ca 25 konsulter som är experter inom sitt område.   Ledarskapet som konsultchef sker framför allt på distans då konsulterna oftast arbetar med placering hos kund. Du har löpande kontakt med respektive konsult för att följa upp leverans i uppdrag, trivsel och måluppfyllnad. Du ingår i ArkivIT:s ledningsgrupp och rapporterar till VD.   Arbetsuppgifter och ansvarsområden  Personalansvar – Coaching och utveckling av våra talangfulla konsulter  Rekrytering - Attrahera och anställa medarbetare med rätt kompetens och mindset  Kundrelationer – Säkerställa rätt match mellan kund och konsult, samt uppföljning under och efter uppdraget  Affärsutveckling - Operativt och strategiskt ledningsgruppsarbete där utveckling av konsultgruppen och företaget med medarbetarnöjdhet i fokus  Resultatansvar – Säkerställa lönsamhet och kundnöjdhet   Merförsäljning och utveckling av ArkivIT:s befintliga och framtida affärs- och kundrelationer  Kvalifikationer   Akademisk bakgrund inom exempelvis ekonomi, teknik, management eller HR  Erfarenhet av ledarrollen  Erfarenhet från konsultbranschen eller liknande ledande roll  Erfarenhet av att utveckla kund- och affärsrelationer  Meriterande  Erfarenhet av försäljning  Erfarenhet av offentligsektor  Personliga förmågor  Vi kräver inte att du kan allt om arkiv och registratur, men tror att med rätt inställning och vilja kan man lära sig allt  Förmåga att coacha och utveckla andra  Stark förmåga att förmedla idéer och bygga förtroende både internt och externt  Affärs- och resultatorienterad  Vårt erbjudande till dig  På ArkivIT tror vi på frihet under ansvar, vi värnar om din utveckling och ger dig många möjligheter att öka och fördjupa dina kunskaper genom både praktisk erfarenhet och utbildning.  Därför erbjuder vi:  Kompetensutvecklingspott och kontinuerlig fortbildning  Tjänstepension  Sjukförsäkring  Friskvårdsbidrag   Liv- och olycksfallsförsäkring  Hybrid- eller distansarbete, med flexibilitet att anpassa arbetet utifrån kund och livssituation   Hela företaget samlas vid årlig jul- och sommarfest och vi har även andra event och sociala träffar  Du har även tillgång till erfarna kollegor inom branschen och vi bjuder in till "kompetensforum" där vi delar erfarenheter och inspirerar varandra  Vi är stolta över att vara ett värderingsstyrt bolag där kompetens, resultat och ödmjukhet genomsyrar allt vi gör.  Ansökan  Vänta inte med att skicka in din ansökan – vi intervjuar löpande och tjänsten kan tillsättas så snart vi hittat rätt person.  Start: 1 december 2025 Omfattning: Heltid (100%)  Placering: Stockholm/ Hybrid  Har du frågor om rollen eller vill veta mer? Kontakta gärna HR ansvarig Matilda Vergara Örtenmark på [email protected].

16 maj 2025
Sista ansökan:
2 november 2025
Konsultchef Mark & Anläggning
Nator Personal AB
Personal- och HR-chefer

Nator Personal Vi är ett bemanning- och rekryteringsföretag som varit verksamma i Stockholm i över 10 år med inriktning bygg & anläggning. Vi besitter stor erfarenhet av att hjälpa våra kunder med deras personalbehov och söker nu nästa medlem till vårt team! Konsultchef inom mark & anläggning Är du en entreprenöriell- och affärsorienterad person med erfarenhet inom mark och anläggning? Gillar du att arbeta med människor och drivs av att göra resultat? Då kan rollen som Konsultchef på Nator Personal vara något för dig! Om rollen Som Konsultchef hos oss får du en fri och dynamisk roll där du ansvarar för att bygga och utveckla både affärer och relationer. Du arbetar nära våra kunder och konsulter för att säkerställa rätt matchning och hög kvalitet i våra leveranser. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar: Koordinering- och rekrytering av personal Personalansvar och utveckling av konsulter Nykundsförsäljning och kundkontakt Fakturering och enklare administration kring projekt och anställda Vem är du? Vi söker dig som är driven, handlingskraftig och relationsskapande. Du är lösningsorienterad, gillar att ta ansvar och att arbeta mot uppsatta mål. Du trivs även med att arbeta tillsammans i ett team och gillar att vara en del av ett sammanhang. Stor vikt läggs på dina personliga egenskaper i denna rekrytering. Vi tror att rätt person idag kanske arbetar som arbetsledare inom mark & anläggning men känner att du vill prova något nytt.  Vi tror att du har: Dokumenterad erfarenhet av arbete inom mark & anläggning Stort kontaktnät inom byggvärlden Meriterande: Erfarenhet av personalhantering och rekrytering Drivit eget företag inom bygg Krav B-kort Svenska och Engelska språkkunskaper Vad vi erbjuder Hos Nator Personal får du en roll med stor frihet och möjlighet att påverka. Vi erbjuder en dynamisk arbetsmiljö med korta beslutsvägar och ett team som brinner för att göra skillnad. Förmånliga arbetsvillkor med konkurrenskraftig lön. Ansökan Denna rekrytering sker löpande vilket innebär att tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Vid frågor om tjänsten kontakta [email protected]

28 april 2025
Sista ansökan:
15 oktober 2025
Konsultchef
Boxflow Staffing Syd AB
Personal- och HR-chefer

Boxflow växer och vi behöver dig! Nu letar vi efter en ny kollega till vårt härliga gäng. Vi tillhandahåller bemanningslösningar riktad mot kollektiv personal inom lager och industribranschen. Vardagen för en konsultchef hos oss är väldigt omväxlande med stort fokus på kund- och konsultnöjdhet. Hos oss erbjuds en spännande tjänst i ett snabbväxande bolag! Arbetsuppgifter Som konsultchef hos oss på Boxflow kommer du, tillsammans med ditt team, utveckla och bygga långsiktiga relationer med våra kunder och konsulter. Dina arbetsuppgifter kommer innebära rekrytering och personalansvar för våra konsulter. Bemanningsplanering och administration utgör också en stor del av din vardag. I rollen som konsultchef jobbar du även med den dagliga kontakten med kunder och konsulter via telefon, mail och fysiska besök. Vid kundbesök tar du kravprofil, säkerställer kundens behov av kompetens och sköter sedan hela processen från kundbesök till anställning hos kund. Utöver detta ingår även Personalplanering Konsultvård Merförsäljning/utveckling av befintliga uppdrag Administration Personalansvar/coachning Profil & bakgrund Vi tror att du som söker har tidigare erfarenhet av bemanning inom lager och logistik. För att lyckas i din roll som konsultchef förstår du vikten av att arbeta strukturerat och noggrant med tydligt fokus på att driva arbetet mot mål och att slutföra uppgiften. Vidare är du en person som ser vad som behöver göras och tar egna initiativ. Eftersom våra dagar kan svänga snabbt bör du trivas i en föränderlig miljö och är orädd inför nya situationer. Du motiveras av utmaningar och är bra på att bygga relationer och att skapa förtroende hos andra människor. Då rollen innebär att du dagligen kommer att arbeta med rekrytering av kollektivanställd personal, ser vi gärna att du har ett genuint intresse för rekrytering samt tidigare erfarenhet inom området. Som person är du social, nyfiken, positiv, flexibel, ordningsam, målmedveten och handlingskraftig. Vidare trivs du med stort eget ansvar och är duktig på att bibehålla och skapa goda relationer med både kunder och konsulter. Kvalifikationer Erfarenhet av rekrytering, gärna inom bemanningsbranschen Relevant utbildningsbakgrund inom personal/HR Meriterande om du har jobbat i en ledande roll Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift. B-körkort och tillgång till bil är ett krav Varmt välkommen med din ansökan redan idag! Observera att vi inte tar emot några ansökningar via mail eller telefon.  Om Boxflow Boxflow grundades 2018 och har verksamhet i Halmstad, Göteborg, Stockholm, Västerås Helsingborg, Malmö, Kristianstad, Perstorp och Borås. Boxflow erbjuder tjänster inom Tredjepartslogistik, Consulting inom logistik samt uthyrning av personal inom logistik och industri.

27 april 2025
Sista ansökan:
14 oktober 2025
HR-chef till Micropol Fiberoptic
AB Micropol Fiberoptic
Personal- och HR-chefer

HR-CHEF TILL MICROPOL FIBEROPTIC Vill du driva HR-agendan i ett expansivt företag med teknik i framkant? Då kan detta vara din nästa utmaning! OM ROLLEN Som HR-chef har du det övergripande ansvaret för att utveckla och driva hela HR- processen – från att attrahera och rekrytera till att introducera, utveckla och avveckla. Du är ett viktigt stöd till bolagets chefer och fungerar som bollplank i alla typer av HR-frågor. Rollen är bred och kombinerar operativt, strategiskt och administrativt arbete. Du rapporterar direkt till VD och är en del av ledningsgruppen, där du bidrar med ett viktigt HR-perspektiv i affärskritiska beslut. VEM VI SÖKER Vi söker dig som har en relevant universitetsutbildning inom personalvetenskap eller beteendevetenskap och har 3-5 års erfarenhet av en bred HR-roll. Det är meriterande om du har arbetat med HR-frågor i en internationell miljö, gärna mot länder som Tyskland, England och USA. Du har goda kunskaper i Office365, och det är ett plus om du har erfarenhet av HR-system, gärna i Hailey. Du uttrycker dig obehindrat i tal och skrift på både svenska och engelska. Som person är du kommunikativ, prestigelös och lösningsorienterad. Du har ett konsultativt och etiskt förhållningssätt och trivs i en roll där du driver initiativ självständigt - från idé till implementering. VAD VI ERBJUDER Hos oss får du en viktig roll i ett expansivt teknikföretag där utveckling står i fokus. Vi har korta beslutsvägar och en kultur där vi samarbetar tätt och strävar efter att hitta lösningar tillsammans. Våra värdeord – engagemang, ansvar och omtanke – genomsyrar allt vi gör, både i det dagliga arbetet och i våra långsiktiga satsningar. Micropol Fiberoptic har funnits i över 35 år och är idag ledande inom passiv fiberoptik. Våra lösningar används framför allt inom försvars- och säkerhetsindustrin, där vi är specialiserade på att leverera komplexa och robusta produkter med hög kvalitet och precision. Huvudkontoret och vår produktion finns i Åled, strax utanför Halmstad, och vi planerar just nu att expandera med nya lokaler i Halmstad, längs med E6:an. ANSÖKAN Låter detta som något för dig? Skicka in din ansökan så snart som möjligt, då vi tillämpar löpande urval. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Peter Ljungkvist, VD Micropol Fiberoptic, på [email protected] eller på telefonnummer 0733-39 31 48. Varmt välkommen med din ansökan!

23 april 2025
Sista ansökan:
9 oktober 2025